Všeobecná diskusia
Re: Všeobecná diskusia
Napisal som do Motulu ohladom toho odporucania do Lancera, ked odpisu tak to sem capnem.
20E za 5l sa so syntetikou pri malom odbere dosiahnut neda. 8100 X-Cess 5W40 sme kupili za 8E aj nejake centy za liter. Eco-Nergy vyslo na nieco cez 9E za liter. Z toho viem usudit cca to ze sa to bude stale pohybovat okolo 9 +/-2E. Samozrejme kym nekupime sud - co nekupime
Kedze sam astru nemam a nikdy som do nej tyym padom ani motul nelial tak ti viem povedat len to co je odporucane v databaze, alebo pohladat podla specifikacie vyrobcu. Viskozitny index je zas otazkou toho, ako sa ten motor vyuziva a aku ma standardnu pracovnu teplotu.
20E za 5l sa so syntetikou pri malom odbere dosiahnut neda. 8100 X-Cess 5W40 sme kupili za 8E aj nejake centy za liter. Eco-Nergy vyslo na nieco cez 9E za liter. Z toho viem usudit cca to ze sa to bude stale pohybovat okolo 9 +/-2E. Samozrejme kym nekupime sud - co nekupime
Kedze sam astru nemam a nikdy som do nej tyym padom ani motul nelial tak ti viem povedat len to co je odporucane v databaze, alebo pohladat podla specifikacie vyrobcu. Viskozitny index je zas otazkou toho, ako sa ten motor vyuziva a aku ma standardnu pracovnu teplotu.
Re: Všeobecná diskusia
Čo sa týka tej problematiky syntetika vs. minerál - chcem len doplniť, že ŽIADNY olej nieje plne syntetický, ani plne minerálny...vždy je to len zmes, a tá sa robí tak aby spĺňala špecifikácie výrobcu, poprípade aby sa dosiahol očakávaný efekt - longlife atd...Tzn nejaký tescoolej ktorý spĺňa VW507.00 bude pre nejaký Passat 1,9tdi oveľa vhodnejší a lepší, ako značkový Valvoline SynPower ktorý ju nespĺňa.
K tým číslam - 5W40 bude rovnako hustý pri prevádzkovej teplote ako 15W40. Čim je prvé číslo menšie, tým je olej redší pri rovnakej teplote (trebars 0°C) ako druhý olej. Tým pádom na Slovensku pri našich zimách je ovela lepšie používať 0W40 ako 10W40 - tomu motoru v zime odlahčíš a akonáhle sa zohreje tak pôjde rovnako. Ako vraívm, najprv však treba pozerať špecifikácie až potom SAE čísla
K tým číslam - 5W40 bude rovnako hustý pri prevádzkovej teplote ako 15W40. Čim je prvé číslo menšie, tým je olej redší pri rovnakej teplote (trebars 0°C) ako druhý olej. Tým pádom na Slovensku pri našich zimách je ovela lepšie používať 0W40 ako 10W40 - tomu motoru v zime odlahčíš a akonáhle sa zohreje tak pôjde rovnako. Ako vraívm, najprv však treba pozerať špecifikácie až potom SAE čísla
Re: Všeobecná diskusia
Ano, spravne okrem vyhlasenia ze ziaden olej nie je plne synteticky alebo plne mineralny. Je 5 tried motorovych olejov:
1 plne mineralny (EDIT: "single grade", napr. 20W, 30W, atd.)
2 mineralny s aditivami (hoci aj syntetickej zlozky)
3 polosynteticky (citaj zmes mineralneho a syntetickeho) s aditivami
4 syntetycky (bez mineralnej zlozky) s aditivami
5 plne synteticky
Hladam zdroj, ale nenasiel som, ak najdem doplnim link.
V triede 5 je mozno 4-5 olejov na svete, jednym z nich je 300V (tot, moje info).
Hawk, zatial som nedostal odpoved, ale nasiel som si ACEA dokument.
ACEA C3: Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC (Three Way Catalytyc Convertor) in high performance car and light van diesel and gasoline engines, with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life.
