Všeobecná diskusia
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
no, ja neviem o ziadnych konkretnych cislach, ale myslim ze keby si slahol 200Ah bateriu ako tu bolo pisane do nejakeho vozidla typu felicia, tak ju nedobije ani za tu...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
landrower: jednoducho povedané, tvoje príspevky niesú ničím podložené, vpodstate sú to iba tvoje nepodložené názory ... nič v zlom
V reálnych medziach je skoro úplne jedno aku batériu do auta dáte. Samozrejme že do feldy sa zbytočne bude dávať 200Ah baterka, ale keď ju niekto má poruke tak tým nič nepokazí, len ju bude tá herka nabíjať ako som napísal vyššie.... dosť dlho - čím sa viac namáha aj alternátor.... to ale neznamená že nenaštartuješ, len že kým dosiahne baterka plnú kapacitu tak to proste potrvá, hlavne ak používaš auto na krátke trasy. Samozrejme dôvodov prečo tam nedávať takú baterku je mnoho, ale v podstate tým nič nepokazíš.
A ako písal Papek, tak jediný problém by to mohol byť u nových áut kde elektronika je všade... ale to už záleží od konkrétného modelu.
Takže vyberajte baterky hlavne kvalitné a nikdy neuškodí zopár Ah naviac. Teda jedno jednoduché pravidlo, to čo sa tam fyzicky vojde (do držiaku) bude fungovať bezvadne. Či už dáte do auta pôvodnú batériu, alebo o 30Ah viac vpodstate to je dosť jedno. Väčšia kapacita jednoducho vydrží tú istú záťaž dlhšie. Takže s novou 74Ah môžeš počúvať rádio na normálnej hlasitosti asi 2 dni bez prestávky a stále naštartuješ, kdežto na 45ke to už bude na hrane resp. sa môže stať že už to neštartneš. (samozrejme ak nemáte ultra uber neviem aké rádio ale normálny džad. typu pioneer s 1riadkovym displejom ktorý odoberá niečo pod Ampér v priemere pri normálnej až nízkej hlasitosti). Tieto hodiny samozrejme berte s rezervou aj keď je kapacita 74Ah tak má inú kapacitu pri odoberaní 1A, a inú pri odoberaní 10A (nie diametrálne ale rozdiel tam je). Po lopate ak odoberáš zo 74Ah baterky 12W tzn 12V a 1A tak by to mala teoreticky vydržať 74Hodín, ale pri nízkom vybíjacom prúde = 1A vydrží napr. 70hodín (čo je 94,5% kapacity) a pri odoberaní 10A tzn 120W vydrží už iba 5 hodín (to je 67,5% kapacity). To sú ale všetko od brucha hodnoty len pre predstavu. Samozrejme na naštartovanie ti nevystačí 1% kapacity. (ako keď sa raduješ že iPhone už 4minúty ukazuje 1% baterky a stále ide)
Sranda, že tu niekto vymazal 2 príspevky (o regiojete - súkromnom železničnom dopravcovi), pravdepodobne v domienke, že tu do sekcie Automobily a dopravná diskusia, témy Všeobecná diskusia - ktorá má byť o:
V reálnych medziach je skoro úplne jedno aku batériu do auta dáte. Samozrejme že do feldy sa zbytočne bude dávať 200Ah baterka, ale keď ju niekto má poruke tak tým nič nepokazí, len ju bude tá herka nabíjať ako som napísal vyššie.... dosť dlho - čím sa viac namáha aj alternátor.... to ale neznamená že nenaštartuješ, len že kým dosiahne baterka plnú kapacitu tak to proste potrvá, hlavne ak používaš auto na krátke trasy. Samozrejme dôvodov prečo tam nedávať takú baterku je mnoho, ale v podstate tým nič nepokazíš.
A ako písal Papek, tak jediný problém by to mohol byť u nových áut kde elektronika je všade... ale to už záleží od konkrétného modelu.
