Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
No ja som skôr narážal na parameter, ktorý tu:
http://bike.shimano.com/publish/content ... ntain.html
je označený ako maximum/minimum sprocket, koľko zubov máš, a koľko má maximum, aj keď teraz už vlastne všetky majú rozsahy 11-36, vlastne, tak nevermind.
Jj, ten model by som si aj ja vybral ale najviac to sedí tomu, čo tam máš teraz - cestné majú krátku nožičku, tak by mohla byť GS nožička lepšia - určite si aj na ňu viac zvyknutý - vieš, ktoré prevody môžeš kombinovať, aké konáre ti ešte prehadzovačka "nadletí" a ktoré ju už chytia. Technológia Shadow(plus) je taká komfortná nádstavba, ktorá sa mi osobne viac páči - menej ti v teréne skáče nožička - viac je fixovaná a stabilná, menej ti teda hádže reťazou a bije do rámu. Osobne sa mi páčia viac shadow verzie. Plus by malo znamenať, že ju môžeš manuálne zafixovať a nožička zostane tam, kde je, čo by ti malo pomôcť dať dolu koleso(čo by podľa mňa malo byť už na aliviách už dávno), pokiaľ tomu dobre rozumiem. Nikdy som neskúšal shadow plus verziu, tak neviem presne.
Inak s reťazou vyskúšaj a daj vedieť výsledok, či ti pasovala. Som na to osobne zvedavý, ešte som to neskúšal.
http://bike.shimano.com/publish/content ... ntain.html
je označený ako maximum/minimum sprocket, koľko zubov máš, a koľko má maximum, aj keď teraz už vlastne všetky majú rozsahy 11-36, vlastne, tak nevermind.
Jj, ten model by som si aj ja vybral ale najviac to sedí tomu, čo tam máš teraz - cestné majú krátku nožičku, tak by mohla byť GS nožička lepšia - určite si aj na ňu viac zvyknutý - vieš, ktoré prevody môžeš kombinovať, aké konáre ti ešte prehadzovačka "nadletí" a ktoré ju už chytia. Technológia Shadow(plus) je taká komfortná nádstavba, ktorá sa mi osobne viac páči - menej ti v teréne skáče nožička - viac je fixovaná a stabilná, menej ti teda hádže reťazou a bije do rámu. Osobne sa mi páčia viac shadow verzie. Plus by malo znamenať, že ju môžeš manuálne zafixovať a nožička zostane tam, kde je, čo by ti malo pomôcť dať dolu koleso(čo by podľa mňa malo byť už na aliviách už dávno), pokiaľ tomu dobre rozumiem. Nikdy som neskúšal shadow plus verziu, tak neviem presne.
Inak s reťazou vyskúšaj a daj vedieť výsledok, či ti pasovala. Som na to osobne zvedavý, ešte som to neskúšal.
We'll bang, ok?
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Papek:
DeoreXT mozno zbytocne vela. Postaci kludne SLX
Najvacsi problem je vsak kompatibilita. Nemam skusenosti, tak ti absolutne neviem povedat, ci to pojde alebo nie. No mam obavy. Hlavne ak je pri 8 prevodoch ina vzdialenost medzi kolieckami ako ma 1 krok 9-rychlostna prehadzovacka, moze to robit velky bordel. Rozsah aby bol len 8 doladis jednou z tych dvoch skrutiek, asi vies, pripadne najdes tutorialy na youtube.
Odporucal by som pre istotu pozriet nejake bike fora, ci ti ta prehadzovacka pojde na 8 rychlostnej kazete.
DeoreXT mozno zbytocne vela. Postaci kludne SLX
Najvacsi problem je vsak kompatibilita. Nemam skusenosti, tak ti absolutne neviem povedat, ci to pojde alebo nie. No mam obavy. Hlavne ak je pri 8 prevodoch ina vzdialenost medzi kolieckami ako ma 1 krok 9-rychlostna prehadzovacka, moze to robit velky bordel. Rozsah aby bol len 8 doladis jednou z tych dvoch skrutiek, asi vies, pripadne najdes tutorialy na youtube.
