Opel Omega 2.5TD (X25TD) problém
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Opel Omega 2.5TD (X25TD) problém
Zdravím!
Včera sa mi na mojom aute stala nepríjemná vec.
Trošku rozvetvím príbeh.
Auto vlastním od 25.01.2014. Ako vždy, doterajší príbeh auta neznámy, čo mi majiteľ rozprával mohla byť pravda, taktiež nemusela. Auto vyzeralo dobre, jazdilo dobre, nič nebúchalo, neklepalo, zvuky zdravé...
Auto zažilo jediný fakt zimný deň a to bol práve deň kúpy (-13°C). Ináč zima tento rok bol nič-moc, tie teploty okolo -5°C nepovažujem zrovna za zimu v pravom slova zmysle.
S autom odvtedy nabehaných 4 431km.
Od štvrtka 01.05.2014 od ~14:50 až do utorka 06.05.2014 ~18:00 malo auto prvý krát takú "dlhú" prestávku - nejazdilo.
No a ten včerajšok... ...prídem do auta, naštartujem úplne normálne, ako vždy, veziem sa ~15km. Vypnem motor, auto stálo asi 2 hodiny. Následný štart - bezproblémový, typický. Veziem sa asi 20km. Vypnem motor. Do tohoto momentu auto chodilo úplne normálne, tak ako vždy. Po poslednom vypnutí motora auto stálo max. 10 minút.
Idem naštartovať - iba točí, točí, točí, sem tam zakašľalo, ale nič. Prekvapený sa dívam - to čo... !!! Akokeby došla nafta...
Pokúšam sa štartovať druhý krát - kašlania viac - až nakoniec po dosť dlhom točení a kašľaní chytilo - ale príšerne. Búchalo, vrčalo, bolo neskutočné hlučné, klepotalo, triaslo motorom, spotreba podľa palubáka namiesto obvyklých 0.9l/hod zrazu 1.2l/hod.
Takto som prešiel asi 10 metrov (musel som), dostal som sa na vrch kopca, vypol motor a asi 3 km som zišiel dolu z kopca na neutráli bez motora. Na prvej križovatke pod kopcom (STOPka) zasa šmatlavý štart a zasa až na druhý krát aj to s problémami. Takto som veľmi citlivo prešiel max. 1km k mechanikovi. Popísal som mu čo sa stalo, motor počul, bude sa hrať, ale bohužiaľ teraz na to vôbec nemá čas, najskôr v sobotu poobede.
Kontrolka motora nesvieti.
A teraz... ...čo to sakra môže byť?
Netušíte niekto?
Nemáte niekto skúsenosť?
Ak by hej, bol by som veľmi vďačný za prípadné reakcie.
Včera sa mi na mojom aute stala nepríjemná vec.
Trošku rozvetvím príbeh.
Auto vlastním od 25.01.2014. Ako vždy, doterajší príbeh auta neznámy, čo mi majiteľ rozprával mohla byť pravda, taktiež nemusela. Auto vyzeralo dobre, jazdilo dobre, nič nebúchalo, neklepalo, zvuky zdravé...
Auto zažilo jediný fakt zimný deň a to bol práve deň kúpy (-13°C). Ináč zima tento rok bol nič-moc, tie teploty okolo -5°C nepovažujem zrovna za zimu v pravom slova zmysle.
S autom odvtedy nabehaných 4 431km.
Od štvrtka 01.05.2014 od ~14:50 až do utorka 06.05.2014 ~18:00 malo auto prvý krát takú "dlhú" prestávku - nejazdilo.
No a ten včerajšok... ...prídem do auta, naštartujem úplne normálne, ako vždy, veziem sa ~15km. Vypnem motor, auto stálo asi 2 hodiny. Následný štart - bezproblémový, typický. Veziem sa asi 20km. Vypnem motor. Do tohoto momentu auto chodilo úplne normálne, tak ako vždy. Po poslednom vypnutí motora auto stálo max. 10 minút.
