Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Príspevok od používateľa mp3turbo »

mazda 626 roky 1992 az 1997 : hmotnost 1250kg http://moje.auto.cz/korrado/emental.html
skoda octavia2 1.4i hmotnost 1255kg s vodicom ktory je nejaky standardizovany http://www.skoda-octavia.org/technicka-cast.html
ford fiesta 1.0 ekocokolvek 1100kg http://www.ford.sk/container/upload/kat ... fiesta.pdf

a napriek tomu ta nestastna mala fiesta s polovicnym motorom nejazdi o moc lacnejsie ako 15rokov dozadu oktavia (hmotnost som uviedol dvojkovej, ja som mal samozrejme jednickovu kedze som pisal rok 2001). Uz len kvoli tomu ze je to daleko mensie a lahsie auto ako oktavia, nehovoriac o pokroku (motory, prevodovky, pneu s nizsim valivym odporom, specialne odprevodovanie do mesta v zaujme znizenia spotreby a podobne), uz len kvoli tomu by mala roztrhat oktaviu v zuboch co sa tyka spotreby.

No, necelych sest litrov fiesty v tom najlepsom pripade a radovo sedem litrov 15rokov starej oktavie mi nepride ako vitazstvo z ktoreho musim pustit blato do tangacov. Myslis ze novy Focus Ekoboost jazdi v meste za styri litre ?




>> Úúha, co, nevychádza ti presviedcanie argumentami tak zacinas pouzivat vulgarizmy?

a teraz hmotnost na ktorej sme sa posekali. Kedze stare auto malo 1250kg len tak fikne, poprosim ukazat Focusa 1.6i ekoboost s takmer 2500kilami pohotovostnej. Napoveda : BMW X5 ma 2100kg (http://www.bmw.sk/sk/sk/newvehicles/x/x ... index.html), Audi A8 ma 1955kg (http://www.audi.sk/modely/a8/a8/technicke_udaje/).

Tesne mi to nevyslo v mladosti, chcel som sa stat konstrukterom motorov.


No taaaak, priznaj to : dnesne superusporne superkrpate supernatlakovane motory su take male klamstvo, v konecnom dosledku oproti tym starym neusetria ani makovy... neporovnavame 1.0 ekoboost vo fieste s bmw 760il samozrejme, riesime akoze porovnatelne auta. Zivotnost nemaju lebo nemozu mat, to je jasne, ale ani sa to od nich uz nevyzaduje. Ekoboost neekoboost, je to o nicom. A ked si zoberies o kolko penazi prides na strate hodnoty auta ked si kupis nove za 15.000eur, kolko platis na havarijnych poistkach a o kolko ta okradnu v autorizovanych servisoch, cela uspora paliva ktoru zbieras doslova a dopismena po kvapkach je v tahu.

Povedz mi za kolko jazdil pred desiatimi rokmi Opel Corsa a za kolko jazdi dnes Fiesta Ekoboost. Za kolko vtedajsia fiesta ?
Preberme za kolko jazdili oktavky pred desiatimi rokmi (este jednickove) a za kolko jazdia Focusy Ekoboosty dnes.
Pozrime sa za kolko pred desiatimi rokmi jazdilo MOndeo a za kolko jazdi dnes Mondeo ekoboost.

Kde je uspora ?! Aka uspora, prepana ? Akurat tie dnesne veci su 3x tak technicky komplikovane s daleko drahsimi servisnymi nakladmi, mensou dlhodobou zivotnostou...

O com este podiskutujeme ? Preco sa cudujes ze Zoom nechce turbo ? Preco sa cudujes ze nechce benzinovy priamovstrek s dpfkom, ktory sa aj na benziny chysta ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Blackhawk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2436
Dátum registrácie: St 07. Jan, 2009, 14:12
Bydlisko: Sereď

Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Príspevok od používateľa Blackhawk »

OK, este raz. Neporovnamajme tu uz prosim auta z minulosti. Berme len sucasnost. Pytal som sa preco nechce Ekoboost. Stale si mi neodpovedal co je na nom zle. Ja tvrdim, ze ma lepsiu a pohodlnejsiu jazdu ako atmosfericke motory ci uz podobneho alebo dokonca vyssieho vykonu. Stale tu riesis a porovnavas spotrebu s autami z minulosti, ale tu sa riesia auta zo sucasnosti, nove auta.

