Všeobecná diskusia II
-
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 1797
- Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žilina
Re: Všeobecná diskusia II
Otazocka neznemil si charakter jazd? Z dlhsich sa stali kratsie trasy a castajsie startovanie studeneho motora? Ono nove motory v snahach za nizsimi emisiami maju vacsie tolerancie t.z. nizsie trenie t.z. nizsia spotreba a emisie.....preto mala VAG predpisanu toleranciu 1l/1000km
Co sa tyka oleja nie je olej ako olej to mam odpozorovane na starom Passate aj na Subaru co mam teraz do Passatu som daval Castrol 5W30 a stalo sa mi zeedzi vymenami (15000km) som musel dolievat tak 0.5l presiel som na Mobil1 tiez 5W30 a zrazu zazracne som medzi vymenami nedolieval ani deci (motor mal 230tis.km) Teraz pri Subaru 3.0l atmo obdobna situacia ale olej Eneos Sustina vs Yacco Lube0 5w30 len tu sa podpisuju pod spotrebu aj lratke trasy a caste startovanie studeneho motora ked som na nom jazdil dlhe trasy nebol zo spotrebou oleja problem
Co sa tyka oleja nie je olej ako olej to mam odpozorovane na starom Passate aj na Subaru co mam teraz do Passatu som daval Castrol 5W30 a stalo sa mi zeedzi vymenami (15000km) som musel dolievat tak 0.5l presiel som na Mobil1 tiez 5W30 a zrazu zazracne som medzi vymenami nedolieval ani deci (motor mal 230tis.km) Teraz pri Subaru 3.0l atmo obdobna situacia ale olej Eneos Sustina vs Yacco Lube0 5w30 len tu sa podpisuju pod spotrebu aj lratke trasy a caste startovanie studeneho motora ked som na nom jazdil dlhe trasy nebol zo spotrebou oleja problem
Re: Všeobecná diskusia II
Charakter jazd sa nemenil v podstate jeden clovek a klasika cesta do prace a spat (60km), inak takuto zalezitost som zazil prvy krat, ze by bol problem so spotrebou oleja. Povodne bol Castrol Magnatec 5w40, no kedze je ovela drahsi a motor ho papa vela vymenil som za Total 10w40.
inak mozno je to aj vinou vyrobcu respektive prechod z euro 5 na 6 ? povodna 1.6i k4m ktora sa montovala od r2002 do 2008 mala standardne predpisanu frekvenciu vymeny 15000km a viskozitu 10w40 tento "novy" motor ma predpisanych az 30.000km a nizsiu viskozitu, cize ak by som sa drzal predpisanej vymeny tak dolievam 20x - 20litrov
inak mozno je to aj vinou vyrobcu respektive prechod z euro 5 na 6 ? povodna 1.6i k4m ktora sa montovala od r2002 do 2008 mala standardne predpisanu frekvenciu vymeny 15000km a viskozitu 10w40 tento "novy" motor ma predpisanych az 30.000km a nizsiu viskozitu, cize ak by som sa drzal predpisanej vymeny tak dolievam 20x - 20litrov
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
teraz ma napadla jedna vec - ale nieze ma budete quotovat do radia : nejake auto s nejakym konkretnym motorom nemalo rado plnu olejovu vanu. Ci tam vznikal nejaky zlahka vacsi tlak nez mal a vytlacalo ho potom alebo co neviem, ale spravalo sa to tak, ze ked si pri vymene oleja dolial "doplna" cize povedzme na hornu hranicu rysky, tak ti cast oleja zozralo a ustalilo sa to volakde zlahka pod polovicou.
Potom si uz do konca vymenneho intervalu nemusel dolievat, nezralo ho dalej.
Ale ak si dolial doplna, zase zozral na tu polovicu a dokolecka. Vobec si nepamatam znacku auta alebo aky to bol motor, absolutne nic.
