vyber auta - final round

Diskusie o automobiloch, dopravných predpisoch, motocykloch, a iných témach súvisiacich s dopravou.
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6793
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: vyber auta - final round

Príspevok od používateľa molnart »

mp3turbo napísal: vzrusuje ma ale to ze mojim kamaratom po 27.000km opravuju DSG prevodovky, ze im pred dosiahnutim 30.000km svietia kontrolky motorov, ze pred 40.000km od novoty maju uz namontovane druhe slimaky, ze 80.000km zacina byt bezna hranica na vymenu vstrekovacov na TSI benzinoch...


a este mozes specifikovat ktore z toho sa tyka trojvalcov ako takych? pokial viem trojvalec TSI (zatial) neexistuje. to ze motor HTP je taky aky je to vsetci vedia, ale stale sa mi tomu nechce verit ze je zly prave preto ze je to trojvalec.

inac este turbo nebude to tym ze sa pohybujes medzi samymi autoservisakmi kde samozrejme chodia len tie problemove auta, a o tych bezproblemovych nevies?
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: vyber auta - final round

Príspevok od používateľa mp3turbo »

ta posledna veta plati - akurat nielen pre servisy, ale vidim ako chodia kamarati/kolegovia so zvesenymi hlavami. Polo 1.2htp dsg, nove, 27.000km, padnuta prevodovka. Po oprave dva tyzdne kontrolka motora. Panicka je velmi spokojna s vozikom, ide kupit nove... audi a2, s motorom 1.2htp. Gratulujem. Managerka, to radsej nechcem vidiet tie jej rozhodnutia v praci.

Kazda jedna vec z hentoho bola o trojvalci htp. Padnute vstrekovace platia aj pre TSI/TFSI.

HTP ? Hroznejsia konstrukcia v historii automobilizmu FAKT ASI NEBOLA. Snazim sa spomenut na nieco co bolo postavene horsie - nie, nedari sa mi. Ten motor ma tak sialene vela konstrukcnych chyb - bavime sa o tej srande co chodila doteraz, co nastupuje teraz vo Fabiach3 nepoznam a este sa to len musi ukazat - ze to snad ani neni mozne. Keby ho studenti mediciny vytvorili pocas velkej prestavky s tromi promile krvi v alkohole (ci naopak?), tak by to NEMOHLI tak dosrat.

Tam je problem hadam uplne vsetko. Je to sialene nadlho (aj tak tento prispevok bude hodne dlhy), ale proste fakt. Rozmyslam co tam NIE JE cisty prieser - hadam tak asi alternator. A aj ten pouziva podradne loziska. Ked ten motor jeden jediny raz rozoberies... zlaknes sa. Normalne ked sa nezamyslis a neposkrabes na plesine ze kuwwwa jak je toto mozne vypustit z fabriky von... tak potom uz neviem.

Cele je to proste marna snaha vytvorit nieco lacne. Lacne, lacne, lacne, chapes ? Lacne. Najlacnejsie ako to len ide.
To proste nemoze byt najlepsie. Najkvalitnejsie.


Ekoboost. Parada. Chvalia sa tym ze zmensili steny medzi valcami. Uz by som utekal len by sa za mnou tak prasilo. Chvalia sa tym ze od 100 koni do 125 koni nemaju ziadnu HW zmenu, len riadiacu jednotku a jej software. Tak by som bol daleko ze by ma uz nebolo vidiet. Sa mi zda ze litrikovy vykon 125 koni este NIKDY NIKOMU NIC DOBRE NEPRINIESOL V HISTORII. Nikdy. A to bez snahy o sialeny daunsajzink a co najlacnejsie vsetko co sa len da. Hlinikova hlava, liatinovy blok (lebo je to lacnejsie). Este furt by som pridaval jak by som utekal prec. Kedze ten motor je tak sialene prtavy ze sa podorysne zmesti na list A4 (uz by som bol v inej galaxii) tak tito fesaci MUSELI zaintegrovat vyfukove zvody do hlavy sakra aby ich mohli chladit vodou, inak by to nevydrzali (tipni si ci teraz vydrzia). Dva oddelene chladiace okruhy, dva nezavisle termostaty. Tu sa uz setrilo natolko, ze ani vyvazovacie hriadele sa nezmestili do ceny (uz by som bol v inom vesmire, nieze galaxii), a oni este zahlasia ze taketo hriadele by inak zvysovali hmotnost, trenie, spotrebu a blablabla.

