Všeobecná diskusia
- Wizik
- VIP
- Príspevky: 4060
- Dátum registrácie: Št 06. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava-Nové Mesto (23)
Re: Všeobecná diskusia
Chalani, mate niekto skusenost s E90 325ix po facelifte ?
Myslel som si, ze to dako vydrzim bez auta cez zimu a kupim az na jar, ale neda sa to, MHDcka ma zabija.
Toto mi celkom padlo do oka, ak by spustili z ceny tak by som sa mozno nechal ukecat, co vy na to ?
Myslel som si, ze to dako vydrzim bez auta cez zimu a kupim az na jar, ale neda sa to, MHDcka ma zabija.
Toto mi celkom padlo do oka, ak by spustili z ceny tak by som sa mozno nechal ukecat, co vy na to ?
Notebook : Macbook Pro Retina 15" i7 2Ghz, 8GB RAM, 256GB SSD, Iris Pro, OS X Mavericks
Phone : iPhone 6 64GB space gray + HTC One M8
SONY RX100 - kompaktny bokeh
I ♥ MUSIC !
Phone : iPhone 6 64GB space gray + HTC One M8
SONY RX100 - kompaktny bokeh
I ♥ MUSIC !
Re: Všeobecná diskusia
moj mechanik by ti povedal: "konencne normalne auto"
on vozi len BMW a asi vie preco. Nema rad len X-ka, ktore su vraj narocne na vymenu rozvodou a tudiz drahy servis.
320d z tohto radu ma aj spolubyvajuci a tiez nema jedno krive slovo na to auto.
osobnu skusenost s presne takym nemam.
on vozi len BMW a asi vie preco. Nema rad len X-ka, ktore su vraj narocne na vymenu rozvodou a tudiz drahy servis.
320d z tohto radu ma aj spolubyvajuci a tiez nema jedno krive slovo na to auto.
osobnu skusenost s presne takym nemam.
- Wizik
- VIP
- Príspevky: 4060
- Dátum registrácie: Št 06. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava-Nové Mesto (23)
Re: Všeobecná diskusia
No 320d je nieco uplne ine ako 325ix, preto sa pytam.
Jasne, ze najdolezitejsie je, kto a ako na tom jazdil, ale skor zbieram dake vseobecne info o tych motoroch.
Povodne som chcel 330i, ale toto ma pre mna takmer dokonalu vybavu (M paket, siber, sportove sedacky v alcantare, xenony), jedine by tam mohlo byt radio profi a nie bussines, ale inak paradicka.
Jasne, ze najdolezitejsie je, kto a ako na tom jazdil, ale skor zbieram dake vseobecne info o tych motoroch.
Povodne som chcel 330i, ale toto ma pre mna takmer dokonalu vybavu (M paket, siber, sportove sedacky v alcantare, xenony), jedine by tam mohlo byt radio profi a nie bussines, ale inak paradicka.
Notebook : Macbook Pro Retina 15" i7 2Ghz, 8GB RAM, 256GB SSD, Iris Pro, OS X Mavericks
Phone : iPhone 6 64GB space gray + HTC One M8
SONY RX100 - kompaktny bokeh
I ♥ MUSIC !
Phone : iPhone 6 64GB space gray + HTC One M8
SONY RX100 - kompaktny bokeh
I ♥ MUSIC !
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
320D je N47 a ten mal dost posahane rozvody a stal sa dost.
Jedna čierna 325ix bola napredaj na bmwklube od prvého majiteľa , co kúpil f30.
Len nevím či to uz bola LCi
Jedna čierna 325ix bola napredaj na bmwklube od prvého majiteľa , co kúpil f30.
Len nevím či to uz bola LCi
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- Wizik
- VIP
- Príspevky: 4060
- Dátum registrácie: Št 06. Okt, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava-Nové Mesto (23)
Re: Všeobecná diskusia
Ta 325 na klube uz je predana a bol to automat, chcel by som teraz pre zmenu manual, chyba mi to.
