Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Chris: CO2, na ktore tlaci EU, nesposobuje ozonovu dieru. CO2 podla urcitych vyskumov sposobuje (aby som bol menej konfliktny) nepriaznivu klimaticku zmenu (inak aj globalne oteplovanie). Osobne s tymto nesuhlasim, ale vedecke clanky idu proti mojmu dojmu.
mp3turbo: ake emisie maju dizlaky navyse oproti benzinu? Ak sa nemylim, tak siricitany a viac dusicnanov. Mam dojem, ze prave pre tie siricitany sa obmedzuje vjazd dizlakov do miest. Benzin s tymto nema problem od dob katalyzatorov.
mp3turbo: ake emisie maju dizlaky navyse oproti benzinu? Ak sa nemylim, tak siricitany a viac dusicnanov. Mam dojem, ze prave pre tie siricitany sa obmedzuje vjazd dizlakov do miest. Benzin s tymto nema problem od dob katalyzatorov.
FVE 12.45 kWp V/Z
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Najvacsi pruser diesla su pokial viem mikrocastice... Ano tie male srandy co podla mnohych studii sposobuju rakovinu. Vsetko ostatne je len bonus. Ak sa mylim opravte ma.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
>> mp3turbo: ake emisie maju dizlaky navyse oproti benzinu? Ak sa nemylim, tak siricitany a viac dusicnanov.
vobec neviem. Spekulovat nejdem, co jednoducho neviem k tomu sa nevyjadrujem.
vobec neviem. Spekulovat nejdem, co jednoducho neviem k tomu sa nevyjadrujem.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
v inej teme bolo linkovane toto :
http://auto.sme.sk/c/7077901/benzinovy- ... chval.html
"Auto už prešlo viac ako 19 záručnými opravami"
ja taketo clanky nevyhladavam a mozeme sa dlho bavit o tom ze to je problem jedineho kusu na svete a podobne, ale vy dobre viete ze nie je : sa znovu pytam naco su vam tie supernatlakovane motorceky ? Si kup preboha 2.5liter benzin bez turba a nebudes minat peniaze na odtah do servisu a/alebo na palivo do servisu a naspat, neratam do toho taxik zo servisu kde potrebujes, prestoje, strateny cas, nervy...
Nepoznam jedine auto kde by motor menili po 44.000km.
Nepoznam jedine auto co by bolo v priebehu X rokov 19x v servise. Poznam taxiky co maju cez 500.000km.
Nepoznam jedine auto kde by 2x menili rozvodovu retaz a to sa bavime o vozoch co maju za sebou MILION kilometrov.
Nepoznam snad jedine auto ktoremu by zlyhalo "čerpadlo chladiacej kvapaliny" a to teda ze aut poznam hodne vela a hodne vela z nich ma vodnu pumpu cez 300.000km.
Nepoznam jedine auto co by malo TRI poruchy spalovacieho systemu, nech uz to znamena cokolvek. Benzinove ? Uh.
Toto je cesta vpred ? Benzinove turboprditka ?
http://auto.sme.sk/c/7077901/benzinovy- ... chval.html
"Auto už prešlo viac ako 19 záručnými opravami"
ja taketo clanky nevyhladavam a mozeme sa dlho bavit o tom ze to je problem jedineho kusu na svete a podobne, ale vy dobre viete ze nie je : sa znovu pytam naco su vam tie supernatlakovane motorceky ? Si kup preboha 2.5liter benzin bez turba a nebudes minat peniaze na odtah do servisu a/alebo na palivo do servisu a naspat, neratam do toho taxik zo servisu kde potrebujes, prestoje, strateny cas, nervy...
Nepoznam jedine auto kde by motor menili po 44.000km.
Nepoznam jedine auto co by bolo v priebehu X rokov 19x v servise. Poznam taxiky co maju cez 500.000km.
Nepoznam jedine auto kde by 2x menili rozvodovu retaz a to sa bavime o vozoch co maju za sebou MILION kilometrov.
Nepoznam snad jedine auto ktoremu by zlyhalo "čerpadlo chladiacej kvapaliny" a to teda ze aut poznam hodne vela a hodne vela z nich ma vodnu pumpu cez 300.000km.
Nepoznam jedine auto co by malo TRI poruchy spalovacieho systemu, nech uz to znamena cokolvek. Benzinove ? Uh.
Toto je cesta vpred ? Benzinove turboprditka ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
mp3turbo napísal:...Si kup preboha 2.5liter benzin bez turba...
