Núdzový režim OII 1.9TDI
- Tom95
- Používateľ
- Príspevky: 209
- Dátum registrácie: Št 13. Jan, 2011, 20:54
- Bydlisko: Čaradice (Zlaté Moravce)
Núdzový režim OII 1.9TDI
Zdravím.Nemá tu niekto skúsenosti s padaním do núdzového režimu pri motoroch TDI-PD?
Spoiler: ukázať
Re: Núdzový režim OII 1.9TDI
turbo, vstreky, padnutá hadica, zaseknutý VNT mechanizmus, zlé čerpadlo, vadná váha vzduchu a pod...
.
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2256
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Núdzový režim OII 1.9TDI
diagnostika je zaklad, na dialku Ti tazko niekto poradi (teda najdu sa na niektorych vw/tdi forach dobraci, ale musis im aspon poslat logy, snimat kanal1 - davka paliva, kanal3 - vaha vzduchu, kanal4 - predvstrek, kanal11 - tlak turboduchadla) Idealne chod za niekym, co s tym robi. U mna bol problem zo zadrhavajucou regulaciou na turbe, cistenie nepomohlo, skoncilo to vymenou za repas a je klud. Ak mas najazdeno okolo 200tis, je to bezny problem.
- Tom95
- Používateľ
- Príspevky: 209
- Dátum registrácie: Št 13. Jan, 2011, 20:54
- Bydlisko: Čaradice (Zlaté Moravce)
Re: Núdzový režim OII 1.9TDI
Najazdené má už 250tis.Pred dvoma rokmi to robilo tiež.Vtedy to spôsoboval EGR ventil na ktorom bola pretrhnutá membrána no po výmene bol kľud.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Núdzový režim OII 1.9TDI
na zadrhnutu regulaciu turba rozhodne cistenie musi pomoct - bud to spravis dobre alebo to nespravis dobre, ina moznost neexistuje. Ja osobne mam turbo so 400.000km, cistene bolo pred tromi rokmi, odvtedy klud. Zapecene bolo tak ze OSEM HODIN sme ho nevedeli otvorit, chlap u ktoreho som bol toto robit stavia zavodne vozy (postavil druhy najrychlejsi diesel na Slovensku, odmerane na pretekoch, predbehlo ho len Donuzove hrubo ladene 330d ktore len v zaklade ma dvakrat viac koni), robi soft na objednavku a s turbami spava doslova a dopismena pod vankusom. No dobre, pri posteli. Fakt som to videl.
Hovoril ze toto este v zivote nezazil.
Lopatky boli zapecene adekvatne, kazda inde, doslova pribetonovana vo svojej polohe. Ako hovorim, po vycisteni ktore napriklad zahrnalo olapovanie lopatiek aj povrchu prstenca z takehoto biedneho stavu je tri roky pokoj.
Tvoje turbo teda nebolo cistene dobre
Caradice - doriti makovej zrovna vcera som isiel cez Kozarovce na dialnicu do Bratislavy... a neuveris, mal som so sebou ten dolezity kabel v ruksaku
Hovoril ze toto este v zivote nezazil.
Lopatky boli zapecene adekvatne, kazda inde, doslova pribetonovana vo svojej polohe. Ako hovorim, po vycisteni ktore napriklad zahrnalo olapovanie lopatiek aj povrchu prstenca z takehoto biedneho stavu je tri roky pokoj.
Tvoje turbo teda nebolo cistene dobre
Caradice - doriti makovej zrovna vcera som isiel cez Kozarovce na dialnicu do Bratislavy... a neuveris, mal som so sebou ten dolezity kabel v ruksaku
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Tom95
- Používateľ
- Príspevky: 209
- Dátum registrácie: Št 13. Jan, 2011, 20:54
- Bydlisko: Čaradice (Zlaté Moravce)
Re: Núdzový režim OII 1.9TDI
Aký dôležitý kábel?mp3turbo napísal:Caradice - doriti makovej zrovna vcera som isiel cez Kozarovce na dialnicu do Bratislavy... a neuveris, mal som so sebou ten dolezity kabel v ruksaku
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Núdzový režim OII 1.9TDI
zeby diagnosticky ?
