presne takto sa smejem
![hysterical :hysterical:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/hysterical.gif)
ano, presne o tom hovorimSnake napísal:Mehhttps://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 8378_n.jpg
Chod o ocnemu ked spajas vyse 5m obrovitost so slovickom MINI...Za chvilu budes jazdit na tatrovke a budes tvrdit ze je to take malicke mestske vozitkomp3turbo napísal: Ozval sa majitel - to ako ja - 5.1m GrandVoyageru a 5.2m novy-model GrandVoyageru. To su prosim MINIvany. Zdoraznujem MINI. Chapete vyznam slova MINI ?
Myslim si co chcem no nadavat ti nejdem, nebolo by to vobec produktivne ani slusne. Kazdy ma pravo na svoj nazor.mp3turbo napísal: To co si vy myslite ze je OBROVSKE auto, je absolutna spodina, absolutne minimum a jednoducho obraz dnesnej srackovej doby. Na rozdiel od 99.99% z vas co toto citate, pretoze nemate taketo "velke" auta, tak na rozdiel od skoro vsetkych vas viem ze SEST METROV DLZKY JE NA NORMALNE AUTO TAKE LAHKE OPTIMUM a skutocne auto by malo mat sedem metrov. A teraz si myslite co chcete.
Jasne, ked sa boji, tak parkuje hodinu, len aby sa povytacalamp3turbo napísal: Moja stara s tymto jazdi po Bratislave, ako si cital v starej teme. Bez cuvacich senzorov, predstav si... nikdy v zivote som ziadne cuvacie senzory na ziadnom aute NEMAL. Jedinykrat do nicoho nestuchla ani moja stara ani ja. Parkuje sa s tym DALEKO LEPSIE AKO S OCTAVIOU1 - mali sme 5.5 roka takze na rozdiel od teba viem co hovorim - a octaviou2 co som mal polroka firemnu az ju kolega roztrieskal. Ani ona ani ja nechceme ani z cudzej galaxie pocut ze by sme kupili nieco v style octavia combi, superb combi - to su pre nas sracky. Jedine nieco taketo zdvihnute. Sused vedla parkuje Navaru cab, takuto : http://auto.pravda.sk/testy/clanok/438- ... an-navara/ a nevie si vynachvalit.
Neviem co je na tom divne. Odvezies sa? odvezies. Ze chces s nalozenym autom robit rally do kopca smerom na Krtis od Bystrice je hodne blby napad a kvoli tomu budes kupovat kravu s obrovskym motorom? Venga je auto s normalnymi rozmermi, takisto felda, fabka, normalne sa tam odvezu 4 ludia, 5-ti budu vzadu kusok stiesneni samozrejme, to auto nema 2m sirky.mp3turbo napísal: To ze pre vas je fabia combi rodinne turbo a ze Kia Venga je rodinne MPV, to ma strasne rozosmieva. Ze vas moderna doba zmasiruje a pokruti a roztrha akukolvek dostojnost a zmysel pre usudok.
A nieje obrovske? V USA, tam su taketo auta bezne. Opominas jednu vec - na SK nemame na toto dimenzovane parkoviskamp3turbo napísal:Nezarabam tolko ako Rezes ale 5 metrove auto NIE JE obrovske. Nemam na ruke hodinky za 200eur alebo viac, nemam telefon za 500eur alebo viac (pouzivam Dell Streak 5 ktory som kupil za 199 pouzity v stave noveho, je tam Android 2.2), nikdy v zivote som nic nemal od Applu lebo tie ich cenovky su drbnuto uletene, nemam nove auta ale jazdim na 14rocnom a 10rocnom, nebyvam v dome ale v obycajnom petrzalskom panelaciku tak ako 150.000 inych sráčov. Ano som sráč, som úplne obyčajný priemerný bratislavský sráč... ale obrovske auto vyzera uplne inak ako si dnesny cloviecik predstavuje. To len vy vsetci mate pokrutene vnimanie z tych sraciek co sa dnes robia - ze pre cloveka je dnes obrovske auto co ma styri metre aj stvrt je totalna hanba a vysmech doby.
Oktavka je dost velka. Ze ty mas dvoch 2.5m extremne vysokych kamaratov nieje vina skodovky. Ked mas na to, aby si kvoli pasazierom kupoval obrovske auta, tak mi kus s tych penazi poslimp3turbo napísal: A ludi samotnych. Nie si sam sebe na smiech ked sa ti vzadu v rodinnej oktavii combi krcia dvaja s kolenami vrazenymi do nosu ? Taketo hovno povazujes za obrovske auto ?
