Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
Tomasjerry
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2285
Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Tomasjerry »

Mam staru Fabiu 1,4 TDi je z roku 2007 vzivote nevidel nieco ako dekarbonizacia. Spotreba 4.0 v zime 3,6 v lete. To ty nemyslis vazne, ze chodit pravidelne na dekarbonizaciu ? Ked ti podpali ventyl v strede predbiahania kamiona ? Hodi ti motor do nudzaku lebo karbon? Nie dakujem radzej staru sepletu ako toto. Emisie niesu nizsie. Auto je iba kazovejsie. Ked potrebujem ist napriklad 6 km na nakup ako mam ist ? Nejde o pohodlie ako o to ,ze mas velky nakup plahocit SAD ? Ta vyhodi a zazil som to, ze vyhodil zacmudenych lebo mali 6 tasiek. Sorry ale toto neberiem. Este mi prosim povec kolko trva taka dekarbonizaica a kolko ta to stoji? Co ak vecer tvojmu decku pride zle, zoberu ho do nemocnice tam ti povedia, ze pozete ist domov, ale ako auto mas v servise. Mimochodom zobrali ti ho na kramare a ty byvas vo Velkych Levaroch. Cca 50 km.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10118
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

Ze ty si jeden z tych co je proti dpf a turbu lebo sa to pokazi a je to nakladne? :D Pokazit sa moze cokolvek a places na nespravnom hrobe. Skus to smerovat smerom na brusel kde tlacia tie eko sracky.
.
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8735
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa shiro »

No a niesu to drahe veci? Nic tak nepotesi ako vadne DPF za 600e + 100e praca....
Nech si EU tlaci na emisie, ale ked uz ekologiu, tak financne dostupnu. Ziadne e-auta za dvojnasobok ceny klasickeho a polovicnym dojazdom....to o com je? Same nevyhody.

Keby stali DPF 100e, tak sa to nik nesnazi kuchat, obabravat a riskovat problemy na EK. Ale nie 600e, omg. Stretol som par ludi, ktori sa chovali, akoby to bol akoze normalny vydavok. Nie, clovek nieje ziadny king, ze dal za to tolko $$. Nik z troho nepadne na zadok, skor ich lutujem, ze maju ciernu dieru na peniaze. Za tu sumu mohli mat kopu lepsich veci, zazitkov, atd.
Tomasjerry napísal: Št 25. Feb, 2021, 17:22 Dacia, kupene nove disky so zimakmi = prejst na set TP a pohoda jazdime. Na parkovisku pred domom cca 30 sekund. nemusim nikam ist na nemusim nic riesit.
...a este ak si vychytal model bez TPMS s meranim cez ABS, tak uz nemusis vobec nic. Svojho casu som trpol, aky model mi pride, lebo ani autosalon poriadne nevedel. Nastastie bez TPMS, o mozny problem menej.
d3Xter napísal: Št 25. Feb, 2021, 17:35 kazdy vie ze novu sadu treba pridat do auta a potom uz dalsich 10 rokov nebudes nic riesit (iba ak sa pokazia), jednorazova zalezitost a platba, nic take aby si s tym chodi 2krat do roka do AS
co som cital, tak TPMS sa vacsinou znicia ked menis na diskoch gumy, lebo vraj ich uz neni stranda stade vybrat, ulomi sa to a co ja viem co. Neviem co je na tom pravdy, ale keby sa to nedialo, tak si hadam ludia nevymyslaju.
d3Xter napísal: Št 25. Feb, 2021, 17:35ta dacia ti ukazuje aj presne hodnoty? ci len cez abs?
mam model s meranim cez ABS a klasicky len das ulozit ze "toto teraz je spravny tlak" a hotovo.

Neviem preco vobec vymyslali TPMS. To treba akoze nejaky presny udaj na to, aby som vedel, ze mi fuci guma? Aj pri merani cez ABS staci, ze to pipne, tak zastavim a skontrolujem.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2556
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Pietro sk »

Jednoduska napísal: Št 25. Feb, 2021, 00:04 Ja nove sandero pozeram dookola a hovorim si, ze preco sa nevyserem na ego a nezoberiem to na 4 roky... ale este musim pracovat na sebe :D hlavne to ma uz dobry interier, dobru platformu... dang!

