Aku mate spotrebu?
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Aku mate spotrebu?
aj WV 1.6tdi je velmi citlive - kazdy maloobjemovy vysokovyspickovany motor proste bude, zakonom fyziky sa neda ujst. Cim mensie turbo a vacsi tlak, tym bude mat vacsie otacky, viac sa zahrievat, bude citlivejsie na vymeny oleja a 30.000km intervalom sa mozem len strasne smiat. Ale to je o inom.
Chcel som povedat k tej vode : prosim vas kazdeho jedneho, co mate take vyborne napady ze vodou riedia benzin alebo naftu, aby ste si kupili dva litre prislusneho paliva, vyliali do barsjakej misky doma na balkone a "naliali do toho" vodu. Ukrutne vas ziadam, aby ste potom sem verejne napisali vysledok ako to dopadlo a uplne idealne aj s fotografiami.
Tie sracky ze benzin riedeny vodou pocuvam cely zivot... a uz ma to proste nebavi. Takze, kto to prvy vyskusa ?
Chcel som povedat k tej vode : prosim vas kazdeho jedneho, co mate take vyborne napady ze vodou riedia benzin alebo naftu, aby ste si kupili dva litre prislusneho paliva, vyliali do barsjakej misky doma na balkone a "naliali do toho" vodu. Ukrutne vas ziadam, aby ste potom sem verejne napisali vysledok ako to dopadlo a uplne idealne aj s fotografiami.
Tie sracky ze benzin riedeny vodou pocuvam cely zivot... a uz ma to proste nebavi. Takze, kto to prvy vyskusa ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Kyselinka
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7265
- Dátum registrácie: St 02. Feb, 2011, 12:33
- Bydlisko: SC
Re: Aku mate spotrebu?
Asi rok od kupy noveho auta som tankoval len na SK shell, potom som zacal tankovat vo wolfstahle a na nadrz som v priemere spravil o 100-150km viac, cize je otazne ci sa to oplati a cim to jescarinko napísal:V sobotu som tankoval na lukoile 1,414 takze sa mi neoplati ani do wolfstahlu ist
Re: Aku mate spotrebu?
no a cim je sposobeny ten rozdiel?
Preco niekto prejde viac na jednu nadrz, kde sa beru info ze jurki ma horsi benzin, preco niekto vravi ze diesle su citlive na kvalitne/nekvalitne palivo ak vsetci beru od slovnaftu a zaklad je ten isty?
Preco niekto prejde viac na jednu nadrz, kde sa beru info ze jurki ma horsi benzin, preco niekto vravi ze diesle su citlive na kvalitne/nekvalitne palivo ak vsetci beru od slovnaftu a zaklad je ten isty?
Spoiler: ukázať
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Aku mate spotrebu?
ked som mal este benzinoveho civica, tak ak som raz tankoval v hypernove, tak mi zacali neprijemne klepat ventily.
Akonahle som tankoval ako stale bude v Rahjchu alebo shell tak to prestalo.
Teraz na CR CTDI tiez len v Rajchu a ak musim na SK tak len Shell. Minule som skusal na Slovnafte 2 nadrze spotreba +- rovnaka, ale zacalo mi svieti, ze klapka na sani je zatuhnuta. Samozrejme po Shell a prefuknuti prestalo. Musim aj tak komplet cele s EGR precistit.
Ale to stale davam VIF a vraj na Slovnafte je najkvalitnejsia nafta, tak kde je pravda ?
Akonahle som tankoval ako stale bude v Rahjchu alebo shell tak to prestalo.
Teraz na CR CTDI tiez len v Rajchu a ak musim na SK tak len Shell. Minule som skusal na Slovnafte 2 nadrze spotreba +- rovnaka, ale zacalo mi svieti, ze klapka na sani je zatuhnuta. Samozrejme po Shell a prefuknuti prestalo. Musim aj tak komplet cele s EGR precistit.
