v lete so studenym motorom 1500~1600rpm a postupne pada na 650~700
vo VELKEJ ZIME to ide az na ~2000 a postupne klesa az na tych 650~700
S teplym motorom to kratucku chvylku postoji na 900 a potom padne na standardnych 650~700 ci je zima abo teplo.
co sa tyka toho spevnenia motoru co "musel" PROFItuning robit sa neviem vyjadrit. Neviem co s nim presne robili, ako dosiahli tych 450, pri akom tlaku v sani, s akym vyfukom, pri akej kompresii. Pokial dobre viem tak na WRC sa hlavy ako takej dotknut nemozu, mozu akurat menit vacky a ventily so spruzinkami, zidne vybrusovanie sacich a vyfukovych portv... na druhej strane, nepocul som na profitunuing nic dobre zatial ale nemam ani osobne skusenosti takze ich nechcem ohovarat. Faktom ale je ze na vysoke tlaky turba je vhodnejsi 2l kvoli hsubsim stenam valcov, tym padom aj hrubsiemu tesneniu medzi valcami. 2.5l neznesie taky isty tlak turba ani nahodou, kym sa nevymenia cylindre za nieco ako Darton MID, alebo podobne. Dalej zalezi vela aj na kompresnej vyske piestov, tvare spalovacej komory a na milione dalsich veci ktore v tomto pripade nepozname. Je dost mozne, ze ked to museli spevnovat to maju zbytocne pretlakovane a v pripade ze by mali spravnu kombinaciu ostatnych komponentov by to bolo 650 ponikov.
Zalezi na tom ako to nastavil vyrobca. Kazdy motor ma "rad" nieco ine a kazdy vyrobca zohladnuje pri nastaveni studeneho rezimu nieco ine.shajek napísal:1400-1500 je trochu moc nie ? mne na ovle nizsich
A, ano, studeny motor NEVYTACAT!!! Je par debilov co tvrdia ze Honda tvrdi ze sa s motorom ma zaobchadzat ako keby bol teply hned po nastartovani. NIE je to pravda.
Iba v pripade pretekarskych aut, ktore sa v podstate vdaka 4000+ otackovemu volnobehu v podstate zohreju uz cestou z boxov. Samozrejme tie motory maju aj taku zivotnost.