Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> mne kazdi fnukal na suche dsg a 168t km ide pohodicka.

hlavne preto lebo jazdis dlhe strasidelne dlhe mimomestske jazdy kde nema sancu podtacat jak sibnuty.
a ano, samozrejme ze automobilka sa učí z krizoveho vyvoja, proste nieco dosrali X rokov dozadu ale dnesny produkt nie je rovnaky ako X rokov dozadu

takisto presla aj ta doba, kedy autoTEROrizovany servis nevymienal olej - a nereagoval na komentar "automobilka VYZADUJE a predpisuje vymenu oleja, tak preco ju vy odmietate". Bali sa toho, nevedeli, blablabla. Takze je rozdiel na 7DSG nakňúrať 168kkm bez vymeny oleja alebo s vymenami po 40k km pretoze ten olej stoji hovienko.

to iste 2.0tdi, aky hrozny pruser to bol... 15 rokov dozadu. Aby clovek pozeral s lupou ci ma PD alebo CR, ci ma alebo nema DPF ktore sa principialne na PD nedalo vyriesit dobre, aby riesil prepalovane vstrekovace iduce do skratu a vidis, narod sa nezlakol.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2317
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa zoom »

Zase odbocka k "mojim" autam - je dokonane, nakoniec sa kupil Citroen C4 2014, 1.6 HDi 84 kW (ten novsi spolahlivejsi motor s 8V namiesto 16V). Cenovo to bolo tak nejak akceptovatelne, 170k km, o auto vyzeralo byt starane a oproti inym konkretnym kuskom, bolo v peknom stave. Pred odovzdanim auta povodny majitel este urobil novu STK, takze na 2 roky pokoj. Inak auto ide pekne, na podvozku nic nebucha, brzdi sumerne, nic nepiska a nekvika, francuzska elektronika napodiv funguje. Tak hadam posluzi.

Opticke chyby:
  • Zaciatok hrdze na kapote (hocikedy sa da lahko vymenit).
  • Osupana koza na guli riadiacej paky (objednal som novu, 42€).
  • Tri osupane tlacitka na ovladani klimatizacie (uz som nasiel OEM diel z vrakaca, 45€)
  • Odlupujuci sa "chrom" na krytke laveho spatneho zrkadla (origo krytky sa daju kupit nove, ale skusim najst vo farbe karoserie)
  • Auto je len na plechacoch (OEM elektrony su za par sto eur, takze niekedy sa kupia)
Inak som kupil aj AUTO-Pass (ten rozsireny za 26,90€) a okrem beznych kvakanin, aby mal report co najviac stran, tam boli pekne popisane 3 havarky/buchance. S vyfarbenymi a popisanymi poskodenymi dielmi a aj cenovy rozpis (samostatne diely a lakovanie). Z toho sa dalo usudit, ako velmi to tam bolo poskodene. Tento konkretny kus mal nejake malickosti (ako napr. 120€ diely a 300€ lakovanie). Ked to porovnam s Mitsu, kde mi na parkovisku nadrbali do plastoveho naraznika, ktory sa menil a servis si vyuctoval 2000€ pre poistovnu, tak asi celkom fajn.

Co sa tyka tych zvysnych aut:
  • Skoda naozaj nepresla. Hoci to auto neplatim, takze mam len poradny hlas, nechcel ju ani buduci majitel.
  • Renault Megan by mozno celkom vyhovoval, ale taktiez ako znacka nepresiel (ovela radsej ten Citron).
  • Toyota Auris by bola fajn, ale hovorim... fakt je velmi malo kuskov, ktore vyhovuju vybavou.
  • Mitsubishi ASX by bolo dost v pohode, ale nie je v tej cene. Ked vylistujem 2010+ a <6000€, najde 2 auta. Jedno ma 370k km, druhe cez 200k km a obe su v AAA Auto :facepalm:.
  • Boli sme sa posadit aj v Opel Astra J a to sa mi pacilo kokpitom (raketoplan s kopec tlacitkami), priestorom, aj tvarom sedaciek. Konkretny kusok bol ale taky dopatlany a trochu horsie vybaveny (iba 2 okna v elektrike, nemal vyhrievadie sedadiel a tak).
Ako naruzivy odporca dieslov mam k tomuto otazku: Nieco na uvodne naliatie do nadrze? Treba? Odporuca sa? Nejake precistenie alebo co. Nemam rad ziadne take "najlepsi pripravok, precisti vsetko, vstreky budu nove ako z vyroby a prisli sme na to len my, ani automobilka to nedokazala vyvinut". Zatial som prikupil zimny VIF, ale keby bol nejaky Domestos do nadrze, co maju ludia radi, tak 20€ za dobry pocit ma nezabije. Auto ma teda 1.6 HDi s FAP (netusim ci FAP je len iny nazov pre DPF, alebo je to konstrukcne cosi ine).
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5830
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Pri tych motoroch skor ako vif bude mat vacsi zmysel zhodit olejovu vanu a vycistit ju. Vypustaci otvor tam je na vyvysenom mieste a tak tam pri vymene vzdy ostane 4-5deci najvacsieho bordelu.

