Warp / Alcubierrov pohon
- lezgy
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3772
- Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
- Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre
Re: Warp / Alcubierrov pohon
no ako ma kedysi prepadol vtip
keby nasi udenaci vedeli aky drahy je kov vo vesmire, uz davno tym warpom lietame
isty chlapik raz vysvetloval co je prekrocenie rychloati svetla na priklade....
stojis na nastupisti a subezne vidis ako prichadza a odchadza to metro a ako sa mu otvaraju a zatvaraju dvre
nieco v tomto zmysle
akoze cas neexistuje...?
keby nasi udenaci vedeli aky drahy je kov vo vesmire, uz davno tym warpom lietame
isty chlapik raz vysvetloval co je prekrocenie rychloati svetla na priklade....
stojis na nastupisti a subezne vidis ako prichadza a odchadza to metro a ako sa mu otvaraju a zatvaraju dvre
nieco v tomto zmysle
akoze cas neexistuje...?
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH
2, HP 4330s
2, HP 4330s
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8730
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Warp / Alcubierrov pohon
no pri rychlosti svetla sa podla einsteina cas zastavi, prestane existovat.
Ale podobne ako sa ludom kedysi videla rychlost zvuku nemozna, aj mne sa jednoducho vidi nemozne, ze rychlost svetla je konecna a na rychlejsie cestovanie vesmirom je potom treba pouzivat oje*avky typu cervia diera a pod...
Preco ma svetlo rychlost prave a presne 300 tisic km/s (no dobre je to menej o kusocek ). Co mi zabrani letiet napr. 320 000km/s ked budem mat dost vykonny motor? Vraj mi v tom zabrani to, ze motor straca tah, ako sa blizi k rychlosti svetla a energia na udrzanie tejto rychlosti a pripadne jej prekrocenie by bola astronomicka. Pretoze to dakto vypocital. No mozno je to astronomicke v nasich meritkach...pre vyspele civilizacie nemusi byt problem nacpat vykon 100Kt atomovky do 5kg kufrika, takze nejaky ich reaktorik obvyklych rozmerov by utiahol celu slnecnu sustavu...a to by sme cumeli
Ale podobne ako sa ludom kedysi videla rychlost zvuku nemozna, aj mne sa jednoducho vidi nemozne, ze rychlost svetla je konecna a na rychlejsie cestovanie vesmirom je potom treba pouzivat oje*avky typu cervia diera a pod...
Preco ma svetlo rychlost prave a presne 300 tisic km/s (no dobre je to menej o kusocek ). Co mi zabrani letiet napr. 320 000km/s ked budem mat dost vykonny motor? Vraj mi v tom zabrani to, ze motor straca tah, ako sa blizi k rychlosti svetla a energia na udrzanie tejto rychlosti a pripadne jej prekrocenie by bola astronomicka. Pretoze to dakto vypocital. No mozno je to astronomicke v nasich meritkach...pre vyspele civilizacie nemusi byt problem nacpat vykon 100Kt atomovky do 5kg kufrika, takze nejaky ich reaktorik obvyklych rozmerov by utiahol celu slnecnu sustavu...a to by sme cumeli
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Re: Warp / Alcubierrov pohon
Rýchlosť svetla je prirodzená neodvoden=a jednotka narozdiel od iných. Vlastne je jediná na svete... hneĎ od nej je čas... vlastne čas a rýchlosť svetla sú jediné prirodzené jedntoky. A prečo je rýchlosť svetla taká aká je ? Nevieme. A nie je to podstatné.shiro napísal:
Preco ma svetlo rychlost prave a presne 300 tisic km/s (no dobre je to menej o kusocek ). Co mi zabrani letiet napr. 320 000km/s ked budem mat dost vykonny motor? Vraj mi v tom zabrani to, ze motor straca tah, ako sa blizi k rychlosti svetla a energia na udrzanie tejto rychlosti a pripadne jej prekrocenie by bola astronomicka. Pretoze to dakto vypocital.
Mobo Asus PRIME B450 Plus CPU Ryzen 7 5800X3D (Noctua NH-U12S + dual fan Noctua NF-A12) GPU MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X RAM G.Skill Ripjaws V F4-4000C18D-32GVK SSD Silicon Power P34A80 CASE Lancool 205 PSU Corsair RM550x case cooling: exhaust 2x Noctua F12, in-take 2x Lian Li 120mm
NB: Dell E7470 Skylake Core i5 + 16GB RAM + FHD IPS Foun: Oppo Reno 5Z
Main server: Asus PRIME A320M-K + Ryzen 5 2600 + GTX 1660Ti + 32GB Ram
NAS: QNAP TS-128 - 2TB Seagate Iron Wolf + MikroTik RB952
Peripherals: Dual monas setup 27" Samsung Odyssey G5 and AOC I2470Sw + Steelseries Apex 5 + Steelseries Rival 3 + QcK + Logitech G435
NB: Dell E7470 Skylake Core i5 + 16GB RAM + FHD IPS Foun: Oppo Reno 5Z
Main server: Asus PRIME A320M-K + Ryzen 5 2600 + GTX 1660Ti + 32GB Ram
NAS: QNAP TS-128 - 2TB Seagate Iron Wolf + MikroTik RB952
Peripherals: Dual monas setup 27" Samsung Odyssey G5 and AOC I2470Sw + Steelseries Apex 5 + Steelseries Rival 3 + QcK + Logitech G435
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Wapr pohon
kvoli modremu posunu by na lod posobilo velmi silne rontgenove ziarenie (a asi by bolo videt volnym okom aj reliktne ziarenie)16cmfan napísal:Ahoj, tak je potrebné vyriešiť hlavné dva problémy - energie a stabilita na jednej strane a štrukturálna integrita takejto lode na strane druhej, neviem, aké tlaky by pôsobili na prednú a zadnú časť lode.
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8730
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Warp / Alcubierrov pohon
cas nieje vobec odvodeny od rychlosti svetla, vid definiciu sekundy:16cmfan napísal: Rýchlosť svetla je prirodzená neodvoden=a jednotka narozdiel od iných. Vlastne je jediná na svete... hneĎ od nej je čas... vlastne čas a rýchlosť svetla sú jediné prirodzené jedntoky. A prečo je rýchlosť svetla taká aká je ? Nevieme. A nie je to podstatné.
Sekunda je 9 192 631 770-násobok periódy žiarenia, ktorá zodpovedá času prechodu medzi dvoma úrovňami hyperjemnej štruktúry základného stavu atómu nuklidu cézia 133.
Kedze sa tu jedna o dosiahnutie/prekrocenie rychlosti svetla pri medzihviezdnom cestovani, tak praveze je podstatne, preco je rychlost taka, aka je, a ake su jej zakonitosti. Svetlo je elektromagneticke vlnenie, takze pri nadsvetelnych rychlostiach staci odtienit lod od skodlivych ziareni pre posadku. Ak by teda slo o skodlive rontgenove ziarenie, ako je popisane v poste vyssie. A jedina haluz by bola, ze nadsvetelne cestujucu lod by si nevidel, lebo je rychlejsia ako svetlo co odraza.
Dalsia vec je, ze my zo svetla vidime len uzky usek tohoto elmag. spektra, takze vobec sa nemusi jednat o nejaku nadsvetelnu rychlost, lebo je nadsvetelna len z pohladu nasho vnimania. Nejake ine bytosti, schopne vidiet vacsi rozsah frekvencii by kludne takuto lod videli.
Netreba sa obmedzovat na nase obmedzene zmysly, treba rozmyslat v plnom rozsahu, aj v hodnotach ziarenia, ktore niesme schopni vnimat.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Re: Warp / Alcubierrov pohon
No veď kde tvrdím že je. Tvrdím tam že rýchlosť svetla a čas sú prirodzené, neodvodené (viz. ten stav cézia, aj keby sme zmenili atóm za iný a podľa neho merali periódu, stále by to bola prirodzená jednotka, čo je elegantné riešenie) Samozrejme sú i ďalšie ale myslím, že práve tieto dva sú aj najľahšie pochopieľné.shiro napísal: cas nieje vobec odvodeny od rychlosti svetla, vid definiciu sekundy:
Sekunda je 9 192 631 770-násobok periódy žiarenia, ktorá zodpovedá času prechodu medzi dvoma úrovňami hyperjemnej štruktúry základného stavu atómu nuklidu cézia 133.
Inak prečo je rýchlosť svetla taká aká je. Pravdou je, že nie sme limitovaný rýchlosťou fotónov (len oni sa pohybujú najvyššou možnou rýchlosťou, pretože nemajú žiadnu hmotnosť), ide tu o to, že tá limita rýchlosti je práve v časopriestore a jeho vlastnostiach a bohužiaľ pokiaľ viem, nevieme, prečo je práve taký limit aký je.
Ad otázka do pléna: Myslíte si, že fotóny interagujú s higgsovým poľom ? Teória by sa mala vzťahovať na všetky kalibračné bozóny, ktoré vďaka tomuto mechanizmu nadobúdajú pokojovú hmotnosť.. preto majú častice a my vôbec nejakú váhu.. ale fotóny pokiaľ viem túto vlastnosť nemajú. Alebo existuje vzťažná sústava v ktorej majú pokojovú hmostnosť ale tá je aj tak nedosiahnuteľná... no babo raď
Mobo Asus PRIME B450 Plus CPU Ryzen 7 5800X3D (Noctua NH-U12S + dual fan Noctua NF-A12) GPU MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X RAM G.Skill Ripjaws V F4-4000C18D-32GVK SSD Silicon Power P34A80 CASE Lancool 205 PSU Corsair RM550x case cooling: exhaust 2x Noctua F12, in-take 2x Lian Li 120mm
NB: Dell E7470 Skylake Core i5 + 16GB RAM + FHD IPS Foun: Oppo Reno 5Z
Main server: Asus PRIME A320M-K + Ryzen 5 2600 + GTX 1660Ti + 32GB Ram
NAS: QNAP TS-128 - 2TB Seagate Iron Wolf + MikroTik RB952
Peripherals: Dual monas setup 27" Samsung Odyssey G5 and AOC I2470Sw + Steelseries Apex 5 + Steelseries Rival 3 + QcK + Logitech G435
NB: Dell E7470 Skylake Core i5 + 16GB RAM + FHD IPS Foun: Oppo Reno 5Z
Main server: Asus PRIME A320M-K + Ryzen 5 2600 + GTX 1660Ti + 32GB Ram
NAS: QNAP TS-128 - 2TB Seagate Iron Wolf + MikroTik RB952
Peripherals: Dual monas setup 27" Samsung Odyssey G5 and AOC I2470Sw + Steelseries Apex 5 + Steelseries Rival 3 + QcK + Logitech G435
Re: Warp / Alcubierrov pohon
Už som na to prišiel, súvisí to s nábojom interakcie ktoré majú kvarky, leptóny a W, Z bozóny. Fotón náboj nemá, čiže naňho sa to nevzťahuje.
Mobo Asus PRIME B450 Plus CPU Ryzen 7 5800X3D (Noctua NH-U12S + dual fan Noctua NF-A12) GPU MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X RAM G.Skill Ripjaws V F4-4000C18D-32GVK SSD Silicon Power P34A80 CASE Lancool 205 PSU Corsair RM550x case cooling: exhaust 2x Noctua F12, in-take 2x Lian Li 120mm
NB: Dell E7470 Skylake Core i5 + 16GB RAM + FHD IPS Foun: Oppo Reno 5Z
Main server: Asus PRIME A320M-K + Ryzen 5 2600 + GTX 1660Ti + 32GB Ram
NAS: QNAP TS-128 - 2TB Seagate Iron Wolf + MikroTik RB952
Peripherals: Dual monas setup 27" Samsung Odyssey G5 and AOC I2470Sw + Steelseries Apex 5 + Steelseries Rival 3 + QcK + Logitech G435
NB: Dell E7470 Skylake Core i5 + 16GB RAM + FHD IPS Foun: Oppo Reno 5Z
Main server: Asus PRIME A320M-K + Ryzen 5 2600 + GTX 1660Ti + 32GB Ram
NAS: QNAP TS-128 - 2TB Seagate Iron Wolf + MikroTik RB952
Peripherals: Dual monas setup 27" Samsung Odyssey G5 and AOC I2470Sw + Steelseries Apex 5 + Steelseries Rival 3 + QcK + Logitech G435
- Shatterhand
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3076
- Dátum registrácie: Št 26. Mar, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava
Re: Warp / Alcubierrov pohon
No čisto teoreticky by si ju videl(ak zabudneme dopplerov jav), lenže ty by si ju videl niekde, kde by už dááááááávno nebola.shiro napísal:... A jedina haluz by bola, ze nadsvetelne cestujucu lod by si nevidel, lebo je rychlejsia ako svetlo co odraza.
