Ahojte,
mám takýto problém:
Môj notebook MSI GX660 je pár týždňov po záruke a celé dva roky počas záruky bolo všetko OK až na záručnú výmenu jedného reproduktoru, ktorý vypadával.
Avšak, tieto posledné dni čo už je notebook po záruke začalo vypadávať napájanie notebooku, keď je pripojený k adaptéru.
Na chybe je na 100% ten kolík, v servise ho volajú "hniezdo napájania". Určite nie je chybný adaptér - boli vyskúšané dva rozličné. Ten "kolík" v "hniezde" má malinkú vôlu, ktorá ma však vplyv na to, či pripojený adaptér nabíja, alebo nie. Musím s takto pripojeným koncom adaptéra do kolíka pomykať/potlačiť, aby pripojenie začalo, avšak často stačí malé pohnutie notebooku a pripojenie vypadne. Celé dva roky počas záruky sa to nestalo ani raz, začalo to pár týždňov po skončení záruky.
Oficiálny servis MSI Polska mi odmietol pozáručne servisovať notebook za odplatu z dôvodu, že oni by opravu museli riešiť formou výmeny dosky, ktorú však už nemajú k dispozícii a tak mám viac menej smolu. - (áno, na dva roky starý notebook a už nemajú komponenty)
Každopádne, CZ zastúpenie MSI sa mi snaží naozaj aktívne pomôcť a v MSI servise vyjednali aspoň takú možnosť, že mi vymenia notebook za nový z radu GE60 za "veľmi" zvýhodnenú cenu. Realita: Cena oproti predajnej bola naozaj zvýhodnená, ale podmienky tohto riešenia ako aj samotná cena však aj tak neboli pre mňa prijateľné.
Ostala posledná možnosť: Mám si skúsiť nájsť skúseného elektrikára, ktorý by bol schopný notebook rozobrať a dané "hniezdo napájania" opraviť formou pájkovania. Zrejme by sa pôvodné "hniezdo" muselo z dosky celé odstrániť a vraj sa dajú zakúpiť takéto "hniezda" a na novo ho na dosku napájkovať.
Samozrejme, keby sa taký niekto našiel, čo si na toto trúfne (ak je to teda vôbec možné), tak by to bolo za moju odplatu podľa dohody. Chcem si však nájsť výlučne schopného človeka, a nikoho takého v mojom okolí nepoznám, preto sa obraciam na užívateľov tohto fóra. Je niekto, kto by si na to seriózne trúfol? Samozrejme, očakávam za moju odplatu, že ten notebook po zásahu bude naďalej fungovať, bude zložený do stavu v akom bol pred rozobraním a problém sa odstráni.
Ďakujem.
Video rozobratia prakticky totožného modelu prikladám nižšie + zastúpenie CZ MSI by sa mi pokúsili zabezpečiť detailný servisný manuál.
http://www.youtube.com/watch?v=DEsZcUON9bU
"servisný zásah" do notebooku za odplatu
- Fanthomass
- Používateľ
- Príspevky: 1343
- Dátum registrácie: Po 18. Sep, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žiar nad Hronom
"servisný zásah" do notebooku za odplatu
CPU: Intel i7-13900K, CPU cooler: Corsair iCUE H150i Elite Capellix White, MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4, RAM: G.SKILL 64 GB KIT DDR4 4000 CL18 RipjawsV, GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB, SSD: Samsung 980 PRO 1TB + Corsair MP510 960GB + Samsung EVO 960 250 GB + Apacer AS340 SSD 960 GB + HDD 2TB Seagate BarraCuda 256MB SATAIII 7200rpm, PSU: Corsair HX1200 Platinum, CASE: SilentiumPC Signum SG7V EVO TG ARGB, Klávesnica + Myš: YENKEE YKB 3400 PANZER + HyperX Pulsefire Surge RGB//// Monitor: 32" Odyssey OLED G8 (G80SD) //// NOTEBOOK: Lenovo Legion 7 (5800H + 32 GB RAM + 1TB + 2TB SSD + RTX 3070 8GB)
- lezgy
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3774
- Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
- Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre
Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu
z vlastnej skusenosti
mal som take stroje asi tri s identickym problemom
ani jeden opraveny nevydrzal dlhsie ako 3mesiace
a mali ho fakt ludia co s tym robia cely zivot
mozno by ti bolo lepsie skusit to raz....a potom uvazit po inej doske
na webe sa urcite najdu....
mal som take stroje asi tri s identickym problemom
ani jeden opraveny nevydrzal dlhsie ako 3mesiace
a mali ho fakt ludia co s tym robia cely zivot
mozno by ti bolo lepsie skusit to raz....a potom uvazit po inej doske
na webe sa urcite najdu....
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH
2, HP 4330s
2, HP 4330s
Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu
Skus si pozriet nejake videa na nete a opravit si to sam. Ked ze sa ti neda napajat nemas co stratit.
- Fanthomass
- Používateľ
- Príspevky: 1343
- Dátum registrácie: Po 18. Sep, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žiar nad Hronom
Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu
Práveže som hľadal dosku po bazároch a inzerátoch a nikde nič.
Známej jeden pán opravoval mimo záruky tiež takéto hniezdo a písala mi, že jej to frčí úplne v pohode odvtedy. Tak mu idem skúsiť napísať, dala mi na neho kontakt.
Každopádne, stále hľadám šikovného človeka na túto opravu aj tu, myslím, že sa tu taký snáď nájde.
A opravovať si to sám nebudem, v notebooku som si dokázal vymeniť ram, DVD mechaniku za ďalšie HDD, očistiť rozobratím chladenie a ventilátor, ale do hlbšieho rozoberania booku sa jednoducho nepustím, netrúfam si na to a navyše, treba tám pájkovať a to už ide úplne mimo mňa.
Známej jeden pán opravoval mimo záruky tiež takéto hniezdo a písala mi, že jej to frčí úplne v pohode odvtedy. Tak mu idem skúsiť napísať, dala mi na neho kontakt.
Každopádne, stále hľadám šikovného človeka na túto opravu aj tu, myslím, že sa tu taký snáď nájde.
A opravovať si to sám nebudem, v notebooku som si dokázal vymeniť ram, DVD mechaniku za ďalšie HDD, očistiť rozobratím chladenie a ventilátor, ale do hlbšieho rozoberania booku sa jednoducho nepustím, netrúfam si na to a navyše, treba tám pájkovať a to už ide úplne mimo mňa.
Naposledy upravil/-a Fanthomass v Št 07. Feb, 2013, 00:11, upravené celkom 1 krát.
CPU: Intel i7-13900K, CPU cooler: Corsair iCUE H150i Elite Capellix White, MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4, RAM: G.SKILL 64 GB KIT DDR4 4000 CL18 RipjawsV, GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB, SSD: Samsung 980 PRO 1TB + Corsair MP510 960GB + Samsung EVO 960 250 GB + Apacer AS340 SSD 960 GB + HDD 2TB Seagate BarraCuda 256MB SATAIII 7200rpm, PSU: Corsair HX1200 Platinum, CASE: SilentiumPC Signum SG7V EVO TG ARGB, Klávesnica + Myš: YENKEE YKB 3400 PANZER + HyperX Pulsefire Surge RGB//// Monitor: 32" Odyssey OLED G8 (G80SD) //// NOTEBOOK: Lenovo Legion 7 (5800H + 32 GB RAM + 1TB + 2TB SSD + RTX 3070 8GB)
- lezgy
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3774
- Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
- Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre
Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu
fakt rada hodna majstraAndrejN88 napísal:Skus si pozriet nejake videa na nete a opravit si to sam. Ked ze sa ti neda napajat nemas co stratit.
bez urazky
par ludi co to vie spravit najdes aj tu ....len asi to este necitali
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH
2, HP 4330s
2, HP 4330s
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu
zalezi to na tom ako je to napajanie riesene na doske. na niektorych je to naletovane, tam s tym vela nespravis, ale pri niektorych notebookoch je to pripjene konektorom na dosku, da sa jednoducho odpojit a vymenit za novy ktory kupis na ebay za par dolarov. takze skus pozriet nejake videa, pripadne pogoogluj ktory je ten tvoj pripad.
Spoiler: ukázať
Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu
zdar
-riesil som podobne problemy na inych znackach ntb
-v tvojom pripade je pripajkovany
- rozborka zborka je cca na 1,5 hod
- samotne pajkovanie par minut
- ide o to ci sa tam udeje studeny spoj medzi doskou a nozickou konektoru alebo ci sa lame vnutri konektor
- prva situacia sa riesila tak ze sa to velmi poriadne pripajkovalo a positilo lepidlom, riesienie druhej situacie zahrna objednavku konektoru a naslednu vymenu
- nepredpokladam ze MSI bude ochotne poskytnut samotny konektor , skor budu tlacit na kupu celej dosky, mozno daju zlavu ak im staru zasles na vymenu (tzv. X-kova vymena )
-riesil som podobne problemy na inych znackach ntb
-v tvojom pripade je pripajkovany
- rozborka zborka je cca na 1,5 hod
- samotne pajkovanie par minut
- ide o to ci sa tam udeje studeny spoj medzi doskou a nozickou konektoru alebo ci sa lame vnutri konektor
- prva situacia sa riesila tak ze sa to velmi poriadne pripajkovalo a positilo lepidlom, riesienie druhej situacie zahrna objednavku konektoru a naslednu vymenu
- nepredpokladam ze MSI bude ochotne poskytnut samotny konektor , skor budu tlacit na kupu celej dosky, mozno daju zlavu ak im staru zasles na vymenu (tzv. X-kova vymena )
- citronik44
- Používateľ
- Príspevky: 1390
- Dátum registrácie: Ne 11. Máj, 2008, 14:00
- Bydlisko: Nitra
Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu
kontaktuj uzivatela "hopkok" urcite ti s tym pomoze, venuje sa notebokom velmi dlho a ma znalosti.
MB: | CPU: | Cooler: Noctua NH-D15| RAM: G.Skill Trident Z 2x8 GB | VGA: Gigabate 1660TI OC 6GB| PSU: Cougar A450/R | SSD: Samsung 970 Evo Plus | HDD: WD Green 2TB | Skrinka: Lancool K58
- Fanthomass
- Používateľ
- Príspevky: 1343
- Dátum registrácie: Po 18. Sep, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žiar nad Hronom
Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu
Ďakujem za rady chalani..
Nesqwik: myslím si, že problém bude na 88% v tom konektore priamo vo vnútri, nie problém konektor vs doska. Tak sa mi to javí, lebo ten kolík má malú vôľu a tiež, naozaj jemne stačí konektor pokývať určitým smerom a už to nabíja, alebo naopak, stačí mierne notebooku nadvihnúť, aby ťažisko zmenilo tlak na kolík adaptéru a už nabíjať prestane.
Citronik44: postrehol som tohto užívateľa a chcel som mu písať, no dnes, vlastne včera (08.02.2013) sa mi ozval aj servis MSI Polska z nenazdajky, že mám poslať kontakt a adresu a book skúsia zaservisovať. Opäť začali somnou komunikovať, aj keď mi už predtým napísali, že oni s tým nespravia nič (nemajú diely - základnú dosku a inak to oni opraviť svojpomocne nemôžu). Možno sa ozvali preto, lebo som poprosil o pomoc aj CZ zastúpenie MSI, neviem.
Každopádne, prezistím, čo chce a ako chce MSI servis pomôcť a podľa toho budem riešiť ďalej veci.
Každopádne ešte raz dík všetkým za rady.
Nesqwik: myslím si, že problém bude na 88% v tom konektore priamo vo vnútri, nie problém konektor vs doska. Tak sa mi to javí, lebo ten kolík má malú vôľu a tiež, naozaj jemne stačí konektor pokývať určitým smerom a už to nabíja, alebo naopak, stačí mierne notebooku nadvihnúť, aby ťažisko zmenilo tlak na kolík adaptéru a už nabíjať prestane.
Citronik44: postrehol som tohto užívateľa a chcel som mu písať, no dnes, vlastne včera (08.02.2013) sa mi ozval aj servis MSI Polska z nenazdajky, že mám poslať kontakt a adresu a book skúsia zaservisovať. Opäť začali somnou komunikovať, aj keď mi už predtým napísali, že oni s tým nespravia nič (nemajú diely - základnú dosku a inak to oni opraviť svojpomocne nemôžu). Možno sa ozvali preto, lebo som poprosil o pomoc aj CZ zastúpenie MSI, neviem.
Každopádne, prezistím, čo chce a ako chce MSI servis pomôcť a podľa toho budem riešiť ďalej veci.
Každopádne ešte raz dík všetkým za rady.
CPU: Intel i7-13900K, CPU cooler: Corsair iCUE H150i Elite Capellix White, MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4, RAM: G.SKILL 64 GB KIT DDR4 4000 CL18 RipjawsV, GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB, SSD: Samsung 980 PRO 1TB + Corsair MP510 960GB + Samsung EVO 960 250 GB + Apacer AS340 SSD 960 GB + HDD 2TB Seagate BarraCuda 256MB SATAIII 7200rpm, PSU: Corsair HX1200 Platinum, CASE: SilentiumPC Signum SG7V EVO TG ARGB, Klávesnica + Myš: YENKEE YKB 3400 PANZER + HyperX Pulsefire Surge RGB//// Monitor: 32" Odyssey OLED G8 (G80SD) //// NOTEBOOK: Lenovo Legion 7 (5800H + 32 GB RAM + 1TB + 2TB SSD + RTX 3070 8GB)