Sú také ešte?Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
2.5 asi nie, to je na Europu uz "moc velke". Ked tak nova Mazda 6 s 2.0i, dokonca fkombiku. Sice od 22k, ale priestor na zlavu sa vzdy najde. Pripadne ostatni japonci a korejci maju trochu drahsie ponuky, ale vrcholom je vacsinou 2 litrovy motor. V Honde je to aj 2.4i-VTEC, ale za ten je uz kapanek vyssi priplatok. Tam to chce trochu viac zabehnutu predvadzacku.
V US je to kapanek lepsie. Tam Accord je zaklad s 2.4i-VTEC (nehovoriac o tom, ze je aj vacsi od europskeho), Toyota Camry ma 2.5, Nissan Altima taktiez 2.5. A spotreby by som povedal, ze celkom prijatelne - v meste okolo 25-27 MPG, co je na nase 8,5 - 9,5l/100km. A to sa bavime o autach velkosti Passat, Mondeo a pod.
V US je to kapanek lepsie. Tam Accord je zaklad s 2.4i-VTEC (nehovoriac o tom, ze je aj vacsi od europskeho), Toyota Camry ma 2.5, Nissan Altima taktiez 2.5. A spotreby by som povedal, ze celkom prijatelne - v meste okolo 25-27 MPG, co je na nase 8,5 - 9,5l/100km. A to sa bavime o autach velkosti Passat, Mondeo a pod.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Mp3 casto s tebou v principe suhlasim aj ked takmer vzdy zachadzas do extremov, ale na ten posledny prispevok mi uz fakt neda nereagovat.
Motor meneny pred 40 000km poznam, a bola to predvadzacka Golf asi minula generacia (benzin 1.4), to auto malo rok-dva max. A urcite nebolo jedine na Slovensku, toboz nie na svete.
Pocul som uz o autach co su castejsie v servise ako na ceste, toto nie je prvy ani posledny podobny clanok na nete. Ja sam som mal feldu co bola v servise kazdy mesiac kym som ju nepredal (capy, brzdy, termostat, teplotne cidlo, tesnenie pod hlavou valcov, problem so startovanim ked bol zohriaty motor...) sprosta jednoducha atmosfericka benzinova felicia bez turba. 18 navstev v servise za par rokov som nestihol vdaka predaju, no kolega so starsim Cliom (atmosfericky benzin stvorvalec 1.2) ak tu cifru zatial nedosiahol tak ju dosiahne tento rok. O ostatnych bodoch by sa dalo tiez polemizovat. A ziadne z tych motorov neboli moderne 1l turbo trojhrnceky tlaciace 1.5-2t auta... a najazd nemali ani 150 000 km.
Ci to tvoje nikdy nikdy nikdy plati iba pre atmosfericke setvalce v autach projektovamych na zvladnutie milion km? Dobre rano, nova doba, auta sa uz projektuju ako spotrebak, ak ti neodide motor lebo to je spolahlivy sestvalec odide ti vsetko okolo, co moze byt kludne aj to cerpadlo (alebo si myslis ze nove sa robia s rovnako velkymi rezervami ako pred 10-20 rokmi len preto ze su to objemne atmosfery? V Trende som davnejsie cital rozhovor s manazerom subdodavatela automobilky a len tak medzirecou bolo spomenute ako sa ide so zivotnostou suciastok na hranu aby sa minimalizovali naklady... a to neboli suciastky do Pola.
Ako nechcem tvrdit ze turbo male motory budu spolahlivejsie ako atmosfericky sestvalec (vzhladom k vacsiemu poctu pokazitelnych suciastok a hlavne aktualnemu trendu kresat naklady az na kost nemozu byt) ale tie zvasty o tom co vsetko si este nevidel je uz "trochu" mimo realitu.
Motor meneny pred 40 000km poznam, a bola to predvadzacka Golf asi minula generacia (benzin 1.4), to auto malo rok-dva max. A urcite nebolo jedine na Slovensku, toboz nie na svete.
