RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
Lol D
Zasa treba brat tak ze autoskola auto je vylagrovane desiatkami vodicov, s roznymi schopnostami a zasa, tam sa tie auta nicia skor, a spojka zabera raz tu raz tam, takze.. v autoskole sa zas neda spoliehat na nic. To nieje "moje" auto ktore viem ako kedy reaguje, prave preto si myslim ze v autoskole treba ist v nejakom strednom rozumnom otackovom pasme, ktore si clovek predtym zisti na jazdach.
No napriklad ja som robil autoskolu na Felicii na plyn, a na skusky pristavili Fabiu benzin, a hned som sa vylakal. No nastastie som jazdil na Mazde, Passate, Favorite, takze som uz "mal" v nohach cit ako sa mozu spravat ine auta, keby nemam, som si isty ze skusky neurobim... Ine auto mi robi problem aj teraz - spojka, radenie, zdochnutie.. jasne ze prejdem 10-15km a je to v pohode, no kazdemu musi robit problem zmena auta. Proste snazim sa ist so spojkou tak aby som zistil zaber, ale to sa neda na 1vy 2hy krat. Treba si zvyknut. Podla mna je to totalne nefer ked v autoskole niekomu pred jazdami zmenia auto, no mne to nastastie slo aj na fabii, ale v rodine mame Octaviu 1,6Tdi a to ako to auto doslova neviem ovladat vzhladom k 1,4 16v benzinu co mam az nechapem. A to je nove, ziadne vylagrovanie. Nedavno som siel dlhu trasu z Nemecka na Forde 1,9tdi, detto, z benzinky som vychadzal tak ze som zaradil v poradi 1 2 a 1 pricom som sa fakt snazil pomaly, kedze to bol prvy rozbeh. PO dialnici som presiel v pohode 1000km, pridem na SVK, STOPka, zastavim, rozbieham sa 1 2 a zasa miesto 3 som dal 1. Lenze to bolo starsie auto a prevodovka neviem ako ked som ju daval hore do stredu tak zaradila 1dnotku, cize trebalo hore viac doprava.. Ale zasa jazdim aj na Opli 1,7CDTi, Passat 1,8T, Punto, Fabia, a tie mi nerobia ziadny problem od prveho momentu...
Takze ked sa clovek pocas jazd nauci "vžiť" sa s autom s ktorym jazdi, co sa tyka otacok radenia, nemoze mat problem. Ked niekto ligne ine auto, tak len klud a snazit sa co najskor zistit kde zabera spojka, samozrejme s troskou plynu ktory len slabucko dviha otacky...
Len to tazko radit soferom zacinajucim, ktori maju za sebou 10-15jazd v autoskole, a zdaleka nesoferuju bez premyslania.
Zasa treba brat tak ze autoskola auto je vylagrovane desiatkami vodicov, s roznymi schopnostami a zasa, tam sa tie auta nicia skor, a spojka zabera raz tu raz tam, takze.. v autoskole sa zas neda spoliehat na nic. To nieje "moje" auto ktore viem ako kedy reaguje, prave preto si myslim ze v autoskole treba ist v nejakom strednom rozumnom otackovom pasme, ktore si clovek predtym zisti na jazdach.
No napriklad ja som robil autoskolu na Felicii na plyn, a na skusky pristavili Fabiu benzin, a hned som sa vylakal. No nastastie som jazdil na Mazde, Passate, Favorite, takze som uz "mal" v nohach cit ako sa mozu spravat ine auta, keby nemam, som si isty ze skusky neurobim... Ine auto mi robi problem aj teraz - spojka, radenie, zdochnutie.. jasne ze prejdem 10-15km a je to v pohode, no kazdemu musi robit problem zmena auta. Proste snazim sa ist so spojkou tak aby som zistil zaber, ale to sa neda na 1vy 2hy krat. Treba si zvyknut. Podla mna je to totalne nefer ked v autoskole niekomu pred jazdami zmenia auto, no mne to nastastie slo aj na fabii, ale v rodine mame Octaviu 1,6Tdi a to ako to auto doslova neviem ovladat vzhladom k 1,4 16v benzinu co mam az nechapem. A to je nove, ziadne vylagrovanie. Nedavno som siel dlhu trasu z Nemecka na Forde 1,9tdi, detto, z benzinky som vychadzal tak ze som zaradil v poradi 1 2 a 1 pricom som sa fakt snazil pomaly, kedze to bol prvy rozbeh. PO dialnici som presiel v pohode 1000km, pridem na SVK, STOPka, zastavim, rozbieham sa 1 2 a zasa miesto 3 som dal 1. Lenze to bolo starsie auto a prevodovka neviem ako ked som ju daval hore do stredu tak zaradila 1dnotku, cize trebalo hore viac doprava.. Ale zasa jazdim aj na Opli 1,7CDTi, Passat 1,8T, Punto, Fabia, a tie mi nerobia ziadny problem od prveho momentu...