Idem naštartovať - iba točí, točí, točí, sem tam zakašľalo, ale nič. Prekvapený sa dívam - to čo... !!! Akokeby došla nafta...
Pokúšam sa štartovať druhý krát - kašlania viac - až nakoniec po dosť dlhom točení a kašľaní chytilo - ale príšerne. Búchalo, vrčalo, bolo neskutočné hlučné, klepotalo, triaslo motorom, spotreba podľa palubáka namiesto obvyklých 0.9l/hod zrazu 1.2l/hod.
Takto som prešiel asi 10 metrov (musel som), dostal som sa na vrch kopca, vypol motor a asi 3 km som zišiel dolu z kopca na neutráli bez motora. Na prvej križovatke pod kopcom (STOPka) zasa šmatlavý štart a zasa až na druhý krát aj to s problémami. Takto som veľmi citlivo prešiel max. 1km k mechanikovi. Popísal som mu čo sa stalo, motor počul, bude sa hrať, ale bohužiaľ teraz na to vôbec nemá čas, najskôr v sobotu poobede.
Kontrolka motora nesvieti.
A teraz... ...čo to sakra môže byť?
Netušíte niekto?
Nemáte niekto skúsenosť?
Ak by hej, bol by som veľmi vďačný za prípadné reakcie.
- hopkok
- Používateľ
- Príspevky: 2441
- Dátum registrácie: St 22. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žabokreky nad Nitrou
Re: Opel Omega 2.5TD (X25TD) problém
netatankoval si omylom benzin alebo nejaku posahanu naftu?
- hopkok
- Používateľ
- Príspevky: 2441
- Dátum registrácie: St 22. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žabokreky nad Nitrou
Re: Opel Omega 2.5TD (X25TD) problém
popripade preskoceny remen, teda ak to nema retaz...
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Opel Omega 2.5TD (X25TD) problém
Ja to tiez odhadujem na palivove cerpadlo alebo filter.
Ak by tam bola naozaj preskocena retaz, tak to by musel mat motor uz riadne nalietane, kedze v tom motore preskoci iba vtedy ak su vodiace listy uplne predrate.
Ak to ma taky zvuk akoby retaz mlatila o blok tak to bude ono.
Ak by tam bola naozaj preskocena retaz, tak to by musel mat motor uz riadne nalietane, kedze v tom motore preskoci iba vtedy ak su vodiace listy uplne predrate.
Ak to ma taky zvuk akoby retaz mlatila o blok tak to bude ono.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Opel Omega 2.5TD (X25TD) problém
samozrejme ze to ma vela nalietane, to auto stalo nove milion a pol v korunach vtedy ked 3izb byt v Bratislave stal pol miliona. Co si myslis ze si ho kupila teta aby chodila na nakupy do Tesca a ze bude mat po 15 rokoch natocenych 075.282km ?
K zavade samotnej sa tazko vyjadrit na dialku, to sa neda.
K zavade samotnej sa tazko vyjadrit na dialku, to sa neda.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Opel Omega 2.5TD (X25TD) problém
No, úprimne, netuším, čo to môže byť...
Keď to ale odišlo tak náhle, že auto šlo úplne normálne a zrazu pri ďaľšom štarte už problém, tak ja som premýšľal nad týmto:
No, som fakt zvedavý, že čo to bude...
Asi najviac ma na tom serie asi to, že doteraz keď som mal nejaký problém s autom, tak som nejako vedel, čo pozrieť a na chybu som prišiel, ak som mal náradie a možnosť, tak aj odstránil.
Teraz jednoducho neviem. Len by som hádal, rozoberal jednu vec za druhou až kým by som hádam nenašiel chybu. Proste fakt neviem, čím začať.
Nemám všetko potrebné náradie, ale keby som mal, začnem asi meraním kompresie, aby som vylúčil H/W chybu motora. Potom by som asi skontroloval rozvody a VANOS. No a ak nič, tak potom všetko okolo dopravy nafty z nádrže až do jednotlivých valcov...