Tak co mas teda proti tym ekoboostom? A prosim nezacni zas o niecom uplne mimo temy.
mp3turbo napísal:...Zivotnost nemaju lebo nemozu mat, to je jasne, ale ani sa to od nich uz nevyzaduje. ..
Toto mas odkial? Mas nejaku statistiku o kazivosti? Ma nejaky tvoj znamy ten motor a pokazil sa mu? Pochybujem.
mp3turbo napísal:...A ked si zoberies o kolko penazi prides na strate hodnoty auta ked si kupis nove za 15.000eur, kolko platis na havarijnych poistkach a o kolko ta okradnu v autorizovanych servisoch, cela uspora paliva ktoru zbieras doslova a dopismena po kvapkach je v tahu....
Toto nechapem, o com je zase rec? Ved Zoom kupuje nove auto a je jedno ci to bude ecoboost alebo nie. Kazde auto straca na hodnote, nie?

Asi sme sa trochu stratili v tych sarvatkach, len pripomeniem, zaujimalo by ma co mas proti ecoboostom v porovnani so sucasnymi autami (neplet sem prosim stare herky).
Spoiler: ukázať
CPU : AMD Ryzen 5 5600X , MB : ASUS TUF GAMING B550-PLUS , RAM : Patriot Viper 4 Steel Series, 16GB , GPU : GTX1060 , PSU : Corsair TX650M , HDD : Samsung 970 EVO, M.2 SSD
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Príspevok od používateľa mp3turbo »

proti ekoboostom nemam ani tak moc, napriklad : strasnu miniaturizaciu a priamovstrek ktore im nedavaju predpoklady na dlhu zivostnost, zato vsak extremne servisne naklady. Strucne povedane ich konstrukcia. Nastastie som to este nemal cest vidiet rozobrate, lebo kazdy komu sa to pokazilo (viem len o dvoch pripadoch v Bratislave takze to neni vela, nie su to ziadni znami takze nemam detailne informacie) to mal samozrejme este v zaruke takze si isiel vydrat nervy do autorizaku. Vysledky nepoznam.

Mam proti nim to ze oproti starodavnym autam neprinasaju ani vyrazne zlepsenie OpEx teda prevadzkovych nakladov, kde patri spotreba. Myslim ze sme dostatocne rozobrali.


Mam proti nim to ze nakladakove Ekoboosty boli simulovane na pocitaci a najazdili az uzasnych 150.000 mil predtym ako ich pustili do ostrej vyroby. Pripomina mi to Isuzu 3.0d montovany do Renoltu Espejs a inych modelov, Sopel Vektra, Saab 9/5 a podobne, to bola tiez slusna katastrofa (uplne presne to iste, simulovane na pocitaci). "Prototype EcoBoost engines underwent a wide range of tests with all components undergoing testing equivalent of 150,000 miles." cize vsetky dohromady co testovali boli zatazene EKVIVALENTOM - a nie realnymi !!!! milami. Oj. Citim prieser este som ani nezacal vyrabat.

Proti trojvalcom mam uplne vsetko, to je voci prirode a zdravemu rozumu kazdeho konstruktera. Konstrukter by najradsej videl radovy sestvalec (ziadne roztvorene Véčko) pretoze to ma genialne vyvazene prve a druhe harmonicke.


