Všeobecná diskusia II
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
.
Euro7 očami Martina Hrdličku - šéfa vývoja podvozkov a agregátov Škoda Auto
https://www.youtube.com/watch?v=NM52_0PgO_k
.
Euro7 očami Martina Hrdličku - šéfa vývoja podvozkov a agregátov Škoda Auto
https://www.youtube.com/watch?v=NM52_0PgO_k
.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
zufalosť sama
Re: Všeobecná diskusia II
odporučam porzriet prvých 7 minút https://youtu.be/u5GtAQKhHJM
Re: Všeobecná diskusia II
euro7 navrhol nejaky woke-eco-dezole. nieco ako greta.
s nimi je to ako so zenami, nevedia co chcu, a neprestanu kym to nedostanu.
tie emisie na brzdy a pneu je masaker, najlepsie bude (v istej miere je to uz teraz pri eco gumach) ze nemusi snezit a smykas sa...
najviac pobavilo remote bonzovanie, ze ti moc bezi vyhrievanie, auto povinne bude zalobaba, zablokuje sa, (snad aj privola policiu ktora ta vysexuje ze pustil par gramov co2 navyse). to je take orwellovsko dystopicke
odtahovka (spalovak, lebo tu tazku kravu inak nedas) servis kde ta podoja za "opravu" nadpriemerneho ohrevu.
lebo spravny woke-eco-dezole soferuje v baranici a hrubej bunde, predsa si nebude kurit a pustat co2..
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
Čínska norma CHina 6b vyžaduje 35 mg/km zatial čo euro 7 stačí 60 mg/km. good luck škoda
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
Tron44: na spresnenie
| Emission | China 6b (mg/km) | Euro 7 (mg/km) |
|----------|------------------|----------------|
| NOx | 35 | 60 |
| PM | 4.5 (gasoline) | TBD |
| | 3 (diesel) | |
| CO | 500 (gasoline) | TBD |
| | 400 (diesel) | |
| HC | 50 | 40 |
| CO2 fleet 2025 | 95 g/km | 80 g/km |
Edit: snad sa v tom sa vyznať, markdown to tu nepodporuje. Data mi vyplula Bing AI
| Emission | China 6b (mg/km) | Euro 7 (mg/km) |
|----------|------------------|----------------|
| NOx | 35 | 60 |
| PM | 4.5 (gasoline) | TBD |
| | 3 (diesel) | |
| CO | 500 (gasoline) | TBD |
| | 400 (diesel) | |
| HC | 50 | 40 |
| CO2 fleet 2025 | 95 g/km | 80 g/km |
Edit: snad sa v tom sa vyznať, markdown to tu nepodporuje. Data mi vyplula Bing AI
Naposledy upravil/-a maniak v Ut 14. Mar, 2023, 14:32, upravené celkom 1 krát.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia II
31:05 - Vyjadrenie k EURO7
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
31:50 nie je pravda ze [ navrh normy | normu ] este nikto nevidel.
Skoda-clovek vo videu ktore som linkoval hore tvrdi, ze material ma 6900 stran ak si dobre pamatam, ze ju studuju u nich chlapci vo fabrike atd. Ziadne okolky, na plnu hubu to povedal. Takze uz nielenze "nieco videli" ale uz to maju doma na stole a sa z toho snazia vysomarit.
Este to zrejme nebude finalna podoba, tam pravdepodobne bude vela lobizmu, ale uz obrovsky pokrocile stadium rozhodne existuje.
Skoda-clovek vo videu ktore som linkoval hore tvrdi, ze material ma 6900 stran ak si dobre pamatam, ze ju studuju u nich chlapci vo fabrike atd. Ziadne okolky, na plnu hubu to povedal. Takze uz nielenze "nieco videli" ale uz to maju doma na stole a sa z toho snazia vysomarit.
