Všeobecná diskusia II
Re: Všeobecná diskusia II
nemas pravdu
myslim ze VW v poslednej dobe nevyrobil ani jeden motor s retazou ktory by sa dal povazovat za podareny... Taky 1.8TSi EA888 sa so svojimi 132kw da tazko povazovat za vyhroteny vykonom a problemy ma aj tak.
Nikdy som to neskumal nejak do hlbky, ale tych problemov tam bolo vela
1. Odflaknuty hydraulicky napinak, bez aretacie... Vpodstate pri kazdom starte siel retaz navolno, az kym sa nezvysil tlak oleja
2. Samotna retaz bola vraj bola poddimenzovana
3. Dodavatel retazi vraj nedodrzal uz tak poddimenzovane vyrobne normy
Nic z toho ale nie je problem downsizingu samotneho... Novsie EA211 funguju krasne. 1.0TSI so svojimi 85(pod 90kw na brzde snad nema nikdy) funguje krasne
Nove motory na hranici klepania(detonacneho spalovania) funguju cielene, pretoze vtedy je motor najucinnejsi... To sa vsak dizlov netyka ze ano
myslim ze VW v poslednej dobe nevyrobil ani jeden motor s retazou ktory by sa dal povazovat za podareny... Taky 1.8TSi EA888 sa so svojimi 132kw da tazko povazovat za vyhroteny vykonom a problemy ma aj tak.
Nikdy som to neskumal nejak do hlbky, ale tych problemov tam bolo vela
1. Odflaknuty hydraulicky napinak, bez aretacie... Vpodstate pri kazdom starte siel retaz navolno, az kym sa nezvysil tlak oleja
2. Samotna retaz bola vraj bola poddimenzovana
3. Dodavatel retazi vraj nedodrzal uz tak poddimenzovane vyrobne normy
Nic z toho ale nie je problem downsizingu samotneho... Novsie EA211 funguju krasne. 1.0TSI so svojimi 85(pod 90kw na brzde snad nema nikdy) funguje krasne
Nove motory na hranici klepania(detonacneho spalovania) funguju cielene, pretoze vtedy je motor najucinnejsi... To sa vsak dizlov netyka ze ano
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7088
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Všeobecná diskusia II
jj na 1.0 tsi som aj ja hladal.a nenasiel neake uber zle recenzie..jeden cas som ho zvazoval.do karoqu kde si ho dochodcovia chvalia.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
Wolcgagen mal styri GENERACIE napinakov, strielali aj tie posledne (okej, to asi nebude o retazi ale takuto vec ako moze niekto posrat ked to nikto neposral 30 rokov dozadu, a ako ju moze posrat 4x za sebou ?!?!)
>> Tak pani turbo mal zas raz pravdu, da sa webasto
ale vies preco som mal pravdu - lebo neni doma zena. Ked pride, potom uz ma pravdu uz len ona.
Webasto vlatne nic nie je, su to plne autonomne systemy - dajte mi vonkajsiu teplotu, dajte mi napajanie, dajte mi naftu, zapojte vodny okruh (tu je vstup, tu je vystup, vodne cerpadielko mam alebo nemam), ostatne si spravim sam. A to je este superkomplikovany system na zohrievanie motora v porovnani s teplovzdusnym kurenim do kabiny.
Daju sa kupit Eberspaecher bufiky zo Sharanov, Alhambier a Galaxin z rokov 2001 a tie namontujes do vsetkeho co ma naftu. Ako vravim, na autickarskom fore mame šulina co dorobil naftove kurenie do plne elektrickeho Leafu lebo... dojazd.
Ze oleje 0W-8... pockam si na -7W-2, potom kupim. Nejaku 0.4i sedemturbo rišku dvojvalcovu co bude vypinat polovicku valcov pri nizkom zatazeni.
>> Tak pani turbo mal zas raz pravdu, da sa webasto
ale vies preco som mal pravdu - lebo neni doma zena. Ked pride, potom uz ma pravdu uz len ona.
Webasto vlatne nic nie je, su to plne autonomne systemy - dajte mi vonkajsiu teplotu, dajte mi napajanie, dajte mi naftu, zapojte vodny okruh (tu je vstup, tu je vystup, vodne cerpadielko mam alebo nemam), ostatne si spravim sam. A to je este superkomplikovany system na zohrievanie motora v porovnani s teplovzdusnym kurenim do kabiny.
