Základom spoľahlivého auta, sú prachy na ďalší riadny servis. Inú radu nemám...
Dnes sa dá prakticky natočiť aj milión na hocičom, ak má človek na servis.
S tým že DPF vydrží max. 200k nesúhlasím, áno záleží od kusu, ale na D5ke má foter najazdených 430(réalne má motor 410k pretože bol pri 20k v záruke menení, ale bol to iba holý motor, ostatné komponenty ako turbo alebo DPF boli prehodené) a to auto má pôvodné vstreky, turbo, aj DPF, a jazdí. Keď už sme sa konečne tešili, že odišli vstreky, tak to bola iba kábeláž. Moja T5ka mala najazdených 670k a pôvodné turbo.
Viem, nieje to štandard, lebo mne odišli vstreky aj turbo na 730d asi pri 200k, ale takýchto áut, ktoré sú spoľahlivé aj pri danom nájazde behá oveľa viac. Je to ale hlavne o tom, že to auto dostane vždy všetko čo je predpísané, a originál resp. náhradu kvality ATE a pod.
To je recept ako udržať spoľahlivé auto, dať mu čo potrebuje, a kvalitné diely. Nie som samovrah, a tak isto neservisujem auto už po záručnej dobe v autorizáku lebo 80eur na hodinu dať tým nímandom mi príde veľa a nebol som spokojný s kvalitou práce.
Ešte aj na 2.2i-DTEC, čo máme v honde a to auto má 23 mesiacov a bolo kupované fungel nové, bolo pri 180k menené DPF a turbo, všetko originál samozrejme. Ale nepoviem o tom aute, že je nespoľahlivé, lebo je to spotrebák.
Ja mám zase 500vku benzín, niečo čo by malo byť nezničiteľné, a keby niekomu ukážem faktúry zo servisu za 22 tisíc(samozrejme väčšina v záručnej dobe, ale aj spotrebák je na mercedes drahý) tak od toho auta uteká, lebo je to neskutočný žrút peňazí. Napriek tomu o ňom budem tvrdiť, že je spoľahlivé, lebo ma nikde nenechalo. A to mám už druhú sadu túrb, a samozrejme spústu peňazí utopenú len v bežnom servise, lebo má pomerne vysoký nájazd. A ceny dielov na to že je to benzín sú vysoké, tak ako spomínal snake.
K téme: 220cdi je dobrý motor, sám som ich videl niekoľko, ktoré pekne držia aj pri vysokom nájazde, no určite nie je lacný na servis alebo bezporuchový. Ono, keď si človek pozrie, koľko s tým motorom majú nabehané nemecké taxíky, tak vyzerá ako super spoľahlivý, ale treba si uvedomiť, že tie autá majú aj servis. Mercedes, keď predáva tento "taxi paket", na ktorý dáva výraznú zľavu, zaväzuje majiteľa, že do určitej doby bude navštevovať autorizovaný servis, a údržba sa robí tak ako je predpísaná, a vôbec sa ani neskúma momentálny stav a to či je to vôbec treba... To je ten dôvod prečo väčšina tak "dobre" drží, a za daľšie je tam omnoho prísnejšia legislatíva na stav taxíkov, ako u nás.
Ďaľšia vec, je mercedes ako značka sám o sebe, niektoré veci zoženieš iba origo v autorizáku, s peknou maržou, a samozrejme budú stáť viac ako na neprémiovú značku. Neviem, či má niekoho schopného na servis, alebo si to bude robiť sám, môžem sa iba domnievať no podľa toho, že zháňa radu tu, tak asi nie. Každé auto, je len auto, a servis na ňom zvládne hocikto, kto aspoň trochu nefláka svoju robotu. Ešte aj rangerover alebo 911ka sa dajú servisovať za rozumné peniaze ak vieš ako.