Och boze. Takze namiesto tohoto pouzijeme inu technicku kravinu, nadavaju tomu "zamerne nevyvazeny zotrvacnik". Koho prosim ? To bude velmi spolahlive a rozhodne prispeje k dlhodobej zivotnosti, mozno vies co sa deje ked zamerne nevyvazis dvojhmotu na spojke alebo ked ju nahradis jednohmotou. Aha, rozvodovy remen je namoceny do oleja - oficialne preto lebo sa predlzuje jeho zivotnost (PARADA ! Vymena rozvodov kazdych 680.000km alebo 300 rokov, cokolvek pride skor), a "lepšie odoláva rázom pri meniacej sa záťaži motora". Akej zatazi, preboha, toto je JEDNA NULA NIC liter, kriste toto nie je sestlitrovy benzin s dvomi turbami ! Inteligentny alternator. Vies co to znamena ? Ja sa tesim. Este sme nezacali o turbe co toci cez stvrt miliona otacok za minutu a jeho mazani. Jeho velkosti, na to aby ho henten prdavy motor s prdavymi vyparmi do vyfuku roztocil, to turbiatko bude tak KRPATE ze ho schovas do dlani. Male turbicko so sialenymi otackami a sialenym pretlakom (kde su tie krasne casy ked 1.9tdi 96kW tlacilo 1.2 baru, v roku 2007 tlacili 2.0tdi 125kW skoro 1.7 baru, pre porovnanie Porše GT3 tlaci 2.0 baru dobre ? Chces si tipnut kolko tlacia tieto miniaturne turbítka ? Ja to nevidim ako dobry napad. Motorcek Renaulot 1.5d tlaci 1.7 baru. Voyager 2.5d mojej starej s "vykonom" 104kW tlaci 1.0 baru a turbo je trikrat vacsie ako Sharanove turbo, ocakavam zhruba 5x vacsie ako Ekobuust turbiatko, nema vnutornu regulaciu a jeho tlak diriguje primitivny vonkajsi ventil. Chces si tipnut ktore vydrzi viac ? Chces si tipnut preco si nikdy v zivote na ziadnom fore nevidel temu "vypina sa mi turbo na Voyageri" ? Chces si tipnut preco v autorizaku na Zlatych Pieskoch nevedia ako sa meni turbo ? Lebo to nikdy nerobili. Ked som tam bol na zdravotnej prehliadke (dve eura jesenna akcia s diagnostikou), kukal na mna chlap jak sprosty ked som sa ho pytal... ze kolko vydrzia turba. A rehotali sa traja co tam boli okolo. Ze toto neni Wolcgangen.

Aha ano, dalsia chvala do vlastnych ekobuust radov - rozvodovy remen (SMYKLAVY OD OLEJA) NEPOTREBUJE ZIADNE NAPINACIE ZARIADENIE !! Prelozene : usetrili sme na com sa len dalo, vratane dvoch koliecok. Good luck, ked sa ten remienok co len trosicku opotrebi a jeho zuby nebudu dokonale na stotinu milimetra, ten rozvod proste preskoci. Chces sa so mnou stavit ? Remen je smyklavy a nic ho nenapina.

Pockaj, zamyslim sa. Co sa moze stat ? Nezbaudnime na marketingovu sra.cku v podobe drystov o VELKORYSEJ OLEJOVEJ NAPLNI 4.1 litra. Styri litre. "Už tento samotný fakt by mal prezrádzať, že to konštruktéri so životnosťou trojvalca myslia naozaj vážne." - zrejme v porovnani s fabiou jedna-dva. Chudak moj 15rocny voyager ktory ma sedem litrov oleja, ten ma co ? Raketovy pohon ? A 16.6 litra chladiacej kvapaliny. Jasne ze sa pochvalime ze olejove cerpadlo ekobuusta ma premenlivy vykon... co to znamena ? "Ak to motor nepotrebuje, nemaže na plný výkon a motoru odčerpáva menej energie."

Cize uz setrime aj na mazani motora olejom. What a fantastisch pokrok !!!!

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !! Pomoooooooooooooooooooooooc !!

Nie a nie a nie ani za svet. Spotreba v testoch 6.5 litra Bratislava-Modra, to som mal doriti pred 15 rokmi na predpotopnej Oktavii a ekvivalent dosiahnem DNES na AKOMKOLVEK TROJlitrovom automatickom aute ked pojdem na plyn. Pardon, urazka trojlitra - ked pojdem PREDPISOVO do tej Modry ako oni isli (inak som Šenkvičár keby sa dakto pýtal), tak pojdem za desat litrov plynu, cize akokeby 5 litrov benzinu. Tieto priamovstrekovacie potvory na lpg/cng neprerobis respektive ked to skusis, si samovrah pretoze s tym nikto nema seriozne dlhodobe skusenosti.

