Všeobecná diskusia II
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2318
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
Mam blbu a celkom specificku otazku: Seat Alhambra 2007 ma uzasny 2.0 TDI motor (16V, 103 kW, kod BRT). Da sa do toho auta osadit este uzasnejsi motor 1.9 TDI 96 kW tiez z 2007 (nie nutne vybraty z inej Alhambry)? Viem, ze tie Alhambry sa montovali hlavne s 1.9, ale ide mi o to, ci je to proste bolt on operacia (skrutky na rovnakom mieste), ze na "zirafe" zdvihne clovek 2.0 prec a da tam 1.9 a skrutky budu presne pasovat. Co viem, skrutky na prevodovke pasuju presne. Nevie niekto aspon priblizne? Ja sa do tychto folcvagn diesel somarin nevyznam.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
toto neviem.
Co ale viem, dnes sa v Cechach odohrava protest proti Euro7. Asi precitli a zistili ze nove euro7 Fabie 0.9triturbo uz od 28.999,- eur asi nepojdu na odbyt tak ruzovo ako to maluje politik pri stoliku.
Uz tu zachvilu budeme ako vo Francuzsku, demonstracia rano, demonstracia poobede a pre istotu aj pred spanim aby nebolo malo.
Co ale viem, dnes sa v Cechach odohrava protest proti Euro7. Asi precitli a zistili ze nove euro7 Fabie 0.9triturbo uz od 28.999,- eur asi nepojdu na odbyt tak ruzovo ako to maluje politik pri stoliku.
Uz tu zachvilu budeme ako vo Francuzsku, demonstracia rano, demonstracia poobede a pre istotu aj pred spanim aby nebolo malo.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2318
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
Odpoved na moju otazku je uz znama. Srouby a diery by aj pasovali, ale nepasuje olejove hospodarstvo. Takze repas motora. Radost pozerat na koncernove vymysly ako krabica s vyvazovacimi zavaziami, co vozite v olejovej vani, ktora stoji a pada na imbusovej tycke, co sa ohloda a klakne cely motor. Enjenir. Alebo zlozitost nastavovania celeho systemu proti sebe... najprv vypnite motor v hornej uvrati, zaaretujte toolom XYZ toto a toolom ABC tamto, potom tu mate tri ozubenace, ale len na dvoch sipku a tretie si nejako domyslite a bla bla bla. Simply clever. Meanwhile japonsky motor - tu mate vsade rysky, ktore date oproti sebe a je koniec. A hlavne cely system protizavazi, ak je, je daleko jednoduchsi.
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
Tak zoom problem s vyvazovakmi a imbusovou tyckou je davno vyriešení a to trvalo nie menit imbusovu tycku každých 120tis km.
Tak japonci ano maju motory jednoduche ale zas zaostavaju v inych veciach resp su pre europana tazko pochopitelne
Tak japonci ano maju motory jednoduche ale zas zaostavaju v inych veciach resp su pre europana tazko pochopitelne
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia II
Aretacia 2.0 tdi je problem
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2318
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia II
Nic nie je problem, aj aretacia sa da podomacky vymysliet - vystrihnes zo zeleza ekvivalent toho toolu alebo to len prichytis prstom. Ten motor bude zlozeny bez problemov. Len clovek porovnava vymysly medzi automobilkami. Podobne ako - ak chcete vytiahnut poloos z auta X, musite rozobrat diferencial, tam odistit poloos a vytiahnut ju. Jeep = date dole naboj a vytiahnete poloos z 1000-hranu. Je problem rozobrat diferak a zlozit ho? Nie. Je to zbytocna robota navyse a niekto iny to vymyslel lepsie? Ano.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
americania s ich konstrukciami pozeraju aj na nasledny servis - praca je tam ukrutne draha, auta relativne velke takze sa lepsie zmesti pod kapotu. U nas v Europe mas vsade napchane dvojlitre s tromi kompresormi styrmi turbiatkami aby to chodilo... na jeepe Hemi a dovidenia. Okej to asi nesuvisi s napravami ale si zober tri chladiace okruhy na europskom diesli, dve turba, egrka, sedemsto senzorov, scr, dpf, agp, pci, amd, dpč a porovnaj to s nepriamovstrekovym neturbenym motorom z Jeepa.
Dvadsat rokov dozadu si mal integrovane capy na napravach Audi, Pasatt, Superb, si pamatam doby kedy majitel Audi A4 zaplatil 70.000 korun (ano, korun) za predne napravy. Ja som prisiel do Chrysleru na Zlaty Piesok a za 900,-korun som mal obidva predne capy aj so stabilizatormi na masinku, ktora vazi o polovicu viac nez A4 (a vydrzali v bratislavskej prevadzke 16 rokov, 280.000km).
Hnusna amerika fuj. V Šharane motor naknap. Chces volaco robit, aby si bol minimalne kardiochirurg, skor gynekolog. Chces nieco robit na amerike, styri sroby == kapota dole, tri sroby == stieracove torpedo dole cize minuta a pol lebo musis auto obehnut, a pred tebou je meter a pol velka jama do ktorej mozes vstupit ked mas vysoke čongále. Samostatne menitelne diely na napravach, turbo bez vnutornej regulacie (obtokovy ventil este nikto nevymyslel v Nemecku), dvakrat take velke ako na Wolcgagene tlaci dvakrat mensi tlak (0.95 baru pretlak pri akychkolvek otackach, 96kW Sharan 1.9tdi tlačí 1.4 baru, 2.0tdi 103kW 1.6 baru, dalej sa uz bojim pozret), vymenne intervaly na olej 15.000km versus 30.000km, no skuste uhadnut s ktorymi turbiatkami su vacsie problemy. Spojka samozrejme bez dvojhmoty, akurat odpruzena lamela. Dvakrat taka hruba nez na Pasatt a ked ju chytis do ruky, zabrbles nieco o nakladakoch. Prevodovka z Voya je dole za 15 minut - ked auto pride na odtahovke ze spojka kaput, tak sa najprv zacudujes ci sa pokazila pred 400.000km a DO HODINY je masina schopna odist po vlastnych. Jedna kvapalina do vsetkeho okrem brzd (ATF+4 velmi dobre poznas). Dieslovy EGR cistitelny stetcom namocenym do benzinu, skus to na vyhrievanom chladenom EGR nemeckej produkcie - ozaj, EGR neobsahuje plastove suciastky, vsetko z kovu a snad nikdy sa nikomu nepokazilo.
Takto mozes pokracovat este dlho, ale miestnych posluchacov nudime a ajtak nechcu pocuvat.
Mas dojem ze by o tychto veciach ludia nieco vedeli a/alebo ich to zaujimalo ? Kolko ludi z tvojho okolila ma skusenosti so servisom, generalnou konstrukciou vozidla ? Naco by sme ludom vysvetlovali ze dozivotny olej v ZF automatoch Audi je uzasny napad, pricom Jeep predpisuje vymenu maximalne 60.000km, resp. 30.000km pri "stazenych jazdach" co sa rata aj jazda v meste ?
PS : presne v tych ZF automatoch, kde ZF rozprava o NUTNOSTI vymeny... Audi v autorizakoch odmietalo menit aj na vyslovnu ziadost majitela ze si zaplati. Nevedeli to. Bali sa ako cert kriza.
Dvadsat rokov dozadu si mal integrovane capy na napravach Audi, Pasatt, Superb, si pamatam doby kedy majitel Audi A4 zaplatil 70.000 korun (ano, korun) za predne napravy. Ja som prisiel do Chrysleru na Zlaty Piesok a za 900,-korun som mal obidva predne capy aj so stabilizatormi na masinku, ktora vazi o polovicu viac nez A4 (a vydrzali v bratislavskej prevadzke 16 rokov, 280.000km).
Hnusna amerika fuj. V Šharane motor naknap. Chces volaco robit, aby si bol minimalne kardiochirurg, skor gynekolog. Chces nieco robit na amerike, styri sroby == kapota dole, tri sroby == stieracove torpedo dole cize minuta a pol lebo musis auto obehnut, a pred tebou je meter a pol velka jama do ktorej mozes vstupit ked mas vysoke čongále. Samostatne menitelne diely na napravach, turbo bez vnutornej regulacie (obtokovy ventil este nikto nevymyslel v Nemecku), dvakrat take velke ako na Wolcgagene tlaci dvakrat mensi tlak (0.95 baru pretlak pri akychkolvek otackach, 96kW Sharan 1.9tdi tlačí 1.4 baru, 2.0tdi 103kW 1.6 baru, dalej sa uz bojim pozret), vymenne intervaly na olej 15.000km versus 30.000km, no skuste uhadnut s ktorymi turbiatkami su vacsie problemy. Spojka samozrejme bez dvojhmoty, akurat odpruzena lamela. Dvakrat taka hruba nez na Pasatt a ked ju chytis do ruky, zabrbles nieco o nakladakoch. Prevodovka z Voya je dole za 15 minut - ked auto pride na odtahovke ze spojka kaput, tak sa najprv zacudujes ci sa pokazila pred 400.000km a DO HODINY je masina schopna odist po vlastnych. Jedna kvapalina do vsetkeho okrem brzd (ATF+4 velmi dobre poznas). Dieslovy EGR cistitelny stetcom namocenym do benzinu, skus to na vyhrievanom chladenom EGR nemeckej produkcie - ozaj, EGR neobsahuje plastove suciastky, vsetko z kovu a snad nikdy sa nikomu nepokazilo.
Takto mozes pokracovat este dlho, ale miestnych posluchacov nudime a ajtak nechcu pocuvat.
Mas dojem ze by o tychto veciach ludia nieco vedeli a/alebo ich to zaujimalo ? Kolko ludi z tvojho okolila ma skusenosti so servisom, generalnou konstrukciou vozidla ? Naco by sme ludom vysvetlovali ze dozivotny olej v ZF automatoch Audi je uzasny napad, pricom Jeep predpisuje vymenu maximalne 60.000km, resp. 30.000km pri "stazenych jazdach" co sa rata aj jazda v meste ?
PS : presne v tych ZF automatoch, kde ZF rozprava o NUTNOSTI vymeny... Audi v autorizakoch odmietalo menit aj na vyslovnu ziadost majitela ze si zaplati. Nevedeli to. Bali sa ako cert kriza.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
dozivotny olej v tom pripade nabera novy vyznam
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
tak dozivotny je dost siroký pojem pre výrobcu konci zivotnost autka skoncením zaruky thats it
Na svojej kia ceed uz to pocitujem auto ma 80tis km a citim ze dvojspojka v automate už nie je to čo na začiatku ( akoze tych deklarovaných 150 tis km asi da resp max 200) preto dufam ze este 1,5 roka na aute bude tých 120 tis km a potom pa pa
Na svojej kia ceed uz to pocitujem auto ma 80tis km a citim ze dvojspojka v automate už nie je to čo na začiatku ( akoze tych deklarovaných 150 tis km asi da resp max 200) preto dufam ze este 1,5 roka na aute bude tých 120 tis km a potom pa pa
Re: Všeobecná diskusia II
Pro 125k sa rozpadla a bola vhodná na repas. Dôvod potvrdený servisom: zanedbaná výmena oleja v prevodovke predchádzajúcim majiteľom.
Swift Sport 2012, 6q manuál.
Swift Sport 2012, 6q manuál.
ITX >>> ATX
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1799
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
tak ja som si daval menit olej v prvodovke pri 75tis ale co moze clovek ocakavat ked tam je 1,5l oleja
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5865
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
Tieboleje v prevodovke su zaijimave, lebo ak ich vyrobca tlaci ako dozuvotne tak maju v autorizaku zakazane ich vymenit.
Ja mam na auto 4 rocnu zaruku a dlhsiu ani nechcem, potom ide auto na vymenu oleja a v autorizaku to neurobia, nemozu....
Mozno specifikum PSA ale nemyslim.
V kupovanych jazdenkach som vzdy olej menil v prevodovke preventivne pri kupe.
Ja mam na auto 4 rocnu zaruku a dlhsiu ani nechcem, potom ide auto na vymenu oleja a v autorizaku to neurobia, nemozu....
Mozno specifikum PSA ale nemyslim.
V kupovanych jazdenkach som vzdy olej menil v prevodovke preventivne pri kupe.
Re: Všeobecná diskusia II
Ja som sa prevodovky nikdy nechyal a nikdy nebol problem. Automat je ale ina pesnicka