Tak dik za objasnenie, to som si aj myslel, ze je to ako DX verzie, takze voodoo2 bezi na starsom glide nes voodoo 3+? Ci 3x je uz konecna verzia? Takze Glide sa da aj emulovat, napr. co kedysi Creative dodavalo taku utilitu na TNT2 Ultra? Vraj to ale dobre nefungovalo..
3x je najvyssia verzia - ako som povedal, je to zhruba ekvivalentne verziam DX, cize napr na voodoo3 mas naraz aj glide2x aj glide3x, hry robene pre glide2 budu bezat na glide2x, hry pre glide3 budu bezat na glide3x (podobne ako na beznej dx9 karte spustis aj dx8 a 7 hry, tie rozhrania su vsetky tam). voodoo2 ma tiez glide2x aj glide3x, ale medzi voodoo2 glide2x a voodoo3 glide2x (a samozrejme aj voodoo2 glide3x a voodoo3 glide3x) je rozdiel (SSTV2 vs SSTH3, skusme si to predstavit ako dve rozne vetvy toho isteho stromu) - medzi 3dfx add-on kartami a kartami ktore maju aj 2d je dost velky rozdiel (preto typicke retro pc ma voodoo2 sli, a nie voodoo3).
glide sa da dnes velmi dobre emulovat, a wrapper ma typicky aj par vychytavok naviac, napr podpora vysokych rozliseni (mal som moznost vyskusat Incubation na eyefinity, bola to parada), 32bit rendering atp.
Konečne high-end! mám doma funkčnú ASUS P3B-F s Intel Pentium III 550 Katmai + SkyHawk 230W a Seagate 40GB 7200rpmn, Windows 98SE installing.. A bude aj nova skrina FullATX. Len taktovat ten CPU velmi nejde :/ ukazuje dost vysoke teploty, neviem kde je chyba, chladic chladi dobre... a mrzne aj pri 112MHz FSB a stock 2.2V. Nechám tam ten IP3500 Aj 124MHz FSB mi dal v pohode s 2.0V =620MHz, kedze ten P3 550 topí hrozne a ma max teplotu len 80..
VÝSLEDKY, V2 SLi bežia na 95MHz:
-Win98 USB key support
Ta doska je daco uzasne, hlavne ten pamatovy vykon je podobny ako pri IP-III 1GHz v SiSoft Sandra ME.
v2 ma oddeleny frame buffer a texture memory, a rozlisenie vacsie ako 1024*768 sa skratka nezmesti do framebufferu. standalone 3dfx karty uz maju pamat unifikovanu a vedia ju priradovat dynamicky, preto napr 8MB banshee da aj 1280*1024 (aj ked vela miesta pre textury uz tym padom nezostane). vypnutie z-bufferu (ktory sa uklada do framebufferu) uvolni tych par kritickych extra kilobajtov pamate, a tym padom umozni vacsie rozlisenie - aj ked nemyslim ze vela hier to umoznovalo, kedze z-buffer je dost dolezita zalezitost, a bez neho obvykle nastupuje z-artefakty, neprekvapivo. narychlo ma napada iba povodny Thief1.
Asi zbytocne, nevadi. Naco sluzi WickedGL a MesaFX? Hra Heavy Metal F.A.K.K. 2 mi nesla cez Voodoo dal som tam WickedGL a uz ide. Ale su tam na vyber aj take hry, ktore Voodoo karty podporuju napr Quake. MesaFX som neskusal neviem ci je to to iste len iny vyrobca..
su to 3rdparty opengl ovladace - nahradzaju opengl icd od 3dfx. extra features a vacsia kompatibilita s novsimi opengl hrami, tzn, pre retro pc pomerne zbytocne.
Aha, akurat idem skusit ci mi pojde RTCWolfenstein pod DX7
//edit: funguje! DX8 netreba a celkom dobre fps len zda sa ze SLi v tej hre nefunguje ked nastavim 1024x768 tak mi hru nezapne a musim zmazat subor .cfg :/
rtcw ma svoj vlastny ovladac na bazi wickedgl, ktory myslim neumoznuje viac ako 800*600. pozri sa do adresara hry, mal by tam byt adresar vgl alebo nieco take, je v nom jedno (dve? musis mi povedat) dll ktore treba zazalohovat, skopirovat tam wickedgl opengl32.dll a premenovat ho na ten povodny nazov. wickedgl musi najskor byt nainstalovane, samozrejme.
o tej povodne prilozenej verzii wickedgl som nevypatral nic konkretne, zda sa ze id soft si u metabyte nechal spravit custom verziu, ktora mala zarucit bezproblemovy chod na 3dfx kartach (posledne 3dfx icd uz nedostacuje, a zrejme nemali zaujem kaslat sa so supportom a odkazovat ludi na extra balik ktory by si museli nainstalovat). max 800*600 rozlisenie je bud bug, alebo si proste povedali ze na vyssich rozliseniach to stare karty aj tak nepotiahnu v prijatelnych FPS, a tak to proste obmedzili.. zaujimavostou je ze funguje aj s voodoo1.
mam tam adresar "gl" a 2 subory v nom openglv3.dll a openglv5.dll
Inak ani Screamer 4x4 mi neukazuje v Glide viac nez 800x600. Skontroloval som SLI ukazuje v V2 controlpanel a aj ine hry idu 1024x768
nie kazda hra umozni nastavit take "nerealne vysoke" rozlisenie cez menu - v tom pripade treba skusit editnut konfiguraky, co moze, a nemusi pomoct (niektore hry jednoducho viac ako 800*600 nepodporuju, je to skratka maximum co vyvojar hry nakodil).
ad rtcw, oba subory premenovat (napr _openglv3.dll a _openglv5.dll), skopirovat wickedgl do gl adresara, premenovat na openglv3.dll, a vyssie rozlisenie by malo zacat fungovat (rtcw musi mat vo video menu nastavene "voodoo").
Ak myslis to dll co sa nachadza v adresari WickedGL tak som to tam skopiroval a premenoval, ale vtedy mi este v menu hra zamrzala 2x som to skusal, dal som naspat a v pohode. Ale aj tak nemozem velmi vymyslat 30-40fps na 800x600 nie je velka vyhra