Mozno si pochopil ze tym hypermodernym chrchlam neviem prist na chut. Och nie, to len zdanie klame :)

Chlapec, prepac ale doteraz som sa zdrziaval ako sa len dalo : preco si preboha nekupis poriadny dvojrocny voz a nevyseres sa na tieto hyperprditka ? Do dvadsat litrov sa TCO cize obstaranie+servis nedostanes, budes mat daleko vacsie auto, zrejme aj lepsiu vybavu, prestiznejsiu triedu, vsetko. Chces vacsie auto, nehladas vyber medzi Corsou a Fiestou, proste si zober nieco normalne a neries. Kriste teraz mali fesaci na predaj 2010tku alhambru, dýclovú (viem ze dycel nechces, toto neriesme), nezavisle kurenie, 7000eur bez dph (co to je, 8400eur s danou). NIKDY V ZIVOTE TO AUTO NEDOTLACIS, TO SA NEDA, DO 20.000 NA PENIAZE. NIKDY. A nemusis riesit ci Civic combi, alebo Focus combi, kde mas o tri centimetre viac alebo menej miesta. Ked nemas dukaty a hladas nejaky kompromis za 6000eur, tak najdes vselico. Ked mas dvadsat litrov co chces dat do auta, musis mat preboha nebetycnu paradu a nebudes onanovat nad trojvalcami jedna-dva alebo jedna-tri, proste chod, kup si volaco PORIADNE a mas. Trojrocny Superbé combi, jedna-sest dýcel chrchel, 12000eur s danou, do dvacky to nedotlacis so servisom (bacha aby ti ho neuyebali, okamzite zeder). A je rozdiel dat dnes na stolik dvanast a v priebehu roka dvojku na servis, potom dalsi rok dalsiu dvojku na servis, potom dalsi rok dalsiu dvojku na servis, ako dnes polozit dvacku na stol ze zbohom uz vas neuvidim.

Dalsia nezanedbatelna vec : ked dnes kupis novy tragac za 20, po piatich rokoch z neho mas 6 tisic. No nech 7. Nechci aby som sa pozrel na ceny 5rocnych focusov, dobre ? Cize si prerobil 13 tisic na hodnote auta. Ked si kupis ten posraty bésuperbé 2011, tak o 5 rokov ho budes predavat za 5ku, skor sestku uplne v pohode (kukni inzeraty za kolko su napisane 2006ky superby cize dnesne 8rocne vozy, velmi dobre to aproximuje aka bude situacia na trhu potom). Na hodnote si teda prerobil sest az sedem tisic, NAMIESTO TRINAST/STRNAST. Len za ten rozdiel to auto mozes servisovat a servisovat a servisovat... takto si doteraz nerozmyslal, ze nie ? Proste urobis future obchod : vytrejduješ prachy co rozhodne stratis na hodnote auta za hodnotu servisu. A co ? Ak servis nebudes potrebovat v tej miere, usetril si kvanta a vozil si sa v daleko vacsom, prestiznejsom aute, zrejme bezpecnejsom, castokrat vo vacsej/lepsej vybave.

Dobre, viem ze tymto sposobom si nechcel - pardon, snazil som sa zadrzat ako sa len dalo a tusim tri dni mi vcelku islo. Ale ked vidim hentie prďoly, tak sa mi otvara žabykláč vo vreckach. Aby si ma chapal, pokrok musi byt, isteze, nehovorim ti aby si kupil Ladu 2103. Ja mam vyhrady len proti tym sprostym motorom... nemam ziadnu vyhradu voci focusu 2014, civicu 2014, dokonca nemam vyhradu ani voci fabii alebo oktavii 2014. Len tie motory... Na prvej strane som napisal ze ked kupis novy verkel, mas tam zaruku, pisal som ze objektivne uznavam ze to hadam tych 80.000km az 140.000km vydrzi a ked nahodou nie, tak to mas v zaruke a padnuty motor ti musia vymenit (musia nemusia, 140k km nedavaju zaruku vsetci)... vies take veci ma vzrusuju ... mozno ten motor nepadne...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: vyber auta - final round

Príspevok od používateľa mp3turbo »

pekne, turbo, pekne, uz zase ty ch.uj ...

