Do renaultu aj so ZF!
Do renaultu aj so ZF!
Takze situation nasledovna:
Mam prevodovku ZF 6HP19A - Audi A8. Chcem vymenit olej. ZF ma na trhu 3 druhy olejov, ZF LifeGuard 6 (Zlty), ZF LifeGuard 6+ (Modry), a ZF LifeGuard 8 (Zeleny). Moze mi niekto prosim najst aky tam ma ist? Lebo ja som z toho idiot uz, dve a pol hodiny hladam ktory tam ma ist, ofiko ZF dokumenty a vsetky hovoria ze tam ma ist 6+ alebo 8, niektore zas ze LG6.
Podla tohto - https://www03apps.zf.com/interoelepdf/T ... en0700.pdf - mam dat LG6 alebo LG8
Podla tohto - http://www.zf.com/media/media/document/ ... atalog.pdf - mam dat LG6+
Opravna sada 1071 040 075 - kod prev JNL - Vyr cisl 4316952.
Jak u degesov toto naozaj, kazde jedno tesnenie som nasiel, uz viem ako vymenit mechatroniku, aj ako to cele funguje, ale kazdy /servisy, ZF samotny, internet/ hovori nieco ine...
Si pripadam jak v porno priemysle, ako u k0k0t0v!
Mam prevodovku ZF 6HP19A - Audi A8. Chcem vymenit olej. ZF ma na trhu 3 druhy olejov, ZF LifeGuard 6 (Zlty), ZF LifeGuard 6+ (Modry), a ZF LifeGuard 8 (Zeleny). Moze mi niekto prosim najst aky tam ma ist? Lebo ja som z toho idiot uz, dve a pol hodiny hladam ktory tam ma ist, ofiko ZF dokumenty a vsetky hovoria ze tam ma ist 6+ alebo 8, niektore zas ze LG6.
Podla tohto - https://www03apps.zf.com/interoelepdf/T ... en0700.pdf - mam dat LG6 alebo LG8
Podla tohto - http://www.zf.com/media/media/document/ ... atalog.pdf - mam dat LG6+
Opravna sada 1071 040 075 - kod prev JNL - Vyr cisl 4316952.
Jak u degesov toto naozaj, kazde jedno tesnenie som nasiel, uz viem ako vymenit mechatroniku, aj ako to cele funguje, ale kazdy /servisy, ZF samotny, internet/ hovori nieco ine...
Si pripadam jak v porno priemysle, ako u k0k0t0v!
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Do renaultu aj so ZF!
a cele to este komplikuje autorizovane zastupenie nekompletnych olympijskych kruhov, ktori samozrejme tvrdia ze olej v automate sa nevymiena (povrazdit doradu) a/alebo absolutne nevedia aky olej tam ma ist, aky je technologicky postup vymeny a podobne.
Moj nazor : LG6 je originalna napln pouzivana v case vzniku tejto skrine co bolo radovo 6 rokov dozadu. Postupne bola nahradena verziou 6+ ktora preukazuje zvysenu odolnost voci degradacii niektorych prisad, cim umoznuje najazdit viac kilometrov bez yvmeny (sprosty majitel a autorizovany servis) a zabezpecuje ciastocne zvysenu zivotnost prevodovky.
LG8 vyzera byt posledna napln ktora bude zrejme smerom dole kompatibilna, cize aj ked ju literatura vyhradne nespomina do tejto skrine, zrejme [! zdoraznujem !] tam moze bez uhony ist. LG8 bol specificky vyvinuty pre najnovsie 8kvaltove prevodovky a pouziva sa v nich vyhradne, do 8kvaltov nesmie ist LG6/6+
http://www.zf.com/media/media/document/ ... atalog.pdf
http://www.zf.com/na/content/media/unit ... edures.pdf [ano viem ze nemas tuto znacku]
http://www.apra-europe.org/dateien/down ... ronics.pdf
8kvaltove prevodovky ktore su samozrejme narocnejsie na fluid ako starsi 6kvaltovi bracekovia. Vacsia narocnost, mensi vnutorny priestor sposobujuci vyssie tepelne namahanie [! teplo je predovsetkym to co olej znehodnocuje v prevodovke !] a samozrejme vacsi tocivy moment s ktorym je vo vacsine pripadov 8kvalt prevodovka spajana sa proste prejavuju svojimi narokmi. Hypoidne prevody si proste pytaju svoje [odbocim : traja sme niesli prevodovku z Cajenna S, mali sme co robit, do Audi A8 proste nic take nedostanes, ked poviem ze mala dva metre tak som to o moc neprehnal. Pozri si aky ma ten kram tunel vnutri medzi sedackami a teraz uz vies preco].