Idem si skusobnu objednat ci tam vopcham dve sedacky detske.
fajny samochod, świetny silnik gazowy :D
fotr bral stepway sandero, ale ne f plynu, to posral...ked skonci kovid rad by som to preskusat.
Tomasjerry napísal: Št 25. Feb, 2021, 17:22 Jednoduche, boli sme v pneuservise. Prezuli sme na nove zimne gumy (aj plechy boli new = new snimace) Infoteiment = absolutne nepuzitelna vec stale hazal chybu ze tlak v pneu. Kolega nadstavil, ze tlak je OK, nacitaj tlak = chyba snimac neplatny. Navsteva autorizaku (20 min cesta tam 20 spet) cca 10 min auto vo vnutry 50 ecok v prdeli, za to ze to nahodili na pc a priradili k autu new snimace. Dacia, kupene nove disky so zimakmi = prejst na set TP a pohoda jazdime. Na parkovisku pred domom cca 30 sekund. nemusim nikam ist na nemusim nic riesit. Tu daciu chcem preto, lebo ponuka este nepriamovstrek. Pozrite si vaculika ko krasne sa vedia zakarbonovat priamovstreky benzin :( + ako bonus zle hnusne odporne diezle nemozeme kupit tak chcem aspon benzin s LPG :)
co to bol za pneuservis, sak sa da naklonovat snimace na novu sadu kol. auto si mysli ze ide stale na rovnakych..

k tomu "drahemu" dpf tolko, ze v jednom obale mas aj kat. a dokonca drahe kovy davaju uz aj do dpf.
moj mini katik na benzin kostuje 680€, este po starom bez gpf
a lambdy 160+90 :rofl:
Naposledy upravil/-a Pietro sk v Št 25. Feb, 2021, 19:23, upravené celkom 3 krát.
Spoiler: ukázať
5800x ..b550aorus_pro 180€...6800xt stock 670€..nh-u12 am4...viper steel 32GB 4400... R.A.T. 6+
3600-16 1T 32GB#1800IF# curve per core -28max #PBO-175# <95W <65°c
ag241qx; seagate 600pro; firecuda520..
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa shajek »

shirko moj, nechcel by si nahodou Ford model T ?
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Používateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1664
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa d3Xter »

@TJ je pekne ze to auto este nevidelo dekarbonizaciu, ale ako je na tom egr? krasne ciste ako z vyroby? hadicu z turba si mal dole? ako vyzera?
pravidelne len ked chces, ja ti to nekazem pri novom aute je to zbytocne, realne ta to moze zaujímať pri vyssom najeze km, neznamena to hned ze po 10k budes mat auto na odpis, inak ludia si chvalia BG produktuky, cely balik vychada do 50e, dal by som to skontrolovat pred koncom zaruky ved prostriedky nato maju a nech sa vyjadria, prve cistenie by som riesil mozno tak po 5r pri vymene rozvodov aj to si myslim ze to nebude katastrofalne
tak isto ako ti moze podpálit ventil ti moze zdochnut turbo, cerpadlo, pumpa, strelit hadice a dalsich x veci - velmi chaby argument
emisie su nizsie samozrejme inak by to asi nevyrabali nie :D vykon mas niekde inde ako 20rokov dozadu
ak to chces takto nezmyselne hrotit, nech sa paci, vezmes si taxik a pojdes 50 domov z nemocnice, nikde nie je napisane, ze fabia cestu domov prezije

kolko vadnych dpf si v živote videl shiro? a pri kolko km? ceny dielov sa pravidelne upravuju, dpf budes riesit najskor tak po 250k a to ta cenu uz bude podstatne nizsie, kopec aut jazdi aj nad 300k s povodnym dpf, dolezita tam je hodnota oil ash a ak vezmes kolko to auto ma za sebou a ze je to investicia raz za zivot auta, tak nie ani tych 600 (na tento vydavok sa vies vopred priravit ak to auto chces mat 15rokov) sa nemusi zdat vela, existuju aj cistenia ked sa ti to zda prehnana cena...vymenu rozvodov tiez uz dnes tazko dostanes pod 400e a budes to robit castesie ako menit dpf

tpms je presnejsie, cez ABS ti to ukaze ked uz bude neskoro a budes na disku, priapadne falosne hlasenie - znicit pri prezuvani sa da aj samotny disk nie len tpms, to zalezi od cloveka co to robi a ci chce zarobit a nie preto lebo tpms
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8735
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa shiro »

Ceny dielov sa upravuju? Kde? To by DPF neboli 5-10r za +- rovnaku cenu v stovkach eur.