Sefko, dolezity faktor : teraz mas Fabiu ktora je konstrukcne rocnik 2001. Akekolvek dvoj/trojrocne auto si kupis, bude to konstrukcia z rokov radovo 2007-2009, mozno 2010 podla konkretneho modelu. Cokolvek to bude, je to pre teba obrovsky skok vpred. Len aby tam bola aj ta kvalita... trosku...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6793
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: vyber auta - final round

Príspevok od používateľa molnart »

mp3turbo napísal: Chlapec, prepac ale doteraz som sa zdrziaval ako sa len dalo : preco si preboha nekupis poriadny dvojrocny voz a nevyseres sa na tieto hyperprditka ?
nechod na mna zasa s bajnymi autami predvadzackami s 80% zlavou apod. otvor autobazar.eu a zadaj tam filter na combi+mpv, rok vyroby od 2011, max. cena 15.000, benzin, min. vykon 90 kw, min. objem motora 1400 a zaskrtni klimu a palubni pocitac (dal by som link ale je prilis dlhy a forum ho nezoberie). momentalne vyhodi mi to 97 aut, z coho vacsina je ceed a i30. ked zaskrtnem aj 1. majitel, v zaruke a kupene v SR tak mi to ukaze cele 4 auta. a este ak zadam iba sukromnu inzerciu, tak mi vypise 2 auta, ktore su v skutocnosti tiez autobazar

sam pises v kazdom druhom prispevku ze cez autobazar nie je sanca kupit normalne auto 3x neprekotene a normalne sukromne auta idu na predaj v rodine medzi alebo kolegami ovela skor ako to vobec majitela napadne predat. neber to v zlom, cenim si tvoje rady, ale je to take ako keby si cloveku co sa stazuje ze malo zaraba by si vynadal ze co sa nezamestna ako generalny riaditel orangu
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: vyber auta - final round

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> sam pises v kazdom druhom prispevku ze cez autobazar nie je sanca kupit normalne auto 3x neprekotene

to som uz dlho nepisal... hadam sa nejake najdu. A ty hadam tiez mas nejakych kolegov a kamaratov, nemas ?
Inak pozeral som tie inzeraty, vcelku slusna tragedia :( co s tym spravis ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5777
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: vyber auta - final round

Príspevok od používateľa felipe25 »

turbo ma vo vacsine pravdu :)

ale pravda je aj ta, ze take auto - normalne, 2rocne nikto nepredava. preco? lebo nieje chuj, aby prisiel o 5-6 tisic len tak za nic.
a prevadzacky? srandujeme? ako sa chodi na predvadzacich kusoch? kolkym "tiezzaujemcom" auto zdochne, vytacaju ho lebo soferovali len svoje auto, a nemaju sajnu kde zabera spojka.... predvadzacku by som ja osobne nikdy nevzal, kym by mi na nu nedalo zaruku min 6rokov s tym, ze cokolvek co mohla sposobit zla jazda pocas predvadzacok mi opravia.

ked mi raz jeden predajca povedal ze on jazdi na predvadzacke, lebo svoje auto ma v servise ta si hovorim, ta to musi byt jazda.

a cez inzerat clovek musi mat stastie, aby sa dostal k fajnovemu, neotocenemu autua pod. podla mna, take auto preda clovek len znamenu, a ked ho daju do bazaru, ani HO NEfotia, lebo okamzite maju zaujemcu /znamy majitela a pod./
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
Používateľov profilový obrázok
molnart
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 6793
Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
Bydlisko: Bratislava/Samorin

Re: vyber auta - final round

Príspevok od používateľa molnart »

felipe25 napísal:a ked ho daju do bazaru, ani HO NEfotia, lebo okamzite maju zaujemcu /znamy majitela a pod./
presne, toto som si vsimol aj ja, ze do mailu mi dojde alert ze sa pridalo auto podla sledovanych parametrov, fotky nikde aby sa dala overit aspon vybava, a potom je to rychlo prec. a potom na druhej strane su inzeraty ktore vyzeraju dobre, ale su tam 2 mesiace potom sa to iste auto objavi v aaa - je to dost odradzujuce.
Spoiler: ukázať
PC: CPU: Intel Core i5 12600K with Silentium Fortis 5 ARGB MB: MSI Tomahawk Z690 DDR4 RAM: 2x 16GB G.Skill Ripjaws V 4400-19 DDR4 GPU: GigaByte Eagle GeForce RTX 3060 Ti OC HDD: Samsung 970 1GB GB PSU: Corsair RMx (2018) 650W Case: Fractal Meshify 2 Compact Monitor: Philips 272B7QPJEB OS: Win 11 64-bit
Notebook: HP EliteBook 840 G6 Core i5 8265U, 16 GB RAM, 512 GB SSD
Server: HP Microserver Gen8 Xeon E3-1265Lv2, 16GB ECC DDR3 OS: PVE + OMV + OPNsense
Phone: Samsung Galaxy A52s
Tablet: iPad Pro 11 (2018)
mirko285
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 644
Dátum registrácie: Št 03. Sep, 2009, 19:47
Bydlisko: Košice

