Auto do 6000€
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Auto do 6000€
takto, TDS je uz moc zastarale. Vsetci asi vieme ze poondene Vento 1.9td bude hrkotat dva miliony kilometrov a potom sa rozpadne od hrdze - ale kde su vsetky tie Venta ?
Ked ludia furt potrebuju mat to najviac nalestene, "najviac najnovsi kabat"... pri tvojich vypoctoch s maximalnym krutakom a vykonom a cimkolvek si zanedbal jednu dost nepodstatnu vec : za poslednych 5 rokov som ja osobne nepotreboval plny vykon auta nikdy ani na jednu jedinu polsekundu. Je mi uplne v riti jedno ci ma moj tragac 40kW alebo 90kW alebo 200kW, do tej posratej Bratislavy ho nepotrebujem a na to aby som sa po dialnici gulal dovolenych 110 potazmo 130 potrebujem celych uzasnych 22kW a to myslim uplne vazne.
A teraz mozete zacat o bezpecnom predbiehani.
Ja osobne to robim tak, ze ked mam X penazi (ziadny leasing !! Nikdy v zivote som ziadne auto nemal na leasing) tak si proste kupim auto za X-3000eur a potom ma nieco len tak lahko nevykolaji. Ked chcem nejake auto a nemam dostatocne velke X, tak proste pockam polroka alebo rok pokial budem mat (bavime sa o tom ze X neeatakuje 40000 a podobne cisla). Proste 6000, 8000, 10000, 12000 eur. Dovtedy mi z mojej ctenej riti neubudne ani mi v nej nepribudne dalsia dierka - bude sa proste vozit v tom co mam teraz.
Cele co som chcel povedat : dieslove chrapy maju svoje miesto na trhu. Nie som si vsak isty ci desatrocny [!!!!] korab nachylny na zlyhanie je tou spravnou "investiciou". Moze byt z toho pekny hlavybol. Najma ked vidim tie slovenske teliatka co si hovoria automechanici...
Ked ludia furt potrebuju mat to najviac nalestene, "najviac najnovsi kabat"... pri tvojich vypoctoch s maximalnym krutakom a vykonom a cimkolvek si zanedbal jednu dost nepodstatnu vec : za poslednych 5 rokov som ja osobne nepotreboval plny vykon auta nikdy ani na jednu jedinu polsekundu. Je mi uplne v riti jedno ci ma moj tragac 40kW alebo 90kW alebo 200kW, do tej posratej Bratislavy ho nepotrebujem a na to aby som sa po dialnici gulal dovolenych 110 potazmo 130 potrebujem celych uzasnych 22kW a to myslim uplne vazne.
A teraz mozete zacat o bezpecnom predbiehani.
Ja osobne to robim tak, ze ked mam X penazi (ziadny leasing !! Nikdy v zivote som ziadne auto nemal na leasing) tak si proste kupim auto za X-3000eur a potom ma nieco len tak lahko nevykolaji. Ked chcem nejake auto a nemam dostatocne velke X, tak proste pockam polroka alebo rok pokial budem mat (bavime sa o tom ze X neeatakuje 40000 a podobne cisla). Proste 6000, 8000, 10000, 12000 eur. Dovtedy mi z mojej ctenej riti neubudne ani mi v nej nepribudne dalsia dierka - bude sa proste vozit v tom co mam teraz.
Cele co som chcel povedat : dieslove chrapy maju svoje miesto na trhu. Nie som si vsak isty ci desatrocny [!!!!] korab nachylny na zlyhanie je tou spravnou "investiciou". Moze byt z toho pekny hlavybol. Najma ked vidim tie slovenske teliatka co si hovoria automechanici...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Auto do 6000€
turbo, povazujem ta za dost inteligentneho cloveka, tak prosim nechci aby som moj nazor zmenil.mp3turbo napísal:...
