Kriteria su:
- auto chcem nove, kedze sa nerad kamaratim s novymi ludmi (a vyhybam sa aj tym starym), a vobec nie s autoservisakmi (ale nic proti nim)
- priestornost, teda velky kufor, vela priestoru vzadu
- urcite benzinovy motor, dpf by som nevypalil ako je rok dlhy
- vykonovo mi naprosto vyhovuje volkswagenovske 1.6 TDI 77 kw (jazdene na Golf VI a VII a O2 dokopy mozno 20 tis. km, vykon mi nechybal ani v oktavke s plnym kufrom + 3 ludia cez donovaly, certovicu apod.), takze hladam podobny jadzny feeling, aj ked je mi jasne ze pri benzine krutak bude trosku chybat
- bol by som rad keby som nemusel strachovat ze mi auto ujebu ako celok alebo po castiach (svetla, spataky, riadiaciu jednotku apod.)
- nejaka taka schopnejsa vybava. elektronickych asistentov moc nemusim, ale potrpim si na lepsie audio, schopny palubny pocitac, parkovacie senzory aj v predu (zaujimave ze zadne mi nikdy nechybali, ale predok som uz niekolkokrat "nevytocil").
- cenovy limit je +/- 20.000, ale radsej teda ten minus
![wink ;)](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/wink.gif)
- pokles hodnoty ma netrapi, auto predavat na 99% nebudem, skorej darovat v ramci rodiny
Povodne som bol pevne rozhodnuty pre Zafiru B 1.8 - napriek starsiemu dizajnu a chybajucej 6-ke prevazila dobra cena, len kym som zistil ze to auto sa este dopredava uz za vlastne nedopredaval, takze som toto prepasol.
Pozeral som potom aj Zafiru Tourer, ale tam som nenasiel ziadny normalny benzinovy motor. 1.4 Turbo je vysoko pravdepodobne hlboko poddimenzovane na to auto, a 1.6 Turbo uz je drahe, na mna pravdepodobne aj zbytocne vykonne a pazrave. Inac auto celkom pekne.
Ford S-Max 1.6 Ecoboost je moj sen, zial cenovo je mimo limit, a vo forde nie ze mi zlavu nechceli dat, ale dokonca mam pocit ze strielali vyssie ceny ako su v cenniku.
Pozeral som aj Renault Grand Scenic, ale jediny benzin je 1.2 TCe, skusal som to v kratkom scenicu a z celej jazdy som mal velmi zly dojem, aj z auta aj z motora.
VW Touran by sa do limitu este nejako zmestil, ale podla vsetkeho sa predava este so starymi TSI motoromi EA111 so skakavymi opaskami (z rovnakeho dovodu som vylucil Seat Altea XL, ktore ma inac vybornu cenu).
Fordy C-max a Grand C-max a Mazda 5 nemaju vacsi kufor ako hocijake kombi, takze nevidim dovod o nich uvazovat.
Tak som zacal pozerat kombiky.
Na chvilu som sa ulakomil na Ford Mondeo (samorejme stare), ale zistil som ze na slovensku uz ziadny benzinovy model sa nenachadza.
Potom ostava len sedy segment C, ktory je vecerpavajuco zrhnuty v tomto teste http://www.autorevue.cz/megatest-11-kom ... vazadelnik
Za zmienku tam stoji akurat tak Seat Leon (VW, takze riziko ujebania, v realy maly kufor, moje nutkanie dokupit vsetok vybavu co ma v sebe LED cenu neumerne navysuje), I30/Ceed (ale to GDI nie je nejake svihadlo, a ked uz prekusnem priamovstrek prekusnem aj turbo), Civic (ako jediny zastupca s nepriamovstrekovym neturbovym motorom, ale vo vsetkom ostatnom auto vobec nevynika, navyse je drahe) a Ford Focus (papierovo najmensi kufor v reali je jeden z najvacsich, priestorovo este ujde).
Este som pozeral Golf Sportsvan, ale raz som ho uvidel nazivo, a je to asi jedno z najskaredsich aut ake som kedy videl (a je to VW, takze riziko ujebania).
_____________________________________________________________________________________________________________
Zaver: na dnesnom trhu sa neda kupit poriadny mobil (SD karty, display do 4,7", vykonny dualcore, velka baterka), ani poriadna telka (ziadna za neda nastavovat a upgradeovat cez webinterface bez zapnutia obrazovky), pracka (ktora by mala reportingovy system o realnych otackach, spotrebe vody a elektriny v realnom case a pod), budik do spalne (potrebujem s RJ45 konektorom a napajanim cez PoE - nasiel som iba toto
![facepalm :facepalm:](https://pretaktovanie.sk/images/smilies/facepalm.gif)
Zo vsetkych vymenovanych som najmenej proti nasiel na tom Focuse. Ked vsetkym utajim ze tam mam 1.0 Ecoboost tak sa mozno ani hambit nebudem velmi a mozno cely ten motor v sebe vytesnim a oklamem aj sam seba. Kazdopadne nenasiel som ziadne velke zavady ktorymi by ten motor trpel, a karbonovat bude asi kazdy priamovstrek... Este akurat tak rozmyslam ze pockam ake budu ceny faceliftovaneho modelu, mozno mi vyjde aj na 1.5 Ecoboost (ktory je ale novy motor s neprebadanymi problemami, navyse robeny pre cinanov....)
Tak co?