RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
Ja som vodicak robil pred 10rokmi, a co viem od ludi ktori ho robili v poslednej dobe, tak su policajti ovela prisnejsi, ved len v PO kraji nedali prejst velkemu % soferov na prvy krat.
U nas bolo v skupine 20ludi co mali skusky, 19presli. Dnes by bolo nieco take nerealne. Strasne velke percento nepustia, caja co sla somnou v aute a pred asfaltovym spomalovacim ostrovcekom na snehu absolutne nebrzdila, az instruktor pribrdzil a policajt dodal ze niesme lietadlo a presla - tak ta by dnes urcite nepresla.
Takze, si myslim, ze akakolvek rada od ludi co robili vodicak pred par rokmi uz nieje aktualna.
http://auto.sme.sk/c/6450202/nepaci-sa- ... te-sa.html
http://zilina.sme.sk/c/5326112/v-ziline ... zacov.html
Myslim ze podobne clanky boli aj z vychodu SR..
ale jak pisu v tom clanku, policajti dakedy nedaju uz za to, ze autom "prejdete" cez namalovanu cieru.
Ja si myslim - hlavne sa nebat, ist si svoju jazdu a nestresovat. Lahko sa mi to sice hovori, ked ma clovek najazdene 100t km, ked som robil autoskolu tak som tiez urcite nevedel soferovat instinktivne...
Treba si proste jazdit svoje a ukazat ze to clovek vie, a ked nie no tak co nic sa nestane pride druhy krat
U nas bolo v skupine 20ludi co mali skusky, 19presli. Dnes by bolo nieco take nerealne. Strasne velke percento nepustia, caja co sla somnou v aute a pred asfaltovym spomalovacim ostrovcekom na snehu absolutne nebrzdila, az instruktor pribrdzil a policajt dodal ze niesme lietadlo a presla - tak ta by dnes urcite nepresla.
Takze, si myslim, ze akakolvek rada od ludi co robili vodicak pred par rokmi uz nieje aktualna.
http://auto.sme.sk/c/6450202/nepaci-sa- ... te-sa.html
http://zilina.sme.sk/c/5326112/v-ziline ... zacov.html
Myslim ze podobne clanky boli aj z vychodu SR..
ale jak pisu v tom clanku, policajti dakedy nedaju uz za to, ze autom "prejdete" cez namalovanu cieru.
Ja si myslim - hlavne sa nebat, ist si svoju jazdu a nestresovat. Lahko sa mi to sice hovori, ked ma clovek najazdene 100t km, ked som robil autoskolu tak som tiez urcite nevedel soferovat instinktivne...
Treba si proste jazdit svoje a ukazat ze to clovek vie, a ked nie no tak co nic sa nestane pride druhy krat
Spoiler: ukázať
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
a mozte dat nejake vseobecne rady ako jazdit ,pretoze v autoskole len zacinam a pytal som sa do buducna,cize rady typu ako a kedy preradovat,podradovat a taketo technicke tipy
Naposledy upravil/-a bmw1237 v So 20. Apr, 2013, 13:38, upravené celkom 1 krát.
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
hlavne treba jazdit podla situacie a vsimavo. Netreba byt vyklepany, proste s chladnou hlavou.
Co sa radenia tyka, je velmi dobre nepreradovat v zakrute - moze to byt nebezpecne.
Inak to zalezi aj na vodicovi a na aute. No vacsinou by to malo vychadzat nejako tak, ze 50 si hmkas na trojke (do trojky som vacsinou radil pri prekracovani 40), 70 a 80 sa da na 4ke, ale ak si dobre spominam, pri 80 som uz daval 5ku.
Do kruhaca sa vchadza na dvojke. Iba ak musis uplne zastavit, davas jednotku.
Ked vies, ze budes na semafore cakat dlhsie, tak je vhodne si vyradit, netreba to zbytocne drzat na spojke.
Celkovo sa to da zhrnut tak, ze treba auto ovladat s logikou a rozumom. Nie je to o tom zapamatat si pravidla, ale o tom vybudovat si nejaky rozumny styl jazdy. No chapem, ze ked dokazes napisat "pital" a "typy" miesto "pytal" a "tipy", moze to byt pre teba problem.
Co sa radenia tyka, je velmi dobre nepreradovat v zakrute - moze to byt nebezpecne.
Inak to zalezi aj na vodicovi a na aute. No vacsinou by to malo vychadzat nejako tak, ze 50 si hmkas na trojke (do trojky som vacsinou radil pri prekracovani 40), 70 a 80 sa da na 4ke, ale ak si dobre spominam, pri 80 som uz daval 5ku.
Do kruhaca sa vchadza na dvojke. Iba ak musis uplne zastavit, davas jednotku.
Ked vies, ze budes na semafore cakat dlhsie, tak je vhodne si vyradit, netreba to zbytocne drzat na spojke.
Celkovo sa to da zhrnut tak, ze treba auto ovladat s logikou a rozumom. Nie je to o tom zapamatat si pravidla, ale o tom vybudovat si nejaky rozumny styl jazdy. No chapem, ze ked dokazes napisat "pital" a "typy" miesto "pytal" a "tipy", moze to byt pre teba problem.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
Tak tak, nestoj furt na spojke ako blblec ... nielen ked budes dlhsie stat .. ale furt ci uz budes museit zastat na stopke alebo tak .. Pekne si to dojdi a podraduj az kym nezastavis usetris si tym palivo brzdy a spojku ked budes mat vlastne auto. Nenervac a nerozplac sa ked ti to skape .. stava sa v autoskole
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
to michal - urazky si nechaj na doma pre mamku prosim ta ,ja som sa pytal na rady a nie nato kde a kedy by si ma ty opravil v gramatike
z inej temy som skopiroval a chcem vediet vas nazor na toto ci s tym suhlasite popripade ine navrhy a rady dakujem vopred -
pri spomalovaní podraďovať po prípade popri podraďovani a spomalovani dobrzdovať, brzdou... Nešpekuluj nad medziplynmi (aspon zatial)... zákrutu samozrejme prechádzat so zaradeným stupnom a na vyjazde môzes začat mierne pridavať. Nezabudnuť si zautomatizovať 4 základné úkony pred odpočovaním, ktoré sa ti musia dostať do rytmu... Blinker, podradiť, dobrzdiť, zatačať...
Tento system znižuje spotrebu a opotrebenie brzd a navyse zvysuje dynamiku jazdy a dava možnosti vyuzivat náhon na stabilizaciu šmyku. Pri zastavovani, tiež, podradovat, zároveň dobrzdovať... na 1 sa nepotreduje.... ak nemas F430 ktora ide na 1dnotke 90
O skúsenostiach niektorých autoškolákov pomlčím... Ja som mal šťastie, pred 7mimi rokmi som mal inštruktora ktorý jazdil Fiesta CUP a otca a dedka, ktori ma vecne drilovali ako jazdit, kedze jazdili obaja rally . ... zvykneš si a ak to mas v krvi a mas na to talent, bude ta to bavit a zistíš aké je jazdenie dobré
z inej temy som skopiroval a chcem vediet vas nazor na toto ci s tym suhlasite popripade ine navrhy a rady dakujem vopred -
pri spomalovaní podraďovať po prípade popri podraďovani a spomalovani dobrzdovať, brzdou... Nešpekuluj nad medziplynmi (aspon zatial)... zákrutu samozrejme prechádzat so zaradeným stupnom a na vyjazde môzes začat mierne pridavať. Nezabudnuť si zautomatizovať 4 základné úkony pred odpočovaním, ktoré sa ti musia dostať do rytmu... Blinker, podradiť, dobrzdiť, zatačať...
Tento system znižuje spotrebu a opotrebenie brzd a navyse zvysuje dynamiku jazdy a dava možnosti vyuzivat náhon na stabilizaciu šmyku. Pri zastavovani, tiež, podradovat, zároveň dobrzdovať... na 1 sa nepotreduje.... ak nemas F430 ktora ide na 1dnotke 90
O skúsenostiach niektorých autoškolákov pomlčím... Ja som mal šťastie, pred 7mimi rokmi som mal inštruktora ktorý jazdil Fiesta CUP a otca a dedka, ktori ma vecne drilovali ako jazdit, kedze jazdili obaja rally . ... zvykneš si a ak to mas v krvi a mas na to talent, bude ta to bavit a zistíš aké je jazdenie dobré
Naposledy upravil/-a bmw1237 v Št 16. Jan, 2014, 10:58, upravené celkom 1 krát.
