nove alebo jazdenka? do 11k

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
shajek
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 4796
Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
Bydlisko: Pravenec

Re: nove alebo jazdenka? do 11k

Príspevok od používateľa shajek »

nejak mi to uchadza ale nikde som nepisal ze mam spotrebu 11l . Len som pisal ze cesta Pravenec - Pradubice sa po prepocte zvladlo za 5,2l na 100km/h coje na 47kw s 300kg slusne. Ako si z mojho prispevku mohol vycitit, tu feliciu nechcem. Najradsej by som sa na nu pozeral ako plava po rieke nasledkom zhodenia z mosta.

Ahaaa, ako pozream tak 2.0SDI boli PDcka. Tie sa kazia moc ?

A by si sa cudoval :D Obiehal som dost na dialnici, vacsinou som isiel 100km/h mimo mesta a 125 na dialnici (a iba raz 158 na ten test, islo by aj viac, ale nemal som silu to tak nicit)

Ja by som najradsej kupil nejaku 525 530 na lpg. Ja nemam problem s velkymi objemami, ba naopak. Tak isto ako ta 525TDS (ta znameho, v linku hore) uz by som ju mal aj ja, predat tu feciliu nebude problem podla mna. Skor vacsi je dolozit 1000€ na nove poriadne. No kazdopadne ma ta 1.9D nechala ovela krat menej v stichu ako posrata 1.3BMM

EDIT: aha, uz asi chapem, si prepocital invesitcie cerpadla na palivo asi. No nekupoval som nove cerpadla. Z vrakoviska a repas. No niektore boli v biednom stave. Lucas isiel prec hned. Prvy bosch moc netesnil. Tak sa kupili tesnenia a pretesnil sa. No jedneho dna sa z neho otrhlo 2cm hliniku a pomlel ho mechanizmus. Nastastie neslo do vstrekov. Druhe cerpadlo neudrzalo naftu. 3tie uz ani neviem. A teraz mam 4te z renaultu. Netecie, nestraca naftu, JE NEUVERITELNE TICHE (takmer totozne s tym lukasom). A som spokojny, naftu si mozem regulovat podla chuti. Vsetky tie cerpadla ma dokopy vysli tak na 40€ aj s pretesnovanim. Praca zdarma, robil to brat s tym chlapom hore s tym bmw

EDIT2: nastastie nemam potrebu chodit po centrach europskych miest :D moje maximum je Praha a naspat ... ked jazdim sam tak sa ukaze obcas take cislo ako 4,8 l na 100km ale to mam aj ubratu naftu z cerpadla a ....
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: nove alebo jazdenka? do 11k

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> nejak mi to uchadza ale nikde som nepisal ze mam spotrebu 11l .

ved hovorim ze niekde bude chyba v tych ludoch. JA SOM NIKDE NEPOVEDAL ZE TY MAS SPOTREBU 11 LITROV ALEBO ZE TY SI POVEDAL NIECO O JEDENASTICH LITROCH.


Prave naopak - ja hovorim ze KEBY som ja alebo hocikto iny mal na trojlitrovom benzinovom sestvalci spotrebu 11 litrov LPG mimo mesta, co je absolutne s prehladom a v pohode realne, tak jazdim rovnako draho ako jazdis ty na podvyzivenom 44kW diesliku. Nic v zlom a nic osobne, tiez som na firemnej 1.9d felicii jazdil dva roky a osobne som vlastnil vsetky varianty benzinovych felicii, vacsinou dve sucasne. Akurat som nepisal ze mam krasny zvuk, vybornu kulturu chodu motora, spickove kurenie v zime, v principe garantovany neznicitelny motor pokial nie som uplne vypatlany (olej, voda), 140kW k tomu s cim sa da obcas aj predbiehat na rozdiel od 44kW nalozenej Felicie atd, atd, atd.

Takze este raz a hrubymi pismenami : KED JA BUDEM JAZDIT ZA 11 LITROV LPG NA TROJLITROVOM BENZINOVOM SESTVALCI A TY BUDES JAZDIT ZA 5.4 LITRA NAFTY NA AKOMKOLVEK DIESLI (nemusi to byt 1.9d felicia!), TAK OBIDVAJA BUDEME JAZDIT ZA ROVNAKE MNOZSTVO PENAZI.

Neviem - prosim vyjadrite sa ci je toto dostatocne jednoducho povedane ze to pochopi aj bezny clovek bez siedmych vysokych skol. Napoveda : ja nemam sedem vysokych skol.

Ze tie cerpadla neboli drahe mi bolo jasne, ved nemoze byt draha jedna suciastka z auta ktore ma cele dohromady hodnotu 800eur. To plati pre vsetky stare auta a pre vsetky ich suciastky. Automaticky jasne bez diskusie. Nikto mi nepreda 3.0i motor z Nissanu Maxima za dvetisic eur ked mam cele auto za tisicovku.


Preboha ludia to uz neviete ani volit, ani pocitat (hovorim ze ani jeden jediny dospely clovek, ZAKAZDYM HRDY UVEDOMELY MAJITEL DIESLA, ktoremu som dal ulohu vyratat rocny ROZDIEL v spotrebe paliva diesla a benzinu nemal snahu ani zacat, nieto este dokoncit vysledok ... pre istotu) ALE UZ NEVIETE ANI CITAT ?