Takze ked sa clovek pocas jazd nauci "vžiť" sa s autom s ktorym jazdi, co sa tyka otacok radenia, nemoze mat problem. Ked niekto ligne ine auto, tak len klud a snazit sa co najskor zistit kde zabera spojka, samozrejme s troskou plynu ktory len slabucko dviha otacky...
Len to tazko radit soferom zacinajucim, ktori maju za sebou 10-15jazd v autoskole, a zdaleka nesoferuju bez premyslania.
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1987
- Dátum registrácie: Pi 10. Feb, 2012, 17:01
- Bydlisko: bratislava - DL
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
si zabiu ale ked si vo vysokych otackach, ti povie, ze preradte si to ma najviac sralo. chcel som vyrazit z krizovatky, a ked som to co i len trosku vytocil, hned ze preradte siOdar napísal:Jedna univerzalna rada existuje - drzat auto v otackach tesne pod cervenym polom - zarucene to nezdochne
Intel i5 13600K + Noctua NH-D14 | ASUS TUF Z690 | ASUS TUF RTX 3070 Ti O8G | 32GB 3600Mhz Kingston | Corsair HX750i | Samsung 980 pro 1TB + 970 evo plus 1TB | NZXT H7 flow | 5x 140mm arctic
LG UltraGear 27GP850-B / Dell U3417W | Logitech G700s + Devis Control | Logitech G915 Tactile | Lenovo T490
LG UltraGear 27GP850-B / Dell U3417W | Logitech G700s + Devis Control | Logitech G915 Tactile | Lenovo T490
- Endy
- Používateľ
- Príspevky: 1279
- Dátum registrácie: Pi 06. Feb, 2009, 10:42
- Bydlisko: Turcianske Teplice/ Martin
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
Bracho pohorel natom, ze nedal prednost, ale bola to taka kurioznejsia situacia, krizovatka v tvare + pricom prednost malo auto ktore slo zhora do prava( zo soferovej strany ) brat siel z dola do lava , hlavna cesta vodorovne, lenze chlapik zbadal autoskolu a stal tam, neviem ci nepoznal krizovatku, alebo si nevsimol kto ma prednost, mozno chcel brata pustit nikto nevie, tak tam stal bez pohybu, no a brat po nejakej chvili siel, po jazde sa ho policajt pyta, ci vie, ze preco nepresiel, hned mu povedal preco, hold smola.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1987
- Dátum registrácie: Pi 10. Feb, 2012, 17:01
- Bydlisko: bratislava - DL
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
to co si napisal za blbost? mali ist sucastne...
Intel i5 13600K + Noctua NH-D14 | ASUS TUF Z690 | ASUS TUF RTX 3070 Ti O8G | 32GB 3600Mhz Kingston | Corsair HX750i | Samsung 980 pro 1TB + 970 evo plus 1TB | NZXT H7 flow | 5x 140mm arctic
LG UltraGear 27GP850-B / Dell U3417W | Logitech G700s + Devis Control | Logitech G915 Tactile | Lenovo T490
LG UltraGear 27GP850-B / Dell U3417W | Logitech G700s + Devis Control | Logitech G915 Tactile | Lenovo T490
- STENLY
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 10908
- Dátum registrácie: So 20. Dec, 2008, 13:44
- Bydlisko: RK (34)
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
ešte raz si to prečítaj
prípadne viac krát
prípadne viac krát
MB: ASUS ROG STRIX Z490-G GAMING (WI-FI) CPU: INTEL Core-i5 10600KF @ 4,1GHz, Boost 4.8GHz RAM: CRUCIAL Ballistix Black 2x8GB 3600MHz CL16
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
sucasne aby sa zrazili?
tak to je blbe, ze kvoli inemu clovek neprejde.. aj mne sa dnes stane, ze davam prednost autu, som si isty ze ma prednost, no on caka a dava prednost mne
tak to je blbe, ze kvoli inemu clovek neprejde.. aj mne sa dnes stane, ze davam prednost autu, som si isty ze ma prednost, no on caka a dava prednost mne
Spoiler: ukázať
- Endy
- Používateľ
- Príspevky: 1279
- Dátum registrácie: Pi 06. Feb, 2009, 10:42
- Bydlisko: Turcianske Teplice/ Martin
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
STENLY napísal:ešte raz si to prečítaj
prípadne viac krát
Wot ? Neviem stale co som zle napisal, aj by som to nakreslil, ale mam po ruke len tablet...Gumkac napísal:to co si napisal za blbost? mali ist sucastne...