Voci ekoboostu mam :
http://www.vehicleservicepros.com/blog/ ... technology
teda to ze uz sa preukazali problemy s chladenim. Ze zmena software by to mohla vyriesit - jasne, stahovat tie motory a prerabat tak ako maju byt od zaciatku postavene je ekonomicka samovrazda, to sa neda. Teda zakaznici skoncili s nedorobkami, presne podla simulacie na pocitaci, ktore vyrobca ziadnym sposobom riesit nebude.

Voci velkemu [! maly nevydrzi zdaleka ani tolko !] ekoboostu mam to ze:
EcoBoost Engine #448AA Teardown Observations

Valve lash was 0.17 mm on the intakes and 0.38 mm on the exhausts
Crankshaft end play was measured at 0.12 mm
Timing chain did not stretch, EcoBoost V-6 tensioner used only 3 out of 10 teeth
Visual inspection of the turbos, heads, pistons/rings, rod bearings and cylinder walls were within spec [tu si vsimneme VISUAL, cize nemerane pre istotu - volnym okom milimeter neuvidis]
The main bearings showed cosmetic wear, nothing excessive

obstarozne bmw 325i co som linkoval nic taketo nevykazovalo po jedna cela sest milione kilometrov. Nic.

Natahuju sa tomu rozvody. Necudujem sa, minule som v origodokumentacii videl sily posobiace na rozvody v tom malinkom 1.0i. Skoro mi zabehla mandarinka. Tie rozvody nemaju sancu vydrzat a kazdemu majitelovi velmi, extremne velmi doporucujem vymienat NACAS alebo dokonca aj PREDCASNE a nepretahovat o 30.000km tak ako su historicky zvyknuti (Pezot predpisuje vymenu GUMENYCH rozvodov vo svojich diesloch na 10 rokov alebo 240.000km, no nech si nerobia srandu, ten remen to nemoze vydrzat).

Mam voci nim napriklad aj
http://www.brandchannel.com/home/post/E ... 51713.aspx

V6 EcoBoost engine are "subject to sudden shuddering, shaking, rapid loss of power, and inappropriate transition to limp mode. To sa nebavime o autach co maju za sebou milion mil !!! A navyse su to velkoobjemove 3.5l sestvalce kde nikdy proste ziadne taketo problemy v historii neboli - prosim poradte mi jediny trojlitrovy motor s takymito priesermi - a nechcem vediet ake veci budu vyvadzat ich zmenseniny ktore su daleko viac napnute, az na prasknutie pripadne co tie motory budu vyvadzat po 5 rokoch existencie a "opotrebovania" 120.000km.


Takto dohroma vyzera KVALITNY motor po dvoch rokoch existencie ??? Aaaaaaale kde.


Henten malinky 1.0i ma turbo ktore tlaci slusnych 1.1 baru pretlak (teda 2.1 baru dohromady vratane atmosferickeho tlaku). To je na dnesok este primerana hodnota, 1.9tdi 96kW ktore poznas z golfov passatov tlaci 1.25baru a vies dobre ake problemy tie turba maju (pozri si akekolvek internetove forum : "vypina sa mi turbo" atd). Toto iste caka aj benzinaky za 5 rokov. 2.0tdi Passat 103kW tlaci 1.3baru navrch nad atmosferu. Pretekarske Porsche 911 GT3 tlaci dva bary a dosahuje stovky kilowattov vykonu pri samozrejme dost obmedzenej zivotnosti, to len na priblizenie. Ako som povedal, ten maly motorcek nema sancu zvladat velke otacky, neodoberes z neho to teplo. Jazdit s nim po dialnici 120km/h respektive do 3000rpm, viac nie ak chcete aby autiak aspon chvilu vydrzal. Neviem ako je to odprevodovane.

Co je prieser s turbom 1.0i a jeho tlakom ? Ze to turbo je malilinke, do dlane ho schovas ked to len trosicku prezeniem. Na to aby vyvinulo henten tlak, musi mat sialene otacky - pytal som sa ake, nezohnal som. Ja mam na 2.5d turbo co tlaci 0.9baru a dvomi rukami ho neoblapis ani nahodou. Ktore turbo moze asi tak vydrzat dlhsie ? Ktore turbo sa bude viac zahrievat a viac opotrebuvat olej ktory... co robi v motore ?