Stale pises ake su diesle napicu, je to jeho volba, mal som benzin, banka sacieho vedenia, 1700€ jedna, na novy type-r 3700€, DPF na moju A8 vyjde 1200 prvovyroba (! OEM !), nemiesaj hrusky s jablkami. Cievka pre 4.2 V8 - 120€, zas nedavaj sem ceny z benzinu HTP a diesla nejakeho tupeho korejca ktori robia diesle z donutenia!
Proste kto si kupuje diesel, musi do<> ratat s tym ze trysky odidu (pre V6 - jedna 300€, kurevska polozka pri veci co odide za 150tkm - 200tkm), rovnako ako majitel turbobenzinu rata s tym ze mu odide turbo. Na aute odide vsetko casom, spojka, prevodovka, synchrony a podobne, tak mi nerozpravaj ze na diesli toho odide viac, mozes mat kokota za volantom, a vies kam si mozes strcit statistiku.
Rovnako to tvoj slavne DPF, ano viem ze si mal PDcko, ano viem ze chcel zapnut limiter aby ti syn nerozflakal auto, ale vysvetli mi jak je mozne ze kamo ma 360 nakrutenych a DPFko fici? Jak je mozne ze druhy kamos 678tkm a DPFko fici? Tisic dvesto eurova polozka prosim pekne, na novu eresu 1700, no poserme sa naozaj, vec co odide za kolko? 300tkm? to je pri 30tkm/rok desat rokov kamos! 10 rokov! tj ak teraz kupis nove auto, tak v roku 2024 ked ten kok0t hranol rozkradne tuto republiku vtedy ti DPF odide! hardcore co? Kupujete auta za cifri s tromi nulami, ale na udrzbu nemate, chodte do riti s tymto pristupom.
a haloo, dvojhmoty su uz takych 5 rokov aj v benzinoch!
Poslem za tebou cloveka co kupil F01 740i a jebli mu retaze, blbe co? Ten ti povie o kvalite benzinu a preklinani VW nieco. U VW je to problem zas TSI, FSI, tam co nespominas retaze, ventily, vacky, vstreky? Ved to je do riti detto to iste! Tie motory, vsetky, sa kurvia rovnako, kvoli posratim zelenim hajzlom co rafinerky nechaju vypustat sajrajt do vzduchu ale ludia jazdiaci do prace su hotova katastrofa.
Trosku uvedomenia,
Benzin je sranda, mam ho rad, ale rozpravat o nakladoch ze diesel ma vacsie ked sa nieco zacne kurvit, nema. To len my sme zvyknuti z cias 120tiek ze vsetko slo opravit za 5,50. Teraz nejde...
.
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto do 6000€
Ale on to chcel povedat z pohladu, ked kupujes jazdene auto, nie ako nove. Ale trochu to prehnal.
Kedze
- benzin kupis zachovalejsi, diesle si kupuju ked robis km. To len slovac si mysli, ze nemec preda 4 rocne auto so 100tis km a za stvrtinovu cenu.
Lenze ak kupis napr. za 6000e Octaviu II 1.9-2.0 TDI daka 2005 rocnik, mas real km 250-300tis minimum.
Tam ta uz cakaju tretikrat vymenit rozvody, to mas hned 300-400e,
kedze od TDI dostava dvojhmota supy, tak casom aj to. To mas hned 500-600e.
Pri tych km a cestach uz aj tlmice a silentbloky zacnu odchadzat, kedze ma to svoj.
vek, TDI je relativne tazsi a vybraciie robia svoje.
Ak mas verziu s DPF, tak DPF ,ak nie vykuchat. 600e vyssie.
Plus ak zrepasovat/vymenit vstreky 4x300e= 1200e. Samozrejme daju sa kupit jazdene 4 za 300e, ale kto by to robil.
Auto co kupis za 6000e , musis do neho dat 3000e.
Pricom ak kupis napr. octaviu 1.6 mpi na lpg.
Tak casom vymenis spojku, kde staci lamelu vymenit to mas do 200e. Rozvody to mas 300e.
Tlmice a silentbloky na napravach. Sem tam nejaku cievku, pripadne lambdu za 100-150e.
Spotreba na 1.9 TDI v meste 6-7l, mimo 5, pri plachteni na 90tke mozno aj 4,5 real.