Tak ako felipe25 pise zrazili by sa.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1987
- Dátum registrácie: Pi 10. Feb, 2012, 17:01
- Bydlisko: bratislava - DL
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
si toto precitaj par krat... a nakresli si to... ani jeden z nich nebol na hlavnej, kazdy siel na opacnu stranu, mali ist naraz. nikto nemal na nikoho cakat.Endy napísal: slo zhora do prava( zo soferovej strany ) brat siel z dola do lava , hlavna cesta vodorovne
Intel i5 13600K + Noctua NH-D14 | ASUS TUF Z690 | ASUS TUF RTX 3070 Ti O8G | 32GB 3600Mhz Kingston | Corsair HX750i | Samsung 980 pro 1TB + 970 evo plus 1TB | NZXT H7 flow | 5x 140mm arctic
LG UltraGear 27GP850-B / Dell U3417W | Logitech G700s + Devis Control | Logitech G915 Tactile | Lenovo T490
LG UltraGear 27GP850-B / Dell U3417W | Logitech G700s + Devis Control | Logitech G915 Tactile | Lenovo T490
- STENLY
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 10908
- Dátum registrácie: So 20. Dec, 2008, 13:44
- Bydlisko: RK (34)
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
Endy napísal: slo zhora do prava( zo soferovej strany )
MB: ASUS ROG STRIX Z490-G GAMING (WI-FI) CPU: INTEL Core-i5 10600KF @ 4,1GHz, Boost 4.8GHz RAM: CRUCIAL Ballistix Black 2x8GB 3600MHz CL16
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
-
- Používateľ
- Príspevky: 1987
- Dátum registrácie: Pi 10. Feb, 2012, 17:01
- Bydlisko: bratislava - DL
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
len z ktoreho sofera strany?
Intel i5 13600K + Noctua NH-D14 | ASUS TUF Z690 | ASUS TUF RTX 3070 Ti O8G | 32GB 3600Mhz Kingston | Corsair HX750i | Samsung 980 pro 1TB + 970 evo plus 1TB | NZXT H7 flow | 5x 140mm arctic
LG UltraGear 27GP850-B / Dell U3417W | Logitech G700s + Devis Control | Logitech G915 Tactile | Lenovo T490
LG UltraGear 27GP850-B / Dell U3417W | Logitech G700s + Devis Control | Logitech G915 Tactile | Lenovo T490
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
ORanzovou som oznacil co je hlavna cesta... obe auta odbocuju na rovnaku "stranu", prednost ma protiiduce, lebo je blizsie k odbocovanej ceste myslim
Ked napisal zo soferovej strany, tak tym mysli zo strany druheho auta, inac by napisal z bratovho pohladu dolava...
edit: tie znacky co tam vidno si nevsimajte... tie su z inej modelovej situacie.. proste tie auta su na vedlajsej ceste, hlavna je ta VODOROVNA
Ked napisal zo soferovej strany, tak tym mysli zo strany druheho auta, inac by napisal z bratovho pohladu dolava...
edit: tie znacky co tam vidno si nevsimajte... tie su z inej modelovej situacie.. proste tie auta su na vedlajsej ceste, hlavna je ta VODOROVNA
Naposledy upravil/-a felipe25 v So 27. Apr, 2013, 12:35, upravené celkom 1 krát.
Spoiler: ukázať
- Zoltan Balaton
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13796
- Dátum registrácie: Pi 13. Jún, 2008, 20:01
- Bydlisko: Banská Bystrica
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
tam sa tusim aplikuje pravidlo pravej ruky..ten co odbaca do prava ma prednost
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
Hmmm.. to by som nepovedal, skor este jedno rpavidlo je myslim, ze ak ide protismerne auto vlavo ma prednost ci ako D
dokonca to pravidlo ktore neviem presne pomenovat by som dal ako prve v poradi... druhe podla mna bude ze je blizsie k ceste na ktoru odbocuje - a obaja sme si rovni, kedze niesme na hlavnej..
a az ako tretiu moznost by som dal to pravidlo pravej ruky.. to sa vztahuje len na vozidlo ktore ma po pravej strane, on tam nema nic
dokonca to pravidlo ktore neviem presne pomenovat by som dal ako prve v poradi... druhe podla mna bude ze je blizsie k ceste na ktoru odbocuje - a obaja sme si rovni, kedze niesme na hlavnej..
a az ako tretiu moznost by som dal to pravidlo pravej ruky.. to sa vztahuje len na vozidlo ktore ma po pravej strane, on tam nema nic
Spoiler: ukázať
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
Zlte auto ide posledne - dava prednost autam na hlavnej ceste a autam prichadzajucim oproti, pretoze odbaca dolava. Co je na tej krizovatne tazke? V praxi to funguje tak, ze ked protiiduce auto zacne zabacat (uz nemam pochybnosti, ze odbocuje, lebo su rozni pacienti so zapnuto smerovkou), zacinam odbocovanie vlavo a plunule sa za neho za krizovatkou zaradim.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: RADY DO AUTOSKOLY NA ZAV. JAZDU
A ked si v autoskole na skuskach s policajtom a to protiiduce auto stoji a caka na Teba, a Ty su vyhukany, lebo predpisy a ovladanie auto nemas este v malicku... budes cakat polminuty? )
Tu neriesime komlikovanost krizovatky, ved kazdy vie kto ide prvy, riesime nieco ine... vid vyssie
a ano, to je ten predpis: "dava prednost autam prichadzajucim oproti, pretoze odbaca dolava."
Tu neriesime komlikovanost krizovatky, ved kazdy vie kto ide prvy, riesime nieco ine... vid vyssie
a ano, to je ten predpis: "dava prednost autam prichadzajucim oproti, pretoze odbaca dolava."
Spoiler: ukázať