Jezisi, dajte sa uz dohromady. Mne je jasne ze tvoja felicia nemoze zrat 11 litrov (hint : samozrejme ze moze, ale nie za normalnych beznych okolnosti).
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: nove alebo jazdenka? do 11k

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Zoom, pomoz mi nejako :)


PS: BMW 630i manual zerie tesne nad desat litrov v Bratislave, dlhodoby priemer 9 litrov drobne, Bratislava-Nitra a veeeeeela Bratislavy (letisko - Vajnorska - Polus - Bajkalska - Petrzalka, vzdy tym horsim smerom = kde je viac zapchy).

Bez akehokolvek dochodcovskeho jazdenia, skor naopak, tento rok sa platili dve pokuty za 170km/h len co ja viem.


Mimochodom, tvoje rozhodnutie ohladom 525i/530i v absolutnej plnej miere podporujem. Ci sa bavime o e34, e39, e60 alebo comkolvek, samozrejme ze 20+ rocna e34 si bude pytat vela lasky a vela rozoberania, dokonca aj zlahka cez desatrokov stara E39 nebude chodit do konca sveta bez otvorenia kapoty, to je jasne. Pri kombiku pozor na mechy na zadnej naprave, vzduchovy podvozok je svina svinska hnusna nenazrana a aleluja k tomu pritrubly setrivy slovensky majitel.

edit : s tym volenim... ono vlastne ani poriadne nie je koho, takze toto odvolavam.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
scarinko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2695
Dátum registrácie: Po 08. Nov, 2004, 14:00
Bydlisko: Bratislava

Re: nove alebo jazdenka? do 11k

Príspevok od používateľa scarinko »

no ono to sice velmi pekne vyzera ked to napises ale myslim si ze az take easy to nie je

nie kazdy je taky zrucny a znaly motorov a aut ako sa prezentujes ty a drviva vacsina ani nema moznosti alebo kamarata "Fera" (faugustin mi odpusti ze som zneuzil jeho meno ako priklad :)) ktory mu za basu piva zgeneralkuje motor.
Tak isto je tazke najst aspon trocha schopneho a hlavne snaziveho mechanika ktory o autach nieco vie a nevymiena suciastky od buka do buka.

dalsia vec je ze kazde jedno auto ktore ma vacsi objem a teda velku spotrebu na benzin by sa automaticky malo prerobit na plyn aby sa to ako tak dalo znasat tie naklady (riesim pomery bezneho cloveka co ma prijem cca 600-800 eur hrubeho, nie ludi co zarabaju tisice a tvaria sa ze sa ja na to mam a vy vsetci ste socky), preco potom na pumpe nikdy nikoho nevidim brat plyn? vsetci su prachaci co maju na to zivit tie motory? asi hej

spotrebe 11 litrov plynu na trojlitrovom motore neverim, mozno tak na volnobeh, na favorite sme mali plyn ktory tolko zral (benzin 8l plyn cca 10-11 a to moj tatko jazdil ako dochodca a setril kde sa dalo)
Kolega mal donedavna BMW 528i sice automat ale to je jedno, rocnik niekde okolo 2000 to uz neviem presne to som sa az tak nezaujimal ale nebolo to to novsie. Kazdy tyzden dal na benzin 50€ a to jazdil viac menej len do roboty po meste. Predal ho lebo proste 200-250 eur za benzin je proste vela penazi.

Pre bezneho cloveka ktoreho som spomenul vyssie je spotreba nad cca 7 litrov mimo rozpocet a nech to auto ma akokolvek lepsi zvuk a jazdne vlastnosti proste to nestoji za tie prachy pokial ich nema.

Tiez by som sa rad vozil na BMW, ALE nemam moznosti vybrat to spravne (nezjazdene, nestocene, v dobrom stave, ...), nemam na to servisovat taketo auto = nemam kamosa co mi to za pivo opravi tj musim do servisu kde za kazdu blbost zaplatis vela penazi, nemam na to platit palivo takemu autu nech ma kolko chce Nm a akokolvek dobry motor.

Proste je tu par ludi ako ty, zoom, quicky a mozno ini, ktori na to maju ale nepovazujte to za normalne a nevnucujte tuto teoriu ostatnym ludom ktori na to nemaju. Ja tiez nemam rad vsetky tie trojpismenkove kurvitka aka TDI, DPF, FAP atd ale kupit si stary vergel ktory je velka sanca (na slovenku by som povedal takmer rovnajuca sa istote) ze je to vrak nechcem.

Preto hladam auto ktore ma dobre vlastnosti a rozumnu (pre mna) spravu a servis.
Ja nemam nic proti tebe a rad citam tvoje prispevky lebo sa tomu evidentne rozumies ale nevnucoval by som svoj nazor ostatnym ktori maju ine pomery ako jediny spravny. Proste sa tomu ludovo hovori cena/vykon (kde vykon sa rozumie nie len pocet koni).

EDIT: som rad ze si to s tym volenim opravil, lebo ja som kedysi aj volit chodil ale posledne roky akosi nemam koho, ani jeden z tych co tam sedia sa mi nepaci a podla mna len cakaju kym sa dostanu k valovu.
Naposledy upravil/-a scarinko v Ut 08. Okt, 2013, 08:53, upravené celkom 1 krát.
Používateľov profilový obrázok
trojan4x4
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1937
Dátum registrácie: Ne 17. Feb, 2013, 15:55
Bydlisko: Nitra - Vráble (22)

Re: nove alebo jazdenka? do 11k

Príspevok od používateľa trojan4x4 »

Pekne napísané. Čo dodať, je to pravda.

A jasné, 2.5-3l ročník 2005 zoženiete za 5-10k €, ale prečo ? Lebo majiteľ nestačil otvárať peňaženku, ono nie na darmo je toho plný internet a bazáre :) Hnusná pravda, objem nenahradíš, ale 3l a viac nieje zlatá stredná cesta. Možno nejaký 2liter by bol v pohode, no mám Megane Scenic 1.6l 8V a žere to matku p.... :laugh: Takže ja osobne by som sa pri kúpe ďalšieho auta orientoval buď na menší obsah, asi 1.5, pravdepodobne Civic, ktorý tu bol už toľko krát ospevovaný, alebo 1.9TDI a mám proste na háku komu sa ako dýcha, áut je plná riť a nech mi nik nevraví, že napríklad v USA je lepší vzduch, lebo tam jazdia na benzín. Blbosť jak rampa. Smrad jak v opičárni. Tokio, hmla=smog, a koľko dieslov tam jazdí ?

A k poruchovosti motorov alebo áut vo všeobecnosti. Ktoré sa nekazí ? To je ako spýtať sa, ktoré hovno nesmrdí. Všetko sa sere. Záleží na len na tom, komu, kde a kedy.
Spoiler: ukázať
CPU ► AMD FX-8320
COL ► Scythe Orochi
MOB ► Gigabyte-990XA-UD3
RAM ► Kingston HyperX Predator 2x4GB 1600Mhz
GPU ► AMD MSi R9 280X OC Edition
SSD ► Crucial M4 128GB
HDD ► Barracuda 1TB
PSU ► Cooler Master RS-700W
CSE ► Zalman Z11+
PHO ► Nokia Lumia 930 32GB WP8.1
I AM FX =
undertaker007
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1184
Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
Bydlisko: Žilina - Vlčince II

Re: nove alebo jazdenka? do 11k

Príspevok od používateľa undertaker007 »

Ono zase ale scarinko... ...pozeral som napríklad teraz spotrebu Toyoty Sequoia...
Bola to stránka, kde majitelia tých áut zaznamenávali, koľko litrov natankovali pri akom čísle na ODOmetri.
Spotreba tam lietala od 17.8 do 14.1. Je to americká stránka, auto pre americký trh, americkí majitelia. Teda je to v míľach na gallon. Po prepočítaní (vďaka Google) to vychádza od 13.21l/100km po 16.68l/100km.
Áno, je to dosť. Ja mesačne urobím priemerne 800km.
Moje auto žerie (=dlhodobý priemer odkedy ho mám) 8.03l/100km.
((800km × 8.03l)/100km)×1,5€/l = 96,36€. Mám 106 15-ročných koní, 145Nm, 1.6i
Na tej obrovskej nádhernej Toyote?
((800km × 16.68l)/100km)×1,5€/l = 200,16€. Áno, to je sakra rozdiel, neúnosný. Lenže cena LPG je polovica z ceny benzínu. Takže sa dostávam na rovnaké prevádzkové náklady, ako u svojho krpatého nevýkonného auta...

Jednoducho - kúpiť si také nejaké nádherné auto s V8 motorom už na LPG je jednoznačne dobrá voľba.
Samozrejme, tento môj výpočet ešte stále nebude po chuti tým, ktorí majú diesle so spotrebou 6l/100km.
Tu by som poznamenal, že napríklad u tej spomenutej Toyoty som rátal s najvyššou spotrebou, akú som na mnou pozeranej stránke uživateľských skúseností našiel - s tou najnižšou sa dostávam na cenu 79.26€/800km na LPG.
Stále je to o 10€ viac, ako u tých vašich dieslov? Nuž, na to argument nemám... ...ja jednoducho diesel nechcem. Ten prevádzkový rozdiel mi stojí za to, že mám bezproblémový zimný štart, rýchle zimné kúrenie, zahriaty motor sa mi pri krátkom odstavení (~6min.?) na voľnobežných otáčkach nezačne podľa ručičky teplomera ochladzovať (dobre, bolo vonku síce -19°C, ale toto sa na kamarátovej Octávii II.gen. 1.9TDi 4×4 naozaj v zime deje).
No a nehovoriac o tom, že pri tom výpočte som zašiel do extrému s obrovským 5.7l V8 motorom. Takže pri nejakej V6, alebo R6 sa dostávam naozaj na prevádzkovú cenu nižšiu, ako u diesla. (diesla menšieho, teda menej výkonného...)
Proste - ak sa naozaj bavíme len o spotrebe - benzín + LPG RULEZ!
No a servis? Pokaziť sa ti môže aj jedno, aj druhé... ...chce to šťastie a hlavne skúsenosti kúpiť auto, ktoré sa kaziť nebude/čo najmenšie prkotiny a čo najmenej často...
undertaker007
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1184
Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
Bydlisko: Žilina - Vlčince II

Re: nove alebo jazdenka? do 11k

Príspevok od používateľa undertaker007 »

zoom napísal:undertaker007:a ked sa prida taky pribeh s elektrikou, ako si pisal (dobre som sa zasmial)
No, ozaj, ešte som zabudol na dosť podstatnú vec, ktorá naozaj znepríjemňuje život. Občas si táto jeho Octávia zmyslí, že mu na palubke rozsvieti kontrolku, že je vypálená žiarovka a naozaj niektorá žiarovka nesvieti. Raz je to niektorá parkovačka vzadu, inokedy obrysovka vzadu, niekedy parkovačka vpredu, niekedy stretávačka vpredu. Samozrejme, najväčší a najnepríjemnejší problém je pri výpadku niektorej z predných stretávačiek.
Že čo je na tomto mojom opise čudné?
No, jedine to, že po vypnutí a opätovnom naštartovaní motora je zrazu žiarovka plne funkčná a kontrolka z palubky je preč...
Používateľov profilový obrázok
scarinko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2695
Dátum registrácie: Po 08. Nov, 2004, 14:00
Bydlisko: Bratislava