A posledná vec je samozrejme búračka. Ja viem, že nikto si nekupuje auto na to aby sním dal prvý mesiac čelovicu, ale stať sa to môže, hlavne ak si napísal, že momentálne už búrané auto má. Preto by som neodporúčal prémiovku, ak si to nevie opraviť sám. Jednoducho za cenu môjho svetlometu a nárazníku, kúpim štvrťku alebo polku fábie. Na auto za 6k asi nechce kasko, teda aspoň mne by to na 10 ročnú prémiovku prišlo ako blbosť, lebo pri poistnej udalosti ti odpočítajú hodnú amortizáciu, a poistku by platil samozrejme ako na prémiovku.
Preto odporúčam skôr novšie ročníky od neprémiovej značky, je rozdieľ dať za nárazník 100 eur alebo 1100 a samozrejme sú aj iné blbosti ako spínače, čidlá a podobne, a vždy u prémiovky stoja viac.
PS. Tomu, kto uvažuje o jazde bez DPF, odporúčam navštíviť nemecko alebo rakúsko(tým, ktorý by si chceli zobrať na pokutu hypotéku aj švajčiarsko), a ked si ho raz vezmú vrámci cestnej kontroly na pojazdnú centrálu ADAC, a pekne ho tam zmerajú, a potom, keď tú pokutu dostane, tak ho ubezpečujem že kúpiť nové DPF by ho vyšlo lacnejšie a slovenských 650 max mu príde ako drobné. Nevraviac o tej veľkej radosti keď bude chcieť získať naspať TP...
Auto do 6000€
Re: Auto do 6000€
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Auto do 6000€
ten zaver o DPFku bol absolutne najlepsi. Bodaj by to bolo aj u nas a na kazdej ulici.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Auto do 6000€
SAJBAMA napísal:na D5ke má foter najazdených 430
SAJBAMA napísal:Moja T5ka mala najazdených 670k a pôvodné turbo.
sorry za ot, ale by robite na tych autach dialkovu dopravu alebo co?SAJBAMA napísal:Ešte aj na 2.2i-DTEC, čo máme v honde a to auto má 23 mesiacov a bolo kupované fungel nové, bolo pri 180k menené DPF a turbo
Spoiler: ukázať
Re: Auto do 6000€
RE: Vopred sa ospravedlňujem za OT, ale chcem odpovedať.
@Molnart
XC70, tá D5ka je 2007 kupovaná nová, a bola kupovaná s tým, že má vydržať 500k. za 7 rokov podľa mňa nie je 430k taký strašný nájazd.
Moja V70ka T5 bola stará "bučora" ročník 2002, tiež kúpená do firmy ako nová, a ja som ju kúpil už s vyše 600k za päť korún, nakoľko to na slovensku bolo nepredajné s tým nájazdom, popritom to bolo maximálne starané auto, poznal som komplet históriu, ale jazdil som na ňom iba pár desať tisíc.
Pracujem pre zahraničnú firmu, máme dohromady vyše 400 ľudí a 4 pobočky v európe, a auto mám služobné, a na parkovisku máme aj omnoho zaujímavejšie kúsky ako moje. Tak ako napríklad aj tá Honda je služobná a je to podľa mňa normálny nájazd. Nové auto sa nekupuje na 100tis kilometrov.A, áno robím aj dopravu občas idem s paletou 300-400kg v kufri do holandska, keď je treba na čas dodať neskoré vzorky... Cesta tam ma stojí 1,5 až dve nádrže benzínu podľa nohy, samozrejme veľmi svižne, a mám to pomaly za menej ako DHL alebo UPS next day, ale hlavne viem zaručiť, že to tam je... Ale teraz vážne, je to normálny nájazd vzhľadom na to čo robím, kolegovia majú podobný a okrem toho neznášam lietanie, takže aj do moskvy keď treba chodím autom, vidím kus sveta a mňa to nič nestojí, nakoľko je firemné a jazdím rád. Do roboty dochádzam každý deň, a hlavne cestujem po zákazníkoch a po našich pobočkách, hlavne nemecko, francúzko, benelux a rusko.