Re: vyber auta - final round

Príspevok od používateľa mirko285 »

Pekný pokles ceny v priebehu štyroch rokov

http://www.pkauto.eu/ap/sk/jazdene.php

Opel Insignia
Pôvodná cena: 33 700 €
Zľava: 21 200 €
Predajná cena: 12 500 €
Predajná cena bez DPH: 10 417 €

Osobne by som sa poobzeral po podobných ponukách ;)
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: vyber auta - final round

Príspevok od používateľa mp3turbo »

na tej ponuke nie je nic zvlastne - pozri si kolko stoja nove Passaty a za kolko sa predavaju 2010tky ojazdene. Uplne toto iste.
Potom sa pozri na Mazdy6. Fordy Mondeo. Superb. Preboha za 12500eur kupis 2011/2012ku superba combi.

Nova Audi A6 dieslik trojvalec uz od 50.000eur, priplatky v pohode 15.000eur za trosku vybavu, pozri za kolko sa predavaju 2010tky.

No a ked sa uz vlastne bavime o Insigniach, tak 2010tka za 12500 eur je HODNE draha v porovnani s tym co sa pretrca v inzeratoch. Ano, viem, viem.


Okrem ineho kupit novy Opel za 33.000eur, tak to uz chce inu davku sebazaprenia. Nic proti Oplom nemam, prave naopak, mam rad "lahkych outsiderov a nie masovky", ale ked sa len trosku zamyslis nad tymi cislami tak to je stelesnena katastrofa. Racionalnejsie rozmyslajuci clovek co nema peniaze na rozdavanie radsej kupi nieco co pada na hodnote daleko menej. A zrovna Insignie sa v prvych rokoch vyroby moc nevyznamenali kvalitou, direktor Wustenrotu v Bratislave chodil na sukromnom aute hoci mal firemnu Insigniu (strasne problemy).

A vobec co sa tu bavime o 4rocnych verkloch ked autor hlada NOVE auto a nema rad komunikaciu so servisakmi.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5777
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: vyber auta - final round

Príspevok od používateľa felipe25 »

molnart - to mas tak preto, lebo typek co robi v bazare, sa uz do aut vyzna uplne inac jak my, a ked tam niekto dojde predat, hned vie, ze to auto je tip top stav - vsak zalezi aj od toho, kto to odnesie predat /asi poslem babku s dedkom predat moje auto hahaha/

a isto ma ludi, co chcu tip top auta, a nie take, ze kazdy tyzden sa s autom vratia - aha dalsia zavada vybehla. ja co mam sam nove auto od 0km mozem povedat, ze si neviem predstavit ako funguje zaruka v bazari. na mojom aute sa po skonceni zaruky zaradom objavuju zavady, opravim ich a vybehne dalsia. ak predam auto a dam ho do servisu, kupi ho niekto a vybehne mu dalsia, servis to musi opravit na vlastne naklady alebo ako? uz som cital ako ziadali moznost vratit auto /z AAA, ktore po 30km jazdy po dialnici skapalo a uz neslo ani nastartovat/ do bazaru lebo boli oklamany.


mp3turbo: a ake auto do 12 000 nove, combi /prip. kufor ala octavia/ by si odporucil? myslis si, ze fabia combi/rapid je zla?
moj znamy mal za posledne roky viac aut, passata za viac ako milion sk, mazda 800tisic, opel 700tis. na vsetkych autach bolo x zavad, ci uz v zaruke ci po. odkedy kupil octaviu (cenovo, motorovo a vybavou v danom obdobi vysla naj) nevie ju vynachvalit, na tom aute nebolo nic opravovane. sice , mozno mal nahodu na dobry kus, a ja pri mojom aute som mal nahodu na zly kus...
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
maniak
Používateľ
Používateľ
Príspevky: 1946
Dátum registrácie: So 31. Jan, 2009, 00:41
Bydlisko: Kittsee, Rakusko