Re: nove alebo jazdenka? do 11k

Príspevok od používateľa scarinko »

no nie je to zas celkom len o tom palive, diely su jasne to sa ti moze pokaslat vsade aj ked zohnat napr rozvody na fabku bude asi lahsie a lacnejsie ako na toyotu sequoya ze a to ani neviem co stoja.

ked si len porovnam PZP co som vyratal na stanke tak pre toyotu v Generali (247€), ze prosim? chcel som PZP nie havarijne.
Teraz platim 48€ (slovom styridsat osem eur rocne), ano je to z casti ovplyvnene tym ze mam dobru zlavu v poistovni ale je to tak 5x menej. Ta toyota bude produkovat kazdy rok 200€ niekde? kazde vianoce otvorim predny kastlik a bude tam 200€ bankovka? alebo sa okoti v kufri? NIE, budem to musiet ja navyse zaplatit za to ze ma super oldschool gangsta mega dvojtonove auto s objemom motora ako je moja spotreba na sto kilometrov. Na co mi to je dobre? V com je napr taka poondiata fabia2 1,6 benzin horsia? Spotreba 7l benzinu. Nemam rad vobec skodovky len som to spomenul lebo to auto ma kolega ako sukromne a napadlo ma ako prve.
Takmer kazdy den s nim jazdim do roboty jeho firemnym autom (Ochcavka II 1,9TDi rok neviem cca 2007) a sem tam s tym autom chodim aj sam. Auto jazdi podla mna dobre nic mu nie je. Zohreje sa sice za dlhsi cas ako moje benzinove ale nie je to taka tragedia ako tu vsetci pisete. Do roboty to mame cca 15km a v polovici je uz zohriaty motor akurat na tych 90 stupnov. Jazdi to za 5 - 5,5 litra ked s tym nejdu ludia typu "vsak moje to nie tak tomu uj.bem co to da". So sestrinym focusom 1,6TDCI (ma dve kurvitka TDI a DPF) normalne jazdim za 4,5l a to nechodim pomaly, vsade porusujem rychlostne limity, predbieham atd. Ale koli nizkemu najazd sa mi ten motor nehodi aj ked sa mi s tym autom dobre jazdi.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: nove alebo jazdenka? do 11k

Príspevok od používateľa mp3turbo »

to je nepodstatna drobnost s tymi svetlami na octavii :) povedzme to takto, toto co si teraz popisal rozhodne nie je standard ani pre Oktaviu a ci uz to auto bolo sialene tresnute alebo vytopene 2x alebo certvieco, proste taketo veci sa naozaj "bezne" nestavaju a je to obrovska vynimka. Takze tuto vec nebudeme ani trochu posudzovat v zivotnom suboji diesel versus benzin respektive maly objem versus velky objem.

Scarinko, ty si minule hladal auto tutok na fore. Nehovorim ze kazdy si ma kupit sedemlitrovy motor, to sa neda, ani ja ho nemam, hovorim vsak a to ty nevidis, ze 1.6i na benzin jazdi daleko drahsie ako pre teba ozrutne 2.5i na lpg. Prepocty boli poskytnute.




>> "spotrebe 11 litrov plynu na trojlitrovom motore neverim"

si uplny blazon a totalny laik ktory sa v autach nevyzna ani trochu. Prave takychto potrebuju autorizovane servisy aby ich osklbali vsade kde sa len trosicku da. Nikdy v zivote si "velkoobjemove" dva-a-pollitrove auto nemal a ani nebudes mat, lebo sa ho vnutorne bojis a mas zablokovany mozog v tejto oblasti. To je v poriadku, to ti nevycitam, lebo to nikomu neublizuje len nerozosievaj tu nevedomost okolo seba dalej.


Nemysli si ze cim mensi motor, tym mensia spotreba. Ono totiz na to aby si auto utiahol po ceste potrebujes dostat nejaku taznu silu na kolesa. Motor, prevodovka. Na to aby 1.2i 47kW motorcek isiel po dialnici 140km/h s Fabiou, potrebuje vyvinut vymyslim si 30kW vykonu a to je extremne presny odhad, tomu ver. Problem ? Ten vykon ma zhruba na 3800rpm. Nezabudni k tomu zaratat este aj nejaku vykonnostnu rezervu aby si pri prvom kopceku nemusel ist 50km/h na trojke a zistis ze potrebujes sprevodovat autiak na 4200rpm na to aby takato Fabia isla 140km/h po rovnej ceste bez akejkolvek praktickej rezervy:

http://www.youtube.com/watch?v=7mYsKRi4zvI

V konstraste s tym napriklad 6valec Mazda 2.5i potrebuje kvoli vyssej hmotnosti autiaku (i ked trochu lepsej aerodynamike) vymyslim si 35kW. Tajomstvo ? 35kW tento motor dosahuje pri 1600rpm takze Mazdicke s dvojnasobnym objemom motora staci len necelych 2300rpm S OBROVSKOU REZERVOU na to aby isla 140km/h rovnako ako Fabia :

http://www.youtube.com/watch?v=SZMjbmlYSRM

Ked na mazde pritlacis pedal, auto pridava. Ked na fabii pritlacis pedal v tej istej rychlosti, nic sa nedeje. Mazda totiz vie na tych otackach vyvinut cojaviem 50kW (nemam graf vykonu) a potrebuje 35 ; fabia vyvinie 34kW max a potrebuje 30kW na udrzanie rychlosti.