Takže vyberajte baterky hlavne kvalitné a nikdy neuškodí zopár Ah naviac. Teda jedno jednoduché pravidlo, to čo sa tam fyzicky vojde (do držiaku) bude fungovať bezvadne. Či už dáte do auta pôvodnú batériu, alebo o 30Ah viac vpodstate to je dosť jedno. Väčšia kapacita jednoducho vydrží tú istú záťaž dlhšie. Takže s novou 74Ah môžeš počúvať rádio na normálnej hlasitosti asi 2 dni bez prestávky a stále naštartuješ, kdežto na 45ke to už bude na hrane resp. sa môže stať že už to neštartneš. (samozrejme ak nemáte ultra uber neviem aké rádio ale normálny džad. typu pioneer s 1riadkovym displejom ktorý odoberá niečo pod Ampér v priemere pri normálnej až nízkej hlasitosti). Tieto hodiny samozrejme berte s rezervou aj keď je kapacita 74Ah tak má inú kapacitu pri odoberaní 1A, a inú pri odoberaní 10A (nie diametrálne ale rozdiel tam je). Po lopate ak odoberáš zo 74Ah baterky 12W tzn 12V a 1A tak by to mala teoreticky vydržať 74Hodín, ale pri nízkom vybíjacom prúde = 1A vydrží napr. 70hodín (čo je 94,5% kapacity) a pri odoberaní 10A tzn 120W vydrží už iba 5 hodín (to je 67,5% kapacity). To sú ale všetko od brucha hodnoty len pre predstavu. Samozrejme na naštartovanie ti nevystačí 1% kapacity. (ako keď sa raduješ že iPhone už 4minúty ukazuje 1% baterky a stále ide)
Sranda, že tu niekto vymazal 2 príspevky (o regiojete - súkromnom železničnom dopravcovi), pravdepodobne v domienke, že tu do sekcie Automobily a dopravná diskusia, témy Všeobecná diskusia - ktorá má byť o:
nepatrí. Ale to len na okraj OT.Doprava, dopravné zaujímavosti, žurnalistika spojená s dopravou, auto-novinky, auto-zaujímavosti, všetko o našich štvorkolesových tátošoch sem
Re: Všeobecná diskusia
Ty si uvedomuješ rozdiel medzi Li-ion akumulátorom a oloveným akumulátorom? Vieš aspoň približne aký prúd odoberá štartér z akumulátora pri štarte? ako vážne ak sa ideš niečo vysvetlovať, aspoň základy treba vedieť... cele o ničom
Re: Všeobecná diskusia
ja som jeho sračky nečítal, ale niečo ako DF signál / regulátor, straty siete, účinnosť motora, účinnosť altíka, volnobežka, a pod. to mu nehovorí nič, on to berie tak ako keby na kluke bol napojený altík a ten dvomi káblami na baterku, nie, tak to skutočne nie je . K poslednej vete sa nevyjadrujem, pán chce byť zas inteligent, dosiahol opačný efekt. A8 má pri 1500rpm DF Load cca 44%, pri 3000 ot cca 27%, ak vies co to znamena pochopis preco to co si napisal je blbost .
.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Ak si pozorne precitas vsetko co som napisal tak sa dopracujes k vsetkemu. Ale samozrejme tu uz nejde o zmysel temy ktoru sme rozoberali vsak? Len o to ze Had ma pravdu aj keby neviem co a nikto si tu nemoze dovolit s nim nesuhlasit. Ak mi najdete v mojich postoch jedinu vec ktora je NESPRAVNA tak potom to mozme nazvat diskusiou. Inak to tu je len o tom ze je niekto proste arogantny čurak aj napriek tomu, že by mal vo všetkom čo napísal pravdu. Samozrejme ja som si to posral pretoze Audina A8 neexistuje ze ma slabu ucinnost ako kazdy jeden konvecny motor na naftu, alebo benzin. Vlastne nechapem preco reagujem na takychto ako si ty. (Tym nemyslim brosla- inak voě co je regler stale cakam na vyvratenie niecoho co som napisal)Broslowski napísal:Ty si uvedomuješ rozdiel medzi Li-ion akumulátorom a oloveným akumulátorom? Vieš aspoň približne aký prúd odoberá štartér z akumulátora pri štarte? ako vážne ak sa ideš niečo vysvetlovať, aspoň základy treba vedieť... cele o ničom
Re: Všeobecná diskusia
Ale ty nemozes nesuhlasit s fyzikou, mne je jedno co tu had napisal ja som to necital (uplne vazne) Ty jednoducho dementujes fyziku a prakticku realizaciu elektroniky a to je zverstvo pre vzdelaneho cloveka fakt trocha viac praxe do tej teorie a prides na to preco to takto, ako si napisal ty, nefunguje, nefungovalo, a fungovat nemoze Nik tu tu teraz fakt nechce zle ale za pravdu sa treba bit vtedy, keď sa to dá.
Had ti napísal úplne presne prečo to čo si napísal je nezmysel (teraz som si to uz precital aj s jeho komentarmi ) ale nie si znalý problematiky tak tomu nerozumieś to je všetko. (nechcem ta urazit takto to vyzerá z môjho pohľadu )V tom prípade ale fakt netreba dávať rozum a radšej zaťať do zubu, nie je hamba mýliť sa, ale biť sa do pŕs za hovadinu s prepáčením.