ACEA A3/B3 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines and/or for extended drain intervals where specified by the engine manufacturer, and/or for year-round use of low viscosity oils, and/or for severe operating conditions as defined by the engine manufacturer.
ACEA A3/B4 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline and direct injection diesel engines, but also suitable for applications described under A3/B3.
A5/B5 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a High temperature / High shear rate (HTHS) viscosity of 2.9 to 3.5 mPa.s. These oils are unsuitabl e for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.
Z toho mi vychdza ze C3 je v podstate A3/B4 alebo dokonca A5/B5(B6) ale nenici sofistikovane katalyzatory pri spalovani. Uvidime co mi odpisu francuzi. Najskor v pondelok lebo vo Francuzsku sa v piatok nepracuje
1 plne mineralny (EDIT: "single grade", napr. 20W, 30W, atd.)
2 mineralny s aditivami (hoci aj syntetickej zlozky)
3 polosynteticky (citaj zmes mineralneho a syntetickeho) s aditivami
4 syntetycky (bez mineralnej zlozky) s aditivami
5 plne synteticky
Hladam zdroj, ale nenasiel som, ak najdem doplnim link.
V triede 5 je mozno 4-5 olejov na svete, jednym z nich je 300V (tot, moje info).
Hawk, zatial som nedostal odpoved, ale nasiel som si ACEA dokument.
ACEA C3: Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DPF and TWC (Three Way Catalytyc Convertor) in high performance car and light van diesel and gasoline engines, with a minimum HTHS viscosity of 3.5mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life.
ACEA A3/B3 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines and/or for extended drain intervals where specified by the engine manufacturer, and/or for year-round use of low viscosity oils, and/or for severe operating conditions as defined by the engine manufacturer.
ACEA A3/B4 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline and direct injection diesel engines, but also suitable for applications described under A3/B3.
A5/B5 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a High temperature / High shear rate (HTHS) viscosity of 2.9 to 3.5 mPa.s. These oils are unsuitabl e for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.
Z toho mi vychdza ze C3 je v podstate A3/B4 alebo dokonca A5/B5(B6) ale nenici sofistikovane katalyzatory pri spalovani. Uvidime co mi odpisu francuzi. Najskor v pondelok lebo vo Francuzsku sa v piatok nepracuje
Naposledy upravil/-a ZoranICS v Pi 12. Júl, 2013, 20:24, upravené celkom 3 krát.
Re: Všeobecná diskusia
300V je niečo úplne iné, to je olej ktorý nieje určený do rodinneho 1,9 ale do áut ktoré jazdia okruhy a trate...tak isto ako aj palivá ktoré do nich idú netankuješ keď ideš jazdiť do roboty. A teda pokial tá 300V nesplňuje VW507 tak to je pre tú rodinnú 1,9 olej zlý, nech je akokoľvek kvalitne zložený a drahý.