Ale to stale davam VIF a vraj na Slovnafte je najkvalitnejsia nafta, tak kde je pravda ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Aku mate spotrebu?
aj taketo informacie mam rad a vzdy som ich hltal na nadrz najazdis povedzme 700km az 900km, som zarucene presvedceny ze ked vyjazdis jednu nadrz na slovensky a jednu na finsky benzin, ze vzdy jazdis uplne rovnake trasy na centimeter, absolutne rovnakym stylom, absolutne rovnako pritlacas plyn a brzdu, absolutne rovnako vyfasujes cervene na semaforoch, absolutne rovnako jazdis obsadeny (pocet ludi, hmotnost nakladu)...
proste porovnanie tohoto stylu je nezmysel. Ja tiez najazdim z jednej jedinej pumpy na nadrz bud radovo 700km alebo kludne aj 1000km !! Zdoraznujem jedna a ta ista pumpa, dokonca jeden a ten isty stojan co je vsak absolutne nepodstatne. Akurat raz je december a druhy raz je marec...
mam kamarata co tvrdil rovnaku vec s nadrzami. Ked som ho upozornil ze tu slovensku naftu tankoval a jazdil februar/marec kedy bolo rano dva stupne pod nulou a cez den sotva desat a tu rakusku naftu tankoval a jazdil april/maj kedy bolo desat stupnov rano a cez den dvadsat, tak mu to vobec neprislo podozrive
ty si takuto chybu vo vypocte neurobil, ze nie ?
proste porovnanie tohoto stylu je nezmysel. Ja tiez najazdim z jednej jedinej pumpy na nadrz bud radovo 700km alebo kludne aj 1000km !! Zdoraznujem jedna a ta ista pumpa, dokonca jeden a ten isty stojan co je vsak absolutne nepodstatne. Akurat raz je december a druhy raz je marec...
mam kamarata co tvrdil rovnaku vec s nadrzami. Ked som ho upozornil ze tu slovensku naftu tankoval a jazdil februar/marec kedy bolo rano dva stupne pod nulou a cez den sotva desat a tu rakusku naftu tankoval a jazdil april/maj kedy bolo desat stupnov rano a cez den dvadsat, tak mu to vobec neprislo podozrive
ty si takuto chybu vo vypocte neurobil, ze nie ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Aku mate spotrebu?
kukaj sa ako som ojebal partiu informatikov : http://forum.autobazar.eu/na-margo-kval ... 29067.html
co sa k tomu da dodat... lepsia nafta a horsia nafta ze ?
co sa k tomu da dodat... lepsia nafta a horsia nafta ze ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- xsi69
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3601
- Dátum registrácie: Pi 07. Apr, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Aku mate spotrebu?
Lepšia alebo horšia nafta môže byť aj kvôli pridanej bio-nafte.
Nikde som nenašiel, že na ktorej čerpačke je jej koľko (pomer%).
Článok napr z cr tu: http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky ... ticleStart
Tie prémiové palivá obsahujú najmnenej bio zložky čo znamená, že je to čistejšia nafta z ropy.
A keďže je nafta z ropy drahšia ako nafta BIO tak sa to premieta aj na cene(+marketing).
Napríklad keď som tankoval na ukraine tak sa mi zdal chod motora kultivovanejší a tichší oproti bežným palivám na SR.
Jurki predával PHM ktoré boli vyradené po rokoch zo štátnej hmotnej rezervy núdzových zásob ropných výrobkov.
ámen
Nikde som nenašiel, že na ktorej čerpačke je jej koľko (pomer%).
Článok napr z cr tu: http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky ... ticleStart
Tie prémiové palivá obsahujú najmnenej bio zložky čo znamená, že je to čistejšia nafta z ropy.
A keďže je nafta z ropy drahšia ako nafta BIO tak sa to premieta aj na cene(+marketing).
Napríklad keď som tankoval na ukraine tak sa mi zdal chod motora kultivovanejší a tichší oproti bežným palivám na SR.
Jurki predával PHM ktoré boli vyradené po rokoch zo štátnej hmotnej rezervy núdzových zásob ropných výrobkov.
ámen
Spoiler: ukázať
- Kyselinka
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7265
- Dátum registrácie: St 02. Feb, 2011, 12:33
- Bydlisko: SC
Re: Aku mate spotrebu?
Je to priemer, ktory mam vypocitany: 1rok (32t km) na SK shell a necele 2roky (58t km) na Avanti Wolfstahl.mp3turbo napísal:...
Cize nejde o to, ci je leto, alebo zima, ci chytim cervenu, alebo nie, stale jazdim rovnako a rovnake trasy (okrem par vynimiek). To auto poznam ako vlastne boty.
Osobne je mi to sumafuk cim to je a preco, len viem, ze na SK uz nenatankujem, teda pokial nemusim
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Aku mate spotrebu?
bolo tam spomenute aj VIFko ako argument na nižšiu spotrebu to nekaceptujem, ale zjavne si už videl rozobraté čerpadlo ktore používalo VIF a ktore nie , že ?