co si myslis ze tvoje auto sa diagnostikuje telepatiou ?
co si myslis ze tvoje auto sa diagnostikuje telepatiou ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2256
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Núdzový režim OII 1.9TDI
mp3turbo: k mojmu turbu ...lenze do poriadneho cistenia turba sa bezny mechanik nepusti (hlavne v lepsom pripade, ked ma dost rozumu a vie, ze na to nema), takze Ti len ticho zavidim, ze Ti to riesil kto Ti to riesil. Nema kazdy kamosov, co mu na 3x vyberu, ocistia (idealne ultrazvukom) namontuju turbo "kamaratsky za 2piva", maju cas na poriadnu diagnostiku. U mna dochadzalo aj k priesakom oleja, odporucili vymenit, tak som dal vymenit, potreboval som jazdit (a kto zazil, ako mu padol motor do nudzaku pri predbiehani kamionu hore Donovalmi s tym ze druhy ide o proti, tak ma zrejme pochopi )
tieto videa su od Teba?
tieto videa su od Teba?
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Núdzový režim OII 1.9TDI
hej, to je moje konkretne turbo.
Co sa tyka tych Donoval tak bohuzial odtial pochadza jedna neprijemna skusenost, ked sa traja fesaci zabili pri predbiehani - svedok jednoducho videl ako ich auto uprostred kamionu s navesom zrazu prestalo pridavat... moment prekvapenia je svina, to co by na posledny meter normalne stihli sa im stalo osudnym.
A takto potom vyzera naklapanie lopatiek "zvonku" turba - podtlakovy ventil N75 vyraba "vcuc" ktory nasledne taha vsetky lopatky. Musi to chodit jemnucko hladucko bez akehokolvek zadrhavania, sily atd:
http://www.youtube.com/watch?v=tB8mVYjTqlQ
Pritiahnutim tej vonkajsej páčky sa reguluju vsetky lopatky na prstenci, cim sa reguluje tlak ktory vstupuje do sania a ktory nasledne zaznamenava vaha vzduchu. A toto sa deje vnutri v turbe :
http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc
zase az taka strasna veda to nie je, co je prieser je akurat to ze od roku 1996 su tieto turba a systemy s nami a dodnes, co je len slabych 20 rokov, to este nevie opravit kazdy sedliak v kazdej dedine. Velka skoda. Vycistit turbo respektive skor jeho variabilitu a spravit to naozaj dokonale fakt nie je ziadna veda. Ba dokonca ti najlepsi robia este vymysel navyse : nechaju si vykrutit podlozky pod tie lopatky - desatinu milimetra, cim tie lopatky kustik zdvihnu od samotneho telesa prstenca. V takej konfiguracii sa uz tie lopatky zadrhnut prakticky nemozu.
Ze o tomto - probleme aj neskutocne jednoduchom "rieseni" - automobilka dobre a strasne dlho vie je absolutne jasne.
Prezradim vam teraz tajomstvo : SERIE NA VAS, ZAKAZNIKOV. Naschval. Ja ked si kupim stare auto za par korun mi to az tak nevadi, ale ked si mam kupit nabuchanu novu oktaviu za uzasnych 800.000 korun a mat tam dvadsat takychto konstrukcnych chyb a nepodarkov a naschvalov o ktorych viem ze sa daju odstranit za tri eura kazde, tak to teda nie.
Ale to uz je ina filozofia. Kto by potom chodil do servisu nechat menit turba za 6000eur (v robote, Mercedes 3.0d), za 4000eur (Kia), za 2500eur (Folcgangen Prassat), riadiace jednotky za 2000eur (ked je chyba v zadrznom rele za 3 eura, motor sa nahodne vypne pocas jazdy), vstrekovace po 800 kus ked je problem na 99.5% len vo vnutornej elektrickej izolacii a samozrejme servis tlaci do vymeny vsetkych styroch vstrekov naraz pricom samozrejme staci vymenit len jeden jediny (nehovorim ze vyriesit za 100eur), pripadne servis cerpadla/vstrekov za 3300eur ked je problem v prerazenom mostiku na starteri (renold legúna) a vycurany autorizak kuka a krci ramenami styri mesiace, alebo vymena DPF na Kija Venga, vase rodinne najmensie empévé za 4400eur [!!!] ked sa da za 190eur v Rakusku so zarukou uviest do stavu noveho atd, atd, dokola dokolecka.