Este to zrejme nebude finalna podoba, tam pravdepodobne bude vela lobizmu, ale uz obrovsky pokrocile stadium rozhodne existuje.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Cela Euro7 podľa môjho skromného názoru vznikala pred..., respektíve nepočítala s Covidom a Ruskym dobrodruzstvom na ukrajine. Myslim ze teraz sa troska poprehadzovali priority + výdavky na zbrojenie, inflácia.... Neviem či bude ochotná EU podpilovat konár pod sebou a.k.a. automotive biznis. A ako povedal pan zo Skodovky, tiez to len študujú ako haldy textu a hľadajú riešenia vôbec nato, ako to merať, cize bez toho to vôbec nema šancu prísť Papalasom na stôl aby to vobec mohli s pripomienkami poslať do Bruselu. Ten datum Euro7, vratane zakazu spalovakov by tazko prechadzal v dobe ked, jak Ficko povedal, "ekonomika slapala" a nie teraz... to ozaj ta nemôžu byt tak odtrhnutí od reality.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
k tomu vsetkemu co si povedal este aj ceny energii a zopar dalsich faktorov.
problem je, ze politici maju nefunkcnu spiatočku - oni tazko zahaltuju ze "jakuuuuu strasnu šmakocinku sme vymysleli". Odtrhnute od fyzikalnej reality je v euro7 viacero veci od uplneho zaciatku - este aj elektro vozy nebudu mat rovnaku spotrebu aj chladne aj teple, aj v nadmorskej vyske 0 aj v nadmorskej vyske 2500 (pretoze v 2500 si proste budes kurit, nejde o auto samotne, a samozrejme aj auto samotne bude viac stuhnute takze vsetko bude klast vacsi mechanicky odpor blablabla).
Ak tie spalovacie auta zdrazeju kvoli euro7 o dalsich 5000 - 8000 eur, tak si ludia daleko dlhsie nechaju sucasne euro5, euro6 a dokonca aj starsie. To sa im budu snazit vselijako zabranit, zavedenim dani z vyfuku atd, ale na euro6, euro6d, euro6čojaviem tazko zavedies nejake uzasne dane bez toho aby sa Europa nevzburila. Zrejme sa spomali tempo obnovy vozov a dopadneme tu ako taka mala Kuba, pretoze uprimne... na fungujucom verklíku z roku 2012, cojaviem take superb 1.6tdi combi, nie je moc vela zleho. Tak si ho proste sudruh este necha a bude par dalsich rokov opravovat.
Ze s tym nemoze ist do centra Bratislavy alebo Mnichova ? To je na Slovensku uplne u prdele tym 5 milionom ludi z 5.5 miliona ktori v Bratislave nebyvaju a dalsim asi 0.2 miliona bratislavcanom, napriklad mne.
problem je, ze politici maju nefunkcnu spiatočku - oni tazko zahaltuju ze "jakuuuuu strasnu šmakocinku sme vymysleli". Odtrhnute od fyzikalnej reality je v euro7 viacero veci od uplneho zaciatku - este aj elektro vozy nebudu mat rovnaku spotrebu aj chladne aj teple, aj v nadmorskej vyske 0 aj v nadmorskej vyske 2500 (pretoze v 2500 si proste budes kurit, nejde o auto samotne, a samozrejme aj auto samotne bude viac stuhnute takze vsetko bude klast vacsi mechanicky odpor blablabla).
Ak tie spalovacie auta zdrazeju kvoli euro7 o dalsich 5000 - 8000 eur, tak si ludia daleko dlhsie nechaju sucasne euro5, euro6 a dokonca aj starsie. To sa im budu snazit vselijako zabranit, zavedenim dani z vyfuku atd, ale na euro6, euro6d, euro6čojaviem tazko zavedies nejake uzasne dane bez toho aby sa Europa nevzburila. Zrejme sa spomali tempo obnovy vozov a dopadneme tu ako taka mala Kuba, pretoze uprimne... na fungujucom verklíku z roku 2012, cojaviem take superb 1.6tdi combi, nie je moc vela zleho. Tak si ho proste sudruh este necha a bude par dalsich rokov opravovat.
