ZoranICS to vcelku vystihol... veľká časť zimných zmesí sa pri teplotách 40+ (na ktorú sa zohrejú veľmi jednoducho) začína správať vcelku srandovne . Ono, nie je to až taký extrém ako na letných v zime, ale ideálne to ani zďaleka nie je.
Proste adhézia je sviňa a tú neoklameš
landrower napísal:staci nechodit do zakrut jak dr*nuty a neni problem
To nie je len o tom, nejazdiť rýchlo a pod... nikdy nevieš, do akej situácie sa na ceste dostaneš a kedy budeš potrebovať, aby ťa gumy podržali...
DESKTOPMB: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC CPU: AMD Ryzen 5 5600 + Nocua NH-D14 Black RAM: Patriot Viper Steel 2x8GB @ 3600MHz 14-16-16-16-36 1T GPU: Sapphire NITRO+ Radeon RX580 8GB @ 1500/8900MHz SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial M4 256GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W Sound card: Asus Xonar Essence STX Case:Projekt "R4R" - Fractal Design Define R4 Monitor: Dell U2415 OS: Windows 10 Pro 64bit SK Mouse: Cyborg R.A.T. 7 Mouse Pad: A4tech Bloody B-081 Keyboard: Microsoft SideWinder X4 DESKTOP 2MB: MSI Z77 MPOWER CPU: Intel Core i7 3770K @ 4,0GHz + IHS mod + Noctua NH-D15 RAM: Crucial Ballistix Tactical LP 2x8GB @ 2000MHz 9-9-9-27 1T GPU: Intel HD4000 SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD: 5x WD Red (20TB) Smartphone: Redmi Note 13 Pro 5G, Xiaomi Mi Mix 2, Xiaomi MiNote Pro
ak maju zimne este dobry dezen tak to nieje az taka tragedia. ale je dobre sa vyhnut vyzsim rychlostiam, kde ta brzdna draha je podstatne dlhsia. Ak niekto pouziva zimne iba na jazdu v meste, tak v tom nevidim az taky problem. Plus opotrebenie zimnej gumy pocas horucich dni je extremna.
Nevidim v tom ziadny problem. V lete chodievam cez den len kratke trasy, a v noci sa tak nezohreju Okrem toho, ta 5kilova fobia nema s brzdenim problem.
4.2015 - koncim s forom za Ban do bazaru, kde som nikoho neokaslal-ale zabudol ukončiť staré odlezane obchody.
Kazdy z nas si dokaze ospravedlnit/odobrit akykolvek nezodpovedny cin a dokaze ho podlozit aj vlastnymi skusenostami a nepriestrelnymi faktmi. ALE, nikto z nas nedokaze predvidat nepredvidatelne.
Mikrodrazky v zimnom dezene sluzia na umele vytvaranie tlaku na povrch ladu cim ho topia a zlepsuju efektivitu brzdenia. Ked je ale vozovka plna vody sa v nich "zasekne" podstatne vacsie mnozstvo vody ktore dezen NEDOKAZE odviest do ziadneho smeru a pneu straca kontakt s vozovkou.
Vysoky dezen ktory je sam o sebe makky je vdaka uz spominanym mikrodrazkam este "nestabilnejsi". Prirataj k tomu PODSTATNE maksiu konstrukciu bocnych stien a cela pneu sa kruti, krci a lame sa do vsetkych stran co nepomoze ani pri brzdeni ani pri manevrovani. Skuste si dat kuzelky na dobrej zimnej pneu za pekneho slnecneho pocasia na vyhriatom asfalte. Auto plave, kruti sa do neocakavanych smerov a presum hmotnosti auta je nepredvidatelny a tak skor ci neskor niektora z pneu strati kontakt s vozovkou.
Takze zopakujem: Kludne jazdite na zimnych pneu v lete a na letnych v zime. Drzim palce aby ste sa neocakavane nezabili. Pripadne este nieco horsie: Zabili niekoho ineho kto za vasu hlupost nemoze aby ste si to mohli vycitat do konca zivota.
Napisal si to pekne. Len mne nikto tie dve kila neda a na 1.2 sa zavodit vazne neda, a ani o to nestojim. Chodim na spotrebu, mam ine hodnoty ako vrazat peniaze do auta.
4.2015 - koncim s forom za Ban do bazaru, kde som nikoho neokaslal-ale zabudol ukončiť staré odlezane obchody.
...potom človek raz jedného pekného dňa si ide kľudne pomaličky po ceste a zrazu sa musí niečomu (dajme tomu malé dieťa vbehne do cesty) pekne vyhnúť, teda elegantný príklad losieho testu (s ktorým má veľké množstvo áut problémy, hlavne čo majú jednoduchú zadnú nápravu a pod.) a po dvoch snahách o skorigovanie smeru hneď ostane prekvapený, ako ho zadok predbehol...
DESKTOPMB: MSI B450 Gaming Pro Carbon AC CPU: AMD Ryzen 5 5600 + Nocua NH-D14 Black RAM: Patriot Viper Steel 2x8GB @ 3600MHz 14-16-16-16-36 1T GPU: Sapphire NITRO+ Radeon RX580 8GB @ 1500/8900MHz SSD: Samsung 970 EVO 500GB + Crucial M4 256GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W Sound card: Asus Xonar Essence STX Case:Projekt "R4R" - Fractal Design Define R4 Monitor: Dell U2415 OS: Windows 10 Pro 64bit SK Mouse: Cyborg R.A.T. 7 Mouse Pad: A4tech Bloody B-081 Keyboard: Microsoft SideWinder X4 DESKTOP 2MB: MSI Z77 MPOWER CPU: Intel Core i7 3770K @ 4,0GHz + IHS mod + Noctua NH-D15 RAM: Crucial Ballistix Tactical LP 2x8GB @ 2000MHz 9-9-9-27 1T GPU: Intel HD4000 SSD: Samsung 850 EVO 500GB HDD: 5x WD Red (20TB) Smartphone: Redmi Note 13 Pro 5G, Xiaomi Mi Mix 2, Xiaomi MiNote Pro
tak to mozme rovno polemizovat ze je nebezpecne jazdit na lacnych gumach ktore horsie drzia na ceste, na starsich gumach kde uz guma straca svoje vlastnosti, atd.
jasne, neni dobre jazdit na zimnych v lete, ale neni to zas az taka tragedia, pri normalnej jazde v 99% pripadov to je jedno. horsie je v zime na letnych
neviem ci to patrilo mne alebo yNo-vi, kazdopadne podotykam ze na mojom aute mam vzdy adekvatne prezutie, to ze na sluzobnom som mal celorocne zimne, za to ja uz nemozem, o to sa mal postarat moj sef a jemu sa nechcelo. a nakolko som gumy nemal nikde poruke, tak som to ani sam nemohol spravit.
co mi pripomina ze musim zhanat nove letne gumy
Sluzobne auta je ina tema - kym nie si sam zodpovedny za to ake ma obutie... Vo vacsine pripadov ale ten co na aute jazdi nema vplyv na to co je na nom obute a v akom je technickom stave