96kW TDI PD VW zle starty, logy
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
96kW TDI PD VW zle starty, logy
Nazdar tak nakoniec som sa rozhodol zalozit sem tému o tomto motore (konkrétne je to v GOLF 4ke).
Za studena (už pri 10°C) motor horšie štartuje, je veľmi náchylný na kvalitu nafty (pri štartoch) a trocha na voľnobehu cuká.
Aj keď príčinu som už asi na 90% našiel (zle nastavené rozvody - musia sa nastaviť cez diagnostiku a tak isto aj všetky rotačky).
Takže problémy začali už pri nejakých +10°C kedy auto naštartovalo ale častokrát padli otáčky pod voľnobeh (motor si poskočil).
Pri -10°C už prakticky nebolo možné naštartovanie bez plynu (podržal som to na 1200ot asi 3-5 sek).
Samozrejme trysky su OK - kanál 013, čidlá tiež, nové filtre. VAG neukazuje chybu.
Po podrobnejšom hľadaní som zistil, že problém môže byť v nastavení rozvodov (keďže tie je vždy pri výmene potrebné nastavovať cez diagnostiku a to sa netýka len PD ale aj klasických 66/81kW TDIčiek).
V krátkosti kanál 004 posledný stĺpec sa nachádza synchronizáca kľukového a vačkového hriadela. Ktorá by mala byť nastavená u väčšiny TDI (teda asi všetky 1. oktavie, superb passat B5, atď) presne na 0. (program píše +-3 ... čo asi nieje taktiež nejaká hrozná hodnota).
Časom sa rozvody naťahujú a táto synchronizácia by sa mala posúvať dopredu teda k plusovým hodnotám.
Ja sa pochválim, moje štarty asi zapríčinuje +8,3 stupňa.
No a pridám aj nejaké logy ak by sa chcel niekto pozrieť (003 004 007 010 011) nieje to moc čitateľné ale budiž.
súbor s 3 4 a 7 kanálom je na voľnobehu
súbor s 10 a 11 kanálom (váha vzduchu a turbo) je viacmenej logovaný v 3ke na plný plyn do kopca (1500 - 4200 rpm) (aby sa odtestovalo turbo príp. váha a ostatné čidlá)
Ďakujem
Za studena (už pri 10°C) motor horšie štartuje, je veľmi náchylný na kvalitu nafty (pri štartoch) a trocha na voľnobehu cuká.
Aj keď príčinu som už asi na 90% našiel (zle nastavené rozvody - musia sa nastaviť cez diagnostiku a tak isto aj všetky rotačky).
Takže problémy začali už pri nejakých +10°C kedy auto naštartovalo ale častokrát padli otáčky pod voľnobeh (motor si poskočil).
Pri -10°C už prakticky nebolo možné naštartovanie bez plynu (podržal som to na 1200ot asi 3-5 sek).
Samozrejme trysky su OK - kanál 013, čidlá tiež, nové filtre. VAG neukazuje chybu.
Po podrobnejšom hľadaní som zistil, že problém môže byť v nastavení rozvodov (keďže tie je vždy pri výmene potrebné nastavovať cez diagnostiku a to sa netýka len PD ale aj klasických 66/81kW TDIčiek).
V krátkosti kanál 004 posledný stĺpec sa nachádza synchronizáca kľukového a vačkového hriadela. Ktorá by mala byť nastavená u väčšiny TDI (teda asi všetky 1. oktavie, superb passat B5, atď) presne na 0. (program píše +-3 ... čo asi nieje taktiež nejaká hrozná hodnota).
Časom sa rozvody naťahujú a táto synchronizácia by sa mala posúvať dopredu teda k plusovým hodnotám.
Ja sa pochválim, moje štarty asi zapríčinuje +8,3 stupňa.
No a pridám aj nejaké logy ak by sa chcel niekto pozrieť (003 004 007 010 011) nieje to moc čitateľné ale budiž.
súbor s 3 4 a 7 kanálom je na voľnobehu
súbor s 10 a 11 kanálom (váha vzduchu a turbo) je viacmenej logovaný v 3ke na plný plyn do kopca (1500 - 4200 rpm) (aby sa odtestovalo turbo príp. váha a ostatné čidlá)
Ďakujem
Re: 96kW TDI PD VW zle starty, logy
Na PDcku sa nastavuje synchro kluky a vacky, dava sa to na -0,5°. Rotačky sa nastavujú posunom na čerpadle, to je zas iná záležitosť. Kanál 13 nehovorí o stave trysiek absolútne nič, sú to korekčné činitele na stabilizáciu volnobehu, väčšinou sa rátajú z tretieho valca (pri rotačkách), pri PD/CR elektronicky, v podstate to hovorí že:
Aby nebol volnobeh nahovno, tolkoto musím pridať. Lenže ak sú vstreky nahovno narovnako, aj hodnoty sa nebudú od seba moc líšiť, kapiš?
Ano, sync ide do plusu. Tolerancia je -6/+6 takze si to utekaj dať nastaviť.
10/11 ok, bez problemu, ale nabuduce rob log jak človek , volnobeh na 3 (30kmph) a plny kotel, nie 2000 a potom).
