Všeobecná diskusia II

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
Anubis
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 789
Dátum registrácie: Ne 29. Nov, 2009, 15:18
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Anubis »

SKiLEX napísal: Ne 07. Jan, 2024, 18:12 Ja si myslim ze ked motor straca liter oleja na 1000km tak je kusok odveci riesit to inym olejom.
Emisna je v poriadku, olej nikde fyzicky netecie.

apropo niektore WAG maju este "normu" 1l/1000km.
Používateľov profilový obrázok
michalesku
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 767
Dátum registrácie: So 02. Jún, 2012, 11:56
Bydlisko: Zvolen

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa michalesku »

Keby unikal liter oleja na 1500 km cez gufero, myslim si, ze uz by to bolo vidno aj na zadnom cele/skle kvoli vireniu vzduchu (mozno nie pri jazde 50 km/h, pri 90-ke uz ano) a na podvozku od motora dalej..
Keby ho motor zral napr. cez piestne kruzky, je to len o polovicu mensia koncentracia, ako mal mix dvojtakt Trabantu (tam siel pomer 1:50), takze by to bolo za autom dost vyrazne citit..
Anubis napísal: Ne 07. Jan, 2024, 19:25 ...apropo niektore WAG maju este "normu" 1l/1000km.
Ale pri TSI, nie pri starej konstrukcii.. Mne vo Felicii na 15 000 km neubudol ani milimeter na ryske, vyradena bola pri cca 270 000km.. (inak je to VAG)
Spoiler: ukázať
PC1: CPU Intel Core2 Quad Q9550 2.83GHz + Scythe Ashura SCASR-1000 | MB MSI P45-8D Memory Lover | RAM Kingston DDR2-1066 HyperX 4x2GB | VGA NVIDIA Quadro K4000 3GB | SSD Intel 520 Series 2x120GB RAID0 | HDD WD RE3 2x1TB RAID0 + WD Caviar Blue 2TB + WD Caviar Blue 500GB | DVD±RW Samsung SH-S224DB | DVD-ROM Plextor PX-130A | CD-RW Plextor Premium | FDD + Card Reader Teac FD-CR7 | Audio Creative SB Audigy 2 ZS Platinum | TV AVerTV Hybrid+FM PCI A16D | PS Gigabyte ODIN Pro 550W Modular | Keyboard Fujitsu KB955 | Mouse ROCCAT Kone v2 + SteelSeries QcK mini | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS
PC2: HP ENVY Phoenix h9 | CPU Intel i7-3770K 3.50GHz | RAM Nanya DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB | SSD Samsung PM871a 512GB + Crucial MX500 500GB | HDD WD Gold 2TB | DVD±RW HP GH82N | LCD Fujitsu P27T-7 LED + Fujitsu P24W-6 IPS (shared)
PC3: Dell Precision T1650 | CPU Intel Xeon E3-1240 v2 3.40GHz | RAM Samsung DDR3-1600 4x4GB | VGA NVIDIA Quadro M2000 4GB | SSD Samsung PM871 256GB | HDD Seagate 500GB | DVD±RW Philips DH-16ACS
NB1: Fujitsu LIFEBOOK S782 vPro | 14" HD+ | CPU Intel Core i7-3540M 3.0GHz | RAM 2x8GB | SSD Samsung 850 PRO 2TB | 4G/LTE w/GPS | 2nd Battery | 2nd HDD | Port Replicator
NB2: Fujitsu LIFEBOOK E782 | 15.6" FHD | CPU Intel Core i7-3632QM 2.2GHz | RAM 2x4GB | SSD Plextor M6 PRO 256GB | 3G/UMTS w/GPS | 2nd Battery
2in1: Fujitsu STYLISTIC Q702 vPro | 11.6" IPS HD | CPU Intel Core i5-3427U 1.8GHz | RAM 4GB | SSD Toshiba 256GB mSATA | 4G/LTE w/GPS
NAS: Synology DS1515+ | CPU Intel Atom C2538 2.4GHz | RAM 2x8GB | Storage HDD Seagate IronWolf 4x4TB RAID5 + SSD Intel 520 Series 180GB
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5835
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

U nas ten motor najazdil 160k km a nezozral ani deci oleja. Typek co to kupoval vravel ze mu v taxisluzbe jazdia bezne milion a nezeru ani kvapku oleja. Ale sak mozes pockat, ono sa to zachvilku ukaze :D
Používateľov profilový obrázok
Anubis
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 789
Dátum registrácie: Ne 29. Nov, 2009, 15:18
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Anubis »

Btw ten motor má nabehaných cca 130.000 km a má 7 rokov, servisovaný celú dobu v autorizáku. Ked som si pýtal výpis porúch, nedali mi nič vážne, vždy len základný servis.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Zakladna rada od servisaka bola - pouzit hustejsi olej pri starte.

dokaze servisak vysvetlit, preco je dolezity husty olej (pri starte alebo studenom motore = husty olej trva snad aj dve minuty), nez zohriaty VELMI RIEDKY olej ktory pracuje v motore desiatky minut cize mnohonasobne viac casu ?

