Prve auto
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 100
- Dátum registrácie: So 19. Júl, 2008, 20:37
- Bydlisko: Bratislava/Považská Bystrica
Re: Prve auto
E39 528i alebo Passat B5.5 by som v tej cene bral ja. Podla mna top autá v tejto cenovej kategórii. Ja osobne tie malé krabičky nemusím, učenie sa šoférovať to je taký mýtus, ser na to a vyberaj si auto podla toho čo je pre teba dôležité. Pre mňa je dôležité v prvom rade pohodlie, potom výkon, atd.. Neobmedzuj sa zbytočne, ja som začínal na Sharane, a žiadny problém, treba byť opatrný pri parkovaní, ale inak je to auto ako auto.
Inak len tak mimochodom ked si spomenul to poistenie, nechápem preboha ako niekto môže vyberať auto podla poistky, tých 50-60 eur rozdiel napr. pri 1.2ke vs 2.0 ročne je úplne zanedbatelné, ved to neni ani jedna plná nádrž, tolko prejazdím za pár dní. Keby kupuješ auto za 500eur tak nepoviem, ale pri 4k € sa také haliere doslova stratia.
Inak len tak mimochodom ked si spomenul to poistenie, nechápem preboha ako niekto môže vyberať auto podla poistky, tých 50-60 eur rozdiel napr. pri 1.2ke vs 2.0 ročne je úplne zanedbatelné, ved to neni ani jedna plná nádrž, tolko prejazdím za pár dní. Keby kupuješ auto za 500eur tak nepoviem, ale pri 4k € sa také haliere doslova stratia.
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7935
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Prve auto
ty prejazdis za par dni, niekto za dva mesiace
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Prve auto
to je jedno, TCO (total cost of ownership) akehokolvek auta nie je postavenych na 50eurach rozdielu rocne za poistku. Ja tazko suhlasim s EXom, nikdy v zivote som nechapal ludi co si vyberali auto podla poistky (za sest rokov vlastnictva v mojom sharane sedel okrem mna sucasne aj niekto iny asi sestkrat a to by som nerad prehnal = ano, jazdim absolutne sam v Sharane po Bratislave a netrapi ma to ani trochu).
Auto ti padne X tisic eur na hodnote za par rokov, zaplatis Y tisic na havarijnych poistkach, Z tisic na servise ked si kupis búčoru, dalsich AB tisic na palive, C tisic na pneumatikach a prevadzkovych veciach, a chces na mna hrat divadlo s poistkou kde je rozdiel 50eur rocne ? Nezabudni si potom zapalit (kolko stoji krabicka cigariet a kolko ich potrebujes tyzdenne?) pripadne si sadni s kamaratmi aspon trikrat mesacne do krcmy a poriadne sa nadrbte. Alebo ani netreba, nezabudni ist dvakrat tyzdenne na kavicku. Nie, toto na turba neskusajme s poistkami, to je zbytocne. Ked budes nabuduce kupovat auto, vyjednaj si lepsiu cenu o 200eur a mas predplatene tieto zvysene poistky na styri roky dopredu.
Mirko : krasne a spravne, kazdy jeden bod. A to si este nespomenul bezpecnost, ked sedis v Korze/Fieste/c2ke a niekto do teba drbne a ked sedis vo vectre/mondeu/e39 a niekto do teba uplne rovnako drbne, asi nebudeme prilis moc diskutovat z ktoreho auta statisticky vylezies po vlastnych a z ktoreho ta odnesu ponozkami dopredu vo vodorovnej polohe. Minule som cinkol s dverami na Fieste a Pole, som sa normalne nalakal toho "zvuku"... trosku nezvyk pre mna. Ku mne domov hentake srandy nesmu. To je des. Moze to byt krasna lienocka ktora sa otoci na mieste a zaparkuje do kazdej dierky po otvorenom kanali, ale zivot mam len jeden...
Vcera ma viezli Mnichov - Bratislava, Tojota Rav4, dvojliter benzin, permanentna stvorkolka, klimatizacia zapnuta celu cestu lebo teplomer ukazoval 29 stupnov o siestej vecer. Palubak diktoval spotrebu 7.9 litra/100km. Ked si to porovnam s menovanym Citrojenom C3 kde nemas absolutne ziadny kufor proste nic, a ked si zoberem ze ten Citrojenik asi nepalil danu trasu takou rychlostou ako my v Nemecku, tak mi ta spotreba 7.3l/ ci sedem cela kolko bolo udanych nezda ani trosku zaujimava, skor naopak. To je predsa hanba. Este pridam ze nasa spominana Mazda626 2.0i z roku 1997 dokaze jazdit po dialnici za mensiu spotrebu ako Favorit 1.3i, pri 120km/h to zralo nieco pod sedem litrov, cize rovnako ako tento citrojenik... a teraz si porovnajme 626 a C3 so styrmi ludmi. A kludne aj uroven hluku a komfort cestovania...
Sakra kde je ten pokrok za 10 rokov ??? Ved uz len tym ze ten motor ma polovicny objem by to cudo malo mat sialene mensiu spotrebu, ze ? Uz len tym ze je to krpatejsie mensie lahucke auto (tipoval by som minimalne 300kg rozdiel oproti 626, mozno aj 400kg) by to malo byt niekde vidno. Kde ?! Dofrasa kde ????
Hanba mikromotorcekov. Nie citrojenu C3 sameho, ten s tym viacmenej nic nema.
Auto ti padne X tisic eur na hodnote za par rokov, zaplatis Y tisic na havarijnych poistkach, Z tisic na servise ked si kupis búčoru, dalsich AB tisic na palive, C tisic na pneumatikach a prevadzkovych veciach, a chces na mna hrat divadlo s poistkou kde je rozdiel 50eur rocne ? Nezabudni si potom zapalit (kolko stoji krabicka cigariet a kolko ich potrebujes tyzdenne?) pripadne si sadni s kamaratmi aspon trikrat mesacne do krcmy a poriadne sa nadrbte. Alebo ani netreba, nezabudni ist dvakrat tyzdenne na kavicku. Nie, toto na turba neskusajme s poistkami, to je zbytocne. Ked budes nabuduce kupovat auto, vyjednaj si lepsiu cenu o 200eur a mas predplatene tieto zvysene poistky na styri roky dopredu.
Mirko : krasne a spravne, kazdy jeden bod. A to si este nespomenul bezpecnost, ked sedis v Korze/Fieste/c2ke a niekto do teba drbne a ked sedis vo vectre/mondeu/e39 a niekto do teba uplne rovnako drbne, asi nebudeme prilis moc diskutovat z ktoreho auta statisticky vylezies po vlastnych a z ktoreho ta odnesu ponozkami dopredu vo vodorovnej polohe. Minule som cinkol s dverami na Fieste a Pole, som sa normalne nalakal toho "zvuku"... trosku nezvyk pre mna. Ku mne domov hentake srandy nesmu. To je des. Moze to byt krasna lienocka ktora sa otoci na mieste a zaparkuje do kazdej dierky po otvorenom kanali, ale zivot mam len jeden...
Vcera ma viezli Mnichov - Bratislava, Tojota Rav4, dvojliter benzin, permanentna stvorkolka, klimatizacia zapnuta celu cestu lebo teplomer ukazoval 29 stupnov o siestej vecer. Palubak diktoval spotrebu 7.9 litra/100km. Ked si to porovnam s menovanym Citrojenom C3 kde nemas absolutne ziadny kufor proste nic, a ked si zoberem ze ten Citrojenik asi nepalil danu trasu takou rychlostou ako my v Nemecku, tak mi ta spotreba 7.3l/ ci sedem cela kolko bolo udanych nezda ani trosku zaujimava, skor naopak. To je predsa hanba. Este pridam ze nasa spominana Mazda626 2.0i z roku 1997 dokaze jazdit po dialnici za mensiu spotrebu ako Favorit 1.3i, pri 120km/h to zralo nieco pod sedem litrov, cize rovnako ako tento citrojenik... a teraz si porovnajme 626 a C3 so styrmi ludmi. A kludne aj uroven hluku a komfort cestovania...
Sakra kde je ten pokrok za 10 rokov ??? Ved uz len tym ze ten motor ma polovicny objem by to cudo malo mat sialene mensiu spotrebu, ze ? Uz len tym ze je to krpatejsie mensie lahucke auto (tipoval by som minimalne 300kg rozdiel oproti 626, mozno aj 400kg) by to malo byt niekde vidno. Kde ?! Dofrasa kde ????
Hanba mikromotorcekov. Nie citrojenu C3 sameho, ten s tym viacmenej nic nema.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Prve auto
Tak schvalne za kolko jazdi toyota rav4 dvojliter benzin alebo mazda 626 dvojliter benzin po meste? Urcite nie za 5 alebo 6 ako tie mikromotorceky. Ano je fajn ze ta tvoja mazda a toyota maju silny motor a dlhe prevody robene na dialnicu ale ked jazdim po dialnici dva krat za rok tak mi je to na prd.
Preco male auto? Lebo su vacsinou slabsie. Preco slabsie auto? Aby ziskal ako cerstvy sofer spravne navyky. Aby sa pri prvom frajerskom vylete nad 4000 tacok neomotal okolo stromu alebo nezobral prve zvodidla.
Milujem tych co vylezu z autoskoly a hned si kupia nieco ako 528i a uz si myslia ze pre nich nic neplati. Nevie sa to rozbehnut v kopci bez rucnej lebo to ho nenaucili ale hned potrebuje dvojliter.
Niekdaj som zacul taky napad ze ludia co vylezu z autoskoly by par rokov mohli soferovat len do nejakeho objemu (napr 1.2) Mne osobne sa to pozdavalo ale zjavne bolo vela frajerkov proti.
Ja som za slabsie auto kde sa nauci poriadne a spravne soferovat. Kludne moze byt vacsie aj poriadne vybavene.
Preco male auto? Lebo su vacsinou slabsie. Preco slabsie auto? Aby ziskal ako cerstvy sofer spravne navyky. Aby sa pri prvom frajerskom vylete nad 4000 tacok neomotal okolo stromu alebo nezobral prve zvodidla.
Milujem tych co vylezu z autoskoly a hned si kupia nieco ako 528i a uz si myslia ze pre nich nic neplati. Nevie sa to rozbehnut v kopci bez rucnej lebo to ho nenaucili ale hned potrebuje dvojliter.
Niekdaj som zacul taky napad ze ludia co vylezu z autoskoly by par rokov mohli soferovat len do nejakeho objemu (napr 1.2) Mne osobne sa to pozdavalo ale zjavne bolo vela frajerkov proti.
Ja som za slabsie auto kde sa nauci poriadne a spravne soferovat. Kludne moze byt vacsie aj poriadne vybavene.
Spoiler: ukázať
Re: Prve auto
onoooo, na tuto temu sa tu uz pisalo zopar stran, a ja s 5,06m autom som bol za hulvata, debila a ja neviem co este...Odar napísal:mp3turbo --> Sem tam ked vidim parkovat pred barakom kratku Feldu a dotycny tam spekuluje, ako keby mal A8cku, tak je to komicky pohlad
Ano, do McDrivu sa nezmestim, ale zas tam nelozim, v BA parkujem uplne v pohode, a kupovat si nakupny kosik len preto ze to je prve auto? Moje prve auto bola Octavka co mala 4,5m, osma ma o pol metra viac, octavka je siroka 1,7m, osma 1,9m, tych 10 centi na kazdu stranu je "fakt kua rozdiel". Dokonca s mojou telesnou schrankou sa citim v tom aute utopeny, pripadam si jak midget, a hreje ma pocit ze mam pod ritou dve tony ktore maju nejaku kineticku energiu aby ma ochranili pred driftujucou mladezou dnesnej doby...
Tie vase chechtaky vam budu na baraniu strednu nohu ked sa vysupete alebo vas niekto/nieco sepali. Potom mozte na voziku kukat na vypis z banky...fakt ze terno, lebo setrit, vystrelok dnesnej doby, setrit na seckom, na brzdach, naprave, oleji a ja neviem co este. A potom ono kua to nebrzdi, ono to bucha, a vono to dymi a automat neradi...
Na mna kukaju jak na drbnuteho ked som teraz menil horne predne ramena za 240€ (2 kusy) + 50€ robota (s geo), Lemforder (ZF) co tam boli vydrzali 190tkm, preco by som daval nejake psunty za 60€/ks ked ich budem zas za rok menit? Iba priklad...
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Prve auto
>> Tak schvalne za kolko jazdi toyota rav4 dvojliter benzin alebo mazda 626 dvojliter benzin po meste? Urcite nie za 5 alebo 6 ako tie mikromotorceky.
ravstyri nie je moja, pisal som ze "ma viezli". 626 tiez nie je technicky moja a naposledy som ju soferoval asi pred siedmymi rokmi - jazdi za sedem, RAV neviem komentovat. Ten rozdiel je zase zanedbatelny, aspon teda pre mna (narataj si kolko minies paliva pre 15.000km rocne v meste pri 6l spotrebe a pri 7l spotrebe). Ked mas problem s palivom, kup si Sharan, je to primerane maly vehykel, je to mestsky vehykel, jazdi za 6.5 nafty, takze to mas ako tvojich vysnivanych 5.5 benzinu vzhladom na rozdiel ceny paliva. Alebo cokolvek 2.0i s plynom bude jazdit v meste radovo za devat litrov, cize LPG ta dostane na cenu 5 litrov nafty alebo kusok menej.
Este raz a snad naposledy zdoraznujem ze palivo zdaleka nie je TCO auta. Co je TCO bolo vysvetlene hore v tejto teme, ale bohuzial 99.99% slovakov vidi len tu spotrebu spotrebu spotrebu spotrebu a nic ine. Good luck. Pokracujte. Kupujte si nove Golffy 1.6tdi za 18.999eur aby ste mali o dve deci mensiu spotrebu ako Oktavky 1.9td 81kw z roku 1998. Kupit nove auto za mnoho tisic eur a dojst na strate hodnoty vozu o sialene kvanta penazi nie je problem, ale pol litra vacsia spotreba je hotovy armageddon. No jo.
>> Preco male auto? Lebo su vacsinou slabsie. Preco slabsie auto? Aby ziskal ako cerstvy sofer spravne navyky.
to predsa nie je argument. Co je to spravny navyk ? Vediet neohnut podlahu od nastartovania az do vypnutia ? Vediet netrafit budovu ked zatacas ? Na to nepotrebujes ziadny navyk, ale vychovu a iste moralne hodnoty, ktore ta naucia len rodicia a zivot, ale rozhodne nie autoskola. Sorry ale ked moja stara dokaze jazdit na 5.2m GrandVojajážeri v Bratislave bez akehokolvek vycviku A BEZ CUVACICH SENZOROV (vies si to predstavit ?) a nic neodrat za takmer sest rokov a desiatky tisic kilometrov, tak to dokazes aj ty. A ked nedokazes, vypadni prec od volantu a laskavo neohrozuj ostatnych. Tvrde ? Osobne ? Ale nie, to sa ti len zda - reality check.
>> Aby sa pri prvom frajerskom vylete nad 4000 tacok neomotal okolo stromu alebo nezobral prve zvodidla.
mal som bmw 4.4i, o nic som sa neomotal a jazdil som s nim rovnako rychlo teda pomaly ako na sharane. Nie auto a jeho objem rozhoduje o tom ako rychlo jazdis, ale tvoja hlava. Nie auto a otacky rozhoduju o tom kde a o co sa omotas, ale tvoje cvičky ktorymi tlacis pedale. Nie auto rozhoduje o tvojich frajerskych vyletoch... co sa s mikrou 1.1i nemozes omotat o strom alebo nemozes uderit 4000 otacok ? Jasne ze mozes, aj jedno aj druhe aj obidve sucasne.
>> Milujem tych co vylezu z autoskoly a hned si kupia nieco ako 528i a uz si myslia ze pre nich nic neplati.
>> Nevie sa to rozbehnut v kopci bez rucnej lebo to ho nenaucili ale hned potrebuje dvojliter.
toto predsa nie je o aute alebo objeme, zase !!! Toto je o lajbavom cloveku. Nikde nie je garantovane ze cloviecik co sa boji objemu 1.3i alebo vacsieho sa dokaze rozbehnut hore kopcom s rucnou alebo bez - takisto ako nikde nie je garantovane ze clovek co ma sedemliter to vie. A ze pre nich nic neplati a ze su frajeri ? Sprosta hlava, slaba vychova, ziadna ucta voci zivotu, slaby zmysel pre zodpovednost, to iste dokola. Ja som mal tiez 18, aj 19, aj 20, aj 26 aj 27 a som tu zivy. Petko Koncek mal tiez 24, 25, aj 26, ale uz 27 nema a nebude mat. Preco ? Kde je rozdiel ? Aj mlady Huginko Hryc mal krasnych 19, 20, 21 a aj 22, ale uz nebude mat 23. V com je rozdiel medzi nimi a mnou ? Ferrari ? Nie. To ho nezabilo. Honda ? Ani ta nie je na vine.
Minuly rok som viezol dve uplne nezname baby - boli sme v Cunove na firemnej akcii, idem vecer ale o jedenastej prec, kukam trepu sa na autobus. Reku podte sem, sumienky, zoberem vas, prve co sa pytali nez nastupili "a nebudes robit frajera, pojdes pomaly aby si nieco nevyviedol jasne?". Reku moja urcite, mam doma dve krasne krpate deturence ktore planujem vidiet maturovat a tak. Jak sme si dobre pokvakali ! A to boli deticky z dvoch takmer najvacsich domov v [nepodstatne kde], teda strasne ale fakt ukrutne strasne bohatych rodin. V com je rozdiel oproti sprostym fiflenam co naskakuju na dzedzine frajerikom do trojlitrovych oplov omega v hroznom stave a maju vlhko v tangacoch z rychlosti a adrenalinu ?
>> Niekdaj som zacul taky napad ze ludia co vylezu z autoskoly by par rokov mohli soferovat len do nejakeho objemu (napr 1.2) Mne osobne sa to pozdavalo ale zjavne bolo vela frajerkov proti.
s tymto nesuhlasim, skor by som povedal ze vodicaky sa mozu vydavat az od 35 rokov vyssie. To by zachranilo ukrutne viac zivotov ako objemy jedna-dva, pretoze ak nahodou sledujes svet okolo seba tak vies ze napriklad take jedna-dva polo s kompressorom teda 77kW verzia dokaze uderit 180km/h alebo tak nejako. Co ti je platny maly objem ? Nemozes s tym niekoho zabit a zmrzacit ? Jasne ze mozes.
>> Ja som za slabsie auto kde sa nauci poriadne a spravne soferovat. Kludne moze byt vacsie aj poriadne vybavene.
cele zle. Slabsie auto ta nic nenauci akurat vytresta. Ked zo slabeho auta SO STRASNE ZLYMI ZVYKMI sadnes do normalneho vozu (co je to normalny voz ?), tak potom zrazu zistis ze netreba ohynat podlahu, vypinat klimu ked vidis na obzore nejaky kopcek alebo chces predbehnut kamion za menej ako tri minuty, ze netreba robit desat inych sprostosti ktore by ta na normalnom objeme/vykone ani nenapadli. Pozri, ja mam dva-a-pol-litrovy objem co sa zda byt pre teba neskutocne vela a kludne sa tento piatok mozes so mnou a dalsimi dvomi kamossmi vybrat na 850km turu. Rychlejsie ako 120km/h nepojdeme ani jeden jediny raz, vacsina cesty bude tak 110-115km/h. Niekto si moze povedat ze je to sprostost a blbost a suchtanie, ale splnam legalne limity, vypalim z domu o jedenastej vecer a rano o siedmej ked sa decka vyspane zobudia planujem byt maximalne sto kilometrov od pohyblivej slanej vody. Ci tam pridem o hodinu skor alebo neskor ma vobec nezaujima, pre mna je podstatne to kludne cestovanie.
A vidis, to mame ozrutne dva-a-pol-litre a trojlitre. Co teraz ? To ze mam trojliter znamena ze menej ako tristo nedokaze chodit ?
Aby si ma pochopil, netvrdim a nikdy som netvrdil ze kazdy z nas musi mat motor aspon trojliter, sedemsto koni a podobne sracky.
Prave naopak, vzdy som hovoril ze bmw 2.0d je fasa motor aj ked nad tym ludia ohrnaju nos (130kW nestaci ?!), ze nasi otcovia na 30 konovych srandach presli cely svet a podobne. V kontexte tejto debaty ti len vysvetlujem, ze pri zdravom cloveku ktory nema vsetky ruky a nohy lave je podla mna blbost, aby po vylezeni z autoskoly dostal objem maximalne 0.52837 litra na motore, pretoze aj s tym dokaze zabit styri babky na prechode. Mojmu kolegovi zenu zabil a dieta skoro zabil chlap zrovna na fabii 1.2... mal dve promile v krvi.
Co s tym ? Moze za to auto alebo velky objem alebo autoskola ?
Tak vidis... ako pisem, bol som na vylete v Mnichove. Kamarade uplne ina kultura jazdenia !! Bicyklov namrte, nikdy som nevidel jedinu konfliktnu situaciu, soferi jazdia trosicku predvidavejsie a kludnejsie ako u nas. LEbo u nas ked zabijes dve deti na prechode, tak to mas za styri roky natvrdo a este ta aj pustia za slusne spravanie, tam ked len niekoho zmrzacis tak zhnijes v base.
Snejki moc dobre hovori :
>> hreje ma pocit ze mam pod ritou dve tony ktore maju nejaku kineticku energiu aby ma ochranili pred driftujucou mladezou
>> dnesnej doby... Tie vase chechtaky vam budu na baraniu strednu nohu ked sa vysupete alebo vas niekto/nieco sepali.
tu sme sa zhodli hned a zaraz. Keby som mohol, jazdil by som lokomotivou a moje decka so zenou tiez.
Hore som pisal - zivot mas len jeden. E39 ta ochrani rozhodne lepsie ako Mikra, tym netvrdim ze musis predat Mikru. Sakra uz len tie dvierka ked zavries... e39 ma stokilove dvere a to nechci vediet ake bocne vystuhy, mikra tam ma nalepeny jeden trojcentimetrovy ocelovy pasik ktory sa okamzite utrhne pri bocnom naraze lebo je nabodovany na zaciatku a na konci. Kolenne/hlavove airbagy a deformacne zony a ich tuhost/velkost nejdeme preberat (si este asi nevidel tie kolajnice z E39), popisal som toho dost, nateraz koncim vysielanie.
ravstyri nie je moja, pisal som ze "ma viezli". 626 tiez nie je technicky moja a naposledy som ju soferoval asi pred siedmymi rokmi - jazdi za sedem, RAV neviem komentovat. Ten rozdiel je zase zanedbatelny, aspon teda pre mna (narataj si kolko minies paliva pre 15.000km rocne v meste pri 6l spotrebe a pri 7l spotrebe). Ked mas problem s palivom, kup si Sharan, je to primerane maly vehykel, je to mestsky vehykel, jazdi za 6.5 nafty, takze to mas ako tvojich vysnivanych 5.5 benzinu vzhladom na rozdiel ceny paliva. Alebo cokolvek 2.0i s plynom bude jazdit v meste radovo za devat litrov, cize LPG ta dostane na cenu 5 litrov nafty alebo kusok menej.