Re: vyber auta - final round

Príspevok od používateľa maniak »

felipe25: Ake zavady mas na mysli? Ja mam v principe od nova civica z r.2008, aktualne 107 000km, momentalne jazdim 3500-4000 km mesacne a v zasade najvaznejsia porucha bola dosluhujuca bateria (minuly rok), vyrazena poistka pre 12 V zasuvku a tato zasuvka nedrzi v pristrojovke (tuneli), vysuva sa, takze ju treba pridrzat ak chcem vytiahnut usb nabijacku z nej. Inak ma to auto iba pravidelny servis (1 rok/20000 km), do 90000 km jazdene takmer vyhradne na slovensku. Skor by som tipoval, ze stastie na zly kus mas, ale moc aut som este nevystriedal.
FVE 12.45 kWp V/Z
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: vyber auta - final round

Príspevok od používateľa mp3turbo »

no ved toto su tie problemy hypermodernych hypernatlakovanych auticok... asistenti asistentov, a potom to takto vyzera. Vsetko sa UberKomplikuje, vsetko sa UberSerie. Inak tiez sa mi potvrdzuje ze cim drahsie auto tym [vacsia vybava a trosku samozrejme] vacsie a DRAHSIE problemy. Voci oktaviam nic nemam, pisal som hore, dokonca - keby si pozeral moje historicke prispevky - osobne som vlastnil 1.6ku, 55kW (uuuuzas taky prebytok vykonu do mesta !) a dokonca som ju mal 5.5 roka, 2001-2006, na rozdiel od vas vsetkych co mate auta "0 az 80.000km bez vaznejsej poruchy" ja mavam auta "350.000km az 580.000km bez vaznejsej poruchy" a to je teda KAPANEK ROZDIEL. Nuz len tie chrchlatka co sa dnes produciruju a hlavne v tej "KVALITE"...

Ako som hore snad dostatocne zdovodnil, a to zdoraznujem ze som este takyto motor nemal na operacnom stole takze zdaleka nepoznam ani tretinu jeho slabin, je to proste sialenost. Cista konstrukterska sialenost. Vlastnou krvou sa podpisem ze konstrukteri tohoto zazraku museli byt pod trestom smrti celej rodiny dotlaceni do toho aby takuto zhovadilost poskladali. Je mi absolutne jasne, ze ani jeden jediny cloviecik co ma trosku blizko ku technike nemoze s nadsenim, dobrovolne, pri zdravom rozume a bez motivacie peniazmi vyplodit nieco taketo. Jedine ekonomicke oddelenia chlebodarcov, tlacene emisnymi normami dalsieho nezmyselneho europskeho ansámbla, mozu svojich chlapcov dotlacit k takemuto. Proste ta technika je tak hrozne prekomplikovana, zmensena A HLAVNE MATERIALOVYM INZINIERSTVOM PREBURANA CEZ VSETKY NAKLADOVE POLOZKY, ze to proste nemoze drzat pohromade.

Nikomu z konstrukterov proste nemoze prist normalne robit taketo zhovadilosti. Verte mi ze nie. Nespominali sme uhlove zrychlenie rozvodov a sily posobiace v motore (extremne presnom, narocnom na tisiciny milimetra), pracovne tlaky priamovstrekovych špriciek v tychto prditkach, ono proste NIE JE SRANDA VYMACKAT 125 KONI Z LITRA OBJEMU, to sa historicky este nikomu dobre A HLAVNE DLHODOBO nepodarilo. Okej, materialove inzinierstvo a pokrok. Nie vsak v motore kde nalozis cez 90kW UZITOCNEHO VYKONU na podoryse velkosti A4 - vies si predstavit to obrovske kvantum tepla, ktore sa NEDA zvladnut v 3x vacsich motoroch ? Ahaa..... okej.

Civic 2008 : to je konstrukciou niekde dost uplne inde ako 1.0i trojvalec s megaturbíčkom, nie ? Inak na to ze tocis 4000km mesacne to ma za sest rokov vcelku malo dohromady :) okej, to tocis v poslednej dobe, zrejme.