Co sa tyka tych Donoval tak bohuzial odtial pochadza jedna neprijemna skusenost, ked sa traja fesaci zabili pri predbiehani - svedok jednoducho videl ako ich auto uprostred kamionu s navesom zrazu prestalo pridavat... moment prekvapenia je svina, to co by na posledny meter normalne stihli sa im stalo osudnym.
A takto potom vyzera naklapanie lopatiek "zvonku" turba - podtlakovy ventil N75 vyraba "vcuc" ktory nasledne taha vsetky lopatky. Musi to chodit jemnucko hladucko bez akehokolvek zadrhavania, sily atd:
http://www.youtube.com/watch?v=tB8mVYjTqlQ
Pritiahnutim tej vonkajsej páčky sa reguluju vsetky lopatky na prstenci, cim sa reguluje tlak ktory vstupuje do sania a ktory nasledne zaznamenava vaha vzduchu. A toto sa deje vnutri v turbe :
http://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc
zase az taka strasna veda to nie je, co je prieser je akurat to ze od roku 1996 su tieto turba a systemy s nami a dodnes, co je len slabych 20 rokov, to este nevie opravit kazdy sedliak v kazdej dedine. Velka skoda. Vycistit turbo respektive skor jeho variabilitu a spravit to naozaj dokonale fakt nie je ziadna veda. Ba dokonca ti najlepsi robia este vymysel navyse : nechaju si vykrutit podlozky pod tie lopatky - desatinu milimetra, cim tie lopatky kustik zdvihnu od samotneho telesa prstenca. V takej konfiguracii sa uz tie lopatky zadrhnut prakticky nemozu.
Ze o tomto - probleme aj neskutocne jednoduchom "rieseni" - automobilka dobre a strasne dlho vie je absolutne jasne.
Prezradim vam teraz tajomstvo : SERIE NA VAS, ZAKAZNIKOV. Naschval. Ja ked si kupim stare auto za par korun mi to az tak nevadi, ale ked si mam kupit nabuchanu novu oktaviu za uzasnych 800.000 korun a mat tam dvadsat takychto konstrukcnych chyb a nepodarkov a naschvalov o ktorych viem ze sa daju odstranit za tri eura kazde, tak to teda nie.
Ale to uz je ina filozofia. Kto by potom chodil do servisu nechat menit turba za 6000eur (v robote, Mercedes 3.0d), za 4000eur (Kia), za 2500eur (Folcgangen Prassat), riadiace jednotky za 2000eur (ked je chyba v zadrznom rele za 3 eura, motor sa nahodne vypne pocas jazdy), vstrekovace po 800 kus ked je problem na 99.5% len vo vnutornej elektrickej izolacii a samozrejme servis tlaci do vymeny vsetkych styroch vstrekov naraz pricom samozrejme staci vymenit len jeden jediny (nehovorim ze vyriesit za 100eur), pripadne servis cerpadla/vstrekov za 3300eur ked je problem v prerazenom mostiku na starteri (renold legúna) a vycurany autorizak kuka a krci ramenami styri mesiace, alebo vymena DPF na Kija Venga, vase rodinne najmensie empévé za 4400eur [!!!] ked sa da za 190eur v Rakusku so zarukou uviest do stavu noveho atd, atd, dokola dokolecka.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Tom95
- Používateľ
- Príspevky: 209
- Dátum registrácie: Št 13. Jan, 2011, 20:54
- Bydlisko: Čaradice (Zlaté Moravce)
Re: Núdzový režim OII 1.9TDI
Jáj ták...Som rozmýšľal že čo by nosil so sebou diagnostiku?mp3turbo napísal:zeby diagnosticky ?
co si myslis ze tvoje auto sa diagnostikuje telepatiou ?