Spotreba v 1.6 mpi, mesto 7-8-9, mimo 6-7l ale lpg za 70 cent , plus 0.5-1l benalu na startovanie. Uricte lepsie rozchodi atmosfera benzin napr. kratke starty ako diesel. Ved preto aj odchadzaju dpf, pretoze sa nestihnu regenerovat.
Kedze
- benzin kupis zachovalejsi, diesle si kupuju ked robis km. To len slovac si mysli, ze nemec preda 4 rocne auto so 100tis km a za stvrtinovu cenu.
Lenze ak kupis napr. za 6000e Octaviu II 1.9-2.0 TDI daka 2005 rocnik, mas real km 250-300tis minimum.
Tam ta uz cakaju tretikrat vymenit rozvody, to mas hned 300-400e,
kedze od TDI dostava dvojhmota supy, tak casom aj to. To mas hned 500-600e.
Pri tych km a cestach uz aj tlmice a silentbloky zacnu odchadzat, kedze ma to svoj.
vek, TDI je relativne tazsi a vybraciie robia svoje.
Ak mas verziu s DPF, tak DPF ,ak nie vykuchat. 600e vyssie.
Plus ak zrepasovat/vymenit vstreky 4x300e= 1200e. Samozrejme daju sa kupit jazdene 4 za 300e, ale kto by to robil.
Auto co kupis za 6000e , musis do neho dat 3000e.
Pricom ak kupis napr. octaviu 1.6 mpi na lpg.
Tak casom vymenis spojku, kde staci lamelu vymenit to mas do 200e. Rozvody to mas 300e.
Tlmice a silentbloky na napravach. Sem tam nejaku cievku, pripadne lambdu za 100-150e.
Spotreba na 1.9 TDI v meste 6-7l, mimo 5, pri plachteni na 90tke mozno aj 4,5 real.
Spotreba v 1.6 mpi, mesto 7-8-9, mimo 6-7l ale lpg za 70 cent , plus 0.5-1l benalu na startovanie. Uricte lepsie rozchodi atmosfera benzin napr. kratke starty ako diesel. Ved preto aj odchadzaju dpf, pretoze sa nestihnu regenerovat.
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Auto do 6000€
Zla logika, nic proti, ale zbav sa jej prosim ...Chris napísal: Ak mas verziu s DPF, tak DPF ,ak nie vykuchat. 600e vyssie.
podla mna by mali znova na autoskole zaviest techniku, ale poriadne .... aby vysvetlii ako funguje DPF a katalyzator a egr a vsetky tieto sracky aby ludia pochopili ze za to ze maju TDi vole mozu jazdit od volnobehu do 1500 na 5ke v meste a motor sa v tom vyziva ...
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto do 6000€
co myslis, ze bude viacej skodit 1.9 TDI DPF verzia s vykuchanym DPF, alebo stare 525 TDS s vylagrovanym motorom ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Auto do 6000€
no bud kecas, alebo ma v servise strasne ojebabrali, ked ma to vyslo okolo dvoch stoviek na fabiump3turbo napísal:Lambda ? 40eur taktiez, raz za 15 rokov.
trosku je to v rozpore s tvojimi prispevkami v style "motor pod 3 l je akurat tak do stieracov" (volne parafrazujem)mp3turbo napísal: za poslednych 5 rokov som ja osobne nepotreboval plny vykon auta nikdy ani na jednu jedinu polsekundu. Je mi uplne v riti jedno ci ma moj tragac 40kW alebo 90kW alebo 200kW, do tej posratej Bratislavy ho nepotrebujem a na to aby som sa po dialnici gulal dovolenych 110 potazmo 130 potrebujem celych uzasnych 22kW a to myslim uplne vazne.
take kilaky gula malokto, skorej problem je ze diesle sa kupuju aj pre panicky ktore denne 3x prejdu cestu medzi polusom a auparkom v najvacsej zapche, tam podla mna zivotnost dpfka moze byt realne v desiatkach tisicoch kilometrov. ked niekto jazdi dlhe trasy dpf sa stihne dobre regenerovat, takze v konecnom dosledku to nemusi byt problemSnake napísal:vysvetli mi jak je mozne ze kamo ma 360 nakrutenych a DPFko fici? Jak je mozne ze druhy kamos 678tkm a DPFko fici?
