Focus 1,6 16v
Re: Focus 1,6 16v
Presne toto iste ma segra a milujem ho ale ten motor je najvacsi problem a treba sa mu vyhnut kilometrovym oblukom. Uz sa tam nasypalo tolko penazi a furt je s tym problem.
Spoiler: ukázať
Re: Focus 1,6 16v
No, Megany s 1.6 16V mali neskutocny problem s tymto motorom.
Len neviem ci je to ten isty. Tamten by mal byt od PSA, Renault do toho koncernu nepatri. Ale ci si to nepoczicali od nich.
Tam je najviac problemovy ten predsuvnik. Meni sa tym kladka vackoveho hriadela pre casovanie ventilov. Treba vraj aj zasah do RJ po vymene, aby sa to nastelovalo. Je tam taky blby mechanizmus, ze sa to proste opotrebuje po tych km. Potom to tak trha, skube.
Len neviem ci je to ten isty. Tamten by mal byt od PSA, Renault do toho koncernu nepatri. Ale ci si to nepoczicali od nich.
Tam je najviac problemovy ten predsuvnik. Meni sa tym kladka vackoveho hriadela pre casovanie ventilov. Treba vraj aj zasah do RJ po vymene, aby sa to nastelovalo. Je tam taky blby mechanizmus, ze sa to proste opotrebuje po tych km. Potom to tak trha, skube.
Re: Focus 1,6 16v
TDCi mali vseobecne problem so vstrekovacmi, ktore dokazali dokonale zblbnut celu riadiacku tak, ze clovek by vymenil hocico ine len nie tie vstrekovace zlate TDDi.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- jammal
- Používateľ
- Príspevky: 337
- Dátum registrácie: Ne 21. Jún, 2009, 11:03
- Bydlisko: Považská Bystrica
Re: Focus 1,6 16v
1.6 TDCi vstreky+mazanie turba=katastrofa.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Focus 1,6 16v
prve rocniky, potom boli tie sproste sitka v mazacom trakte odstranene. Mimochodom, ZA KAZDY PROBLEM S MAZANIM (NIELEN 1.6TDCI ALE AKEHOKOLVEK !!!! MOTORU) SI MOZE JEDINE MAJITEL SAM.
Tento problem totiz postihol len tych, ktori su blazni a drzia oleje v motore 30.000km, co je totalna sialenost. Taky clovek si, s prepacenim, nic ine ako odfajcene turba a zadrety motor proste nezasluzi. Nenechajte sa klamat vyrobcami, toto je proste sialenost, 15.000km a olej von. V meste alebo v zime 10.000km ak mate svoje tragace radi.
Viem ze to znie "sialene" ale potom su taketo "radosti". Nic dolezitejsie ako ten posraty olej vase miniaturne turbíčka proste nemaju. Sorry chlapci, olej do 1.6tdci stoji 30eur, takze ten kto ho "raz za rok nevymeni zbytocne" si zasluzi po gulkach. Lopatkou.
Tento problem totiz postihol len tych, ktori su blazni a drzia oleje v motore 30.000km, co je totalna sialenost. Taky clovek si, s prepacenim, nic ine ako odfajcene turba a zadrety motor proste nezasluzi. Nenechajte sa klamat vyrobcami, toto je proste sialenost, 15.000km a olej von. V meste alebo v zime 10.000km ak mate svoje tragace radi.
Viem ze to znie "sialene" ale potom su taketo "radosti". Nic dolezitejsie ako ten posraty olej vase miniaturne turbíčka proste nemaju. Sorry chlapci, olej do 1.6tdci stoji 30eur, takze ten kto ho "raz za rok nevymeni zbytocne" si zasluzi po gulkach. Lopatkou.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Focus 1,6 16v
Majitel si za to moze iba z casti. Ked ta vyrobca masiruje, ze tam mas speci long life olej a nemusis menit tych 30kkm, tak ty ako zakaznik mu nemas dovod neverit - nie kazdy je chemik, konstrukter alebo mechanik. Tak isto ako nemam dovod menit u seba olej castejsie ako raz za 10kkm, kedze to tak mam predpisane a auto mi funguje. To, ze tak vyrobca urobi a odfajci sa pomaly cely motor je jeho chyba a k....i si tym meno.
Tak isto mi nejde do hlavy kombinacia turbo + start/stop system. Po nakladacke zastavim na krizovatke a vypne mi na minutu motor, kde sa ten olej pekne vypeka okolo rozhoruceneho turba ... ci nie? Alebo olejove cerpadlo bezi dalej?
Tak isto mi nejde do hlavy kombinacia turbo + start/stop system. Po nakladacke zastavim na krizovatke a vypne mi na minutu motor, kde sa ten olej pekne vypeka okolo rozhoruceneho turba ... ci nie? Alebo olejove cerpadlo bezi dalej?
