hawkeye napísal:ked zjazdim yokohami tak tam pojdu nizsie o kusok...teraz su tam 205/60, tak tam nahodim asi 215/45
tym ze tam hodis 215/45 dosiahnes iba minimalny opticky rozdiel. Druhe cislo v znaceni pneu znamena percentualny pomer vysky pneu (celej vysky vratane patky az k hornemu bodu) k sirke, cize 215/45 = 9,7 cm profil, z toho cca. 2 cm su schovane za rafikom v pripade J profiu, v pripade K profilu je to cca. 1 cm. Cize viditelnu cast pri 215/45 tvori necelych 9 cm, zatial co pri 205/60 to mas 10.
V podstate jedine, co tym ziskas je sirsia pneu, ktora bude lepsie drzat na suchej vozovke a za mokra sa ti mozu mierne zhorsit vlastnosti, kedze sa vaha auta bude rozkladat na vacsej ploche a pravdepodobne si priplatis za drahsie pneu. Ak by si chcel, aby si bez zmeny dosiahol mene balonovy look, chcelo by to disky s nizsim limcom, pripadne dvojfarebne striekane - najcastejsie su luce svetlou farbou a vnutro disku + zahnuta cas limca tmavou.
EDIT:
skoro som sa zabudol pochvalit, co mi vcera vyviedol nas Pezot 308. Idem si na lyzovacku do Semmeringu (170 km od BA), pekne som si odlyzoval cely den a jak som sa vybral domov, tak na parkovisku 1 - 2, pridem k vyjazdu, chcem sa rozbehnut na jednotke a zrazu riadiaca paka uplne volna. Proste nic ziadny odpor, nemala ziadne drahy, a zostala mi zaradena jednotka.
Tak sme to odtlacili do stredu parkoviska a zacali sme <>vat. Prva vec co ma napadla, si sa nam nepojekazil defend lock, ale ten zamyka iba spiatocku, takze nic. Nastastie sa zhodit manzeta riadiacej paky aj bez naradia, takze sme ju dali dole a maturovali, co s tym. Nejako sa nam tam podarilo vopchat paprce a citili sme, ze spodny cap na pake, ktory sa napaja do tiahla od prevodovky je odpojeny. Fasa, co teraz. Pristup nahovno, este k tomu je na tiahle nejaka pruzinka, ktora otacala kapsu toho capu smerom dole, ale asi po tristvrte hodine neustaleho nadavania sa nam to podarilo fixnut a cap skocil naspat do kapsy. Tak som s malou disickou chvilu jazdil po parkovisku, ci to znova nevyskoci a vybrali sme sa domov. Nastastie to vydrzalo a v pondelok to ideme dat skontrolovat do Pezotu, co a preco sa to stalo. Najhorsie na tom je, ze to auto nema ani 4 roky a ma nabehanych iba 16000 km. Kebyze to spravi moja 16 rocna Honda, tak to este chapem, ale toto ...
![? :?](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/confused.gif)