Keď to ale odišlo tak náhle, že auto šlo úplne normálne a zrazu pri ďaľšom štarte už problém, tak ja som premýšľal nad týmto:
- nejaké tesnenie pod nejakým vstrekom
- riadiaci vstrek (1ks - vstrekovacie čerpadlo by kvôli tomu nevedelo/zle nastavilo predvstrek)
- pohnutý rozvod
- VANOS
- tesnenie pod hlavou
- hlava
- vstrekovacie čerpadlo
No, som fakt zvedavý, že čo to bude...
Asi najviac ma na tom serie asi to, že doteraz keď som mal nejaký problém s autom, tak som nejako vedel, čo pozrieť a na chybu som prišiel, ak som mal náradie a možnosť, tak aj odstránil.
Teraz jednoducho neviem. Len by som hádal, rozoberal jednu vec za druhou až kým by som hádam nenašiel chybu. Proste fakt neviem, čím začať.
Nemám všetko potrebné náradie, ale keby som mal, začnem asi meraním kompresie, aby som vylúčil H/W chybu motora. Potom by som asi skontroloval rozvody a VANOS. No a ak nič, tak potom všetko okolo dopravy nafty z nádrže až do jednotlivých valcov...
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5238
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Opel Omega 2.5TD (X25TD) problém
Nepraskla ti hlava? Teda nepozeral si ci nemas v chladiacej olej ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Opel Omega 2.5TD (X25TD) problém
Nie, nepozeral som zatiaľ nič, keby mi auto stálo doma, už mám toľko vecí skontrolovaných, že by som polovicu možných závad vylúčil. Auto ale zostalo u mechanika a keď sa to stalo bola už tma, teda som nič moc neskontroloval, akurát som pozeral vstreky, či náhodou z nejakého z vonkajšej strany neslzí nafta, že by sa len uvoľnil...
Hlavu som síce dal ako jednu z možností, ale že by strelila práve pri štarte? Práve to, že sa to stalo zrovna pri štarte by som asi prvé skontroloval rozvody & Vanos.
Hlavu som síce dal ako jednu z možností, ale že by strelila práve pri štarte? Práve to, že sa to stalo zrovna pri štarte by som asi prvé skontroloval rozvody & Vanos.
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Opel Omega 2.5TD (X25TD) problém
mp3turbo:
Ze ma nalieatane je mi jasne, myslel som tym uz hodne za 500 tisic, mozno ma nejaky kusok co tu hranicu este neprekrocil napriek tomu ze uz bol pravdepodobne stoceny.
undertaker007:
VANOS je len u benzinovych motoroch.
Je to technologia variabilneho casovania vaciek, ale to myslim vies.
Napriek tomu v TDS-ku sa nenachadza.
Ze ma nalieatane je mi jasne, myslel som tym uz hodne za 500 tisic, mozno ma nejaky kusok co tu hranicu este neprekrocil napriek tomu ze uz bol pravdepodobne stoceny.
undertaker007:
VANOS je len u benzinovych motoroch.
Je to technologia variabilneho casovania vaciek, ale to myslim vies.
Napriek tomu v TDS-ku sa nenachadza.
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Opel Omega 2.5TD (X25TD) problém
Že je to systém variabilného časovania vačkových hriadeľov, to som vedel.
Ale prečo som bol v tom, že je aj v diesli?
Určite tam nie je?
Resp. nie je tam žiadny systém variabilného časovania vačkového hriadeľa?
Ale prečo som bol v tom, že je aj v diesli?
Určite tam nie je?
Resp. nie je tam žiadny systém variabilného časovania vačkového hriadeľa?
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Opel Omega 2.5TD (X25TD) problém
No doteraz som sa nikde nedocital zeby to niekto riesil aj v dizli.
A navyse TDS-ko ma iba dvojventilovu techlogiu takze celkovo mas iba 12 ventilov takze tazko pochybujem zeby tam mal VANOS nejaky uzitok.
A tiez sa mi zda ze variabilne casovanie vaciek v dizli ma iba Honda ale to si vobec niesom isty ci su jediny.