Potom si uz do konca vymenneho intervalu nemusel dolievat, nezralo ho dalej.
Ale ak si dolial doplna, zase zozral na tu polovicu a dokolecka. Vobec si nepamatam znacku auta alebo aky to bol motor, absolutne nic.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Ja neviem preco sa furt dohadujeme o tom ci ta biela stena je biela len kvoli tomu ze tu niekto tvrdi ze je cierna. Ved to je uplne zaostale.
Smerodatne je schvalenie vyrobcu. Vtedy vies ze je dany olej otestovany automobilkou, vies ze ho vyrobca schvalil a zohladnil pri tom triliardu veci o ktorych sa tebe ani nesnivalo.
-Vies ze ti trebars neodpali DPF/GPF filter kvoli vysokemu mnozstvu popola
-Vies ze ma trebars dostatocnu mazivost a nevydrie ti trebars dieru do zdvihatok ventilov
-Vies ze sa ti trebars neodparuje viacej ako to s cim vyrobca motora ratal
-Vies ze ti trebars nerozlepta v oleji ponoreny rozvodovy remen
Chapes?
Trebars do nasej T6 je predpisany VW 507.00... Ak tam das trebars VW 505.00 tak si odpalis filter pevnych castic. Sice su obe 5W-30 ale jeden mozes liat tak do 1,9TDI lebo v 2.0TDI ti odpali filter a ten druhy ti zase v 1.9TDI spravi dieru do zdvihatok ventilov lebo ma nizku mazivost a vacka ti do nich vydrie dieru.
Kolega ma VW T5, predpisany 505.01 on ze ha ha, dame tam 505.00 sak to je to iste. A zistil ze ha ha 505.01 tam je specialne kvoli tomu aby dostatocne mazal piest vstrekovacieho cerpadla a ze ak tam das 505.00 tak to cerpadlo budes menit.
Popritom na kazdom z nich svieti velkym 5W-30.
Na peugeot fore niekto lial do peugeotackeho 1.2VVTI inu 0W-20 normu ako tam bola predpisana. Po troch rokoch praskol rozvodovy remen, rozobrali to, zaruka zamietnuta... Nepouzil olej normy PSA B71 2010 a tym ho rozleptal. Myslim ze to auto nakoniec predal poliakovi... Popritom by uplne stacilo ak by tam lial trebars shell AP-L 0W-20 urceny pre peugeot miesto Shellu AV-L 0W-20 urceneho pre koncern VAG. Chapes, VW nema rozvody ponorene v oleji takze moze klast naroky na olej v inych oblastiach ako je neleptanie gumy
Teraz si vezmi ze ja o tom viem prd. To len omrvinka z ladovca informacii a testov ktore maju k dispozicii automobilky. K tebe sa nedostala ani ta omrvinka ale davas tu rozumy akoby si bol Ferdinand Piech.
To ze vacsina servisakov su hlupe gumaky ktore by po spravnosti mali prekladat suciastky z dopravnika na dopravnik v najblizsej fabrike vobec neobhajuje ich servisne postupy a nicenie aut zakaznikov.
Pri beznom aute ktore ma olejovu vanu pod motorom je uplne jedno kolko tam mas oleja ak:
1. Je saci kos ponoreny v oleji
2. Hladina oleja nesiaha az po kluku
Inak to nema ziadny vplyv na tlak ani na nic podobne. Tak ako vyska vody v studni nema vplyv na to aky mas tlak vody v dome
Rovnako ako v studni, ani v olejovej vani nie je ziadny tlak. Je to proste nadoba s tekutinou na dne ktorej je saci kos cez ktory prudi tekutina skrz podtlak vytvarany cerpadlom.
Smerodatne je schvalenie vyrobcu. Vtedy vies ze je dany olej otestovany automobilkou, vies ze ho vyrobca schvalil a zohladnil pri tom triliardu veci o ktorych sa tebe ani nesnivalo.
