Zdravím, chcel by som požiadať skúsených ľudí v oblasti grafiky o nejaké tie rady.
Chcem sa venovať 3D modelovaniu, animácií a kresleniu teda vytváraniu rôznych artwork a obrázkov.
Moje otázky:
1. V akých programoch začať pracovať ?
2. Čo a kde študovať (zdroje informácií, špecializované stránky, knihy....) ?
No avšak predtým ako vôbec niečo začnem je otázne či mám vôbec dostačujú zostavu.
Tu je (Ak treba viac informácií tak doplním)
nazdar
k PC: na bežné modelovanie stačiť bude. tam je ešte pekné mať lepšie rozlíšenie na monitore - viac priestoru. na animáciu resp. rendering to bude utrpenie. málo ramky, slabé CPU, len dve jadrá. žiadna sláva. Ale na učenie bude stačiť. Možno ťa to nebude baviť, tak na čo investovať do poriadneho stroja
soft na modelovanie je otázne. rozšírený je 3Ds max, v štúdiách sa používa často maya. frčí aj Blender, osobne používam Cinemu 4D.
k modelovaciemu treba aj grafický program na textúry (photoshop, gimp,...), editáciu videa ak chceš animovať (adobe AE)
na nete je návodov hromada. začiatočníckych ešte viac
Vďaka za radu. Chcem sa ešte informovať aká je podľa teba kvalita slovenských a českých web stránok zaoberajúcich sa grafikou... stoja za to ? Vedel by si mi odporučiť nejaký zahraničný web ktorý sa zaoberá práve takýmito návodmi ? Bolo by podľa teba štúdium počítačového modelovania na škole efektívnejšie ako samovzdelávanie ?
Blender, internet, je to zadarmo a na zaciatok staci.
Najlepsi sposob, ako sa nieco naucit, je stanovit si ciel, a potom hladat v tutorialoch/literature, ako spravit jednotlive kusky toho. Ja neviem, chcem spravit model tigra, otexturovat ho a spravit kratku animacku. Mas ciel, musis zistit ako na to, vsetko potrebne sa naucis "po ceste". Bezduche pozeranie tutorialov a citanie knih je nanic, pokial to hned neaplikujes.
Pokial si dusou umelec a taketo nieco by ta bavilo, tak sa tym mozes kludne zivit, resp. to ist studovat. Plati vsak pravidlo, ze umelca pocitacu naucis, ale ajtaka umeniu uz moc nie.. . To, ktora kategoria si, musis vediet ty sam.
Ďakujem za všetky rady, budem sa ich snažiť využiť v praxi. To je zatiaľ všetko čo som chcel vedieť, no ale ak niekto máte niečo ďalšie rád to tu uvítam.
Hairebon napísal:Vďaka za radu. Chcem sa ešte informovať aká je podľa teba kvalita slovenských a českých web stránok zaoberajúcich sa grafikou... stoja za to ? Vedel by si mi odporučiť nejaký zahraničný web ktorý sa zaoberá práve takýmito návodmi ? Bolo by podľa teba štúdium počítačového modelovania na škole efektívnejšie ako samovzdelávanie ?
ked upresníš, aký SW budeš používať, tak sa dá odporučiť aj web. inak je komunita 3D grafikov CZ/SK celkom schopná, webov je dosť myslím. vždy sa dá na fórach tiež vyčítať mnoho užitočného
na školu je zbytočné ísť, technológie sa menia rýchlejšie, ako sa to učia vyučujúci. iné by bolo, ak by si sa chcel venovať grafike trochu do hĺbky - programovať pre openGL alebo podobné veci. skrátka to nebrať z toho užívateľského hľadiska
Čo sa týka softweru tak ešte žiaden špecifický nemám vybraný... chce to čas, prakticky uvidím ako mi mi sadne jednotlivý softwer. Aký sa napríklad najčastejšie používa v praxi?
v akej sfére? profi je maya. lebo si štúdiá doprogramujú milion vecí, ktoré im pomáhajú v práci. dosť je rozšírený 3Ds max a blender.
inak si pozri všetky a používaj, ktorý sa ti zapáči. vo všetkých sa dá spraviť to isté
S PC ktorý momentálne mám toho nespravím veľa, momentálne zháňam prakticky všetky programy... skúsim a uvidím. Ak ma grafika a modelovanie zaujme tak lepší PC sa črtá na leto 2015.... no ak ma to nezaujme tak skúsim programovanie.