Ano, ale opat pisem, ze opominas ze je to v USA, tam na to maju cesty a parkoviska. U nas nie. Chod s tym parkovat do Polusu, ani sa neotocis aby si dakoho nestrajchol.mp3turbo napísal: Pozri si ake velke boli napriklad Chevrolet Impala. To je auto s PRIMERANOU velkostou. A pozor, nie posledne generacie lebo tie sa zmensovali a zmensovalihttp://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... Impala.jpg
sracka, sracka....existuje vobec daco co ti je na tejto planete dost dobre?mp3turbo napísal: Dnes je pre cloviecika obrovsky monitor 30". Sracka. To je uplny standard a nic mensie by nemalo byt. Mam doma AKOZEOBROVSKY 39" palcovy monitor 4K, co stal 499$ (seiki se39 model, hladaj na amazone). Kazdy kto ku mne pride ma pocit ze je to obrovske. Sracka. Je to absolutne taka velkost ako by KAZDY mal mat. 39" monitor. Dobre vidis.
Tu mas pravdu, ludia zmyslali uplne blbo. Este sa do toho miesa to, ze clovek si kupi akoze 60"TV ale stolicku si posunie o 3m dalej, takze uloproecku z miesta pozorovatela degraduje na 40", ktory mal predtym, akurat sedel blizsie. A toto robi kopa ludi.mp3turbo napísal:Sedem rokov dozadu som kupil 50" plazmu do petrzalskeho bytu, vsetci si tukali na celo ze je to sialene velike a ze budem tocit krkom a ze neviemjake sprostosti. Potom sa u mna boli pozriet... a kazdy z nich si kupil 50tky. Vtedy este stali 40.000 korun bez dph... dnes stoja 500eur a je to STANDARD. Dnes si kupujeme 60tky do bytov [!] lebo stoja menej ako tisic eur bez dph NIC MENSIE NEMA ABSOLUTNE ZIADNY ZMYSEL a ti co maju viac penazi si VESELO kupia sedemdesiatku. Do bytu. Ano, viem ze sa ti to zda sialene ale o 5 rokov to bude standard.
To iste hovorim, ale o vrakoch typu stary liaz, stare avie a V3s, akurat to svojom maximalkou 60km/h s vetrom v zadku brzdi premavkump3turbo napísal: Ano, som srac. Priemerny obycajny bratislavsky srac co zdaleka nezaraba milion korun v cistom rocne a rozhodne tvrdim ze 5.2metrove auto nie je obrovske. 5 metrov je psychologicky spodna hranica velkosti, mensie auta by sa vobec nemali vyrabat a mali by ich ustavou zakazat.
Spytal by som sa ich ako im to zatazilo rodinny rozpocet, kolko stoji udrzba, benzin a diely a porovnal by som to so svojim obyc. autom. Tomuto rozumiem velmi dobre, tu nieje comu nerozumiet. Toto je hlavne. Ostatne veci na ktore u velkych aut nadavam (parkovanie, vytacanie, dlzka) su hned po tom. Otazka je, ci ti to za tie vysoke vydavky a mozne problemy pri parkovani stoji, sa v tom vozit.mp3turbo napísal: Ked som ja pred takmer siestimi rokmi "zacal s Voyagermi na nasej ulici", zopar ludi a kamaratov odtialto sa pristavilo a ze len tak kuknu. Dnes maju siesti z nich Grand Voyagera a traja dalsi "kratkeho" 4.7metroveho. V okoli sto metrov. Z troch vchodov co sme 5vchodovy barak mame tri dlhe Voyagery. Pokial si aj ty osobne nekupis nieco taketo a nebudes mat dva-tri roky, nemas pravo sa do podobnej debaty zapajat LEBO ABSOLUTNE NEROZUMIES O COM TREPES.