Notebook : Macbook Pro Retina 15" i7 2Ghz, 8GB RAM, 256GB SSD, Iris Pro, OS X Mavericks
Phone : iPhone 6 64GB space gray + HTC One M8
SONY RX100 - kompaktny bokeh
I ♥ MUSIC !
Phone : iPhone 6 64GB space gray + HTC One M8
SONY RX100 - kompaktny bokeh
I ♥ MUSIC !
Re: Všeobecná diskusia
Ty si hadam jediny koho poznam, kto chce prejst z automatu na manual. Ked tak by ma lakalo daco s moznostou prepnut do manualneho rezimu a s padlami na volante. Kamos to ma na CLA a je to celkom v pohode, aj ked uplna nahrada manualu to nie je.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2284
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia
To Papek
Az sa ti ten skvely sequencny automat rozsipe a ty sa dozvies cenu repasu (zamerne pisem repasu nie noveho, pri novom by si dostal infarkt), potom pochopis, preco aj ja mam na svojom aute (sukromnom) manual Neznasm automat prave kvoli narocnosti a zbytocnosti servisovania.
Az sa ti ten skvely sequencny automat rozsipe a ty sa dozvies cenu repasu (zamerne pisem repasu nie noveho, pri novom by si dostal infarkt), potom pochopis, preco aj ja mam na svojom aute (sukromnom) manual Neznasm automat prave kvoli narocnosti a zbytocnosti servisovania.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
Re: Všeobecná diskusia
Automat vydrzi dlho ak sa o neho staras... Samozrejme aj udrzba je trochu drahsia, ale ked mas na drahsie auto, musis mat aj na drahsi servis...
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2284
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia
Snake, nie nemyslim si, ze je to hlupy nazor, ked doslovne musis vymienat neaky sprosty filter + tesnenia azdych 30000 lebo mas DSG + to ti nezarucuje, ze sa ti ako na sluzobnom nerozpadne po 100000 km a v servise len miknu, ze to je normal.
Ja mam staru herku s 375 000 km a nemusel som nic menit na prevodovke = nemal som ziadne tie TVZ bezne naklady.
ZoranICS
Oktavia je pre teba drahe auto ???
Je pre teba Golf alebo Mazda 3 drahe auto?
Mne na automatoch vadi jedna dost podstatna vec. Je treba v nich pravidelne nieco menit + nik naozaj nik ti nezaruci, ze ten automat ti da tolko KM ako manual.
Iste suhlasim z nazorom, ze to iste ti plati aj pri mauale = moze ma sklamat kedykolvek hlavne ak predchadzajuci vlastnik bol debil.
Statisticky su vsak manualne prevodovky menej poruchove + je pri nich velmi nizky servis.
Kamos ma odnovoty (zdedene auto po otcovi) FIAT uno 1,4 benzin
to auto je strasne stare a hrdzave. Radit na nom ide jedna basen. NIKDY v zivote sa nechytil prevodovky.
Pytam sa teda preco nevedia aj automaticku prevodovku takto spravit.
Ja mam staru herku s 375 000 km a nemusel som nic menit na prevodovke = nemal som ziadne tie TVZ bezne naklady.
ZoranICS
Oktavia je pre teba drahe auto ???
Je pre teba Golf alebo Mazda 3 drahe auto?
Mne na automatoch vadi jedna dost podstatna vec. Je treba v nich pravidelne nieco menit + nik naozaj nik ti nezaruci, ze ten automat ti da tolko KM ako manual.
Iste suhlasim z nazorom, ze to iste ti plati aj pri mauale = moze ma sklamat kedykolvek hlavne ak predchadzajuci vlastnik bol debil.
Statisticky su vsak manualne prevodovky menej poruchove + je pri nich velmi nizky servis.
Kamos ma odnovoty (zdedene auto po otcovi) FIAT uno 1,4 benzin
to auto je strasne stare a hrdzave. Radit na nom ide jedna basen. NIKDY v zivote sa nechytil prevodovky.
Pytam sa teda preco nevedia aj automaticku prevodovku takto spravit.