-Vies ze ti trebars neodpali DPF/GPF filter kvoli vysokemu mnozstvu popola
-Vies ze ma trebars dostatocnu mazivost a nevydrie ti trebars dieru do zdvihatok ventilov
-Vies ze sa ti trebars neodparuje viacej ako to s cim vyrobca motora ratal
-Vies ze ti trebars nerozlepta v oleji ponoreny rozvodovy remen
Chapes?
Trebars do nasej T6 je predpisany VW 507.00... Ak tam das trebars VW 505.00 tak si odpalis filter pevnych castic. Sice su obe 5W-30 ale jeden mozes liat tak do 1,9TDI lebo v 2.0TDI ti odpali filter a ten druhy ti zase v 1.9TDI spravi dieru do zdvihatok ventilov lebo ma nizku mazivost a vacka ti do nich vydrie dieru.
Kolega ma VW T5, predpisany 505.01 on ze ha ha, dame tam 505.00 sak to je to iste. A zistil ze ha ha 505.01 tam je specialne kvoli tomu aby dostatocne mazal piest vstrekovacieho cerpadla a ze ak tam das 505.00 tak to cerpadlo budes menit.
Popritom na kazdom z nich svieti velkym 5W-30.
Na peugeot fore niekto lial do peugeotackeho 1.2VVTI inu 0W-20 normu ako tam bola predpisana. Po troch rokoch praskol rozvodovy remen, rozobrali to, zaruka zamietnuta... Nepouzil olej normy PSA B71 2010 a tym ho rozleptal. Myslim ze to auto nakoniec predal poliakovi... Popritom by uplne stacilo ak by tam lial trebars shell AP-L 0W-20 urceny pre peugeot miesto Shellu AV-L 0W-20 urceneho pre koncern VAG. Chapes, VW nema rozvody ponorene v oleji takze moze klast naroky na olej v inych oblastiach ako je neleptanie gumy
Teraz si vezmi ze ja o tom viem prd. To len omrvinka z ladovca informacii a testov ktore maju k dispozicii automobilky. K tebe sa nedostala ani ta omrvinka ale davas tu rozumy akoby si bol Ferdinand Piech.
To ze vacsina servisakov su hlupe gumaky ktore by po spravnosti mali prekladat suciastky z dopravnika na dopravnik v najblizsej fabrike vobec neobhajuje ich servisne postupy a nicenie aut zakaznikov.
Neviem, ale ak to tak bolo tak to muselo byt auto ktore malo mazanie "so suchou klukovou skrinou" kedy olejova nadrz nie je pod autom ale umiestnena externe niekde mimo motora. Mavaju to tak offroady a supersporty... Ferrari, Porsche 911, bmw M5 a tak...mp3turbo napísal: ↑Po 08. Jan, 2024, 10:52 teraz ma napadla jedna vec - ale nieze ma budete quotovat do radia : nejake auto s nejakym konkretnym motorom nemalo rado plnu olejovu vanu. Ci tam vznikal nejaky zlahka vacsi tlak nez mal a vytlacalo ho potom alebo co neviem, ale spravalo sa to tak, ze ked si pri vymene oleja dolial "doplna" cize povedzme na hornu hranicu rysky, tak ti cast oleja zozralo a ustalilo sa to volakde zlahka pod polovicou.
Potom si uz do konca vymenneho intervalu nemusel dolievat, nezralo ho dalej.
Ale ak si dolial doplna, zase zozral na tu polovicu a dokolecka. Vobec si nepamatam znacku auta alebo aky to bol motor, absolutne nic.