Daju sa kupit Eberspaecher bufiky zo Sharanov, Alhambier a Galaxin z rokov 2001 a tie namontujes do vsetkeho co ma naftu. Ako vravim, na autickarskom fore mame šulina co dorobil naftove kurenie do plne elektrickeho Leafu lebo... dojazd.
Ze oleje 0W-8... pockam si na -7W-2, potom kupim. Nejaku 0.4i sedemturbo rišku dvojvalcovu co bude vypinat polovicku valcov pri nizkom zatazeni.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5871
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia II
Ja len to viem co vravil chlapik z webasta, neda sa, nevieme... webasto vam zopne ale neprepojime to s autom nemame na to komponenty nevyhreje interier.
Tak ocividne sa da, bude dobre.
Povozime sa stefan, take akvarium bude navykove!
Tak ocividne sa da, bude dobre.
Povozime sa stefan, take akvarium bude navykove!
Re: Všeobecná diskusia II
lspi vznikne ked sa 2 tlakove vlny stretnu, jedna normalna od zazehu a druha od zazehnutej kvapky oleja (vymrstena piestom do spalovacieho priestoru).
Nove motory na hranici klepania(detonacneho spalovania) funguju cielene, pretoze vtedy je motor najucinnejsi... To sa vsak dizlov netyka ze ano
piezocidlom rj vyzmyka max vykon tak ze podla vibracii (naznaku bezneho klepania) nastavi optimalny predstih.
ale lspi si ide po svojom, vacsinou drbne ked to rj necaka.
nemam turbo,nemusim sa bat.
Re: Všeobecná diskusia II
Sice si zatial ani raz nenapisal pravdu, ale s o to vacsiou istotou to tu prezentujes
1. Pri detonacnom spalovani vobec nemusi(a väčšinou) ani nejde o 2 tlakovane vlny... Tych ohnisk je hned niekolko
2. To s tou kvapkou oleja je zatial asi najvacsi BS aky som tu za posledny polrok cital(neratam covid temu a tvoje príspevky v nej). Ide o obycajne samovznietenie paliva(benzinu), kvoli obycajnemu prekroceniu samozapalnej teploty
3. Uz to vobec nie je len o predstihu... Vela sa pracuje s plniacim tlakom, lambda pomerom...
4. Moderne turbomotory funguju na hranici klepania vpodstate nepretrzite, pri kazdej prudsej akceleracii. Ak by to to fungovalo "po svojom" tak by väčšina motorov na trhu neexistovala, minimalne nie funkcna
5. Atmosfery zomreli s prichodom euro 5, odvtedy ich nebolo mozne pri rozumnych nakladoch spravit pouzitelne... Kto mal tu cest s nejakou euro 5/6 atmosferou vie o com hovorim
Nehovoriac o tom ze taka 1.0tsi bude pre bezneho sofera vzdy lepsia volba ako nejaka udychana atmosfera ktora sice vpbec netaha, ale aspon zerie 10l a treba ju furt tocit do redline
1. Pri detonacnom spalovani vobec nemusi(a väčšinou) ani nejde o 2 tlakovane vlny... Tych ohnisk je hned niekolko
2. To s tou kvapkou oleja je zatial asi najvacsi BS aky som tu za posledny polrok cital(neratam covid temu a tvoje príspevky v nej). Ide o obycajne samovznietenie paliva(benzinu), kvoli obycajnemu prekroceniu samozapalnej teploty
3. Uz to vobec nie je len o predstihu... Vela sa pracuje s plniacim tlakom, lambda pomerom...
4. Moderne turbomotory funguju na hranici klepania vpodstate nepretrzite, pri kazdej prudsej akceleracii. Ak by to to fungovalo "po svojom" tak by väčšina motorov na trhu neexistovala, minimalne nie funkcna
5. Atmosfery zomreli s prichodom euro 5, odvtedy ich nebolo mozne pri rozumnych nakladoch spravit pouzitelne... Kto mal tu cest s nejakou euro 5/6 atmosferou vie o com hovorim
Nehovoriac o tom ze taka 1.0tsi bude pre bezneho sofera vzdy lepsia volba ako nejaka udychana atmosfera ktora sice vpbec netaha, ale aspon zerie 10l a treba ju furt tocit do redline
Re: Všeobecná diskusia II
Je to tak, zivot bez turba je dost nudny. Minimalne kym nemas aspon 6 valec a 500 koni.
A teda neviem kto ma s turbami problemy. Ja ich mam dost a je to ten posledny problem.