Pocul som uz o autach co su castejsie v servise ako na ceste, toto nie je prvy ani posledny podobny clanok na nete. Ja sam som mal feldu co bola v servise kazdy mesiac kym som ju nepredal (capy, brzdy, termostat, teplotne cidlo, tesnenie pod hlavou valcov, problem so startovanim ked bol zohriaty motor...) sprosta jednoducha atmosfericka benzinova felicia bez turba. 18 navstev v servise za par rokov som nestihol vdaka predaju, no kolega so starsim Cliom (atmosfericky benzin stvorvalec 1.2) ak tu cifru zatial nedosiahol tak ju dosiahne tento rok. O ostatnych bodoch by sa dalo tiez polemizovat. A ziadne z tych motorov neboli moderne 1l turbo trojhrnceky tlaciace 1.5-2t auta... a najazd nemali ani 150 000 km.
Ci to tvoje nikdy nikdy nikdy plati iba pre atmosfericke setvalce v autach projektovamych na zvladnutie milion km? Dobre rano, nova doba, auta sa uz projektuju ako spotrebak, ak ti neodide motor lebo to je spolahlivy sestvalec odide ti vsetko okolo, co moze byt kludne aj to cerpadlo (alebo si myslis ze nove sa robia s rovnako velkymi rezervami ako pred 10-20 rokmi len preto ze su to objemne atmosfery? V Trende som davnejsie cital rozhovor s manazerom subdodavatela automobilky a len tak medzirecou bolo spomenute ako sa ide so zivotnostou suciastok na hranu aby sa minimalizovali naklady... a to neboli suciastky do Pola.
Ako nechcem tvrdit ze turbo male motory budu spolahlivejsie ako atmosfericky sestvalec (vzhladom k vacsiemu poctu pokazitelnych suciastok a hlavne aktualnemu trendu kresat naklady az na kost nemozu byt) ale tie zvasty o tom co vsetko si este nevidel je uz "trochu" mimo realitu.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
To je pravda, a prave preto musis velmi opatrne postupovat pri vybere tragaca na ktorom prerobis 27.000eur za 5 rokov a/alebo 100.000km. Aby si neprerobil 35.000eur a nezosedivel pri tom.
Inak preboha, bavili sme sa o AUTACH. Ty spominas 20rocnu feliciu (cojaviem kolko mala tvoja, prve boli 1994, posledne 2000/2001), spominas Clio (AUTO, bavime sa o AUTE a nie o <> s meganmi mam skusenost, z 20tich odisla prevodovka na 10tich kusoch pri radovo 130 az 150000km, firemne vozy, rozlicni soferi, kazdy mal svoj voz a nemenili si ich). Ci ty si mal v tom Cliu sestvalec dvaapolliter a s tym si mal problemy ? Bolo to clio trojrocne ?
Samozrejme ze na Felicii ktora uz ma svoje odkrutene (A BOHVIEKOLKOKRAT STOCENE, je mozne ze tvoja felicia mala 500.000km+ a ani o tom nevies) sa taketo veci najdu. Capy ? Brzdy ? Prepana ved to je spotrebny material ako baterky v notebooku, toto sa NERATA do servisu. Tlmice ? Na nasich cestach ? Nebudeme spominat ani nahodou. Teplotne cidlo je blbost, kolegom s Cliami a Thaliami odchadzaju snimace otacok ako na beziacom pase (auto nepojazdne a odtah !! ale to neratam za serioznu poruchu na urovni vylagrovaneho motora, to je sproste cidlo za osemsto korun ktore sa vymeni za dva dni v servise a ide sa dalej). Dovtedy pojdes autobusom a spoznas zopar novych ludi, no boze.
Nespominame ani zapalovacie cievky fabii 1.2htp, ktore moji kamarati nosia vacsinou V DVOJICI a vymienaju na krajnici pri ceste to nie je porucha, to je kretenizmus ale nic fatalne. Preskocene rozvody tych 1.2htp pri zaparkovani dole brehom uz su trosku ina kavicka. Zapalovacie cievky stoja 50eur a za rok minies styri, no je tam toho... usetril si na palive tak co. V zivote som ziadnu zapalovaciu cievku na ziadnom aute nemenil, nad tymto sa tiez ale nevzrusujeme.
Ze si mal problem so startovanim tepleho motora ? Za to nemoze felicia ale tvoj konkretny kus. Nieco si tam mal zle, mal si zistit co. Rozhodne to nie je standard. Ze ti odislo tesnenie pod hlavou valcov ? Tak to moze byt dalsi preukaz ako sa s nou jazdilo tvojimi rukami alebo rukami pred tebou. Kontrolna otazka : vies ake si mal kompresne tlaky na valcoch ? Preco si si ich nikdy nezmeral ? Mozno by si hned vyriesil aj problem s teplym startom. Na autobazarackom fore bol taky talizman, biker610i, s hrozne vylagrovanou dieslovou feliciou, no odrbali ho jak sa len dalo ale ked ten chlapec nevidel nic ine ako diesel, diesel, diesel, tak aj dopadol a to sa bavime o neskutocne jednoduchom aute v porovnani s dnesnymi. Hladaj.