Aby sme sa rozumeli, desat rokov jazdim Fordy a ten co mi teraz parkuje pod barakom ma za sebou tri stvrte miliona kilometrov a mam ho sest rokov a neplanujem ho len tak skoro predat. Nevidim dovod.

Simulacia v pocitaci, planovana zivotnost, maximalne dva roky, potom uz zakaznik zaruku nema. To je princip dnesneho obchodu s autami. Je mi z toho zle.

Staci ?
Naposledy upravil/-a mp3turbo v So 25. Jan, 2014, 00:52, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Andre
TV & Audio expert
TV & Audio expert
Príspevky: 11569
Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Žilina

Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Príspevok od používateľa Andre »

Blackhawk napísal: Osobne nie som tiez zastanca maloobjemovych motorov, ale fakt je, ze tie auta jazdia lepsie ako ako atmosfery bez turba s vyssim objemom (1.6, 1.8 a mozno aj 2liter) a pokial clovek netlaci na pilu tak ma ten motor aj lepsiu spotrebu. Toto je overeny fakt, nie len nejaka moja dohada (od majitelov, ktory tie auta maju).
:facepalm:

su to len parametre udavane vyrobcom, ale aj tak:
mazda 3 2.0 88kW 6,5l / 5,1l / 4,3l
ford focus 1.0 ecoboost 92kW 6,3l / 5,0l / 4,2l
http://www.mazda.sk/nase-modely/nova-ma ... je-a-ceny/
http://www.ford.sk/osobne_vozidla/focus ... _parametre
:D

a neverim ze 1.0 bude jazdit lepsie nez 2.0 :D
5600X | Fera 5 | STRIX B550-F | 16GB DDR4 | RTX 4070 SUPER | Seasonic Focus Plus 650 Gold | NZXT S340 Elite
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ale ten trojvalec ma krasny zvuk ! Vzdy ked ide fabia http okolo tak sa mi rozklepu plomby od vzrusenia !
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
lepermessiah
Sponzor fóra gold
Sponzor fóra gold
Príspevky: 2796
Dátum registrácie: Št 30. Dec, 2010, 02:41
Bydlisko: ZV

Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Príspevok od používateľa lepermessiah »

dodrbany trojliter ? hmm mna hned napada 3.2FSI :) a jeho BMXkove rozvody
Spoiler: ukázať
[NAS]: Synology DS920+ / 12GB RAM / 4x IronWolf ST6000VN001 R.6 / 2x GigaByte GSM2NE3512GNTD + 2.5G ethernet
[Laptop]: Lenovo Legion 5 Pro / 82JQ00C3CK | 5800H + 2x Samsung 970 EVO Plus 2TB + 64GB RAM
[Home]
[LCD]: Dell U4025QW
[Peripherals]: Topping DX3 Pro | Wavemaster Mx-3 | Superlux HD-662F | Logitech G815 + Kensington Slimblade Pro
[Work]
[LCD]: Dell U4320Q
[Peripherals]: Sabaj D2 | AKG K72 | Logitech G413 Silver + Kensington Slimblade
Používateľov profilový obrázok
Blackhawk
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 2436
Dátum registrácie: St 07. Jan, 2009, 14:12
Bydlisko: Sereď

Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Príspevok od používateľa Blackhawk »

andrejsvk napísal:
Blackhawk napísal: Osobne nie som tiez zastanca maloobjemovych motorov, ale fakt je, ze tie auta jazdia lepsie ako ako atmosfery bez turba s vyssim objemom (1.6, 1.8 a mozno aj 2liter) a pokial clovek netlaci na pilu tak ma ten motor aj lepsiu spotrebu. Toto je overeny fakt, nie len nejaka moja dohada (od majitelov, ktory tie auta maju).
:facepalm:

su to len parametre udavane vyrobcom, ale aj tak:
mazda 3 2.0 88kW 6,5l / 5,1l / 4,3l
ford focus 1.0 ecoboost 92kW 6,3l / 5,0l / 4,2l
http://www.mazda.sk/nase-modely/nova-ma ... je-a-ceny/
http://www.ford.sk/osobne_vozidla/focus ... _parametre
:D

a neverim ze 1.0 bude jazdit lepsie nez 2.0 :D
Cize ten Ford ma vyssi vykon a nizsiu spotrebu, ale to moje porovnanie bolo myslene na Fordy a ich atmosfericke benzínové motory nakolko som sa v kazdom z tych motorov viezol.

@MP3 - no vidis, konecne si napisal k veci, nemuseli sme tj zas*at tolko stránok porovnávaním si svojich prirodzení.

A inak aj mne stoji vonku ford a som rad, ze je to atmosféra bez nejakych extrémnych k*rvitok.
Spoiler: ukázať
CPU : AMD Ryzen 5 5600X , MB : ASUS TUF GAMING B550-PLUS , RAM : Patriot Viper 4 Steel Series, 16GB , GPU : GTX1060 , PSU : Corsair TX650M , HDD : Samsung 970 EVO, M.2 SSD
Používateľov profilový obrázok
Andre
TV & Audio expert
TV & Audio expert
Príspevky: 11569
Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Žilina

Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Príspevok od používateľa Andre »

ja by som tam rozdiel videl len na urovni odchylky merania, 0,1l :D , ale ked myslis..
5600X | Fera 5 | STRIX B550-F | 16GB DDR4 | RTX 4070 SUPER | Seasonic Focus Plus 650 Gold | NZXT S340 Elite
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> @MP3 - no vidis, konecne si napisal k veci, nemuseli sme tj zas*at tolko stránok porovnávaním si svojich prirodzení.

aj predtym to bolo k veci, akurat nie tolko "technicky", ved tomu ajtak narod nerozumie. A to sme este nezacali o vstrekovacoch a ich tlakoch - videl si uz niekedy pokazeny benzinovy vstrekovac ? Ja ano a som bol sialene prekvapeny, jasne ze to bolo FSI a jasne ze nemal 100.000km (garantovanych, jediny majitel od novoty).

Cenovka ? 400eur. Zratam si kolko musim usetrit na spotrebe aby som tuto opravu dohnal respektive kolko desiatok tisic kilometrov to bude pri rozdiele pol litra ak vobec taky rozdiel bude ; a to vobec nehovorime ze servis tlaci majitela do vymeny vsetkych styroch naraz aby ponukli zaruku takze si priprav 1600eur bez roboty, diagnostiky a faktury na sest stran. Tfuj sracka. VSETKY priamovstrekove benziny budu take, BMW bude mat vyssiu zivotnost (ako obycajne).

Chalani, uvedomte si : REALNA spotreba aut sa prilis neznizuje poslednych 10 az 15 rokov. Benzin, diesel, vsetko jedno. V roku 1996 sme mali 1.9tdi oktavie ktore jazdili mimomesto aj POD STYRI LITRE ked clovek isiel 100km/h. Dnesne auta ? To iste. 1.9td 66kW/81kW oktavky vtedy jazdili a AJ DNES JAZDIA mesto za radovo 5.5 litra a kusok viac, uplne presne to iste ako dnesne superusporne superauticka 1.3d to iste mesto tie iste jazdy. Tam sa nezmenilo nic. Benzin ? To same, prebrali sme.

Usporu paliva nikde nevidim. Zato vidim DPFka, dve turba, neskutocne kvanta inych drahych a komplikovanych technickych rieseni ktore nieze su nachylne na zlyhanie, oni proste MUSIA ZLYHAT. To nie je diskusia, to je cisty technologicky fakt. Nic lepsie a spolahlivejsie ako motor bez turba styri alebo sest valcov za sebou nikdy vyrobene nebolo a nebude. Kazda jedna vec navrch, ktora sa tam montuje za ucelom znizenia spotreby o 0.0032774litra na tisic kilometrov, JE LEN PRITAZ.