Aby nebol volnobeh nahovno, tolkoto musím pridať. Lenže ak sú vstreky nahovno narovnako, aj hodnoty sa nebudú od seba moc líšiť, kapiš?
Ano, sync ide do plusu. Tolerancia je -6/+6 takze si to utekaj dať nastaviť.
10/11 ok, bez problemu, ale nabuduce rob log jak človek , volnobeh na 3 (30kmph) a plny kotel, nie 2000 a potom).
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: 96kW TDI PD VW zle starty, logy
Jasne to s tým 13 kanálom poznám podrobnejšie teda že je to vyrovnávacia dávka pri voľnobehu aby neskackal motor. Väčšinou ak sú hodnoty mimo tak to môžu robiť vstreky (reps. ich tesnosť) alebo tak isto môže byť aj valec v čudu. Teda môže tam byť viac porúch ale najčastajšie som našiel na fórach, že s tým vyhodnocujú vstreky (teda ak je zvyšok motora OK) teda aspoň takto laicky (či sú dobŕe/ vhodné na výmenu).
Ten log vážne nechápem. To tak sprasačil VAG COM 409
Ten log vážne nechápem. To tak sprasačil VAG COM 409
Re: 96kW TDI PD VW zle starty, logy
heh, ono takto, niekedy to povie hodne, niekedy hovno, napr VCDS ukazuje dobre, ale das na stolicu a zistis ze vstreky vsetky fpici, a naopak .
Perla je ked vstreky co su dobre na stolici, nie su dobre v aute
Perla je ked vstreky co su dobre na stolici, nie su dobre v aute
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: 96kW TDI PD VW zle starty, logy
>> Ja sa pochválim, moje štarty asi zapríčinuje +8,3 stupňa.
toto som este nikdy nevidel i ked som vsetko zaujimave na svete rozhodne nevidel (rekord drzim na +6 stupnoch). Skoro sa az cudujem ze to tvoje auto este chrchle v nejakom serioznom rytme.
Videl som tragac co mal rozhodene rozvody a kvoli tomu zle kompresie na valcoch - majitel ho isiel nechat generalkovat, zbrusovat hlavu, tlakovat a vsetky tie sprostosti okolo toho pri 320.000km. Hovorim mu chod tam kde ti k0k0ti vymienali rozvody a nech ti to poriadne nastavia, a sprav to hodne predtym ako im das otvorit tvoj motor lebo to bude zaverecna. Ved mas len tretinu miliona kilometrov, to mas skoro uz ukonceny zabeh.
Sa mu podlomili kolena ale ja som nesrandoval ani trochu.
Zato som videl chlapcov ktorym po vymene rozvodov a radovo dvoch az troch stupnoch "odchylky" stupla spotreba O TRI LITRE hore a vsetky tie hluposti "neskoro mi zapina turbo" atd.
>> Na PDcku sa nastavuje synchro kluky a vacky, dava sa to na -0,5°.
nie je PDcko ako PDcko, nieco ine je 1.9tdi 66kW (ano PD), nieco ine je 85kW a nieco ine je 2.0tdi 125kW. -0.5 nebyva najlepsia hodnota, rovnako ako 0.0 nie je vzdy najoptimalnejsie - ale vacsinou ano.
>> Kanál 13 nehovorí o stave trysiek absolútne nič, sú to korekčné činitele na stabilizáciu volnobehu
ktore v najvacsej miere zavisia asi od vstrekovacov (ked zanedbame stav kedy medzi piestom a valcom prehodis dvojeurovu mincu), este som nevidel tragac co by mal chnapnute vstrekovace a v poriadku tieto hodnoty. Zase som rozhodne nevidel vsetky tragace na svete, ale "kanal 013 len tak lahko ako slovenskeho volica neoyebes" sa hovori nie nadarmo.
>> Lenže ak sú vstreky nahovno narovnako, aj hodnoty sa nebudú od seba moc líšiť, kapiš?
este som nevidel vsetky vstreky rovnako nahovno a furt ich prezradi absolutna davka paliva a prepady do skumavky (dovolil som si neriesit rozprasovaci vzor a lokalne tepelne namahanie piestu veduce k jeho destrukcii). Z praxe si dovolim tvrdit ze skoro vo vsetkych pripadoch hodnoty v kanali 013 byvaju kazda ina.
Tip pre vas sikovnejsich chlapcov : kanal 023, BIP. Beginning of Injection Period. Timing.
toto som este nikdy nevidel i ked som vsetko zaujimave na svete rozhodne nevidel (rekord drzim na +6 stupnoch). Skoro sa az cudujem ze to tvoje auto este chrchle v nejakom serioznom rytme.
Videl som tragac co mal rozhodene rozvody a kvoli tomu zle kompresie na valcoch - majitel ho isiel nechat generalkovat, zbrusovat hlavu, tlakovat a vsetky tie sprostosti okolo toho pri 320.000km. Hovorim mu chod tam kde ti k0k0ti vymienali rozvody a nech ti to poriadne nastavia, a sprav to hodne predtym ako im das otvorit tvoj motor lebo to bude zaverecna. Ved mas len tretinu miliona kilometrov, to mas skoro uz ukonceny zabeh.
Sa mu podlomili kolena ale ja som nesrandoval ani trochu.
Zato som videl chlapcov ktorym po vymene rozvodov a radovo dvoch az troch stupnoch "odchylky" stupla spotreba O TRI LITRE hore a vsetky tie hluposti "neskoro mi zapina turbo" atd.
>> Na PDcku sa nastavuje synchro kluky a vacky, dava sa to na -0,5°.
nie je PDcko ako PDcko, nieco ine je 1.9tdi 66kW (ano PD), nieco ine je 85kW a nieco ine je 2.0tdi 125kW. -0.5 nebyva najlepsia hodnota, rovnako ako 0.0 nie je vzdy najoptimalnejsie - ale vacsinou ano.
>> Kanál 13 nehovorí o stave trysiek absolútne nič, sú to korekčné činitele na stabilizáciu volnobehu
ktore v najvacsej miere zavisia asi od vstrekovacov (ked zanedbame stav kedy medzi piestom a valcom prehodis dvojeurovu mincu), este som nevidel tragac co by mal chnapnute vstrekovace a v poriadku tieto hodnoty. Zase som rozhodne nevidel vsetky tragace na svete, ale "kanal 013 len tak lahko ako slovenskeho volica neoyebes" sa hovori nie nadarmo.
>> Lenže ak sú vstreky nahovno narovnako, aj hodnoty sa nebudú od seba moc líšiť, kapiš?
este som nevidel vsetky vstreky rovnako nahovno a furt ich prezradi absolutna davka paliva a prepady do skumavky (dovolil som si neriesit rozprasovaci vzor a lokalne tepelne namahanie piestu veduce k jeho destrukcii). Z praxe si dovolim tvrdit ze skoro vo vsetkych pripadoch hodnoty v kanali 013 byvaju kazda ina.
Tip pre vas sikovnejsich chlapcov : kanal 023, BIP. Beginning of Injection Period. Timing.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: 96kW TDI PD VW zle starty, logy
Inak chcel by som poslať jednej pani z Pov. Bystrice obšiť volant. Máte niekto skúsenosti. Volant je 3 ramenný a chcel by som z neho niečo takéto popr. aj s bicepsom.
A hlavne chcem už iné auto
A hlavne chcem už iné auto
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: 96kW TDI PD VW zle starty, logy
Tak rozvody nastavené. -0,6 ... 0,0 . Auto už necuká na voľnobehu, hádam sú aj tie štarty vyriešené konečne. Inak necítim nevidím a nepočujem zmenu.
Zaujímalo by ma ako to je s benzínom, kamoš má O1 1,6ku 100koni. Nastavuje sa to aj na tomto benzíne? Vypisuje mu to dosť veľa chýb, lambda sonda, váha vzduchu, ale zahliadol som niekde aj položku ign. timing alebo niečo podobne a bolo tam dosť veľké číslo.
Zaujímalo by ma ako to je s benzínom, kamoš má O1 1,6ku 100koni. Nastavuje sa to aj na tomto benzíne? Vypisuje mu to dosť veľa chýb, lambda sonda, váha vzduchu, ale zahliadol som niekde aj položku ign. timing alebo niečo podobne a bolo tam dosť veľké číslo.
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5238
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: 96kW TDI PD VW zle starty, logy
ten obsity volant je praca toho pana z PB ? mame daky kontakt ?
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: 96kW TDI PD VW zle starty, logy
mám na nich pozitívne ohlasy
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: 96kW TDI PD VW zle starty, logy
Poradte, kde kúpiť spojkový set do toho, už mi začína dosť búchať zotrvačník pri vypínaní. Celý spojkový set už nech sa to znove nerozoberá. askof? alebo niečo iné? hlavne za rozumnú cenu.
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: 96kW TDI PD VW zle starty, logy
Napis mail do DSauto.sk.
Ja beriam od nich, ceny skvele a takisto vyborna komunikacia.
Ja beriam od nich, ceny skvele a takisto vyborna komunikacia.
Spoiler: ukázať
Re: 96kW TDI PD VW zle starty, logy
ZF-SACHS / LuK, nič a nič iné. Žiadny Askof či kerý bazmek si napísal, to čo je? Najprv logikou zabiješ že chceš všetko, nech sa to dvakrát nerozoberá /a nech ušetríš/ a potom sa opýtaš na výrobcu z bohviekerejprdele s bohvieakoukvalitou aby si čo? menil to po 30tkm? Fuck logic.
.
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: 96kW TDI PD VW zle starty, logy
Nemusis sa hned rozculovat Snake.
Askof je predajca dielov.
A co sa znacky spojkovych sad tyka tak ja poznam iba Sachs, Luk a Valeo.
Existuje este nieco ine? cinske napodobeniny nepocitam, myslim solidne znacky.
Askof je predajca dielov.
A co sa znacky spojkovych sad tyka tak ja poznam iba Sachs, Luk a Valeo.
Existuje este nieco ine? cinske napodobeniny nepocitam, myslim solidne znacky.
Spoiler: ukázať