Had ti napísal úplne presne prečo to čo si napísal je nezmysel (teraz som si to uz precital aj s jeho komentarmi ) ale nie si znalý problematiky tak tomu nerozumieś to je všetko. (nechcem ta urazit takto to vyzerá z môjho pohľadu )V tom prípade ale fakt netreba dávať rozum a radšej zaťať do zubu, nie je hamba mýliť sa, ale biť sa do pŕs za hovadinu s prepáčením.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Ja to beriem ze nemusim mat pravdu ale tak isto chcem vediet v com presne, len mi nehovor ze je to cele zle a ak hej tak napis ako to je o to tu presne ide. A stale nechapem preco boli zmazane tie 2 prispevky.
Re: Všeobecná diskusia
Ty mas voci mne nejaky komplex? Nedavam ti spavat? Povedz co ta trapi? Moc s tebou toci to A8 ci co? Octavku ani Superba som nemeral prepac, stale cakam kym mi napises nieco k DF signalu z altika, a ze preco 120A alternator ktory keby bol super s 80% ucinostou a na benzinaku s ucinostou motora 30% (nebierieme do uvahy krutak) a mal by rezervu 64% (co neda aj keby si sa rozkrajal), tak bude tvojich 30Ah navyse nabijat 2-3 hodiny, zacni ratat . Vies co je 2-3 hodiny jazdit? Pol Slovenska, trikrat nastartujes a koncils s tou tvojou rezervou. A tam neratame krivku AKOu sa akumulator dobija, verim ze by sme sa dostali na take cisla ze by si sa siel vycikat...
//edit: este mi povedz ze LEDky v aute setria palivo, a si jasny...
//edit: este mi povedz ze LEDky v aute setria palivo, a si jasny...
.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
inak povedane, mam zhruba pravdu s mudrostou ktoru som pocul ako fakt ze baterka by mala mat plus minus rovnaku kapacitu ako predpisana? (niesom v elektro nejak extra vzdelany, len proste vzdy vsetci okolo tvrdili ze do stock auta - co sa elektro tyka - by mala ist taka bateria aka tam bola od vyroby)
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Audi a8 má niečo cez 100 riadiacich jednotiek ak sa nemýlim? Alebo cca tak nejak. to je fuk. DF load (už si dávno mohol vysvetliť čo to znamená, áno priznám sa nevedel som a čo ? ... neviem či sa nemýlim ale myslím že felícia asi nemá takúto riadiacu jednotku a aj keby tak je to fuk vpodstate). Poďme teraz teda spolu spočítať ako dlho sa bude nabíjať 74ka, koľko žerie taký štart a za ako dlho dobijeme naspäť spotrebovanú energiu z batérie (či už sa donej zmestí 100Ah alebo 10Ah... najdôležitejší bude maximálny prúd, ktorý vie dodať, aby sme vedeli roztočiť štartér).
Začneme s tým, že batérie sa nabíjajú zhruba prúdom o veľkosti 1/10 kapacity batérie (teda ak máme 74Ah.... jej dobíjací prúd bude niekde okolo 7,4A). Teda je vlastne jedno nakoľko je alternátor schopný dodať prúd či má rezervu 60A alebo 10A. Baterke stačí 7,4. To znamená že sa nabije od nulovej kapacity za 10hodín v aute. Ale myslím že nikto do auta nedáva vybitú batériu, myslím že každý dáva do auta nabitú batériu, teda aspoň zväčšej časti nabitú. Teda predstavme si teoretickú situáciu kedy tam dám novú plne nabitú 74Ah baterku (netreba zabudnúť na dostatočný maximálný prúd, ktorý vie dodať). No a aj keby nie tak sa nám jednoducho batéria postupne nabije do plnej kapacity. Ako ? No dúfam že je každému zrejmé že pri naštartovanom aute alternátor napája všetku elektroniku v aute a zároveň stíha dobíjať aj batériu. Teda pri takom jednoduchšom aute ako je Oktavia Felicia atď.... poďme počítať 2x55W halogénky, zadné tlmené svetlá 2x5W, rádio(10w), ECU(10w), predné parkovačky(10w), a neviem čo všetko možné ešte čo ma nenapadne - je noc. No dokopy to dajme tomu bude 150W myslím že sa zhodneme natom že +/- takto nejako to môže vyzerať... dokonca by som povedal že u tej oktavky by to mohlo byť asi aj viac možno, ale rátajme s tými 150Watmi u feldy/oktávky. Sme na voľnobehu, ako som písal nemôže nastať u auta ktoré správne funguje aby pri tomto stave batériu vybíjal neschopnosťou dodať takúto energiu od alternátora (nech už sú straty, účinnosť aké len chcú). No a dajme tomu že bude ten DF load (alebo inak povedané vyťaženie generátora, resp. vyťaženie alternátora 90%)... teda 10% ostane pre dobíjanie batérie. Ak je 90% 150W tak 10% 16W, to znamená touto energiou dobíja auto batériu na voľnobehu ak rátame s týmito šialeným 90% vyťažením. Čo znamená dobíjací prúd od boku jeden AMPÉR, no batériu to stále dobíja aj keď pomaly. Prídáme otáčky máme ich v bežnom spektre pri normálnej rýchlosti. Vyťaženie alternátora (ak nezarátavame dobíjanie batérie) klesne na nejakých 50%.... čiže opeť tých 150W je 50% výkonu alternátora no a zvyšných 50% ostáva do rezervy na dobíjanie akumulátora. Teda zostáva zhruba 12A. (Čo je primeraný dobíjací prúd pre 120Ah baterku... či uź máte 1000A alternátor alebo 70A). A aj to si myslím že počítam s dosť veĺkou rezervou čo sa týka vyťaženia alternátora, ak mi teda tvrdíťe že 70A alternátor nieje schopný reálne dodať tých 70A o čom sa hádať nebudem, lebo to nemám vyskúšané a nemam prečo to skúšať - teda to neviem. (prečo je tam, ale potom napísaných 70A?.... reglér by mal mať minimálne 60% účinnosť čiže by mala ostať stále nadpolovičná väčšina amperáže... tj. 35A++++ teda by ten DF Load - alebo vyťaženie alternátora malo byť v skutočnosti menšie ako píšem vyššie).
