Zdravím páni. Vyskytol sa u mňa veľmi závažný problém. Včera večer okolo 21:00 som si notmálne prišiel z trnavy domov čo je asi 40km tam aj naspeť. Prišuel som domov vypol motor všetko v pohode. Asi za 10 minút som znova vyšiel von. Naštartoval auto (touran 1.9tdi bxe) a išiel som do baru. Keď som bol pri bare a išiel som parkovať zrazu z ničoho nič sa mi s pod auto začal valiť biely dym. Tak som zaparkoval vypol motor s pozerám že čo to mohlo byť. Teplota bola v poriadku ukazovalo 90 stupňov. Žiadna kontrolka nesvieti. Motor sa mi podľa zvuku zdá úplnr v poriadku. Tak som znova naštartoval a nechal to bežať na voľnobeh. Po chvíli sa mi začal znova pri pravom prednom kolese unikať dym. Skúmal som odkiaľ to ide ale nemohol som zistiť odkiaľ. Podľa smradu to smrdelo ako spálená nafta alebo niečo také podobné. Nemám ani webasto ani nič podobné takže si to neviem vysvetliť ale teraz ak naštartujem tak to hneď asi tak ta 5 minút začne dymiť. Je to čisto biely dym a nieje ho nejak extra moc ale dymí to. Neviem si rady a kedže je víkend tak do servisu musím počkať. Nejaké rady ?
Viem že viacero ľudí aj tu na fóre vedia čo to aj o autách tak snáď niekto bude vedieť nejakú radu
Zvuk motora, tak isto aj ťah motora zostali nezmenené. Nemá vôbec divný zvuk, všetko ako predtým. Olej neviem čo by to mohlo mať spoločné s olejom. Že by niekade unikal a pálil sa na výfuku alebo niečo podobné ?
To je nazavisle kurenie, ktore spaluje naftu a dokaze bezat chvilu aj ked je vypnuty motor. Spusta sa v podmienkach, ked mas vonkajsiu teplotu pod 5°C a studeny motor. V principe by to moc dymit nemalo, ale stava sa. Cosi si uz o tom hadam najdes.
Dobre ale keď to dobre chápem nemlo by to tak dymiť pretože ani doteraz to tak nedymilo. Pochopil som z toho smradu ako keby nespaľovalo dobre naftu čiže niekde musí byť nejaká chyba kedže to doteraz nerobilo.
je to webasto, biely dym znamena ze nehori komora, bud je v cela spalovacia komora alebo zhavic, kusok od trnavy mate D-Servis, ti manici robia webasta roky, da sa snimi dohodnut na vsetkom, zajdi za nimi.
vidim ze W V ide dopredu... desat rokov mali Sharany bufiky pri ZADNOM kolese, aby sa vypary nedostavali do kabiny. Zda sa ze v ramci CENOVEHO ZEFEKTIVNOVANIA sa usetrilo na siestich metroch trubiek a bufik sa namontoval direkt dopredu ABY EVENTUALNE V PRIPADE PROBLEMOV AJ PASAZIERI TROSKU DYCHALI TU NAFTOVU VONU.
bravo. Marketingovo by som to zaonacil "presunuli sme bufik dopredu do motoroveho priestoru aby sme zefektivnili a zrychlili vyhrev motora, co prispeje k vyraznemu znizeniu spotreby paliva priblizne o 0.0000048 litra na tisic kilometrov".
o schopnosti autorizaku NEVYRIESIT reklamaciu zakaznika sa radsej nevyjadrujem. Ved to netrvalo ani rok, tak v pohode, no nie ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Vsetky vw auta mali vždy bufik vpredu, sharan to mal vzadu lebo mal debilny motorovy priestor, iný dôvod tam neni. A predtým než sa spytas kde ma bmw bufik, ano, presne tam.
.
.
.
noooo mne sa zdalo ze Šaran mal bufik VZADU v roku 1995. Do motoroveho priestoru sa bufikov zmesti asi desat, on sa ten bufik totizto zmesti aj do motoroveho priestoru fabie kde sme ho uz zoparkrat dorabali (dieslova fabia, bufik zo sharanov, pretoze su uplne autonomne).
Odkedy ma Touran bufik vpredu, od ktoreho roku ? Nema nahodou Touran MENSI motorovy priestor ako Sharan ? Ja teda neviem ci mal WV "vzdy" ako hovoris bufiky vpredu...
ano, presne ako hovorim W V totalne nerozumne presunul bufik dopredu. Nemozem si pomoct ale nejaksi na tom zlahka trvam.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
registrujem uz par ludi, ktori zistili, ze maju webasto az ked zacali dymit Tak drzim palec, nech si jeden z nich a nech je to len daky zhavic alebo zasrate sitko...