Odporucal by som pre istotu pozriet nejake bike fora, ci ti ta prehadzovacka pojde na 8 rychlostnej kazete.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
O to sa nebojim, kedze jednotlive skoky urcuje samotne radenie. Maximalne sa obmedzi rozsah, aby mi nepadala retaz z kazety a aby som si nenamotal prehadzovacku do kolesa - toto sa mi podarilo par rokov dozadu na galuske a spolu s prehadzovackou som utrhol aj kus kostry .
Coho sa skor obavam je, ze niektore prehadzovacky maju udavany pomer 1:1 a niektore 2:1. Predpokladam, ze 1:1 je klasika a 2:1 je nieco speci. Neviem ako to ma Sora (tu mam teraz), pri nej som to nenasiel. XT ma pomer 1:1. SLX ma udavany pomer 2:1 a to je kompatibilne iba so Shimano 2:1 radenim. Takze v tom to pripade by som SLX asi vylucil. Co sa mi na XT paci su tie vsetky technologie a hlavne ta silna pruzina, lebo do napinaku sa mi nechce ist kvoli tomu, ze sa casto presuvam po rovinke aj 30 km a zase naopak, s nejakou kompromisne zvolenou pilou by som taku Kolibu asi nevyslapal. Len vidim to tak, ze toto asi budem riesit po dovolenke, aby som mal cas to nahodit, vyskusat a pripadne vratit, ak by to nesadlo. Ono ci zaplatim 35 za SLX alebo 50 za XT, tak mi to je viacmenej jedno. Je to sice pomaly 100% rozdiel, ale mam to dufam aspon na najblizsich 5 rokov a tak nech sluzi.
Coho sa skor obavam je, ze niektore prehadzovacky maju udavany pomer 1:1 a niektore 2:1. Predpokladam, ze 1:1 je klasika a 2:1 je nieco speci. Neviem ako to ma Sora (tu mam teraz), pri nej som to nenasiel. XT ma pomer 1:1. SLX ma udavany pomer 2:1 a to je kompatibilne iba so Shimano 2:1 radenim. Takze v tom to pripade by som SLX asi vylucil. Co sa mi na XT paci su tie vsetky technologie a hlavne ta silna pruzina, lebo do napinaku sa mi nechce ist kvoli tomu, ze sa casto presuvam po rovinke aj 30 km a zase naopak, s nejakou kompromisne zvolenou pilou by som taku Kolibu asi nevyslapal. Len vidim to tak, ze toto asi budem riesit po dovolenke, aby som mal cas to nahodit, vyskusat a pripadne vratit, ak by to nesadlo. Ono ci zaplatim 35 za SLX alebo 50 za XT, tak mi to je viacmenej jedno. Je to sice pomaly 100% rozdiel, ale mam to dufam aspon na najblizsich 5 rokov a tak nech sluzi.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Jj, tie rozdielne medzery medzi pastorkami zaisťuje radenie, na tom to visí aj padá, prehadzovačka je v podstate len pružinka, za ktorú radenie ťahá a ktorej práca je napínať reťaz, nič viac.
We'll bang, ok?
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
jaj, to som si neuvedomil. Takze ked si nechas stare 8-rychlostne radenie, vsetko by malo ist ok, len ako pises obmedzis vrch a/alebo spodok, aby ti to nevybehlo.
Neviem ani ja, co znamena ten pomer. Tak si zober XT,
Neviem ani ja, co znamena ten pomer. Tak si zober XT,
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Ak niekto kupujete teraz bicykel, dnes som bol náhodou v exisporte a majú tam scotty v dobrých zľavách, možno to niekomu pomôže. Napr. taká 930-ka zo 699€ na 559€. Celkom slušné myslím. Tak ma napadlo minule ju tu niekto chcel....