Takže teda aj bežný 70A alternátor by mal nabiť klasické baterky, ktoré vlezú pod kapotu feldy/oktavky dobiť za taký istý čas akým ich dobije auto do ktorého sú určené. Dobre toto máme zvládnute dúfam.... ak nie chcem vedieť konkrétne v čom je môj predpoklad - prakticky neoverená vec - chybný. (okrem toho že počítame s napäťím 12V ktoré tam reálne nieje.... ale pre jednoduchosť ho teraz používajme)
Poďme k štartovaniu..... a poďme rátať s nenormálnym 3kW štartérom (neviem aký je v A8... had zisťuj, tvoje to auto)
Ak je auto v poriadku tak točíme maximálne 5s (ha ha že?). Teda sa jedná o štartovací prúd - priemerný 250A pri 12V (áno špičky sú tam omnoho väčšie, ako som už písal kľudne aj 500-1000A). Teda ak vybíjame baterku takýmto štartérom čo by asi felíciu/oktáviu prevrátil, tak odoberáme zo zdroja (batérie) 3kW po dobu 5s = 15000W/s (4,1kWh). Teda ak sme na tak kritickom bode s tým že to posraté auto na voľnobehu nabíja naozaj len jedným Ampérom a máme štartér z 12Válcoveho rušňa, pričom tá herka naskočí až po 5sekundách.... tak nám dobije 1300s * 1A * 12V = 15600W/s (zase dávam zbytočnú rezervu v skutočnosti 14,4V..- keby bolo len 12 batéria by sa vlastne ani nedobíjala... berme to len ako zjednodušenie...) 1300s = 21 minút, na voľnobehu.... ak tá herka ledva žije a ledva stíha dobíjať. Čiže energiu vynaloženú na štartovanie sme dobili pri týchto exkluzívnych podmienkach (zopakujem 3kW štartér, 90%DF LOAD-bez batérie) za 21minút. (reálne takéto podmienky nastanú hádam iba vo sne)
Teda pri bežnej jazde kedy alternátor už by mal byť schopný tých potrebných 7,4A vyvynúť dobijeme kapacitu vynaloženú na štartovanie za 175s = 3min.... naďalej zdôrazňujem v takýchto nereálnych nenormálne na hlavu postavených podmienkach. (myslím že 3 minútky sa na aute povezie asi každý kto ním ide? nie?) A keď do toho započítame nejaké straty na kábloch, prechodové odpory, efektivitu nabíjania samotnej batérie opäť pridám nereálnu polovicu. Tak nech je to 6minút..... s tým posratým 3kW štartérom s ktorým sme 5s štartovali herku.
Troška reálnejšie uvažujme.... alternátor myslím že na takmer hociktorom aute dokáže dodať tých 7A navyše pre dobíjanie batérie aj na voľnobehu (a keď nie tak nezapínajte svetlá). 7A pri napäťí 14,4V. Máme VW Touareg V10 5.0l s 1.7kW štartérom. Naštartuje za 3s (skôr za jednu ale budiž) 142A po dobu 3s pri napätí 12V - alternátor nebeží, práve štartujeme = 5112W/s (1,42kWh). Máme naštartované dúfam že alternátor zvláda dodať trápnych 7A ... napäťie sa zmenilo na 14,4V. Teda 7A * 14,4V * 52s.... tzn 52s nám bude alternátor dobíjať to čo sme spotrebovali pri štartovaní..... a nech nežerem straty bla bla bla 60s (aj 2 min si dajte to je jedno).
