Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7933
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
samozrejme, ze ste ho nenaviedli na kup stare auto, to mi je len napad
ten accord je za tu cenu super, prehodit disky a mate super auto, ktoreho cena nebude ani tak rapidne klesat
...a neviem velmi co vidite vyzorovo na tych 15 rocnych bmw...
ten accord je za tu cenu super, prehodit disky a mate super auto, ktoreho cena nebude ani tak rapidne klesat
...a neviem velmi co vidite vyzorovo na tych 15 rocnych bmw...
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Tak opat som trochu tu. Vidim, ze diskusia sa trosku ubrala inym smerom, vratim sa nazad k mojej teme. Celkom dost ma zaujal ten fakt, ze Chevrolet Orlando pri 130 km/h toci 3800 rpm. Nad takymito vecami som nikdy neuvazoval, kedze ja som vzdy jazdil na velkych objemoch a tam je to o tom, ze si to len tak pobrumkava. Zabudol som, ze vyberam moderne auto, ktore musi vyhovovat pridrbanym normam EU, cize poddimenzovany mixer, kde to zachranuje prevodovka, aby sa to aspon nejako rozbehlo z miesta.
Updatol som teda moju tabulku a pridal som tam stlpec rpm 130km/h, ktory je presne o tomto -- kolko ktore auto toci pri 130 km/h. Dalo to trochu prace, ale malo by to byt dobre vypocitane za pomoci rozmerov kolies, transmission gear ratios a axle ratio. Je to velmi dobry parameter, ako dalej zuzit vyber finalistov. Tam, kde su prazdne policka, sa mi nepodarilo najst potrebne udaje (ale celkom urcite by som nasiel kopec zvastov o tom, kolko PET flias sa kam vojde).
Pozeram, ze vacsina aut je naladenych na tych 3300 rpm plus minus autobus. Pri vyplnani som sa dozvedel nasledovne veci:
• Niektori vyrobcovia naozaj ladia auto dakam do mesta (na dialnici 3700+ rpm).
• Vobec nehra rolu, ze niekto ma 5-rychlostnu a niekto 6-rychlostnu prevodovku. Neda sa podla toho povedat, ze to a to auto bude mat mensie otacky na dialnici (prikladom budiz Hyundai ix35).
• Prekvapila ma Honda, ktora je (podla mna) naladena celkom vysoko. Aj ten 2.4L motor s M/T6 si drzi 3400 rpm. Mozno je to tak pri Honde normalne, mozno tak ma dobry vykon a mozno je pri tych otackach tichsia nez nejaka KIA. Neviem, len pozeram na cisielka.
A teraz prekvapenie dna: Matsuda -- moja oblubena znacka. Z malolitraznych motorov (<3.0L) sa jedina drzi v zelenych cislach (<3000 rpm). Zacina sa mi pacit viac a viac.
Vo svetle novych vypoctov som kvoli vysokym otackam vylucil: Cruze SW, Orlando s manualom, ix35, Sportage, Outlander a Mazdu3 1.5, ktora vyhovuje, ale kebyze sa ide do Mazdy3, tak urcite 2.0L. To je zatial vsetko. Pekne sa nam to zuzuje. Do pondelka to este nejako osekam a zaciatkom buduceho tyzdna sa pojde pozerat nazivo.
Updatol som teda moju tabulku a pridal som tam stlpec rpm 130km/h, ktory je presne o tomto -- kolko ktore auto toci pri 130 km/h. Dalo to trochu prace, ale malo by to byt dobre vypocitane za pomoci rozmerov kolies, transmission gear ratios a axle ratio. Je to velmi dobry parameter, ako dalej zuzit vyber finalistov. Tam, kde su prazdne policka, sa mi nepodarilo najst potrebne udaje (ale celkom urcite by som nasiel kopec zvastov o tom, kolko PET flias sa kam vojde).