Kto si to nechce priznat, nerozumie technike. Ano viem, pokrok musi byt. Mondeo ma zaluzie na chladici aby sa rychlejsie zohrievalo. Rekuperaciu vyfukovych plynov, EGR ventil, aby sa teple sracky (to co malo odletiet von vyfukom) vratili naspat do sania a spalovania. Nebetycny napad za ucelom znizenia emisii - takyto vzduch obsahuje menej kysliku takze jeho prispevok k "horeniu" bude inaksi ako ma cerstvy vzduch, a zaroven nebetycny napad na znizenie zivotnosti motoru a vsetkych jeho komponent. Kto z vas vie ako vyzeraju sania diesla ma jasno.

SPOTREBA JE TO POSLEDNE CO TA NA AUTE MA ZAUJIMAT POKIAL NERIESIS STVORLITER. Kupis nove auto triedy Focus za radovo 15000 az 17.000eur (focus ide veselo aj cez 23000 eur !!! takze sa snazim brat take realne cisla), po piatich rokoch a 100.000km ho predas za 6000eur. Stratil si okolo 10.000eur na hodnote auta plus poistky radovo 2000eur (400eur na rok) plus nejaky servis, pneumatiky, PREDRAZENE garancne prehliadky s vymenou oleja a filtrov za 180eur co ja mam za 40eur v garazi. Cize za 5 rokov stratis na aute okolo 13.000eur.

Natocis 100.000km lebo ratam bezne 20.000km rocne. Niekto trochu viac, niekto menej, ratam taky bezny priemer.
100.000km sa rovna 1000x 100km teda "stokilometrovnikov" co nas zaujimaju na tankovanie.
Pri spotrebe 7 litrov na 100km by si teda zozral 7000 litrov benzinu na najazdenie 100.000km
Pri spotrebe 6 litrov na 100km by si teda zozral 6000 litrov benzinu na najazdenie 100.000km
Rozdiel : 1000 litrov
USPORA NA peniazoch : 1000 x 1.6eura za liter = 1600 eur
Celkovo za palivo minies : radovo 6500 litrov (ratajme stred) teda 6500x 1.6 = 10400eur.

Clovek, ked kupis auto co ma o liter mensiu spotrebu, pri najazdeni 100.000km minies o 1600eur menej na palive. Nic viac, nic menej. Na to aby si mal auto co zozerie o tolkoto menej, zoberies na zlyhanie nachylny motor s potencialne vyssimi servisnymi nakladmi. Kde je teda nejaka podstatna uspora ? CELKOVO TA AUTO STOJI 13000EUR CO STRATIS PLUS 10400EUR NA PALIVE A PRI TYCHTO SIALENYCH CISLACH V RADE 25.000EUR DOKAZES USETRIT "uzasnych" 1600EUR NA PALIVE.


A to este neratam ze v autorizaku nechas radovo 1000eur len za garancne prehliadky a blbosti pocas tych 100.000km plus dalsich radovo 1000eur minies na sadach pneumatik a brzdovych dosticiek. Absolutne nic sa ti na aute nepokazilo, ani vodu do ostrekovaca si nekupil a uz mas dalsich 2000eur v zadku.

Cize celkovo stratim 25000eur az 27000eur [!!!!!!!!!!!!!] na to aby som "USETRIL" 1600eur [!!!] na palive na 100.000km a to som kupil MEGAusporne auticko ktore bude zrejme malicke pretoze ako sme si ukazali uspora paliva sa dosahuje predovsetkym hmotnostou auta a jeho aerodynamickym/valivym odporom. Kakam na to na celej ciare !!

Ked to zoberiem v tomto svetle, tak sa proste oplati kupit akekolvek troj/stvorrocne auto ktore nema ekoboost, trosku ho oservisovat a ten voz bude v pohode sluzit. 27000eur nestratim ani v najhorsom sne, to sa proste neda.


Sorry chlapci, chapete tie cisla v suvise ? Dokazal si niekto z vas toto zratat predtym ako si kupil auto ? Kto na to nema nech chodi trolejbusom. Rozpravat o spotrebe a pohonievat si nad katalogom 1.0i ekoboostu pripadne 1.2htp fabie je absolutne scestne. Dobre hovorim, dievcence ?



Ako sme na tom s primitivnou sutaznou otazkou co som polozil ? Teda rozdiel hydromenicoveho a dvojspojkoveho automatu ?

Som zvedavy kde je zoom a aka bola jeho volba.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mirko285
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 644
Dátum registrácie: Št 03. Sep, 2009, 19:47
Bydlisko: Košice

Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Príspevok od používateľa mirko285 »

k turbovmu príspevku len toľko :good:

Ja osobne považujem hentie malinké EKO motory za jeden fail. Ako môže byť označené niečo ako EKO, keď to v konečnom dôsledku ani EKO nie je? :D Keby to jazdilo reálne za 3 litre, tak nepoviem, ale hento? To snáď nemyslia vážne :)
CageJ
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 7990
Dátum registrácie: Ne 02. Jan, 2011, 01:43
Bydlisko: Presov

Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Príspevok od používateľa CageJ »

andrejsvk napísal:ja by som tam rozdiel videl len na urovni odchylky merania, 0,1l :D , ale ked myslis..
2.0L NIKDY taku spotrebu mat nebude

k tym preplnovanym a nepreplnovanym maloobjemakom.. a pozrite sa na Mazdu Miatu MX-5 1.8 a pod. .. vysoky vykon a tie motory neodchadzaju nejako extra... ja netvrdim, ze vziat 1.0, ale 1.6 by som uz s kludom vzal.. Alebo RX-8 .. 1.3 .. fajn, ide o bozsky wankel, ale ukazka, ze to ide aj inac :) RX-7 2.6L twinturbo
Používateľov profilový obrázok
Chris
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5236
Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
Bydlisko: Bratislava

Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Príspevok od používateľa Chris »

stale porovnavate jablka s hruskami.

Preco vsetci isli cestou preplnovania a hybridov ? Kvoli emisiam, ktore tlaci EU a aby sa ta ozonova diera sa nerozsirovala v takej miere atd.

Ale porovnavat emisiami staru rotacku 66kW 1.9 TDi a nejaky moderny benal turbo-motor. Spolahlivost bola inde o tom potom, ale...
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Používateľov profilový obrázok
Andre
TV & Audio expert
TV & Audio expert
Príspevky: 11569
Dátum registrácie: St 09. Jan, 2008, 14:00
Bydlisko: Žilina

Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Príspevok od používateľa Andre »

ford focus 1.0 92kW CO2: 114 g/km
mazda 3 2.0 88kW CO2: 119 g/km
kde je ten rozdiel? :-)
CageJ napísal:
andrejsvk napísal:2.0L NIKDY taku spotrebu mat nebude
je to len 88kW, ide o vykon, nie o objem
121kW ma pisanych 7,5/5,8/4,8
samozrejme treba pridat 0,5-1l, ale vsade, aj na 1.0 ecobooste
5600X | Fera 5 | STRIX B550-F | 16GB DDR4 | RTX 4070 SUPER | Seasonic Focus Plus 650 Gold | NZXT S340 Elite
Corsair Scimitar + Roccat Hiro | Fnatic Gear Rush Red + CM wrist rest
Fanatec DD 8nm + Fanatec F1 V2 | Simgrade VX-PRO
Topping E50 + Focal Alpha 65
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12259
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> 2.0L NIKDY taku spotrebu mat nebude

ale jasne ze bude... ma. Veselo ma. Tak ako pise Andrej, treba kusok pridat, rovnako ako treba pridat na Ekobuuuste. Tu sa pozri : http://pretaktovanie.zoznam.sk/viewtopi ... &start=225
"E39 528i ´97 ; 10.5, 80% mesto 20% dialnica"

prevazna cast mesto a na skoro trojlitri co je daleko viac ako dvojliter. Mozno to ma pan aj s automatom, to uz nepisal, takze to je dalsi liter a pol hore na tomto objeme a vahe. Ver tomu ze taketo auto jazdi trosicku inak ako Fabia 1.2htp cize aj to "spotrebu este zvysuje". Proste na 528i nikto nikdy nebude prdkat ako na Fabii 1.2 kde sa setri kazda kvapka paliva ako sa len da. Uz len ta vaha auta v porovnani s fabiou zvysi spotrebu o liter hned len tak zahuci plus k tomu narataj pneumatiky trosicku vacsej sirky ako ma fabia co tiez spotrebu zrovna nezmensuje. Preco by sakra po 20 rokoch (E39 sa robi od 1995) nemohli mat dvojlitrove motory mensiu spotrebu ?! Jasne ze dnesne dvojlitre jazdia za osem v meste, s prehladom a s prstom v riti. Ked nebudes mat priamovstrek, daj to prerobit na LPG a rehoc sa nahlas vsetkym dieslakom co v meste chrochtaju za 6 litrov so stastim a moze sa im tam desat hodne drahych veci pokazit.


Hovorim ti este raz ze Mazda 626 2.0i 85kW z roku 1996 zerie osem litrov v Bratislave (nie v Rimavskej Sobote !) uplne v pohode Doriti ja som osobne mal 540i E39 z roku 1997 a s 6kvaltom manualom som po Bratislave behal za desat litrov, tam kde som na Felicii robil 7 litrov a tam kde teraz na 1.9tdi robim sedem litrov tiez (ten skuwwwwweny diesel zere v zime DESAT litrov !!! a to nie je pokazeny a aj termostat je dobry, su to proste kratke trasy a na tie diesel jednoducho nema, nezohreje sa).


Co sa tyka emisii, ziadam ODBORNU VEREJNOST vysvetlit dalsiu zahadu : Chrysler Voyager 3.3i automat 1997 ma zelenu plaketu a vstup do VSETKYCH centier vsetkych miest v Nemecku. Ako je dokelu mozne ze AKYKOLVEK diesel bez DPFka NEMA A NIKDY NEBUDE MAT zelenu plaketu a nesmie ist do centra mesta tam kde skoro 20rokov obstarozny obrovsky objem benzinu moze ist ?

"Ak máte benzínové auto spĺňajúce aspoň normu Euro 1, dostávate najvyššiu zelenú plaketu. Naftové autá spĺňajúce ekonormu Euro 2 dostávajú červenú, za Euro 3 žltú a za Euro 4 a 5 najvyššiu zelenú plaketu."


Ja viem, s Turbom je tazko diskutovat... Ludia zobudte sa uz. Vyserte sa na tie mikronanoobjemove chrchlatka a kupte si normalny benzin co sa nekazi. Presne taky ako hlada Zoom... Zoom tomu rozumie. Zoom jazdil 4.4i Cherokee na rozdiel od 99.99% ludi ktori v zivote na takom objeme nejazdili. Zoom ma skusenosti s takymito objemami...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
hawkeye
Redaktor
Redaktor
Príspevky: 6647
Dátum registrácie: Ut 06. Jan, 2009, 19:12
Bydlisko: Trnava

Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €

Príspevok od používateľa hawkeye »

snad japonska 1.8 bez turba je tiez v poho :)

[lancer 2010]
Spoiler: ukázať
i5-6600k@4600Mhz + asus sabertooth z170 Mark1, 16GB RAM, Sapphire Nitro R9 390 Fury, Seasonic SnowSilent 750W Platinum all in Silverstone Fortress FT02

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"