ZDROJ: Seasonic G Series 550W GOLD MB: ASUS TUF Gaming B550-PLUS WI-FI II CPU: Ryzen 5 5600@4,6 GHz cooled by NOCTUA NH-U12F RAM: 2x8 GB Crucial Ballistix Black 3600MHz cl16 VGA: Sapphire Pulse RX 5700 8 GB + 2x Noctua NF-A12x15 Chromax PWM HDD: Samsung SSD 860 EVO 500GB + Kingstone SSD Now 64GB + 1TB WD Caviar Blue WD10EALS SOUND: Asus Xonar DX MONITOR: 34" LG 34UM68 DRIVING WHEEL: Logitech G25 RECEIVER: KINO: Yamaha RX-V557 + CANTON set 5.0 GLE series + subwoofer VELODYNE VX-10 STEREO: ONKYO A-5VL + Tannoy M1 HEADPHONES: Superlux HD330, Focal Sphear, Soundmagic e50 + LG V30 TV: Plazma P50X60 R.I.P. now TX-P50UT50
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Pozeral som a nechápem: Na bicykel za 800€(a to je ešte v akcii -41%!!!) nahádžu kľuky a prehadzovačky Deore XT, ale vidlu mu nechajú nejakú Suntour XCR alebo RockShox XC30 a nejaké Tektro brzdy. Ofajč jak hovado. Keby tam dali kľudne aj Alivio výbavu s prehadzovačkou Deore, brzdy Shimano M445 a vidlu Epicon, tak by predali bicykel, ktorý vydrží o 5r dlhšie a nebolo by to ani o euro drahšie.
Takúto výbavu jazdím ja: 10r starý rám, na ktorom postupne obmieňam komponenty - prvé išlo zadné koleso a prehadzovačka - za menej, než 100€ som dokázal prekonvertovať 7s na 9s, pričom som obmenil aj prešmyk za Deore a radenie za Alivio. Za 100€! Potom išla vidla - Epicon za 170€+brzda 20€(shimano m445)+kotúč 10€. A môžem sa smiať všetkým tým "hardcore" jazdcom, čo si kúpili bike za tisícku z nejakého obchodu, kde im tam dali XT výbavu, pritom im vidla vôbec nepruží, ich bike je ťažký ako prasa(pretože majú olejovú vidlu, resp. olejovo-pružinovú, pričom ich vidla váži 2,5kg a moja neváži ani 1,7kg) a môj bike váži se vším všudy 13kg a ich asi 15kg. A hlavne - keď zabehneš do servisu na každoročný servis vidle, tak im môžeš povedať, oni ti za minimum peňazí vymenia pružinu tak, aby ti pasovala na váhu a "prerobia" vazelínové mazanie na olejové(čo sa dá kľudne aj doma spraviť, stačí vyčistiť od vazeliny, naliať olej a dať tesnenie pod skrutku, ktorá nohy drží) a hneď je tvoj Epicon na úrovni Reby a ani ti to nepošramotí záruku. Ale teda je pravdou, že som kupoval nové kľuky, resp "nové" - z bazáru, ktoré to dosť odľahčili - RaceFace Deus XC, aj tak ma to nevyšlo toľko, čo by som vyvalil za nové XT, ale staré noname(pravdepodobne Shimano Alivio, odľahčilo mi to bike asi o 1kg) boli celkom dobré a vydržali veľmi dlho. Samozrejme, všetko som si namontoval sám(až na centrovanie, na to nemám nervy ).
Mám vpredu m445 a vzadu nejakú Shimano Deore véčko brzdu s duastop špalkami a fakt mi to brzdí lepšie, ako nejaké Tektro Sheeit-quilla, prípadne Tektro Dico.
