Pre Miša: Jj, presne na to narážam. To je čistý fail, neviem, ako si mohli dovoliť za to pýtať tú tisícku a dačo
![facepalm :facepalm:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/facepalm.gif)
Tie kilá som trepol len tak zbrucha, to jasné, že toľko nevážia, ani som si ho nevážil, ale teda čo som si ich ťažkal na predajni, tak skoro všetky tie olejovovidľové boli ťažšie(česť výnimkám). Inak máš pravdu, ťažšie sa mi šliape. No to asi bude tým, že som pribral od minulého roka cez zimu a ani som asi rok nejazdil, takže neviem, neviem, ale môže to byť rámom, ja sa nehádam
Každopádne to je nejaký chróm-molybdén alebo dural, to sa používa na autá a tie pokkt veľké stany na festivaloch, čiže neviem, asi by to nemalo nejako degradovať, ale záleží od zliatiny, všakže. Ale je možné, že keď sa tam húpe každý deň temer stokilový slon, tak asi nejaké to narušenie integrity tam bude a možno aj nejaká tá minimálna elasticita, ale ako hovorím, to ja neriešim, určite strata energie nie je väčšia, ako strata kondičky vždy po zime
![laugh :laugh:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/laugh.gif)
On je to repas, takže 10 rokov som na ňom určite nejazdil, ale keď som začal ugrade, tak už mal zotri rôčky, upgradovaný je tiež už dlhšiu dobu, teraz akurát na neho dodám nové koleso a možno budúci rok bude konečne kozmetika na rade.
Ale tú hydrauliku tej cene tiež nechápem, v tej cenovej hladine tam určo mala byť. Inak pozeral si už Kaňony?(značku Canyon) Mne sa tam zapáčili v poslednej dobe niektoré modely.
Inak čo mám skúsenosť, tak výmena čohokoľvek, čo má kontakt s vozovkou alebo niečoho točiaceho sa(rozumej stredy, huby a pod) má drastický dopad na jazdné vlastnosti. Už len blbé nafúkanie kolesa môže zotnúť asi o 80% valivý odpor(tiež hádžem zbrucha, možno je to hyperbola, ale keď mám dofúkané, tak sa mi fakt ťahá oveľa, oveľa ľahšie), keď máš vydraný dezén na kolese, to je podobná story - za prvé ti väčšou plochou sedí na ceste, za druhé pokiaľ je to MTB dezén, tak boky sa ti zvyčajne vydrú oveľa neskôr ako stred, takže ešte ti tam budú šarapatiť aj tie(a to predpokladám, že je to pneu homogénna zo všade rovnako valivo odporujúcej gumy, čo väčšinou nie je pravda). A čo som minulý rok zmenil predný náboj z origo noname len-aby-bol na Novatec, tak tiež musím povedať, že mi bike ide na zotrvačnosť o trochu dlhšie(ale zas som ho menil a zadný som čistil, takže to bude tak kombinácia, ale zas nie oveľa, asi tak možno o 10% som vtedy ušiel, teraz už nemôžem porovnávať, keďže starý som vyhodil a už by som si ani nepamätal, ako chodil) a keď ho nechám krútiť sa bez kontaktu s vozovkou, tak sa krúti asi tak raz tak dlhšie. Čo tým chcem povedať je, že na tom tiež môže záležať(nie ti tu vnucovať moje subjektívne múdra
![smile2 :D](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/smile2.gif)
pretože to kľudne mohlo byť len tou eufóriou z nového komponentu
![laugh :laugh:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/laugh.gif)
). Ale keď príde koleso, tam bude Novatec Superlight, tak môžem objektívne vyskúšať, keďže si nechávam staré ako rezervu.
K príspevku o prehadzovačke - tiež by ma zaujímalo prečo? Ono som videl už dáke šialené kombinácie, je pravda, že 10sp na 8sp ešte nie, ale mňa nenapadá, prečo by to nemalo fungovať, keď prevodový pomer je rovnaký a pokiaľ sa mu reťaz vlezie do klietky.
![? :?](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/confused.gif)