Ono nakoľko sme zahraniční tak u nás vládne iná filozofia, pokiaľ už dáme ako firma 90k za auto tak ho treba zjazdiť nakoľko za tri roky bude mať tretinovú cenu. Moje Ecko W212 bolo kúpené ako nové 8/2011 za cca 89k, ja som druhý vodič, ale prvý jazdil podobné množstvo km. To auto ide v lete keď skončí leasing preč, lebo je zjazdné, a staršie autá ako 3 roky proste nemáme, rozhodnutie zhora. Najazdené má momentálne 364k, a to bude mať v auguste 3 roky. Na druhej strane mi moc soboty, alebo nedele alebo vlastne voľno nemáme... Keď sa bude predávať tak bude mať tak bude mať odhadujem 400k a drobné. Ono najazdiť vyše desať tisíc za mesiac ak toľkoto beháš nieje problém, to je tak najmenej čo najazdím, stačí že aspoň 2 krát za týždeň chodím do Čadce odtiaľto z "juhu", každý deň do práce, k tomu občas Schwechat alebo Ferihegy po zákazníka na návšteve, napočíta sa to proste. A potom už stačí ísť len občas niekam ďalej a je to tam. Občas auto zobere kolega, a za tri roky je to zjazdené tak jak toto. Ale tak to podľa mňa má aj byť, načo potom kupovať novú veľkú kravu, za dosť peňazí, ak mám prísť za 2-3 roky o väčšinu hodnoty nového auta a potom to predávať bez nájazdu. Navyše sa nám to aj celkom oplatí, pokiaľ by mal MB-SK také záručné podmienky ako v nemecku, tak u nás nestoja iné autá. Napriek propagovaným 160k/6rokov, je záruka 24mesiacov na to auto bez obmedzenia kilometrov, takže mi v záruke pekne vymenili turbá, vzduchový podvozok, hydromenič, a spústu daľších vecí. Náplne, stierače, výbojky a podobné veci sú tiež samozrejmosťou v dokúpenom servis pláne. V nemecku ale ponúka MB takúto záruku na 3 roky, a to by nám vyhovovalo úplne, jednoducho na nás moc nezarobia, no nakoľko ponúkli tieto podmienky, tak prečo ich nevyužiť? To auto už na seba dávno zarobilo...
A hlavne nemusím sa ničoho obávať, to auto dostávalo a aj dostáva riadne kapky, a prečo by aj nie keď ten servis takto ponúkajú, keď za niečo dám toľko peňazí tak to chcem predsa využiť, keď to za tri roky bude mať tretinovú hodnotu... Proste keď už si tam navyberám takú výbavu ako chcem a motor a všetko, tak je treba auto v danej cene zjazdiť. Nemám za potreby navaliť ťažké peniaze za fungláč, a za 2-3 roky ho predávať niekomu, aby dobre kúpil, málo jazdené auto. Po všetky výbehové od nás z firmy si chodí jeden poliak, a je maximálne spokojný,(oplatí sa nám to takto viac ako operatívny lease) berie autá čo majú najazdených do 500k, ale sú riadne starané, a nezničené nakoľko jazdia dlhé trasy, vyzerajú ako nové. Určite to stáča, ale to je mne jedno, mi to predávame nestočené, ale na slovensku by som také auto nepredal, ani keď doložím ten servis, lebo je za podobnú cenu ponuka s tretinou alebo polovicou toho nájazdu v rovnakom ročníku.
A hlavne platí, a nezjednáva narozdiel od slovenských kupujúcich...
Tá honda Accord je na tom omnoho horšie, ja viem porovnávam neporovnateľné ale, tomu autu, padla záruka keď malo 11 mesiacov lebo už malo 100k a odvtedy je v ňom 8k servise za ďalší rok.(samozrejme oem diely v autorizáku, preto taká suma.) Proste to naštve dať toľko peňazí do ročného auta, a hlavne, že ročné auto už nie je v záruke...
Proste je to môj pracovný nástroj, a živý ma to, tie nájazdy sú v norme na to čo máme vo firme.
Chris@
E500 W212 T, predfacelift, ale už novší motor 4.6 biturbo, 408ps 600nm.