Ake nove auto poradim za 12000eur ? Neviem, nemam, nedam, nemozne, neexistuje. Proste to vyzera byt malo penazi na to aby clovek kupil nieco normalne[jsie] co dnes existuje. Ceed stoji uz od 14000 aj drobne, ked akekolvek stvorenie dnes natlacis na vybavu a nedajboze nejaky lepsi motor - PRI VYBERE DVOCH ALEBO TROCH co je tiez hodna tragedia - tak uz mas 18000. Co mam poradit ake auto za dvanast ? Renuoalt Mégan uz od 13490 ?

Za kolko je novy Civic ? Uz za 18000 a v trochu normalnejsej verzii 23000 ? Tak preto neviem poradit nove krasne namakane auto za dvanast.

Kriza co ? A kde, doriti ? Za dvanast by som si kupil tu alhambru 2010 a opravoval by som ju do konca sveta, sest prevodov, dýcel, legendarna jedna deväť, nemzávislé kúreňje, a zopar blbosti. Ked chces TROSKU miesta, neries focus versus civic versus megan versus fabia versus tridsat dalsich blbosti, ja proste jazdim sam po meste na Sharane/Galaxy a je to tak akurat. Primerany vehykel. Za dvanast VRATANE SERVISU na X rokov. Nema DPF. U mna dobre, u vas je 2008cka stare nepouzitelne auto. Tak kupujte jedna nula... zachvilu nulla osem s tromi turbami...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
felipe25
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 5777
Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
Bydlisko: Košice

Re: vyber auta - final round

Príspevok od používateľa felipe25 »

No moje prve auto ktore som bral ako nove kedze som sa bal poruch aut zo servisu /smiech cez slzy/ vydrzalo asi 35 000km bez zavad.

Dokonca, uz pri 5km malo vaznu zavadu, ktoru servis nedokazal odstranit, a spraval sa jak cisty sedlak co sa tyka opravy - a vrzgala palubna doska ked bola zima, ale nenormalne. Bolo to pocutelne cez radio. Ked sa auto rozhrialo, prestalo to. Preco by som to ale mal tolerovat na novom dnovom aute, ktore stalo moje 3 rocne platy? Servis si z toho robil dobry den, doslova som mal pocit, ze mi v tichosti hovoria: sak nemate audi q7 za 3melka. A zrovna v tom case mal jeden typek to audi, a rezonoval mu volant, aj tak nic neporiesil. Takze asi tak. Vyrobca auto preda, a dalej ma v prdeli. Autorizovany servis je plny deti co skoncili sou /ak skoncili/, a opravuju vase auta. Darmo ze auto preberie technik v koseli, s Ing pred menom, k autu pustia dieta doslova. To ako mi odovzdali auto po prvej zarucnej oprave stalo za to. Zavadu odstranovali 2roky, vkuse "komunikovali s importerom", trvalo to mesiace. Asi to vyzeralo takto: servis: nevieme co s tym, taku zavadu sme tu nemali. importer: nevieme, zistime o vyrobcu. vyrobca: poslite nam auto. importer: auto posielat nebudeme. tuto komunikaciu mam dokonca overenu, lebo jedna blba predajkyna sa preriekla, kedze som sa uplne nahodou dostal k dalsej osobe ktora mala v rovnakej predajni problem s autom, a riesila o s vyrobcom. jej auto skutocne poslali do vyrobneho zavodu, lebo ho nedokazali opravit. no moje podla nich nemali taku vaznu zavadu, a tiez sa neprejavovala vzdy.
Ked mi pred koncom zaruka zacalo nieco "pukat, pnut" v kontrukcii auta po prejazde nervovnosti, auto bolo v servise dalsi mesiac, a opat nevedeli -iny servis co s tym. Ked mi zavolali, ze budu rezat do plechu aby sa dostali k "tomu co tam pne", len rychla navsteva so znalcom s danej oblasti a vyhrazkami im zabranili narusit antikozornu ochranu plechu. Ako moze autorizak vobec navrhnut, ze vadu opravi tak, ze narusi antikoroznu ochranu? A bolo to presne v mieste, kde vsetky auta zacinaju hrdzaviet...

Ako, stacilo mi. Dalsie zavady po zaruke: odpadnute spatne zrkadlo vonkajsie - doslova vypadlo, zatekanie do zadneho svetla spojenie so zamrznutim ladu a vylamanim vsekych ziaroviek v servise pri pokuse o opravu, nieco s tlakom benzinovych vyparov - zle cidlo, nestartovanie auta za tepla - cidlo teplota chlad. kvapaliny - bolo menene uz 2x, prve vydrzalo rok, druhe lacnejsie drzi uz 3ti rok.