Neviem preco si myslis ze kazdy s autom pod 5m je chudak co sa ma zavriet doma a cusat. Dochadzaju ti argumenty?mp3turbo napísal: Poslednu vetu si poriadne precita kazdy kto sa chce zapojit do tejto diskusie. Este raz slovensky : kto nema aspon 5metrove auto a chce nieco negativne napisat o obrovskych autach, jednoducho drzte hubu
Sak oktavka ti je mala si pisalmp3turbo napísal:>> Slovac nema na dve auta a miesto jedneho praktickeho (kedze na 2 nema) si kupi jednu kravu a
ale ma, mam ja, ma moj brat, ma moj otec, ma kazdy u mna v rodine. Ma aj Snake ako vidis. Moje viac ako 5metrove auta stali 6000,- eur bez dph pred 5timi rokmi a 5500,-eur bez dph pred mesiacom. Vidis, za tu cenovku nekupis ani jednu posratu novu Octaviu a ani Szkodu Raprd a ani Szkodu Fóbia v nejakej "lepsej vybave". Kto nema na 5metrove auta ? Ved vsetci kupuju nove Raprdy a Okktavie. Takze maju aj na 5metrove auta, neboj nic.
Moja rec, a takto je to u vacsiny slovakov s obrovskym autom. Plus este na lizing telka, fotak, dovolenka a kuchynska linka, lebo sak to je dnes moderne, sa zadlzovat. Len aby clovek vyzeral ze na to ma. A ked jeden z clenov rodiny pride o pracu, tak je rodina v riti a skacu z mosta, lebo maju dlhov jak pliev. Navonok vyzerame ako bohaty narod s peknymi bytmi, velkymi drahymi autami...ale v skutocnosti sme zadlzeni chudaci z polovice pracujuci len na splatky lizingu.Jednoduska napísal: Slovac nema na dve auta a miesto jedneho praktickeho (kedze na 2 nema) si kupi jednu kravu a potom to tak vyzera ze chodi do roboty elektrickou, zabalene dva chleby miesto obeda lebo nema na benzin (kazdy pripad je iny, ja hovorim z osobnej skusenosti).
Presne tak, suhlasim. idealny stav. Ked sa majitelia velkych aut robia tak bohatymi, preco nemaju aj na jedno pidiauticko do mesta?landrower napísal:suhlasim relativne s vyrokom "ideal je mat dve auta, z coho jedneho krpca do mesta a jednu kravu", aj ja to tak vnimam.
pretoze, pre moje potreby, na 95% mi staci ta mala kravina, a ako clovek co chodi na SjF STU Vam vsetkym tvrdim, ze z mojej praxe male auta do mesta vedu. s nicim sa mi tak dobre neparkuje ako s firemnym suzuki splash. tam kde by som sa aj s vlastnym oplom (astra G) musel otocit a ist hladat dalej, hentu malu marhu natlacim jak nic. na druhej strane, na dlhe cesty to auto stoji za kravsky prd - maly motor, male rozmery ktore vedu k nizsej stabilite...
my sme mali firemneho smarta alebo to si este robil inde?shiro napísal: Mal som firemneho Smarta,
Ano, pisal som ze kazdy ma na toto svoj nazor. Otazka je, ci fakt potrebujes tak velke auto, fakt vozi ty a tvoja rodina tolko veci ze to nenacpes do mensieho? Mozno by len chcelo precvicit "tetris" a napchas do mensieho auta naklad zo Sharanu.mp3turbo napísal:Ja napriklad jazdim poslednych 6 rokov po hlavnej dedine slovenskej na Sharane, mensie auto som nepotreboval. Naco by mi dofrasa bolo ? Moj nazor. Ten nazor je uleteny len pre teba (a pre 95% dalsich NEVEDOMYCH vsimni si ze nepisem HLUPYCH co toto citaju) lebo take auto ste nikdy nemali a nepoznate. To je cele. Pre teba je méta a démon priestoru Peogeutot 307 kkombi, pre mna je minimum Sharanoidny autobusik.
