Zdravím, pred 33 dňami som dal reklamovať grafiku Gigabyte hd7970oc. Ako som napísal ubehlo 33 kalendárnych dni. Grafiku som osobne odniesol do predajne 10.12.2013 a ozvali sa mi práve teraz pár minút dozadu. Chcem sa opýtať, keďže ak sa nemýlim podľa zákona mám nárok na vrátenie peňazí. Tak otázka je mám si toto právo uplatniť keďže za danu sumu si dnes kúpim r9 280x a ešte aj niečo ušetrím, alebo žiadne právo na odstúpenie od zmluvy nemám a môžem si len ísť vyzdvihnúť grafiku? Dokonca ešte ani neviem ako moju reklamáciu vybavili keďže mi len poslali sms, že je vybavená. Za rady vopred ďakujem.
Gabriel
Ps: viem že sú to možno priblblé otázky ale chcem mať zajtra istotu keď tam pôjdem a nenechať sa nachytať.
reklamácia grafiky, Focus-computer
reklamácia grafiky, Focus-computer
Spoiler: ukázať
Re: reklamácia grafiky, Focus-computer
No dôležité je kedy presne si podpisoval príjem reklamácie. Zo zákona ak dobre viem som ja ako predajca povinný ju prijať, alebo neprijať do 3 pracovných dní. Následne ak ju príjmem tak začne sa odpočítavať doba na vybavenie reklamácie zo zákona. Ak ju nevybavím do danej doby tak je na zákazníkovi (nie na predajcovi) čo si vyberie: buď vrátenie peňazí, alebo v danej sume nový tovar s novou záručnou dobou, prípadne ak je človek normálne a aj predajca, že vysvetli, kvôli čomu to trvalo o 3 dni viac a dá k tomu bonus ( u nás sa kvôli sviatkom a pod prepravci natiahli takto 2 zahraničné RMA, samozrejme s klientmi sme poriadne komunikovali, nemali problém a dostanú aj bonus).
Teda pozri si presne koľko reálne prebehlo dní.
Teda pozri si presne koľko reálne prebehlo dní.
PC1 Intel Core i7-4960X@4,8GHz . ASRock X79 Extreme 11 . 32GB Corsair Dominator 2133MHz DDR3 . Zotac GTX 1080Ti . Samsung 850 PRO 256GB . Samsung 840 1TB . SF Leadex 750W . AOC Q3279VWFD8 . Noctua
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
PC2 i5-2500K . Noctua NH-U12 . ASUS P8Z68-V PRO . 16GB G.Skill Ripjaws X . EVGA GTX 1070 SC . Intel 530 240GB . Samsung 850 PRO 2TB . COUGAR GX-600W . Lian Li PC-V1010A - Silver . ASUS Xonar Essence STX + HD555
Re: reklamácia grafiky, Focus-computer
Na rma mám doslova datum prijatia 10.12.2013 a dole vedľa pečiatky obchodu a podpisu pracovníka kolonka kde je napísané dátum vybavenia rma 10.1.2014 s miestom na podpis prevzatia... takže ubehlo 33 dní... a problém je že oni nemali záujem dať nejaké info o rma
Spoiler: ukázať
- lietadlo69
- Používateľ
- Príspevky: 635
- Dátum registrácie: St 05. Okt, 2011, 18:28
- Bydlisko: Stará Turá
Re: reklamácia grafiky, Focus-computer
v alze mi vratili €cka za reklamovanu mys a to im RMA trvala 31 dni. najprv sa zdrahali, no nenechal som sa odbit. a ked som povedal ze nechcem hotovost ale kupit inu mys boli este radi.
cpu:Intel i5 6600K@4,5Ghz/1,30V+noctua NH-U14S mb: asus Z170 pro gaming ram:kingston 2x8GB ddr4 3000 MHz psu: Fortron Aurum 500W gpu:Gainward Gtx 1070 Phoenix@1720(boost 2013)/9200Mhz case: corsair graphite 600T+ silverstone penetrator 12cm, 2 x noctua nf-p12 U.L.N.A ssd: Intel 600P M2 256GB/crucial m4 128gb keyboard: Func KB460(red switch) mouse: Razer Death Adder Left hand edition monitor: Dell s2716dg sound:grado SR60
Re: reklamácia grafiky, Focus-computer
tak bol som dnes vo focus-computer a skončilo to naťahovaním a nakoniec mi bolo povedané že kartu som si mohol prevziať ako bolo napísane na reklamácii a nemusel som čakať dokiaľ mi oni oznámia že je moja reklamácia vybavená. A keď som sa opýtal či tu v piatok (10.1.2014) bola tak mi povedali že prišla až večer takže by mi museli vrátiť peniaze ale kedže som sa nedostavil tak im nemôžem nijak dokázať že nebola reklamácia vybavená a bla bla ... nakoniec som sa s nim nadieral že oni ale majú povinnosť mi oznámiť či je alebo nieje vybavená do 30dni a nemôžu čakať že im budem denno denne volať alebo chodiť tam kedže to mám do KE 150km...tak nakoniec po vzájomnej dohode mám novu Gigabyte R9 280X s novou zárukou a veľkým ospravedlnením za ich chybu že sa neozvali aj keď grafiku večer už mali...