Ako, je sice pravda ze moje zavady sa netykali jazdy, aj nestartovanie za tepla malo liek -start na piaty pokus, ale aj tak, na to ze si clovek kupi nove auto je toto viac ako dost.
Ako moze potom clovek chciet odniest auto do servisu, ked akakolvek ina zavada nez na aku ma servis manual je nad ich sily, a su schopny vymenit pol auta, a aj tak to nepomoze? (ked je auto v zaruke, prave vtedy to neurobia...)

sice typek ku ktoremu chodim sa asi spravne vyjadril, ze kedze na moje auto bola akcia, a rok rpedtym ta vybava stala 500 000sk, akciove auto za 420 000sk nemohlo mat suciastky rovnakej urovne. vyrobca na tieto auta uzavrel objednavky sucasti od lacnejsich dodavatelov, a tak sa nieje co cudovat, ked vymeniam zle cidlo a je na nom napisane Valeo... Pritom znama co kupila auto o rok skor tam ma napr. Bosch, prip. priamo vyrobcom "brandovany" tovar - ten sice moze byt Valeo, ale isto ma vyssiu kvalitu ako OEM Valeo..

Ja osobne koncern VW uz nemusim, a to som povedal, ze nekupim nic zo spolku Skoda, VW, Seat, Audi. Ale asi to vidim predsa len na tu Skodu...
Spoiler: ukázať
Main PC: Fractal Define Black R5 window, ASUS ROG STRIX Z390-E GAMING, Intel Core i5 9600K, Patriot Viper4 Series 16GB KIT DDR4 3000MHz CL16, ADATA XPG GAMMIX S5 SSD 256 GB SSD, 1x5TB + 1x4TB, GIGABYTE 1060 GTX 3GB, Blue-Ray LG, 27" Samsung QHD, keyboard: Asus TUF Gaming, mouse: HP Pavilion mouse 200, Windows 11 Pro 64bit

NB: DELL + ASUS

iPhone 13 Pro Max
Huawei Mate 40 Pro
mp3turbo
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 12258
Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
Bydlisko: ta Blava, ňe ?

Re: vyber auta - final round

Príspevok od používateľa mp3turbo »

och zlato, to su len drobnosti. Ked budes mat problemy s prevodovkou (=svietiaca kontrolka na doske) za 1800eur, potom pridi a pobavime sa znovu. A tej prevodovke nic nebolo, jazdila dopredu aj dozadu. Ved 27.000km zase neni streka na Mesiac a naspak. A to este nespominam zopar "rieseni" autorizaku ze svieti vam svetielko, nevadi, za 40eur vymazeme diagnostikou :)

fakt to X krat spravili za sebou. Az raz vzkypela zlc...
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Používateľov profilový obrázok
Shatterhand
Pokročilý používateľ
Pokročilý používateľ
Príspevky: 3076
Dátum registrácie: Št 26. Mar, 2009, 16:45
Bydlisko: Bratislava

Re: vyber auta - final round

Príspevok od používateľa Shatterhand »

Za 12 máš Audinku A4 jazdenku do cca 200k v najnovšom facelifte (ročník 2010+). A pri Audinkách sa okolo tých 200k menia spojky. Aj keď na krátke jazdy diesel nie.
"Mind always fails first". "The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crises." "Tvrdiť, že vám nezáleží na práve na súkromie, lebo nemáte čo skrývať...je to isté...ako keď poviete, že vám nezáleží na slobode prejavu, lebo nemáte čo povedať."
Spoiler: ukázať
#1 PC: CPU Intel Core i7 920 rev. D0@2.93GHz MB ASUS P6T Deluxe V2 GPU Sapphire Radeon HD5850 Toxic RAM 3x4GB kit 1333Mhz HDD Seagate Barracuda 7200.12 1TB PSU Enermax Liberty ELT 500W 80+ CASE Thermaltake Swing
#2 PC: CPU Intel Xeon L5639@2.4GHz MB MSI Eclipse SLI GPU AMD Radeon HD7970 GHz Ed. W3X RAM 3x4GB Kingston KHX 1600MHz CL9 @1333Mhz HDD#1 Crucial MX100 250GB @SATAII PSU Enermax Revolution 950W 80+ Silver CASE Enermax iVektor black Chladenie CM Seidon 120V-FAN Enermax Magma @CPU; 3x Noctua NF S12B FLX - 3x top push

Návrat na "Automobily a dopravná diskusia"