PHM z vyplaty
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: PHM z vyplaty
...kazdopadne to percento nam ide hore (len sm_oOx^ je s tym jeho cislom vynimka)
http://auto.sme.sk/c/7180938/ceny-benzi ... nafta.html
http://auto.sme.sk/c/7180938/ceny-benzi ... nafta.html
- hopkok
- Používateľ
- Príspevky: 2439
- Dátum registrácie: St 22. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žabokreky nad Nitrou
Re: PHM z vyplaty
ja mam obe auta na LPG a o 2 tyzdne bude aj A4-ka s LPG, uspora je neskutocna, viac ako 50%
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: PHM z vyplaty
plyn je momentalne rozumna volba. Velmi sa stou myslienkou pohravam aj ja. Navratnost mi vysla cca rok
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
- hopkok
- Používateľ
- Príspevky: 2439
- Dátum registrácie: St 22. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žabokreky nad Nitrou
Re: PHM z vyplaty
Peugeot 406, 3.0 V6, spotreba priemerne 10l/100km
Cena benzinu: 1,4Eur
Cena plynu: 0,64Eur
Uspora: 76Eur na 1000km
Cena montaze: 1260Eur
Navratnost 16579km
V mojom pripade: najazdene 90000km, uspora 6840Eur-1260Eur investicia=5580Eur
Pre porovnanie, cena auta bola 5300Eur aj s prihlasenim, v plnej vybave,poctive kilometre TS6 limitovana edicia a to len preto ze 3.0 V6...v tom case vyheglane 2.0Hdi isli po 6000 s priemernou vybavou!
P.S: no a preto som aj tera kupil 3.0 V6 Quattro
P.S2: na oktavke sa mi investicia vratila cca. za 20000km
Cena benzinu: 1,4Eur
Cena plynu: 0,64Eur
Uspora: 76Eur na 1000km
Cena montaze: 1260Eur
Navratnost 16579km
V mojom pripade: najazdene 90000km, uspora 6840Eur-1260Eur investicia=5580Eur
Pre porovnanie, cena auta bola 5300Eur aj s prihlasenim, v plnej vybave,poctive kilometre TS6 limitovana edicia a to len preto ze 3.0 V6...v tom case vyheglane 2.0Hdi isli po 6000 s priemernou vybavou!
P.S: no a preto som aj tera kupil 3.0 V6 Quattro
P.S2: na oktavke sa mi investicia vratila cca. za 20000km
Re: PHM z vyplaty
u mna to ide teraz do 30% ale to bude mojimi zaciatocnymi prijmami a tym, ze beham vela vsade verim, ze to stlacim pod 15%, to je optimum
BTW Hopkok, ako je to so servisom LPG, nemas problemy s ventilmi, karbonom a podobne? minule mi typek vravel, ze vraj je LPG "suche" ci co, tak ze to nici motor docela, ze nejake nove systemy na LPG davaju davky v cykle LPG-LPG-LPG-benzin, tym padom uspora nie je az tak vysoka a vraj to chrani aj motor...
co ja jazdim na Astre 1.4 s LPG, tak ma vyjde 100km cca 7€, pricom spotreba LPG je niekde od 8,2-9,5l podla jazdy...8,4 bezne a najviac na dialnici pri 130-140 samozrejme a berie si k tomu beznin hlavne na starty a v zime pokial sa zohreje a mam pocit, ze ten benzin mizne niekedy sam tym padom nesetrim 50%, lebo naklady na 100km pri cisto benzine by pri spotrebe okolo 7l vychadzali na cca 10€.
BTW Hopkok, ako je to so servisom LPG, nemas problemy s ventilmi, karbonom a podobne? minule mi typek vravel, ze vraj je LPG "suche" ci co, tak ze to nici motor docela, ze nejake nove systemy na LPG davaju davky v cykle LPG-LPG-LPG-benzin, tym padom uspora nie je az tak vysoka a vraj to chrani aj motor...
co ja jazdim na Astre 1.4 s LPG, tak ma vyjde 100km cca 7€, pricom spotreba LPG je niekde od 8,2-9,5l podla jazdy...8,4 bezne a najviac na dialnici pri 130-140 samozrejme a berie si k tomu beznin hlavne na starty a v zime pokial sa zohreje a mam pocit, ze ten benzin mizne niekedy sam tym padom nesetrim 50%, lebo naklady na 100km pri cisto benzine by pri spotrebe okolo 7l vychadzali na cca 10€.
Dell E5470
Xiaomi Redmi Note 4
Edifier S330D
Xiaomi Redmi Note 4
Edifier S330D
- trojan4x4
- Používateľ
- Príspevky: 1937
- Dátum registrácie: Ne 17. Feb, 2013, 15:55
- Bydlisko: Nitra - Vráble (22)
Re: PHM z vyplaty
LPG má detergenčné účinky, treba automaticky počítať s tým, že životnosť motorov prerobených z N95 na LPG klesá, ale je to zanedbateľné percento.