A teraz sa ta pytam, ktory motor bude mat mensiu spotrebu, 1.2i trojhrncek na 4200rpm alebo šesťpohárik 2.5i na 2200rpm ? Spravne, neuhadol si. Dvaapolliter vyhrava na celej ciare aj so spotrebou. Vsetci vedia ze hentym krpatym krtincom cim viacej prikladas, tym daleko viac zeru.
[/b]

Pochopis to dakedy ? Prave preto zacali konstrukteri do nizkoobjemovych vrčiakov pchat turba. Sice sa ich absolutne sprosta a titerna konstrukcia este trikrat zhorsila a skomplikovala, ale kedze maju vyssi vykon na mensich otackach, mozu to lepsie odprevodovat cim si zabezpecuju znizenie spotreby. Fabia 1.2htp turbo cize 77kW jazdi tie iste rychlosti na daleko mensich otackach ako Fabia 1.2 bez turba cize 47kW ci kolko to bolo. Tu sa vsak pridava plejada dalsich veci, napriklad vytaznost paliva - mozes mat 77kW z motora 1.2i alebo 0.4i alebo 5.3i, proste benzin je benzin a dostanes z neho nejake mnozstvo energie a viac ani ked sa poseres. Cize nafukas vela vzduchu turbom do sania, super, mozes pridat vela paliva - ale na dosiahnutie nejakeho vykonu proste to palivo potrebujes VIACMENEJ bez ohladu na objem motora (toto plati zjednodusene).

Teraz vobec neriesime nachylnost a prekomplikovanost takychto konstrukcii miniaturnych motorcekov s turbami. Neriesime ani ich tepelny management, priamo vplyvajuci na zivotnost (fort ekobuust 1.0i s turbom co postavim na list papiera A4 ? vam asi drbe, to sa musi posrat od tepla).

Ja viem ze Renauolt Scenik 1.6i moze zrat osem litrov, to je jasne. Preco aj nie ? Zase si zober odprevodovanie a kolko otacok to auto musi tocit aby islo po dialnici. A CO SI MYSLIS ZE KED NAMONTUJES DO SCENICU 1.0I MOTOR S DVOMI TURBAMI ZE BUDE CHODIT ZA TRI LITRE BENZINU ? PRD MAKOVY. Zozere sedem litrov namiesto tych osem co tu piseme a to len kvoli pokroku v technologiach, optimalizacii pneumatik s mensim valivym odporom, lepsiemu odstupovaniu prevodovky atd ale rozhodne nie kvoli mensiemu objemu. Mne felicia 1.3i 40kW, 1.3i 50kW a 1.6i 55kW zrali sedem az sedem a pol litra po Bratislave aj po dialnici, to bolo uplne jedno. Samozrejme ze Scenic zerie 8 litrov, v pohode.

Renoaullt Scenik 1.6i : http://www.youtube.com/watch?v=sKMAvzy8c-g
180km/h na 5200rpm = 4000rpm pre 140km/h.
Este stale si myslis ze 2.5i Mazda nemoze mat mensiu spotrebu ? 2200rpm pri 140km/h v nizsom lepsie aerodynamickom aute ako 4000rpm pre tych istych 140km/h vo vyssom horsie aerodynamickom Scenicu ?


PREBOHA CHAPES ASPON TROCHU O COM TI TU DAVAM ? Je uplne jedno aku rychlost si vyberes, ozrutny motor je mozne lepsie odprevodovat a preto pouziva daleko mensie otacky. Ci pojdes 90km/h pri dedine, alebo 110km/h po dialnici na spotrebu, alebo 130km/h podla predpisov, alebo sa nedajboh budes ponahlat 150km/h mimo predpisov, vzdy ten velky motor bude mat daleko predaleko mensie otacky - vidis ze skoro polovicne - oproti malemu bzukaku. Ze ten maly bzukak ide na 90% svojich moznosti v jednom kuse na kazdych otackach na kazdej rychlosti a velky motor sa odvaluje na 25% celkvoeho vykonu a z toho vyplyvajuca zivotnost a servisne naklady ta momentalne velmi netrapia, ja viem. Mne je to jasne.

Toto je ten dovod preco objem nikdy nenahradis. Vsetci dobre vedia ze velke motory maju vacsiu zivotnost. Kvoli tomuto.


Uznavam ze 250eur mesacne na palivo nie je zrovna pre typickeho slovenskeho cloviecika, uz toboz nie pre takeho co ukruti ozrutnych 600eur v hrubom. Prepac, ale taky clovek nema narok nieze jazdit ale ani snivat o 528i v automate, kozi a xenonoch. To je cele.


A ze pre bezneho cloveka ze je 7 litrov spotreba mimo rozpocet ? A co si myslis ze vsetky tie auta v meste ktore sa nemaju ani kde postavit jazdia za dva litre na tristo kilometrov ? Sedem litrov je absolutne bezna spotreba dnes, a prosim ta teraz mi tu verejne vyrataj aky je rozdiel pri rocnom najazde 20.000km a spotrebe 5.9litra a 7.1 litra benzinu. Pod.

A potom ti ja ukazem kolko ma bude stat 20.000km pri spotrebe 12 litrov LPG.





>> V com je napr taka poondiata fabia2 1,6 benzin horsia?

ked prvykrat naburas, potom sa porozpravame. Brat mal odrate dvere na Voyageri a zadny blatnik, pana s Fabiou prekotilo cez strechu pri Starom Rozhlase v centre Bratislavy, vyzulo mu vsetky pneumatiky a odtrhlo napravu. Stary pan bol na vine, brat sa len tak kukal. Pred dvomi mesiacmi.

Co myslis, kto mal mensiu penaznu skodu a koho trapila spotreba paliva ? Pan jazdil za 7 litrov na Fabii, brat este aj dalej bude za 7.5litra dieslu na Voyageri co sa o Fabii neda prilis povedat. Kolko penazi stratil pan ked auto nemal havarijne poistene ? :)

Vies, to su take veci...

Ja ti len hovorim ze mensi motor neznamena automaticky mensiu spotrebu. Ked uz spominas tie diesle, tak v roku 1996 jazdili 1.9tdi oktavky 66kW a o dva roky neskor 81kW takisto za radovo 5 litrov nafty v meste, 5.5 tak ako ty pises uplne v pohode, pod styri litre dokazali eco-rallye mimo mesta. Co dokazu dnesne auta, skoro o DVADSAT rokov neskor ? Kde je ten pokrok ?

Dobre, ked sa pani sestre pokazi DPF na 1.6d ktore nikto nevie vyriesit spolahlivo, co spravi ? Ford za 1400 ? Pri mestskych jazdach a zvlast kratkych zimnych mu davam 50.000km a bude po nom. Ked sa na Kia Venga pokazi DPF, kto to opravi ? Nikto. Autorizak za 4400eur. Tam je tvoja dieslova uspora... Najbeznejsia tema na Ford clube : repas vstrekovacov za tisic eur so stastim a v bohvieakej kvalite, vymena turba, vymena DPF. Je to tak ? Sam mam Ford, tak mi povedz ze nie... akurat nie hentaky commonrailovy takze vstrekovace nemenim, DPF nemam a turbo nikdy nevies kedy ta caka, zatial to tak ale nevyzera. Tisic eur vstreky, tisic eur cerpadlo, tisic eur dpf. Ideeeeees 1.6d !

A to zase neriesime kolko stoji kupit novy Focus 1.6d aby si "setril na palive" a kolko strati na hodnote za par rokov, mohol si si dopriat paliva este aj do vane kazdy tyzden...

A to este nezaciname o stocenych diesloch, kde je uplny zazrak najst jeden jediny nezmotany ojazdeny kus. Pri benzinoch ti taketo riziko na 90% nehrozi. Uz aj preto lebo benziny vacsinou nekupuju prvi a druhi majitelia na to aby s nimi otocili 250.000km za tri/styri roky od novoty plus dalsich 100 az 150k km v dalsich troch rokoch vlastnictva. Kupit 8rocnu oktavku co maju vsetky 120.000km na tachometri je fantasticky napad :)
Naposledy upravil/-a mp3turbo v Ut 08. Okt, 2013, 11:50, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
mirjak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2256
Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: nove alebo jazdenka? do 11k

Príspevok od používateľa mirjak »

undertaker007 napísal:Škodovku by som ja osobne nechcel ani vidieť... má obrovské problémy s elektrikou v aute. Príklady: 1. autu takmer pravidelne svieti kontrolka motora na oranžovo. Keď vedľa neho sedí mechanik za jazdy s veľmi dobrou autodiagnostikou, RJ nehlási žiadne chyby - všetko je O.K. Niekedy mu tá kontrolka sem-tam aj zhasne na deň dva, no potom je tam opäť - a diagnostika samozrejme stále nič...
2. beží mu motor. Ide ho vypnúť. Otočí teda kľúčom, vytiahne ho zo spínačky, má ho fyzicky v ruke, no motor, svetlá, rádio beží s kľudom ďalej...
na 95% prehnita (niekde poskodena pod izolaciou) kabelaz, mozno hlavny motorovy zvazok od riadiacej jednotky, stava sa to, mal som tu "cest" a nebol som jediny
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: nove alebo jazdenka? do 11k

Príspevok od používateľa mp3turbo »

suhlasim, pripadne prebita kostra volakde atd. Fabie do roku 2002 to mali vymenene hadam vsetky, kto nestihol v ramci zaruky odhnit tak si zaplatil v Porsche Interauto slabych 1700eur. Nech sa paci, zavolajte si tam a overte si to.

Ach jaaaaaj dalsia uspora na Fabii, aute ktore ma perfektnu konstrukciu vsade kde sa len pozres. Este aj kable pod kapotou NEVEDIA ALEBO NECHCU urobit tak aby do nich nezatekalo. To je hroza a des, chlapci. Zapamatajte si ze tuctove auta sa vyrabaju na miliardy kusov a musia byt CO NAJLACNEJSIE VSADE KDE SA LEN DA. Kazda jedna vec, gombik, suciastka, kablik. Videl si ake su hrube tie kabliky co vedu 110W na svetla ? Skoro som sa dosral od rehotu.

Kupujte si male lacne auta kolko len chcete, mne je to uplne jedno. Myslim ze som si srdce vylial dostatocne, narod slovensky aj scarinka ajtak nezmenim takze to bolo uplne zbytocne. A viete co ? Vobec mi to nevadi. Vobec ma to netrapi.


Ono je to cele samozrejme daleko komplikovanejsie ako sa par odstavcami da obsiahnut, aj nove auta, aj male auta, aj velkoobjemove auta maju svoj priestor na trhu. Aj dieslove, aj benzinove. V plnej miere akceptujem. Moje postoje su jasne a relativne zdovodnene, nehovorim ze su najspravnejsie na svete ale proste takto to u mna je. Bohuzial na nove auto takeho ranku nemam a aj keby som mal, ajtak si proste kupim zachovale stvor-patrocne po velmi starostlivom prejdeni konstrukcnych detailov a prevereni konkretneho kusu (co je to aky problem odmerat kompresne tlaky na motore pred kupou). Nejake drobne naschvaly sa daju akceptovat, ale co je moc to je moc. Aby niektore 1.2ky nevysli zo salonu bez svietiacej kontrolky motora - tak to sa mne osobne stat nemoze.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
trojan4x4
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1937
Dátum registrácie: Ne 17. Feb, 2013, 15:55
Bydlisko: Nitra - Vráble (22)

Re: nove alebo jazdenka? do 11k

Príspevok od používateľa trojan4x4 »

mp3turbo, pracuješ ? :laugh: Súdiac podľa dĺžky tvojich príspevkov máš v práci hrooozne veľa voľného času :laugh:
Spoiler: ukázať
CPU ► AMD FX-8320
COL ► Scythe Orochi
MOB ► Gigabyte-990XA-UD3
RAM ► Kingston HyperX Predator 2x4GB 1600Mhz
GPU ► AMD MSi R9 280X OC Edition
SSD ► Crucial M4 128GB
HDD ► Barracuda 1TB
PSU ► Cooler Master RS-700W
CSE ► Zalman Z11+
PHO ► Nokia Lumia 930 32GB WP8.1
I AM FX =
Používateľov profilový obrázok
scarinko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2695
Dátum registrácie: Po 08. Nov, 2004, 14:00
Bydlisko: Bratislava

Re: nove alebo jazdenka? do 11k

Príspevok od používateľa scarinko »

mp3turbo napísal: >> "spotrebe 11 litrov plynu na trojlitrovom motore neverim"

si uplny blazon a totalny laik ktory sa v autach nevyzna ani trochu. Prave takychto potrebuju autorizovane servisy aby ich osklbali vsade kde sa len trosicku da. Nikdy v zivote si "velkoobjemove" dva-a-pollitrove auto nemal a ani nebudes mat, lebo sa ho vnutorne bojis a mas zablokovany mozog v tejto oblasti. To je v poriadku, to ti nevycitam, lebo to nikomu neublizuje len nerozosievaj tu nevedomost okolo seba dalej.
Teraz neviem ci si ma chcel touto urazkou presvedcit ze to je pravda alebo co ale ani po tomto odstavci tomu neverim. Asi budem musiet niekde najst dokaz ktory ma presvedci. Vychadzam zo skutocnosti ktore som videl.
mp3turbo napísal: Nemysli si ze cim mensi motor, tym mensia spotreba. Ono totiz na to aby si auto utiahol po ceste potrebujes dostat nejaku taznu silu na kolesa. Motor, prevodovka. Na to aby 1.2i 47kW motorcek isiel po dialnici 140km/h s Fabiou, potrebuje vyvinut vymyslim si 30kW vykonu a to je extremne presny odhad, tomu ver. Problem ? Ten vykon ma zhruba na 3800rpm. Nezabudni k tomu zaratat este aj nejaku vykonnostnu rezervu aby si pri prvom kopceku nemusel ist 50km/h na trojke a zistis ze potrebujes sprevodovat autiak na 4200rpm na to aby takato Fabia isla 140km/h po rovnej ceste bez akejkolvek praktickej rezervy:

http://www.youtube.com/watch?v=7mYsKRi4zvI

V konstraste s tym napriklad 6valec Mazda 2.5i potrebuje kvoli vyssej hmotnosti autiaku (i ked trochu lepsej aerodynamike) vymyslim si 35kW. Tajomstvo ? 35kW tento motor dosahuje pri 1600rpm takze Mazdicke s dvojnasobnym objemom motora staci len necelych 2300rpm S OBROVSKOU REZERVOU na to aby isla 140km/h rovnako ako Fabia :

http://www.youtube.com/watch?v=SZMjbmlYSRM

Ked na mazde pritlacis pedal, auto pridava. Ked na fabii pritlacis pedal v tej istej rychlosti, nic sa nedeje. Mazda totiz vie na tych otackach vyvinut cojaviem 50kW (nemam graf vykonu) a potrebuje 35 ; fabia vyvinie 34kW max a potrebuje 30kW na udrzanie rychlosti.

A teraz sa ta pytam, ktory motor bude mat mensiu spotrebu, 1.2i trojhrncek na 4200rpm alebo šesťpohárik 2.5i na 2200rpm ? Spravne, neuhadol si. Dvaapolliter vyhrava na celej ciare aj so spotrebou. Vsetci vedia ze hentym krpatym krtincom cim viacej prikladas, tym daleko viac zeru.
[/b]
Prosim ta ukaz mi kde som ja hovoril o nejakom motore 1,2 a toboz o trojvalci.

A teraz hlavna otazka. AKO CASTO POTREBUJEM IST S AUTOM 120, 140, 180km/h ???? Odpoved ..... chvilu rozmyslania....2x za rok (do tatier a spat tento rok)
Ako casto jazdim 50km/h (okej ja jazdim 60 lebo sa mi to tak viac paci) ?? Hmmm stale. Chces mi povedat ze aj ten mensi motor (Nie nehovorim o 1,2 htp, 1.0 ecoboost, 0,9 twin a pod srackach) ide pri tejto beznej rychlosti na 90% otacok? Myslim ze ide tak na 2000otacok (ziadny strasny vykon a pomaly nema co robit ten motor)
mp3turbo napísal: A ze pre bezneho cloveka ze je 7 litrov spotreba mimo rozpocet ? A co si myslis ze vsetky tie auta v meste ktore sa nemaju ani kde postavit jazdia za dva litre na tristo kilometrov ? Sedem litrov je absolutne bezna spotreba dnes, a prosim ta teraz mi tu verejne vyrataj aky je rozdiel pri rocnom najazde 20.000km a spotrebe 5.9litra a 7.1 litra benzinu. Pod.
Prosim ta ukaz mi kde som pisal ze chcem dieslove auto. Ja som pisal ze dieslove sa mi nehodi koli nizkemu najazdu. To ze obcas chodim na firemnom neznamena ze ho chcem. To firemne ma najazd rocne 40k km ak nie viac a na to ako sa k tomu zamestnanci spravaju sa divim ze sa tam repasovalo len jedno turbo.
mp3turbo napísal: ked prvykrat naburas, potom sa porozpravame.
Ok beriem ale asi to chvilu potrva. Jazdim od 2004 a este som nenabural nikdy do nicoho a ani nikto do mna.(klop klop)

mp3turbo napísal: Dobre, ked sa pani sestre pokazi DPF na 1.6d ktore nikto nevie vyriesit spolahlivo, co spravi ? Ford za 1400 ? Pri mestskych jazdach a zvlast kratkych zimnych mu davam 50.000km a bude po nom. Ked sa na Kia Venga pokazi DPF, kto to opravi ? Nikto. Autorizak za 4400eur. Tam je tvoja dieslova uspora... Najbeznejsia tema na Ford clube : repas vstrekovacov za tisic eur so stastim a v bohvieakej kvalite, vymena turba, vymena DPF. Je to tak ? Sam mam Ford, tak mi povedz ze nie... akurat nie hentaky commonrailovy takze vstrekovace nemenim, DPF nemam a turbo nikdy nevies kedy ta caka, zatial to tak ale nevyzera. Tisic eur vstreky, tisic eur cerpadlo, tisic eur dpf. Ideeeeees 1.6d !

A to zase neriesime kolko stoji kupit novy Focus 1.6d aby si "setril na palive" a kolko strati na hodnote za par rokov, mohol si si dopriat paliva este aj do vane kazdy tyzden...

A to este nezaciname o stocenych diesloch, kde je uplny zazrak najst jeden jediny nezmotany ojazdeny kus. Pri benzinoch ti taketo riziko na 90% nehrozi. Uz aj preto lebo benziny vacsinou nekupuju prvi a druhi majitelia na to aby s nimi otocili 250.000km za tri/styri roky od novoty plus dalsich 100 az 150k km v dalsich troch rokoch vlastnictva. Kupit 8rocnu oktavku co maju vsetky 120.000km na tachometri je fantasticky napad :)
Auto sa kupovalo ako 3a pol rocne a bohuzial nedali na moje rady lebo vsak co ja o tom viem ked take auto nemam. Kupovala to sestra a mama tj dve baby a tak to aj dopadlo. Segra s tym beha po meste bohuzial. Auto ma sice najazd 20k km rocne ale vacsinou kratke trasy. Filter sa repasoval teraz + cistenie EGR atd stalo to na moj vkus dost vela evri a ked sa ozvem ze ma nepocuvali tak som najhrosi na svete ale co uz ja to neplatim.

Hladal som par dni dozadu benzinovu verziu focusa 1.6 a nebol tam ani jeden, slovom nula tak co uz.

Proste do mesta a jednu dovolenku co je bezny standard je vsetko nad 2 litre podla mna zbytocne.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12262
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: nove alebo jazdenka? do 11k

Príspevok od používateľa mp3turbo »

suhlas.

Bohuzial s tym repasom ste to uz vychytali a teraz bude zivotnost este mensia a este mensia a... ano, benzinovy focus najst je velky problem. Tucet na predaj benzinovych ojazdenych za neprilis atraktivne cenovky, zato ostatnych tisic kusov dieslovych. Ach jaj.

Vidis a to je to, ze vsetci vidia len tu naftu, naftu, naftu, spotrebu, spotrebu, spotrebu, ale veci v pozadi nevidia a nerozumeju im. Presne tak.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
scarinko
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2695
Dátum registrácie: Po 08. Nov, 2004, 14:00
Bydlisko: Bratislava

Re: nove alebo jazdenka? do 11k

Príspevok od používateľa scarinko »

neviem ci to bol priamo repas ale spominala mi ze sa to cistilo v nejakej sragore 10 hodin
bohuzial za novy chceli 1200 eur a to pre moju mamu ktora je vdova so segrou na krku silne kafe aj ked na slovenske pomery zaraba celkom dobre. A to nehovorim o nejakych dvoch hadiciach k turbu co vraj praskli kazda stala nejakych 120 evri, som kukal ci su z cisteho zlata tie hadice ze tolko stoja. Ale tak vybrali si a maju to co maju. Inak auto je super v top vybave a jazdi sa mi s nim perfektne len by som tieto servisky nechcel platit ja. Este to turbo by sa dalo zvladnut lebo ked s tym clovek vie jazdit tak to nie je az take strasne ale DPF a EGR nezvladam takze toto nie.

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"