Pri beznom aute ktore ma olejovu vanu pod motorom je uplne jedno kolko tam mas oleja ak:
1. Je saci kos ponoreny v oleji
2. Hladina oleja nesiaha az po kluku
Inak to nema ziadny vplyv na tlak ani na nic podobne. Tak ako vyska vody v studni nema vplyv na to aky mas tlak vody v dome
Rovnako ako v studni, ani v olejovej vani nie je ziadny tlak. Je to proste nadoba s tekutinou na dne ktorej je saci kos cez ktory prudi tekutina skrz podtlak vytvarany cerpadlom.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7077
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
borci, pouzivate v zime neaku hrejivu deku do auta? mam vyhrev zadnych sedaciek ale dcera ma este podsedak, ta reku ze daco skusim z alzy objednat, dnes bolo trosku ostro minus 7. neaku deku som vzal z alzy ta dam potom vediet co jak
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
velmi zriedka som pouzival - u nas v Bubline nie su take zimy ako u teba. Potom ma to prestalo bavit a niekde 'sa stratila'.
Akurat vcera som bol odviezt dcérku na zahajenie nejakeho cirkusu na druhu stranu mesta : bud tam budeme autom za 20 minut, alebo mestskou hromadnou popravou za hodinu aj stvrt. Mala tam byt hodinu, nakoniec z toho bola hodina aj stvrt. A kedze to mam 40-45 minut horedole otocku, zostal som na mieste a nesiel som domov lebo sa to proste neoplati. Spominam to preto, lebo som sedel v aute a jednoducho som sa zakryl obycajnou dekou. Nepotreboval som nastartovat auto a kurit.
Bol som tam naobed, podla SHMU bola teplota rovna nula. Na displejicek som nepozeral, neviem kolko stupnov ukazovalo auto. Dolezite je, ze proste nebolo 10 stupnov nad nulou (a ano, nebolo ani minus dvadsat, to je pravda).
Motor s olejom : bolo to uplne normalne auto, ziadna M5 V10 šmakocinka/kajnšmetke. Netvrdim ze to bolo kvoli tlaku, mnozstvu oleja, velkosti olejovej vane ; tvrdim len to, ze "ubytok oleja sa prirodzene zastavil ked nebol naliaty doplna na MAX na ryske". Nesnazim sa najst technologicke odovodnenie.
Akurat vcera som bol odviezt dcérku na zahajenie nejakeho cirkusu na druhu stranu mesta : bud tam budeme autom za 20 minut, alebo mestskou hromadnou popravou za hodinu aj stvrt. Mala tam byt hodinu, nakoniec z toho bola hodina aj stvrt. A kedze to mam 40-45 minut horedole otocku, zostal som na mieste a nesiel som domov lebo sa to proste neoplati. Spominam to preto, lebo som sedel v aute a jednoducho som sa zakryl obycajnou dekou. Nepotreboval som nastartovat auto a kurit.
Bol som tam naobed, podla SHMU bola teplota rovna nula. Na displejicek som nepozeral, neviem kolko stupnov ukazovalo auto. Dolezite je, ze proste nebolo 10 stupnov nad nulou (a ano, nebolo ani minus dvadsat, to je pravda).
Motor s olejom : bolo to uplne normalne auto, ziadna M5 V10 šmakocinka/kajnšmetke. Netvrdim ze to bolo kvoli tlaku, mnozstvu oleja, velkosti olejovej vane ; tvrdim len to, ze "ubytok oleja sa prirodzene zastavil ked nebol naliaty doplna na MAX na ryske". Nesnazim sa najst technologicke odovodnenie.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Ved hej, ja len rozmyslam ako to fungovalo Vzdy ma to zaujima ako technika funguje.
Ked sa napr. nieco pokazi tak to pred vyhodenim vzdy rozoberiem a skumam co v tom bolo Aj prevodovku z auta som si takto rozobral do srubky. Dost sa pri tom clovek nauci a nikdy nevies ci nahodou rovnaku vec nebudes riesit v praci o nejaky cas neskor.
Ked sa napr. nieco pokazi tak to pred vyhodenim vzdy rozoberiem a skumam co v tom bolo Aj prevodovku z auta som si takto rozobral do srubky. Dost sa pri tom clovek nauci a nikdy nevies ci nahodou rovnaku vec nebudes riesit v praci o nejaky cas neskor.
