vyber auta - final round
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
vyber auta - final round
Manzelkou som bol postaveny pred ultimatum najneskor zaciatkom roka zaobstarat si nove rodinne vozidlo (jedno z aut v rodine ktore som si zvykol poziciavat pre cesty ked potrebujem nalozit aj kocik trosicku nabural...).
Kriteria su:
- auto chcem nove, kedze sa nerad kamaratim s novymi ludmi (a vyhybam sa aj tym starym), a vobec nie s autoservisakmi (ale nic proti nim)
- priestornost, teda velky kufor, vela priestoru vzadu
- urcite benzinovy motor, dpf by som nevypalil ako je rok dlhy
- vykonovo mi naprosto vyhovuje volkswagenovske 1.6 TDI 77 kw (jazdene na Golf VI a VII a O2 dokopy mozno 20 tis. km, vykon mi nechybal ani v oktavke s plnym kufrom + 3 ludia cez donovaly, certovicu apod.), takze hladam podobny jadzny feeling, aj ked je mi jasne ze pri benzine krutak bude trosku chybat
- bol by som rad keby som nemusel strachovat ze mi auto ujebu ako celok alebo po castiach (svetla, spataky, riadiaciu jednotku apod.)
- nejaka taka schopnejsa vybava. elektronickych asistentov moc nemusim, ale potrpim si na lepsie audio, schopny palubny pocitac, parkovacie senzory aj v predu (zaujimave ze zadne mi nikdy nechybali, ale predok som uz niekolkokrat "nevytocil").
- cenovy limit je +/- 20.000, ale radsej teda ten minus
- pokles hodnoty ma netrapi, auto predavat na 99% nebudem, skorej darovat v ramci rodiny
Povodne som bol pevne rozhodnuty pre Zafiru B 1.8 - napriek starsiemu dizajnu a chybajucej 6-ke prevazila dobra cena, len kym som zistil ze to auto sa este dopredava uz za vlastne nedopredaval, takze som toto prepasol.
Pozeral som potom aj Zafiru Tourer, ale tam som nenasiel ziadny normalny benzinovy motor. 1.4 Turbo je vysoko pravdepodobne hlboko poddimenzovane na to auto, a 1.6 Turbo uz je drahe, na mna pravdepodobne aj zbytocne vykonne a pazrave. Inac auto celkom pekne.
Ford S-Max 1.6 Ecoboost je moj sen, zial cenovo je mimo limit, a vo forde nie ze mi zlavu nechceli dat, ale dokonca mam pocit ze strielali vyssie ceny ako su v cenniku.
Pozeral som aj Renault Grand Scenic, ale jediny benzin je 1.2 TCe, skusal som to v kratkom scenicu a z celej jazdy som mal velmi zly dojem, aj z auta aj z motora.
VW Touran by sa do limitu este nejako zmestil, ale podla vsetkeho sa predava este so starymi TSI motoromi EA111 so skakavymi opaskami (z rovnakeho dovodu som vylucil Seat Altea XL, ktore ma inac vybornu cenu).
Fordy C-max a Grand C-max a Mazda 5 nemaju vacsi kufor ako hocijake kombi, takze nevidim dovod o nich uvazovat.
Tak som zacal pozerat kombiky.
Na chvilu som sa ulakomil na Ford Mondeo (samorejme stare), ale zistil som ze na slovensku uz ziadny benzinovy model sa nenachadza.
Potom ostava len sedy segment C, ktory je vecerpavajuco zrhnuty v tomto teste http://www.autorevue.cz/megatest-11-kom ... vazadelnik
Za zmienku tam stoji akurat tak Seat Leon (VW, takze riziko ujebania, v realy maly kufor, moje nutkanie dokupit vsetok vybavu co ma v sebe LED cenu neumerne navysuje), I30/Ceed (ale to GDI nie je nejake svihadlo, a ked uz prekusnem priamovstrek prekusnem aj turbo), Civic (ako jediny zastupca s nepriamovstrekovym neturbovym motorom, ale vo vsetkom ostatnom auto vobec nevynika, navyse je drahe) a Ford Focus (papierovo najmensi kufor v reali je jeden z najvacsich, priestorovo este ujde).
Este som pozeral Golf Sportsvan, ale raz som ho uvidel nazivo, a je to asi jedno z najskaredsich aut ake som kedy videl (a je to VW, takze riziko ujebania).
_____________________________________________________________________________________________________________
Zaver: na dnesnom trhu sa neda kupit poriadny mobil (SD karty, display do 4,7", vykonny dualcore, velka baterka), ani poriadna telka (ziadna za neda nastavovat a upgradeovat cez webinterface bez zapnutia obrazovky), pracka (ktora by mala reportingovy system o realnych otackach, spotrebe vody a elektriny v realnom case a pod), budik do spalne (potrebujem s RJ45 konektorom a napajanim cez PoE - nasiel som iba toto ), ani stojata lampa ktoru by som vedel zapojit do LAN siete a regulovat svetlo bez toho ze by som musel vstavta od kompu). a ani auto... Zaroven som nasiel medzeru na trhu - tak ako sa tesim na modulatny phone ara, niekto by mal vymysliet modularne auto, kde zoberiem motor zo civica, narubem ho do leona, a na zadok este privarim zadok druheho leona, a vymenim vsetok elektroniku za nejaku cinu o ktorom nikto nepocul, aby si nerobil zalusk.
Zo vsetkych vymenovanych som najmenej proti nasiel na tom Focuse. Ked vsetkym utajim ze tam mam 1.0 Ecoboost tak sa mozno ani hambit nebudem velmi a mozno cely ten motor v sebe vytesnim a oklamem aj sam seba. Kazdopadne nenasiel som ziadne velke zavady ktorymi by ten motor trpel, a karbonovat bude asi kazdy priamovstrek... Este akurat tak rozmyslam ze pockam ake budu ceny faceliftovaneho modelu, mozno mi vyjde aj na 1.5 Ecoboost (ktory je ale novy motor s neprebadanymi problemami, navyse robeny pre cinanov....)
Tak co?
Kriteria su:
- auto chcem nove, kedze sa nerad kamaratim s novymi ludmi (a vyhybam sa aj tym starym), a vobec nie s autoservisakmi (ale nic proti nim)
- priestornost, teda velky kufor, vela priestoru vzadu
- urcite benzinovy motor, dpf by som nevypalil ako je rok dlhy
- vykonovo mi naprosto vyhovuje volkswagenovske 1.6 TDI 77 kw (jazdene na Golf VI a VII a O2 dokopy mozno 20 tis. km, vykon mi nechybal ani v oktavke s plnym kufrom + 3 ludia cez donovaly, certovicu apod.), takze hladam podobny jadzny feeling, aj ked je mi jasne ze pri benzine krutak bude trosku chybat
- bol by som rad keby som nemusel strachovat ze mi auto ujebu ako celok alebo po castiach (svetla, spataky, riadiaciu jednotku apod.)
- nejaka taka schopnejsa vybava. elektronickych asistentov moc nemusim, ale potrpim si na lepsie audio, schopny palubny pocitac, parkovacie senzory aj v predu (zaujimave ze zadne mi nikdy nechybali, ale predok som uz niekolkokrat "nevytocil").
- cenovy limit je +/- 20.000, ale radsej teda ten minus
- pokles hodnoty ma netrapi, auto predavat na 99% nebudem, skorej darovat v ramci rodiny
Povodne som bol pevne rozhodnuty pre Zafiru B 1.8 - napriek starsiemu dizajnu a chybajucej 6-ke prevazila dobra cena, len kym som zistil ze to auto sa este dopredava uz za vlastne nedopredaval, takze som toto prepasol.
Pozeral som potom aj Zafiru Tourer, ale tam som nenasiel ziadny normalny benzinovy motor. 1.4 Turbo je vysoko pravdepodobne hlboko poddimenzovane na to auto, a 1.6 Turbo uz je drahe, na mna pravdepodobne aj zbytocne vykonne a pazrave. Inac auto celkom pekne.
Ford S-Max 1.6 Ecoboost je moj sen, zial cenovo je mimo limit, a vo forde nie ze mi zlavu nechceli dat, ale dokonca mam pocit ze strielali vyssie ceny ako su v cenniku.
Pozeral som aj Renault Grand Scenic, ale jediny benzin je 1.2 TCe, skusal som to v kratkom scenicu a z celej jazdy som mal velmi zly dojem, aj z auta aj z motora.
VW Touran by sa do limitu este nejako zmestil, ale podla vsetkeho sa predava este so starymi TSI motoromi EA111 so skakavymi opaskami (z rovnakeho dovodu som vylucil Seat Altea XL, ktore ma inac vybornu cenu).
Fordy C-max a Grand C-max a Mazda 5 nemaju vacsi kufor ako hocijake kombi, takze nevidim dovod o nich uvazovat.
Tak som zacal pozerat kombiky.
Na chvilu som sa ulakomil na Ford Mondeo (samorejme stare), ale zistil som ze na slovensku uz ziadny benzinovy model sa nenachadza.
Potom ostava len sedy segment C, ktory je vecerpavajuco zrhnuty v tomto teste http://www.autorevue.cz/megatest-11-kom ... vazadelnik
Za zmienku tam stoji akurat tak Seat Leon (VW, takze riziko ujebania, v realy maly kufor, moje nutkanie dokupit vsetok vybavu co ma v sebe LED cenu neumerne navysuje), I30/Ceed (ale to GDI nie je nejake svihadlo, a ked uz prekusnem priamovstrek prekusnem aj turbo), Civic (ako jediny zastupca s nepriamovstrekovym neturbovym motorom, ale vo vsetkom ostatnom auto vobec nevynika, navyse je drahe) a Ford Focus (papierovo najmensi kufor v reali je jeden z najvacsich, priestorovo este ujde).
Este som pozeral Golf Sportsvan, ale raz som ho uvidel nazivo, a je to asi jedno z najskaredsich aut ake som kedy videl (a je to VW, takze riziko ujebania).
_____________________________________________________________________________________________________________
Zaver: na dnesnom trhu sa neda kupit poriadny mobil (SD karty, display do 4,7", vykonny dualcore, velka baterka), ani poriadna telka (ziadna za neda nastavovat a upgradeovat cez webinterface bez zapnutia obrazovky), pracka (ktora by mala reportingovy system o realnych otackach, spotrebe vody a elektriny v realnom case a pod), budik do spalne (potrebujem s RJ45 konektorom a napajanim cez PoE - nasiel som iba toto ), ani stojata lampa ktoru by som vedel zapojit do LAN siete a regulovat svetlo bez toho ze by som musel vstavta od kompu). a ani auto... Zaroven som nasiel medzeru na trhu - tak ako sa tesim na modulatny phone ara, niekto by mal vymysliet modularne auto, kde zoberiem motor zo civica, narubem ho do leona, a na zadok este privarim zadok druheho leona, a vymenim vsetok elektroniku za nejaku cinu o ktorom nikto nepocul, aby si nerobil zalusk.
Zo vsetkych vymenovanych som najmenej proti nasiel na tom Focuse. Ked vsetkym utajim ze tam mam 1.0 Ecoboost tak sa mozno ani hambit nebudem velmi a mozno cely ten motor v sebe vytesnim a oklamem aj sam seba. Kazdopadne nenasiel som ziadne velke zavady ktorymi by ten motor trpel, a karbonovat bude asi kazdy priamovstrek... Este akurat tak rozmyslam ze pockam ake budu ceny faceliftovaneho modelu, mozno mi vyjde aj na 1.5 Ecoboost (ktory je ale novy motor s neprebadanymi problemami, navyse robeny pre cinanov....)
Tak co?
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: vyber auta - final round
ty si moj clovek, az na tie auta (nejdem ti prehovarat do duse, ale 2011ka dieslova galaxy za 10k bez dph sa aj so servisom pocas lifetajmu zmesti do 20k aj keby si bol uplny blazon a "vyberat" VELKE auto medzi Sejatom Lejon, WV Golffom a Ford Galaxi je tak strasne jednoduche ; ano chapem tvoju socialnu nevrazivost). Zafiry su k mani s 1.8 bez turba a som presvedceny ze je to bez priamovstreku za necelych 15.000 s danou, ked sa ti tento system paci tak nevidim dovod preco nie.
Ecoboosty, tam vytriezvies a to ti vravi dlhorocny forďák, do toho by som nesiel i ked je pravda ze tie motory na zaciatku zivota (kupujes nove auto ze) chvilku vrndžia v pohode. Sranda pride az potom neskor.
Leon : zase az tak vela ich cmajznutych nebolo, 10 kusov v celej republike za posledny rok, pricom v bratislavskom kraji zmizlo tento rok len jedno jedine a aj to bol poistny podvod ktory ma sudnu dohru. Cize tejto stranky by som sa vobec nebal.
som zvedavy ako dopadnes, tvoju socialnu nevrazivost by si ale mohol nejako riesit. Musis mat co musis mat, okej beriem - neexistuje nejaky predajca s predvadzackou ? Kamošš kupit C-Max 1.6tédéí pred par rokmi za 18000 a pritom cenovka bola 26000, to konkretne auto mas na slovenskych weboch aj so znackami (grand c-max) - trikrat bolo pri mori este predtym ako ho mal prvy majitel na sebe napisane to je slusna zlavicka, mozno nieco podobne najdes aj ty. Len musis hladat, nie je to vec na dve minuty.
PS: jeden tip zadarmo, operativne leasingovky kupuju nove dieslove oktavie za mensiu cenu ako sudruh obcan kupi benzinovy raprd bez vybavy, takze aj tymto smerom poskusaj stastie. Jasne ze oni beru stovky az tisice unifikovanych vozidiel a komunikuju direkt s fabrikou, velakrat sa ale cez kamaratov podari naviest sa do takehoto systemu. Tiez mam zdarne priklady v mojom okoli, to sa bavime ze 19.990 -> 11.000 a taketo cisla...
PS2 : mas v rodine niekoho co ma firmu kde si mozes uplatnit DPHcku ? Hned si usetril 5000 pri nakupe 20.000 kcháru.
PS3 : s tou socialnou nevrazivostou fakt nieco rob. Su servisy kde sa mozes objednat cez internet, ale nechapem ludi co maju problemy telefonovat (radsej napisu sto sms, dvesto mailov, tristo fejsbuuk koko-kravin, styristo lajkov a podobne, to je ta moderna clovecenska doba). Doriti aj o vybere auta sa radis cez klavesnicu s ludmi co o tom hovno vedia, prepac ale si na kompjuterovom fore, nie medzi odbornikmi-konstruktermi. Kto ti tuto poskytne profesionalnu radu ohladne konstrukcie motorov a vozu samotneho ? Tak vidis...
Hanbit sa za 1.0 ekobuuust prilis netreba, vykon je velmi primerany, turbo nafuka co je treba, cely prieser tychto miniaturnych motorcekov je zivotnost. Ked na tom neplanujes vymienat olej kazdych 30.000km ale si pridupnes na 15.000km a viac ani milimeter, ked na tom nebudes tocit 400.000km dohromady alebo 100.000km rocne, tak ti autiak par rokov bude fungovat a potom je to vlastne uz ajtak jedno. Nemaj mindrak ze nemas doma stvorliter bez turba, to nie je dolezite v zivote.
Ecoboosty, tam vytriezvies a to ti vravi dlhorocny forďák, do toho by som nesiel i ked je pravda ze tie motory na zaciatku zivota (kupujes nove auto ze) chvilku vrndžia v pohode. Sranda pride az potom neskor.
Leon : zase az tak vela ich cmajznutych nebolo, 10 kusov v celej republike za posledny rok, pricom v bratislavskom kraji zmizlo tento rok len jedno jedine a aj to bol poistny podvod ktory ma sudnu dohru. Cize tejto stranky by som sa vobec nebal.
som zvedavy ako dopadnes, tvoju socialnu nevrazivost by si ale mohol nejako riesit. Musis mat co musis mat, okej beriem - neexistuje nejaky predajca s predvadzackou ? Kamošš kupit C-Max 1.6tédéí pred par rokmi za 18000 a pritom cenovka bola 26000, to konkretne auto mas na slovenskych weboch aj so znackami (grand c-max) - trikrat bolo pri mori este predtym ako ho mal prvy majitel na sebe napisane to je slusna zlavicka, mozno nieco podobne najdes aj ty. Len musis hladat, nie je to vec na dve minuty.
PS: jeden tip zadarmo, operativne leasingovky kupuju nove dieslove oktavie za mensiu cenu ako sudruh obcan kupi benzinovy raprd bez vybavy, takze aj tymto smerom poskusaj stastie. Jasne ze oni beru stovky az tisice unifikovanych vozidiel a komunikuju direkt s fabrikou, velakrat sa ale cez kamaratov podari naviest sa do takehoto systemu. Tiez mam zdarne priklady v mojom okoli, to sa bavime ze 19.990 -> 11.000 a taketo cisla...
PS2 : mas v rodine niekoho co ma firmu kde si mozes uplatnit DPHcku ? Hned si usetril 5000 pri nakupe 20.000 kcháru.
PS3 : s tou socialnou nevrazivostou fakt nieco rob. Su servisy kde sa mozes objednat cez internet, ale nechapem ludi co maju problemy telefonovat (radsej napisu sto sms, dvesto mailov, tristo fejsbuuk koko-kravin, styristo lajkov a podobne, to je ta moderna clovecenska doba). Doriti aj o vybere auta sa radis cez klavesnicu s ludmi co o tom hovno vedia, prepac ale si na kompjuterovom fore, nie medzi odbornikmi-konstruktermi. Kto ti tuto poskytne profesionalnu radu ohladne konstrukcie motorov a vozu samotneho ? Tak vidis...
Hanbit sa za 1.0 ekobuuust prilis netreba, vykon je velmi primerany, turbo nafuka co je treba, cely prieser tychto miniaturnych motorcekov je zivotnost. Ked na tom neplanujes vymienat olej kazdych 30.000km ale si pridupnes na 15.000km a viac ani milimeter, ked na tom nebudes tocit 400.000km dohromady alebo 100.000km rocne, tak ti autiak par rokov bude fungovat a potom je to vlastne uz ajtak jedno. Nemaj mindrak ze nemas doma stvorliter bez turba, to nie je dolezite v zivote.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: vyber auta - final round
V showroomoch robia casto podobne nevzdelani ludia ako tu - myslim ze robia v oblasti A, a vzdelanie maju na B (ked si to myslel tak ze tu si ITckari, a do aut sa nevyznajuu..)
Ano toto kupte to je pecka... oo rozmyslam aj nad focusom - to je este lepsie, sam ho mam a neviem si vynachvalit. Nadristaju 850 len aby to predali. Pozname..
Ano toto kupte to je pecka... oo rozmyslam aj nad focusom - to je este lepsie, sam ho mam a neviem si vynachvalit. Nadristaju 850 len aby to predali. Pozname..
Spoiler: ukázať
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: vyber auta - final round
mne tej lajftime vychadza na 3 vymeny DPF filtra, za predpokladu ze budem mat take stastie ze kupim auto ktore nema najazdene o nulu viac ako ma na tachaci a vsetky airbagy zaslepene po havarke. v pripade jazdenych fordov na slovensku vidim tipovanie ako mensi risk.mp3turbo napísal:ale 2011ka dieslova galaxy za 10k bez dph sa aj so servisom pocas lifetajmu zmesti do 20k aj keby si bol uplny blazon
ale urcite to auto nenasiel na nete, take auta idu hned po znamostiach na predaj. a tie predvadzacky ktore su dostupne pre beznych smrtelnikov sa s az takymi zlavami nepredavaju, to uz po tom clovek zvazi priplatit par stoviek za personalizovanu vybavu a pocit novoty.mp3turbo napísal:neexistuje nejaky predajca s predvadzackou ? Kamošš kupit C-Max 1.6tédéí pred par rokmi za 18000 a pritom cenovka bola 26000, to konkretne auto mas na slovenskych weboch aj so znackami (grand c-max) - trikrat bolo pri mori este predtym ako ho mal prvy majitel na sebe napisane
to iste co som pisal hore. v leasingovkach kontakty nemam, a ten cenovy rozdiel co pises zodpoveda tomu za co sa u nas odpredavaju leasovane auto po troch rokoch, 150 tis. kilometroch a troch vymenach oleja. samozrejme diesle.mp3turbo napísal:PS: jeden tip zadarmo, operativne leasingovky kupuju nove dieslove oktavie za mensiu cenu ako sudruh obcan kupi benzinovy raprd bez vybavy, takze aj tymto smerom poskusaj stastie. Jasne ze oni beru stovky az tisice unifikovanych vozidiel a komunikuju direkt s fabrikou, velakrat sa ale cez kamaratov podari naviest sa do takehoto systemu. Tiez mam zdarne priklady v mojom okoli, to sa bavime ze 19.990 -> 11.000 a taketo cisla...
@felipe: neviem co si chcel svojim prispevkom povedat. podla mna je clovek v showroome na to, aby cloveka ktory uz prejavil vaznejsi zaujem o auto chytil na aspon nejaku symbolicku zlavu. v tomto fordaci uplne zlyhavaju.
btw. cennik na nove focusy http://1drv.ms/1Fx8Abo rozdiel oproti starym je 500 eur, ale s tym 1.5 EB si robia asi srandu...
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: vyber auta - final round
1) tri vymeny DPFka mame okolo 350.000km uplne realne ; v tom lepsom pripade 550.000km a to s autom nenajazdis, to mi nehovor (a navyse by sa DPF muselo pokazit okamzite minutu po kupe). Inak nevadi ze DPFko nemusis kupovat nove v autorizaku ale ze sa da za 190eur PROFESIONALNE vycistit v Rakusku s papierom, zarukou na X mesiacov/kilometrov a tak ?
2) chalan nasiel zlavu na internete, uplne verejnu, vo forde nikoho nepozna. Aktualna ponuka co som teraz nasiel za dve minuty, vsetko autorizovani predajcovia, 2014ky a samozrejme fabricka zaruka : c-max dýcel namiesto 18.999 za 15.990,- ; ford focus 1.6d zlava 3500,-eur uz neviem z akej ceny ; mondejo 2013 namiesto 25000,- za 17500,- a tam este rozhodne bude dohoda ; dofrasa moj spolocnik z Dojčlandu dotiahol minuly rok uplne noveho S-Maksa za 20.000eur bez dph (cize 25.000 vratane dph) a ked pozeram cenovky tak vidim hrubo cez 30.000 na Slovensku so slabsim motorom... a to je triple facepalm. Vyvalit za sproste [pardon] esMaks tridsat papierov, aby som NEDOKAZAL po styroch rokoch za neho dostat 12.000, tak to teda nie, u mna nie ani nahodou. Ci mate vela penazi ludia a neviete co s nimi ?
WolgsVagen Prassat 2014 dva-nulla tédéí 18.400km komby jediny majitel, predava Porše authorized díler v Nitre (hood gde pallo myllo vella umyvalla) za 21500,- DOHODA, ma ich tam dva take na placi. Odpocet dph samozrejme je tam keby si nasiel v rodine moznost. Novy stal skoro "tricať papýrov" jag hovorá v Ňytre.
S tym leasingom... no chcel som ti napisat ze ti dam telefon na kamarata ale ten mi cez plece huka do hlavy ze on do toho nejde. Taxorry.
2) chalan nasiel zlavu na internete, uplne verejnu, vo forde nikoho nepozna. Aktualna ponuka co som teraz nasiel za dve minuty, vsetko autorizovani predajcovia, 2014ky a samozrejme fabricka zaruka : c-max dýcel namiesto 18.999 za 15.990,- ; ford focus 1.6d zlava 3500,-eur uz neviem z akej ceny ; mondejo 2013 namiesto 25000,- za 17500,- a tam este rozhodne bude dohoda ; dofrasa moj spolocnik z Dojčlandu dotiahol minuly rok uplne noveho S-Maksa za 20.000eur bez dph (cize 25.000 vratane dph) a ked pozeram cenovky tak vidim hrubo cez 30.000 na Slovensku so slabsim motorom... a to je triple facepalm. Vyvalit za sproste [pardon] esMaks tridsat papierov, aby som NEDOKAZAL po styroch rokoch za neho dostat 12.000, tak to teda nie, u mna nie ani nahodou. Ci mate vela penazi ludia a neviete co s nimi ?
WolgsVagen Prassat 2014 dva-nulla tédéí 18.400km komby jediny majitel, predava Porše authorized díler v Nitre (hood gde pallo myllo vella umyvalla) za 21500,- DOHODA, ma ich tam dva take na placi. Odpocet dph samozrejme je tam keby si nasiel v rodine moznost. Novy stal skoro "tricať papýrov" jag hovorá v Ňytre.