Bum si dobitý bežíš ďalej. A to si nabíjal 5L TDI kľudne aj s alternátorom z felície.
Where's your god now (dúfam, že nie predčasne).
Za chybićky vo výpočtoch sa ospravedlňujem, ak nejaké sú. Nesúhlasím s fyzikou? Nech sa páči rátajte... ukážte mi vašu logiku opravte ma... diskutujte. Ale neplačte mi tu ako malé deti.
- stále niesom neomylný a kľudňe ma opravte v niečom
A8 mičku ti nezávidím, aj keď asi trošku každý... no keby som už mal peniaze tak sú len 3 autá ktoré by som kúpil z roztopašnosti
VW Scirrocco, VW Phaeton a Volvo XC90. Nie A8mičku prosímťa
Ďalej
Reagujem na teba had preto takto, lebo ty sa tu správaš ako kus nechcem povedať čoho, čo nieje novinka pre nikoho, len sa ti to každý bojí povedať, resp. isté pokusy tu už boli, ale ako som povedal vždy má pravdu admin atď.
(Či už trepem blbosti alebo nie, bavím sa stebou slušne, lenže ty nie a nie.... každý je pre teba somár - aj ten čo somárom je, aj ten čo somárom nieje. No práve toto robí somára z teba).
A mimochodom Pán nechce byť zas inteligent, pán sa ťa normálne slušne pýta prečo - rozumej z akého dôvodu boli vymazané 2 myslím si úplne nezávadné príspevky z tejto sekcie.... myslím, že preto, že som ťa urazil týmto príspevkom (čo nebolo mojím zámerom), alebo ak nie tak vysvetli prečo... normálne sa pýtam
Začneme s tým, že batérie sa nabíjajú zhruba prúdom o veľkosti 1/10 kapacity batérie (teda ak máme 74Ah.... jej dobíjací prúd bude niekde okolo 7,4A). Teda je vlastne jedno nakoľko je alternátor schopný dodať prúd či má rezervu 60A alebo 10A. Baterke stačí 7,4. To znamená že sa nabije od nulovej kapacity za 10hodín v aute. Ale myslím že nikto do auta nedáva vybitú batériu, myslím že každý dáva do auta nabitú batériu, teda aspoň zväčšej časti nabitú. Teda predstavme si teoretickú situáciu kedy tam dám novú plne nabitú 74Ah baterku (netreba zabudnúť na dostatočný maximálný prúd, ktorý vie dodať). No a aj keby nie tak sa nám jednoducho batéria postupne nabije do plnej kapacity. Ako ? No dúfam že je každému zrejmé že pri naštartovanom aute alternátor napája všetku elektroniku v aute a zároveň stíha dobíjať aj batériu. Teda pri takom jednoduchšom aute ako je Oktavia Felicia atď.... poďme počítať 2x55W halogénky, zadné tlmené svetlá 2x5W, rádio(10w), ECU(10w), predné parkovačky(10w), a neviem čo všetko možné ešte čo ma nenapadne - je noc. No dokopy to dajme tomu bude 150W myslím že sa zhodneme natom že +/- takto nejako to môže vyzerať... dokonca by som povedal že u tej oktavky by to mohlo byť asi aj viac možno, ale rátajme s tými 150Watmi u feldy/oktávky. Sme na voľnobehu, ako som písal nemôže nastať u auta ktoré správne funguje aby pri tomto stave batériu vybíjal neschopnosťou dodať takúto energiu od alternátora (nech už sú straty, účinnosť aké len chcú). No a dajme tomu že bude ten DF load (alebo inak povedané vyťaženie generátora, resp. vyťaženie alternátora 90%)... teda 10% ostane pre dobíjanie batérie. Ak je 90% 150W tak 10% 16W, to znamená touto energiou dobíja auto batériu na voľnobehu ak rátame s týmito šialeným 90% vyťažením. Čo znamená dobíjací prúd od boku jeden AMPÉR, no batériu to stále dobíja aj keď pomaly. Prídáme otáčky máme ich v bežnom spektre pri normálnej rýchlosti. Vyťaženie alternátora (ak nezarátavame dobíjanie batérie) klesne na nejakých 50%.... čiže opeť tých 150W je 50% výkonu alternátora no a zvyšných 50% ostáva do rezervy na dobíjanie akumulátora. Teda zostáva zhruba 12A. (Čo je primeraný dobíjací prúd pre 120Ah baterku... či uź máte 1000A alternátor alebo 70A). A aj to si myslím že počítam s dosť veĺkou rezervou čo sa týka vyťaženia alternátora, ak mi teda tvrdíťe že 70A alternátor nieje schopný reálne dodať tých 70A o čom sa hádať nebudem, lebo to nemám vyskúšané a nemam prečo to skúšať - teda to neviem. (prečo je tam, ale potom napísaných 70A?.... reglér by mal mať minimálne 60% účinnosť čiže by mala ostať stále nadpolovičná väčšina amperáže... tj. 35A++++ teda by ten DF Load - alebo vyťaženie alternátora malo byť v skutočnosti menšie ako píšem vyššie).