Ze s tym nemoze ist do centra Bratislavy alebo Mnichova ? To je na Slovensku uplne u prdele tym 5 milionom ludi z 5.5 miliona ktori v Bratislave nebyvaju a dalsim asi 0.2 miliona bratislavcanom, napriklad mne.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
To chápeš, keď rozbehneš byrokratického molocha, to sa ťažko brzdí... nie to zaraduje spiatočka.
O tej spotrebe v extrémnych prostrediach... to vyšlo podľa mňa z toho, že tam do tej Normy po novom pridali aj Baterkové autá (ako hovoril škodovák).
Tam to schvaľujem na 100%, prečo by si mal tolerovať, mať v zime 1/3 dojazd. Veď to je ešte väčší odžub ako diesel-gate.
Tak či tak si myslím, že len rozšíria Euro6 o ďalšie indexy a teda aj skúšky, a pre baterkové autá urobia nejakú fungel normu. e-Euro1
O tej spotrebe v extrémnych prostrediach... to vyšlo podľa mňa z toho, že tam do tej Normy po novom pridali aj Baterkové autá (ako hovoril škodovák).
Tam to schvaľujem na 100%, prečo by si mal tolerovať, mať v zime 1/3 dojazd. Veď to je ešte väčší odžub ako diesel-gate.
Tak či tak si myslím, že len rozšíria Euro6 o ďalšie indexy a teda aj skúšky, a pre baterkové autá urobia nejakú fungel normu. e-Euro1
Re: Všeobecná diskusia II
namiesto srotovneho pre stare auta, vymyslia kokotinu euro7 ktoru si dovoli mizerne % ludi, lebo take auta budu kuva drahe...
a chudobny zas presedla na staru rakovinu...
v konecnom efekte, vyrazne co2 horsie ako motivovat kazdeho k euro5/6....
a chudobny zas presedla na staru rakovinu...
v konecnom efekte, vyrazne co2 horsie ako motivovat kazdeho k euro5/6....
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia II
zas tieto dezinterpretácieXeigen napísal: ↑Ut 14. Mar, 2023, 17:37
O tej spotrebe v extrémnych prostrediach... to vyšlo podľa mňa z toho, že tam do tej Normy po novom pridali aj Baterkové autá (ako hovoril škodovák).
Tam to schvaľujem na 100%, prečo by si mal tolerovať, mať v zime 1/3 dojazd. Veď to je ešte väčší odžub ako diesel-gate.
pokles dojadzu je niekde v rozmedzí 15-25% žiadne 1/3 dojazdy zaroveň na druhej strane gro áut jazdí v mestskej premávke kde tie dojazdy su naopak nad ramec udavanej WLTP pri spalovakoch je to presne opačne v mestskej premavke su vysoko neefektívne nižia brzdy aj motor
https://www.motor.no/aktuelt/motors-sto ... ler/217132
https://insideevs.com/news/650501/tesla ... other-evs/
Re: Všeobecná diskusia II
Šrotovné ale predpokladá, že aj máš peniaze na nové. Ten kto nema na nové, ten opäť presedla len do nejakej bazarovej macky vo vreci, pokial nebude ta dotacia mega-ultra-hyper-vyhodna (co nebude). A pri terajšom zdražovaní všetkého by to ani tak veľmi nemalo zmysel, ked nemáme este doriešenú energetiku. A šrotovné je skôr o rozhýbaní ekonomiky, lepšie co2 je taky pekný bonus, aj vďaka tým nenávideným euro-normam. (a kto nesuhlasí tomu prajem, bodaj by chytil druzstevnu Liazku v nejakom stúpaní a mal pokazenú klapku vnútornej cirkulácie
@tron44 dobre uznávam, to som prehnal, ale pointa zostava, ze to budu jednoducho musiet riesit.
@tron44 dobre uznávam, to som prehnal, ale pointa zostava, ze to budu jednoducho musiet riesit.