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
Re: Všeobecná diskusia
Samozrejme ze su spolahlivejsie lebo sa stavaju zo stvrtiny komponentov v porovnani s automatom, nemaju ziadnu hydrauliku, ziadnu elektroniku. Je to obycajna - viac ako 100 rokov vyvyjana - jednoducha mechanika. Manualne prevodovky spred 100 rokov boli tak isto "nespolahlive" ako su dnes automaty.
Je cenovy rozdiel medzi DSG a manualom? Je. Nepisal som drahe, ale drahsie...
Treba si uvedomit najma jednu velmi podstatnu vec: Automat ma 4-6x taky objem oleja v sebe ako manual. Olej v prevodovke sa ti zohrieva pomalsie na pracovnu teplotu ako v motore. Cize nastartujem a motor nevytacam kum nemam olej na prevadzkovej teplote. Nie chladiacu kvapalinu ale olej - tu je prvy kamen urazu. Po tom co mam zohriaty olej v motore by som ho mohol vytacat, ale musim este dalsich 5-10km pri manuale a 15-20km pri automate cakat kym mam olej v prevodovke na pracovnej teplote. Ked tomu nakladam po tom, nic sa tomu nestane (samozrejme tomu nakladam v medziach slusnosti), ak ale nakladam mechanike este nez je na pracovnej teplote tak mechaniku odieram - nicim a v pripade automatu je to este horsie lebo neublizujem len mechanike ale aj hydraulike. Aj to DSG ti vydrzi 300+ ak sa k nemu budes spravat ako sa k tomu spravat mas. Samozrejme kazdych 30k menis olej - toto je ten drahsi servis ktory som uz spominal.
Auta ktore sa predavaju na bezne jazdenie nie su zavodne specialy... Drviva vacsina ludi si ale mysli ze sluzobne auto je rally auto. Tak sa necuduj ze ti na sluzobnom odide automat po 100k Vsetci vieme ze najrychlajsie auta na SK cestach su biele oktavie s polepom...
Je cenovy rozdiel medzi DSG a manualom? Je. Nepisal som drahe, ale drahsie...
Treba si uvedomit najma jednu velmi podstatnu vec: Automat ma 4-6x taky objem oleja v sebe ako manual. Olej v prevodovke sa ti zohrieva pomalsie na pracovnu teplotu ako v motore. Cize nastartujem a motor nevytacam kum nemam olej na prevadzkovej teplote. Nie chladiacu kvapalinu ale olej - tu je prvy kamen urazu. Po tom co mam zohriaty olej v motore by som ho mohol vytacat, ale musim este dalsich 5-10km pri manuale a 15-20km pri automate cakat kym mam olej v prevodovke na pracovnej teplote. Ked tomu nakladam po tom, nic sa tomu nestane (samozrejme tomu nakladam v medziach slusnosti), ak ale nakladam mechanike este nez je na pracovnej teplote tak mechaniku odieram - nicim a v pripade automatu je to este horsie lebo neublizujem len mechanike ale aj hydraulike. Aj to DSG ti vydrzi 300+ ak sa k nemu budes spravat ako sa k tomu spravat mas. Samozrejme kazdych 30k menis olej - toto je ten drahsi servis ktory som uz spominal.
Auta ktore sa predavaju na bezne jazdenie nie su zavodne specialy... Drviva vacsina ludi si ale mysli ze sluzobne auto je rally auto. Tak sa necuduj ze ti na sluzobnom odide automat po 100k Vsetci vieme ze najrychlajsie auta na SK cestach su biele oktavie s polepom...
- Tomasjerry
- Používateľ
- Príspevky: 2284
- Dátum registrácie: St 12. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA (work) Velke Levare (home)
Re: Všeobecná diskusia
Suhlasim, co si napisal.
Prepac mi ale v jednej veci, ja nerozdohudem aky rychlostny stupen budem mat zaradeny (hlavne pipka ktora to ani nevie prepnut do sequencneho modu). Ja som si to naschval skusal a naozaj to radilo strasne = prestrasne to trapilo motor na nizkych otackach a potom som samozrejme musel zoslapnut samozrejme ze to vyletelelo do nebies = vsetko zle, cize samotne nadstavenie odstupnovani bolo zle a bez mojho pricienia to vytacalo ako ty vravys nastudeno.