Takže teda aj bežný 70A alternátor by mal nabiť klasické baterky, ktoré vlezú pod kapotu feldy/oktavky dobiť za taký istý čas akým ich dobije auto do ktorého sú určené. Dobre toto máme zvládnute dúfam.... ak nie chcem vedieť konkrétne v čom je môj predpoklad - prakticky neoverená vec - chybný. (okrem toho že počítame s napäťím 12V ktoré tam reálne nieje.... ale pre jednoduchosť ho teraz používajme)
Poďme k štartovaniu..... a poďme rátať s nenormálnym 3kW štartérom (neviem aký je v A8... had zisťuj, tvoje to auto)
Ak je auto v poriadku tak točíme maximálne 5s (ha ha že?). Teda sa jedná o štartovací prúd - priemerný 250A pri 12V (áno špičky sú tam omnoho väčšie, ako som už písal kľudne aj 500-1000A). Teda ak vybíjame baterku takýmto štartérom čo by asi felíciu/oktáviu prevrátil, tak odoberáme zo zdroja (batérie) 3kW po dobu 5s = 15000W/s (4,1kWh). Teda ak sme na tak kritickom bode s tým že to posraté auto na voľnobehu nabíja naozaj len jedným Ampérom a máme štartér z 12Válcoveho rušňa, pričom tá herka naskočí až po 5sekundách.... tak nám dobije 1300s * 1A * 12V = 15600W/s (zase dávam zbytočnú rezervu v skutočnosti 14,4V..- keby bolo len 12 batéria by sa vlastne ani nedobíjala... berme to len ako zjednodušenie...) 1300s = 21 minút, na voľnobehu.... ak tá herka ledva žije a ledva stíha dobíjať. Čiže energiu vynaloženú na štartovanie sme dobili pri týchto exkluzívnych podmienkach (zopakujem 3kW štartér, 90%DF LOAD-bez batérie) za 21minút. (reálne takéto podmienky nastanú hádam iba vo sne)
Teda pri bežnej jazde kedy alternátor už by mal byť schopný tých potrebných 7,4A vyvynúť dobijeme kapacitu vynaloženú na štartovanie za 175s = 3min.... naďalej zdôrazňujem v takýchto nereálnych nenormálne na hlavu postavených podmienkach. (myslím že 3 minútky sa na aute povezie asi každý kto ním ide? nie?) A keď do toho započítame nejaké straty na kábloch, prechodové odpory, efektivitu nabíjania samotnej batérie opäť pridám nereálnu polovicu. Tak nech je to 6minút..... s tým posratým 3kW štartérom s ktorým sme 5s štartovali herku.
Troška reálnejšie uvažujme.... alternátor myslím že na takmer hociktorom aute dokáže dodať tých 7A navyše pre dobíjanie batérie aj na voľnobehu (a keď nie tak nezapínajte svetlá). 7A pri napäťí 14,4V. Máme VW Touareg V10 5.0l s 1.7kW štartérom. Naštartuje za 3s (skôr za jednu ale budiž) 142A po dobu 3s pri napätí 12V - alternátor nebeží, práve štartujeme = 5112W/s (1,42kWh). Máme naštartované dúfam že alternátor zvláda dodať trápnych 7A ... napäťie sa zmenilo na 14,4V. Teda 7A * 14,4V * 52s.... tzn 52s nám bude alternátor dobíjať to čo sme spotrebovali pri štartovaní..... a nech nežerem straty bla bla bla 60s (aj 2 min si dajte to je jedno).
Bum si dobitý bežíš ďalej. A to si nabíjal 5L TDI kľudne aj s alternátorom z felície.
Where's your god now (dúfam, že nie predčasne).
Za chybićky vo výpočtoch sa ospravedlňujem, ak nejaké sú. Nesúhlasím s fyzikou? Nech sa páči rátajte... ukážte mi vašu logiku opravte ma... diskutujte. Ale neplačte mi tu ako malé deti.