Sko nechcem, je to pre mňa zbytočne veľké, a ešte drahšie. Stačila mi sedma na vyskúšanie tejto kategórie. Vyzerám v tom ako keby som to zobral otcovi umyť a natankovať... A hlavne mám éčko , lebo potrebujem batožinový priestor kombíku. A za ďalšie, patrí sa mať o triedu nižšie auto ako má vedenie, aj preto éčko a nie S/7/8.
@Molnart
XC70, tá D5ka je 2007 kupovaná nová, a bola kupovaná s tým, že má vydržať 500k. za 7 rokov podľa mňa nie je 430k taký strašný nájazd.
Moja V70ka T5 bola stará "bučora" ročník 2002, tiež kúpená do firmy ako nová, a ja som ju kúpil už s vyše 600k za päť korún, nakoľko to na slovensku bolo nepredajné s tým nájazdom, popritom to bolo maximálne starané auto, poznal som komplet históriu, ale jazdil som na ňom iba pár desať tisíc.
Pracujem pre zahraničnú firmu, máme dohromady vyše 400 ľudí a 4 pobočky v európe, a auto mám služobné, a na parkovisku máme aj omnoho zaujímavejšie kúsky ako moje. Tak ako napríklad aj tá Honda je služobná a je to podľa mňa normálny nájazd. Nové auto sa nekupuje na 100tis kilometrov.A, áno robím aj dopravu občas idem s paletou 300-400kg v kufri do holandska, keď je treba na čas dodať neskoré vzorky... Cesta tam ma stojí 1,5 až dve nádrže benzínu podľa nohy, samozrejme veľmi svižne, a mám to pomaly za menej ako DHL alebo UPS next day, ale hlavne viem zaručiť, že to tam je... Ale teraz vážne, je to normálny nájazd vzhľadom na to čo robím, kolegovia majú podobný a okrem toho neznášam lietanie, takže aj do moskvy keď treba chodím autom, vidím kus sveta a mňa to nič nestojí, nakoľko je firemné a jazdím rád. Do roboty dochádzam každý deň, a hlavne cestujem po zákazníkoch a po našich pobočkách, hlavne nemecko, francúzko, benelux a rusko.
Ono nakoľko sme zahraniční tak u nás vládne iná filozofia, pokiaľ už dáme ako firma 90k za auto tak ho treba zjazdiť nakoľko za tri roky bude mať tretinovú cenu. Moje Ecko W212 bolo kúpené ako nové 8/2011 za cca 89k, ja som druhý vodič, ale prvý jazdil podobné množstvo km. To auto ide v lete keď skončí leasing preč, lebo je zjazdné, a staršie autá ako 3 roky proste nemáme, rozhodnutie zhora. Najazdené má momentálne 364k, a to bude mať v auguste 3 roky. Na druhej strane mi moc soboty, alebo nedele alebo vlastne voľno nemáme... Keď sa bude predávať tak bude mať tak bude mať odhadujem 400k a drobné. Ono najazdiť vyše desať tisíc za mesiac ak toľkoto beháš nieje problém, to je tak najmenej čo najazdím, stačí že aspoň 2 krát za týždeň chodím do Čadce odtiaľto z "juhu", každý deň do práce, k tomu občas Schwechat alebo Ferihegy po zákazníka na návšteve, napočíta sa to proste. A potom už stačí ísť len občas niekam ďalej a je to tam. Občas auto zobere kolega, a za tri roky je to zjazdené tak jak toto. Ale tak to podľa mňa má aj byť, načo potom kupovať novú veľkú kravu, za dosť peňazí, ak mám prísť za 2-3 roky o väčšinu hodnoty nového auta a potom to predávať bez nájazdu. Navyše sa nám to aj celkom oplatí, pokiaľ by mal MB-SK také záručné podmienky ako v nemecku, tak u nás nestoja iné autá. Napriek propagovaným 160k/6rokov, je záruka 24mesiacov na to auto bez obmedzenia kilometrov, takže mi v záruke pekne vymenili turbá, vzduchový podvozok, hydromenič, a spústu daľších vecí. Náplne, stierače, výbojky a podobné veci sú tiež samozrejmosťou v dokúpenom servis pláne. V nemecku ale ponúka MB takúto záruku na 3 roky, a to by nám vyhovovalo úplne, jednoducho na nás moc nezarobia, no nakoľko ponúkli tieto podmienky, tak prečo ich nevyužiť? To auto už na seba dávno zarobilo...