Re: Všeobecná diskusia II
problem ktory som popisoval je ale taky ze nedostatok oleja hlasil palubny PC,mna by nikdy nenapadlo cekovat risku. "TOP UP OIL"
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
jaaaaaaj ty si este nepocul o pokazenych cidlach. Jasne, otvorim kapotu, nalejem aspon liter, hajde prec.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
SKiLEX, zaujímavé poznatky uvadzaš, nikdy by mi nenapadlo že treba dodržiavať úplne všetko, som niečo ako Tvoj kolega
Ale predpokladám že hlavne diesel je veľmi náročný na konkrétny typ mazivá.
Inak btw K4M je len klasická atmosféra,ten zožerie všetko. Ešte aj trávu (10l v meste)
Ale predpokladám že hlavne diesel je veľmi náročný na konkrétny typ mazivá.
Inak btw K4M je len klasická atmosféra,ten zožerie všetko. Ešte aj trávu (10l v meste)
Re: Všeobecná diskusia II
Dizel nedizel naco tam liat nieco co tam nepatri ked tam za rovnaku cenu mozes liat nieco co je overene.
Poznam ten motor, mali sme ho 15 rokov v logane. Ja som tam podla faktur lial Elf Evolition 700 STI po 21€/5litrov... Potom ked to auto uz jazdilo len okolo komina tak evolition 900 lebo bol 5W-40
Poznam ten motor, mali sme ho 15 rokov v logane. Ja som tam podla faktur lial Elf Evolition 700 STI po 21€/5litrov... Potom ked to auto uz jazdilo len okolo komina tak evolition 900 lebo bol 5W-40
-
- Používateľ
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Všeobecná diskusia II
A servis čo nemá špecializáciu na konkrétnu značku kupuje teda ktoré oleje?Papek napísal: ↑Po 08. Jan, 2024, 04:24Samozrejme, v servisoch nemajú 42 rôznych sudov rôznymi normami, pretože veľa olejov zároveň spĺňa viaceré normy - samozrejme neobsiahneš úplne všetko jedným olejom, ale kto servisuje VW Group, tak si buchne 4 rôzne sudy a pokryje prakticky všetko od nich. Kto servisuje Renault, nebude skladovať oleje pre VW, lebo načo... ?
Ja ti poviem - ten kde vychádza najlepšia cena za 200l sud...
Myslíš si že ked opravujú dve autá, jedno je Ford a druhé Renault a do oboch ide 5W40 , že do každého kúpia extra olej?
Napríklad tento ELF 5W40 podla normy nemôže do Renaultu https://www.filters.gr/wp-content/uploa ... -5W-40.pdf
A tento druhý ELF 5W40 zasa nemôže do Fordu, ale ani do VW group https://www.filters.gr/wp-content/uploa ... -5W-40.pdf
-
- Používateľ
- Príspevky: 1921
- Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
- Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom
Re: Všeobecná diskusia II
Tu by som to trošku upresnil, ty prídeš s autom do servisu a on tam vymení olej a to je tak všetko
Ja mám teda zopar kamošov čo vlastnia servis, jeden dokonca velký, kde si servisuje aj svoje nákladné autá a ver že on leje zo sudov a nemá 3 druhy toho, 3 druhy hentoho...
Na také veci sa možno hrajú v autorizákoch dokedy má auto záruku, ale po záruke 2/3 z nich do autorizáku prestane chodiť
K tej T6, tie kde je 2.0Bitdi, tak tam je jedno čo naleješ, tam motor skape tak či tak. Hotová pohroma, štastlivci sú tí čo im to vydržalo 150tkm, velmi často ten motor klakne do 100tkm, čítania je plný internet.
Problém nie je v oleji, ale v konštrukčnej chybe, súdruhovia niečo zle spočítali.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
Skilex asi hovoril o autorizovanom servise a/alebo specializovanom ("robime japoncov, nerobime Audinku").
