mp3turbo napísal:benzinove mondeo u nas nezozenies, su dve v inzeratoch a to na opacnej strane republiky. Neviem preco je to tak.
Je to tak preto, lebo Slovac vidi iba spotrebu 5 l na 100 a ine ich nezaujima. Potom im odide turbo, zhavice a buh vi co este a cuduju sa. A to chodia do prace zo sidliska 7 km Ale hlavne, ze maju nizku spotrebu
mp3turbo napísal:Neuveritelne lepsi stav z DE takisto uz davno-pradavno neplati
Jasne, ze aj v DE kupis srot. Ale je tam neporovnatelne viac tych lepsich kusov, ako u nas. O tomto nepochybujem - auta pre rodinu a znamych so svagrom vozime iba z DE. Ja by som auto zo slovenskeho / ceskeho bazaru nechcel ani omylom.
aj v ceskych a slovenskych bazaroch je urcite vela kvalitnych aut. Neviem lebo poslednych 10 rokov som tam nebol, ale urcite je len treba tie tri kusy najst na celom Slovensku
nizka spotreba ? Ani dieslove mondeo nejazdi za 5litrov vzdy a vsade, v meste typu Bratislava neexistuje. V Bratislave aj narodom vysnivana octavia 1.9tdi nema problem spravit SEDEM litrov v lete a DEVAT litrov v zime, pricom na vine nebude vodic ani technicky stav vozidla ale len prachsproste prachobycajne zapchy a poskakovanie na jednicke a dvojke. Ja tiez jazdim jedno a to iste mesto, jedny a tie iste jazdy jednym a tym istym autom veselo OD SEDEM litrov na 100km az VESELO DO SESTNAST ked sa pritrafi hrozny a chladny december... a to iste auto spravi vonku mimo mesta pri kludnej jazde tesne pod 110km/h spotrebu ze 5.5 litra na 100km. Cize neni to autom ale jazdnymi podmienkami.
Ked chces nizku spotrebu, kup si benzin a prerob na LPG, jazdis o chlp lacnejsie ako na diesli a hlavne sa vyhybas dieslovemu trojboju vstrekovace - turbo - dvojhmota - DPF - EGR - cidla, ach vlastne to nie je trojboj ale sestboj ano LPG nema tiez len same vyhody, pravda.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
takze tie poziadavky
rocny najazd: 25-30tis km rocne - preto diesel, aspon manualna klima, kombi, lacnejsi servis, 6000e (aspon 700e na zakladne vymenenia veci)
kamos je z CR takze preto hlavne auta z CR a Nemecka
dokazes spocitat kolko penazi usetris na spotrebe diesla oproti benzinu ked jazdis LEN 25.000km rocne ? No schvalne. Diesel 5 litrov (blbost, ale povedzme), benzin 7 litrov. Skus, pod do toho.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Priemerne ceny k dnesnemu dnu podla natankuj.sme.sk: 95 natural 1,435 €
100 km . . . 7,5 l ==> 30 000 km / 100 ==> 300 * 7,5 l benzinu = 2250 l benzinu ==> 2250 l benzinu * 1,435 EUR (cena benzinu za 1 l) = 3228,75 EUR za 30 000 km
Nafta 1,357 €
100 km . . . 5 l ==> 30 000 km / 100 ==> 300 * 5 l nafty = 1500 l nafty ==> 1500 l nafty * 1,375 EUR (cena nafty za 1 l) = 2062,50 EUR za 30 000 km
Pri 30 000 km usetris 3228 EUR - 2062 EUR = 1166 EUR.
Snad je ten vypocet spravne a niekde som sa nezmagoril
dokazes spocitat kolko penazi usetris na spotrebe diesla oproti benzinu ked jazdis LEN 25.000km rocne ? No schvalne. Diesel 5 litrov (blbost, ale povedzme), benzin 7 litrov. Skus, pod do toho.
nekupujem pre seba (btw mam najazd cca 20tis a vybral som si benzin) takze pls odhliadni od tohoto problemu...
ak mi vies poradit na ake auto sa zamerat pri takomto zadani budem rad
z vypoctu vyssie vyplyva, ze ked si kupis rovnake benzinove auto namiesto diesloveho o 1100eur lacnejsie a budes jazdit 20.000 rocne (vypocet bol pre 30.000km), potrebujes az jeden a pol roka na to, aby si len dobehol cenovy rozdiel pri obstarani. Vsetci predsa vedia ze ojazdene dieslove auto je drahsie ako benzinove. A to este bola ratana spotreba diesla 5.0l (co je v prevazne mestskom rezime proste nemozne) a benzinu 7.5l co by kludne mohlo byt aj 7.0l. Cize ten cas by sa este dalej natahoval...