Dokazeme vysvetlit, preco by "hustejsi olej pri starte" mal byt dolezitejsi nez "teply zohriaty velmi riedky olej pri beznej prevadzkovej teplote motora" ?
Preco by mal unikat viac nez... ale to je jedno. Taketo uzasne vyjadrenia nikdy nezmiznu, henta generacia musi vymriet a mladsia presedlat na bzúkacie vozidla, az potom bude pokoj. Ale zacnu zase inaksie moderne vyjadrenia, neviem sa dockat.


Okrem ineho, olej je viac alebo menej CERPATELNY. Viskozita.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3457
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stanomx »

pozri moze to byt cokolvek od jednoduchej opravy typu odvetranie, cez gufera ventilov az po piestne kruhy resp. samozne piesty alebo valce
alebo to tecie z vane, veka, gufera atď - vravis ze netecie 1l na 1000 je vidno tam kde parkujes
od pc ti nikto nepovie co to robi a urcite nie tuto odbornici na vsetko
Ivko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1921
Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Ivko »

Cez odvetranie bloku by to zasa išlo len do motora. Najčastejšie to ústi niekde do sania.
Ked nikde viditelne netečie a že by to už muselo byť vidieť niekde na motore, podvozku či zaprskanom zadku, tak môže jedine spalovať...

K olejom 5W40 je 5W40 všetko ostatné okolo sú marketingové sračky na zamotanie hlavy spotrebitela...
Teraz fičí Dakar a na aute vidím reklamy Q8 oil... Bohača je to dobrý olej, ked sa s nám človek u nás nestretne?
O minutu neskôr je v zábere čech Martin Prokop na svojom Forde - do p<>i ten má nálepky Orlen Oil, čo teraz???? Aký olej???
To je jedno akože aké aditíva (o ktorých sa nedozvieš nikde nič), aké nano častice a neviem aké super volným okom neviditelné molekuly obsahuje, je to 5W40

V technických listoch pri 5W40 budú len zanedbatelné rozdiely a bude to najskôr preto lebo 5W40 je "norma" a výrobca musí splniť nejaké parametre aby to mohol označiť ako 5W40.
Ked to bude 5W30 , či 0W30 tak bude hlavne nižšia kinematická viskozita pri 100°C ...
5W40 ju majú približne 14,7 (Mobil má 14,1)
5W30 ju majú približne 11-12
10W40 ju majú približne tiež okolo 14-15, ale zároven majú bod tuhnutia len okolo -26 až -30°C, oleje 5W majú bod tuhnutia až -36°C
Trebárs Elf 0W30 má kinematickú viskozitu pri 100°C 12,2 teda je "hustejší" ako iný 5W30 a bod tuhnutia má až pri -48°C

Každý kto chce si nájde technické parametre každého oleja, všetky tie ostatné sračky ako API, ACEA alebo neviem čo sú len také marketingové parametre. To že nejaký olej nesplna tú či onakú normu, je preto že si to výrobca toho konkrétneho oleja nedal certifikovať...
Nejaké rozdiely tam sú, ale všetko je to maximálne pól ludského prdu.
Môžeš mať jedno a to isté svoje auto a v jednom servise ti naleje zo sudu Total, v druhom kludne Starline z Autokelly a v tretom by ti nalial Mobil a ešte by zvolil inú vizkozitu a všeti by ťa presviedčali že ti dali ten správny.
Naposledy upravil/-a Ivko v Ne 07. Jan, 2024, 22:33, upravené celkom 1 krát.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> 5W40 ju majú približne 14,7 (Mobil má 14,1)
>> 10W40 ju majú približne tiež okolo 14-15

prave o toto ide : ked je olej teply riedky = vtedy najviac vyteka :) tak 10w40 aj 5w40 maju rovnake "hustoty". Lebo trieda 40.

A husty olej sa udrzi len kratko po starte a nebezi v takom rezime prevaznu vacsinu casu a menej sa straca, toto nech servisak vysvetli. Zatial mi to nedokazal rozumne vysvetlit ani jeden jediny z priblizne 20tich ktorych som za cely zivot konfrontoval s tymto problemom, takze mozno zrovna tento tu bude vedec ktory to dokaze. Alebo sa zamysli nad sebou a zisti ze trepe blbosti - ale to mu nedojde, pretoze uz by mu to davno doslo.

Takze, nedajte sa ockovat, budu z vas bioroboti, umrete (ano, kazdy jeden zaockovany umre, to vam hovorim smrtelne vazne) a nebudete mat deti. A hustejsie 10w40 oleje su rozhodne lepsie pre motory z ktorych vytekaju, a vyrobca je blbec ze tam taky olej nedoporucil okamzite z vyroby.