- stále niesom neomylný a kľudňe ma opravte v niečom
A8 mičku ti nezávidím, aj keď asi trošku každý... no keby som už mal peniaze tak sú len 3 autá ktoré by som kúpil z roztopašnosti
VW Scirrocco, VW Phaeton a Volvo XC90. Nie A8mičku prosímťa
Ďalej
Reagujem na teba had preto takto, lebo ty sa tu správaš ako kus nechcem povedať čoho, čo nieje novinka pre nikoho, len sa ti to každý bojí povedať, resp. isté pokusy tu už boli, ale ako som povedal vždy má pravdu admin atď.
(Či už trepem blbosti alebo nie, bavím sa stebou slušne, lenže ty nie a nie.... každý je pre teba somár - aj ten čo somárom je, aj ten čo somárom nieje. No práve toto robí somára z teba).
A mimochodom Pán nechce byť zas inteligent, pán sa ťa normálne slušne pýta prečo - rozumej z akého dôvodu boli vymazané 2 myslím si úplne nezávadné príspevky z tejto sekcie.... myslím, že preto, že som ťa urazil týmto príspevkom (čo nebolo mojím zámerom), alebo ak nie tak vysvetli prečo... normálne sa pýtam
Ďakujem a poprosím všetkých bavme sa na úrovni, ako by ste nesedeli za počítačom ale v jednej miestnosti.Hat.. myslim ze som nic nevynechal.. Ucinnost motora ma nezaujima ty tankujes do A8 vies o ucinnosti svoje
Alternator na felde ma napisany vystup 70A. Dokonca by to malo byt pri napeti 14.4 V.... Ja som pocital s 12V . Rezervy tam je na rozdavanie si myslim. Inak je este nejaky slabsi alt. A silnejsi 90A. Ucinnost motora a alternatora je nepodstatna - zerie to benzin. My sa bavime o cisto elektrickom pohlade na vec.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Pardon za double post ale ešte dodám....
Samozrejme nieje to úplne 100% všetko zohľadnené skutočné vlastnosti a správanie takejto zostavy je trocha zložitejšie.... batéria sa nedobíja rovnakým prúdom celý čas, sú tam rôzne iné faktory z ktorých ani o polovici netuším ani ja ani vy.... ale podstata je tam podľa môjho názoru zachytená a môžme očakávať takéto správanie....
ľahko si to hádam každý znás overil pri štartovaní cez káble.... auto napojíme z iného vozítka a za minutku vlastne väčšina strojov už má dostatočne silnú batériu pre štart... auto vypnite po minúte alebo aj skôr a nieje problém v krátkom čase opäť naštartovať...
na batériu vplýva samozrejme ešte teplota (ako keby ju vybíja počas nečinnosti) a tak isto auto samo o sebe zaparkované nejaký odber má.... ale stále si stojím za tým čo som napísal a tieto drobnosti, ktoré keby sme chceli všetky zohľadniť tak môžem pritom stráviť polku života.
_____
Ešte jeden EDIT:
K tým ledkám... teraz len zboku....len preto že rozdiel nevidíš/nieje merateľný neznamená že tam nieje.... každý miliwatt ktorý ušetríš sa odzrkadlí aj na spotrebe (dobre v merítku možno menej ako milióntin litra) ale je to tam, keďža ako si sám predhodil DF Load sa zníženou spotrebou elektrickej energie aj keď je to rozdiel iba 1W led pre obyč. žiarovku a 0,5W pre LED... teda 0,5W... ak by sme to merali nekonečne presne tak rozdiel tam je.... samozrejme nejdem tvrdiť, že tým niekto ušetrí či zmení spotrebu svojho auta (to skôr viac zaváži či odkvapkáte celú pištol na čerpacej stanici). Ale rozdiel tam je.... dúfam že sa aspoň natom zhodneme.
Samozrejme nieje to úplne 100% všetko zohľadnené skutočné vlastnosti a správanie takejto zostavy je trocha zložitejšie.... batéria sa nedobíja rovnakým prúdom celý čas, sú tam rôzne iné faktory z ktorých ani o polovici netuším ani ja ani vy.... ale podstata je tam podľa môjho názoru zachytená a môžme očakávať takéto správanie....
ľahko si to hádam každý znás overil pri štartovaní cez káble.... auto napojíme z iného vozítka a za minutku vlastne väčšina strojov už má dostatočne silnú batériu pre štart... auto vypnite po minúte alebo aj skôr a nieje problém v krátkom čase opäť naštartovať...
na batériu vplýva samozrejme ešte teplota (ako keby ju vybíja počas nečinnosti) a tak isto auto samo o sebe zaparkované nejaký odber má.... ale stále si stojím za tým čo som napísal a tieto drobnosti, ktoré keby sme chceli všetky zohľadniť tak môžem pritom stráviť polku života.