A navyse TDS-ko ma iba dvojventilovu techlogiu takze celkovo mas iba 12 ventilov takze tazko pochybujem zeby tam mal VANOS nejaky uzitok.
A tiez sa mi zda ze variabilne casovanie vaciek v dizli ma iba Honda ale to si vobec niesom isty ci su jediny.
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5238
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Opel Omega 2.5TD (X25TD) problém
chcel som ti tiez napisat, ze preco tu trepes VANOS, ale ako som pisal na mobile som na to aj zabudol
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Opel Omega 2.5TD (X25TD) problém
Ozaj, inak, aj som zabudol...
Vo štvrtok večer sa mechanik dostal k môjmu autu. Naštartoval ho a povoľoval jednotlivé vstreky. Pri povolení šiesteho auto dosť stíchlo, už človek nemal pocit, že nejaká nadpozemská sila chce motorom otáčať naopak. Stále to nebolo ono, ale proste zvuková zmena.
Tak sa všetkých 6 vstrekov vybralo a zaslali sa kamsi na test. Tam prišli už v piatok ráno, kde sa len dozvedel, že po štvrtku (sviatok) tam majú všetci dovolenky. Nevadí. Do zajtra do 14:00 má byť výsledok testu na svete.
Keďže hocijaká iná kontrola toho môjho motora by vyžadovala veľa, veľa rozoberania a nemáme výsledok testu tých vstrekov, tak sme sa dohodli, že počkáme do pondelka a dovtedy sa nič nebude robiť. To mi momentálne nevadí, momentálne mi auto nejak nechýba, akurát dnešný upršaný deň by som isto nesedel doma...
Akurát vždy keď si spomeniem na auto, tak rozmýšľam, či to bude tým vstrekom. A podľa mňa by aj mohlo.
Také veci, čo som si dlhodobo všímal:
Vo štvrtok večer sa mechanik dostal k môjmu autu. Naštartoval ho a povoľoval jednotlivé vstreky. Pri povolení šiesteho auto dosť stíchlo, už človek nemal pocit, že nejaká nadpozemská sila chce motorom otáčať naopak. Stále to nebolo ono, ale proste zvuková zmena.
Tak sa všetkých 6 vstrekov vybralo a zaslali sa kamsi na test. Tam prišli už v piatok ráno, kde sa len dozvedel, že po štvrtku (sviatok) tam majú všetci dovolenky. Nevadí. Do zajtra do 14:00 má byť výsledok testu na svete.
Keďže hocijaká iná kontrola toho môjho motora by vyžadovala veľa, veľa rozoberania a nemáme výsledok testu tých vstrekov, tak sme sa dohodli, že počkáme do pondelka a dovtedy sa nič nebude robiť. To mi momentálne nevadí, momentálne mi auto nejak nechýba, akurát dnešný upršaný deň by som isto nesedel doma...
Akurát vždy keď si spomeniem na auto, tak rozmýšľam, či to bude tým vstrekom. A podľa mňa by aj mohlo.
Také veci, čo som si dlhodobo všímal:
- pri určitých otáčkach ak som mal plyn len veľmi jemne stlačený (napr. dolu kopcom), tak bolo počuť taký zvuk, akoby ste do sania hodili guličku a tá sa tam vplyvom toku vzduchu nezmyselne trepala o steny niečoho kovového (=slziaci vstrek ???)
- ak som mal zaradenú 2 a išiel som zrýchľovať (obiehanie a pod.) niekedy pri ~850ot. jemne škubkalo (nikto iný ako šofér by si to nemal šancu všimnúť)
- obiehanie do kopca - plyn podlaha - za šera/tmy keď autá za mnou svietili bolo v ich reflektoroch vidno trocha bieleho dymu zo mňa (pokiaľ sa nemýlim, biely dym poukazuje najmä na 1. voda vo valci, 2. nespálená/zle spálená nafta. Voda sa mi nestrácala)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Opel Omega 2.5TD (X25TD) problém
ako sa da jazdit s akymkolvek motorom (okrem lodneho) na 850rpm ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.