Idealne tam dat rovno aftermarket olejovu vanu kde je uz vypustaci otvor na spravnom mieste.
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7308
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Papek »

to bol naozaj niekto tak j..nuty, ze nedal vypustaci srob na najnizsie miesto? :D ako beriem, ze tych par deci stareho oleja sa stratia v tom novom. A sajrajt pojde aj tak cez filter, ale ... načo?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10116
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

Francuzskzsko.
.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5830
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Hej, mali to tak peugeoty vyrobene v 2004... A maju to tak aj tie vyrobene v 2024 :D
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5830
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Akurat citam info k fordu tourneo
Důsledně však dodržujte předepsané specifikace motorového oleje, a to zejména u nového 2.0 EcoBlue. Pokud tam dáte olej neplnící Ford WSS-M2C950-A, rozleptá vám rozvodový řemen.
Ale jasneee, niektori tam daju random olej ktori maju v sude.
Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2317
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa zoom »

Hej, o tej olejovej vani som si cital este pred kupou. To musel vymysliet nejaky velky myslitel s bagetou v ruke. Na zaciatok sa tam vymeni olej s preplachom a neskor sa bud zhodi, vycisti a da nazad, alebo tam supnem tu alternativu. Ak tu vymenu nerobili poriadne doteraz, tak uz tych par tisic km navyse neuskodi, kym to spravim poriadne ja.
Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2317
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa zoom »

Zase ja, ide mi karta. Od Micubishaka som mal odjakziva jeden kluc (kvadrik na keyless otvaranie a v nom nudzovy mechanicky kluc, taketo). Tento jediny kluc sa niekde podel a jednoducho nie je. Nikto netusi kde a ako. V osudny den, kde rano kluc urcite bol a poobede uz nie, moja cela navsteva vonkajsieho sveta bola nasledovna: pred domom som maval niekomu na rozlucku (6 min), pred domom som na druhom aute robil malu udrzbu (40 min), siel som druhym autom na pumpu a nazad kupit ziarovky (15 min). That's all.

Nikde inde som nebol, vsade pri dome, pred domom som hladal, na pumpe som sa bol 2x opytat. Prehladal som uz kompletne vsetko asi styrikrat. Druhe auto, zem, do auta som svietil, chladnicku, mraznicku, vsetky mikiny, pracku, smetiak doma aj pred domom, proste nic. Je nepravdepodobne, ze kluc je zamknuty v Mitsu (bol urcite mimo neho a auto sa nezamkne s klucom vo vnutri). Pozeral som zaznam z kamerky, ze nikto nesiel okolo a nezdvihol nieco zo zeme pri autach... uplna zahada *insert X-Files theme*

Otazka: Aky je najlepsi course of action teraz? Bol som sa pytat u dealera, a teda vedia pomoct - auto musim doniest na plosine tam, otvoria ho, objednaju nove zamky, nejaku novu jednotku, nove kluce a spojazdnia to. Cenovo nevedeli uplne presne odhadnut, ale velmi priblizne hovorili tak 600-1000,-€. Pomohlo by, kebyze nejako otvorim mechanicky auto sam (zamocnik)? Co s tym? Mozem si akurat odomknut dvere zvnutra a vybrat z kufra veci. Stale ale nemam povodny kluc, cize ani nedam zapalovanie do druhej polohy (na pripadnu diagnostiku ci naprogramovanie druheho kluca - ak sa to tak da). Riesil niekto takuto skvelu situaciu?
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa hawkeye »

Zeder ci VAM?
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5859
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Jednoduska »

to máš nejaké staršie Mitsu, že? len hľadám pomyselný pomer cena výkon, chápem že nemáš chuť dať 1K za to.

nedá to za pár stovák niekto čo "robí kľúče" aj pre čierný trh? nejako to nakodóvať s krabičkou na kolene a káblikmi v zapaľovaní, či veľa filmov pozerám?
lopo1
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 1797
Dátum registrácie: Pi 09. Jún, 2006, 02:00
Bydlisko: Žilina

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa lopo1 »

Za mna kluciarska firma dokaze auto otvorit aj vyrobit druhy kluc a nakodovat ale budes musiet zit stym ze niekde je aj druhy kluc inak takto som raz hladal komplet doklady as 2 dni a ked som dal vsetko zrusit zablokovat tak som ich nasiel v pracovnom Misiakovi Outlander zapadnute medzi sedaclou vodica a dverovym prahom presne medzera na to tmava peňaženka a cierny koberec spravili svoje este skus pozriet v priestore medzi laktovou opierkou a konstrukciou sedacky
Este jedna blba otazka kluce od auta nemavas vybrate z bundy niekde na policke ze ked si nesiel s misiakom prec ze preco si hladal kluce vonku alebo na pumpe

https://g-unlock.sk/autokluce-vyroba/
Používateľov profilový obrázok
Heatman
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 833
Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Humenné okolie

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Heatman »

Iba ako priklad: v BMW ti vedia dat vyrobit kluc podla VIN cisla, staci predlozit technicak ze si majitelom auta. Ten kluc je aj hned pouzitelny na nastartovanie, potom uz len staci sparovat dialkove na otvaranie dveri.