Vsetky tri triedy olejov splnaju ZF specifikaciu ZF-ML11 takze podla casovej postupnosti uvadzania na trh predpokladam to co pisem. Vyzera to tak ze verzia 6HP19X pouzita v Audi Kvé7 vyzaduje olej LF8, zase len zrejme vacsej vahe auta, statisticky vacsim k0k0tom riadiacim danu triedu auta v porovnani s audi a6/a8 ktori jednak pridrbavaju tej prevodovke viac ako je zdraviu prospesne a dvak si vacsia vaha auta a horsia aerodynamika tiez ukusnu svoju cast z kolaca.
http://www.jaguarforums.com/forum/attac ... icants-pdf
rocnik 2010
vzdy si pozeraj rok z ktoreho pochadza dana informacia. Zavolaj tymto : http://www.zf-pakra.cz/vymena-olejovych ... sobni.html co ti povedia.
Moj kvalifikovany nazor : LG6+ je riesenie ktorym by si nemal poskodit. Ma lepsie parametre ako LG6. Do tvojej skrine LG8 nepotrebujes, pretoze v case jej vzniku taky olej neexistoval - na druhu stranu by si nim nemal skrini poskodit ale predpisany tam nie je.
Na zivotnost prevodovky vplyva predovsetkym caste menenie jej oleja a sposob pouzivania. Nahanat sa po dialnici 180 lebo je to jednoduche samozrejme daleko viac dava skrini zabrat ako ked pojdes 125km/h, ale kto uz by to preboha robil na takom aute, ze ? 230 nie je zase az tak vela a navyse ked je clovek uponahlany... co 99.% majitelov je...
Ten prvy dokument ktory si linkoval ti sposobil nerozhodnost. Uvadza aj LG6, aj LG8, s dodatkom Main Parts List - ale vsimni si ze ziadna 6hp19a nema vynuteny olej LG8. Tej olej vznikol, ako hovorim, neskor ako prevodovka samotna.
Analogicka situacia u Chrysleru ktoru poznam mimoriadne dobre : ATF+4 oleje do automatov. ATF4 norma je medzinarodny standard ; ATF+4 je registered trademark Chrajzlera s parametrami hrubo prekracujucimi ATF4, rozdiely su nadlho ale daju sa jednoducho najst na internete. Do svojich prevodoviek Chrysler vynucuje pouzitie ATF+4, samozrejme, a licencuje za prachy vyrobcom žbŕnd pouzitie tejto znamky na ich flaskach. Zhruba X rokov po ATF+4 prisiel na trh dalsi standard, nieco na sposob Dexron6, ktory svojimi parametrami a zivotnostou oleja este prekracuje ATF+4 a mozes ho beztrestne do tychto prevodoviek pouzit. Samozrejme to sa uz v ziadnej literature Chrysleru nespomina. Isli by proti sebe nielen obchodne, ale aj v kazdom inom ohlade.
PS: mam troch ludi ktori maju vynikajucu skusenost s komukaciou s ZahnradFabrikou (vedel si ze ZF znamena Ozubene Kolesa Fabrika ?). Preco im jednoducho nenapises email s udanim serioveho cisla audi a detailnych informacii ? Zoberie ti to 10 minut casu a sice zase budes mat len subjektivny vysledok (pretoze odpoveda konkretny clovek, keby ti odpovedalo sto ludi tak budes mat zopar rozlicnych odpovedi) ale tento subjektivny vysledok by mal byt najviac realny.
PS2 : vsetci sme si vsimli ze nikdy som neradil - to by ma fakt nenapadlo ani v zlom sne - vliezt do akehokolvek autorizovaneho servisu nekompletnych olympijskych kruhov, ktore su navyse aj zle usporiadane graficky. Mam pisomny papier s peciatkou autorizaku v Bratislave ze pocas jazdy na automate pri rychlosti 60km/h dokazu hentie howada pardon zamestnanci technici zaradit P. Ze toto potvrdenie sa vydava pre pripadne neskorsie problemy s prevodovkou, ktore samozrejme museli prist a jasne ze prisli. Takyto mame kvalifikovany servis...