Pozeram, ze vacsina aut je naladenych na tych 3300 rpm plus minus autobus. Pri vyplnani som sa dozvedel nasledovne veci:
• Niektori vyrobcovia naozaj ladia auto dakam do mesta (na dialnici 3700+ rpm).
• Vobec nehra rolu, ze niekto ma 5-rychlostnu a niekto 6-rychlostnu prevodovku. Neda sa podla toho povedat, ze to a to auto bude mat mensie otacky na dialnici (prikladom budiz Hyundai ix35).
• Prekvapila ma Honda, ktora je (podla mna) naladena celkom vysoko. Aj ten 2.4L motor s M/T6 si drzi 3400 rpm. Mozno je to tak pri Honde normalne, mozno tak ma dobry vykon a mozno je pri tych otackach tichsia nez nejaka KIA. Neviem, len pozeram na cisielka.
A teraz prekvapenie dna: Matsuda -- moja oblubena znacka. Z malolitraznych motorov (<3.0L) sa jedina drzi v zelenych cislach (<3000 rpm). Zacina sa mi pacit viac a viac.
Vo svetle novych vypoctov som kvoli vysokym otackam vylucil: Cruze SW, Orlando s manualom, ix35, Sportage, Outlander a Mazdu3 1.5, ktora vyhovuje, ale kebyze sa ide do Mazdy3, tak urcite 2.0L. To je zatial vsetko. Pekne sa nam to zuzuje. Do pondelka to este nejako osekam a zaciatkom buduceho tyzdna sa pojde pozerat nazivo.
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
kvoli otackam mas 3 moznosti..
Volit diesel 1.9Tdi+, turbo benzin 1,6-1,8.. alebo benzin 2.0+
Lebo ked sa pozries, tak aj tie 6-stupnove manualy su casto bieda.
Volit diesel 1.9Tdi+, turbo benzin 1,6-1,8.. alebo benzin 2.0+
Lebo ked sa pozries, tak aj tie 6-stupnove manualy su casto bieda.
Naposledy upravil/-a CageJ v So 04. Jan, 2014, 12:54, upravené celkom 2 krát.
Spoiler: ukázať
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7933
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
takze ma len jednu moznost 2.0+
- Benzin
- Bez turba
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
ono preplnana 1.8 ci 2.0T by bola najlepsia..
ale tam to uz ide aj do spotreby dost..
Inac tie nove M5 + M6 su aj tak riesene, ze uz pri 45-50km/h radis 5tku...
ale tam to uz ide aj do spotreby dost..
Inac tie nove M5 + M6 su aj tak riesene, ze uz pri 45-50km/h radis 5tku...
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
neviem odkial si zobral ten udaj v honde, ale co som sa vozil na 2.4i 7G (predchadzajuca gen) tak pri 130km na 6ke tocilo 2600-2700ot a pri okreskach na rovine s tym znami (na inej 2.4i 7Gen) robil spotrebu 6,5l/100km, ale to siel 100kmh a nieco nad 2000ot
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
tiez nerozumiem preco nechces oturbeny 1.8 alebo 2.0 motor ?
EDIT: ked som si natukal do autobazar.eu cena 15k vysie, benzin, rok vyroby 2012 a vypol vsetky dovozy a cudzie krajiny bolo tam cez 200aut ... bohaty vyber bol vsetkych moznych motorov. Preco nie takto radsej ?
EDIT: ked som si natukal do autobazar.eu cena 15k vysie, benzin, rok vyroby 2012 a vypol vsetky dovozy a cudzie krajiny bolo tam cez 200aut ... bohaty vyber bol vsetkych moznych motorov. Preco nie takto radsej ?
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Lancer teda vypadol?
Neviem kedy sa dostanem na dialnicu ale mozem ti pozriet otacky na 4rke a 5tke
Neviem kedy sa dostanem na dialnicu ale mozem ti pozriet otacky na 4rke a 5tke
Spoiler: ukázať
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
on ma obavy z turboduchadla, lebo bud mysli, ze rozstreli motor alebo, ze po 100 000km bude menit ..