Este raz a snad naposledy zdoraznujem ze palivo zdaleka nie je TCO auta. Co je TCO bolo vysvetlene hore v tejto teme, ale bohuzial 99.99% slovakov vidi len tu spotrebu spotrebu spotrebu spotrebu a nic ine. Good luck. Pokracujte. Kupujte si nove Golffy 1.6tdi za 18.999eur aby ste mali o dve deci mensiu spotrebu ako Oktavky 1.9td 81kw z roku 1998. Kupit nove auto za mnoho tisic eur a dojst na strate hodnoty vozu o sialene kvanta penazi nie je problem, ale pol litra vacsia spotreba je hotovy armageddon. No jo.
>> Preco male auto? Lebo su vacsinou slabsie. Preco slabsie auto? Aby ziskal ako cerstvy sofer spravne navyky.
to predsa nie je argument. Co je to spravny navyk ? Vediet neohnut podlahu od nastartovania az do vypnutia ? Vediet netrafit budovu ked zatacas ? Na to nepotrebujes ziadny navyk, ale vychovu a iste moralne hodnoty, ktore ta naucia len rodicia a zivot, ale rozhodne nie autoskola. Sorry ale ked moja stara dokaze jazdit na 5.2m GrandVojajážeri v Bratislave bez akehokolvek vycviku A BEZ CUVACICH SENZOROV (vies si to predstavit ?) a nic neodrat za takmer sest rokov a desiatky tisic kilometrov, tak to dokazes aj ty. A ked nedokazes, vypadni prec od volantu a laskavo neohrozuj ostatnych. Tvrde ? Osobne ? Ale nie, to sa ti len zda - reality check.
>> Aby sa pri prvom frajerskom vylete nad 4000 tacok neomotal okolo stromu alebo nezobral prve zvodidla.
mal som bmw 4.4i, o nic som sa neomotal a jazdil som s nim rovnako rychlo teda pomaly ako na sharane. Nie auto a jeho objem rozhoduje o tom ako rychlo jazdis, ale tvoja hlava. Nie auto a otacky rozhoduju o tom kde a o co sa omotas, ale tvoje cvičky ktorymi tlacis pedale. Nie auto rozhoduje o tvojich frajerskych vyletoch... co sa s mikrou 1.1i nemozes omotat o strom alebo nemozes uderit 4000 otacok ? Jasne ze mozes, aj jedno aj druhe aj obidve sucasne.
>> Milujem tych co vylezu z autoskoly a hned si kupia nieco ako 528i a uz si myslia ze pre nich nic neplati.
>> Nevie sa to rozbehnut v kopci bez rucnej lebo to ho nenaucili ale hned potrebuje dvojliter.
toto predsa nie je o aute alebo objeme, zase !!! Toto je o lajbavom cloveku. Nikde nie je garantovane ze cloviecik co sa boji objemu 1.3i alebo vacsieho sa dokaze rozbehnut hore kopcom s rucnou alebo bez - takisto ako nikde nie je garantovane ze clovek co ma sedemliter to vie. A ze pre nich nic neplati a ze su frajeri ? Sprosta hlava, slaba vychova, ziadna ucta voci zivotu, slaby zmysel pre zodpovednost, to iste dokola. Ja som mal tiez 18, aj 19, aj 20, aj 26 aj 27 a som tu zivy. Petko Koncek mal tiez 24, 25, aj 26, ale uz 27 nema a nebude mat. Preco ? Kde je rozdiel ? Aj mlady Huginko Hryc mal krasnych 19, 20, 21 a aj 22, ale uz nebude mat 23. V com je rozdiel medzi nimi a mnou ? Ferrari ? Nie. To ho nezabilo. Honda ? Ani ta nie je na vine.
Minuly rok som viezol dve uplne nezname baby - boli sme v Cunove na firemnej akcii, idem vecer ale o jedenastej prec, kukam trepu sa na autobus. Reku podte sem, sumienky, zoberem vas, prve co sa pytali nez nastupili "a nebudes robit frajera, pojdes pomaly aby si nieco nevyviedol jasne?". Reku moja urcite, mam doma dve krasne krpate deturence ktore planujem vidiet maturovat a tak. Jak sme si dobre pokvakali ! A to boli deticky z dvoch takmer najvacsich domov v [nepodstatne kde], teda strasne ale fakt ukrutne strasne bohatych rodin. V com je rozdiel oproti sprostym fiflenam co naskakuju na dzedzine frajerikom do trojlitrovych oplov omega v hroznom stave a maju vlhko v tangacoch z rychlosti a adrenalinu ?
>> Niekdaj som zacul taky napad ze ludia co vylezu z autoskoly by par rokov mohli soferovat len do nejakeho objemu (napr 1.2) Mne osobne sa to pozdavalo ale zjavne bolo vela frajerkov proti.
s tymto nesuhlasim, skor by som povedal ze vodicaky sa mozu vydavat az od 35 rokov vyssie. To by zachranilo ukrutne viac zivotov ako objemy jedna-dva, pretoze ak nahodou sledujes svet okolo seba tak vies ze napriklad take jedna-dva polo s kompressorom teda 77kW verzia dokaze uderit 180km/h alebo tak nejako. Co ti je platny maly objem ? Nemozes s tym niekoho zabit a zmrzacit ? Jasne ze mozes.
>> Ja som za slabsie auto kde sa nauci poriadne a spravne soferovat. Kludne moze byt vacsie aj poriadne vybavene.
cele zle. Slabsie auto ta nic nenauci akurat vytresta. Ked zo slabeho auta SO STRASNE ZLYMI ZVYKMI sadnes do normalneho vozu (co je to normalny voz ?), tak potom zrazu zistis ze netreba ohynat podlahu, vypinat klimu ked vidis na obzore nejaky kopcek alebo chces predbehnut kamion za menej ako tri minuty, ze netreba robit desat inych sprostosti ktore by ta na normalnom objeme/vykone ani nenapadli. Pozri, ja mam dva-a-pol-litrovy objem co sa zda byt pre teba neskutocne vela a kludne sa tento piatok mozes so mnou a dalsimi dvomi kamossmi vybrat na 850km turu. Rychlejsie ako 120km/h nepojdeme ani jeden jediny raz, vacsina cesty bude tak 110-115km/h. Niekto si moze povedat ze je to sprostost a blbost a suchtanie, ale splnam legalne limity, vypalim z domu o jedenastej vecer a rano o siedmej ked sa decka vyspane zobudia planujem byt maximalne sto kilometrov od pohyblivej slanej vody. Ci tam pridem o hodinu skor alebo neskor ma vobec nezaujima, pre mna je podstatne to kludne cestovanie.
A vidis, to mame ozrutne dva-a-pol-litre a trojlitre. Co teraz ? To ze mam trojliter znamena ze menej ako tristo nedokaze chodit ?
Aby si ma pochopil, netvrdim a nikdy som netvrdil ze kazdy z nas musi mat motor aspon trojliter, sedemsto koni a podobne sracky.
Prave naopak, vzdy som hovoril ze bmw 2.0d je fasa motor aj ked nad tym ludia ohrnaju nos (130kW nestaci ?!), ze nasi otcovia na 30 konovych srandach presli cely svet a podobne. V kontexte tejto debaty ti len vysvetlujem, ze pri zdravom cloveku ktory nema vsetky ruky a nohy lave je podla mna blbost, aby po vylezeni z autoskoly dostal objem maximalne 0.52837 litra na motore, pretoze aj s tym dokaze zabit styri babky na prechode. Mojmu kolegovi zenu zabil a dieta skoro zabil chlap zrovna na fabii 1.2... mal dve promile v krvi.
Co s tym ? Moze za to auto alebo velky objem alebo autoskola ?
Tak vidis... ako pisem, bol som na vylete v Mnichove. Kamarade uplne ina kultura jazdenia !! Bicyklov namrte, nikdy som nevidel jedinu konfliktnu situaciu, soferi jazdia trosicku predvidavejsie a kludnejsie ako u nas. LEbo u nas ked zabijes dve deti na prechode, tak to mas za styri roky natvrdo a este ta aj pustia za slusne spravanie, tam ked len niekoho zmrzacis tak zhnijes v base.
Snejki moc dobre hovori :
>> hreje ma pocit ze mam pod ritou dve tony ktore maju nejaku kineticku energiu aby ma ochranili pred driftujucou mladezou
>> dnesnej doby... Tie vase chechtaky vam budu na baraniu strednu nohu ked sa vysupete alebo vas niekto/nieco sepali.
tu sme sa zhodli hned a zaraz. Keby som mohol, jazdil by som lokomotivou a moje decka so zenou tiez.
Hore som pisal - zivot mas len jeden. E39 ta ochrani rozhodne lepsie ako Mikra, tym netvrdim ze musis predat Mikru. Sakra uz len tie dvierka ked zavries... e39 ma stokilove dvere a to nechci vediet ake bocne vystuhy, mikra tam ma nalepeny jeden trojcentimetrovy ocelovy pasik ktory sa okamzite utrhne pri bocnom naraze lebo je nabodovany na zaciatku a na konci. Kolenne/hlavove airbagy a deformacne zony a ich tuhost/velkost nejdeme preberat (si este asi nevidel tie kolajnice z E39), popisal som toho dost, nateraz koncim vysielanie.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- hopkok
- Používateľ
- Príspevky: 2441
- Dátum registrácie: St 22. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žabokreky nad Nitrou
Re: Prve auto
Ja rozhodne suhlasim s turbom! Mam trojliter a aj 1,6-ku oktafku 75ponikov a teda poviem ti...sakra rozdiel
Ak si dobre z STU-cky pamatam k prvkom aktivnej bezpecnosti patri aj vykon, ktory umozni rychli odjazd z krizovej situacie (ak si dobre pamatam)
A druhe co nam profesor hovoril, aki su ludia sprosti, auta si vyberaju podla klimatizacie,kozenych sedaciek audia a pod hovadin, pritom maju v aute prinajlepsom 2 airbagy...smutne
V audine ich mam 12, v oktavke jeden alebo dva...
Takze ak si vyberas auto a este si aj novacik, tak si vyber bezpecne auto a to je take ktore ma aj nejaky vykon a aj bezpecnost. 1,2 HTP (horko tazko pojde) by to urcite byt nemalo "in my eyes". Ako som uz pisal, nieco co ma okolo 80-100kw a dobru pasivnu bezpecnost a hlavne v dobrom stave, good luck
Ak si dobre z STU-cky pamatam k prvkom aktivnej bezpecnosti patri aj vykon, ktory umozni rychli odjazd z krizovej situacie (ak si dobre pamatam)
A druhe co nam profesor hovoril, aki su ludia sprosti, auta si vyberaju podla klimatizacie,kozenych sedaciek audia a pod hovadin, pritom maju v aute prinajlepsom 2 airbagy...smutne
V audine ich mam 12, v oktavke jeden alebo dva...
Takze ak si vyberas auto a este si aj novacik, tak si vyber bezpecne auto a to je take ktore ma aj nejaky vykon a aj bezpecnost. 1,2 HTP (horko tazko pojde) by to urcite byt nemalo "in my eyes". Ako som uz pisal, nieco co ma okolo 80-100kw a dobru pasivnu bezpecnost a hlavne v dobrom stave, good luck
- shiro
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 8731
- Dátum registrácie: Št 21. Dec, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: Prve auto
nepripada mi prave bezpecne, pri krizovej situacii este zrychlovat...
defakto ma napada len predbiehanie, a tam sa viac oplati dupnut na brzdu a zaradit sa nazad, ako sa pokusat predbiehat. Pretoze berzda je vzdy rychlejsia ako plyn.
A samozrejme predvidat, mat dost rozhladu a miesta, nepredbiehat do kopca, ani ked mam 300koni, lebo nahoda je blbec a podobne.
defakto ma napada len predbiehanie, a tam sa viac oplati dupnut na brzdu a zaradit sa nazad, ako sa pokusat predbiehat. Pretoze berzda je vzdy rychlejsia ako plyn.
A samozrejme predvidat, mat dost rozhladu a miesta, nepredbiehat do kopca, ani ked mam 300koni, lebo nahoda je blbec a podobne.
Ryzen 7 3700X | SilentiumPC Fera 3 | Asrock X570M Pro4 | Patriot Viper 4 Blackout 16GB DDR4-3600 CL17 | Gainward RTX4060 Ti Pegasus 8GB | Samsung 970evo Plus 250GB NVMe | Corsair MP510 1TB NVMe | Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Corsair RM550x | 32" Samsung ViewFinity S60UA | 3x Noctua NF-S12B redux 1200 PWM
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
Xiaomi Mi 9 Lite 64GB
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7935
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Prve auto
ja si stale stojim za nazorom, ze tresnut do stromu v zakurte vies aj na 1.2ke aj v 3.0 (by ste sa cudovali, ale aj ta 1.2ka je 30-70 relativne svizna), a 70tka do prudsej zakruty je niekedy dost, hlavne na mini auticku co lieta jak sa mu chce
vzdy to je hlavne o soferovi
vzdy to je hlavne o soferovi
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Prve auto
suhlas, tak ako pisem hore. Navyse vzhladom na konstrukciu aut je pravdepodobnejsie ze v nejakej situacii vyletis na Mikre pri 80km/h do toho stromu v zakrute ako na E39 pri 110km/h rychlosti - stabilita tych aut, elektronicke systemy, rozmer pneumatik a z toho vyplyvajuce jazdne vlastnosti, tazisko a rozlozenie hmotnosti (mikra ma vsetko vpredu, tam ked sa ti utrhne predna naprava si skoncil, uz len sedis a kukas kam to pichnes lebo hmotnosti mas 80/20% predok/zadok, kdezto na rozlozeni hmotnosti 49/51% BMW je trosku narocnejsie vyviest ten voz z rovnovahy). Neriesme ziadne konkretne BMW, neriesme konkretne Mikru, to len tak ilustrujeme.
Male auta su vzdy menej vybavene ako vacsie auta s mensim poctom podpornych stabilizacnych a neviemakych systemov. Kolenne airbagy a hlavove airbagy v Mikre moc nehladame ci ano ? Riesili sme aj to, ze ked do Mikry capne nejaky cojaviem Passat v protismere lebo vyholena hlava nezvladla drift a ked uplne rovnako capne do mojej starej v dvojtonke, tak to bude tiez rozdiel... asi ... trosicku...
Nechcem riesit predbiehanie a minimalne 300 koni - najlepsia bezpecnost je nepredbiehat a/alebo predbiehat s pouzitim hlavy a primerane na podmienky na ceste (sucha, sneh, zakruty, hore kopec, vidim, nevidim a podobne), co bolo hore snad dostatocne jasne prebrane. To bol ten vztah k zivotu a podobne. Nebudem sa hnat hore Donovalmi jak blazon len preto aby som prisiel o tri minuty skor.
K tejto casti sa nechcem a vlastne ani nemozem vyjadrovat, pretoze moje jazdne vykony mi ju robia absolutne neznamou (prezyvku TURBO som vyfasoval strasne davno od kamaratov : vsade a vzdy totizto pridem POSLEDNY, ked mi na 15 minutovej ceste daju 10 minut naskok, ajtak pridem posledny. Tak ma zo srandy volaju TURBO lebo SNAIL nebolo dostatocne vtipne).
mp moze byt cokolvek, napriklad inicialky mena a to tiez nerozoberame.
Zato za poslednych 15 alebo tak nejak rokov som sposobil jednu jedinu havariu v uhrnnej hodnote 1200 korun a na to som pravom hrdy. Bodaj by to pokracovalo takto dalej. Zacinal som jazdit na Skode 100...
Male auta su vzdy menej vybavene ako vacsie auta s mensim poctom podpornych stabilizacnych a neviemakych systemov. Kolenne airbagy a hlavove airbagy v Mikre moc nehladame ci ano ? Riesili sme aj to, ze ked do Mikry capne nejaky cojaviem Passat v protismere lebo vyholena hlava nezvladla drift a ked uplne rovnako capne do mojej starej v dvojtonke, tak to bude tiez rozdiel... asi ... trosicku...
Nechcem riesit predbiehanie a minimalne 300 koni - najlepsia bezpecnost je nepredbiehat a/alebo predbiehat s pouzitim hlavy a primerane na podmienky na ceste (sucha, sneh, zakruty, hore kopec, vidim, nevidim a podobne), co bolo hore snad dostatocne jasne prebrane. To bol ten vztah k zivotu a podobne. Nebudem sa hnat hore Donovalmi jak blazon len preto aby som prisiel o tri minuty skor.
K tejto casti sa nechcem a vlastne ani nemozem vyjadrovat, pretoze moje jazdne vykony mi ju robia absolutne neznamou (prezyvku TURBO som vyfasoval strasne davno od kamaratov : vsade a vzdy totizto pridem POSLEDNY, ked mi na 15 minutovej ceste daju 10 minut naskok, ajtak pridem posledny. Tak ma zo srandy volaju TURBO lebo SNAIL nebolo dostatocne vtipne).
mp moze byt cokolvek, napriklad inicialky mena a to tiez nerozoberame.
Zato za poslednych 15 alebo tak nejak rokov som sposobil jednu jedinu havariu v uhrnnej hodnote 1200 korun a na to som pravom hrdy. Bodaj by to pokracovalo takto dalej. Zacinal som jazdit na Skode 100...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Prve auto
ze ake by som ja doporucil auto ? Je v inzeratoch Hjundaj Sonáta dvojliter benzinik za 1500eur, neviem v akom je stave. Joj strasny objem, ozruta. Autor chce nacapat 4000eur do auta - myslim si ze 1500evrovy Hjundaj s vyssou spotrebou paliva (komfortom jazdy, priestorom atd) nez Fabia 1.2i pripadne Peogueout 207 1.1i za 3500eur je lepsi kauf.
Poprve preto, lebo bude trvat sialene vela desattisicov kilometrov nez dobehnes len ten rozdiel v obstaravacej cene.
Podruhe preto, lebo zmieneny Hjundaj menej padne na cenovke cize tam "setris" dalsie peniaze ktore mozes prechlastat (samozrejme v nadrzi, nie cez gagor).
Potretie preto lebo Hjujdaj Sonatu sa ti nikto nebude snazit ukradnut, co sa o Fabii povedat neda s rovnakou istotou.
Pozri si auta z prelomu milenia, mazda626, tojota avensis, hondy su prilis drahe tie vynechavame, nejake szusuki, co takto macubuši ? lancer... daj si cenovky do 3000eur pretoze mas 4000eur na auto, aby ti zostalo nieco na servis. A hladaj. Sopel Vektra, hlboko zaznavane auto, ale why not - kolega otocil na benzinovej 1.6ke takmer 400.000km. Prezili vsetci ktorych vozil s hrdym stitom. Fort Mondejo... najdi benzin a budes vysmiaty, nech ta ani nenapadne tie sialene 2.0tdddcci diesliky pretoze tie budu vsetky v hroznom stave. A vlastne za taketo peniaze kupis aj WV Prassat, benzinovy urcite. Nechaj si kusok bokom na servis... 4000eur je slusny peniaz, za to musis kupit nejake kvazi-normalne auto a nie maly krtinec.
Jasne ze mikroauticka maju nejake vyhody. V celkovom obraze mne osobne ale nesedia, zda sa ze rovnako ako Snejkimu. Nikto ta nezenie do BMW e39 540i, to je samozrejme nezmysel, ale proste nerobme z 1.8i alebo 2.0i nejakych superstrasiakov. To je moja message, zdoraznena z predchadzajucej strany. A kto ma vacsi alebo mensi, to uz podla potreby...
Poprve preto, lebo bude trvat sialene vela desattisicov kilometrov nez dobehnes len ten rozdiel v obstaravacej cene.
Podruhe preto, lebo zmieneny Hjundaj menej padne na cenovke cize tam "setris" dalsie peniaze ktore mozes prechlastat (samozrejme v nadrzi, nie cez gagor).
Potretie preto lebo Hjujdaj Sonatu sa ti nikto nebude snazit ukradnut, co sa o Fabii povedat neda s rovnakou istotou.
Pozri si auta z prelomu milenia, mazda626, tojota avensis, hondy su prilis drahe tie vynechavame, nejake szusuki, co takto macubuši ? lancer... daj si cenovky do 3000eur pretoze mas 4000eur na auto, aby ti zostalo nieco na servis. A hladaj. Sopel Vektra, hlboko zaznavane auto, ale why not - kolega otocil na benzinovej 1.6ke takmer 400.000km. Prezili vsetci ktorych vozil s hrdym stitom. Fort Mondejo... najdi benzin a budes vysmiaty, nech ta ani nenapadne tie sialene 2.0tdddcci diesliky pretoze tie budu vsetky v hroznom stave. A vlastne za taketo peniaze kupis aj WV Prassat, benzinovy urcite. Nechaj si kusok bokom na servis... 4000eur je slusny peniaz, za to musis kupit nejake kvazi-normalne auto a nie maly krtinec.
Jasne ze mikroauticka maju nejake vyhody. V celkovom obraze mne osobne ale nesedia, zda sa ze rovnako ako Snejkimu. Nikto ta nezenie do BMW e39 540i, to je samozrejme nezmysel, ale proste nerobme z 1.8i alebo 2.0i nejakych superstrasiakov. To je moja message, zdoraznena z predchadzajucej strany. A kto ma vacsi alebo mensi, to uz podla potreby...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- hopkok
- Používateľ
- Príspevky: 2441
- Dátum registrácie: St 22. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Žabokreky nad Nitrou
Re: Prve auto
Ano predbiehanie, urcite ked si v polovici dlzky kamiona je na to bezpecnejsie "dupnut" teda ak mas na to kone, ak nie prichadza prave spominana krizova situacia...shiro napísal:nepripada mi prave bezpecne, pri krizovej situacii este zrychlovat...
defakto ma napada len predbiehanie, a tam sa viac oplati dupnut na brzdu a zaradit sa nazad, ako sa pokusat predbiehat. Pretoze berzda je vzdy rychlejsia ako plyn.
A samozrejme predvidat, mat dost rozhladu a miesta, nepredbiehat do kopca, ani ked mam 300koni, lebo nahoda je blbec a podobne.
Re: Prve auto
Minulý rok som si tesne pred 25-kou začal robiť vodičák, nikdy predtým som nešoféroval auto a ani sa o autá nijak špeciálne nezaujímal. Samozrejme, zopárkrát som absolvoval trenažér, ktorý ma akurát naučil radiť, lebo porovnávať jazdenie v aute a tom čude sa nedá po pár trenažéroch som sadol do oktávie I, teda do 4,5 metrového auta a hneď som išiel do premávky. Ešte raz podotýkam, že predtým som žiadne auto nešoféroval. No a dojazdil som všetky jazdy živý, zdravý a bez nehody. Ovládanie do auta mi prišlo po pár minútach do rúk, ale už od začiatku bolo intuitívne, teda som nemal problém sa trafiť do zákrut a podobne. Jediný problém mi zo začiatku robilo akurát predvídanie rýchlosti do zákruty, ale to s témou nesúvisí.
Čo tým chcem povedať, načo zo šoférovania robiť raketovú vedu, keď človek po pár minútach oboznámenia sa s autom dostane do rúk určitý cit pre ovládanie toho-ktorého auta. A je jedno, či má auto 3 metre, 4,5 metra alebo 5 metrov. Pokiaľ teda človek nedostáva triašku už len pri pomyslení na šoférovanie. Ale do tej kategórie patria asi skôr ženy.
Momentálne jazdievam do fábii, ktorá ma necelé 4 metre a plánujem kúpiť Vectru sedan alebo caravan, ktoré majú 4,5 metra a nemám obavy z toho, že by som lietal zo zákrut. Veľa vecí je v hlave.
K autorovi témy, neviem, akú značku preferuješ, ale skús sa pozrieť napr. na Opel Astra G, prípadne Vectra B, keď máš rozpočet 4k€, do toho by si sa zmestil úplne bez problémov a ešte by ti zostalo aj mega peňazí na prípadný servis. Myslím, že na to, aké sú tie autá staré sú neskutočne nadčasové a pokiaľ narazíš na kúsok, ktorý je aj výbavovo aj technicky super, tak by si bol príjemne prekvapený. Akurát z týchto dvoch modelov je lepšie sa vyhnúť 1.6-kám, ktoré zvyknú byť olejničky. Teda radšej 1.8-čku, s ktorou sa dá s prehľadom jazdiť s rovnakou spotrebou, ako s mikromotormi A to ani nehovorím o tom, že tie autá sú ďaleko bezpečnejšie, často zvyknú mať 4 airbagy, Vectry mávajú aj vzadu kotúčové brzdy, Astry tuším len 1.8-čky a tak
napr. keby som ja mal taký rozpočet na auto, kupujem hneď toto http://autobazar.autovia.sk/opel-vectra ... d--1522683 s tým, že zjednám ešte cenu, vymením rozvody, olej, filtre a som približne na dvoch tisíckach aj so servisom. Samozrejme, pokiaľ by to auto nemalo nejaké technické problémy. Vozím sa ako pán, v špičkovej výbave, veľmi zachovalom aute a som vysmiaty ako lečo. Spotrebu to má síce vyššiu, udávaná je papierová, reálna je o dosť nižšia, pokiaľ jazdím normálne. Pokiaľ by som jazdil väčšinou krátke trasy, rozdiel v spotrebe 3 litre medzi mikromotorom a 2.5 V6 by som neriešil. Teoreticky, mám za 2000€ plne pojazdné auto, oproti plánovanému rozpočtu som ušetril 2000€ a ak by som sa chcel pozastaviť nad rozdielom 3l benzínu na 100km, tak na každých 1000km ma vyjde benzín o cca 50€ drahšie. Za tých ušetrených 2000€ by som najazdil v meste 13000 - 14000km. Až taká katastrofa? Podľa mňa nie
To bol príklad, je jasné, že s 1.8 motorom by tých kilometrov bolo viac, no porovnateľne s 1.0 alebo 1.2
Čo tým chcem povedať, načo zo šoférovania robiť raketovú vedu, keď človek po pár minútach oboznámenia sa s autom dostane do rúk určitý cit pre ovládanie toho-ktorého auta. A je jedno, či má auto 3 metre, 4,5 metra alebo 5 metrov. Pokiaľ teda človek nedostáva triašku už len pri pomyslení na šoférovanie. Ale do tej kategórie patria asi skôr ženy.
Momentálne jazdievam do fábii, ktorá ma necelé 4 metre a plánujem kúpiť Vectru sedan alebo caravan, ktoré majú 4,5 metra a nemám obavy z toho, že by som lietal zo zákrut. Veľa vecí je v hlave.
K autorovi témy, neviem, akú značku preferuješ, ale skús sa pozrieť napr. na Opel Astra G, prípadne Vectra B, keď máš rozpočet 4k€, do toho by si sa zmestil úplne bez problémov a ešte by ti zostalo aj mega peňazí na prípadný servis. Myslím, že na to, aké sú tie autá staré sú neskutočne nadčasové a pokiaľ narazíš na kúsok, ktorý je aj výbavovo aj technicky super, tak by si bol príjemne prekvapený. Akurát z týchto dvoch modelov je lepšie sa vyhnúť 1.6-kám, ktoré zvyknú byť olejničky. Teda radšej 1.8-čku, s ktorou sa dá s prehľadom jazdiť s rovnakou spotrebou, ako s mikromotormi A to ani nehovorím o tom, že tie autá sú ďaleko bezpečnejšie, často zvyknú mať 4 airbagy, Vectry mávajú aj vzadu kotúčové brzdy, Astry tuším len 1.8-čky a tak
napr. keby som ja mal taký rozpočet na auto, kupujem hneď toto http://autobazar.autovia.sk/opel-vectra ... d--1522683 s tým, že zjednám ešte cenu, vymením rozvody, olej, filtre a som približne na dvoch tisíckach aj so servisom. Samozrejme, pokiaľ by to auto nemalo nejaké technické problémy. Vozím sa ako pán, v špičkovej výbave, veľmi zachovalom aute a som vysmiaty ako lečo. Spotrebu to má síce vyššiu, udávaná je papierová, reálna je o dosť nižšia, pokiaľ jazdím normálne. Pokiaľ by som jazdil väčšinou krátke trasy, rozdiel v spotrebe 3 litre medzi mikromotorom a 2.5 V6 by som neriešil. Teoreticky, mám za 2000€ plne pojazdné auto, oproti plánovanému rozpočtu som ušetril 2000€ a ak by som sa chcel pozastaviť nad rozdielom 3l benzínu na 100km, tak na každých 1000km ma vyjde benzín o cca 50€ drahšie. Za tých ušetrených 2000€ by som najazdil v meste 13000 - 14000km. Až taká katastrofa? Podľa mňa nie
To bol príklad, je jasné, že s 1.8 motorom by tých kilometrov bolo viac, no porovnateľne s 1.0 alebo 1.2
-
- Nový používateľ
- Príspevky: 100
- Dátum registrácie: So 19. Júl, 2008, 20:37
- Bydlisko: Bratislava/Považská Bystrica
Re: Prve auto
Súhlasím s mp3turbom aj tuto s mirkom, konkrétne hlavne s touto časťou
160-170 sa dá ísť aj na 1.2ke aj na 3.0, šanca omotať sa okolo stromu je rovnaká, a aj tak závislá iba od jednotlivca a jeho rozmýšlania, proste niekto je dilinko a omotá sa aj na škode 120, a niekto od prvého dna vodičáka jazdí na tatinkovej X5 4,4i a pohoda. Preto si myslím, že zovšeobecňovanie nie je na mieste, a podobné blbé návrhy ako obmedzenie objemu do určitého roku neuznávam.
Ako som písal, zo začiatku som jazdil na otcovom Sharane, potom som si kúpil svoje prvé auto Fiat Palio (bolo z rodiny skoro zadarmo) ale necestovalo sa mi na tom dobre, v meste pohoda, ale mimo mesta som mal zlý pocit, cítil som sa taký ohrozený, asi taký pocit ako ked ideš po okreske na bicykli.
Teraz mám 20 rokov a Omegu 2,5 V6 a v tom aute sa cítim super (a nie, žiadnym diskotékovým 15 ročným dievčatám nerobím adrenalínové jazdy ), pravdupovediac do menšieho by som už nešiel, skôr pokukujem po nejakej A8 alebo 7er do budúcna. Mal som aj Vectry aj Astry G, tiež sú to v pohode autá, fámy čo sa týka kazivosti Oplov nemôžem bohužial potvrdiť, nakolko všade som menil len spotrebáky.
K spotrebe, čisto mesto krátke trasy do 2-3km kolony, semafory, stále studený motor som mal dlhodobý priemer cca 12,5-13L. Ale to bol extrem start and stop štýl, na Fábii 1.4 som to isté robil za 10L. Potom som dlho chodieval mix cca mesto 60:40 mimomesto a dlhodobý priemer som mával okolo 9,5L. Keď som šiel dlhú trasu, tak sa dalo za 7-7,5L v pohode. Rekord mám na dlhú trasu tam aj späť 6,3L, ale tak sa jazdiť nedá. Na jar som si tam dal potom spraviť LPG, a napr. akurát včera som šiel taku dlhu trasu 400km, tankoval som na rovnakej pumpe aj stojane (na ceste tam aj späť), a spotreba mi vyšla 10,58L plynu, cena 0,585€ čo je nejakých 6,18€ / 100km, po prepočítaní na cenu nafty cca 4,8L. Cestou späť som mal navyše plné auto dielov (komplet predok z Fábie som viezol).
Vectru 1.8 som mal tiež, a to auto som si nevedel vynchváliť, nulové nároky na servis, na ten výkon 85kW to velmi dobre ťahalo, velké pohodlné auto s dobrou výbavou, a spotreba bola tiež parádna, čo si spomínam na cca 330km ceste (tam a späť samozrejme aby sa eliminoval rozdiel prípadného prevýšenia) sa mi podaril priemer 5,5L. Inak okolo 6-6,5 na dlhú trasu úúúplne na pohodu bez nejakého obmedzovania. Požičal som to pár krát otcovi, a on má taký jazdný štýl, že to vytáča pomaly po obmedzovač, na každej križovatke plyny, a tak proste neserie sa stým, a spravil na tom 6,4L.
Neni sú to zlé autá, ale ja osobne by som bral do 4k niečo iné, ako som písal mne sa páči E39 alebo Passat. Vectru by som rišeil pri rozpočte 1k alebo 2k. Každý chce niečo iné, treba kúpiť také aby bol človek spokojný
Presne tak, na čo si kúpiť krabicu len kvoli tomu aby si sa naučil, a trpieť ju pol roka, rok, dva keď na auto sa dá zvyknúť za pár kilometrov.Čo tým chcem povedať, načo zo šoférovania robiť raketovú vedu, keď človek po pár minútach oboznámenia sa s autom dostane do rúk určitý cit pre ovládanie toho-ktorého auta. A je jedno, či má auto 3 metre, 4,5 metra alebo 5 metrov. Pokiaľ teda človek nedostáva triašku už len pri pomyslení na šoférovanie. Ale do tej kategórie patria asi skôr ženy.
160-170 sa dá ísť aj na 1.2ke aj na 3.0, šanca omotať sa okolo stromu je rovnaká, a aj tak závislá iba od jednotlivca a jeho rozmýšlania, proste niekto je dilinko a omotá sa aj na škode 120, a niekto od prvého dna vodičáka jazdí na tatinkovej X5 4,4i a pohoda. Preto si myslím, že zovšeobecňovanie nie je na mieste, a podobné blbé návrhy ako obmedzenie objemu do určitého roku neuznávam.
Ako som písal, zo začiatku som jazdil na otcovom Sharane, potom som si kúpil svoje prvé auto Fiat Palio (bolo z rodiny skoro zadarmo) ale necestovalo sa mi na tom dobre, v meste pohoda, ale mimo mesta som mal zlý pocit, cítil som sa taký ohrozený, asi taký pocit ako ked ideš po okreske na bicykli.
Teraz mám 20 rokov a Omegu 2,5 V6 a v tom aute sa cítim super (a nie, žiadnym diskotékovým 15 ročným dievčatám nerobím adrenalínové jazdy ), pravdupovediac do menšieho by som už nešiel, skôr pokukujem po nejakej A8 alebo 7er do budúcna. Mal som aj Vectry aj Astry G, tiež sú to v pohode autá, fámy čo sa týka kazivosti Oplov nemôžem bohužial potvrdiť, nakolko všade som menil len spotrebáky.
K spotrebe, čisto mesto krátke trasy do 2-3km kolony, semafory, stále studený motor som mal dlhodobý priemer cca 12,5-13L. Ale to bol extrem start and stop štýl, na Fábii 1.4 som to isté robil za 10L. Potom som dlho chodieval mix cca mesto 60:40 mimomesto a dlhodobý priemer som mával okolo 9,5L. Keď som šiel dlhú trasu, tak sa dalo za 7-7,5L v pohode. Rekord mám na dlhú trasu tam aj späť 6,3L, ale tak sa jazdiť nedá. Na jar som si tam dal potom spraviť LPG, a napr. akurát včera som šiel taku dlhu trasu 400km, tankoval som na rovnakej pumpe aj stojane (na ceste tam aj späť), a spotreba mi vyšla 10,58L plynu, cena 0,585€ čo je nejakých 6,18€ / 100km, po prepočítaní na cenu nafty cca 4,8L. Cestou späť som mal navyše plné auto dielov (komplet predok z Fábie som viezol).
Vectru 1.8 som mal tiež, a to auto som si nevedel vynchváliť, nulové nároky na servis, na ten výkon 85kW to velmi dobre ťahalo, velké pohodlné auto s dobrou výbavou, a spotreba bola tiež parádna, čo si spomínam na cca 330km ceste (tam a späť samozrejme aby sa eliminoval rozdiel prípadného prevýšenia) sa mi podaril priemer 5,5L. Inak okolo 6-6,5 na dlhú trasu úúúplne na pohodu bez nejakého obmedzovania. Požičal som to pár krát otcovi, a on má taký jazdný štýl, že to vytáča pomaly po obmedzovač, na každej križovatke plyny, a tak proste neserie sa stým, a spravil na tom 6,4L.
Neni sú to zlé autá, ale ja osobne by som bral do 4k niečo iné, ako som písal mne sa páči E39 alebo Passat. Vectru by som rišeil pri rozpočte 1k alebo 2k. Každý chce niečo iné, treba kúpiť také aby bol človek spokojný
- STENLY
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 10908
- Dátum registrácie: So 20. Dec, 2008, 13:44
- Bydlisko: RK (34)
Re: Prve auto
prvé auto ti treba s čo najmenej elektroniky a bez asistentov, aby si sa naučil jazdiť
potom po pár rokoch si môžes kúpiť nejakú "loď"
potom po pár rokoch si môžes kúpiť nejakú "loď"
MB: ASUS ROG STRIX Z490-G GAMING (WI-FI) CPU: INTEL Core-i5 10600KF @ 4,1GHz, Boost 4.8GHz RAM: CRUCIAL Ballistix Black 2x8GB 3600MHz CL16
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102
GPU: GIGABYTE GTX 1650 SSD: SAMSUNG 970 EVO 1TB HDD: WD Red 3TB PSU: CORSAIR AX750 CASE: CORSAIR Obsidian 350D W LCD: Dell U2412M 24''
Repro: Logitech Z2300 + Magnat Monitor Supreme 102