Takúto výbavu jazdím ja: 10r starý rám, na ktorom postupne obmieňam komponenty - prvé išlo zadné koleso a prehadzovačka - za menej, než 100€ som dokázal prekonvertovať 7s na 9s, pričom som obmenil aj prešmyk za Deore a radenie za Alivio. Za 100€! Potom išla vidla - Epicon za 170€+brzda 20€(shimano m445)+kotúč 10€. A môžem sa smiať všetkým tým "hardcore" jazdcom, čo si kúpili bike za tisícku z nejakého obchodu, kde im tam dali XT výbavu, pritom im vidla vôbec nepruží, ich bike je ťažký ako prasa(pretože majú olejovú vidlu, resp. olejovo-pružinovú, pričom ich vidla váži 2,5kg a moja neváži ani 1,7kg) a môj bike váži se vším všudy 13kg a ich asi 15kg. A hlavne - keď zabehneš do servisu na každoročný servis vidle, tak im môžeš povedať, oni ti za minimum peňazí vymenia pružinu tak, aby ti pasovala na váhu a "prerobia" vazelínové mazanie na olejové(čo sa dá kľudne aj doma spraviť, stačí vyčistiť od vazeliny, naliať olej a dať tesnenie pod skrutku, ktorá nohy drží) a hneď je tvoj Epicon na úrovni Reby a ani ti to nepošramotí záruku. Ale teda je pravdou, že som kupoval nové kľuky, resp "nové" - z bazáru, ktoré to dosť odľahčili - RaceFace Deus XC, aj tak ma to nevyšlo toľko, čo by som vyvalil za nové XT, ale staré noname(pravdepodobne Shimano Alivio, odľahčilo mi to bike asi o 1kg) boli celkom dobré a vydržali veľmi dlho. Samozrejme, všetko som si namontoval sám(až na centrovanie, na to nemám nervy ).
Mám vpredu m445 a vzadu nejakú Shimano Deore véčko brzdu s duastop špalkami a fakt mi to brzdí lepšie, ako nejaké Tektro Sheeit-quilla, prípadne Tektro Dico.
We'll bang, ok?
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
narazas na toto http://www.exisport.com/katalog/product ... .-XT-2014/ ?
Veru, dat XTckovy pohon a tektro brzdy s XC30 vidlou je dost od veci.
No ten aspect 930/730 za 550 EUR je podla mna velmi zaujimava ponuka, inak v tom exisporte v podstate nic nemaju.
10 rocny ram je stary. Stavim sa, ze uz ti to netaha tak ako kedysi. 17kg bicykle uz nevazia snad ani s olejovo-pruzinovymi vidlami (downhill nepocitam). Ja som moj nevazil, ale 17kg asi nema. Pisanych ma 13. No uznavam, ze ta vidlica je fest tazka. Zial, rozpocet bol aky bol. Mal som pozicaneho epicona, no montaz bola problematicka, tak som ho nakoniec ani neskusal. Povedal som si, ze do toho nebudem investovat a radsej nasetrim na novy bike. No je otazka, kedy sa mi to podari. V septembri si chcem totiz kupovat PC a zatial mi to vychadza na nejakych 40 000 KC
Novy bike by som potom videl na nieco zasa o kus serioznejsie ako mam teraz...to bude este sranda vyberat. Pokial ina znacka neponukne nieco faukt zaujimave, tak to bude Scott. Vysnivany bike je Scott Genius 720. Pokial by sa vsetko super darilo, by som si ho asi o 2 roky mohol dovolit. Ale skor nie ako ano. Bez auta by som ho celkom urcite nemal kde vyuzit naplno. Naviac ma 1 nepochopitelnu chybu - nema hydraulicku sedlovku. Akoze WTF? No o tie 2 roky ju mozno uz mat bude
O kus realnejsie by som to videl na nieco okolo 50 000 KC, aj to si budem musiet este rozmysliet podla situacie, ze ci to vyuzijem. Kazdopadne je to aspon 1 - 2 roky v buducnosti, takze to teraz nema moc zmysel riesit.
Inak dnes bike za 1000 EUR uz ma takmer v kazdom pripade vzduchovu vidlu. No v roku 2013 isli bicykle hore asi tak o 100 EUR alebo kolko, takze to nie je uplne ono.
napr. 2012 model Scott aspect 10 mal vzduchovu rockshox recon. 2014 model 710 ma vzduchovu rockshox xc30. Ak spravne chapem, XC30 je nizsi model ako Recon. Inu vybavu ma v podstate rovnaku, ale stoji o 2500 KC viac.
Veru, dat XTckovy pohon a tektro brzdy s XC30 vidlou je dost od veci.
No ten aspect 930/730 za 550 EUR je podla mna velmi zaujimava ponuka, inak v tom exisporte v podstate nic nemaju.
10 rocny ram je stary. Stavim sa, ze uz ti to netaha tak ako kedysi. 17kg bicykle uz nevazia snad ani s olejovo-pruzinovymi vidlami (downhill nepocitam). Ja som moj nevazil, ale 17kg asi nema. Pisanych ma 13. No uznavam, ze ta vidlica je fest tazka. Zial, rozpocet bol aky bol. Mal som pozicaneho epicona, no montaz bola problematicka, tak som ho nakoniec ani neskusal. Povedal som si, ze do toho nebudem investovat a radsej nasetrim na novy bike. No je otazka, kedy sa mi to podari. V septembri si chcem totiz kupovat PC a zatial mi to vychadza na nejakych 40 000 KC
Novy bike by som potom videl na nieco zasa o kus serioznejsie ako mam teraz...to bude este sranda vyberat. Pokial ina znacka neponukne nieco faukt zaujimave, tak to bude Scott. Vysnivany bike je Scott Genius 720. Pokial by sa vsetko super darilo, by som si ho asi o 2 roky mohol dovolit. Ale skor nie ako ano. Bez auta by som ho celkom urcite nemal kde vyuzit naplno. Naviac ma 1 nepochopitelnu chybu - nema hydraulicku sedlovku. Akoze WTF? No o tie 2 roky ju mozno uz mat bude
O kus realnejsie by som to videl na nieco okolo 50 000 KC, aj to si budem musiet este rozmysliet podla situacie, ze ci to vyuzijem. Kazdopadne je to aspon 1 - 2 roky v buducnosti, takze to teraz nema moc zmysel riesit.
Inak dnes bike za 1000 EUR uz ma takmer v kazdom pripade vzduchovu vidlu. No v roku 2013 isli bicykle hore asi tak o 100 EUR alebo kolko, takze to nie je uplne ono.
napr. 2012 model Scott aspect 10 mal vzduchovu rockshox recon. 2014 model 710 ma vzduchovu rockshox xc30. Ak spravne chapem, XC30 je nizsi model ako Recon. Inu vybavu ma v podstate rovnaku, ale stoji o 2500 KC viac.
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Co mate na mysli tym ramom? Ja mam stary ram KGB Hammer 2006 a vyhovuje mi takmer vo vsetkych smeroch. Mozno by som prijal trochu dlhsi ram, ked slapem do kopca, ale inak mi vyhovuje vyskou, sklonom aj prejazdnostou. Ked si porovnavam svoje vykony oproti minulym rokom, tak maximalky aj priemerky mam +/- rovnake, tak nemam pocit, ze by som ho musel menit.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- M1ch4l
- VIP
- Príspevky: 6679
- Dátum registrácie: Št 21. Feb, 2008, 14:00
- Bydlisko: Kysucký Lieskovec / Praha
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
ram prirodzene straca casom tuhost a tym bicykel lenivie, pretoze cast energie zo slapania sa straca v tom rame.
No neviem, co je na tom pravdy. Mozno je to len nieco, co hovoria obchodnici. Mozno sa to nevztahuje na bezneho cloveka, ktory tomu bicyklu neda nejako brutalne zabrat.