Dalsia vec, ak by som sa mal spravat k tomu automatu ako popisujes tak potrebujem potom prirucku. Preco potom je nie ukzaovatel teploty oleja na palubaku ? AKo ja budem vediet, kedy sa mi zohreje olej v tej hlupej veci? To si mam vyvestit + co sa stane ak je defentny filter a tecie upozorni ma nieco na nizky stav oleja ?
Cele je to akosik divne. Strasne metuce je pre mne hlavne to, ze nemozem ja udavat kedy preradit, resp, preraduje divne
Este jedna vec, ak mam automat tak ocakavam, ze bude radit on nie ja cez sequencne radenie potom straca cely automat zmysel, ked aj tak radis sam nie ??
Prepac mi ale v jednej veci, ja nerozdohudem aky rychlostny stupen budem mat zaradeny (hlavne pipka ktora to ani nevie prepnut do sequencneho modu). Ja som si to naschval skusal a naozaj to radilo strasne = prestrasne to trapilo motor na nizkych otackach a potom som samozrejme musel zoslapnut samozrejme ze to vyletelelo do nebies = vsetko zle, cize samotne nadstavenie odstupnovani bolo zle a bez mojho pricienia to vytacalo ako ty vravys nastudeno.
Dalsia vec, ak by som sa mal spravat k tomu automatu ako popisujes tak potrebujem potom prirucku. Preco potom je nie ukzaovatel teploty oleja na palubaku ? AKo ja budem vediet, kedy sa mi zohreje olej v tej hlupej veci? To si mam vyvestit + co sa stane ak je defentny filter a tecie upozorni ma nieco na nizky stav oleja ?
Cele je to akosik divne. Strasne metuce je pre mne hlavne to, ze nemozem ja udavat kedy preradit, resp, preraduje divne
Este jedna vec, ak mam automat tak ocakavam, ze bude radit on nie ja cez sequencne radenie potom straca cely automat zmysel, ked aj tak radis sam nie ??
AMD Ryzen™ 7 3700X, ASROCK X470 Taichi, 16 GB RAM 3200 MHz, ASUS 2080Ti, Samsung SSD 256GB + Samsung Evo SSD 256GB + 2TB HDD,LG DVD +/-rw, Frakcial 600 W Newton R3
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
To vsetko v LIAN LI PC-X1000 :)
Re: Všeobecná diskusia
Preto mavaju automaty rozne jazdne rezimy - sport, econ, normal, tow atd. Radenie padlami je povedzme taky bonus, ak sa chce clovek rozhodnut sam. Co som vsak jazdil automaty, tak 99% som to nechal na automatiku a "padloval" som iba ked ... ani neviem preco. Proste sa mi chvilu chcelo potrapit motor vo vyssich otackachTomasjerry napísal:Este jedna vec, ak mam automat tak ocakavam, ze bude radit on nie ja cez sequencne radenie potom straca cely automat zmysel, ked aj tak radis sam nie ??
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
jerry nehnevaj sa ale to je cipovina. Mam automat, priemerny automat drzi 300tkm, raz za 100tkm sa ma menit olej a filter, co do mojho auta je 8L + filter (70€ filter a 20€/l oleja), nove diesle maju dvojhmotu co odchadza zhruba pri 200tkm, vacsinou sa meni aj pritlacak, lozisko a lamela, cize cca 500-700€. Repas automatu od 300-700 €. A to uz ty musis vediet ze kedy najazdis 300tkm, a ci ti ten pridany komfort za to stoji.
.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
hlavne mi ten nazor pride na styl "nechcem nic lepsie a novsie lebo je to moc komplikovane a sk*rvi sa to rychlejsie"
potom treba jazdit na felicii tam ti nema co odist lebo je to tak primitivne auto.
potom treba jazdit na felicii tam ti nema co odist lebo je to tak primitivne auto.
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať