Teraz (trochu) vazne.
Ja k tomu pristupujem tak, ze mastering (a hlavne "mastering") neovplyvnim. Trieskat si hlavu o stol, ze moj oblubeny interpret vydal CD, ktore na hifine nie je pocuvatelne nema zmysel. V poslednych rokoch to riesim tak, ze veci, ktore ma bavia hudobne, ale na hifine su nepocuvatelne, pocuvam v praci na sluchadlach a v aute. Pripadne doma, ako podmaz, ked cosi robim. Ked mam cas na sustredene pocuvanie, vyberam si kvalitu. Zas ruku na srdce - kolko je toho casu, ze si clovek sadne na rit a v klude vypocuje jedno, alebo dve CD . . .
V mojom okoli poznam vela ludi, ktori sa snazia, aby im na aparature hralo vsetko. Od stareho rocku, cez orchester, po audiofilne nahravky. Aparatura, ktora zahra vsetko neexistuje a kto sa s tym co najskor zmieri, tym viac penazi usetri. Proste na Porsche nebudem obuvat najlacnejsie Barumky. Kvalita nahravky je klucova. Klucovejsia, ako kabliky, vseliake hejbatka, rozne podlozky pod kable, hroty a neviem este ake koniny
A cele to potom este "dotvori" miestnost - to je najhorsie. Da sa povedat, ze existuje urcita kvalitativna uroven komponentov, kde mozem ist uz do vesmirnych cisel v EURach a vysledok je iba ten, ze sa zmeni charakter zvuku. Zasadne rozdiely vyzmizikuje miesnost. To je snad najvacsia vyhoda sluchadiel - akustika sa neriesi.
filuS --> Ruku do ohna za to nedam. Mozes mat pravdu. Dotycny mal LCDcka, ale buh vi, mozno vtedy tocil aj o HE-6. Ja uz v tomto moc prehlad nemam. Sluchadla som uplne vypustil, takze v tejto oblasti je to vzdy len tak utrzkovite - extra pozornost tomu uz nevenujem.
andrejsvk --> By si mohol hodit do eteru nejaky typ na CD, co ste robili. Ti to skritizujem
![Beeee :P](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/bleh.gif)