- lezgy
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3772
- Dátum registrácie: Ne 20. Feb, 2005, 20:00
- Bydlisko: Trebišov... mesto kde nik nepracuje a všetci sa maju dobre
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
pocuj
vyser sa na internetove rady
na nete je predsa najviac dokonalych a nielen soferov
zober si to z druhej strany
ucis niekoho to co vies ty ale on ma o tom len hmlistu predstavu
myslis ze 10stran v topiku ako to ma robit ked 80% z toho nema ani sajn......myslis ze mu to pomoze?
tak isto aj ty
rady na nete ti nepomozu lepsie jazdit....lebo ti garantujem ze nebudes jazdit s vytlacenym topicom na zaverecnej skuske a citat si pritom co mas robit lebo nejaky gammaray , co ma hrdzavy žiguľ, napisal ze ako ma byt nastaveny sitič
vyser sa na internetove rady
na nete je predsa najviac dokonalych a nielen soferov
zober si to z druhej strany
ucis niekoho to co vies ty ale on ma o tom len hmlistu predstavu
myslis ze 10stran v topiku ako to ma robit ked 80% z toho nema ani sajn......myslis ze mu to pomoze?
tak isto aj ty
rady na nete ti nepomozu lepsie jazdit....lebo ti garantujem ze nebudes jazdit s vytlacenym topicom na zaverecnej skuske a citat si pritom co mas robit lebo nejaky gammaray , co ma hrdzavy žiguľ, napisal ze ako ma byt nastaveny sitič
1, Intel® NUC Kit 6i3SYH
2, HP 4330s
2, HP 4330s
- gammaray
- Administrátor
- Príspevky: 7130
- Dátum registrácie: Po 23. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Kysucké Nové Mesto
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
Ja ti dam kua
ZOSTAVA CPU: AMD 5600x MB: GIGABYTE B550M AORUS PRO-P (rev. 1.0) Cooler CPU: SilentiumPC Fera 5 RAM: Crucial Ballistix Black 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL16 M.2 SSD NVME system: Samsung 980 1TB M.2 SSD NVME data: Samsung 980 1TB DVD RW: Samsung SH-S183A GPU: GeForce RTX™ 3070 GAMING OC 8G (rev. 2.0) PSU: CORSAIR RM750x PSU 750W 80+ Gold 2021 Monitor: LG 32GK850F CASE: Fractal Design Define Mini Headset: KOSS SB/45 Repro: Fluid Audio F5 Myš: Logitech G Pro Klávesnica: Corsair K68 RGB OS: Windows 10 Pro 64bit
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
Ako tak citam niektore zarucene rady, tak mi neda nereagovat. Napisat generalne, ze do kruhaca sa vchadza na dvojke je velmi scestne. Mozno na tvojom aute - na inom to musis uz preslapnut na spojke, na dalsom to kludne znesie aj trojku a na uplne inom musis pribrzdit, dat tam jednotku a cely kruhac prejst na jednotke, lebo dvojka je uz moc.M1ch4l napísal:Do kruhaca sa vchadza na dvojke. Iba ak musis uplne zastavit, davas jednotku.
Chalanisko chodil na jazdy. Auto by mal natolko poznat, instruktor by ho mal na dane auto naucit, co si kde moze dovolit. Cize on uz vie, aku rychlost ma mat zaradenu.
Takze odo mna len jedna rada na zaverecnu jazdu: Nezraz babku na prechode pre chodcov! A na internetove mudrosti kasli Ked budes mat vlastne auto, aj tak si to budes musiet nanovo odjazdit a zvyknut si nan.
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
tak to je snad jasne, ze to nemusi platit vzdy...
pri obycajnych autach by to vacsinou malo fungovat
pri obycajnych autach by to vacsinou malo fungovat
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
- Martin2195
- Používateľ
- Príspevky: 481
- Dátum registrácie: Pi 29. Okt, 2010, 18:36
- Bydlisko: Trnava, Brno
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
Také rady ako do kruháču na dvojke a preraďovať do trojky pri 50km/h mi príde dosť scestné. Veď každé auto má iný motor a iné otáčky pri iných rýchlostiach, takže sa nedá všeobecne povedať kedy preradiť. Tiež je rozdiel medzi benzínom a nafťákom. Dnes má už skoro každé auto otáčkomer a nemyslím , že je problém sa na neho sem-tam pozrieť.
Inak takéto internetové rady moc nepomôžu, pretože to je iba teória. Najlepšie je jazdiť a jazdiť. Keďže ešte nemáš vodičák tak ešte po normálnych cestách jazdiť nemôžeš (nemal by si), preto ak máš nejakého známeho (otca, mamu, brata) a má auto a veľkú trpezlivosť tak ho popros nech s tebou zájde niekam za mesto na nejaké opustené parkovisko a tam si najlepšie vyskúšaš kedy treba preraďovať a podraďovať, ako sa to auto správa a podobne. V autoškole sa totiž sústredia iba na to aby si jazdil, ale ako to ti skoro nikdy nepovedia.