EDIT: myslím tak že to fakt neznižuje spotrebu a kto mi to povie neakceptujem to. Narážam na to že čerpadlo ktoré nepoužívalo VIF malo čerpadlo pokryté celé divnou čiernou hmotou mastno lepiacou. A to, ktoré používalo VIF bolo celé krásne lesklé bez nečistôt
EDIT: myslím tak že to fakt neznižuje spotrebu a kto mi to povie neakceptujem to. Narážam na to že čerpadlo ktoré nepoužívalo VIF malo čerpadlo pokryté celé divnou čiernou hmotou mastno lepiacou. A to, ktoré používalo VIF bolo celé krásne lesklé bez nečistôt
Naposledy upravil/-a shajek v St 28. Máj, 2014, 14:34, upravené celkom 1 krát.
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Aku mate spotrebu?
S tym VIF som nenarazal na spotrebu, ale na precistenie vstrekov a podavajuceho cerpadla. Ci mas nejake osobne skusenosti alebo z internetu ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Aku mate spotrebu?
Slovnaft - 800 km
Shell - 900-1000km
tiež necháápem.
Ale napr. OMV diesel, kickdown a bliká mi žhavenie.
3.0 TDI
Shell - 900-1000km
tiež necháápem.
Ale napr. OMV diesel, kickdown a bliká mi žhavenie.
3.0 TDI
.
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Aku mate spotrebu?
-> mp3 turbo:
S jednou vecou si dovolím nesúhlasiť a to konkrétne so spomenutým aditívom VIF.
Spotreba? Žiadna zmena. Zvukové emisie? Žiadna zmena. Výfuk? Žiadna zmena. Čistota palivového systému? Netuším, nerozoberal som.
V čom som si ale rozdiel všimol zhruba po 800km od prvého použitia bola jazda na studený motor. Predtým lenivý gumák, teraz o troška lenivší, ako plne zahriaty. Nemyslím si, že je to len môj subjektívny názor - kamarát, ktorý moje auto šoféruje len sem-tam sa ma bez znalosti, že som začal používať VIF raz opýtal, že čo som robil s motorom, že kým je studený, tak je živší...
S jednou vecou si dovolím nesúhlasiť a to konkrétne so spomenutým aditívom VIF.
Spotreba? Žiadna zmena. Zvukové emisie? Žiadna zmena. Výfuk? Žiadna zmena. Čistota palivového systému? Netuším, nerozoberal som.
V čom som si ale rozdiel všimol zhruba po 800km od prvého použitia bola jazda na studený motor. Predtým lenivý gumák, teraz o troška lenivší, ako plne zahriaty. Nemyslím si, že je to len môj subjektívny názor - kamarát, ktorý moje auto šoféruje len sem-tam sa ma bez znalosti, že som začal používať VIF raz opýtal, že čo som robil s motorom, že kým je studený, tak je živší...
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Aku mate spotrebu?
neviem preco ma spominas v suvislosti s VIFom.
co sa tyka studeneho motoru : prosim ta odmeraj to stopkami. A okrem ineho, kvalitny motor vo vybornom stave predsa nemoze byt lenivy gumak, to co je za technicke ohodnotenie - jedine ze by studeny znamenalo -45 stupnov, to som ochotny pochopit.
Len tak zo srandy, nekukal som tvoje prispevky - ake mas auto a v akom stave tak celkovo ? Kompresie na motore niekedy merane ?
co sa tyka studeneho motoru : prosim ta odmeraj to stopkami. A okrem ineho, kvalitny motor vo vybornom stave predsa nemoze byt lenivy gumak, to co je za technicke ohodnotenie - jedine ze by studeny znamenalo -45 stupnov, to som ochotny pochopit.
Len tak zo srandy, nekukal som tvoje prispevky - ake mas auto a v akom stave tak celkovo ? Kompresie na motore niekedy merane ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Diablo1st
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 3375
- Dátum registrácie: Po 29. Aug, 2005, 20:00
- Bydlisko: MY
Re: Aku mate spotrebu?
Ja tankujem väčšinou na Shell alebo OMV, spotreba vychádza od 5,3 - 5,8, v závislosti na počasí a mojom psychickom rozpoložení
Čo sa kvality nafty týka, ja som si spravil taký malý testík na mojej Astre.
Natankoval som plnú nádrž, a keďže jazdím veľa dialnice, tak som skúšal zrýchlenie vozidla z tempomatových 110 km/h do 160 km/h na plný plyn.
Viem, že to nemusí byť úplne objektívne a presné, ale ako také malé porovnanie pre mňa to stačí.
Motor bol vždy zohriaty na prevádzkovú teplotu a do každej nádrže bolo pridané VIF.
V tomto smere najlepšie dopadla nafta od Shell a OMV, za nimi nasledovala nafta od Agip a Slovnaft a potom Tankuj lacno.
Ide o čisto len môj subjektívny pocit z ťahu motora
Čo sa kvality nafty týka, ja som si spravil taký malý testík na mojej Astre.
Natankoval som plnú nádrž, a keďže jazdím veľa dialnice, tak som skúšal zrýchlenie vozidla z tempomatových 110 km/h do 160 km/h na plný plyn.
Viem, že to nemusí byť úplne objektívne a presné, ale ako také malé porovnanie pre mňa to stačí.
Motor bol vždy zohriaty na prevádzkovú teplotu a do každej nádrže bolo pridané VIF.
V tomto smere najlepšie dopadla nafta od Shell a OMV, za nimi nasledovala nafta od Agip a Slovnaft a potom Tankuj lacno.
Ide o čisto len môj subjektívny pocit z ťahu motora
Lenovo E460: 14" FHD IPS, i5-6200U, 2x4GB RAM 1600MHz DDR3L, R7 M360, SSD 256GB Toshiba.
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
Ex. HP 2230s: T9600, 2x2GB RAM 800MHz DDR2, X4500MHD, SSD Toshiba 256GB.
Work: Lenovo E14 G5 AMD + Dell U2724DE + Dell U2724D.
FVE: 10,2 kWp + 13kWh batérie
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Aku mate spotrebu?
tvoj vlastný odkaz na tvoju tému na autobazár.eu. Tam VIFko spomínašmp3turbo napísal:neviem preco ma spominas v suvislosti s VIFom.
Stopkami ti to mám odmerať po akú teplotu? Hodnoty mám zapisovať do tabuliek počas akého dlhého obdobia? Rok? Dva? Naozaj ti nestačí moje subjektívne hodnotenie môjho vlastného auta a môjho motora v ňom, ktorý zažívam dosť často (= nie denno - denne)? Nestačí ti prečítať si, že kým vyleziem z parkoviska pred panelákom, 2× odbočím doprava, výjdem asi 150m do kopca (rozumej zdvih na tých 20m asi 2m), zasa doprava a idem rovno asi 500m, tak potom je to už úplne normálne?mp3turbo napísal:co sa tyka studeneho motoru : prosim ta odmeraj to stopkami. A okrem ineho, kvalitny motor vo vybornom stave predsa nemoze byt lenivy gumak, to co je za technicke ohodnotenie - jedine ze by studeny znamenalo -45 stupnov, to som ochotny pochopit.
Čo sa týka technického ohodnotenia "lenivý gumák", tak
- sa veľmi silno ospravedlňujem, že som si dovolil použiť, podľa teba technické ohodnotenie, takéhoto ľudového typu
- som tým myslel to, že motor nereaguje na plyn tak, ako plne zahriaty motor a jeho prejav je menej dynamický. Stačí takto? Teraz sa už dúfam chápeme.
Opel Omega kombi 2.5TD 96kW. pôvod neznámy, km nájazd neznámy (reálny), 14 rokov a mesiac.mp3turbo napísal:Len tak zo srandy, nekukal som tvoje prispevky - ake mas auto a v akom stave tak celkovo ? Kompresie na motore niekedy merane ?
Ale mám technickú poznámku - prosím ťa, ak nemáš niečo k veci konkrétne na tento môj príspevok, tak prosím ťa - ani nereaguj. Zbytočne tu budem čítať o tvojom mega inter galakticky super aute Vojádžery, ktorý hneď po štarte ide ako hodinky, kompresie, výkony, priebehy nového auta a hlavne - nikdy nie je studené, pretože má nezávislé kúrenie a má 16metrov na dĺžku, 2 tony, je to x ročný krám (x=<14, 16>) no napriek tomu žerie 3.716l/100km. Ja ti svoju spotrebu nemám ako dokázať - nemám o tom video na Youtube...