>> Motor meneny pred 40 000km poznam, a bola to predvadzacka Golf asi minula generacia (benzin 1.4), to auto malo rok-dva max
AUTO, zase auto zdoraznujem. Nie jedna-stvorka, nie jedna-dvojka, ale NORMALNE AUTO A MOTOR sa bavime. Hovoris predvadzacka ? 1.4ka ??? Zvlastne, ale dobre. Poviem ti ako to vyzera s predvadzackami 3.0d BMW a Audi ? Kamarade este si nevidel auto co ma na tachometri 000094 a ide 235km/h, ze nie ? Takze taka je predvadzacka a toto je dovod preco by som si NIKDY predvadzacku nekupil. Zvlast nie z tych vyssich tried ktore sa davaju firemnym zakaznikom ze "do buduceho tyzdna tri dni pojazdite (piatok, sobota, nedela), potom telefonujeme spolu". Este take blbosti ze Thalia 1.4i kde ide reprezentant firmy so zakaznikom na 10 kilometrovu jazdicku tak to zvladnem, ale taketo luxusne auta KTORYM KAZDY PRIDRBE CO SA ZMESTI pretoze ich ma bez kontroly... TAK TO u mna NE.
Systemovo zly design auta mas tuto :
http://forum.autobazar.eu/skoda-1-8-tsi-t35663.html
a pohladaj ostatne sherdogove prispevky ABY SI VEDEL AKO TIE HAJTRY DOPADLI PO DVOCH ROKOCH POUZIVANIA. Kamarade katastroficky americky film je slaby cajicek.
Inak preboha, bavili sme sa o AUTACH. Ty spominas 20rocnu feliciu (cojaviem kolko mala tvoja, prve boli 1994, posledne 2000/2001), spominas Clio (AUTO, bavime sa o AUTE a nie o <> s meganmi mam skusenost, z 20tich odisla prevodovka na 10tich kusoch pri radovo 130 az 150000km, firemne vozy, rozlicni soferi, kazdy mal svoj voz a nemenili si ich). Ci ty si mal v tom Cliu sestvalec dvaapolliter a s tym si mal problemy ? Bolo to clio trojrocne ?
Samozrejme ze na Felicii ktora uz ma svoje odkrutene (A BOHVIEKOLKOKRAT STOCENE, je mozne ze tvoja felicia mala 500.000km+ a ani o tom nevies) sa taketo veci najdu. Capy ? Brzdy ? Prepana ved to je spotrebny material ako baterky v notebooku, toto sa NERATA do servisu. Tlmice ? Na nasich cestach ? Nebudeme spominat ani nahodou. Teplotne cidlo je blbost, kolegom s Cliami a Thaliami odchadzaju snimace otacok ako na beziacom pase (auto nepojazdne a odtah !! ale to neratam za serioznu poruchu na urovni vylagrovaneho motora, to je sproste cidlo za osemsto korun ktore sa vymeni za dva dni v servise a ide sa dalej). Dovtedy pojdes autobusom a spoznas zopar novych ludi, no boze.
Nespominame ani zapalovacie cievky fabii 1.2htp, ktore moji kamarati nosia vacsinou V DVOJICI a vymienaju na krajnici pri ceste to nie je porucha, to je kretenizmus ale nic fatalne. Preskocene rozvody tych 1.2htp pri zaparkovani dole brehom uz su trosku ina kavicka. Zapalovacie cievky stoja 50eur a za rok minies styri, no je tam toho... usetril si na palive tak co. V zivote som ziadnu zapalovaciu cievku na ziadnom aute nemenil, nad tymto sa tiez ale nevzrusujeme.
Ze si mal problem so startovanim tepleho motora ? Za to nemoze felicia ale tvoj konkretny kus. Nieco si tam mal zle, mal si zistit co. Rozhodne to nie je standard. Ze ti odislo tesnenie pod hlavou valcov ? Tak to moze byt dalsi preukaz ako sa s nou jazdilo tvojimi rukami alebo rukami pred tebou. Kontrolna otazka : vies ake si mal kompresne tlaky na valcoch ? Preco si si ich nikdy nezmeral ? Mozno by si hned vyriesil aj problem s teplym startom. Na autobazarackom fore bol taky talizman, biker610i, s hrozne vylagrovanou dieslovou feliciou, no odrbali ho jak sa len dalo ale ked ten chlapec nevidel nic ine ako diesel, diesel, diesel, tak aj dopadol a to sa bavime o neskutocne jednoduchom aute v porovnani s dnesnymi. Hladaj.