Na diagnostiku sa pôjde aj kvôli airbagu ktorý vysvecuje na palubke no akosi to teraz nevzchádza...Akonáhle bude čas tak oco s tým behne jeho kamarátovi ktorý sa tomu venuje...potom dám vedieť čo to písalo...Ja myslím že to bude najskôr zaneseným turbom lebo keď sa menil EGR pánko vravel že bol pekne zasajrajtovaný...Auto mal krstný ako služobné a keď ho oco dostal do rúk začal jazdiť na spotrebu tak sa to zanieslo no pri výmene toho ventilu bol upozornený že občas treba zohriatemu autu šliapnuť na krk...odvtedy nebol problém až doteraz...padá pri podlahe cez 3000ot a teda spomínaný prúser pri predbiehaní.
Spoiler: ukázať
Re: Núdzový režim OII 1.9TDI
nieco podobne som zazival na focuse 2009, ked som predbiehal hore kopcom nejake auto a oproti isli dalsie a ked uz som bol tesne pred nim ale este vedla neho vyplo mi plyn (pedal prestal reagovat na stlacanie a auto nepridavalo), len tak tak som sa zaradil pred neho a hned na krajnicu, kukal na mna jak na debila. Potom to urobilo este par krat (napr ked som sa snazil urobit maximalku tak pri 180kmh na dialnici to urobilo). Zistili potom ze to bol zly palivovy filter cez ktory presiel nejaky bordel.
Ale na tom kopci som videl vsetkych svatych ked to vyplo.
Ale na tom kopci som videl vsetkych svatych ked to vyplo.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12262
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Núdzový režim OII 1.9TDI
tak to ti povedali uplnu kravinu. A hned ti aj jednoducho vysvetlim preco :
ked nieco preslo cez palivovy filter, zrejme ti v nom spravilo dieru (ako inak by preslo nieco co nie je tekute ?)
ked nieco preslo cez palivovy filter a nespravilo dieru, bol to rusky zazrak
ked nieco preslo cez palivovy filter, asi tak kam sa mohlo dostat ? Z palivoveho filtra do cerpadla, z cerpadla cez pancierove hadice do vstrekovacu, zo vstrekovaca rovno do valca a tam sa s tym ruskym zazrakom stalo co ? Ano, presne tak, zhorel pri teplote asi 900 stupnov.
ked ten rusky zazrak zhorel, kurna ako sa mohlo stat ze ti to spravilo znovu a opakovane ?
ked ten palivovy filter vymenili, ako je mozne ze ten "bordel co niekde bol" (kravina) sa zrazu stratil alebo prestal robit zlobu ? To ti aj kompletne vycistili cely motor a vsetko co s nim suvisi ? No chcem to vidiet, lebo to je robota na tyzden a rozhodit pol auta, doslova a dopismena.
jaaaaaaaaaaaj tieto nase MEGAyebnute servisy a ich vedomosti a tvrdenia a kvalifikacia !!!!!!!!!! Nemusis mat sedem vysokych skol aby si sa zamyslel nad jednoduchymi otazkami ktore som polozil a bol by som velmi rad, keby sa dany servis k tomu vyjadril - natoc ich na kameru prosim ked budu krcit ramenami.
Samozrejme ze auto pada do nudzoveho rezimu skoro vzdy len pri poziadavke na obrovsky vykon (predbiehanie hore kopcom, 180km/h na dialnici s plynom na podlahe a podobne), pretoze prave vtedy idu vsetky komponenty na maximum. Turbo tlaci o zivot, commonrail cerpadlo vytvara taky tlak ze keby ta udrel do hlavy tak ti nohy odletia zo Ziliny az za Bansku Bystricu, vaha vzduchu musi merat maximalne hodnoty (staci trosicku znecistenie a...), pripchate sanie/EGR/intercooler musi prepustat maximum vzduchu co neprepusta kedze je pripchate atd, atd, dokolecka dokola.