Primarne pisem o benzinovych GPF. 300k km je mozno u dieslov. Keby to tak vydrzalo vzdy, nevravim nic. Ale bezna hodnota je okolo 100-150k km, lebo vsak nie vzdy jazdime optimalne dialnice a tak, kde sa to ma kedy vypalovat. U dieslov sa to spoji este s tzv. diesel 3-kombinaciou, vacsinou po 250k km (vstreky, turbo, zotrvacnik) a hned mas z toho 1000-2000e...fakt potesi. Ano, diesel moze vyzerat na dlhu dobu bezudrzbovy a lacny...ale potom pride nutnost udrzby a mame tu riadnu narazovu sajbu za diely. To mam 5r skreckovat na planovanu udrzbu auta? Ze sa "da pripravit" nemusi byt riesenie, lebo mozes mat v zivote ovela dolezitejsie veci ako toto, ohrozujuce beznu existenciu. A just to samozrejme pride vtedy, ked to najmenej potrebujes.
Rad by som vedel, ake marze maju dodavatelia tychto dielov, lebo tie ceny mi proste pridu off.

Mal som 12r auto, ktoremu to zacalo hlasit chybu katalyzatora. Ale tiez to mohla byt lambda, atd., lebo tam jedno od druheho zavisi....takze hned zo 250e za diely...no mozem sa vykaslat tolko davat do 12r auta. Tiez mi chciplo jedno prasiatko na zadnom kolese. Autorizak nacenil vymenu oboch prasiatok na zadnej naprave na 500e, za co som ich poslal do prdele. Kupene prasiatko za 60e + 20e za pracu v obycajnom normalnom servise a vsetko znova jazdilo. Ale kvoli nutnosti riesit ten katalyzator som to neskor predal. Vymena lambdy za 90e nepomohla. Takze tolko k cenam dielov na stare auta, co by vraj malo byt lacne....nie, nieje.
shajek napísal: Št 25. Feb, 2021, 19:19 shirko moj, nechcel by si nahodou Ford model T ?
staci mi auto s normalnou servisovatelnostou, nie predrazene diely, co polozia bezny slovensky rodinny rozpocet na pol roka ci viac.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1664
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa d3Xter »

benzin nema turbo, spojku, sviekcy, cievky, starter, baterku, rozvody? tiez sa to vie dobre vysrat po vyssom najazde a si tam kde aj pri diesli, tento mytus uz davno neplati...na zivostnist gpf mas aj nejaky zdroj? aj na dpf existuje zivotnist kedy sa ma menit ale ked ma fajn hodnoty nevidim nato dovod, nadavas tu nato ale stare smradlave kachle bez dpf ti urcite vadia tak isto ako dpf v novom 😂 pri najazde 15k rocne budes mat po 10rokoch vymenene rozvody uz dvakrat co bude vyssia suma ako za jeden filter, predpokladam ze to auto dlhsie ani mat nebudes
auto je cierna diera na peniaze ci nove ci stare, pokial ti nezaraba budes vzdy v minuse
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10118
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

Hlavne je auto spotrebka a tak sa k tomu treba staviat. Pri novom aspon mas 5r zaruku a relativny pokoj.

Moje skusenosti s turbom a dpf su take, ze vsetky prezili zaruky alebo 300+km alebo sa auto predalo. :)

Ale je pravda ze nejazdim prave 1km po meste na diesli a podobne zverstva.
.
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3457
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stanomx »

sory ked ti je 250e vela dat do 12r auta tak nejazdi autom, nevlastni auto
nic ine sa nato povedat neda
Používateľov profilový obrázok
d3Xter
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1664
Dátum registrácie: Po 07. Apr, 2008, 14:00
Bydlisko: Spišská Nová Ves/Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa d3Xter »

toto som ani nepostrehol, to musel editnut :D shiro s cenou STK, EK si vyrovnany na takych autach cca 80e kazde dva roky? ci tiez to nezvladas?
to mas potom nejaky bludby kruh, nove nie si ochotny dotovat lebo je to vela, stare tak isto lebo je to UZ vela :D
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4778
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