Neviem, mam zatial len prvy seriozny bicykel. A oproti tomu ked bol uplne novy napriklad teraz mam problem potiahnut na najtazsom prevode po rovine. Ale to by som zhodil skor na plaste (ako sa odrali, je iny kontakt s vozovkou) a moju kondicku. To, ze pohon nikdy nebol poriadne vycisteny, tiez tomu nepomaha. Na koleji na to nemam prostriedky, takze pouzivam len nejaky sprej na cistenie retaze vzdy pred mazanim. Mam v plane dat to do servisu, nech to vycistia (specificky ziadat to vycistenie).
No neviem, co je na tom pravdy. Mozno je to len nieco, co hovoria obchodnici. Mozno sa to nevztahuje na bezneho cloveka, ktory tomu bicyklu neda nejako brutalne zabrat.
Neviem, mam zatial len prvy seriozny bicykel. A oproti tomu ked bol uplne novy napriklad teraz mam problem potiahnut na najtazsom prevode po rovine. Ale to by som zhodil skor na plaste (ako sa odrali, je iny kontakt s vozovkou) a moju kondicku. To, ze pohon nikdy nebol poriadne vycisteny, tiez tomu nepomaha. Na koleji na to nemam prostriedky, takze pouzivam len nejaky sprej na cistenie retaze vzdy pred mazanim. Mam v plane dat to do servisu, nech to vycistia (specificky ziadat to vycistenie).
Music: AKG K240 MK II / Beyerdynamic DT 770 Pro 80 Ohm @ Topping DX7 Pro
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Bike: 2022 Canyon Neuron CF 8; Coffee: Chemex 6-cup
Spoiler: ukázať
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Pozor na to aby chlap nekúpil prehadzovačku určenú na 10-kolo, lebo s tou mu to fungovať nebude.Ondro1 napísal:Jj, tie rozdielne medzery medzi pastorkami zaisťuje radenie, na tom to visí aj padá, prehadzovačka je v podstate len pružinka, za ktorú radenie ťahá a ktorej práca je napínať reťaz, nič viac.
Konkrétne tá linkovaná XT-čka je 10-kolo, takže s ňou si veľa zábavy neužije s 8-rýchlostným radením a kazetou.
Define R4 Titanium grey - 2xAC F14 Silent + 2xAC P12, Corsair RM 550x, Gigabyte B 660 Gaming X AX, Core i5 - 12500 + Silentium PC Fortis 5, ASUS RTX 4070 Dual, Kingston 2*16GB-3600MHz, Kingston KC 2500, Crucial MX 500/1000GB, WD1003FZEX + WD5002AALX v boxoch Himuro, SyncMaster 2494LW, Icon uDAC v 2, SHP8900, Tascam VL-A5
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
ale preco? ved si pamatam este ked sme boli decka, tak som mal 5 rychlostnu kazetu a kupil som 7 rychlostnu prehadzovacku a islo to bez problemov. Neskor som co-to nasetril a upgradol aj packy a kazetu - vtedy ficalo megarange koliesko a kto to mal bol tazky frajer
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Pre Miša: Jj, presne na to narážam. To je čistý fail, neviem, ako si mohli dovoliť za to pýtať tú tisícku a dačo Tie kilá som trepol len tak zbrucha, to jasné, že toľko nevážia, ani som si ho nevážil, ale teda čo som si ich ťažkal na predajni, tak skoro všetky tie olejovovidľové boli ťažšie(česť výnimkám). Inak máš pravdu, ťažšie sa mi šliape. No to asi bude tým, že som pribral od minulého roka cez zimu a ani som asi rok nejazdil, takže neviem, neviem, ale môže to byť rámom, ja sa nehádam
Každopádne to je nejaký chróm-molybdén alebo dural, to sa používa na autá a tie pokkt veľké stany na festivaloch, čiže neviem, asi by to nemalo nejako degradovať, ale záleží od zliatiny, všakže. Ale je možné, že keď sa tam húpe každý deň temer stokilový slon, tak asi nejaké to narušenie integrity tam bude a možno aj nejaká tá minimálna elasticita, ale ako hovorím, to ja neriešim, určite strata energie nie je väčšia, ako strata kondičky vždy po zime On je to repas, takže 10 rokov som na ňom určite nejazdil, ale keď som začal ugrade, tak už mal zotri rôčky, upgradovaný je tiež už dlhšiu dobu, teraz akurát na neho dodám nové koleso a možno budúci rok bude konečne kozmetika na rade.
Ale tú hydrauliku tej cene tiež nechápem, v tej cenovej hladine tam určo mala byť. Inak pozeral si už Kaňony?(značku Canyon) Mne sa tam zapáčili v poslednej dobe niektoré modely.
Inak čo mám skúsenosť, tak výmena čohokoľvek, čo má kontakt s vozovkou alebo niečoho točiaceho sa(rozumej stredy, huby a pod) má drastický dopad na jazdné vlastnosti. Už len blbé nafúkanie kolesa môže zotnúť asi o 80% valivý odpor(tiež hádžem zbrucha, možno je to hyperbola, ale keď mám dofúkané, tak sa mi fakt ťahá oveľa, oveľa ľahšie), keď máš vydraný dezén na kolese, to je podobná story - za prvé ti väčšou plochou sedí na ceste, za druhé pokiaľ je to MTB dezén, tak boky sa ti zvyčajne vydrú oveľa neskôr ako stred, takže ešte ti tam budú šarapatiť aj tie(a to predpokladám, že je to pneu homogénna zo všade rovnako valivo odporujúcej gumy, čo väčšinou nie je pravda). A čo som minulý rok zmenil predný náboj z origo noname len-aby-bol na Novatec, tak tiež musím povedať, že mi bike ide na zotrvačnosť o trochu dlhšie(ale zas som ho menil a zadný som čistil, takže to bude tak kombinácia, ale zas nie oveľa, asi tak možno o 10% som vtedy ušiel, teraz už nemôžem porovnávať, keďže starý som vyhodil a už by som si ani nepamätal, ako chodil) a keď ho nechám krútiť sa bez kontaktu s vozovkou, tak sa krúti asi tak raz tak dlhšie. Čo tým chcem povedať je, že na tom tiež môže záležať(nie ti tu vnucovať moje subjektívne múdra pretože to kľudne mohlo byť len tou eufóriou z nového komponentu ). Ale keď príde koleso, tam bude Novatec Superlight, tak môžem objektívne vyskúšať, keďže si nechávam staré ako rezervu.
K príspevku o prehadzovačke - tiež by ma zaujímalo prečo? Ono som videl už dáke šialené kombinácie, je pravda, že 10sp na 8sp ešte nie, ale mňa nenapadá, prečo by to nemalo fungovať, keď prevodový pomer je rovnaký a pokiaľ sa mu reťaz vlezie do klietky.
Každopádne to je nejaký chróm-molybdén alebo dural, to sa používa na autá a tie pokkt veľké stany na festivaloch, čiže neviem, asi by to nemalo nejako degradovať, ale záleží od zliatiny, všakže. Ale je možné, že keď sa tam húpe každý deň temer stokilový slon, tak asi nejaké to narušenie integrity tam bude a možno aj nejaká tá minimálna elasticita, ale ako hovorím, to ja neriešim, určite strata energie nie je väčšia, ako strata kondičky vždy po zime On je to repas, takže 10 rokov som na ňom určite nejazdil, ale keď som začal ugrade, tak už mal zotri rôčky, upgradovaný je tiež už dlhšiu dobu, teraz akurát na neho dodám nové koleso a možno budúci rok bude konečne kozmetika na rade.