>> Motor meneny pred 40 000km poznam, a bola to predvadzacka Golf asi minula generacia (benzin 1.4), to auto malo rok-dva max
AUTO, zase auto zdoraznujem. Nie jedna-stvorka, nie jedna-dvojka, ale NORMALNE AUTO A MOTOR sa bavime. Hovoris predvadzacka ? 1.4ka ??? Zvlastne, ale dobre. Poviem ti ako to vyzera s predvadzackami 3.0d BMW a Audi ? Kamarade este si nevidel auto co ma na tachometri 000094 a ide 235km/h, ze nie ? Takze taka je predvadzacka a toto je dovod preco by som si NIKDY predvadzacku nekupil. Zvlast nie z tych vyssich tried ktore sa davaju firemnym zakaznikom ze "do buduceho tyzdna tri dni pojazdite (piatok, sobota, nedela), potom telefonujeme spolu". Este take blbosti ze Thalia 1.4i kde ide reprezentant firmy so zakaznikom na 10 kilometrovu jazdicku tak to zvladnem, ale taketo luxusne auta KTORYM KAZDY PRIDRBE CO SA ZMESTI pretoze ich ma bez kontroly... TAK TO u mna NE.
Systemovo zly design auta mas tuto :
http://forum.autobazar.eu/skoda-1-8-tsi-t35663.html
a pohladaj ostatne sherdogove prispevky ABY SI VEDEL AKO TIE HAJTRY DOPADLI PO DVOCH ROKOCH POUZIVANIA. Kamarade katastroficky americky film je slaby cajicek.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Takže páni, dosť bolo, založte si tému na toto polemizovanie, štyri strany o ničom, nepokračujte radšej, budem banovať, kto chce reagovať na trend spotrebnosti moderných aut, do zvlášť témy.
.
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Mno, tak ja to tu asi tak nejak formalne ukoncim. Dlhsie som sa neozyval, takze tu dlhujem male vysvetlenie. Auto zatial nie je a zda sa, ze nebude. Great success! Situacia sa ma nasledovne: bolo treba okamzite velmi rychlo nove auto, cestne pionierske. Stare je pokazene, treba jazdit, tyzden, max 2, ako som pisal. Potom uz bolo treba auto menej. Potom este menej. Nasledne sa zrazu ukazalo, ze stary pokazeny srot sa da po znamosti opravit za obstojnu cenu a jazdi dalej. Asi 2x som sa snazil cloveka prehovorit, ze treba nove auto. Zatial nie je.
Cize ako som tu sluboval, ze auto urcite bude a hned pofotime a porozpravame... no, osral som sa pekne aj ja sam. Nabuduce uz budem vyberat, ked budem mat asi len peniaze v paprci. Skusim este cloveka prehovorit, ze teda ako nove auto to chce. Alebo do stareho nahle nabura nejaky Jeep a oprava uz bude nerentabilna. Nevidim to moc realne, ale tak no... mozno este motyka vystreli. Zatial som teda zbytocne stravil cas vyberanim auta pre nikoho (alebo aspon som si spravil nejaky prehlad do buducna).
Kebyze to niekomu niekedy pomoze, tak aspon spisem poznatky z aut, co som bol odskusat nazivo. Samozrejme nejedna sa o ziadne extra testy. Nasadol som, vozil sa po piatich dlhych uliciach, vystupil som:
Hyundai i30: Klasicky korejsky interier, tj. vycackany raketoplan. Nepacilo sa mi modre podsvietenie na displejoch (pride mi, ze modra a zelena farba su ten najzakladnejsi lowend, co sa da v displejoch najst). Kulisa manualnej prevodovky bola celkom dobra. Viac si nepamatam.
Hyundai i40: V tomto som len sedel. Celkom dlhe auto a vo vnutri aj priestranne. Tipujem to na i30, len vacsie a krajsie (aj interier). V kombi zadna nakladacia hrana na urovni dlazky kufra. Nie ze by bola tak nizko, len dno kufra je vysoke, kedze pod nim je este nejaka priehradka s oddeleniami. Potencialnemu majitelovi sa to pacilo, mne nie. Imho si kufor zariadim ako chcem a nemusi konstantne znizovat uzitocnu vysku.
