vela nafty bez vzduchu, nie je vobec sranda.. ale predrazeny dym.
hlavne u feldy ved potrebujes tam nejaky kompresny pomer a ten "vzduch" vacsinou pri tych dymovniciach vyrabaju tie hovadske turba pod kapotou.
diesle dymia väčšinou tie čo sú načipované alebo doje...srané
1,9TDi PD 96kW 6q. dlhodoby priemer 5,3L (väčšinou krátke vzdialenosťi 20km) na dlhšie vzdialenosti si robím 4,5L (jazdim tak do 120)
Ford Mondeo Combi (Wagon), r.v.:2006, 2.0 TDCi, 85kW
Auto som mal 14 dní, prejdených >1167 kilometrov, drvivá väčšina kilometrov bola prázdne auto (okrem mňa - šoféra). Auto som moc nešetril (dosť som ho držal pod krkom na maxime) a na prázdno bežal len kvôli dochladzovaniu turba (takže moc nafty"na prázdno" neušlo). Mesto/mimomesto bolo asi 50%/50%.
Spotreba za túto dobu pri tých podmienkach - 6.77l/100km. (VYPOČÍTANÁ - nie hodnota z palubného PC !!!)
Klimatizácia tam bola digitálna, nastavená stále rovnako na 22°C a všetkými výduchmi, prevádzkované s vypnutou klimatizáciou (tá bežala ozaj len veľmi máličko - len pri potrebe odrosenia okien). Verím tomu, že keď to auto niekto bude mať dlhšie, lepšie si naň zvykne a hlavne na tú príšerne dlhú 5 stupňovú prevodovku (v meste 4. prev. stupeň? Ani pri 60km/h. Na ceste s upravenou maximálkou na 70km/h dať 5. stupeň? Nie, nie, to proste nejde...), tak sa na 6.0l/100km dostane. Nehovoriac o tom, že môj konkrétny kúsok mal zničený termostat - ten motor sa nezohrial ani z náhody ani po súvislých 200km, dosahoval max. 60°C
\\edit: v TP je r.v. 2006, bol som ale majiteľom upozornený, že auto je v skutočnosti z roku 2002.
Kia Ceed 1.4 80kW (09) dlhodobý priemer som mal (nejakých 30-40tis km) 6,5 na sto (kým som jazdil na 15"). V lete som mal obuté 18" 225/45, tak po meste to bolo okolo 8, rovnako je to teraz v zime na zimných 15" (krátke trasy), najnižšiu si pamätám BA-KE juhom okolo 5,6 (diaľnica do 120, okresky svižne, t.j. tiež do 120 + obiehania).
Mercedes C220 CDI 125kW Model T 5AT (tiež 09 - S204) - za posledných 7 tisíc nejakých 7 na sto. Asi 5000 z toho sú diaľnice, aj plné auto (+Thule), aj poloprázdne auto, aj rýchlosti 110-120, ale aj 140-180, zvyšok okresky a mesto-krátke trasy v zime, 225/45 R17.
Na letných 225/40 R18 v meste krátke trasy okolo 8-9L, mimo mesta cez 6, diaľnica niečo medzi...
Opel Omega Caravan r.v.: 4/2000 2.5TD (áno, X25TD od BMW), 96kW na 225/55 R16 dnes pri -10°C až -15°C nešetrnou jazdou asi 65% mimo obce, 35% v obci priemer 6.5l/100km
na felicii vymenit lambda sondy, su to svinski zlodeji paliva plus skontrolovat priepustnost katalyzatora a eventualne pomoct dlhou zeleznou tycou.
Na tie lambdy sialene bacha. Po 15 rokoch maju narok byt zdochnute. Ak mas velky rozdiel spotreby v lete a zime teda povedzme v lete 7 litrov a v zime 10, su nabeton zdochnute aj ked to diagnostika nepise (ano, aj felicia mala diagnostiku).
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Nechapem preco majitelia felicii na ne tolko picuju ved za 200€ tam spravia generalku skoro celeho auta kde na moje za rovnaku sumu kupim akurat tak predne tlmice solidnejsej vyroby.
Inac k spotrebe aby som nebol OT.
BMW E39 525d M57 r.v.: 2002
priemerna spotreba na trase Slovensko - Nemecko (kde pracujem) nejakych 1250 km bola 6,5l pricom si palubak basnil nieco o 5,6l (musim tam upravit konstatu aby to ukazovalo pravdu).
A ked jazdim tu v Nemecku do prace a spet (nejakych 13Km jednym smerom) tak to odhadujem na 7,5l - 8l kedze palubak basni o 6,8l
felicia : lambdy kupovat original a nie sproste nahrady. Tri nahrady su drahsie ako jeden original. Vlastna skusenost
Felicia a vseobecne : samozrejme skontrolovat aj termostat. Pokial nema motor pracovnu teplotu (rucicka na typickej hodnote), NESMIE pri otvorenej nadrzke na chladiacu kvapalinu byt vidno ziadny pohyb. Poziadaj spolupachatela aby ti pri 70 stupnoch na teplomeri vrnel motorom na 3000rpm a v nadobke nesmies vidiet ziadny pohyb, inak termostat prepusta. Toto plati pre kazde auto. Extremne dolezite na zimnu spotrebu, samozrejme.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
zjavne niesi majitel felicie ... ja osm dvoch ... 400€ som mal generalku motora , 80€ komplet brzdy ... a mam pokracovat ? vobec sa to neoplati davat do toho auta .... to auto sa oplati podpalit a zahodit .... radsej by som daval peniaze do audi bmw ako do tohoto neauta .... dnes sa mi zasekol polrocny termostat .. aj to je gut ze ? prejst na tom 100km je lahoda ... znova gj felicia
PS: bral som original ... z funkcnych aut ..... no u mna to islo asi tak par dni a potom znova nic ... najprv to auto s nou islo ... a potom s nou nechcelo naskocit .. a jedneho dna sa rozhodlo ze to bude naiopak
PS: hej picujem len ja pretoze za tie iste peniaze sa da jazdit na lepsich autach ... proste hocico ine zahranicne je lepsie ako toto ... uzivajte si vase felicie kym idu veru ...
Naposledy upravil/-a shajek v So 25. Jan, 2014, 21:25, upravené celkom 1 krát.
Ja v prvom rade nerozumiem ako si niekto moze kupit auto typu felicia...sused zohnal za 200eur peugeot 106, az na to ze spojka ide tazko je to vo vsetom lepsie ako felicia