S tym leasingom... no chcel som ti napisat ze ti dam telefon na kamarata ale ten mi cez plece huka do hlavy ze on do toho nejde. Taxorry.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: vyber auta - final round
tak ok, mozno s predvadzackami mas pravdu, ja dieslaky apriori nepozeram. k tomu DPF: neviem co spravi s dieslovym motorom a dpf ked sa na nom najazdi 3-4 tisic km za stavu ze sa ten motor nezahrial ani raz na pracovnu teplotu, ale tipujem ze blahodarne ucinky to mat nebude. raz zacas ked dorazim zo sluzobky o 11-tej vecer, tak uz idem domov na firemnom a rano ho vraciam do roboty, a ked je vonku pod 5 stupnov tak sa mi nestalo ze by sa mi ten motor zahrial. nehovoriac o tom ze v aute mrznem. takze diesel naozaj nie...
Spoiler: ukázať
Re: vyber auta - final round
najprv si daj si otazku aka je kvalita slovenskej nafty!
mam na mysli podiel repkoveho oleja v nafte a co robi ten olej so vstrekovacmi
DPF sa potrebuje vypalovat, to znamena, ze po cca 20min. jazde ak uz je DPF naplnené, tak zacina proces cistenia
ak chodis na kratke trasy a motor poriadne nezohrejes, tak ho do 60000km znicis
uvazuj nad benzinom a stvorvalcom!!!
trojvalec ti vydzi od nova asi 150000km, potom je velka sanca, ze pojde...
na benzine jazdis drahsie ale mas menej starosti a vies si jeho zdravotny stav odsledovat na ktorejkolvek EK za 20min.
mam na mysli podiel repkoveho oleja v nafte a co robi ten olej so vstrekovacmi
DPF sa potrebuje vypalovat, to znamena, ze po cca 20min. jazde ak uz je DPF naplnené, tak zacina proces cistenia
ak chodis na kratke trasy a motor poriadne nezohrejes, tak ho do 60000km znicis
uvazuj nad benzinom a stvorvalcom!!!
trojvalec ti vydzi od nova asi 150000km, potom je velka sanca, ze pojde...
na benzine jazdis drahsie ale mas menej starosti a vies si jeho zdravotny stav odsledovat na ktorejkolvek EK za 20min.
Re: vyber auta - final round
Japoncici ta nelakaju? Kradnut sa to hadam nebude a taka Toyota Verso sa s benzinovou 1.6 predava za 17k a za dalsie tri si tam vies nabuchat asistentov aj plejstejšn pre decká. Alebo Avensis fkombiku mas za 20k a teraz maju ešte nejaku akciu na príslušenstvo a disky. Ak by ti hodili predvadzacku v benzine, tak mas vyhrate. Honda asi nestoji moc za rec, ti maju jedine Civic Tourer v oholenej vybave za 19k.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1950
- Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
- Bydlisko: Kittsee, Rakusko
Re: vyber auta - final round
Civic by mohol vyhoviet aj v standardnej verzii (nie kombik), kufor to ma velky a Magic seats su super vychytavka. Ak je na SK drahy, treba kuknut do CZ, co som chytil, tak okolo 450k Kc sa predavaju vo vybave sport s 1.8 benzinom. Ja by som len upozornil mozno na sedacky, mna v 8G Civicu z nich slusne boli chrbat uz po relativne kratkej trase (~150-200 km).
FVE 12.45 kWp V/Z
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: vyber auta - final round
skus toto rozvinut pls. co konkretne hrozi trojvalcu oproti 4 valcu? ze sa rozpadne z vybracii? dneska trojvalce realne dava len Ford a Peugot a kludne si viem predstavit ze v europe ich vela nejazdi ktora by mala cez 100. tis, takze reakcie ziadne. Inac fiat dava aj dvojvalce... do aut, nie do motoriekmoto-rr napísal:trojvalec ti vydzi od nova asi 150000km, potom je velka sanca, ze pojde...
ale hej, taka Mazda 3 kombi, ked niekoho napadne ho vyrobit. ale Mazda 6 kombi, ak ho po mne hodia za dvackuPapek napísal:Japoncici ta nelakaju?
Verso je rovnake ako Mazda 5 a C-Maxy. Kufrovo ako mensie kombi, nic moc. Na Avensis som zabudol, ale 1.6-ka je podla reciek letargicka aj v Aurise, a 1.8 uz stoji 23, a za 24 uz by som mohol mat 7-miestny S-Max (co je inac vyborna cena, ale nechcem ist na nulu s usporami).Papek napísal:Toyota Verso sa s benzinovou 1.6 predava za 17k a za dalsie tri si tam vies nabuchat asistentov aj plejstejšn pre decká. Alebo Avensis fkombiku mas za 20k a teraz maju ešte nejaku akciu na príslušenstvo a disky.
Rozposlal som nejake dopyty do ciech a Mondea combi 1.6 ecoboost po mne hadzu za 18-19, co ma vsetko so by som si mohol priat (mozno okrem Converse+ systemu, ale to nejako prekusnem). Akurat sa bojim vsetkych tych vybavovaciek okolo dovozu, to asi po robote vecer o siedmej nevybavim...
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: vyber auta - final round
zase nerobme z toho az taku sialenost, auto nekupujes dvakrat tyzdenne a kazdy tyzden, cize raz za sest rokov to podla mna v pohode prekusnes.
Jeden den dovolenky, pripadne niekomu zaplatit - aj na webe najdes kontakty na ludi ktori vybavuju prihlasenie. Ja osobne by som vsak moje papiere od uplne noveho vozu (i ked mondeo sa totalne nekradne) do ruk barsjakemu cudziemu tajtrlikovi nedal ani nahodou. Zase keby si mal vo svojej socialistickej sieti niekoho kto "robi s autami"... urcite vybavi.
Radsej si kupis za 23k nejaku sprostost tu na Slovensku len aby si nahodou nemusel "vybavovat" ? Inak ani s novym autom u nas to nie je uplne ruzove, neviem ako teraz ale moj foter ked trikrat kupoval auto tak musel ajtak ist na policajtov, proste nove auto mu firma/predajca neprihlasil. Cize mal tie iste veci na krku ako pri novom aute z Česka, akurat nemusel fyzicky ist do Ceska pre ten voz (co je usetreny jeden polden a mozes tam ist aj v sobotu pretoze salony su veeeelmi radi otvorene aj v sobotu).
Jeden den dovolenky, pripadne niekomu zaplatit - aj na webe najdes kontakty na ludi ktori vybavuju prihlasenie. Ja osobne by som vsak moje papiere od uplne noveho vozu (i ked mondeo sa totalne nekradne) do ruk barsjakemu cudziemu tajtrlikovi nedal ani nahodou. Zase keby si mal vo svojej socialistickej sieti niekoho kto "robi s autami"... urcite vybavi.
Radsej si kupis za 23k nejaku sprostost tu na Slovensku len aby si nahodou nemusel "vybavovat" ? Inak ani s novym autom u nas to nie je uplne ruzove, neviem ako teraz ale moj foter ked trikrat kupoval auto tak musel ajtak ist na policajtov, proste nove auto mu firma/predajca neprihlasil. Cize mal tie iste veci na krku ako pri novom aute z Česka, akurat nemusel fyzicky ist do Ceska pre ten voz (co je usetreny jeden polden a mozes tam ist aj v sobotu pretoze salony su veeeelmi radi otvorene aj v sobotu).
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: vyber auta - final round
Prihlasenie sa da vybavit "na kluc". Su firmy, ktore sa na to specializuju. Neverim, ze v svojom okoli znamych nenajdes niekoho, komu sa da doverovat a za rozumny poplatok ti to vybavi. Ja som tento rok tiez kupoval auto dovezene z vonka, do ruky som dostal papiere tak, ze som si siel uz len zobrat na fizliaren znacky.
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: vyber auta - final round
vsak nehovorim ze to nejdem vybavit, len ze sa toho trosku obavam, ale v principe to mam nastudovane,pred par rokmi som daval zapisovat taznu gulu do TP, toto vyzera byt to iste len treba k tomu este STK, EK a KO. Navyse jedno auto je v brne, a okolo chodim celkom casto
Spoiler: ukázať
Re: vyber auta - final round
trojvalec ti vydzi od nova asi 150000km, potom je velka sanca, ze pojde...
kamatar, ktory robi EK tak tiez nadáva na trojvalce, lebo su vacsinou zle
tam kde sa setri, tak necakaj kvalitu
turba sa musia davat do benzinov na prikaz EU, je to podobne ako u dieslov DPF
takze trojvalec s turbom alebo bez je zle!
trojvalce su tu dlho, akurat nie s turbommolnart napísal:molnart napísal:skus toto rozvinut pls. co konkretne hrozi trojvalcu oproti 4 valcu? ze sa rozpadne z vybracii? dneska trojvalce realne dava len Ford a Peugot a kludne si viem predstavit ze v europe ich vela nejazdi ktora by mala cez 100. tis, takze reakcie ziadne. Inac fiat dava aj dvojvalce... do aut, nie do motoriek
kamatar, ktory robi EK tak tiez nadáva na trojvalce, lebo su vacsinou zle
tam kde sa setri, tak necakaj kvalitu
turba sa musia davat do benzinov na prikaz EU, je to podobne ako u dieslov DPF
takze trojvalec s turbom alebo bez je zle!
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: vyber auta - final round
>> takze trojvalec s turbom alebo bez je zle!
ano, isteze a rozhodne, su to najlacnejsie sracky co existuju. Setri sa kde sa len da, prijimaju sa obrovske a nenormalne, nezdrave technologicke kompromisy, no co z toho asi tak moze vzniknut... bordel, nespolahlivost, hnus. Neargumentujte ze ste uz poculi o niekom komu trojvalec funguje 100.000km, to ma nevzrusuje - vzrusuje ma ale to ze mojim kamaratom po 27.000km opravuju DSG prevodovky, ze im pred dosiahnutim 30.000km svietia kontrolky motorov, ze pred 40.000km od novoty maju uz namontovane druhe slimaky, ze 80.000km zacina byt bezna hranica na vymenu vstrekovacov na TSI benzinoch... vzrusuje ma to ze americky hladny motor 5.7i osemvalec jazdi na LPG skoro na cent rovnako draho v DVOJNASOBNE TAZSOM A VACSOM AUTE S AUTOMATOM [!!!] NA 20" PNEU ako supernamakana Fabia 1.2tsi pardon htp (priamovstrek je tam rovnaky) ktora sa na LPG prerobit neda (respektive da, s obrovskymi kompromismi a rozpadne sa este skor ako bez neho). Povacsine s pritomnostou vyvazovacieho hriadela aby ten hnus nevyskocil spod kapoty... cele zle. Otras. Proti prirode. Neštíš tak ze stojis na hlave lebo je to proste blbost, a takisto ani lavy-pravy-stredny hrncek koncepcia nemala prist [velmi dobre chapem preco vyvojari NECHCELI ist cestou stvorhrncov akurat s mensim vrtanim alebo zdvihom, proste objem 0.52 litra na sesthrnci a ani stvorhrnci nespravime].
>> turba sa musia davat do benzinov na prikaz EU
vobec nie - tentokrat je v tom EU nevinne, to uzivatelia vyrobcov do tohoto tlacia. Predpokladam ze by si ujukal od rozkose keby ti dnes predavali novu skodu oktavia 1.2i s 41kW, ze ? Pouzival by si kazdodenne kardiostimulator od neprekonatelneho zrychlenia ? No vidis to... kombinacia tlaku na znizovanie emisii plus poziadavka zakaznikov je vysledok trojvalec s miniaturnym objemom a turbom k tomu. Ina cesta k dosiahnutiu akeho-takeho vykonu proste neexistuje - vlastne existuje, dokaz zmenit energeticku vytaznost paliva zo sucasnych radovo 40% na dvojnasobok a garantujem ti ze do dvoch mesiacov si najbohatsi clovek na svete. Lebo my to sproste palivo vieme len podpalit a nic ine... to je vcelku slabota ze ?
No co, ake auto si vybral ? Do Brna to mas hodinku cesty, naspat tiez, u predajcu hodinku... to su tri dohromady.
ano, isteze a rozhodne, su to najlacnejsie sracky co existuju. Setri sa kde sa len da, prijimaju sa obrovske a nenormalne, nezdrave technologicke kompromisy, no co z toho asi tak moze vzniknut... bordel, nespolahlivost, hnus. Neargumentujte ze ste uz poculi o niekom komu trojvalec funguje 100.000km, to ma nevzrusuje - vzrusuje ma ale to ze mojim kamaratom po 27.000km opravuju DSG prevodovky, ze im pred dosiahnutim 30.000km svietia kontrolky motorov, ze pred 40.000km od novoty maju uz namontovane druhe slimaky, ze 80.000km zacina byt bezna hranica na vymenu vstrekovacov na TSI benzinoch... vzrusuje ma to ze americky hladny motor 5.7i osemvalec jazdi na LPG skoro na cent rovnako draho v DVOJNASOBNE TAZSOM A VACSOM AUTE S AUTOMATOM [!!!] NA 20" PNEU ako supernamakana Fabia 1.2tsi pardon htp (priamovstrek je tam rovnaky) ktora sa na LPG prerobit neda (respektive da, s obrovskymi kompromismi a rozpadne sa este skor ako bez neho). Povacsine s pritomnostou vyvazovacieho hriadela aby ten hnus nevyskocil spod kapoty... cele zle. Otras. Proti prirode. Neštíš tak ze stojis na hlave lebo je to proste blbost, a takisto ani lavy-pravy-stredny hrncek koncepcia nemala prist [velmi dobre chapem preco vyvojari NECHCELI ist cestou stvorhrncov akurat s mensim vrtanim alebo zdvihom, proste objem 0.52 litra na sesthrnci a ani stvorhrnci nespravime].
>> turba sa musia davat do benzinov na prikaz EU
vobec nie - tentokrat je v tom EU nevinne, to uzivatelia vyrobcov do tohoto tlacia. Predpokladam ze by si ujukal od rozkose keby ti dnes predavali novu skodu oktavia 1.2i s 41kW, ze ? Pouzival by si kazdodenne kardiostimulator od neprekonatelneho zrychlenia ? No vidis to... kombinacia tlaku na znizovanie emisii plus poziadavka zakaznikov je vysledok trojvalec s miniaturnym objemom a turbom k tomu. Ina cesta k dosiahnutiu akeho-takeho vykonu proste neexistuje - vlastne existuje, dokaz zmenit energeticku vytaznost paliva zo sucasnych radovo 40% na dvojnasobok a garantujem ti ze do dvoch mesiacov si najbohatsi clovek na svete. Lebo my to sproste palivo vieme len podpalit a nic ine... to je vcelku slabota ze ?
No co, ake auto si vybral ? Do Brna to mas hodinku cesty, naspat tiez, u predajcu hodinku... to su tri dohromady.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.