Moj nazor : LG6 je originalna napln pouzivana v case vzniku tejto skrine co bolo radovo 6 rokov dozadu. Postupne bola nahradena verziou 6+ ktora preukazuje zvysenu odolnost voci degradacii niektorych prisad, cim umoznuje najazdit viac kilometrov bez yvmeny (sprosty majitel a autorizovany servis) a zabezpecuje ciastocne zvysenu zivotnost prevodovky.
LG8 vyzera byt posledna napln ktora bude zrejme smerom dole kompatibilna, cize aj ked ju literatura vyhradne nespomina do tejto skrine, zrejme [! zdoraznujem !] tam moze bez uhony ist. LG8 bol specificky vyvinuty pre najnovsie 8kvaltove prevodovky a pouziva sa v nich vyhradne, do 8kvaltov nesmie ist LG6/6+
http://www.zf.com/media/media/document/ ... atalog.pdf
http://www.zf.com/na/content/media/unit ... edures.pdf [ano viem ze nemas tuto znacku]
http://www.apra-europe.org/dateien/down ... ronics.pdf
8kvaltove prevodovky ktore su samozrejme narocnejsie na fluid ako starsi 6kvaltovi bracekovia. Vacsia narocnost, mensi vnutorny priestor sposobujuci vyssie tepelne namahanie [! teplo je predovsetkym to co olej znehodnocuje v prevodovke !] a samozrejme vacsi tocivy moment s ktorym je vo vacsine pripadov 8kvalt prevodovka spajana sa proste prejavuju svojimi narokmi. Hypoidne prevody si proste pytaju svoje [odbocim : traja sme niesli prevodovku z Cajenna S, mali sme co robit, do Audi A8 proste nic take nedostanes, ked poviem ze mala dva metre tak som to o moc neprehnal. Pozri si aky ma ten kram tunel vnutri medzi sedackami a teraz uz vies preco].
Vsetky tri triedy olejov splnaju ZF specifikaciu ZF-ML11 takze podla casovej postupnosti uvadzania na trh predpokladam to co pisem. Vyzera to tak ze verzia 6HP19X pouzita v Audi Kvé7 vyzaduje olej LF8, zase len zrejme vacsej vahe auta, statisticky vacsim k0k0tom riadiacim danu triedu auta v porovnani s audi a6/a8 ktori jednak pridrbavaju tej prevodovke viac ako je zdraviu prospesne a dvak si vacsia vaha auta a horsia aerodynamika tiez ukusnu svoju cast z kolaca.
http://www.jaguarforums.com/forum/attac ... icants-pdf
rocnik 2010
vzdy si pozeraj rok z ktoreho pochadza dana informacia. Zavolaj tymto : http://www.zf-pakra.cz/vymena-olejovych ... sobni.html co ti povedia.
Moj kvalifikovany nazor : LG6+ je riesenie ktorym by si nemal poskodit. Ma lepsie parametre ako LG6. Do tvojej skrine LG8 nepotrebujes, pretoze v case jej vzniku taky olej neexistoval - na druhu stranu by si nim nemal skrini poskodit ale predpisany tam nie je.
Na zivotnost prevodovky vplyva predovsetkym caste menenie jej oleja a sposob pouzivania. Nahanat sa po dialnici 180 lebo je to jednoduche samozrejme daleko viac dava skrini zabrat ako ked pojdes 125km/h, ale kto uz by to preboha robil na takom aute, ze ? 230 nie je zase az tak vela a navyse ked je clovek uponahlany... co 99.% majitelov je...
Ten prvy dokument ktory si linkoval ti sposobil nerozhodnost. Uvadza aj LG6, aj LG8, s dodatkom Main Parts List - ale vsimni si ze ziadna 6hp19a nema vynuteny olej LG8. Tej olej vznikol, ako hovorim, neskor ako prevodovka samotna.
Analogicka situacia u Chrysleru ktoru poznam mimoriadne dobre : ATF+4 oleje do automatov. ATF4 norma je medzinarodny standard ; ATF+4 je registered trademark Chrajzlera s parametrami hrubo prekracujucimi ATF4, rozdiely su nadlho ale daju sa jednoducho najst na internete. Do svojich prevodoviek Chrysler vynucuje pouzitie ATF+4, samozrejme, a licencuje za prachy vyrobcom žbŕnd pouzitie tejto znamky na ich flaskach. Zhruba X rokov po ATF+4 prisiel na trh dalsi standard, nieco na sposob Dexron6, ktory svojimi parametrami a zivotnostou oleja este prekracuje ATF+4 a mozes ho beztrestne do tychto prevodoviek pouzit. Samozrejme to sa uz v ziadnej literature Chrysleru nespomina. Isli by proti sebe nielen obchodne, ale aj v kazdom inom ohlade.
PS: mam troch ludi ktori maju vynikajucu skusenost s komukaciou s ZahnradFabrikou (vedel si ze ZF znamena Ozubene Kolesa Fabrika ?). Preco im jednoducho nenapises email s udanim serioveho cisla audi a detailnych informacii ? Zoberie ti to 10 minut casu a sice zase budes mat len subjektivny vysledok (pretoze odpoveda konkretny clovek, keby ti odpovedalo sto ludi tak budes mat zopar rozlicnych odpovedi) ale tento subjektivny vysledok by mal byt najviac realny.
PS2 : vsetci sme si vsimli ze nikdy som neradil - to by ma fakt nenapadlo ani v zlom sne - vliezt do akehokolvek autorizovaneho servisu nekompletnych olympijskych kruhov, ktore su navyse aj zle usporiadane graficky. Mam pisomny papier s peciatkou autorizaku v Bratislave ze pocas jazdy na automate pri rychlosti 60km/h dokazu hentie howada pardon zamestnanci technici zaradit P. Ze toto potvrdenie sa vydava pre pripadne neskorsie problemy s prevodovkou, ktore samozrejme museli prist a jasne ze prisli. Takyto mame kvalifikovany servis...
Naposledy upravil/-a mp3turbo v St 22. Jan, 2014, 01:41, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Do renaultu aj so ZF!
Ach boze mp3turbo zase ody na olej
Snake: vyzeras ako rozumny clovek, tak zober ojdy a chod vymenit olej do wien do ZF servisu. Na bmwklube bolo takych co sli menit olej v automate a zabudli dat automat do servisneho modu, alebo neodsali vakuovo alebo dali vandrakom, kde po case zacal cukat a trhat. Nakoniec preplatili za repas a harakiri okolo toho.
V konecnom dosledku aj tak z depresii odniesli a dostali novu ZF prevodovku, ktora stala menej ako tie repasy a keby to urobili na ziaciatku usetrili by kopec casu a €
Snake: vyzeras ako rozumny clovek, tak zober ojdy a chod vymenit olej do wien do ZF servisu. Na bmwklube bolo takych co sli menit olej v automate a zabudli dat automat do servisneho modu, alebo neodsali vakuovo alebo dali vandrakom, kde po case zacal cukat a trhat. Nakoniec preplatili za repas a harakiri okolo toho.
V konecnom dosledku aj tak z depresii odniesli a dostali novu ZF prevodovku, ktora stala menej ako tie repasy a keby to urobili na ziaciatku usetrili by kopec casu a €
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Do renaultu aj so ZF!
aspon si sa nieco nove dozvedel o com si doteraz nemal ani tusenia.
Vlastne nedozvedel, lebo si lenivy.
Vlastne nedozvedel, lebo si lenivy.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Do renaultu aj so ZF!
Do Hondy automatu sa dava Honda ATF a do manualu Honda MTF a to mi staci
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- lepermessiah
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 2796
- Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
- Bydlisko: ZV
Re: Do renaultu aj so ZF!
z mojho pohladu mp3turbo dal obsirny prispevok k veci
a co sa ZF tyka, tak na klube nekompletnych olympionikov sa toto volakedy davno riesilo, tiez dilema ci 6 alebo 6+ a skoncilo to pri 6+ a vymena v CR, na SR nie je kompetentny asi nikto (za rozumne peniaze) ..lebo Audi Centrum este stale patriace tomu fuzkatemu zlodejovi je na toto komplet vybavene a co som pocul tak je tam aj clovek co vie ten olej normalne vymenit, ale tie ceny autorizaku
a ku porsche interauto sa asi zbytocne vyjadrovat, oni ak si nahodou niekedy napravia reputaciu, dajte mi vediet
a co sa ZF tyka, tak na klube nekompletnych olympionikov sa toto volakedy davno riesilo, tiez dilema ci 6 alebo 6+ a skoncilo to pri 6+ a vymena v CR, na SR nie je kompetentny asi nikto (za rozumne peniaze) ..lebo Audi Centrum este stale patriace tomu fuzkatemu zlodejovi je na toto komplet vybavene a co som pocul tak je tam aj clovek co vie ten olej normalne vymenit, ale tie ceny autorizaku
a ku porsche interauto sa asi zbytocne vyjadrovat, oni ak si nahodou niekedy napravia reputaciu, dajte mi vediet
Spoiler: ukázať
Re: Do renaultu aj so ZF!