Nehovorim ze tvoj nazor nieje nespravny, nespravne je tvrdit, ze vsetko pod 5m je sracka a nema vyliezt na cestu. Nijak ta mensie auta neobmedzuju, nevadia ti. Preco by mali zaniknut? Preto som ti vyhodil hned niekolko rozdielov, preco moze byt male auto vyhodnejsie - a v niektorych dovodoch aj je, pretoze rozmery a cena nepustiamp3turbo napísal:Proste pre teba je to akurat NEZVYK ale to neznamena ze moj nazor je nespravny. Pre moju zenu napriklad nie je tento nazor uleteny a do mesta chodi o polmetra vacsim autom ako je moj Sharan a netrapi ju to. A zdoraznujem ze nie je ziadna polusova cicka, ani blaváčka, pochadza z velmi chudobnej dedinky, ani nema reťázky hodzinky či auták od bohatého pána podnikateľa, sama si na neho zarobila (ja som akurat pomohol s odpoctom dph ked som ho napisal na firmu). Cenovku auta si hore videl takze nie sme ziadny zbohatlici. Urcite poznas sialene vela ludi co si kupili auto atakujuce 20.000covu hranicu, a to je viac penazi ako som ja dal za STYRI auta a ich servis DOHROMADY za poslednych 10 rokov. Bez srandy. Pred tymto som mal spominanu Okktaviu 1.6i kupenu za 120.000 korun lebo to este boli koruny, mali sme ju viac ako 5 rokov, predana za 90.000 korun v casoch najvacsej krizy. Skus nieco taketo s novym autom co si kupis za 18.000eur po 5 rokoch![]()
Nie, znacky su to kvalitnemp3turbo napísal:>> Kolko na tvoju drahu karu stoji rozvodova sada? Kolko stoja brzdove kotuce? Chces to porovnavat s dielmi na moj pezot 307?
jasne ze chcem, zacnem ja s obrovskou karou kedze sa nikto nechyta (uhm lebo vela ludi co toto cita proste take auto nema, to uz sa ale opakujem). Chrysler VelkyVoyager, 5 metre 20 centimetrov (takmer).
Z autorizaku aj s cenovkou :
http://77.247.224.52/chrysler/IMG_3497.JPG
Pytal si sa na rozvody, tu ich mas :
http://77.247.224.52/chrysler/SAM_0910.JPG
http://77.247.224.52/chrysler/SAM_0911.JPG
dufam ze proti Boschu, Grafu a INAe nemas nejake velke namietky.
Predne kotuce : 75eur vratane dph. Delphi znacka, neviem kolko stoja Bosche a Peterson je teraz v nedelu vecer zavrety tak to nemam ako overit. Spojkove lozisko 70,-eur v autorizaku v Bratislave ktory je o 30% drahsi ako rakusky.
vtipalekmp3turbo napísal:Mohol by som poprosit tretinove ceny na tvoj Pežítok ? Sorry, Pežoťík...
Diesel nemam, mam benzin. Zotrvacnik nejdem riesit, pokial nechcipne, viem ze nieje lacny a myslim ze pojde s autom do srotu ten, ktory tam je. Auto ma stalo 2000e v bazare, malo nabehanych 136000 aj nejake drobne a v dobe kupy malo 11r. Vonkoncom ho nebudem opravovat, ked len diely budu stat 400-500e + este ktovie kolko praca. To dam rovno do srotu. Keby malo 5r nepoviem, ale takto stare vozitko sa neoplati. Spojkovu sadu som videl za nejakych 100e v autokelly. Ano, srackovy starline, ale vzhladom na vek toho auta je zbytocne trepat do neho drahe diely.mp3turbo napísal:Ak mas diesel, vies mi napisat kolko stoji dvojhmota lebo ja napriklad ziadnu nemam na spojke ? Kompletna spojka na moj obrovsky tragač stoji 340,-eur na Slovensku, na nemeckom ebayi zozenies za 150,-eur neoriginal v neviem akej kvalite ale nie cinsky a so zarukou, pripominam ze v Nemecku funguju spotrebitelske prava trosicku inak ako u nas. Znovu : uplne kompletna sada. Kolko stoji na Pezotik ? Na Mondeo 2.0tdci stoji spojka 580,-eur, bavime sa mimo autorizaku pretoze v autorizaku stoji len dvojhmota 600,-eur.
staci si prejst ceny v eshopoch.mp3turbo napísal:Kontrolna otazka pre majitelov Pežítoka 307 : mali ste niekedy 5metrové alebo vacsie auto ? Kedze nemali, odkial doriti potom viete kolko na take obrovske auta stoja suciastky a preco si myslite ze su 3x drahsie ako vase ?
To by som musel overit, nemam o tomto ziadne info, sa priznam.mp3turbo napísal:PS: a to si este nevidel tie suciastky. Spojkova lamela po 180.000km v takom stave a hrubke ze este MINIMALNE dalsich 200.000km odkruti. Skus to na pežítoku alebo raprde...
to bolo v minulej praciscarinko napísal:my sme mali firemneho smarta alebo to si este robil inde?shiro napísal: Mal som firemneho Smarta,
Si pogratuluj, byvas na dobrom miestemp3turbo napísal:pockaj, pozrem z okna pod panelak kde byvam od 1999... kukam... vidim tri GrandVojajágery zaparkovane.