Zarataj do toho vyssie naklady na servis diesla a ukrutne vacsiu pravdepodobnost drahej poruchy a zistis, ze v realite moze kludne trvat az tri alebo styri roky, pokial sa len dorovnas nakladom diesel-benzin. A za tu dobu auto predas, rozbijes alebo ti ho ukradnu.
Poradit som uz poradil, mensie auto ako Sharan som nemal sedem rokov takze ine poradit neviem.
Chapes ale co je to ten diesel versus benzin ? Mondeo diesel za 6000 eur ? Nechaj ma hadat : neviem preco sa tak strasne bijes za kamaratov problem, ale budiz. Takze Mondeo nechces kupit ty osobne ale kamarat. V pohode. Za 6000 nekupis novy model 2008+, lebo proste nie, takze sa bavime o starom 2001-2008. Nepoznam auto na ktorom by castejsie odchadzali vstreky ako na tomto, pozri si fordclub. Mondejka mam rad ale kupit si nejake ojazdene od NEZNAMEHO cloveka ani nahodou (z rodiny a od kamarata/kolegu KED TO AUTO DLHODOBO POZNAM by som to este riskol).
Vo vypocte drahych veci diesla sme doteraz nejakym sposobom nespomenuli commonrail cerpadlo. Neviem preco, snad preto lebo na Mondeo stalo len slabych 95.000 korun ked som sa naposledy pytal - to boli este koruny. Aj dnes ho rozhodne za dvesto eur nezozenies.
Pochop uz konecne ze SPOTREBA NE JE JEDINY FAKTOR URCUJUCI TCO, TOTAL COST OF OWNERSHIP, AUTA.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Na benzine mu odidu lambdy, hydrolozko, cievky, atp. Diesel je drahsi, o tom nepochybne, ale nove benzinove motory nie su take bezudrzbove ako sa zdaju...
...ale ja som mal benzina V8, takze mozem mat skresleny pohlad, opytajte sa quickyho, on jazdi 3> litre benale. Skor sa mu posere elektrika nez nieco na motore, dnes ako su robene kabelaze na autach, jednotkach, motoroch, skoda reci...
Mp3turbo ti prakticky zhrnul vsetko podstatne, pochybujem ze by sa to dalo povedat aj lepsie...
Btw co sa tyka E39, shajek, ty si to proste neodpustis a musis sem furt rvat ten krutak ze jo? Ked uz spominas ten tvoj skoro dva krat vacsi krutak - 280 vs 400 - spomen aj otacky ano ? Je pekne ked ta to zatlaci do sedacky a pak to umre ? Nehovoriac o tom ze 530d je na tom servisne horsie ako 540i...
radit niekomu kupit 530D z e39 , najst zachovaly kusok s vymenenymi vecami podla servisu nemozne.
Vid bmwklub, vacsina co ma 525-530D v e39, tak tam len sype a sype.
turbo, pises to stylom ako keby sa ja schovavam za imginarneho kamaso a to auto kupujem vlastne ja...
proste ma nejake poziadavky tak som ich dal sem, agresivny hned nemusis byt...
napisal som ze preferuje diesel kvoli poctu km...ak by mi sem niekto dal rovnako porovnatelne benzinove auto za lacnejsie tak by bol happy aj on...
ked uz pozera octavie , tak za 6k sa da daju kupit octavie II 04-06 , 1.6 MPi na LPG, tusim sa to robilo od vyroby, ale to si treba overit.
Neni to ziaden sportiak, ale na normalne jazdenie staci plus s 1.6 na LPG mas prevadzkove naklady nizsie ako na TDi.
podla mna: povod auta nemecko alebo francuzsko
Ford Mondeo Combi r.2007-2008, 1.8 alebo 2.0TDCi idealne 103kW,
na 103kW je registracna dan zo zahranicia 327€ + ostane poplatky cca450€,
auto musi mat servisnu knizku
zo slovenska by som kupoval len po prvom majitelovi a keby bolo dobre servisovane
servisna knizka je dalsi cirkus, osobne som videl minimalne 15 jak ich buchali ... vyserte sa uz na to, servisna knizka je horsi zdrap papiera ako rybarsky listok.