Tu zrejme nebola rec o kazdej zašmudlanej garazi kde sa za jeden den vystrieda dvadsat znaciek aut.
Inak, moja osobna skusenost je taka, ze aj garaze kupuju oleje ako maju byt. Teda dobra. Do 1.9tdi iny ako do 2.5tdi sestvalca a do toho iny ako do 5valca 2.5tdi a do toho iny ako do Subaru 2.0d a tak.
Tu zrejme nebola rec o kazdej zašmudlanej garazi kde sa za jeden den vystrieda dvadsat znaciek aut.
Inak, moja osobna skusenost je taka, ze aj garaze kupuju oleje ako maju byt. Teda dobra. Do 1.9tdi iny ako do 2.5tdi sestvalca a do toho iny ako do 5valca 2.5tdi a do toho iny ako do Subaru 2.0d a tak.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Všeobecná diskusia II
Vobec ma neprekvapuje ze aj vo svojej socialnej bubline sa obklopujes kamosmi ktori zmyslaju na rovnakej urovni ako ty. Keby ste sa navzajom neutvrdzovali v blbostiach tak by si si nemohol byt taky sebaisty vsetkym co tvrdis. Spravny postup by bol zverejnit ich mena a postarat sa o to aby k nim uz nikto nechodil. Ako moze opravovat nieco zlozitejsie ked zlihava uz pri vymene oleja? Ved to je este horsie ako kradez. Okradnu ta o peniaze za bieleho dna a este ti aj donicia auto a sposobia kopu dalsich vydavkov a starosti.
Ale presne ludia ktorych si vymenoval su dovod preco mimo autorizakov doverujem dohromady 2 servisom:
Jeden je celkom odruky za kosicami a bezne cakas 3tyzdne kym ma cas.
V druhom pracuju ludia ktorych poznam vacsinu svojho zivota, vedia aky som pedant na taketo veci a vacsinou som pri oprave cely cas.
Ked taky olej nema v sude, tak nech si za dvacku objedna 5litrovku takeho co tam patri. V oboch garaziach do ktorych chodim to dokazali. Vravi mi ze objednal som 5litrovku, pol litra sa zvysilo, je v kufri, ber to na dolievanie ja ho nepouzivam.
Ci aj brzdy kupuje len 3druhy a ked nepasuju na konkretne auto tak ich tam privrta? Nasrat do ruk takym mechanikom.
Legenda vravi ze jeden nemenovany servis v KE raz dopalil jedneho nemenovaneho majitela auta tak az tam majitel musel dojst s kamaratmi do dazda, zobrat si kluce zo suflika a s autom odist
Ale presne ludia ktorych si vymenoval su dovod preco mimo autorizakov doverujem dohromady 2 servisom:
Jeden je celkom odruky za kosicami a bezne cakas 3tyzdne kym ma cas.
V druhom pracuju ludia ktorych poznam vacsinu svojho zivota, vedia aky som pedant na taketo veci a vacsinou som pri oprave cely cas.
Ked taky olej nema v sude, tak nech si za dvacku objedna 5litrovku takeho co tam patri. V oboch garaziach do ktorych chodim to dokazali. Vravi mi ze objednal som 5litrovku, pol litra sa zvysilo, je v kufri, ber to na dolievanie ja ho nepouzivam.
Ci aj brzdy kupuje len 3druhy a ked nepasuju na konkretne auto tak ich tam privrta? Nasrat do ruk takym mechanikom.
Legenda vravi ze jeden nemenovany servis v KE raz dopalil jedneho nemenovaneho majitela auta tak az tam majitel musel dojst s kamaratmi do dazda, zobrat si kluce zo suflika a s autom odist
Naposledy upravil/-a SKiLEX v Po 08. Jan, 2024, 18:00, upravené celkom 1 krát.