Este nikdy som nemal problem zaparkovat ziadne moje auto. Ani v mieste trvaleho bydliska, ani v robote, ani v centre mesta. Mozno keby som bol na Dlhych Dieloch tak platim parkovaci box... je to velmi mozne. Rovnako by som ho platil aj keby som mal VW Polo. A poznam take pripady aj v mnohych oblastiach v Podunajskych Biskupiciach, Vrakuni... ze musia tri auta odtlacit aby mohli zo svojho zaplateneho boxu vyjst von.
To je fakt blbe. Ja pidiauticko nemam pretoze ziadne jednoducho nepotrebujem. Nech uz je pidi definovane akokolvek, proste nemam nic mensie ako Sharan lebo jednoducho necitim potrebu a nemam vyuzitie![]()
Pretoze rozmery a nie to, ze debilny manazerko v Chrysleri si vymysli nazov s MINI na zaciatkump3turbo napísal:>> Chod o ocnemu ked spajas vyse 5m obrovitost so slovickom MINI...
GrandVoyager je klasifikovany ako minivan. Ja za to nemozem, nesposobil som to. Je to MINI. Pozri, ked Pezotik 207 a fabia 1.2httttp s mrezou moze byt male nakladne vozidlo (N1 s odpoctom dph), tak preco by GrandVojajazer nemohol byt MINI ? Chod sa spytat uradnikov. Mna nie. Chces vediet ako vyzera van ?
Kolko oci si tym uz vypichol?mp3turbo napísal:>> Hadam necakas ze budes mat pol metra vzduchu pred kolenami, to si uz moc narocny.
jasne ze som, polmetra mozno netreba ale tych tridsat centi sa fakt hodi. Viem ti to povedat z vlastnej dlhodobej skusenosti na rozdiel od tvojho zanieteneho debatovania s centimetrom. Vies co ma serie ? Ze deckam na strednych sedackach neviem strelit jednu poriadnu facku od volantu ked vyvadzaju. Nedociahnem. Tak mam teraz taku meter a pol velku teleskopicku tyc, najprv som s tym umyval strechu a potom som zistil ze ta dociahne akurat.
Parada !! A vies jak dobre plieska ?
Mohol si aj tu kupit jazdenu. Stala by kolko 4000? Dobre, cenovy rozdiel medzi oktavkou a voyagerom neni az taky velky a v tvojom pripade by jasne vyhral voyager, ako tu pises.mp3turbo napísal:>> sracka, sracka....existuje vobec daco co ti je na tejto planete dost dobre?Kusok skromnosti by nezaskodilo.
jasneze ano, mam stary 10rocny GrandVojajzer v cenovke 6000eur co ma stal 5 rokov dozadu namiesto jedneho blbeho noveho Raprda v dvojnasobnej cenovke. Ja som skromny. Ja som realny. Viem co chcem, viem co si mozem dovolit. Keby som nebol skromny, mal by som na leasing 17.000covu oktaviu tak ako tretina naroda.
Fullhd je dostacujuce. Ako natlacis na 30"monitor office pracu bez zmensovania pisma? Ok budem mat 4k, ale prd z toho ked do wordu budem zmurit z 30cm, lebo nedovidim na fonty. Uvidis vo worde namiesto dvoch stran vedla seba, napr 6 stran v mriezke 3x3 ale prd z toho ked tam nic neprecitas, lebo je to male. Rozmer displeja je pevne dany a ked zvysis rozlisenie, logicky sa ti zmensi vsetko co vidis. Ak to zvacsis na normalnu mieru, tak to budes vediet pouzivat, no ziskas akurat tak vyhladenejsi obraz, kvoli viacej pixelom na paneli, inac si tam, kde si bol. Rovnako velka plocha. CAD a projektanti su ina skupina, tam to chapem. Ale obycajne office, ci na domace pozeranie internetu a youtube? cista zbytocnost. Uz 30"a 1440p rozlisko je ake obrovske.mp3turbo napísal:>> kupovat na dnes 4k? naco, tiez by ma zaujimalo. Je to opat zbytocne drahe, obsah pre to nieje a 3/4 zivotnosti ti to bude stat na stole a fungovat v polovicnom rozliseni.
zase nepoznas, nevies o com hovoris a nemas najmensie tusenie. Fenomenalna vec. Co je pre teba "obsah" ? Sproste filmy ? Ja mam na tom desktop, moji kamarati architekti a konstrukteri ked to u mna videli sfleku kupovali a vacsinou po dvoch kusoch kazdy z nich. Chod im povedat ze su pokazeni, mozes to skusit. Pre mna obsah je moja robota, produktivita, kancelarske veci, veci co ma zivia. Zapamataj si tieto slova, ked bude 4K o rok alebo o dva standard, budes sa velmi cudovat ako si doteraz mohol fungovat na tom "obrovskom" 1920x1080.
Ja som 1x v zivote bral televizor, aj to bol este lacnymp3turbo napísal:>> Sak oktavka ti je mala si pisalAno, dal si za auto 6000, ale kolko ma nabehane, v akom je stave a kolko ma rokov?
sak je, preto sme kupovali Grandy. Je zachvilu 10 rocne, mam ho 5 rokov, nikdy v zivote som nikoho neuplacal na STKcke a nebyvam na malej dedine kde kazdy kazdeho pozna. Je vo vybornom stave, tak ako vsetky moje auta vzdy boli. To ze ma auto 10 rokov nemusi znamenat ze je to typicky slovensky bordel od typickeho "majitela" ktory nema ani na leasing. V perfektnom stave mam brzdy, napravu, tlmice, nic ani neklepe nieze nebucha. Ach ano, to ma privadza na myslienku : nikdy som nic nemal na leasing. Rozumies vyjadreniu ze nikdy a nic ?
Suhlasim, ale potom by sme nemali 5mil obyvatelov ale 500 tisicmp3turbo napísal:Sa cudujem ze hovoris o telke [????] a dovolenke na leasing - to uz co je za megakravinu ? Hram sa na nieco na co evidentne nemam ... ??? Konzum na ktory nemam a nebudem mat najblizsi rok na ktory sa zadlzim splacat "dovolenku" ? Prosim ?? Kazdy kto spravi takuto vec by mal okamzite odovzdat obciansky preukaz, rodny list a rozhodne by mu mali zobrat volebne pravo. Bez debaty.
okrem skodievk, vsetko su to diesle? Firemny Partner tepee po facelifte papa s 1.6TDI okolo 5,5L/100km, to povazujem za normal spotrebu nafty.mp3turbo napísal:Spotreba : jazdil som na Skode 105, 120, na vsetkych benzinovych feliciach co existovali, na oktavii 1.6i ako som pisal. Sedem litrov na 100km v Bratislave, uplne standartna spotreba skodoviek. GrandVojajazer nam zerie osem, nafty, cize to stoji na peniaze presne tolko ako sedem benzinu. MikroSharanik co mam v držbe ja, lebo zena ma do Granda nepusti pretoze velmi dobre vie co je dobre, ten zerie okolo sedem, v lete kusok menej, v zime kusok viac lebo zneuzivam nezavisle kurenie (paradna vec startovat 60 stupnovy motor!). Este nejaky problem vyriesime ?
V tvojom pripade ano, suhlasim. Ale co ostatni.mp3turbo napísal:>> Ked sa majitelia velkych aut robia tak bohatymi, preco nemaju aj na jedno pidiauticko do mesta?
ja sa nerobim bohatym, ja som otvorene deklaroval ze mam vekovo stare auta ktore stali menej ako polovicu penazi z toho co dnes typicky stoja nove Raprdy s manualnou klimou, skrabkou na lad v nadrzi a svihadlami na okna vzadu. Mas to presne naopak : vsetci ti ostatni ludia co si kupuju male nove auticka za 12.000 bez leasingoveho navysenia su bohati, nie jaoni maju na leasing s navysenim a povinnym havarijnym poistenim, ja som do takej sracky nesiel. Teda mam ale serem na to, mna take dostavníky ako vidis vobec nelakaju.
Presne. clovek potom kalkuluje, ci este do toho vrazi, alebo to vyhodi do srotu...a tiez mu je luto ze musi mozno vyhodit auto, ktore mal rad.mp3turbo napísal:>> Vonkoncom ho nebudem opravovat, ked len diely budu stat 400-500e + este ktovie kolko praca.
toto je bohuzial smutna pravda pri starych autach. Ale zase cele ho vyhodit do srotu, to ti moc neprida na hodnote ani na pozitivnom cashflow... ja neviem. No je to zlozite, tak ako vsetko.
Snazim sa k autu spravat aby som nemal dovod ho opravovat. Uz ked tam daco skape kvoli opotrebeniu s tym clovek nic nespravi.mp3turbo napísal:Velmi fandim takymto lacnym autickam a viem ze je pre ne obrovsky trh vzhladom na nase vseobecne postavenie. Ako pisem, aj ja som jazdil na feliciach a podobne, i ked to bolo nie zrovna minuly rok. Velmi si prajem aby nam tieto tragace nevyvadzali problemy, nesrali nas a netahali peniaze z penazenky, pretoze inych problemov mame viac ako dost a fakt auto je posledna vec co by nas mala rozculovat. Ja som vsetky svoje auta mal rad, a to ze ich bolo dost, a niktore z nich ma nikdy vaznejsim sposobom nenasralo. Okrem ineho ako hovorim, sucasne kusy mame cez 5 rokov a to tiez o niecom svedci. Keby s nimi boli furt problemy tak uz su davno z domu prec.
Zatial ano, no aj keby som mal dve decka, tak tie tam dam do sedaciek dozadu, s kocikom by som musel laborovat podla toho co by to bolo za model a ako by sa dal skladat. Ak nemas dvojicky, kde ich musis kocikovat naraz, tak jeden kocik tam das (do 307my), inac ako som pisal vyssie.mp3turbo napísal:Ja mam dve male decka s kocikom, ty nemas. Pre teba je Pezotik 207 uz len z tohoto dovodu daleko prijatelnejsi ako pre mna, ze ?
No, nech sa nam s parkovanim dari...
kdeze je v petrzalke toto zazracne parkovisko?mp3turbo napísal:pockaj, pozrem z okna pod panelak kde byvam od 1999... kukam... vidim tri GrandVojajágery zaparkovane.
Este nikdy som nemal problem zaparkovat ziadne moje auto. Ani v mieste trvaleho bydliska, ani v robote, ani v centre mesta. Mozno keby som bol na Dlhych Dieloch tak platim parkovaci box... je to velmi mozne. Rovnako by som ho platil aj keby som mal VW Polo. A poznam take pripady aj v mnohych oblastiach v Podunajskych Biskupiciach, Vrakuni... ze musia tri auta odtlacit aby mohli zo svojho zaplateneho boxu vyjst von.
Kód: Vybrať všetko
Prioritou developérov je, aby na plochu určenú na parkovanie vtesnali čo najviac parkovacích miest, a tak nútia projektantov navrhovať parkovacie miesta čo najužšie, až na hranici rozmerov, aké im povoľuje norma STN 73 6058 z roku 1987, ktorá sa týka projektovania hromadných garáží.“
Kód: Vybrať všetko
Asi neprekvapí, že väčšina takýchto developérskych odhadov skutočne tvrdí, že pred objektmi, ktoré stavajú, aj v nich, budú parkovať takmer výlučne malé autá, a mnoho stavebných úradov to aj akceptuje. Ak niekomu v tejto súvislosti napadne niektoré z typických slovenských porekadiel - napríklad, že ruka ruku umýva -, zrejme nebude ďaleko od pravdy.
Normy určujú, že minimálne rozmery parkovacieho miesta pre malé autá sú pri kolmom státí [b]2,25 x 4,5 metra[/b]. A presne tento rozmer sa často aj naozaj využíva v snahe maximalizovať počet parkovacích miest. Aby ste na nich mali problém zaparkovať, nemusíte byť vôbec majiteľom luxusnej limuzíny. Stačí, ak vlastníte auto strednej triedy - napríklad Mercedes triedy C s rozmermi 2 x 4,59 metra alebo Volkswagen Passat s veľkosťou 1,82 x 4,77 metra. Parkovacie miesta pre takéto autá by podľa platnej normy mali mať rozmer minimálne 2,4 x 5,3 metra. V skutočnosti ich však nájdete len málokde.
Kód: Vybrať všetko
Mať napríklad 5,23 metra dlhý Mercedes triedy S je síce prestížnou záležitosťou, no hrdosť naň vás rýchlo prejde, ak s ním budete musieť parkovať na 4,5 metra dlhom parkovacom mieste. Nielenže z neho budete do cesty trčať vyše 70 centimetrov, ale pri šírke auta 2,12 metra z neho vôbec nevystúpite - na každej strane budete totiž môcť otvoriť dvere o šesť centimetrov.