PS: ešte sa vyhováral že piatok sa asi vedúci neozval preto lebo rátal že už neprídem a cez víkend ma nechcel otravovať riadna
PS: ešte sa vyhováral že piatok sa asi vedúci neozval preto lebo rátal že už neprídem a cez víkend ma nechcel otravovať riadna
Spoiler: ukázať
- loleqboleq
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 13017
- Dátum registrácie: So 20. Okt, 2012, 22:20
- Bydlisko: Košice
Re: reklamácia grafiky, Focus-computer
ja to robím napríklad tak, že...
odnesiem vec na reklamáciu, kde sa vybaví a dostanem ten papér, teda ten protokol, potvrdenie, kde je samozrejme presný dátum a čas, teda prídem domov a hneď počítam 30 dní a ak nestihnú, tak presne o 30 dní dajme tomu o hodinu neskôr ešte som tam a už pýtam peniaze...treba sa hádať...človek, ak sa neháda, tak mu každý nakaká na hlavu...je hanba, že takto to u nás často funguje v našej malinkej krajinke
odnesiem vec na reklamáciu, kde sa vybaví a dostanem ten papér, teda ten protokol, potvrdenie, kde je samozrejme presný dátum a čas, teda prídem domov a hneď počítam 30 dní a ak nestihnú, tak presne o 30 dní dajme tomu o hodinu neskôr ešte som tam a už pýtam peniaze...treba sa hádať...človek, ak sa neháda, tak mu každý nakaká na hlavu...je hanba, že takto to u nás často funguje v našej malinkej krajinke
CASE: Sliger Cerberus X PSU: Corsair SF750 MB: Ašuš Creator CPU: Rezeň 3900X GPU: RTX 3090 FE RAM: TridentZ 3600MHz@CL14 SSD: 970 EVO<--DEAD + Corsair MP600XT a MP600, Ťamťung 980 Pro Moňas: ♡ LG 48" C11 OLED ♡ Myš: G Pro Superlight Wire Klávka: Rôzne Audiofekália: Topping DX3 Pro, Hifiman Edition XS, Mr.Speakers Alpha Dog, JBL LSR305
Re: reklamácia grafiky, Focus-computer
u mna sa bud RMA riesilo vramci 12-14 dni, alebo ked predajca nechce reklamovat, tak proste 30. den posli, ze je uznana a mam prist po peniaze
Kazdopadne je to 30 dni a pocita sa aj cas.
Kazdopadne je to 30 dni a pocita sa aj cas.
Spoiler: ukázať
Re: reklamácia grafiky, Focus-computer
no nemal som vtedy čas čakať ďalšie hodiny na vedúceho, takže aspoň takéto riešenie bolo lepšie ako nič. Ale je pravda, že ak sa človek neozve tak sa na ňom väčšina predajcov povozí a koniec. Česť čestným predajcom
Spoiler: ukázať
- trojan4x4
- Používateľ
- Príspevky: 1937
- Dátum registrácie: Ne 17. Feb, 2013, 15:55
- Bydlisko: Nitra - Vráble (22)
Re: reklamácia grafiky, Focus-computer
Ak sa vybavena reklamacia, ci uz opravou, vymenou alebo neuznanim zavady ( v kazdom pripade je to pre predavajuceho vybavena reklamacia ) stihne do 30 dni, tak vas predajca musi informovat o tom ze vasa rma je vybavena. Ak sa blizi termin 30 dni je v predajcovom vlastnom zaujme aby vas kontaktoval oficialnym sposobom tj. postou alebo mailom ( rozumej prefotena vyzva na vyzdvihnutie reklamacie s podpisom a razitkom zodpovedneho pracovnika z reklamacneho oddelenia.
Pokial vam do schranky alebo mailu do 30 dni nic taketo nedorazi, mate narok na vratenie penazi. Ziaden telefonat a ani sms predajcu neodbremenuje. Takze su dve realne a jedna teoreticka moznost/i. Posta, mail a dohoda s kupujucim ( neverim ziadnemu, vzdy posielame mail alebo ak nemame na zakaznika mail, tak postu.
To len tak aby sme predisli takymto mylnym dezinformaciam od predavajucich, ze staci telefonat alebo nechcel som vas vyrusovat neskoro o siestej... Proste kecy.
Este k tej poste, pokial spolocnost stihne poslat list postou v 30 ty den rma, ma od toho doklad, to znamena, ze aj ked vasa postova schranka neobsahuje obalku s vyzvou nemydlite si ruky, odosielatel ma v ruke dokaz toho ze si splnil vsetky nalezitosti ktore splnit mal.
K mailu, ten zadavate vy, pokial je zadany zle, je to vas problem, nie problem spolocnosti.
Pokial vam do schranky alebo mailu do 30 dni nic taketo nedorazi, mate narok na vratenie penazi. Ziaden telefonat a ani sms predajcu neodbremenuje. Takze su dve realne a jedna teoreticka moznost/i. Posta, mail a dohoda s kupujucim ( neverim ziadnemu, vzdy posielame mail alebo ak nemame na zakaznika mail, tak postu.
To len tak aby sme predisli takymto mylnym dezinformaciam od predavajucich, ze staci telefonat alebo nechcel som vas vyrusovat neskoro o siestej... Proste kecy.
Este k tej poste, pokial spolocnost stihne poslat list postou v 30 ty den rma, ma od toho doklad, to znamena, ze aj ked vasa postova schranka neobsahuje obalku s vyzvou nemydlite si ruky, odosielatel ma v ruke dokaz toho ze si splnil vsetky nalezitosti ktore splnit mal.
K mailu, ten zadavate vy, pokial je zadany zle, je to vas problem, nie problem spolocnosti.
Spoiler: ukázať
Re: reklamácia grafiky, Focus-computer
Trojan presne takto som im to vysvetlil ale to už je jedno teraz. Mám od nich novú grafiku a ak nedaj bože aj táto odíde a nevybavia ju včas, tak už nebudem zhovievavý.
Spoiler: ukázať