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Auto do 6000€
jasneze ta ojebabrali v tom servise (http://www.cc-autodily.cz/). Respektive... vies ako to chodi v autorizakoch, tie cenovky tam nikdy neboli najmensie. Kamarati nosia cievky aj zo dve na tie htpcka.
Snake : tu sa nebavime o 740i a tvojej A8 ktoru si si mozno kupil novu (zjavne sa ti dari), toto je ina cenova kategoria.
>> trosku je to v rozpore s tvojimi prispevkami v style "motor pod 3 l je akurat tak do stieracov" (volne parafrazujem)
isteze je - kazdy z nas by si veselo vedel predstavit jazdenie na 3.0i a vyssom objeme. Co nas vsetkych drzi dole na zemi a preco ludia kupuju tie sproste 1.2htp a 1.6tdi ? No pretoze prevadzkove naklady. Nie je to kvoli krasnemu zvuku, fenomenalnemu vykonu alebo neskutocnej vydrzi ... len a len OpEx.
Inak to ze ma nejake auto 360 tisic nakrutenych s originalnym DPF, tak to sa mi teda nezda. Toboz uz nie 678kkm, to je nemozne, oklamali ta. Kamion a nakladak tych 360 odkruti, ale tam je inak spravena technika a hlavne uplne iny rezim jazdy (nie kratke mestske 8km "trasy" v januari ked je -15 a motor sa nezohreje). Zato poznam kopec 330d a 530d ktore boli odfajcene pred 90.000km od novoty - dve v Nitre, tri v Bratislave, semtex z bmw fora tri z nich pucoval jak sprosty.
Na Kia Venga prisambohu stoji FAP filter 4.400eur. Overene minuly rok. Skoro som sa posral od rehotu.
Su ludia ktori si kupia dieslik a su ludia ktori proste musia tu rucicku vyhnat za 6000 kazdy den. Aj jedni aj druhi maju svoju pravdu a nedaju si ju zobrat. Su motory a motory, niektore dieslove su ukrutne spolahlivejsie ako ine dieslove, a niektore benzinove su daleko horsie ako ine benzinove.
Snake : tu sa nebavime o 740i a tvojej A8 ktoru si si mozno kupil novu (zjavne sa ti dari), toto je ina cenova kategoria.
>> trosku je to v rozpore s tvojimi prispevkami v style "motor pod 3 l je akurat tak do stieracov" (volne parafrazujem)
isteze je - kazdy z nas by si veselo vedel predstavit jazdenie na 3.0i a vyssom objeme. Co nas vsetkych drzi dole na zemi a preco ludia kupuju tie sproste 1.2htp a 1.6tdi ? No pretoze prevadzkove naklady. Nie je to kvoli krasnemu zvuku, fenomenalnemu vykonu alebo neskutocnej vydrzi ... len a len OpEx.
Inak to ze ma nejake auto 360 tisic nakrutenych s originalnym DPF, tak to sa mi teda nezda. Toboz uz nie 678kkm, to je nemozne, oklamali ta. Kamion a nakladak tych 360 odkruti, ale tam je inak spravena technika a hlavne uplne iny rezim jazdy (nie kratke mestske 8km "trasy" v januari ked je -15 a motor sa nezohreje). Zato poznam kopec 330d a 530d ktore boli odfajcene pred 90.000km od novoty - dve v Nitre, tri v Bratislave, semtex z bmw fora tri z nich pucoval jak sprosty.
Na Kia Venga prisambohu stoji FAP filter 4.400eur. Overene minuly rok. Skoro som sa posral od rehotu.