Ty tiez ked bicyklujes na bajku po rovine 15km/h tak to mas trochu lahsie ako ked sa snazis ist 35km/h hore kopcom...
ked nieco preslo cez palivovy filter, zrejme ti v nom spravilo dieru (ako inak by preslo nieco co nie je tekute ?)
ked nieco preslo cez palivovy filter a nespravilo dieru, bol to rusky zazrak
ked nieco preslo cez palivovy filter, asi tak kam sa mohlo dostat ? Z palivoveho filtra do cerpadla, z cerpadla cez pancierove hadice do vstrekovacu, zo vstrekovaca rovno do valca a tam sa s tym ruskym zazrakom stalo co ? Ano, presne tak, zhorel pri teplote asi 900 stupnov.
ked ten rusky zazrak zhorel, kurna ako sa mohlo stat ze ti to spravilo znovu a opakovane ?
ked ten palivovy filter vymenili, ako je mozne ze ten "bordel co niekde bol" (kravina) sa zrazu stratil alebo prestal robit zlobu ? To ti aj kompletne vycistili cely motor a vsetko co s nim suvisi ? No chcem to vidiet, lebo to je robota na tyzden a rozhodit pol auta, doslova a dopismena.
jaaaaaaaaaaaj tieto nase MEGAyebnute servisy a ich vedomosti a tvrdenia a kvalifikacia !!!!!!!!!! Nemusis mat sedem vysokych skol aby si sa zamyslel nad jednoduchymi otazkami ktore som polozil a bol by som velmi rad, keby sa dany servis k tomu vyjadril - natoc ich na kameru prosim ked budu krcit ramenami.
Samozrejme ze auto pada do nudzoveho rezimu skoro vzdy len pri poziadavke na obrovsky vykon (predbiehanie hore kopcom, 180km/h na dialnici s plynom na podlahe a podobne), pretoze prave vtedy idu vsetky komponenty na maximum. Turbo tlaci o zivot, commonrail cerpadlo vytvara taky tlak ze keby ta udrel do hlavy tak ti nohy odletia zo Ziliny az za Bansku Bystricu, vaha vzduchu musi merat maximalne hodnoty (staci trosicku znecistenie a...), pripchate sanie/EGR/intercooler musi prepustat maximum vzduchu co neprepusta kedze je pripchate atd, atd, dokolecka dokola.
Ty tiez ked bicyklujes na bajku po rovine 15km/h tak to mas trochu lahsie ako ked sa snazis ist 35km/h hore kopcom...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Núdzový režim OII 1.9TDI
no nie je to celkom ako hovoris, urobilo to aj na rovine ked sa slo 60kmh s 1500ot a pri normalnych jazdach ale vypichol som len tie kriticke
nevravim ze ten bordel co presiel cez filter bol jeden ale zjavne nieco v tej nafte bolo co sa tam pravidelne dostavalo.
kazdopadne po vymene palivoveho filtra to prestalo robit, nie som auto mechanik ale ked to zoberiem ajtacky tak ked mi blbne PC pri pouzivani VGA a ja tu VGA vymenim a ono to prestane tak asi to bolo tou VGA
nevravim ze ten bordel co presiel cez filter bol jeden ale zjavne nieco v tej nafte bolo co sa tam pravidelne dostavalo.
kazdopadne po vymene palivoveho filtra to prestalo robit, nie som auto mechanik ale ked to zoberiem ajtacky tak ked mi blbne PC pri pouzivani VGA a ja tu VGA vymenim a ono to prestane tak asi to bolo tou VGA
Spoiler: ukázať
Re: Núdzový režim OII 1.9TDI
Raz mi blbla na staršom PC VGA, a nakoniec som musel vymeniť dosku
myslím že mp3turbo sa snaží poukázať na súvislosti medzi jednotlivými systémami, ktoré v poslednom rade všetky spracováva riadiaca jednotka - to že ti motor skočí do núdzového režimu môže zapríčiňovať absolútna absurdita
myslím že mp3turbo sa snaží poukázať na súvislosti medzi jednotlivými systémami, ktoré v poslednom rade všetky spracováva riadiaca jednotka - to že ti motor skočí do núdzového režimu môže zapríčiňovať absolútna absurdita
Re: Núdzový režim OII 1.9TDI
ale mne neskocil motor do nudzoveho rezimu aspon to neukazoval, len proste vypol plyn a mohol si na to dupat ako si chcel nic to nerobilo, musel si zastat vyplnut klucik znova nastartovat a isiel si dalej normalne
lenze tebe asi blbla aj ina VGA ktoru si tam dal preto to nebola chyba tej VGABroslowski napísal:Raz mi blbla na staršom PC VGA, a nakoniec som musel vymeniť dosku
Spoiler: ukázať