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Focus 1,6 16v
ako kde, nie vsetky cerpadla su elektricke (bmw ma elektricke cerpadla uz davno). Spravne hovoris - naposledy ma vozili v start/stop/start/stop/stop/stop/mozno start/stop/kravine vcera, akoze aby sa motor vypol a zapol desatkrat pri prejdeni 400 metrov tak to je silna kavicka rozhodne uz nielen pre mna. Mimochodom bolo to Béemwé empäť, ano tie najnovsie dýclové mrchy. Inak nakladacka... je tam komplikovany management ktory vyhodnocuje (sakra aspon by teda mal) aj tieto veci - ked si tomu pridrbaval podlahy, tak by rozhodne nemal vypnut motor v prvej sekunde ked si zmysli. Len ako to prebieha v praxi... neviem a dlho predlho vediet nebudem. Keby som si nahodou dvadsat rokov dopredu splasil hovadinu s tymto bazmekom, bude to prva vec ktora bude vypnuta.
Matematicky prepocet : nech z celej hodiny stojis v zapche/semaforoch 15 minut. To je sialene vela, v realite je to daleko menej, ale nech. Takze... spotreba na volnobeh 0.4l/hod. To je realita. Kto ma na dýcli viac, ma dosrate rozvody alebo vstreky. Kazdu hodinu teda "usetrim" stvrtinu (15 minut zo 60) cize to mame jedno jedine deci nafty. Gratulujem, kvoli takejto blbosti (rozumnou jazdou usetrim desiatky decilitrov) si dosrat turbo, starter... vobec nejdem polemizovat o usetrenom palive alebo peniazoch, pretoze start motora je narocnejsi ako jeho udrzanie v chode na par sekund. Tomu ver. To iste ked sa rozbiehas na bicykli alebo ides rovnomerne pomaly.
Chcem si predstavit cestu z Dunajskej Juznej do centra Bratislavy - to sa ti motor vypne asi tak 2459039058 krat jednym smerom. Poobede to iste domov. Drzim palec co sa tyka zivotnosti komponent a servisnych nakladov. Bateria skape po roku a pol, starter za 1200eur odide za dva roky, to si toho usetril cele zle. Uplne zle.
Pozri, vyrobcovia spravili s tymi olejmi jednoduchu vec : ZAKAZNICI chcu pocuvat na NIZKE NAKLADY. Ja osobne som nikdy nepochopil co je na olejovom hospodarstve VYSOKE NAKLADY (okej, ked vlezes do autorizaku a tam ti povedia 7 litrov oleja pricom do motora ide realne 4.9l a po 35,-eur bez dph za liter, plus filter za 50 a robota za 60, tak to mas vymenu za 310,-eur a to je trosku rozdiel oproti freehand marketu : 5l oleja za 30eur, filter za desinu, robota za desinu cize spolu padik). No ale to chcem : zakaznici "usetria" raz za rok dvesto/tristo eur za vymenu oleja v autorizaku. Super, kupim nove auto, 5 rokov vymienam oleje v autorizaku = usetril som TISIC eur, respektive mozno TISIC A POL. PS: do autorizaku nikto 5 rokov nechodi lebo tak dlhu zaruku nema (cas/kilometre), cize aj tento argument je ciastocne scestny a pre 95% novych autiakov pada.
Uznavam, to je samozrejme peniaz. Ale podme debatovat o tom ze kupim si nove auto za 25.000 evra, po styroch rokoch z neho mam 7.000 evra, nezabudnem na havarijne poistky za dalsich 3.000 evra a som strasne spokojny ako som "usetril" na olejoch mimo autorizaku 150eur (dalsich 150eur su povinne vymeny ktore absolvovat musim). To je cele sracka. Uplne zle.
Spravne polozena otazka teda znie "dopuce preco je ta vymena olejov tak sialene draha v autorizaku" a nie "preco nemusim oleje menit tak casto". Neboj nic, vyrobcovia maju velmi dobre zratane ze ked povieme tym nasim zakaznikom ze oleje nie 15.000km ako doteraz, ale 30.000km, ze tie hypernatlakovane hyperminiaturne turbíčka a motorčeky 1.4d, 1.5d, a 1.6d a podobne roztrasene čivavky vydrzia tych SPROSTYCH 60.000km alebo dva roky zaruku - a co bude potom, TO NAS VOBEC NETRAPI.
Toto je ten dnesny system. Opel experimentoval s 50.000km "intervalmi" a skaredo sa im to vypomstilo. Vratili sa k tridsiatim litrom. Mazda, hoci pouziva rovnake motory ako polovicka inych znaciek, predpisuje vymenu olejov po 20.000km tam, kde ostatni maju 30.000km. Pytam sa : preco ? Co oni pochopili a ostatni seru na zakaznikov ?
Toto je systemove zlyhanie. Na strane zakaznikov, na strane vyrobcov, vsade. To je nasa moderna doba. A to uz vobec nejdem "spochybnovat" vznik hnačky typu 1.6d ktora nejazdi ani o deciliter lacnejsie ako jazdila Szkoda Okktavja 1.9tdi v roku 1997. Ba prave naopak, v mestskom cykle (nedajboze pri skapatejsom DPF/FAP) jazdia nove 1.6ky daleko predaleko drahsie ako 1.9tdi ktore su skoro 20 rokov stare. Nepresviedcajte ma ze nie, je to tak ako hovorim - 1.9td jazdili v meste za 5.5 litra, nech sa paci skuste si to dosiahnut s hypermodernymi 1.6d, moji kamarati co maju nove/dvojrocne fordy fokus, wolwa cé30, mrazdy 3, peogueotiky tristonulaosem s tymito CHRCHLATKAMI jazdia po Bratislave okolo sest litrov, vacsinou tak sedem... tam kde predtym jazdili o liter menej s inymi motormi, a to su lahsie/mensie auticka, s hyper-ekologistickymi hypertenuckymi 175mm pneumatičkami ktore samy o sebe znizuju spotrebu o 10-15% (hmotnost !! a sibnute pneu usetria 3-5% tiez len tak fikne). A znovu zdoraznujem ze rozdiel v spotrebe je velmi nezaujimavy v hodnoteni TCO, total cost of ownership moderneho tragača (narataj si kolko minies paliva na 100.000km ked mas spotrebu 6 litrov alebo 7 litrov na 100km a budes prekvapeny).
No proste pokrok. Chceli ste ho, mate ho mat. Pre mna to neni, idem na sestvalcovu osemtisicotackovu nesmrtelnu klasiku.
edit : nezabudnite si k tomu este kupovat 9kvaltove automaticke prevodovky s podorysom rozmerov papieru A4. Tie budu tiez obrovsky spolahlive.
Matematicky prepocet : nech z celej hodiny stojis v zapche/semaforoch 15 minut. To je sialene vela, v realite je to daleko menej, ale nech. Takze... spotreba na volnobeh 0.4l/hod. To je realita. Kto ma na dýcli viac, ma dosrate rozvody alebo vstreky. Kazdu hodinu teda "usetrim" stvrtinu (15 minut zo 60) cize to mame jedno jedine deci nafty. Gratulujem, kvoli takejto blbosti (rozumnou jazdou usetrim desiatky decilitrov) si dosrat turbo, starter... vobec nejdem polemizovat o usetrenom palive alebo peniazoch, pretoze start motora je narocnejsi ako jeho udrzanie v chode na par sekund. Tomu ver. To iste ked sa rozbiehas na bicykli alebo ides rovnomerne pomaly.
Chcem si predstavit cestu z Dunajskej Juznej do centra Bratislavy - to sa ti motor vypne asi tak 2459039058 krat jednym smerom. Poobede to iste domov. Drzim palec co sa tyka zivotnosti komponent a servisnych nakladov. Bateria skape po roku a pol, starter za 1200eur odide za dva roky, to si toho usetril cele zle. Uplne zle.
Pozri, vyrobcovia spravili s tymi olejmi jednoduchu vec : ZAKAZNICI chcu pocuvat na NIZKE NAKLADY. Ja osobne som nikdy nepochopil co je na olejovom hospodarstve VYSOKE NAKLADY (okej, ked vlezes do autorizaku a tam ti povedia 7 litrov oleja pricom do motora ide realne 4.9l a po 35,-eur bez dph za liter, plus filter za 50 a robota za 60, tak to mas vymenu za 310,-eur a to je trosku rozdiel oproti freehand marketu : 5l oleja za 30eur, filter za desinu, robota za desinu cize spolu padik). No ale to chcem : zakaznici "usetria" raz za rok dvesto/tristo eur za vymenu oleja v autorizaku. Super, kupim nove auto, 5 rokov vymienam oleje v autorizaku = usetril som TISIC eur, respektive mozno TISIC A POL. PS: do autorizaku nikto 5 rokov nechodi lebo tak dlhu zaruku nema (cas/kilometre), cize aj tento argument je ciastocne scestny a pre 95% novych autiakov pada.
Uznavam, to je samozrejme peniaz. Ale podme debatovat o tom ze kupim si nove auto za 25.000 evra, po styroch rokoch z neho mam 7.000 evra, nezabudnem na havarijne poistky za dalsich 3.000 evra a som strasne spokojny ako som "usetril" na olejoch mimo autorizaku 150eur (dalsich 150eur su povinne vymeny ktore absolvovat musim). To je cele sracka. Uplne zle.
Spravne polozena otazka teda znie "dopuce preco je ta vymena olejov tak sialene draha v autorizaku" a nie "preco nemusim oleje menit tak casto". Neboj nic, vyrobcovia maju velmi dobre zratane ze ked povieme tym nasim zakaznikom ze oleje nie 15.000km ako doteraz, ale 30.000km, ze tie hypernatlakovane hyperminiaturne turbíčka a motorčeky 1.4d, 1.5d, a 1.6d a podobne roztrasene čivavky vydrzia tych SPROSTYCH 60.000km alebo dva roky zaruku - a co bude potom, TO NAS VOBEC NETRAPI.
Toto je ten dnesny system. Opel experimentoval s 50.000km "intervalmi" a skaredo sa im to vypomstilo. Vratili sa k tridsiatim litrom. Mazda, hoci pouziva rovnake motory ako polovicka inych znaciek, predpisuje vymenu olejov po 20.000km tam, kde ostatni maju 30.000km. Pytam sa : preco ? Co oni pochopili a ostatni seru na zakaznikov ?
Toto je systemove zlyhanie. Na strane zakaznikov, na strane vyrobcov, vsade. To je nasa moderna doba. A to uz vobec nejdem "spochybnovat" vznik hnačky typu 1.6d ktora nejazdi ani o deciliter lacnejsie ako jazdila Szkoda Okktavja 1.9tdi v roku 1997. Ba prave naopak, v mestskom cykle (nedajboze pri skapatejsom DPF/FAP) jazdia nove 1.6ky daleko predaleko drahsie ako 1.9tdi ktore su skoro 20 rokov stare. Nepresviedcajte ma ze nie, je to tak ako hovorim - 1.9td jazdili v meste za 5.5 litra, nech sa paci skuste si to dosiahnut s hypermodernymi 1.6d, moji kamarati co maju nove/dvojrocne fordy fokus, wolwa cé30, mrazdy 3, peogueotiky tristonulaosem s tymito CHRCHLATKAMI jazdia po Bratislave okolo sest litrov, vacsinou tak sedem... tam kde predtym jazdili o liter menej s inymi motormi, a to su lahsie/mensie auticka, s hyper-ekologistickymi hypertenuckymi 175mm pneumatičkami ktore samy o sebe znizuju spotrebu o 10-15% (hmotnost !! a sibnute pneu usetria 3-5% tiez len tak fikne). A znovu zdoraznujem ze rozdiel v spotrebe je velmi nezaujimavy v hodnoteni TCO, total cost of ownership moderneho tragača (narataj si kolko minies paliva na 100.000km ked mas spotrebu 6 litrov alebo 7 litrov na 100km a budes prekvapeny).
No proste pokrok. Chceli ste ho, mate ho mat. Pre mna to neni, idem na sestvalcovu osemtisicotackovu nesmrtelnu klasiku.
edit : nezabudnite si k tomu este kupovat 9kvaltove automaticke prevodovky s podorysom rozmerov papieru A4. Tie budu tiez obrovsky spolahlive.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: Focus 1,6 16v
Zrovna Octaviu 1.6 TDi 77kW ma kamos ako sluzobne a ma tam spotrebu pod 5 litrov. A to sa ani nesnazi jazdit nejako na spotrebu, kedze si plati iba nejake centy za "sukromne" kilometre. Jazdena mesto + obchvat v BA.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: Focus 1,6 16v
zena sla vcera na lanceri 1.6 benzin z PO do BA a palubak svietil 6,2L avg spotrebu. a to sla tak min 120 a max 140.
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
Re: Focus 1,6 16v
Amen. Cista pravda. Viac ma zaraza, ze v starych manualoch je pisane, ze motor mas vypnut az po nejakej minute ci kolko to je. musel by som to najst v papieroch. Aby sa ti to vyrovnalo so startovanim. Cize ak nie je prilis velka kolona, tak ti moze start stop system dvihnut spotrebu.mp3turbo napísal: Matematicky prepocet : nech z celej hodiny stojis v zapche/semaforoch 15 minut. To je sialene vela, v realite je to daleko menej, ale nech. Takze... spotreba na volnobeh 0.4l/hod. To je realita. Kto ma na dýcli viac, ma dosrate rozvody alebo vstreky. Kazdu hodinu teda "usetrim" stvrtinu (15 minut zo 60) cize to mame jedno jedine deci nafty. Gratulujem, kvoli takejto blbosti (rozumnou jazdou usetrim desiatky decilitrov) si dosrat turbo, starter... vobec nejdem polemizovat o usetrenom palive alebo peniazoch, pretoze start motora je narocnejsi ako jeho udrzanie v chode na par sekund. Tomu ver. To iste ked sa rozbiehas na bicykli alebo ides rovnomerne pomaly.
1.4 TDI fobia v Autosalone na TV-Prima. Nikto na tu moju otazku nereagoval, ale budis.mp3turbo napísal: Toto je systemove zlyhanie. Na strane zakaznikov, na strane vyrobcov, vsade. To je nasa moderna doba. A to uz vobec nejdem "spochybnovat" vznik hnačky typu 1.6d ktora nejazdi ani o deciliter lacnejsie ako jazdila Szkoda Okktavja 1.9tdi v roku 1997. Ba prave naopak, v mestskom cykle (nedajboze pri skapatejsom DPF/FAP) jazdia nove 1.6ky daleko predaleko drahsie ako 1.9tdi ktore su skoro 20 rokov stare. Nepresviedcajte ma ze nie, je to tak ako hovorim - 1.9td jazdili v meste za 5.5 litra, nech sa paci skuste si to dosiahnut s hypermodernymi 1.6d, moji kamarati co maju nove/dvojrocne fordy fokus, wolwa cé30, mrazdy 3, peogueotiky tristonulaosem s tymito CHRCHLATKAMI jazdia po Bratislave okolo sest litrov, vacsinou tak sedem... tam kde predtym jazdili o liter menej s inymi motormi, a to su lahsie/mensie auticka, s hyper-ekologistickymi hypertenuckymi 175mm pneumatičkami ktore samy o sebe znizuju spotrebu o 10-15% (hmotnost !! a sibnute pneu usetria 3-5% tiez len tak fikne). A znovu zdoraznujem ze rozdiel v spotrebe je velmi nezaujimavy v hodnoteni TCO, total cost of ownership moderneho tragača (narataj si kolko minies paliva na 100.000km ked mas spotrebu 6 litrov alebo 7 litrov na 100km a budes prekvapeny).
Prezentovana spotreba bola v "objektivnom" teste 3.6l/100km(!).. Pri prezentacii infotajmentu uz mu tam svietilo 4.8l/100km. Zober v uvahu odchylku palubaku a realne mas 5.3l/100km na zdechlej fabii, co nema vykon. Nedaj boze, ze ju celu obsadis. Tvoja "spotreba" tym padom skoncila.
Vsetky auta (okrem VW koncernu) su pri spotrebe podrobene testu obec/okreska/dialnica v urcitom pomere. A pri tej zdechlej skodovke vynuluju pocitac a urobi mimo mesto na prazdnych cestach pri pobrezi Spanielska.. krasne.
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: Focus 1,6 16v
Nedavno v radiu bola diskusia ohladom technologie start-stop a ze sami vyrobcovia uz priznavaju, ze ta technologia nic nepriniesla a je to slepa ulicka. Dokonca to tam odporucali majitelom aut vypinat - pokial sa to da v aute vypnut. Uspora na pohonnych hmotach minimalna, az zanedbatelna, bateria dostava ovela viac na prdel.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Focus 1,6 16v
hlavne ze to tym sviniam umoznilo PAPIEROVU spotrebu znizit o dalsie deci alebo dva.
Ja sa tesim na jednu vec: vsetci davno vieme, a uz je to oficialne priznane, ze vyrobcovia proste klamu pri udavani spotreby supermodernych tragacov a ze nova metodika - daleko spravodlivejsia hahahahaha, je na ceste :
http://www.topspeed.sk/userfiles/articl ... -vyvoj.jpg
cize ked vyrobca napise ze jeho tragac ma spotrebu 4.8l/100km, ja kludne pocujem o 30% viac aby som bol v realite. Vy pocujete kolko ?
PS: Len aby sme sa zrazu necudovali ze stara Fabia zrala uzasnych 3.8l/100km (vsetci vieme ze proste nie, nie, nie a nie) a ze nova fabia s tym istym motorom bude zrazu papierovo pisat 5.2l to by bola najvacsia sranda. Nepoznam jedneho jedineho podnikatela, zamestnanca a podobne, co by sa dokazal pri pouziti sluzobneho auta vojst do NORMOVANEJ spotreby. Kazdy jeden na to doplaca, danove zakony su take ake su a NIC NAD SPOTREBU UDAVANU VYROBCOM nedovoluju zahrnut do nakladov atd. Este raz opakujem : nepoznam jedineho, s akymkolvek autom (dieslovym samozrejme, teraz neriesim japonske benziny lebo tych je minimum) ktory by sa zmestil. Ano, vsetci nevedia jazdit. Ano, kazdy vyrobca vsetko udava objektivne a nikdy by ho klamat nenapadlo. Ani robit specialne upravy pre testy normovanej spotreby. Ani to, ze cely ten cirkus je proste len a len bohapusty cirkus - pre tych z vas ktori este nevedia, tak spotreba modernych aut sa NEMERIA mnozstvo minuteho paliva, ALE SA VYPOCITAVA Z MNOZSTVA EMISII VYLETENYCH Z VYFUKU.
Akoze pardon ale linkovany graf hore veselo ukazuje 45% rozdiel v realnej a udavanej spotrebe pre auta v roku 2013. Tak to je trosicku silna kavicka pre mna, vy si nechajte po nose brnkat kolko chcete. Zatialco pred 15 rokmi vyrobcovia len trosku klamali - povedzme 5%, co je v ramci akoze odchylky, dnes bohapusto oje...bav....aju, ine slovo na to proste nemam. 30 az 45% sa inak nazvat neda, snazim sa ale proste neda.
Masovejsiu sracku a legalne zakryty podvod som fakt este v zivote nepocul. Na toto sa nechyta ani inflacia v Zimbabwe.
Skoda ze nie sme v Amerike, tam si to uz len tak skoro nikto nedovoli : http://automix.atlas.sk/novinky/803465/ ... zakaznikom
uz aj v Europe by sme tymto korporaciam mali brknut trosicku po nosteku, najlepsie tak 20kg puckou, aby sa spamatali a prestali si z nas, zakaznikov, robit srandy.
Ja sa tesim na jednu vec: vsetci davno vieme, a uz je to oficialne priznane, ze vyrobcovia proste klamu pri udavani spotreby supermodernych tragacov a ze nova metodika - daleko spravodlivejsia hahahahaha, je na ceste :
http://www.topspeed.sk/userfiles/articl ... -vyvoj.jpg
cize ked vyrobca napise ze jeho tragac ma spotrebu 4.8l/100km, ja kludne pocujem o 30% viac aby som bol v realite. Vy pocujete kolko ?
PS: Len aby sme sa zrazu necudovali ze stara Fabia zrala uzasnych 3.8l/100km (vsetci vieme ze proste nie, nie, nie a nie) a ze nova fabia s tym istym motorom bude zrazu papierovo pisat 5.2l to by bola najvacsia sranda. Nepoznam jedneho jedineho podnikatela, zamestnanca a podobne, co by sa dokazal pri pouziti sluzobneho auta vojst do NORMOVANEJ spotreby. Kazdy jeden na to doplaca, danove zakony su take ake su a NIC NAD SPOTREBU UDAVANU VYROBCOM nedovoluju zahrnut do nakladov atd. Este raz opakujem : nepoznam jedineho, s akymkolvek autom (dieslovym samozrejme, teraz neriesim japonske benziny lebo tych je minimum) ktory by sa zmestil. Ano, vsetci nevedia jazdit. Ano, kazdy vyrobca vsetko udava objektivne a nikdy by ho klamat nenapadlo. Ani robit specialne upravy pre testy normovanej spotreby. Ani to, ze cely ten cirkus je proste len a len bohapusty cirkus - pre tych z vas ktori este nevedia, tak spotreba modernych aut sa NEMERIA mnozstvo minuteho paliva, ALE SA VYPOCITAVA Z MNOZSTVA EMISII VYLETENYCH Z VYFUKU.
Akoze pardon ale linkovany graf hore veselo ukazuje 45% rozdiel v realnej a udavanej spotrebe pre auta v roku 2013. Tak to je trosicku silna kavicka pre mna, vy si nechajte po nose brnkat kolko chcete. Zatialco pred 15 rokmi vyrobcovia len trosku klamali - povedzme 5%, co je v ramci akoze odchylky, dnes bohapusto oje...bav....aju, ine slovo na to proste nemam. 30 az 45% sa inak nazvat neda, snazim sa ale proste neda.
Masovejsiu sracku a legalne zakryty podvod som fakt este v zivote nepocul. Na toto sa nechyta ani inflacia v Zimbabwe.
Skoda ze nie sme v Amerike, tam si to uz len tak skoro nikto nedovoli : http://automix.atlas.sk/novinky/803465/ ... zakaznikom
uz aj v Europe by sme tymto korporaciam mali brknut trosicku po nosteku, najlepsie tak 20kg puckou, aby sa spamatali a prestali si z nas, zakaznikov, robit srandy.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: Focus 1,6 16v
start/stop system nie je kvoli spotrebe ale kvoli splnaniu emisnych limitov. a udavane spotreby aut su celkom realne, ale meraju sa v podmienkach ktore s realnou prevadzkou nemaju nic spolocne. dovolim si tvrdit ze automobilky su v tom celkom nevinne, konstrukteri stale by vedeli spravit dobre auta, ale uradnici ktori auto videli len zo zadneho sedadla potrebuju prezentovat aktivitu vymyslanim nezmyselnych pravidiel ktore v konecnom dosledku narobia viacej skody ako osohu.
ak mas gps monitoring tak mozesmp3turbo napísal:danove zakony su take ake su a NIC NAD SPOTREBU UDAVANU VYROBCOM nedovoluju zahrnut do nakladov atd.
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Focus 1,6 16v
>> start/stop system nie je kvoli spotrebe ale kvoli splnaniu emisnych limitov.
jasneze sa tu jedna len a vyhradne o planetu a životný prostreď okolo nás - o jednoduchy podvod a obrovske peniaze nikdy nikomu v tejto civilizacii neslo. Dovolim si este raz skromne pripomenut, ze udavana spotreba aut SA VYPOCITAVA Z MNOZSTVA EMISII A NIE REALNYM ODMERANIM MINUTEHO PALIVA. Jasneze VSETKO robime kvoli ZNIZENIU EMISII a teda k ZNIZENEMU vypoctu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>> a udavane spotreby aut su celkom realne, ale meraju sa v podmienkach ktore s realnou prevadzkou nemaju nic spolocne.
mam navrh : co keby sme tie auta zobrali na Mesiac, tam je mensia gravitacia aj odpor vzduchu ? Zobereme si jednu flasku so stlacenym vzduchom od potapacov a to by sa potom jazdilo za 0.1 litra/67129km, to by bola paradna realna spotreba (akurat na Mesiaci)... bola by uplne realna, akurat by nemala nic spolocne s nasou planetou.
>> dovolim si tvrdit ze automobilky su v tom celkom nevinne
rozhodne. Nikdy nikoho z nich nenapadlo hrubo prefukat pneumatiky na 3.5baru len pre ucely testu normovanej spotreby, nikdy nikoho nenapadlo naliat do nadrze dva litre paliva namiesto sestdesiatich (hmotnost ?), nikdy nikoho nenapadlo odstranit z auta vsetko co sa len dalo (rezervne kolesa, stresne nosice, hmlovky a podobne) z rovnakeho dovodu - rezervne koleso totiz nie je potrebne pre ucely merania spotreby, nikdy ani jednu jedinu automobilku nenapadlo zalepit na aute co sa len dalo v zaujme znizenia odporu vzduchu, tie MEGASVINE odpajaju kompresory klimatizacii a alternatory [!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!], nastavuju MENSIE volnobezne otacky ako maju seriove auta (videl som video ale neviem ho najst, kde poondeny stvorvalec diesel namiesto seriovych 900rpm mal nastavenych 550rpm volnobeh - klepal a triasol sa ako osika, ALE VSETKO JE V PORIADKU ZE ?), oleje vymenia za superlahkobezne co sa tiez prejavi jednym az dvomi percentami vo vysledku, nikdy nikto nedaval redaktoríkom odporných pardon odborných časopisov na testy Fabiu 0.7tdi V SPANIELSKU kde je 30 stupnov namiesto Stokholmu kde je minus tri pretoze ta spotreba bude uplne rovnaka za tychto okolnosti, ze? - a mohol by som pokracovat asi na dvadsat stran.
Automobilky su v tom uplne nevinne. Absolutne. Oni su ti najpoctivejsi na svete a nikdy by ich nenapadlo nikoho oklamat. Bozechran a uchovaj. Nikto z nich sa nikdy neohradil voci tomu, ze spotreba je vypocitana z nejakych hovadin. Ze pomer mestskeho a mimomestskeho cyklu je 36% ku 64%, co vzdy a pre kazdeho zodpoveda realite. Nejako sa mi nezda ze by sa automobilky zrovna burili voci tejto metodologii KTORA IM JEDNODUCHO UMOZNUJE PODVADZAT, A PRIAMO ICH NABADA NA TAKETO "DROBNE PODVODY" ktore vyustia uplne bezne do 25 az 40% rozdielu voci realite. Ziadna z nich neprilis protestovala proti celkovej metodike ktora je totalne sibnuta vid popis napriklad (http://autobild.cas.sk/clanok/190539/sp ... mo-reality) to je proste cista realita dnesnych dni.
Ano, su to zrovna automobilky co su vo vsetkom nevinne.
PS: "Valcová skúšobňa: Staré, ale ešte stále platné rozdelenie do tried umožňuje, aby bola hmotnosť vozidla nižšia až o 110 kilogramov, než je skutočnosť." verim tomu ze ani jedna jedina automobilka nic taketo nespravila kvoli testom spotreby.
PS2: "Preprogramovaná riadiaca jednotka: Motor beží s menším výkonom než v bežnej premávke. Pri jazde na valcoch nie je vysoký výkon potrebný." to snad ani nemoze byt pravda.
PS3: "Dodatočná korektúra: Výsledok testu môže byť na konci merania skorigovaný o štyri percentá. Tak to dovoľujú platné predpisy." takze namiesto 5.8l/100km mame mavnutim carovneho prutika 5.5l/100km a urcite to nikto nikdy nezneuzil.
Proste je to totalny humbuk, fraska daleko horsia ako slovenske statne zakazky. Kazda jedna vymenovana vec vedie k presnejsiemu, realnejsiemu a objektivnejsiemu ohodnoteniu kazdeho konkretneho auta. Veru tak. Na prvy pohlad zjavne.
Preco potom kurwa su vsetky cisla mimo reality ked su automobilky vo vsetkom nevinne ?!?!?!?!?!?!?!?!?
Bratia a sestry, uz prisiel cas. Zamysliet sa a zachovat sa podla vysledku zamyslenia. Ci prave v tom je problem ?
jasneze sa tu jedna len a vyhradne o planetu a životný prostreď okolo nás - o jednoduchy podvod a obrovske peniaze nikdy nikomu v tejto civilizacii neslo. Dovolim si este raz skromne pripomenut, ze udavana spotreba aut SA VYPOCITAVA Z MNOZSTVA EMISII A NIE REALNYM ODMERANIM MINUTEHO PALIVA. Jasneze VSETKO robime kvoli ZNIZENIU EMISII a teda k ZNIZENEMU vypoctu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
>> a udavane spotreby aut su celkom realne, ale meraju sa v podmienkach ktore s realnou prevadzkou nemaju nic spolocne.
mam navrh : co keby sme tie auta zobrali na Mesiac, tam je mensia gravitacia aj odpor vzduchu ? Zobereme si jednu flasku so stlacenym vzduchom od potapacov a to by sa potom jazdilo za 0.1 litra/67129km, to by bola paradna realna spotreba (akurat na Mesiaci)... bola by uplne realna, akurat by nemala nic spolocne s nasou planetou.
>> dovolim si tvrdit ze automobilky su v tom celkom nevinne
rozhodne. Nikdy nikoho z nich nenapadlo hrubo prefukat pneumatiky na 3.5baru len pre ucely testu normovanej spotreby, nikdy nikoho nenapadlo naliat do nadrze dva litre paliva namiesto sestdesiatich (hmotnost ?), nikdy nikoho nenapadlo odstranit z auta vsetko co sa len dalo (rezervne kolesa, stresne nosice, hmlovky a podobne) z rovnakeho dovodu - rezervne koleso totiz nie je potrebne pre ucely merania spotreby, nikdy ani jednu jedinu automobilku nenapadlo zalepit na aute co sa len dalo v zaujme znizenia odporu vzduchu, tie MEGASVINE odpajaju kompresory klimatizacii a alternatory [!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!], nastavuju MENSIE volnobezne otacky ako maju seriove auta (videl som video ale neviem ho najst, kde poondeny stvorvalec diesel namiesto seriovych 900rpm mal nastavenych 550rpm volnobeh - klepal a triasol sa ako osika, ALE VSETKO JE V PORIADKU ZE ?), oleje vymenia za superlahkobezne co sa tiez prejavi jednym az dvomi percentami vo vysledku, nikdy nikto nedaval redaktoríkom odporných pardon odborných časopisov na testy Fabiu 0.7tdi V SPANIELSKU kde je 30 stupnov namiesto Stokholmu kde je minus tri pretoze ta spotreba bude uplne rovnaka za tychto okolnosti, ze? - a mohol by som pokracovat asi na dvadsat stran.
Automobilky su v tom uplne nevinne. Absolutne. Oni su ti najpoctivejsi na svete a nikdy by ich nenapadlo nikoho oklamat. Bozechran a uchovaj. Nikto z nich sa nikdy neohradil voci tomu, ze spotreba je vypocitana z nejakych hovadin. Ze pomer mestskeho a mimomestskeho cyklu je 36% ku 64%, co vzdy a pre kazdeho zodpoveda realite. Nejako sa mi nezda ze by sa automobilky zrovna burili voci tejto metodologii KTORA IM JEDNODUCHO UMOZNUJE PODVADZAT, A PRIAMO ICH NABADA NA TAKETO "DROBNE PODVODY" ktore vyustia uplne bezne do 25 az 40% rozdielu voci realite. Ziadna z nich neprilis protestovala proti celkovej metodike ktora je totalne sibnuta vid popis napriklad (http://autobild.cas.sk/clanok/190539/sp ... mo-reality) to je proste cista realita dnesnych dni.
Ano, su to zrovna automobilky co su vo vsetkom nevinne.
PS: "Valcová skúšobňa: Staré, ale ešte stále platné rozdelenie do tried umožňuje, aby bola hmotnosť vozidla nižšia až o 110 kilogramov, než je skutočnosť." verim tomu ze ani jedna jedina automobilka nic taketo nespravila kvoli testom spotreby.
PS2: "Preprogramovaná riadiaca jednotka: Motor beží s menším výkonom než v bežnej premávke. Pri jazde na valcoch nie je vysoký výkon potrebný." to snad ani nemoze byt pravda.
PS3: "Dodatočná korektúra: Výsledok testu môže byť na konci merania skorigovaný o štyri percentá. Tak to dovoľujú platné predpisy." takze namiesto 5.8l/100km mame mavnutim carovneho prutika 5.5l/100km a urcite to nikto nikdy nezneuzil.
Proste je to totalny humbuk, fraska daleko horsia ako slovenske statne zakazky. Kazda jedna vymenovana vec vedie k presnejsiemu, realnejsiemu a objektivnejsiemu ohodnoteniu kazdeho konkretneho auta. Veru tak. Na prvy pohlad zjavne.
Preco potom kurwa su vsetky cisla mimo reality ked su automobilky vo vsetkom nevinne ?!?!?!?!?!?!?!?!?
Bratia a sestry, uz prisiel cas. Zamysliet sa a zachovat sa podla vysledku zamyslenia. Ci prave v tom je problem ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.