Spoiler: ukázať
Re: PHM z vyplaty
ako sa prejavuju tieto detergencne ucinky?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- trojan4x4
- Používateľ
- Príspevky: 1937
- Dátum registrácie: Ne 17. Feb, 2013, 15:55
- Bydlisko: Nitra - Vráble (22)
Re: PHM z vyplaty
Benzín sám o sebe maže mechanické súčiastky motora ( piest/valec atď. ), v malej miere, ale maže. To LPG nerobí, pretože nieje schopné mazať súčiastky keďže sa jedná o plyn ktorý doslova odmasťuje všetko mastné.
http://sk.wikipedia.org/wiki/Detergent
http://sk.wikipedia.org/wiki/Detergent
Spoiler: ukázať
Re: PHM z vyplaty
Ale to neznamena, ze je detergent. Iba ze nemaze. Keby bol detergentom, tak by na seba nejakym sposobom viazal mastnotu. Tu sa deje len to, ze nemaze a nechladi vyfukove ventily, co sa teoreticky prejavi az na dlhych trasach bez dlhsej jazdy na benzin. Vacsine prerobenych motorov staci na premazanie samotny start a tych par sekund, co ide motor na benzin.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- trojan4x4
- Používateľ
- Príspevky: 1937
- Dátum registrácie: Ne 17. Feb, 2013, 15:55
- Bydlisko: Nitra - Vráble (22)
Re: PHM z vyplaty
My sme sa to učili v škole a to sme brali pohonné hmoty asi týždeň, nechce sa mi hladať v učebniciach alebo starých zošitoch prečo a ako... jednoducho viem, že je v kvapalnom stave, ano, v takom stave je aj vstrekovany do spalovacieho priestoru, detergentom. Bodka
Spoiler: ukázať
Re: PHM z vyplaty
Nie nestaci, poradim co hladat - FSI a carbon buildupPapek napísal:Ale to neznamena, ze je detergent. Iba ze nemaze. Keby bol detergentom, tak by na seba nejakym sposobom viazal mastnotu. Tu sa deje len to, ze nemaze a nechladi vyfukove ventily, co sa teoreticky prejavi az na dlhych trasach bez dlhsej jazdy na benzin. Vacsine prerobenych motorov staci na premazanie samotny start a tych par sekund, co ide motor na benzin.
.
Re: PHM z vyplaty
Tak ale FSI ... Donedavna sa FSI ani ostatne priamovstreky neprerabali na plyn. Potom niekto prisiel s tym, ze sa bude sucasne vstrekovat male mnozstvo benzinu, aby sa neprehrievali vstrekovace a najnovsie uz vedia nastavit jazdne rezimy tak, ze ak nejde motor na plny vykon, tak ide cisto na lpg a az so zvysenym zatazenim sa postupne prechadza na benzin.
EDIT: nejako som nepochopil, co to ma spolocne s plynom. Carbon build up je vseobecny problem priamovstrekov a usadza sa na sacich ventiloch a kanaloch kvoli tomu, ze niesu cistene vstrekovacmi ako pri nepriamovstreku. Alebo mi nieco nedochadza?
EDIT: nejako som nepochopil, co to ma spolocne s plynom. Carbon build up je vseobecny problem priamovstrekov a usadza sa na sacich ventiloch a kanaloch kvoli tomu, ze niesu cistene vstrekovacmi ako pri nepriamovstreku. Alebo mi nieco nedochadza?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- hopkok
- Používateľ
- Príspevky: 2439
- Dátum registrácie: St 22. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žabokreky nad Nitrou
Re: PHM z vyplaty
Tak robil som svoju diplomovku o motoroch na LPG
Takze, motory s priamym vstrekom su uplne nevhodne na prerabku LPG (preto som pri hladani obchadzal 3,2 FSI) LPG suche samozrejme je, co ale pri dnesnej konstrukcii motorov ubera zivotnosti tak 5%, teda skoro nic vzhladom na uspory. U niektorych japonskych aut sa do systemu pridava mazacia jednotka, koli konstrukcii motora.
Ventily bez problemov.
LPG nekarbonuje - teda motor po tejto stranke chrani (hlavne kvalitu oleja)
Ja mam system nastaveny tak, ze na LPG prepina uz pri teplote vody 15 stupnov.
Kazdopadne ked si zratam usporu, tak 300000SK alebo 10000Euri za 4 roky je celkom slusne, za to mam dalsie auto
Takze, motory s priamym vstrekom su uplne nevhodne na prerabku LPG (preto som pri hladani obchadzal 3,2 FSI) LPG suche samozrejme je, co ale pri dnesnej konstrukcii motorov ubera zivotnosti tak 5%, teda skoro nic vzhladom na uspory. U niektorych japonskych aut sa do systemu pridava mazacia jednotka, koli konstrukcii motora.
Ventily bez problemov.
LPG nekarbonuje - teda motor po tejto stranke chrani (hlavne kvalitu oleja)
Ja mam system nastaveny tak, ze na LPG prepina uz pri teplote vody 15 stupnov.
Kazdopadne ked si zratam usporu, tak 300000SK alebo 10000Euri za 4 roky je celkom slusne, za to mam dalsie auto
Re: PHM z vyplaty
hopkok to kolko jazdis? aby si usetril 10 000e oproti benzinu za 4 roky to by si musel mat najazd rocne 70 000km a viac....
Asus g751jy....
- Kyselinka
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7265
- Dátum registrácie: St 02. Feb, 2011, 12:33
- Bydlisko: SC
Re: PHM z vyplaty
100-200€, zalezi od toho kam jazdim. Rocny najazd 30-35t km. Kolko % to je z vyplaty neviem, neriesim