Honda CR-V: Tak nejake nemastne neslane. Urcite v pohode auto, len ma nijako neoslovilo. Nepacili sa mi tiez opierky na lakte vpredu, kde nie je siroky stolik medzi sedackami, ale kazdy ma taku tenku opierku a la lietadlo. To celkom dost nemam rad.
Mazda 3: Prima auticko. Dozadu sa da celkom normalne posadit. Najnovsi rocnik ma super displejiky vpredu (biele pismena na ciernom pozadi). Head-up display je taky ghetto - vysunie sa nejake sklicko, kam sa to premieta, na rozdiel od BMW, kam sa premieta rovno na sklo. Nepacia sa mi budiky, pretoze im dominuje jeden analogovy otackomer v strede a don je zabudovany digitalny tachometer. To je podla mna kravina, pretoze rpm u mna celkom urcite nie su az tak podstatne, kedze nie som nejaky postihnuty eko-rallye jazdec, ktory sa poti, ked motor ide nad 1500 rpm a jazdi po meste s podtocenym dieslom. Naopak digitalny tachometer neumoznuje periferne vnimat, kolko asi idem (nie ze by som sa tym nejako specialne riadil). Treba sa pozriet na cislo, zaostrit, uvedomit si ho a pozriet naspat na cestu. Celkom zle, si myslim. Dalej integrovana navigacia je asi taka, ako keby ste prilepili TomTom na pristrojovku a nie je nejako pekne zabudovana do interieru. Nesklapa sa, proste je tam stale taka na ociach. Jazda samozrejme v pohode.
Mazda CX-5: Tiez dost v pohode auto. Na rozdiel od novej 3 ma vpredu displejiky s oranzovym pismom, co je stale pekne, ale nie az tak pekne ako tie biele. Teraz neviem, ci to bolo v tomto aute alebo v Mazde3, ale sledovanie mrtveho uhla fungovalo pekne (LEDka v spatnom zrkadle). Celkom prima ficurka. Ako som nauceny sa pri preradovani vzdy pozriet za seba, ale prima vec aj tak.
Takze u mna sa nic nezmenilo a stale je Matsuda moje oblubene vozidlo (pre beznych ludi). Ale kebyze sa kupi aj ten blby Hyundai, nic by som proti tomu nemal. Za prijatelnu cenu sa da nabachat technikou. Sam by som bol zvedavy, ako by sluzil nasledujuce roky. Dalsie auta som zatial nepozeral a podla toho, ako sa vyvija situacia, uz ani pozerat asi nebudem.
Teraz uz len v skratke k veciam, co sa nahrnuli v topicu:
Blackhawk: EcoBoosty som netestoval a testovat nebudem. Nepodporim vyrobcu, ktory proste po vzore vsetkych oseka motor a nacpe tam turbo. Nakoniec budeme jazdit asi na 1-valcovom motore, do ktoreho budu fukat 4 turba a piest bude mat 16 ventilov. Naopak, podporim vyrobcu, ako je Mazda, ktory inovuje tym spravnym smerom (tj. drzi sa benzinu, ma adekvatny objem na hmotnost auta, inovuje tak, aby mal motor lepsie parametre a nepomaha si turbom). A ked je take auto lepsie, krajsie a spolahlivejsie, tak proste win-win situation.
Co sa tyka vyhry nejakej ceny, tak k tomu nemam co dodat. Som clovek, ktory vacsinou plava proti prudu vo vsetkom (nazory, benzin vs mazut, plazma vs LCD, atd). Vsetci predsa vieme, ze ludia su vo vseobecnosti sprosti. Proste vyhral ten, co pekne splnil nejake normy EU. Ja sa radsej povozim na velkoobjemovej atmosfere, na volnobehu budem mat vacsi krutiaci moment ako bezne auto v peaku, do atmosfery vypustim CO2 za 3 Fabie, ale zase za mnou nebude cierny oblak plny mikrocastic, NOx a inych sraciek, ktore benzin nema resp. ma v podstatne mensej miere.
mp3turbo: Ale ja som na 4.4L aute nikdy nejazdil, ja mam 5.2L. To si mi ubral skoro cely jeden trojvalcovy Ford EcoBoost (0.9L). To ako keby som si odpojil 3 valce (ghetto MDS system). Aha, vlastne nie... moje 3 valce maju objem 2L .