Skus sa v mitsu este raz opytat ci by tiez nevedeli tuto variantu.
Lebo po odomknuti mozno predsalen najdes kluc v aute.
A z immobilizeru by mali vediet odstranit strateny kluc ked tak, akurat potom ostanu zamky a stratenym sa furt bude dat otvorit mechanicky.
Spoiler: ukázať
PC-01:
CPU: Core i5 14600K + (ASUS TUF GAMING LC 240 + 2x Noctua NF-P12)
MB: Gigabyte Z690 UD DDR4
RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3600MT/s CL17 2x8GB (KF436C17BBAK2/16)
GPU: ASUS ROG STRIX RTX2080TI OC 11G GAMING
SSD + HDD: (WD BLACK SN850 1TB + JEYI GodFins Heatsink) + (WD10JPLX Black + Scythe QD 2.5)
DVDRW: Sony NEC AD-7200S
PSU: Corsair AX850
Case: Cooler Master Dominator CM 690 II + (butil mats + 9mm foam) + FANs: 2x in CM-120, 1x out NB-BlackSilentFan XL-2
FAN control: Fan Control software
Monitor + stand: Samsung 32" Odyssey Gaming monitor G55T (C32G55TQWR) + MAX MTM4110FM
Keyboard: Corsair K95 RGB MX Brown NA-layout
Mouse + pad: Trust Laser Gamer Mouse Elite GM-4800 + A4Tech X7-500MP

Audio: Audio-gd NFB-11 --> JBL LSR4326P + JBL LSR4312SP
                                                                    --> Beyerdynamic DT880 Edition 600Ω + Antlion ModMic 4.0

HTPC:
CPU: AMD Ryzen 5600G + Scythe Ninja 3
MB: ASRock X570 Phantom Gaming-ITX/TB3
RAM: Kingston HyperX FURY 2x8GB
SSD: Adata Ultimate SU800 256
PSU: BeQuiet 300
Case: Fractal Design Node 304

NB-01:
Dell Latitude E6330
CPU: Core i5-3320m
RAM: 2x4096 DDR3
SSD + HDD: Crucial M500 240GB + (WD3200BEKT Black + optical bay caddy)
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7078
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stefan222 »

ja som sstratil an detskom ihrisku a vela ludi aj policii za esie kluce. skus zavolat na policiu. som bol a mali celu krabicu a tipek mi dal nech si vyberiema pozeram na neho. jemu na salame bolo s aym klucom oddidem. to ux davno asi 7r dozadu
hry- ps5
doma-HP probook
Používateľov profilový obrázok
zoom
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2317
Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
Bydlisko: Bratislava (40)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa zoom »

Ta policia mi napadla a zavolam tam predtym, nez to zacnem seriozne riesit. Micubishak je 2010. Nie je tam ziadny Zeder ani VAM a aj dorobeny Meta alarm som nechal deaktivovat, lebo nefungoval spolahlivo. Bude tam jednoducho len imobilizer od vyrobcu a dost. To auto nie je zle vybavene a jeho bazarovu hodnotu by som videl tak na 5500-6000,-€ give or take (porovnaval som prave s inymi kuskami), takze strepat do "servisu" liter je stale lacnejsie ako cokolvek podobne kupit.

Co sa tyka druheho auta, to bolo prehladane asi 4x, ale zajtra poobede ho prehladam este raz. Ten kluc od Mitsu (a vsetkeho ostatneho) mam vzdy v predsieni v miske. Ked idem von, chmatnem co potrebujem a hotovo. Takto som ten kluc strcil do mikiny ci teplakov, ked som robil udrzbu druheho auta pred domom... alebo aspon si myslim. Chcel som z neho vybrat cosi z kufra.

Inak mi u dealera hovorili, nech skusim napisat aj do Rakuska, lebo konkretne Mazda je taka, ze po vyziadani kluca podla VIN na SVK pride cisty nevyrezany kluc a v Rakusku na takuto ziadost uz pride normalne vyrezany na pouzitie v zamku. Napisal som do slovenskeho aj rakuskeho Mitsubishi a cakam na odpoved.

Rozmyslal som aj nad nasilnym stiahnutym okna (nejake prisavky ako na pokladanie podlahy), ale neviem, ci sa moze poskodit mechanizmus. Ale aj tak by som len otvoril okno, tym padom odomkol asi zvnutra auto a dost. Ani do druhej polohy nemozem dat klucik, aby som nastartoval riadiace jednotky a pripadne skusil nakodovat iny kluc. Moje terajsie diagnostiky to asi uplne nezvladnu, ale uz dlho chcem kupit J2534 pass-through device a k tomu by som len supol origo MUT-III software.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"