Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
Hexaris
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 806
Dátum registrácie: Št 11. Júl, 2019, 19:35
Bydlisko: Nekde na zahori

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Hexaris »

Mam taku otazku, preco sa vlastne davaju do e-aut obrazovky ako krava? Ja chcem klasicke ovladanie cez kolecka, tlacidla. Kludne nech je to rotacny enkoder, ale sakra budem po hmate a pamati vediet kde co je a mozem sa pohladom venovat vozovke ... A za dalsie ked znizim jas, stale to bude pre mna rusive :) Asi sem stara konzerva.
Your value does not decrease because of someone's inability to see your worth.
BOOK: MB Air M1 2020 AMP: Topping DX3Pro+ HEADPHONES: HiFiMAN HE400SE
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

no lebo dorastaju playstationovske deticky... ktore cely zivot vsetko hmatkaju od telefonu cez smerovky klimatizaciu az po klitoris.
Ze maju styri sekundy oci z vozovky prec ked treba preladit radio, zmenit klimu alebo zapnut vyhrievanie sedadiel, to uz nikomu nevadi.

By som strielal tych sprostych vyrobcov za tieto trendy.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1950
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa maniak »

Hexaris: sak to nie je len u e-aut. Ten trend je vsade. Vysvetlenie je pomerne jednoduche, je to lacnejsie nez mechanika. Plus mozes pridavat dalsie funkcie.
Tym nevravim, ze s tym suhlasim, minimalne niektore funkcie by mali ostat cez mechanicke volice.
FVE 12.45 kWp V/Z
Používateľov profilový obrázok
shiro
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 8736
Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa shiro »

wingo napísal: St 03. Nov, 2021, 11:06 Stefan ale hento je 5-kvalt a nie 7, nehovoriac o rozdiele vo výkone v porovnaní s tvojim :D Ten 5-kvalt som mal s 1.6HDI v P301 a štvorka moc do kopca nebola keď šiel človek naložený, a to je P301 dosť ľahké auto.

Ono je pravda že každý model môže byť inak sprevodovaný, ale keď tam raz má byť 100 poníkov tak kdesi v hornej hranici otáčok byť musia, naladenie motora môže ovplyvniť akurát tak rýchlosť reakcie na plynový pedál a výkon v spodnom spektre otáčok. Ibaže by tam tie poníky z nejakého dôvodu neboli (problémy s motorom?) alebo rozdiel vo váhe (kukám že Partner 1.6HDI má o 100kg menej ako Rifter 1.5HDI, šli ste traja, bohvie aký náklad... pri týchto slabších motoroch cítiš aj rozdiel pár desiatok kg, nie to stoviek).
traja bezni ludia a bezna batozina na jednu noc. Sli sme na firemnu akciu. Netusim co s tym porobili, bud priskrtili motor kvoli emisiam alebo to blbo sprevodovali.

Inac k tym dotykacom v autach - uz to, ako blbo sa do toho tuka za jazdy, ked auto poskakuje, by mal byt dost dobry dovod zachovania aspon zakladnych mechanickych ovladacov. Svojho casu mal stym problem peugeot, ked prisla 308micka. Dotykova vrstva nic moc, system lagoval. Na zmenu teploty klimy bol treba 2-3x tuknut a potom este tukat na ovladanie teploty. Uplna parada toto riesit za jazdy....
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2083
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Miso122 »

takze mas inac sprevodovane auto, ale aj tak ides na 4? :D ved u tych manualov s 5 stupnami je 4 pouzitelna na rovine tak okolo 60+, nie este hore certovicou
ITX >>> ATX
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5870
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Jednoduska »

aj nove dizle v vo VW caddy su zevraj uplne udusene, Sulko to testoval v Garaz tv a ze trebalo tlacit nohu non stop na podlahu aby sa auto pohlo.

inak priklad toho ze ked je neico v aute napic. tak to normalne vedia povedat, ozaj neviem odkial kto berie ze vsetky auta su chvalene.
stefan222
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7085
Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
Bydlisko: Prešov(39)

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stefan222 »

inac preco caddy ma 1.5tsi len 80nieco kw? preco nie 110kW?
hry- ps5
doma-HP probook
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10119
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

Ja som po dlhsom case dnes ovladal tlacidlovu klimu. Celkom nezvyk ze vsetko sa da rychlo natukat bez hladania prip. prepinania. 😄
.
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5870
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Jednoduska »

stefan222 napísal: St 03. Nov, 2021, 13:12 inac preco caddy ma 1.5tsi len 80nieco kw? preco nie 110kW?
vyjadrili sa ze sa chceli prisposobit konkurencii :D imho eko poplatky, nizsie emisie nizsie naklady.
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5238
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Chris »

tak aspon sa da potom lahko "odskrtit" :D
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> inac preco caddy ma 1.5tsi len 80nieco kw?

a hlavne kvoli zivotnosti. Vsetky auta co su stavane na hltanie statisicov kilometrov a/alebo na pracu maju priskrteny motor, turba su ukrutne menej natlakovane, vstrekovace maju daleko menej roboty, tepelny management, mechanicky management (neviete si predstavit ake uhlove zrychlenia a sily musia vydrzat rozvodove remene v novodobych rárohách kde sa z 1.4d vydoluje 180kW vykonu) atd, atd.

Zivnostnika vobec nezauijima ci ma 0-160km/h za 17.6s alebo nikdy, jeho zaujima aby sa mu nepomiesala gola sada s rebrikom a aby ten rebrik zostal prigurtnovany na streche. Cize vykon je absolutne nepodstatny.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5840
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

stefan222 napísal: St 03. Nov, 2021, 13:12 inac preco caddy ma 1.5tsi len 80nieco kw? preco nie 110kW?
to este nic, ma aj 2.0TDI 55kw :D
mp3turbo napísal: St 03. Nov, 2021, 15:44 >> inac preco caddy ma 1.5tsi len 80nieco kw?

a hlavne kvoli zivotnosti....
skor by som povedal ze segmentacia trhu
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nie, urcite je to zivotnost tak ako pisem. Teda technicke dovody.
Mam kamarata v Kvasinach v Skodovke.

2.0tdi 55kW nie je segmentacia trhu, ale odradzovanie zakaznikov :) ved kto uz dnes tuzi po 55kW silakovi, navyse nakladnom.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
stiv
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 10119
Dátum registrácie: Pi 16. Nov, 2012, 21:30
Bydlisko: BT

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stiv »

Tak tuzba je jedna vec a realita druha.

Verim ze kazdy by si vedel vybrat vsetko co by chcel a potom by kratke caddy stalo 50.000 s dph bez panoramy. Ja by som si tam vedel predstavit ten 147kw dizel. Hlavne ked caddy ma uz launch control (ano, je to tak). :D

Ono ked je rec o naklade tak ani bi-tdi v multivane nie je silny a rychly motor. To zrychluje asi ako 60kw hatchback. Jasne, mozno to je jedno ako sa pisalo vyssie, ale obehovat kamion je vcelku narocne.
.
Používateľov profilový obrázok
Jednoduska
Sponzor fóra silver
Sponzor fóra silver
Príspevky: 5870
Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
Bydlisko: Kosice, 040 01

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Jednoduska »

no neviem, ak je to tak ako pise turbo tak mam hned protiargument rypacov ze " a co pane, 2.0 tdi 110kW je tedanespolahlive, ze ste museli znizit?"

Lebo vieme ze sluzobne oktavky su vytazovane viac ako caddy co si chlapik kupi na rodinu a kemping.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"