Jo a taxikari s najazdom milion na zlom riedkom oleji co nemaju problem vobec nic neznamenaju. Mali pouzivat hustejsi olej.
PS : je rozdiel medzi hustotou oleja a cerpatelnostou oleja.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Miso122
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2083
Dátum registrácie: St 27. Nov, 2019, 21:36
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Miso122 »

Ivan a jeho olejove teorie, kde je vsetko len marketing (rovnako ako aj pri pneumatikach)
ITX >>> ATX
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5835
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

Comu on nerozumie to neexistuje a je to len sprosty marketing.


Tak ci tak som si celkom isty ze do toho motora treba liat predpisany ELF 5W-40 a nie je dovod tam pouzivat iny.
stanomx
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3457
Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
Bydlisko: Košice

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa stanomx »

tak predpis je snad na normu nie na znacku
Používateľov profilový obrázok
Anubis
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 789
Dátum registrácie: Ne 29. Nov, 2009, 15:18
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Anubis »

Norma pre ten motor je 5w40 rn700/710
Na znčke asi nezáleží,lejem tam najlacnejší olej ktorý spĺňa špecifikáciu. Cca 5€ na liter ( Total )
Používateľov profilový obrázok
SKiLEX
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5835
Dátum registrácie: Po 09. Mar, 2015, 16:13
Bydlisko: KE

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa SKiLEX »

No podla renaultu tam patril len ELF. Minimalne do doby kym neuzavrel partnerstvo s castrolom :D


Ale inak by malo byt vporiadku vsetko s API RN 0700 / 0710
Ivko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1921
Dátum registrácie: Pi 18. Sep, 2015, 00:29
Bydlisko: Nové Mesto nad Váhom

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Ivko »

API RN 0700 / 0710 je len interné označenie pre Renault...
Teraz sa zahráme ža ktokolvek z vás je výrobca motorvého oleja, tak že ked chceš aby "tvoj" olej splna našu normu, tak treba zaplatiť a potom sa na etikete môžeš "chváliť" že splna normu API RN 0700 / 0710
Myslíš si že nejaký olej viskozity 5W40 ktorý by nesplnal tu Renaultácku normu že ho nemôžeš použiť?
Hahaha...
Hlavná norma je 5W40 a hotovo, to dalej je len interné označenie výrobcu.
Akože si myslíš že prídeš do servisu a on tam bude mať 3 druhy 5W40, lebo jedna ide do Renaultu a Nissanu, druhá ide do koncernov a Mazdy a tretia ide do Toyoty a Mercedesu...
Tu máš 3x Elf 5W40 a akože iba jeden z nich môžeš použiť do Renaultu,
ELF EVOLUTION 900 NF 5W-40
ELF EVOLUTION 900 SXR 5W-40
ELF EVOLUTION FULL-TECH LSX 5W 40
To určite, v rohu bude mať sudy z Autokelly s napisom Starline a bude nalievať ktorý treba, v inom servise bude mať zasa inú značku oleja...
Zákazník príde a čo mu nalejú ani nevie, zaplatí faktúru a odchod...
Používateľov profilový obrázok
Papek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 7310
Dátum registrácie: St 05. Dec, 2007, 08:00
Bydlisko: BA

Re: Všeobecná diskusia II

Príspevok od používateľa Papek »

Ivko pletieš tu navzájom normu a viskóznu triedu. Viskózna trieda určuje ako tekutý (čerpateľný) má byť olej studena a jeho tepelná odolnosť resp. pracovná teplota. Podľa prevádzkového prostredia sa zvolí primeraná trieda. Preto nájdeš pre jeden motor predpísaný olej od 0w30 až po povedzme 15w50. V južnom Taliansku nemá zmysel liať 0W a naopak, na severe Švédska nad 15w ani nebudeš uvažovať.
Norma určuje, či je daný olej vhodný pre konkrétny motor - teda obsahuje potrebné aditíva a prípadne neobsahuje zložky, ktoré sa nemajú radi s použitými materiálmi v danom motore. Prečo? No pretože motory od rôznych výrobcov používajú prekvapivo rôzne materiály piestov, ventilov, vačiek, majú nastavené rôzne tolerancie, tlaky, teploty horenia a sú dimenzované na určité množstvo usadenín, produkciu popola kvôli dpf, odolnosť voči riedeniu palivom. Tých parametrov je oveľa viac a určuje ich výrobca motora. Samozrejme, v servisoch nemajú 42 rôznych sudov rôznymi normami, pretože veľa olejov zároveň spĺňa viaceré normy - samozrejme neobsiahneš úplne všetko jedným olejom, ale kto servisuje VW Group, tak si buchne 4 rôzne sudy a pokryje prakticky všetko od nich. Kto servisuje Renault, nebude skladovať oleje pre VW, lebo načo... ?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
i5-12400F ♦ 32 GB RAM ♦ RTX 4070 SUPER 12 GB

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"