A teda neviem kto ma s turbami problemy. Ja ich mam dost a je to ten posledny problem.
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
.
.
aktualna hláška nášho elektropometenca z autickarskeho fora : "Našiel si už nejaký spalovák čo by mohol konkurovať jazdými vlastnostami a výbavou Leaf G2 2018 alebo Zoe 2019 ???"
.
.
.
.
aktualna hláška nášho elektropometenca z autickarskeho fora : "Našiel si už nejaký spalovák čo by mohol konkurovať jazdými vlastnostami a výbavou Leaf G2 2018 alebo Zoe 2019 ???"
.
.
.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Všeobecná diskusia II
turbo, moc to prezivas. Extremizmus v kazdej jednej oblasti nie je zdravy. Alebo vas tam chalan trolluje, simple as that.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Všeobecná diskusia II
Este nieco k vcerajsej teme... takto vyzera 1.0 ecoboost pri plnej akceleracii
Mozes vidiet ako tu motor bojuje so samozapalom na vsetkych frontoch... Neustale sa "hra" s plniacim tlakom, vo vyssich otackach obohacuje zmes + velke oneskorenie predstihu
Mozes vidiet ako tu motor bojuje so samozapalom na vsetkych frontoch... Neustale sa "hra" s plniacim tlakom, vo vyssich otackach obohacuje zmes + velke oneskorenie predstihu
Re: Všeobecná diskusia II
utoky ad hominem su za ciarou, je to proti pravidlam fora.SKiLEX napísal: ↑Ut 16. Nov, 2021, 00:13 Sice si zatial ani raz nenapisal pravdu, ale s o to vacsiou istotou to tu prezentujes
To s tou kvapkou oleja je zatial asi najvacsi BS aky som tu za posledny polrok cital(neratam covid temu a tvoje príspevky v nej). Ide o obycajne samovznietenie paliva(benzinu), kvoli obycajnemu prekroceniu samozapalnej teploty
ja som si to z prsta nevycucal. vo vyskume su zapojene autority ako infineum, lubrizol, vanderbilt. (pre info,ich zakaznici su "oilblenderi" (castrol,..))
nove olej normy zahrnuju aj motorove lspi testy, co doteraz nebyvalo.. celkovo pribudlo 7 novych motorovych testov.
keby bola pravda co pises, potom by olejarske firmy (za nemalej ucasti automobiliek) neinvestovali mega prachy do vyvoja chemickeho zlozenia oleja a novych noriem. vsak naco vyhadzovat peniaze, ked staci poriesit desatrocia znamy "samozapal". ibaze to tak nefunguje.
Re: Všeobecná diskusia II
Bolo by to za ciarou, ak by sa v prispevku nachadzala len tebou citovana cast, a nic viac. Je v poriadku oznacit niekoho tvrdenie za BS, ak clovek nasledne vysvetli a vyargumentuje preco to tak je.
Ak mas nejake vysvetlenie akym sposobom sa olej vznieti skor ako benzin(za predpokladu ze sa tam ta slavna kvapka vobec do spalovacieho priestou ma ako dostat) tak sem s tym
Ak mas nejake vysvetlenie akym sposobom sa olej vznieti skor ako benzin(za predpokladu ze sa tam ta slavna kvapka vobec do spalovacieho priestou ma ako dostat) tak sem s tym
- scream
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4781
- Dátum registrácie: Ut 04. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Kosice
Re: Všeobecná diskusia II
haha to co je
To musi byt zazitok ako svina akcelerovat ak tlak kolise 0,5baru ja by som povedal, ze tam je nieco dojebabrane...ale niesom odbornik na ecoboosty... ale 1.6baru na 1.0 trojvalcek, no neznie to spolahlivo
A male motory kapu, neboj. Jedine stastie pre tie motory je to, ze su v autach, ktorym z principu nema vyznam nakladat a nejake to predbehnutie zvladnu... i ked u ecoboostov plati, ze kapu aj velke
Ryzen5 7600, 32GB DDR5 6000 Corsair, MSI PRO B650-P WIFI, Fortis 5, XFX RX 6700 10g, 2x2TB samsung 980 pro, 2TB SATA, EVGA SuperNOVA 550 GT @ 31,5" iiyama G-Master GB3271QSU-B1
XBOX series X
XBOX series X
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia II
hlavne tie motory typicky nejazdia >50.000km rocne ako obchodni zastupcovia, sadne, podlaha, studene teple vsjo ravnó, jebaaaaat ved je to firemne a nemam cas.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.