A hlavne nemusím sa ničoho obávať, to auto dostávalo a aj dostáva riadne kapky, a prečo by aj nie keď ten servis takto ponúkajú, keď za niečo dám toľko peňazí tak to chcem predsa využiť, keď to za tri roky bude mať tretinovú hodnotu... Proste keď už si tam navyberám takú výbavu ako chcem a motor a všetko, tak je treba auto v danej cene zjazdiť. Nemám za potreby navaliť ťažké peniaze za fungláč, a za 2-3 roky ho predávať niekomu, aby dobre kúpil, málo jazdené auto. Po všetky výbehové od nás z firmy si chodí jeden poliak, a je maximálne spokojný,(oplatí sa nám to takto viac ako operatívny lease) berie autá čo majú najazdených do 500k, ale sú riadne starané, a nezničené nakoľko jazdia dlhé trasy, vyzerajú ako nové. Určite to stáča, ale to je mne jedno, mi to predávame nestočené, ale na slovensku by som také auto nepredal, ani keď doložím ten servis, lebo je za podobnú cenu ponuka s tretinou alebo polovicou toho nájazdu v rovnakom ročníku.
A hlavne platí, a nezjednáva narozdiel od slovenských kupujúcich...
Tá honda Accord je na tom omnoho horšie, ja viem porovnávam neporovnateľné ale, tomu autu, padla záruka keď malo 11 mesiacov lebo už malo 100k a odvtedy je v ňom 8k servise za ďalší rok.(samozrejme oem diely v autorizáku, preto taká suma.) Proste to naštve dať toľko peňazí do ročného auta, a hlavne, že ročné auto už nie je v záruke...
Proste je to môj pracovný nástroj, a živý ma to, tie nájazdy sú v norme na to čo máme vo firme.
Chris@
E500 W212 T, predfacelift, ale už novší motor 4.6 biturbo, 408ps 600nm.
Sko nechcem, je to pre mňa zbytočne veľké, a ešte drahšie. Stačila mi sedma na vyskúšanie tejto kategórie. Vyzerám v tom ako keby som to zobral otcovi umyť a natankovať... A hlavne mám éčko , lebo potrebujem batožinový priestor kombíku. A za ďalšie, patrí sa mať o triedu nižšie auto ako má vedenie, aj preto éčko a nie S/7/8.
Workstation: HP Z230- i7 4770, 16gb DDR3, GTX 960, SSD RAID 2x256GB, 3x HP 24" LCD
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Auto do 6000€
>> Napriek propagovaným 160k/6rokov, je záruka 24mesiacov na to auto bez obmedzenia kilometrov, takže mi v záruke pekne vymenili turbá, vzduchový podvozok, hydromenič, a spústu daľších vecí.
takto vyzeraju novodobe "KVALITNE" auta za bezmala tri miliony korun ? Cize pred dovrsenim dvoch rokov sa ti rozsypalo stvrt auta vratane prevodovky. A este pises turbá a nie turbo, takze sa mi vsugerovalo ze jedno menili opakovane alebo sa posrali obidve.
Ach jaj.
Teraz si este predstavujem ze to mas benzin, takze diesel by bol na tom daleko statisticky horsie, pretoze je technicky daleko komplikovanejsi. Hviezdne auta dnes mame, fakt hviezdne.
takto vyzeraju novodobe "KVALITNE" auta za bezmala tri miliony korun ? Cize pred dovrsenim dvoch rokov sa ti rozsypalo stvrt auta vratane prevodovky. A este pises turbá a nie turbo, takze sa mi vsugerovalo ze jedno menili opakovane alebo sa posrali obidve.
Ach jaj.
Teraz si este predstavujem ze to mas benzin, takze diesel by bol na tom daleko statisticky horsie, pretoze je technicky daleko komplikovanejsi. Hviezdne auta dnes mame, fakt hviezdne.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.