Takze do finale to tu uz moze pomalicky umriet. Kebyze sa nieco necakane stane, urcite napisem. Skusim este postuchat do cloveka. Teraz idem spat, budem tu vecer.
Cize ako som tu sluboval, ze auto urcite bude a hned pofotime a porozpravame... no, osral som sa pekne aj ja sam. Nabuduce uz budem vyberat, ked budem mat asi len peniaze v paprci. Skusim este cloveka prehovorit, ze teda ako nove auto to chce. Alebo do stareho nahle nabura nejaky Jeep a oprava uz bude nerentabilna. Nevidim to moc realne, ale tak no... mozno este motyka vystreli. Zatial som teda zbytocne stravil cas vyberanim auta pre nikoho (alebo aspon som si spravil nejaky prehlad do buducna).
Kebyze to niekomu niekedy pomoze, tak aspon spisem poznatky z aut, co som bol odskusat nazivo. Samozrejme nejedna sa o ziadne extra testy. Nasadol som, vozil sa po piatich dlhych uliciach, vystupil som:
Hyundai i30: Klasicky korejsky interier, tj. vycackany raketoplan. Nepacilo sa mi modre podsvietenie na displejoch (pride mi, ze modra a zelena farba su ten najzakladnejsi lowend, co sa da v displejoch najst). Kulisa manualnej prevodovky bola celkom dobra. Viac si nepamatam.
Hyundai i40: V tomto som len sedel. Celkom dlhe auto a vo vnutri aj priestranne. Tipujem to na i30, len vacsie a krajsie (aj interier). V kombi zadna nakladacia hrana na urovni dlazky kufra. Nie ze by bola tak nizko, len dno kufra je vysoke, kedze pod nim je este nejaka priehradka s oddeleniami. Potencialnemu majitelovi sa to pacilo, mne nie. Imho si kufor zariadim ako chcem a nemusi konstantne znizovat uzitocnu vysku.
Honda CR-V: Tak nejake nemastne neslane. Urcite v pohode auto, len ma nijako neoslovilo. Nepacili sa mi tiez opierky na lakte vpredu, kde nie je siroky stolik medzi sedackami, ale kazdy ma taku tenku opierku a la lietadlo. To celkom dost nemam rad.
Mazda 3: Prima auticko. Dozadu sa da celkom normalne posadit. Najnovsi rocnik ma super displejiky vpredu (biele pismena na ciernom pozadi). Head-up display je taky ghetto - vysunie sa nejake sklicko, kam sa to premieta, na rozdiel od BMW, kam sa premieta rovno na sklo. Nepacia sa mi budiky, pretoze im dominuje jeden analogovy otackomer v strede a don je zabudovany digitalny tachometer. To je podla mna kravina, pretoze rpm u mna celkom urcite nie su az tak podstatne, kedze nie som nejaky postihnuty eko-rallye jazdec, ktory sa poti, ked motor ide nad 1500 rpm a jazdi po meste s podtocenym dieslom. Naopak digitalny tachometer neumoznuje periferne vnimat, kolko asi idem (nie ze by som sa tym nejako specialne riadil). Treba sa pozriet na cislo, zaostrit, uvedomit si ho a pozriet naspat na cestu. Celkom zle, si myslim. Dalej integrovana navigacia je asi taka, ako keby ste prilepili TomTom na pristrojovku a nie je nejako pekne zabudovana do interieru. Nesklapa sa, proste je tam stale taka na ociach. Jazda samozrejme v pohode.
Mazda CX-5: Tiez dost v pohode auto. Na rozdiel od novej 3 ma vpredu displejiky s oranzovym pismom, co je stale pekne, ale nie az tak pekne ako tie biele. Teraz neviem, ci to bolo v tomto aute alebo v Mazde3, ale sledovanie mrtveho uhla fungovalo pekne (LEDka v spatnom zrkadle). Celkom prima ficurka. Ako som nauceny sa pri preradovani vzdy pozriet za seba, ale prima vec aj tak.
Takze u mna sa nic nezmenilo a stale je Matsuda moje oblubene vozidlo (pre beznych ludi). Ale kebyze sa kupi aj ten blby Hyundai, nic by som proti tomu nemal. Za prijatelnu cenu sa da nabachat technikou. Sam by som bol zvedavy, ako by sluzil nasledujuce roky. Dalsie auta som zatial nepozeral a podla toho, ako sa vyvija situacia, uz ani pozerat asi nebudem.