Dnes treba akceptovat, ze trojciferna suma na diel, co vydrzi 50-100k km je povazovana za bezny servisny vydavok. Alebo si kupit nejaku atmosferu, stale sa daju najst. Horsie je, ked nacenenie v autorizaku pri oprave je suma 5 ciferna za auto ktore stoji 35k.
Casy ked moja hondacka 2.4 davala po 340k km obmedzovace bez strachu, len s vymenou kvapalin a rozvodov su nenavratne prec.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3457
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stanomx »

dpf za 600 je fajn... to mas na ake auta?
kat a dpf/gpf nieje jedna vec je to len na jednej trubke a jedno bez druheho nefunguje
kat nieje lacna zalezitost dost podobne dpf cenovo (250e za kat je skôr za nejaky fejk)
skoda predava economy diely a tam tie dpf (bez KATu) sa daju kupit vymennym sposobom od tych 500€ zalezi na ake auto, ale je to skôr spodna hranica
problem je skôr ze mas nejaku typicky kokotsku verziu motora v specifickom aute (avsak uplne beznu) a dpf kostuje 2000€, treba len vediet za pasuje napr. zo skody za 800 a väčšinou je to plug and play
pokial mas CR diesel tak DPF fakt problem neni, ani kratke jazdy.... mam pocit ze benzin je horsi na tie kratke jazdy
inak kupit auto po tebe by som nechcel shiro :D
co by si povedal ze som dal 80% ceny kupnej hodnoty auta do dielov prvy pol rok a ratal som stym pri kupe ? :rofl:
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2556
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Pietro sk »

k cenam dpf- najma šikmooki, nový dpf to je snad ladvina do záložne... :laugh:
shiro napísal: Št 25. Feb, 2021, 20:32 Ale kvoli nutnosti riesit ten katalyzator som to neskor predal. Vymena lambdy za 90e nepomohla.
kdyz trosku to papa volej, kat bude po rokoch fajne zasadrovany. :good:
bola studia na toto, spaleny olej-aditiva (saps) vytvori sadru.
Spoiler: ukázať
5800x ..b550aorus_pro 180€...6800xt stock 670€..nh-u12 am4...viper steel 32GB 4400... R.A.T. 6+
3600-16 1T 32GB#1800IF# curve per core -28max #PBO-175# <95W <65°c
ag241qx; seagate 600pro; firecuda520..
Používateľov profilový obrázok
Tomasjerry
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2285
Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Tomasjerry »

Chalani mne vadi jedna vec. Krasny priklad je nase firemne auto. Rapid 1,6TDi 80 (nieco) Kw. Takze pri 125 000 menere rozvody, zacali hucat a poriadne. 3 bateria, stale hlasi, ze start stop sa neda lebo zere moc elektriky. PDF je uz 2, menene pri 112 000. Tolko k teme vydrzi vela. Dalsia vec je ako ten filter funguje. Otazka do plena, naozaj je benzinovy priamovstrek taky super, ked zacal produkovat castice, ktore musite odfiltrovavat ? Cital som vela clankov, kde je povedane, ze odfiltrovava to iba velke castice , prave tie male 10 mikronov tie prejdu a pekne ich dychame. Nik nevie ako to posoby z dlhodobeho hladiska, je vsak potvrdene se sa vedia dostat az do krvy. Ked chceme znizovat emisie, tak preco neriesi skvele EU lode, lietadla ? Preco dovolia hromadam kamionov jazdit po dialniciach, namiesto toho aby to bolo vo vlakoch ? Perzekuuju iba beznych ludi, kupujte elektricke auta s prirazkou, mozete si ich nabit pred barakom, pokial nepojde okole neaky mlady debil, ktory to pekne odpoji. Ja hovorim, ze SVK skonci ako skladka starych rachotin, pripadne novych rachotin, lebo dan za luxus stlacia na 50 Kw aby sme nahodov nefrflali, ze mame super vykonne auta. Stary dedo bude sa prduchat na lektrokolobezke a my sa za nim poserieme, ale nemozeme ho predbehnut, lebo budeme mat citanie znaciek a momentalne sme v 30 zone. Pripadne si niekto spravy srandu ako ked testovali maximalu na dialci podla inteligentneho systemu a neaky kreten im tam supel 40 znacku. To bolo potom funny, ked vsetci prduchali 40 na dialnici, lebo PC v aute predsa vie lepsie ako ty, kolko mozes ist.
Ps.: Vcera ked som isiel dom tak som skoro zomrel od smradu, ked som isiel za hyundai santa fe, totalne mu to zralo olej a auto vizeral dost new, moj odhad 3 - 4 rocne. Pre mna vec ktora stoji aj 30 000 nieje spotrebak, lebo niesom taky super bohaty, aby som si mohol kupit za 4 roky novu.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"