"Mind always fails first". "The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crises." "Tvrdiť, že vám nezáleží na práve na súkromie, lebo nemáte čo skrývať...je to isté...ako keď poviete, že vám nezáleží na slobode prejavu, lebo nemáte čo povedať."
Spoiler: ukázať
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: Warp / Alcubierrov pohon
Shatterhand napísal:No čisto teoreticky by si ju videl(ak zabudneme dopplerov jav), lenže ty by si ju videl niekde, kde by už dááááááávno nebola.shiro napísal:... A jedina haluz by bola, ze nadsvetelne cestujucu lod by si nevidel, lebo je rychlejsia ako svetlo co odraza.
edit: vysvetlenie - transverzálne putujúca sféra k uhlu pohľadu pozorovateľa. Sféru nevidíme prichádzať(ako by sme mohli, keď je rýchlejšia než slvetlo, duh?!). V momente, keď prechádza okolo nás k nám z nej doputuje svetlo. Ako bude postupne odchádzať, tak začíname vidieť dve svetlá - svetlo, ktoré "za sebou zanechala" a prichádzajúce svetlo z prichádzajúcej sféry, ktoré predbehla. Samozrejme, efekty ako kontrakcia dĺžok na odchádzajúcej sfére a "zoslíženie" na prichádzajúcej sú viditeľné, tak isto doplerovský posun. "Zoslíženie" je klasický efekt a aj keď je sféra skontrahovaná, tak ju vidíme zoslíženú, lebo klasické efekty sú silnejšie než relativistické.
We'll bang, ok?
Re: Warp / Alcubierrov pohon
cestovanie rychlostou svetla a rychlejsie sa da ponimat aj filozoficky...nejde len o fyzicky limit...pre pozorovatela cestujuceho rychlostou svetla je cestovanie okamzité...prekrocenie rychlosti svetla by znamenalo, ze by ste boli niekde rychlejsie nez okamzite...ak by cesta trvala 2 dni a startujes zajtra, tak by si bol v ciely uz vcera, co je nemozne, pretoze k tomu aby si bol niekde vcera potrebujes akciu, ktora este nenastala...preto nieje nijakym sposobom mozne cestovat casom ani rychlostou vyssou nez r. svetla
Re: Warp / Alcubierrov pohon
Kodanska interpretacia nepriamo tvrdi, ze existuje prenos informacie, ktory je rychlejsi ako svetlo.
A k tomu warpu: cisto hypoteticky- ak by som vedel odstranit vsetky bozony z vesmirnej lode, stratila by som jej hmotnost?
A k tomu warpu: cisto hypoteticky- ak by som vedel odstranit vsetky bozony z vesmirnej lode, stratila by som jej hmotnost?
Argumentum ad hominem (lat.) je argument, ktorým sa diskutujúci snaží vyvrátiť oponentovo tvrdenie poukazovaním na oponentove skutočné či domnelé nedostatky. Snaží sa previesť dialóg od diskusie o probléme samotnom k diskusii o mravnej či inej oponentovej integrite.
Re: Warp / Alcubierrov pohon
v makrosvete plati presne to co v kvantovom svete...ak sa dostanes na rychlost svetla zacne platit princip neurcitosti, vsetky udalosti budu komprimovane za hranicu pozorovania a vesmir nebude mat jasne definovanu strukturu dokym nezastavis...a ked zastavis ocitnes sa bud miliardy svetelnych rokov prec alebo urazis len 2 metre