Su ludia ktori si kupia dieslik a su ludia ktori proste musia tu rucicku vyhnat za 6000 kazdy den. Aj jedni aj druhi maju svoju pravdu a nedaju si ju zobrat. Su motory a motory, niektore dieslove su ukrutne spolahlivejsie ako ine dieslove, a niektore benzinove su daleko horsie ako ine benzinove.
Naposledy upravil/-a mp3turbo v Ut 04. Mar, 2014, 21:51, upravené celkom 1 krát.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Auto do 6000€
jednoznacne tdicko bez DPF ... pretoze tdsko si len tak zo srandy nezvysi tlak v tryskach aby produkoval take male ciastocky ze chytis z nich rakoviny .. skor velke chumace sadzi ktore ti ani cez nos neprejdu ....Chris napísal:co myslis, ze bude viacej skodit 1.9 TDI DPF verzia s vykuchanym DPF, alebo stare 525 TDS s vylagrovanym motorom ?
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Auto do 6000€
realita beznych dni ? Kamarati autoservisaci zacinaju mat taku taktiku, ze ked k nim pride auto s prehratym softom (jasne ze kvoli DPF!) pripadne auto s prevrtanymi dpfkami, tak odchadza bez akehokolvek servisu cez branu prec.
Uz sa naucili. Zatial nie vsetci ale ta doba pride.
Uz sa naucili. Zatial nie vsetci ale ta doba pride.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Auto do 6000€
Bol to len priklad, pre porovnanie nakladov. Preto radsej ako dalsie auto kupit diesel s DPF, kupim radsej 3-4.0l
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Auto do 6000€
prosim nejake konkretne typy aut? diesel,benzin do 6000e
stale preferuje viac diesel
dik
stale preferuje viac diesel
dik
Spoiler: ukázať
Re: Auto do 6000€
Ja nevravim ze je to zanedbatelny udaj , ja sledujem to ze ty povies A ale nepovies B. Prave ten vrchol vykonu a jeho priebeh je to v com je ten benzin lepsi. Proste ty to prednasas stylom tu mas raketu A a tu mas raketu B ktore idu rovnako rychlo ale raketa B je rychlejsia...
Stejne, dat do 525 - 528 - 530 plyn a si za vodou...
Stejne, dat do 525 - 528 - 530 plyn a si za vodou...
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Auto do 6000€
a social tiez ked mam tak velke auto tak hadam ho viem aj uzivit nie ? ale to je uz moja filozofia ... ked mas feliciu lpg je to jasne .. ale bavor ... back to bussines na 6000€ auto ...
nech si kupi toto a bude mat pokoj ...
http://auto.bazos.sk/inzerat/34235097/B ... Packet.php
nech si kupi toto a bude mat pokoj ...
http://auto.bazos.sk/inzerat/34235097/B ... Packet.php
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
Re: Auto do 6000€
Ty vravis oklamali ma, ja viem co som videl, proste uvedom si ze moderne common-raily nemaju s DPF az taky problem ako PDcka. Bodka. DPF, vstreky, turbo, to vsetko je spotrebak, vlastne aj cele auto. Respektujte to proste. To tiez milujem jak si niekto kupi automat, odkruti na nom 250tkm, a potom gula ocami ked ma dat na opravu 1500€, ale to ze by uz trikrat vymenil spojku a zotrvak, v tej istej hodnote, ak nie viac, to je zrazu popici velky problem.Inak to ze ma nejake auto 360 tisic nakrutenych s originalnym DPF, tak to sa mi teda nezda. Toboz uz nie 678kkm, to je nemozne, oklamali ta.
A panicky jazdiace 3km sem zas netahajme, to nie je vzorka podla ktorej sa da porovnavat, rovnako ako sem netahate dochodcov jazdiacich na fave do kostola kazdu nedelu pri benzine. Dakujem
.
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Auto do 6000€
tie panicky robia 40% majitelov vozidiel, takze sanca ze pri kupe jazdeneho auta natrafis na nieco podobne je celkom vysoka. mam kolegynu ktora v novembri su kupila kia ceed kombi vo full vybave a dodnes na nom neprejazdila prvu nadrz paliva
Spoiler: ukázať