Hovorím o olejoch ktoré sa bežne používajú, a teda som chcel poukázať na to, že Castrol / Valvoline / whatever ktoré má síce nálepku FULLY SYNTHETIC nieje "fully" v tom pravom slova zmysle. Obidvaja dobre vieme že ten pojem Synthetic má dnes marketingový význam, nič iné, pretože oleje sa ako vravím miešajú podla toho ako majú mazať, nie z čoho majú byť zložené. Čo sa týka ešte toho 300V - zaujímal by ma rozbor, ale k tomu sa nedostaneme. A aj 300V má aditíva - viď http://www.goapr.com/products/motul_oil_300v.html
Hovorím o olejoch ktoré sa bežne používajú, a teda som chcel poukázať na to, že Castrol / Valvoline / whatever ktoré má síce nálepku FULLY SYNTHETIC nieje "fully" v tom pravom slova zmysle. Obidvaja dobre vieme že ten pojem Synthetic má dnes marketingový význam, nič iné, pretože oleje sa ako vravím miešajú podla toho ako majú mazať, nie z čoho majú byť zložené. Čo sa týka ešte toho 300V - zaujímal by ma rozbor, ale k tomu sa nedostaneme. A aj 300V má aditíva - viď http://www.goapr.com/products/motul_oil_300v.html
Re: Všeobecná diskusia
Tak v tomto zneni s tebou uplne suhlasim
300V je syntetizovany okolo nejakeho esteroveho jadra ale presne zlozenie molekul sa nedozvieme asi jedine ze by si ten rozbor vedel spravit. Vzorku ti poslem bez problemov
EDIT: Ano ale aditiva v inom zmysle ako tie v klasach 2 az 4 na modifikaciu viskozity. Aditiva su na ochranu proti korozii a rozpustanie spalin/necistot aby sa motor nemusel "manualne" cistit pri pravidelnych kontrolach, ktorymi race motory prechadzaju pravidelne Jednopducho to ostriekas brzdovym cisticom a nechas vyschnut
300V je syntetizovany okolo nejakeho esteroveho jadra ale presne zlozenie molekul sa nedozvieme asi jedine ze by si ten rozbor vedel spravit. Vzorku ti poslem bez problemov
EDIT: Ano ale aditiva v inom zmysle ako tie v klasach 2 az 4 na modifikaciu viskozity. Aditiva su na ochranu proti korozii a rozpustanie spalin/necistot aby sa motor nemusel "manualne" cistit pri pravidelnych kontrolach, ktorymi race motory prechadzaju pravidelne Jednopducho to ostriekas brzdovym cisticom a nechas vyschnut
Re: Všeobecná diskusia
Naslinený prst ponorený do oleja => jo woe to je syntetika
Re: Všeobecná diskusia
Pani, co ste chceli olej: dnes sa mi chlapik nedopracoval k cenam, ak stihne/bude sa mu chciet pracovat v sobotu tak mam ceny zajtra k veceru. Ak nie tak az v pondelok.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
zoran ma zmysel do mejho auta davat ten motul 8100 X-cess 5W-40 (a) na bezne jazdenie? auto honda civic 1,8 VTi, B18C4 MC2
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
zoran ma zmysel do mejho auta davat ten motul 8100 X-cess 5W-40 (a) na bezne jazdenie? auto honda civic 1,8 VTi, B18C4 MC2
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
Re: Všeobecná diskusia
Ublizit to neublizi, pomoct to naopak moze, a vyjde ta to o ~10E drahsie rocne, co je menej ako 1E mesacne. Presnejsie ti to nepopisem
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
a mimochodom, vedel by si odhadnut teda co bude najvhodnejsie do astry (1.4 16V 66kW '98)?
co sa ceny olej atyka, nejak extra to nebudem risit kym to nieje nejake sialene cislo, len by ma skor zaujimalo ci nejaka 5w40 nebude lepsia pre ten motor, kedze prevazne v meste je to jazdene, caste startovanie... a hlavne v zime by to asi bolo lepsie?
co sa ceny olej atyka, nejak extra to nebudem risit kym to nieje nejake sialene cislo, len by ma skor zaujimalo ci nejaka 5w40 nebude lepsia pre ten motor, kedze prevazne v meste je to jazdene, caste startovanie... a hlavne v zime by to asi bolo lepsie?
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
Skus pozriet na motul stranke -> produkty -> OEM selector co tam odporucaju. Ja som sa riadil tym + som konzultoval nejake veci s typkom. 5W bude rozhodne lepsie v zime ako 10W.
EDIT: Databaza odporuca 8100 X-cess 5W-40 ako optimum pre tvoj motor. Tak ako som pisal, tam je cenovka okolo 8E aj nejake drobne za liter.
EDIT: Databaza odporuca 8100 X-cess 5W-40 ako optimum pre tvoj motor. Tak ako som pisal, tam je cenovka okolo 8E aj nejake drobne za liter.
Re: Všeobecná diskusia
este je nejaky speci rozdiel medzi x-cess a x-clean? ci je nejaky dovod uprednostnit x-clean, alebo je to cisto iba ich odporucanie, ze je pre dany motor najlepsi?
btw, pocul som nieco o tom, ze ak ide auto na LPG, vraj to je viac suchsi proces a sem tam treba motor prebehnut na benzine aby sa "premazal"? neviem ako to povedat, ale nejak tak mi to bolo povedane, je to iba mytus, alebo je tam kus pravdy? ovplyvnuje LPG nejak vyber oleja?
btw, pocul som nieco o tom, ze ak ide auto na LPG, vraj to je viac suchsi proces a sem tam treba motor prebehnut na benzine aby sa "premazal"? neviem ako to povedat, ale nejak tak mi to bolo povedane, je to iba mytus, alebo je tam kus pravdy? ovplyvnuje LPG nejak vyber oleja?
Dell E5470
Xiaomi Redmi Note 4
Edifier S330D
Xiaomi Redmi Note 4
Edifier S330D
Re: Všeobecná diskusia
Nikdy som neriesil lpg, cize presne neviem. Co viem je ze plyn hori pri inej teplote.
X-Cess podporuje tieto normy. Mal by teda byt vhodny do vsetkeho co pod tieto normy spada. X-Clean je ACEA C, a, ak tomu spravne rozumiem, tak splna presne tie iste normy ako ACEA A3/B4 (alebo vyssie), s tym rozdielom ze sa od toho nezas*iera vyfuk a nemusis tak skoro menit katalyzator. Kto nevie co stoji novy kat, nech si to zisti. Stoji to fakt zato
EDIT: K tomu suchsiemu procesu: Benzin a Nafta "maju v sebe maziva" - teda, skor mazu sami o sebe, su tekute, oplachuju ventily na vstupnej strane (kym sa nejedna o motor s priamym vstrekovanim do valcov), cize premazu, cistia a chladia (odparovanim) to coho sa po ceste "dotknu". LPG je pokial dobre viem v plynnom skupenstve ked vchadza do spalovacej komory, cize mazat nemoze. Naviac, LPG uz neexpanduje po vstrekovani, cize nemoze ani chladit. Co si viem predstavit je to, ze ventily sa skor zaseru od karbonu a skor zacnes stracat kmpresiu od mikrocastic ktore zabrania "dokonalemu" dosadnutiu ventilu na sedlo, a tym utesneniu valca pri kompresii.
X-Cess podporuje tieto normy. Mal by teda byt vhodny do vsetkeho co pod tieto normy spada. X-Clean je ACEA C, a, ak tomu spravne rozumiem, tak splna presne tie iste normy ako ACEA A3/B4 (alebo vyssie), s tym rozdielom ze sa od toho nezas*iera vyfuk a nemusis tak skoro menit katalyzator. Kto nevie co stoji novy kat, nech si to zisti. Stoji to fakt zato
EDIT: K tomu suchsiemu procesu: Benzin a Nafta "maju v sebe maziva" - teda, skor mazu sami o sebe, su tekute, oplachuju ventily na vstupnej strane (kym sa nejedna o motor s priamym vstrekovanim do valcov), cize premazu, cistia a chladia (odparovanim) to coho sa po ceste "dotknu". LPG je pokial dobre viem v plynnom skupenstve ked vchadza do spalovacej komory, cize mazat nemoze. Naviac, LPG uz neexpanduje po vstrekovani, cize nemoze ani chladit. Co si viem predstavit je to, ze ventily sa skor zaseru od karbonu a skor zacnes stracat kmpresiu od mikrocastic ktore zabrania "dokonalemu" dosadnutiu ventilu na sedlo, a tym utesneniu valca pri kompresii.
Naposledy upravil/-a ZoranICS v So 13. Júl, 2013, 15:30, upravené celkom 1 krát.
Re: Všeobecná diskusia
jasne, dikes, myslim, ze ten clean je jasna volba, splna aj normu Dexos 2 od GM, ktory tam davam momentalne...
Dell E5470
Xiaomi Redmi Note 4
Edifier S330D
Xiaomi Redmi Note 4
Edifier S330D