Spoiler: ukázať
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
zas este k tej i30. Tam nech ta otacky motora netrapia ak ti ide o hluk, ten ani pocut nebudes. i30 ma iny neduh, hlavne na zimnych gumach je dost v interiery pocut gumy, proste podvozok je slabo odhlucneny. Nie je to nic strasne, da sa to prezit ale je to proste pocut na niektorych usekoch dialnice (D1 a R1). Ale vraj modelovy rok 2013 uz tymto neduhom tak netrpi. Ja mam 2012, tak tam to je este pocut viac.
myPC CPU:i5 3350P, MB:Gigabyte B75M D3H, RAM:8GB Kingston 1600MHz cl9, VGA:MSI R9 270 Gaming DVD-RW:LG H12NR, HDD:Toshiba 1TB, SSD:Toshiba HG2 256GB, LCD:LG W2220P-BF, Case: SilentiumPC Gladius M35,PSU:Seasonic M12II 520W, Router: Mikrotik hAP ac2 myPhone: Google Pixel 4a myStation: Playstation 3 myHeadphones: Sennheiser HD 438
- lepermessiah
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2796
- Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
- Bydlisko: ZV
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
.. no ale to mozme velmi lahko napravit !Snake napísal:Normálne si pripadám jak degeš že ja nemám nálepku Audi klubu, pomaly ešte aj na volante...
Spoiler: ukázať
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
lancer 1.8 je bez turbaCageJ napísal:on ma obavy z turboduchadla, lebo bud mysli, ze rozstreli motor alebo, ze po 100 000km bude menit ..
turbo mal ralliart a evo
Spoiler: ukázať
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
odporucam logo Apple s napisom "som gay"
Cage: bodaj by sa nebal. Atmosfericky benzin ma prakticky vsetky "spotrebne" suciastky v rozumnej cene. Bezne sa pri generalke zarovna hlava, prekruzkuje sa to a ide sa dalej. Turbo je uz ina palka a ono sa pocita s tym, ze skor alebo neskor toto turbo odide. Kto chce auto na 5 rokov, tak toto asi neriesi.
Cage: bodaj by sa nebal. Atmosfericky benzin ma prakticky vsetky "spotrebne" suciastky v rozumnej cene. Bezne sa pri generalke zarovna hlava, prekruzkuje sa to a ide sa dalej. Turbo je uz ina palka a ono sa pocita s tym, ze skor alebo neskor toto turbo odide. Kto chce auto na 5 rokov, tak toto asi neriesi.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 184
- Dátum registrácie: Št 11. Nov, 2004, 14:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Z toho zoznamu by som osobne siel do toho Accordu.
Slusny motor, paradny kufor a disky su myslim najmensi problem.
Druhym kandidatom by bola Mazda 3, ta sa mi paci dizajnovo + fajn motor (2.0), len myslim ze oproti Accordu to bude priestorovo o triedu nizsie, hlavne kufor.
Preto ma celkom zaskocila hned v prvom poste podmienka:
"- Auto velkostou pre normalnych ludi (ziadne male kraviny ako Honda Civic, Nissan Joke... totiz Juke, Mazda 2 a podobne)"
Pritom Mazda 3 je velkostna trieda taka ista ako Civic a ma o dost mensi kufor ( Mazda 3 HB -364 l, Civic - 477l ).
Ano, novy Civic sa ani mne moc nepaci (to je ale dost subjektivna vec), ale mimo toho je to minimalne vhodny "super" pre Mazdu 3...
Slusny motor, paradny kufor a disky su myslim najmensi problem.
Druhym kandidatom by bola Mazda 3, ta sa mi paci dizajnovo + fajn motor (2.0), len myslim ze oproti Accordu to bude priestorovo o triedu nizsie, hlavne kufor.
Preto ma celkom zaskocila hned v prvom poste podmienka:
"- Auto velkostou pre normalnych ludi (ziadne male kraviny ako Honda Civic, Nissan Joke... totiz Juke, Mazda 2 a podobne)"
Pritom Mazda 3 je velkostna trieda taka ista ako Civic a ma o dost mensi kufor ( Mazda 3 HB -364 l, Civic - 477l ).