Keď som začal chodiť do autoškoly, tak som si myslel, že keď pustím plyn a moc spomalím tak mi to skape. Preto som sa stále snažil nebrzdiť a neísť moc pomaly so zaradením rýchlostným stupňom. Nikto mi vtedy nepovedal, že mi to neskape a že sa nemám čoho báť. Potom vznikajú u žiakov neistoty a strach z auta. To bol len taký príklad, možno v iných autoškolách sú lepší inštruktori a venujú sa žiakom viac, ja hovorím len z vlastnej skúsenosti.
Inak takéto internetové rady moc nepomôžu, pretože to je iba teória. Najlepšie je jazdiť a jazdiť. Keďže ešte nemáš vodičák tak ešte po normálnych cestách jazdiť nemôžeš (nemal by si), preto ak máš nejakého známeho (otca, mamu, brata) a má auto a veľkú trpezlivosť tak ho popros nech s tebou zájde niekam za mesto na nejaké opustené parkovisko a tam si najlepšie vyskúšaš kedy treba preraďovať a podraďovať, ako sa to auto správa a podobne. V autoškole sa totiž sústredia iba na to aby si jazdil, ale ako to ti skoro nikdy nepovedia.
Keď som začal chodiť do autoškoly, tak som si myslel, že keď pustím plyn a moc spomalím tak mi to skape. Preto som sa stále snažil nebrzdiť a neísť moc pomaly so zaradením rýchlostným stupňom. Nikto mi vtedy nepovedal, že mi to neskape a že sa nemám čoho báť. Potom vznikajú u žiakov neistoty a strach z auta. To bol len taký príklad, možno v iných autoškolách sú lepší inštruktori a venujú sa žiakom viac, ja hovorím len z vlastnej skúsenosti.
Spoiler: ukázať
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
pozor na prechod pre chodcov..uz ked ma chodec jednu nohu na pruhu tak musis zastavit..pre toto som z prvej jazdy vyletel
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
preto sa na autoskole pustaju chodci aj ked ta oni pustaju
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
Trafil si klinec po hlavicke Ja napr. nepochopim, ked v autoskole statisticky vedia, ze ziakom auta casto na krizovatkach skapu (logicke), preco sa hned na 1. jazde neuci, ako v klude auto na krizovatke znova nastartovat. V tom strese kazdy ziak vzdy zmeravie, za nim uz nervaci trubia atd. Instruktor ako spolujazdec musi ziakovi nastartovat a uz su z toho nervy. Ziak je potom este dalsich 15 minut na jazde vyklepany . . .Martin2195 napísal:Keď som začal chodiť do autoškoly, tak som si myslel, že keď pustím plyn a moc spomalím tak mi to skape. Preto som sa stále snažil nebrzdiť a neísť moc pomaly so zaradením rýchlostným stupňom. Nikto mi vtedy nepovedal, že mi to neskape a že sa nemám čoho báť.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
A naco Ti je otackomer, ked je to ako pises vyssie, ze kazde auto radi inak ?? Ved si napisal to iste. Clovek musi mat akysi sulad s autom, citit kedy ho dusi a kedy naopak zaradil velmi nizky rychlostny stupen a musi okamzite preradit. To nieje o otackach, ale skor o zvuku auta a citeni toho ako zareaguje na plyn.Martin2195 napísal: Dnes má už skoro každé auto otáčkomer a nemyslím , že je problém sa na neho sem-tam pozrieť.
V autoskole sa podla mna clovek co robi skusky nebude pozerat na otackomer lebo bude vyhukany z inych veci. Je tazke radit, kedze viem ako som ja jazdil par tydnov po autoskole - premyslal o vsetkom, radenie, spojka plyn brzda premna nebola samozrejmost, a rozmyslal som naozaj krokovo co mam urobit.. Takze take rady ze otackomer, ist na 2jke v kruhaci mu nebudu na nic. Clovek sa nauci jazdit bez premyslania az po case, a na skuske s policajtom to nebude. Takze ten co robi skusky na nase rady, otackomer, prevodovy stupen zabudne ked si sadne do auta s policajtom
Proste, je rozdiel radit niekomu kto ma 50 000km za sebou, a niekomu kto premysla v akych krokoch ma zaradit 1dnotku a kedy stlacit spojku a plyn
Spoiler: ukázať
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
Jedna univerzalna rada existuje - drzat auto v otackach tesne pod cervenym polom - zarucene to nezdochne