Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa hawkeye »

lopo1 napísal: So 25. Nov, 2023, 11:32
hawkeye napísal: So 25. Nov, 2023, 09:13 Ja čakám na Proceed GT, som zvedavý či sa všetky tie chváli pretavia do reality:)
Otazka co ocakavas automat je ten isty ako mam v ceede a ako som pisal vydrzala 100tis km ..... Odhlucnenie auta je biedne hlavme od zadnych kolies ale pomer cena vykon je fajn
tak mam to isté na i30 a 125tis km a je to ok, navyše 5r i30 tak pevne verím že modelový rok 2024 bude na Tom lepšie.

očakávania: že sa bude dať na tom kúsok vyblbnut...snáď tých 204k + podvozok to dovolí a určite bude lepšie ako i30:)

ešte rozmýšľam tam dať cold air intake of aFe (+14k)
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
lopo1
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 1796
Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Žilina

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa lopo1 »

Tak ak to porovnavas s I30 zabavnejsie to rozhodne bude akurat co citam vela ludi si dava odpajat daky generator zvuku co phsta do kabiny ze je to dost otravne .....
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa hawkeye »

hej je tam repráky vpredu čo simuluje zvuk výfuku či čo to.
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Pietro sk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2556
Dátum registrácie: Ut 28. Dec, 2010, 13:25

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Pietro sk »

mp3turbo napísal: So 25. Nov, 2023, 00:32 >> ako uz raz bolo napisane: Ono 3000rpm nie je vela, a uz vobec nie pri minimalnom zatazeni.

mam napad : jazdime vsetci studene motory aspon na 3000rpm kedze to nie je vela.
mam lepsi napad : posunte tuto myslienku kazdemu vyrobcovi aut, pretoze na to este nikto neprisiel. Nikoho to nenapadlo. Somare sproste.

Tak sa nejak cudujem, preco tuto uzasnu vec nerobia uplne vsetci aspon 30 rokov. No ale vy sa cudovat nemusite.
Kktiny
Filter má anti drain valve, čiže po vypnutí motora olej nestecie do vane.... Čiže budúci štart nie je nasucho...
A v prípade upchatého filtra či hustého oleja, bypass valve nefiltrovany olej pusti ďalej....
Takže vo čo go,......
Spoiler: ukázať
5800x ..b550aorus_pro 180€...6800xt stock 670€..nh-u12 am4...viper steel 32GB 4400... R.A.T. 6+
3600-16 1T 32GB#1800IF# curve per core -28max #PBO-175# <95W <65°c
ag241qx; seagate 600pro; firecuda520..
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

o oleji a suvislosti s nasledujucim startom tu zatial nebolo. V kazdom pripade skrehnuty olej, nech sa uz nachadza kdekolvek, ma horsiu cerpatelnost nez zohriaty olej a proste akykolvek zmrznuty technologicky celok (prevodovka, motor, cokolvek) sa maze horsie.



>> Ty tomu veris a hotovo.

zato ty si veril ze pneumatiky na non-drift-Toyote nemozu byt rozdiel oproti inym pneumatikam na perfektne driftujucom Turane.
A bol si velmi prekvapeny ked "vysla moja predtucha" na prvy nastrel a navyse z 500km dialky, ani som v tych autach nesedel.

Zaver mame taky, ze 3000rpm vobec nie je dobrych pre skrehnuty motor, zodpovedajuci prenos a otacky vobec nie su dobre pre prevodovku.

AKURAT SA TA CELA SRACKA O TROSKU RYCHLEJSIE ZOHREJE A O TROSKU SKOR BUDE DOSAHOVAT NIZSIE EMISIE ==AJ KED ZA CENU UKRUTNE ZNIZENEJ ZIVOTNOSTI== a o to islo automobilke v dnesnej uzasnej administrativno-emisnej dobe.

A mozete si mysliet co len chcete. V ramci srandy by som navrhoval montovat do tych dodavok nejake 0.7 triturbo, pride mi to ako uzasna idea (nieco na sposob 3000rpm studeny motor a prevodovka k tomu).
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> 3. Asi sa to nerozsiri, ono takto "smykat" spojku dokaze len hydromenic a tych sa predava minimum.

to by v tom bol cert aby sa nieco podobne v zaujme ekologie (a mensich pokut automobilkam) nedalo zrealizovat aj na DSGcku.
Zivotnost spojek : snad 25.000km, nevadi :)

Ked to ale zobereme prilis vedecky, A TO BEZ PRESMYKU SPOJEK alebo VYSOKEHO TLAKU NA OLEJ, cize uplne generalne : vysoke otacky motora rozhodne prispeju k rychlejsiemu zohriatiu akejkolvek prevodovky.

Zeby fakt vsetci vyrobcovia naimplementovali 3000rpm pre studene motory ? Jednak sa zohreje rychlejsie motor = nizsie emisie za kratsi cas, jednak sa rychlejsie zohreje prevodovka ci uz priamo mechanickou pracou alebo prestupom tepla = nizsie emisie za kratsi cas.

Ved to nema chybu ! Win win win !

Navrhujem, aby sme tym motorom vypalili 4200rpm, ved to nie je o moc skodlivejsie nez 3000rpm. A zase sa tie hovna rychlejsie zohreju :)
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
scream
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4772
Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
Bydlisko: Kosice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa scream »

Nonale ved takto jazdia firemne auta, tam sa nikto nebabare so zohrievanim. Potom to po 4 rokoch kupuju ludia jak chori, lebo to auto vyzera jak nove a ma ledva 100k.

Mna uz ale tiez nejak prestalo bavit zohrievat auta. 15 sekund po nastartovani a ide sa pokial nie je aspon -10. 2-3rpm a ked treba, tak sa proste prida aj nad. Olej je ale stale pred zimou cerstvy. Za poslednych 25km auto startovalo tak 10x.
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
Používateľov profilový obrázok
michalesku
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 767
Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
Bydlisko: Zvolen

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa michalesku »

Turbo, uz nie si originalny..

Pisal som o rozdiele medzi olejmi, mazacia schopnost a cerpatelnost 0W-20 za studena je porovnatelna s 15W-40 po zohriati.. Ze to nie je najstastnejsie po jeho zohriati a do manualov sa potom dostavaju hlasky ako "1 liter oleja / 1000 km je uplne normalne", je ale vec druha..
Spoiler: ukázať
PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS
PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared)
PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS
NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator
NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery
2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS
NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10115
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

stefan222 napísal: Št 16. Nov, 2023, 09:24 7 plnych nadrzi za mesiac?
v tomto pocitani to nie je takto hrozne. Tento tyzden som natankoval ~200l. :D Dalsi si dam pauzu. Ale keby som siel pomalsie, mozno by mi stacila polovica.

Skoda ze nejazdim na elektro. Minule som sa tak pri stojane zamyslel ze som dosiel, vystupil, natankoval za 2 min, prilozil kartu na stojan a odisiel. :rep:
.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Mna uz ale tiez nejak prestalo bavit zohrievat auta. 15 sekund po nastartovani a ide sa pokial nie je aspon -10.

nikto nevravi ze mame nieco zohrievat. Zohrievanie a specialne na volnobehu je blbost (uz to tu zaznelo a spravne).

Ani tych 15 sekund nedodrziava skoro nikto, nastartuje sa a hajde. Normalne vec. Ampiricky vyskusana, overena desatrociami, funguje. Netreba nic menit.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5829
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »



https://i.imgur.com/gCJnsIX.jpg

Som zvedavy ci sa z tej debilnej kooperativy podari vytlct nahradne vozidlo. Neviem preco tu poistovnu rovno nezavru. A tiez som zvedavy na skody. Hjonde zrejme totalka. T6 neviem, nechcel som otvarat kapotu, bal som sa ze ju uz nezavriem... Ale trebars vodicove dvere uz nedosadaju uplne ako by mali, Spolujazdcove pri otvarani zadieraju o lavy blatnik... Turbo by povedal ze to opravi za 2000€, cize v realnom svete ratam tak 10k€.
Používateľov profilový obrázok
mirjak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2252
Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mirjak »

Hjundaj z brucha oprava 10k (ak prdol len bocny bag) ak aj spolujazdocov, tak aj +12k, casova hodnota cca 16k, poistovacia totalka tak na hranici... ale ak nema havarijnu, je to jedno, toboz Tebe :( situaciu nechcem komentovat, ale slova vodica po zrazke v pozitivnom zmysle teda stoja za to, v mojom pripade by tam boli len vypipane 2 minuty
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5829
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Tak co sa budes rozculovat kvoli blbostiam. Kym sa nikomu nic nestalo tak o nic nejde. Akurat zase musis riesit opravu papierovacky blbosti. Ti to zozere kopu casu a este si aj minimalne mesiac bez auta.

Jej to bolo celkom jedno. Hyundai bol sluzobny, poisteny... Nie jej starost, ani nepozerala ako je buchnuty :D
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7075
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stefan222 »

stiv a to kde jazdis tolko litrov? kludne do ss ked tajne. a ten huyndai si brzdil ci nedalo sa dobrzdit? caja aj pokutu asi doatane an cervenu ist?niekde som zachytil ze niektori ludia davaju aj trestne oznamenia za ublizenie na zdravi v takych pripadoch ze ti tetka sposobila psychicku ujmu a bla bla.
hry- ps5
doma-HP probook
Používateľov profilový obrázok
michalesku
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 767
Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
Bydlisko: Zvolen

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa michalesku »

Keby som jazdil spotrebu ako Stiv, tak mam tento rok mesiace so 450 a viac litrami.. Takto mi vyslo len nieco cez 300 - 320..
Spoiler: ukázať
PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS
PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared)
PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS
NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator
NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery
2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS
NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"