Ano, novy Civic sa ani mne moc nepaci (to je ale dost subjektivna vec), ale mimo toho je to minimalne vhodny "super" pre Mazdu 3...
MB: ASRock 890GX EXTREME3 CPU: AMD Phenom II X6 1055T + Gelid Tranquillo
RAM: 2 x Corsair XMS3 4GB (Kit 2x2GB) 1600MHz DDR3, CL9
VGA: Gainward GT240 1024MB GDDR5 SSD: Intel X25-V 40GB HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB
Zdroj: Seasonic S12II-520 Case: Antec 300 LCD: Samsung 2443BW
RAM: 2 x Corsair XMS3 4GB (Kit 2x2GB) 1600MHz DDR3, CL9
VGA: Gainward GT240 1024MB GDDR5 SSD: Intel X25-V 40GB HDD: Samsung SpinPoint F3 1TB
Zdroj: Seasonic S12II-520 Case: Antec 300 LCD: Samsung 2443BW
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
honda 2.4i, veru tak:
http://www.youtube.com/watch?v=oZVtErcEhVA
5200rpm na 205km/h = zhruba 3250rpm na 130km/h prepocet
http://www.youtube.com/watch?v=_tBceOXKkzM
6000rpm na 225km/h = radovo to sedi rovnako, cize okolo 3200 az 3300rpm je 130km/h.
Pri Honde by som to neriesil. Dovody ? Honda, vysokootackove motory, sprevodovanie riesene na dynamiku (a nie na "ach boze az tu dosiahnem potrebny vykon aby som vobec 130 isiel po rovine"). 2.4i objem na 3200rpm je nieco uplne ine ako 1.6i na 3900rpm.
A vobec, 3200rpm mi pride o dost menej ako 3900rpm ano, nie je to 2200rpm ale zrovna toto by mi vadilo pri hondicke asi najmenej. A okrem ineho jedna ruka na bradavky a druha na cicinu : 99% dnesnych modernych dieslov nedosahuje 130km/h pri 2300rpm. Vacsinou sa bavime o cislach okolo 2600 az 2800rpm a to uz pre motory okolo objemu 1.8 az 2.0 litra v spojeni so 6kvaltovou prevodovkou, 5kvalty uz nie su tak dobre odstupnovane (samozrejme kvoli emisiam a moznosti zaradit v meste pri 60km/h siesty prevodovy stupen pri 1082,4 rpm).
http://www.youtube.com/watch?v=oZVtErcEhVA
5200rpm na 205km/h = zhruba 3250rpm na 130km/h prepocet
http://www.youtube.com/watch?v=_tBceOXKkzM
6000rpm na 225km/h = radovo to sedi rovnako, cize okolo 3200 az 3300rpm je 130km/h.
Pri Honde by som to neriesil. Dovody ? Honda, vysokootackove motory, sprevodovanie riesene na dynamiku (a nie na "ach boze az tu dosiahnem potrebny vykon aby som vobec 130 isiel po rovine"). 2.4i objem na 3200rpm je nieco uplne ine ako 1.6i na 3900rpm.
A vobec, 3200rpm mi pride o dost menej ako 3900rpm ano, nie je to 2200rpm ale zrovna toto by mi vadilo pri hondicke asi najmenej. A okrem ineho jedna ruka na bradavky a druha na cicinu : 99% dnesnych modernych dieslov nedosahuje 130km/h pri 2300rpm. Vacsinou sa bavime o cislach okolo 2600 az 2800rpm a to uz pre motory okolo objemu 1.8 az 2.0 litra v spojeni so 6kvaltovou prevodovkou, 5kvalty uz nie su tak dobre odstupnovane (samozrejme kvoli emisiam a moznosti zaradit v meste pri 60km/h siesty prevodovy stupen pri 1082,4 rpm).
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.