Ale tú hydrauliku tej cene tiež nechápem, v tej cenovej hladine tam určo mala byť. Inak pozeral si už Kaňony?(značku Canyon) Mne sa tam zapáčili v poslednej dobe niektoré modely.
Inak čo mám skúsenosť, tak výmena čohokoľvek, čo má kontakt s vozovkou alebo niečoho točiaceho sa(rozumej stredy, huby a pod) má drastický dopad na jazdné vlastnosti. Už len blbé nafúkanie kolesa môže zotnúť asi o 80% valivý odpor(tiež hádžem zbrucha, možno je to hyperbola, ale keď mám dofúkané, tak sa mi fakt ťahá oveľa, oveľa ľahšie), keď máš vydraný dezén na kolese, to je podobná story - za prvé ti väčšou plochou sedí na ceste, za druhé pokiaľ je to MTB dezén, tak boky sa ti zvyčajne vydrú oveľa neskôr ako stred, takže ešte ti tam budú šarapatiť aj tie(a to predpokladám, že je to pneu homogénna zo všade rovnako valivo odporujúcej gumy, čo väčšinou nie je pravda). A čo som minulý rok zmenil predný náboj z origo noname len-aby-bol na Novatec, tak tiež musím povedať, že mi bike ide na zotrvačnosť o trochu dlhšie(ale zas som ho menil a zadný som čistil, takže to bude tak kombinácia, ale zas nie oveľa, asi tak možno o 10% som vtedy ušiel, teraz už nemôžem porovnávať, keďže starý som vyhodil a už by som si ani nepamätal, ako chodil) a keď ho nechám krútiť sa bez kontaktu s vozovkou, tak sa krúti asi tak raz tak dlhšie. Čo tým chcem povedať je, že na tom tiež môže záležať(nie ti tu vnucovať moje subjektívne múdra pretože to kľudne mohlo byť len tou eufóriou z nového komponentu ). Ale keď príde koleso, tam bude Novatec Superlight, tak môžem objektívne vyskúšať, keďže si nechávam staré ako rezervu.
K príspevku o prehadzovačke - tiež by ma zaujímalo prečo? Ono som videl už dáke šialené kombinácie, je pravda, že 10sp na 8sp ešte nie, ale mňa nenapadá, prečo by to nemalo fungovať, keď prevodový pomer je rovnaký a pokiaľ sa mu reťaz vlezie do klietky.
We'll bang, ok?
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Inak - nepobikujeme niekedy kolom Prahy na jeseň? Tento rok som mal kolo tiež na koleji, ale akosi som sa nedokopal k jazdeniu, možno keby som nebol sám, tak by to bolo možno iné(a možno tomu trochu aj prispel fakt, že vždy, keď som ho vytiahol, tak som mal na ňom cyklistický sex - J&Tbol z kola ).
We'll bang, ok?
Re: Bicykel a cyklistická debata, všetko sem
Práve preto, že všetky radenia do 9-rýchlostného od Shimana mali prevodový pomer rovnaký ale 10-rýchlostné radenie má pomer iný, preto ho neskombinuješ s iným ako 10-rýchlostným Shimano radením.Ondro1 napísal: ... - tiež by ma zaujímalo prečo? Ono som videl už dáke šialené kombinácie, je pravda, že 10sp na 8sp ešte nie, ale mňa nenapadá, prečo by to nemalo fungovať, keď prevodový pomer je rovnaký a pokiaľ sa mu reťaz vlezie do klietky.
Define R4 Titanium grey - 2xAC F14 Silent + 2xAC P12, Corsair RM 550x, Gigabyte B 660 Gaming X AX, Core i5 - 12500 + Silentium PC Fortis 5, ASUS RTX 4070 Dual, Kingston 2*16GB-3600MHz, Kingston KC 2500, Crucial MX 500/1000GB, WD1003FZEX + WD5002AALX v boxoch Himuro, SyncMaster 2494LW, Icon uDAC v 2, SHP8900, Tascam VL-A5