>> Na benzine mu odidu lambdy, hydrolozko, cievky, atp.
ja som nepovedal ze si ma kupit od Wolcngwangenu 1.2htp. Nikdy v zivote som na ziadnom aute nepocul o pokazenej cievke (ked uz na to pride, 50eur za cievku je hodne velka sranda v porovnani s 800eurovymi vstrekovacmi pripadne 3600eurovym commonrail cerpadlom alebo 4400eurovym dpf filtrom na Kiu Venga [!!!!!!!!!!!].
Lambda ? 40eur taktiez, raz za 15 rokov. Vydrzi tolko dpf, dvojhmota, turba a vstrekovace na diesli ? Skoro kazde 10rocne benzinove auto jazdi s povodnou lambdou (ano, nesmie mat napisane WV vpredu alebo vzadu, inak je to absolutne bezne) - a teraz sa podme bavit o tych 10rocnych DPFkach na diesli. Ako spravne zaznelo, barsjaky tragac s fabrickym LPG nie je zla volba - ale ved som to uz spominal ! Ak chces jazdit lacno a co najviac bezproblemovo, sprav si do benzina LPG. JAZDIS LACNEJSIE AKO NA DIESLI (nehovor mi ze na LPG budes jazdit za 12 litrov tam kde na diesliku za 6 !), jazdis ekologicky (nevypustas tolko sraciek), nemusis vrtat dpf a rakovinou zabijat vsetkych okolo ked na to pride... aj na kazenie je LPG daleko lepsie ako diesel. A tie hypermoderne superdiesle a'la 1.6 150kW budu este horsie.
Nie som zastanca kupit E39tku z roku 1997 (prehanam), lebo tie auta maju vela nagulanych a to hovorim ja co som 300.000cove auta mal skoro vzdy. To hovorim ja co nejake ciselka okolo 500.000 vobec nevzrusuju. Len nejako tie nase slovenske E39tky maju skoro vsetky pod 250.000 a z toho som VYRAZNE nervozny. Voci vozu nemam velke namietky, osobne som vlastnil... ach ano, 540i E39. Ale to uz je paradicka v inej CAPEX/OPEX hladine ako 6000eur. Kto nevie co je opex a capex, hladajte googlom.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
preto by som si nekupil nikdy CR v mojom osobnom postaveni v akom som ... 6valec s mechanickym cerpadlom ala mTDS a nic ku stastiu mi netreba .... i ked teraz ma skriztujete za m51 motor ktory je podla mna dobry .. ale vacsina co sa predava su dodrbane vyjazdene dojne kravy .... a ktej 530d, ja som daval z osobnej skusenosti ked kupil znamy za 6k€ e39 ...a jedine peniaze co dotoho narval boli elektrony a gumy. Tak preto mi to nieje zname.
EASA: neviem o co ti ide zrovna krutiaci moment je v celku k*rva dost nezanedbatelny parameter nemyslis ? Tak ja kludne spomeniem otacky ze 530tka ma torque zhruba medzi 2000-3000 zhruba .. takze kustok hore dole .. (a najvacsi vykon pri 4000niekde) a nenasiel som grafy 528 tak som to bral z 530i .. ta ma najvacsi 2500 a konci 4000 a vykon pri 6600 ..... nechapem co furt sledujes ... neni ten benzin zas taka vyhra ako tvrdis ... a ja CRkove diesle moc nemusim a neobhajujem ich .. ako som pisal ... nemam prachy na to to udrziavat ked raz budem zaraabat 1400€ tak budem mat na to a s kludom .... a nespamujme to tu battlom diesel vs benzin .. je to tema o aute do 6000€ s dieslom ... báj d wej ... ja by som si svoj život vedel predstaviť s kľudom s 320Ti ako druhým autom ... ja nemám nič proti bezinu len proti tvrdeniam ze je to boh oproti dieslu ..
Naposledy upravil/-a shajek v Ut 04. Mar, 2014, 20:54, upravené celkom 1 krát.