mp3turbo: Myslim ze riesit znacku je blbost, nakolko to ma v sebe aj BMW, RR, LR a ine auta. Co sa tyka oleja, v prevodovke je asi LG6+, nakolko 8 sa zacala davat az od 2009 (preto aj tie dokumenty uvadzaju ine veci), kazdopadne som rozposlal maily do AT a CZ (ZF Austria / ZF Pakra), dam tam naliat LG8 s preplachom.
Na slovensku bieda, v novej bani riešia len ťažkú techniku lebo pracovníci nemali skúšky, ževraj do konca roka by mali mať...
Na slovensku bieda, v novej bani riešia len ťažkú techniku lebo pracovníci nemali skúšky, ževraj do konca roka by mali mať...
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Do renaultu aj so ZF!
ano, to P pocas jazdy bolo Porše Dolnozemska. Ako to dokazali je mi dodnes zahadou.
Nemam vyhrady voci LG8 ako bolo popisane. Vyhrady mam voci cenovke za ten ukon (9 litrov mi nepride take drahe) ale to je bezna dan za vlastnictvo A8 a myslim ze teba tie cisla nebudu nejako moc vzrusovat.
Nemam vyhrady voci LG8 ako bolo popisane. Vyhrady mam voci cenovke za ten ukon (9 litrov mi nepride take drahe) ale to je bezna dan za vlastnictvo A8 a myslim ze teba tie cisla nebudu nejako moc vzrusovat.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Do renaultu aj so ZF!
Tu nejde o cenu, ale nech mi niekto vysvetlí jednu vec
Pakra CZ - Olej 400 kaček za liter (x12l), filtre, tesnenie, šrob, robota = 370€ s DPH
Audi Centrum BA - Olej 70€/l (x10l), filtre, tesnenie, šrób, robota = 1400€ bez DPH
Vonkoncom ma to neserie, ale takýto rozdiel je fakt moc. Plus v Pakre auto 3 hodiny, v Audicentre 3 dni...
Pakra CZ - Olej 400 kaček za liter (x12l), filtre, tesnenie, šrob, robota = 370€ s DPH
Audi Centrum BA - Olej 70€/l (x10l), filtre, tesnenie, šrób, robota = 1400€ bez DPH
Vonkoncom ma to neserie, ale takýto rozdiel je fakt moc. Plus v Pakre auto 3 hodiny, v Audicentre 3 dni...
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Do renaultu aj so ZF!
ani sa necudujem. A k tomu nasemu trojdnovemu servisu... co dodat. Radsej nic. Inak na tom automate samozrejme nemas co robit tri hodiny ale to je zase ina diskusia.
Hodinova sadzba 50eur na hodinu krat jedna hodina je ine ako krat tri hodiny. Ale to je nepodstatne pre majitela A8, taketo veci riesia Fábiaci 1.2httttp.
Hodinova sadzba 50eur na hodinu krat jedna hodina je ine ako krat tri hodiny. Ale to je nepodstatne pre majitela A8, taketo veci riesia Fábiaci 1.2httttp.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Do renaultu aj so ZF!
Hodinová sadzba je 96 €
3 hodiny je real, nakoľko ide dole vaňa, mechatronika, vyčistenie solenoidov a magnetov, a potom prepláchnutie systému. 3 dni je hardcore
3 hodiny je real, nakoľko ide dole vaňa, mechatronika, vyčistenie solenoidov a magnetov, a potom prepláchnutie systému. 3 dni je hardcore
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Do renaultu aj so ZF!
a to by sme pocas tych troch dni isli na skolenie do Mnichova
>> Do Hondy automatu sa dava Honda ATF a do manualu Honda MTF a to mi staci
my to mame este jednoduchsie : do automatov Chrysler ide ATF+4, do manualov Chrysler ide ATF+4 (fakt to hovori servisny manual) a do serva ide... jasneze ATF+4.
>> Do Hondy automatu sa dava Honda ATF a do manualu Honda MTF a to mi staci
my to mame este jednoduchsie : do automatov Chrysler ide ATF+4, do manualov Chrysler ide ATF+4 (fakt to hovori servisny manual) a do serva ide... jasneze ATF+4.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.