Teraz uz len v skratke k veciam, co sa nahrnuli v topicu:
Blackhawk: EcoBoosty som netestoval a testovat nebudem. Nepodporim vyrobcu, ktory proste po vzore vsetkych oseka motor a nacpe tam turbo. Nakoniec budeme jazdit asi na 1-valcovom motore, do ktoreho budu fukat 4 turba a piest bude mat 16 ventilov. Naopak, podporim vyrobcu, ako je Mazda, ktory inovuje tym spravnym smerom (tj. drzi sa benzinu, ma adekvatny objem na hmotnost auta, inovuje tak, aby mal motor lepsie parametre a nepomaha si turbom). A ked je take auto lepsie, krajsie a spolahlivejsie, tak proste win-win situation.
Co sa tyka vyhry nejakej ceny, tak k tomu nemam co dodat. Som clovek, ktory vacsinou plava proti prudu vo vsetkom (nazory, benzin vs mazut, plazma vs LCD, atd). Vsetci predsa vieme, ze ludia su vo vseobecnosti sprosti. Proste vyhral ten, co pekne splnil nejake normy EU. Ja sa radsej povozim na velkoobjemovej atmosfere, na volnobehu budem mat vacsi krutiaci moment ako bezne auto v peaku, do atmosfery vypustim CO2 za 3 Fabie, ale zase za mnou nebude cierny oblak plny mikrocastic, NOx a inych sraciek, ktore benzin nema resp. ma v podstatne mensej miere.
mp3turbo: Ale ja som na 4.4L aute nikdy nejazdil, ja mam 5.2L. To si mi ubral skoro cely jeden trojvalcovy Ford EcoBoost (0.9L). To ako keby som si odpojil 3 valce (ghetto MDS system). Aha, vlastne nie... moje 3 valce maju objem 2L .
Takze do finale to tu uz moze pomalicky umriet. Kebyze sa nieco necakane stane, urcite napisem. Skusim este postuchat do cloveka. Teraz idem spat, budem tu vecer.
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
''EcoBoosty som netestoval a testovat nebudem. Nepodporim vyrobcu, ktory proste po vzore vsetkych oseka motor a nacpe tam turbo. Nakoniec budeme jazdit asi na 1-valcovom motore, do ktoreho budu fukat 4 turba a piest bude mat 16 ventilov. Naopak, podporim vyrobcu, ako je Mazda, ktory inovuje tym spravnym smerom (tj. drzi sa benzinu, ma adekvatny objem na hmotnost auta, inovuje tak, aby mal motor lepsie parametre a nepomaha si turbom). A ked je take auto lepsie, krajsie a spolahlivejsie, tak proste win-win situation.''
Klames sam seba.. Mazda tiez BEZNE vyuziva preplnovane nizkoobjemaky...
Klames sam seba.. Mazda tiez BEZNE vyuziva preplnovane nizkoobjemaky...
Spoiler: ukázať
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Ale ved nech ma, ale este stale ma v ponuke aj klasicku atmosferu ktoru uz vecsina inych vyrobcov vyradilo z ponuky.
Spoiler: ukázať
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
Tak to by som chcel vydiet Mazdaci nizkoobjemak preplnovany turbo. Ked ti pride 2,3 ako maly objem tak berem spat. Jedine co je malo objemove je 1,6 turbo diesel ktory ale nerobi Mazda ale pezo. Ked sa pletem tak am opravte.CageJ napísal:''EcoBoosty som netestoval a testovat nebudem. Nepodporim vyrobcu, ktory proste po vzore vsetkych oseka motor a nacpe tam turbo. Nakoniec budeme jazdit asi na 1-valcovom motore, do ktoreho budu fukat 4 turba a piest bude mat 16 ventilov. Naopak, podporim vyrobcu, ako je Mazda, ktory inovuje tym spravnym smerom (tj. drzi sa benzinu, ma adekvatny objem na hmotnost auta, inovuje tak, aby mal motor lepsie parametre a nepomaha si turbom). A ked je take auto lepsie, krajsie a spolahlivejsie, tak proste win-win situation.''
Klames sam seba.. Mazda tiez BEZNE vyuziva preplnovane nizkoobjemaky...
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Vyber noveho/predvadzacieho auta do 20 000,- €
alebo mazdacky wanker motor, ale to je kategoria sama o sebe
Spoiler: ukázať