_____
Ešte jeden EDIT:
K tým ledkám... teraz len zboku....len preto že rozdiel nevidíš/nieje merateľný neznamená že tam nieje.... každý miliwatt ktorý ušetríš sa odzrkadlí aj na spotrebe (dobre v merítku možno menej ako milióntin litra) ale je to tam, keďža ako si sám predhodil DF Load sa zníženou spotrebou elektrickej energie aj keď je to rozdiel iba 1W led pre obyč. žiarovku a 0,5W pre LED... teda 0,5W... ak by sme to merali nekonečne presne tak rozdiel tam je.... samozrejme nejdem tvrdiť, že tým niekto ušetrí či zmení spotrebu svojho auta (to skôr viac zaváži či odkvapkáte celú pištol na čerpacej stanici). Ale rozdiel tam je.... dúfam že sa aspoň natom zhodneme.
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
ale skus pochopit co sa ti tu snazia povedat. Nie len Had. To ze ti auto zozerie baterku s vacsou kapacitou ti nikto v podstate neberie. Ale zmysel taku baterku davat nema. Cas za ktory dobijes vyzsiu kapacitu je moc dlhy a tym ze baterku nebudes dobijat na plnu kapacitu ju nicis. Vyzsia kapacita baterky ti v reale nijako nepomoze, aleby vzsvetli naco by ti bola baterka v aute s vyzsou kapacitou.
Su to vyhodene peniaze
Su to vyhodene peniaze
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3457
- Dátum registrácie: Št 19. Okt, 2006, 02:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Ja nehovorim ze to ma prakticky vyznam, aj ked pre niekoho moze mat. Ja pisem ze do auta kludne mozes dat baterku s vyssou kapacitou. A este dodavam ze je jedno ci budes tu 74Ah baterku dobijat v 5litrovom mercedese, alebo 1.3ke Mpi tak isto sa ti nabije ako v jednom tak aj vdruhom aute za +- rovnaky cas. A olovena baterka navyse nejako extremne netrpi ked nieje nabita ale o tom sa nebavime to si vytiahol ty a neviem preco
Edit:
Teraz pozeram ze som sa zmylil v prepocte na kWh... malo by to byt este lomeno 1000
Edit:
Teraz pozeram ze som sa zmylil v prepocte na kWh... malo by to byt este lomeno 1000
Re: Všeobecná diskusia
Necital som tvoj dlhy post, ale to co napisal Hell je kamen urazu, bateria sa nici vzdy ked sa nabija, ak na nej nikdy nedosiahnes full nabitie (lebo nevies, z dovodu dlheho casu), to ju nici.
.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
150w ako odber auta za behu motora mi pride smiesny, uz len fakt ze ti nieco musi hadzat iskru predsa tam treba ratat. + tych ziaroviek je daleko viac v aute, ale to podla mna aj tak nespravi az taky rozdiel, to ja len tak. palivove cerpadlo ti fici tiez, dalsia vec.
neviem, ale relany zivot mi tvrdi ze po nastartovani (a moje auto teda nestartuje nejak dlho, do5s sa zmestim aj s prstom v nose) sa bateria nedobije hned. prave ked som jazdil tak ze som stale startoval a jazdil len par minut tak som odpravil nejaku tu bateriu uz, lebo sa nestihala dobijat....
a co sa startovania cez kable tyka, tak neviem, ale vacsinou som nastartoval 1.4ku s 52Ah bateriou az po jednej dvoch cigaretkach (merna jednotka pre cigaretu nech je +-5 minut), na vacsich autach s vacsou bateriou to bolo aj dlhsie.
nemam nic podlozene vypoctami, ale skusenosti mi nedovolia suhlasit.
fakt ze tu bateriu raz urcite dobijes ti neviem vyvratit, ale to mna ani nezaujima lebo to nieje otazka realneho zivota, ja len hovorim to co som si za dobu co robim s autami vsimol
neviem, ale relany zivot mi tvrdi ze po nastartovani (a moje auto teda nestartuje nejak dlho, do5s sa zmestim aj s prstom v nose) sa bateria nedobije hned. prave ked som jazdil tak ze som stale startoval a jazdil len par minut tak som odpravil nejaku tu bateriu uz, lebo sa nestihala dobijat....
a co sa startovania cez kable tyka, tak neviem, ale vacsinou som nastartoval 1.4ku s 52Ah bateriou az po jednej dvoch cigaretkach (merna jednotka pre cigaretu nech je +-5 minut), na vacsich autach s vacsou bateriou to bolo aj dlhsie.
nemam nic podlozene vypoctami, ale skusenosti mi nedovolia suhlasit.
fakt ze tu bateriu raz urcite dobijes ti neviem vyvratit, ale to mna ani nezaujima lebo to nieje otazka realneho zivota, ja len hovorim to co som si za dobu co robim s autami vsimol
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať