zavist. zavist je k*rva. aj kamaratovi tako obcas prejdu auto, stava normalne s autom pritom. aj ked, je mozne v jeho pripade ze ho niekto nema rad lebo tam uz vela ludom vynadal za rozne veci ktore tu nebudem rozoberat
kazdopadne v mojom pripade neviem ani o jednej z tych moznosti...
presne co povedal landrower, ked som dotrepal C70, na druhy den som mal skrabnute dvere (prosim pekne v garazi).
vedla parkujuce auto to nebolo, majitela poznam velmi dobre, pomerne casto sa socializujeme.
my sme nasli preliaceny blatnik, proste niekto nevedel parkovat,
za stieracom listok s cislom ale cislo asi vymyslene lebo halali sa ozyvalo a co narobis tak jazdim s preliacenym
bezne skrabance uz ani nesledujem lebo sa to uz straca pri tolkych co tam su, aj tak ten lak je uz uplne v kybli na mojom aute
Mne nejaký zmrd poškriabal auto hneď na druhý deň, čo som ho kúpil. A odvtedy ešte 2x (za 4 mesiace) + taktiež 2x oškretý nárazník, lebo niekto zjavne nevie parkovať
Včera som šiel Praha - Brno, po cca 100km po diaľnici zrazu Astra G prestala ťahať, ako keby komplet vyplo motor, stále klesali otáčky aj pri podraďovaní. Tak sme zastali na boku na blikačky, vypli motor, naštartovali, chvíľu motor dával nejaký iný zvuk, bolo to pár sekúnd a potom už išlo auto normálne. Žiadna kontrolka nezasvietila. Motor je 1.7 diesel, rok cca 2001 .
Viete mi pls poradiť, čo by to asi také mohlo byť ?
Ďakujem
Brko
Naposledy upravil/-a Krutibrko v Ne 16. Nov, 2014, 11:57, upravené celkom 1 krát.
na nasom focuse II tdci bolo nieco podobne, vypnutie plynu pocas jazdy, clovek musel zastat vypnut motor znova nastartovat a slo sa dalej, zvuky ale neboli. Udajne to bol na prd palivovy filter ale nevidel som to a ci sa tomu da verit neviem.
Najviac sa mi to pacilo ked mi to spravilo pri obiehani auta do kopca ked som bol uz testne pred nim a chcel som sa zaradit. Oproti auto a ze plyn off. Neznasam naftu. Patri to do traktorov.
Bolo aj nebolo. Skrtiaca klapka je mechanicky komponent ako kazdy iny na aute a normalne cistenie mu len prospeje. Co je vsak zle, je cistenie kdejakymi agresivnymi sprejmi, ktore sa mozu dostat na senzory (TPS senzor), ci rozozrat tesnenia. Nehovoriac o tom, ze ked tam naozaj mechanicky olupas nejaky velky bordel, skonci to rovno vo valci. Dalsi problem novych aut je elektronicka klapka, kedy mozes zblbnut riadiacu jednotku (ked tam vrtis klapkou pri zapnutom aute; nie nastartovanom). Inak sa da cele to ustrojenstvo so skrtiacou klapkou demontovat a vycistit offline. U mna to drzi asi 4-5 srobov a su do toho pichnute 3 veci (otvorenie klapky, vaha vzduchu, motorcek volnobehu). Takto da vsetko pekne vycistit a vyligotanu klapku namontovat nazad.
Spinava klapka je vsak len vedlajsi produkt (zrejme) rozhrkaneho motora. Na nejakom smatlavom diesli sa tomu ani necudujem. Skontroluj si PCV ventil (malo by v nom hrkat, ked nim zatrasies). Ked mas uz vychrumany motor, tesniace kruzky na piestoch uz netesnia a bordel zo spalovacej komory sa prenasa do bloku motora. Odtialto sa PCV systemom nasava spat do sania a ide cez skrtiacu klapku na dalsie spalenie a potazmo do vyfuku. Cim viac rozhrkany motor, tym viac bordelu s olejovymi vyparmi ide na klapku a odtial ten mastny cierny humus.
PS: Nevravim, ze problem je v klapke, taky problem s vykonom som este neriesil. Len sa vyjadrujem k cisteniu klapky.
@Krutibrko: Mne to spravilo to isté, s tým rozdielom že som prichádzal na križovatku, a plyn nereagoval vôbec, ako keby som brzdil motorom. Hocičo som zaradil, vôbec nereagoval plyn. Prvý krať čistili klapku, druhýkrát to spravilo po roku od čistenia a vtedy ju vymenili za novú. Bolo to v autorizovanom servise, píšem čo mi menili. Odvtedy cca 5 rokov mi to už nespravilo vôbec.
k tomu cisteniu klapky, ja som pocul take cosi ze motor si sam steluje elektroniku podla veku motora a predpokladaneho zanesenia klapky, a ze ked ju vycistis tak potom zblbne elektronika kedze nebude vediet ze ma cistu klapku (a vraj teda po urcitych km sa to spravi ked uz RJ pochopi co je vo veci, pripadne ze na diag. sa da povedat RJ ze ma novu / cistu klapku)
takticka otazka:
na parkovisku je tabula vyhradeneho parkovania, cisla od 1 do 5. okrem cisla 3 je pri kazdom nejake ECV. na zemi je vsetkych 5 boxov vyznacenych bielym krizom. na 3ke ale mozem parkovat kedze nema pridelene ECV, vsak?