"servisný zásah" do notebooku za odplatu

V tejto sekcii môžete debatovať skoro o všetkom ...
Používateľov profilový obrázok
Fanthomass
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1343
Dátum registrácie: Po 18. Sep, 2006, 02:00
Bydlisko: Žiar nad Hronom

"servisný zásah" do notebooku za odplatu

Príspevok od používateľa Fanthomass »

Ahojte,

mám takýto problém:

Môj notebook MSI GX660 je pár týždňov po záruke a celé dva roky počas záruky bolo všetko OK až na záručnú výmenu jedného reproduktoru, ktorý vypadával.

Avšak, tieto posledné dni čo už je notebook po záruke začalo vypadávať napájanie notebooku, keď je pripojený k adaptéru.

Na chybe je na 100% ten kolík, v servise ho volajú "hniezdo napájania". Určite nie je chybný adaptér - boli vyskúšané dva rozličné. Ten "kolík" v "hniezde" má malinkú vôlu, ktorá ma však vplyv na to, či pripojený adaptér nabíja, alebo nie. Musím s takto pripojeným koncom adaptéra do kolíka pomykať/potlačiť, aby pripojenie začalo, avšak často stačí malé pohnutie notebooku a pripojenie vypadne. Celé dva roky počas záruky sa to nestalo ani raz, začalo to pár týždňov po skončení záruky.

Oficiálny servis MSI Polska mi odmietol pozáručne servisovať notebook za odplatu z dôvodu, že oni by opravu museli riešiť formou výmeny dosky, ktorú však už nemajú k dispozícii a tak mám viac menej smolu. - (áno, na dva roky starý notebook a už nemajú komponenty) :facepalm:

Každopádne, CZ zastúpenie MSI sa mi snaží naozaj aktívne pomôcť a v MSI servise vyjednali aspoň takú možnosť, že mi vymenia notebook za nový z radu GE60 za "veľmi" zvýhodnenú cenu. Realita: Cena oproti predajnej bola naozaj zvýhodnená, ale podmienky tohto riešenia ako aj samotná cena však aj tak neboli pre mňa prijateľné.

Ostala posledná možnosť: Mám si skúsiť nájsť skúseného elektrikára, ktorý by bol schopný notebook rozobrať a dané "hniezdo napájania" opraviť formou pájkovania. Zrejme by sa pôvodné "hniezdo" muselo z dosky celé odstrániť a vraj sa dajú zakúpiť takéto "hniezda" a na novo ho na dosku napájkovať.

Samozrejme, keby sa taký niekto našiel, čo si na toto trúfne (ak je to teda vôbec možné), tak by to bolo za moju odplatu podľa dohody. Chcem si však nájsť výlučne schopného človeka, a nikoho takého v mojom okolí nepoznám, preto sa obraciam na užívateľov tohto fóra. Je niekto, kto by si na to seriózne trúfol? Samozrejme, očakávam za moju odplatu, že ten notebook po zásahu bude naďalej fungovať, bude zložený do stavu v akom bol pred rozobraním a problém sa odstráni.

Ďakujem.

Video rozobratia prakticky totožného modelu prikladám nižšie + zastúpenie CZ MSI by sa mi pokúsili zabezpečiť detailný servisný manuál.

http://www.youtube.com/watch?v=DEsZcUON9bU
CPU: Intel i7-13900K, CPU cooler: Corsair iCUE H150i Elite Capellix White, MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4, RAM: G.SKILL 64 GB KIT DDR4 4000 CL18 RipjawsV, GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB, SSD: Samsung 980 PRO 1TB + Corsair MP510 960GB + Samsung EVO 960 250 GB + Apacer AS340 SSD 960 GB + HDD 2TB Seagate BarraCuda 256MB SATAIII 7200rpm, PSU: Corsair HX1200 Platinum, CASE: SilentiumPC Signum SG7V EVO TG ARGB, Klávesnica + Myš: YENKEE YKB 3400 PANZER + HyperX Pulsefire Surge RGB//// Monitor: 32" Odyssey OLED G8 (G80SD) //// NOTEBOOK: Lenovo Legion 7 (5800H + 32 GB RAM + 1TB + 2TB SSD + RTX 3070 8GB)
Používateľov profilový obrázok
lezgy
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3774
Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre

Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu

Príspevok od používateľa lezgy »

z vlastnej skusenosti
mal som take stroje asi tri s identickym problemom
ani jeden opraveny nevydrzal dlhsie ako 3mesiace
a mali ho fakt ludia co s tym robia cely zivot

mozno by ti bolo lepsie skusit to raz....a potom uvazit po inej doske
na webe sa urcite najdu....
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH

2, HP 4330s
AndrejN88
Nový používateľ
Nový používateľ
Príspevky: 5
Dátum registrácie: St 06. Feb, 2013, 17:48

Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu

Príspevok od používateľa AndrejN88 »

Skus si pozriet nejake videa na nete a opravit si to sam. Ked ze sa ti neda napajat nemas co stratit. :(
Používateľov profilový obrázok
Fanthomass
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1343
Dátum registrácie: Po 18. Sep, 2006, 02:00
Bydlisko: Žiar nad Hronom

Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu

Príspevok od používateľa Fanthomass »

Práveže som hľadal dosku po bazároch a inzerátoch a nikde nič.

Známej jeden pán opravoval mimo záruky tiež takéto hniezdo a písala mi, že jej to frčí úplne v pohode odvtedy. Tak mu idem skúsiť napísať, dala mi na neho kontakt.

Každopádne, stále hľadám šikovného človeka na túto opravu aj tu, myslím, že sa tu taký snáď nájde. :help:

A opravovať si to sám nebudem, v notebooku som si dokázal vymeniť ram, DVD mechaniku za ďalšie HDD, očistiť rozobratím chladenie a ventilátor, ale do hlbšieho rozoberania booku sa jednoducho nepustím, netrúfam si na to a navyše, treba tám pájkovať a to už ide úplne mimo mňa.
Naposledy upravil/-a Fanthomass v Št 07. Feb, 2013, 00:11, upravené celkom 1 krát.
CPU: Intel i7-13900K, CPU cooler: Corsair iCUE H150i Elite Capellix White, MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4, RAM: G.SKILL 64 GB KIT DDR4 4000 CL18 RipjawsV, GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB, SSD: Samsung 980 PRO 1TB + Corsair MP510 960GB + Samsung EVO 960 250 GB + Apacer AS340 SSD 960 GB + HDD 2TB Seagate BarraCuda 256MB SATAIII 7200rpm, PSU: Corsair HX1200 Platinum, CASE: SilentiumPC Signum SG7V EVO TG ARGB, Klávesnica + Myš: YENKEE YKB 3400 PANZER + HyperX Pulsefire Surge RGB//// Monitor: 32" Odyssey OLED G8 (G80SD) //// NOTEBOOK: Lenovo Legion 7 (5800H + 32 GB RAM + 1TB + 2TB SSD + RTX 3070 8GB)
Používateľov profilový obrázok
lezgy
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3774
Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre

Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu

Príspevok od používateľa lezgy »

AndrejN88 napísal:Skus si pozriet nejake videa na nete a opravit si to sam. Ked ze sa ti neda napajat nemas co stratit. :(
fakt rada hodna majstra
bez urazky

par ludi co to vie spravit najdes aj tu ....len asi to este necitali :)
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH

2, HP 4330s
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6993
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu

Príspevok od používateľa molnart »

zalezi to na tom ako je to napajanie riesene na doske. na niektorych je to naletovane, tam s tym vela nespravis, ale pri niektorych notebookoch je to pripjene konektorom na dosku, da sa jednoducho odpojit a vymenit za novy ktory kupis na ebay za par dolarov. takze skus pozriet nejake videa, pripadne pogoogluj ktory je ten tvoj pripad.
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
Používateľov profilový obrázok
Nesqwik
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 321
Dátum registrácie: So 04. Mar, 2006, 02:00
Bydlisko: Trnava

Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu

Príspevok od používateľa Nesqwik »

zdar
-riesil som podobne problemy na inych znackach ntb
-v tvojom pripade je pripajkovany
- rozborka zborka je cca na 1,5 hod
- samotne pajkovanie par minut
- ide o to ci sa tam udeje studeny spoj medzi doskou a nozickou konektoru alebo ci sa lame vnutri konektor
- prva situacia sa riesila tak ze sa to velmi poriadne pripajkovalo a positilo lepidlom, riesienie druhej situacie zahrna objednavku konektoru a naslednu vymenu
- nepredpokladam ze MSI bude ochotne poskytnut samotny konektor , skor budu tlacit na kupu celej dosky, mozno daju zlavu ak im staru zasles na vymenu (tzv. X-kova vymena )
Používateľov profilový obrázok
citronik44
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1390
Dátum registrácie: Ne 11. Máj, 2008, 14:00
Bydlisko: Nitra

Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu

Príspevok od používateľa citronik44 »

kontaktuj uzivatela "hopkok" urcite ti s tym pomoze, venuje sa notebokom velmi dlho a ma znalosti.
MB: | CPU: | Cooler: Noctua NH-D15| RAM: G.Skill Trident Z 2x8 GB | VGA: Gigabate 1660TI OC 6GB| PSU: Cougar A450/R | SSD: Samsung 970 Evo Plus | HDD: WD Green 2TB | Skrinka: Lancool K58
Používateľov profilový obrázok
Fanthomass
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1343
Dátum registrácie: Po 18. Sep, 2006, 02:00
Bydlisko: Žiar nad Hronom

Re: "servisný zásah" do notebooku za odplatu

Príspevok od používateľa Fanthomass »

Ďakujem za rady chalani.. :good:

Nesqwik: myslím si, že problém bude na 88% v tom konektore priamo vo vnútri, nie problém konektor vs doska. Tak sa mi to javí, lebo ten kolík má malú vôľu a tiež, naozaj jemne stačí konektor pokývať určitým smerom a už to nabíja, alebo naopak, stačí mierne notebooku nadvihnúť, aby ťažisko zmenilo tlak na kolík adaptéru a už nabíjať prestane.

Citronik44: postrehol som tohto užívateľa a chcel som mu písať, no dnes, vlastne včera (08.02.2013) sa mi ozval aj servis MSI Polska z nenazdajky, že mám poslať kontakt a adresu a book skúsia zaservisovať. Opäť začali somnou komunikovať, aj keď mi už predtým napísali, že oni s tým nespravia nič (nemajú diely - základnú dosku a inak to oni opraviť svojpomocne nemôžu). Možno sa ozvali preto, lebo som poprosil o pomoc aj CZ zastúpenie MSI, neviem.

Každopádne, prezistím, čo chce a ako chce MSI servis pomôcť a podľa toho budem riešiť ďalej veci.

Každopádne ešte raz dík všetkým za rady. :good:
CPU: Intel i7-13900K, CPU cooler: Corsair iCUE H150i Elite Capellix White, MB: ASUS ROG STRIX Z690-A GAMING WIFI D4, RAM: G.SKILL 64 GB KIT DDR4 4000 CL18 RipjawsV, GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB, SSD: Samsung 980 PRO 1TB + Corsair MP510 960GB + Samsung EVO 960 250 GB + Apacer AS340 SSD 960 GB + HDD 2TB Seagate BarraCuda 256MB SATAIII 7200rpm, PSU: Corsair HX1200 Platinum, CASE: SilentiumPC Signum SG7V EVO TG ARGB, Klávesnica + Myš: YENKEE YKB 3400 PANZER + HyperX Pulsefire Surge RGB//// Monitor: 32" Odyssey OLED G8 (G80SD) //// NOTEBOOK: Lenovo Legion 7 (5800H + 32 GB RAM + 1TB + 2TB SSD + RTX 3070 8GB)

Návrat na "Debata o všetkom"