vyber auta - final round
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: vyber auta - final round
nove su myslim len priamovstreky a tam LPG nedas.
Stare nechce.
Celkovo vsak rozhodne ide o masinu s vyssimi prevadzkovo-servisnymi nakladmi ako bezne osobaky. Ked ti prdne vzduchovy podvozok alebo automat... to sa zacina sranda atd atd.
Ospravedlnujem sa za vyjadrenie, ale vnutri sa mi zda male. Mensie ako Sharanoidne auta. Priestor na sedackach, priestor v kufri. Ani X5 mi nepride nijako velka.
Stare nechce.
Celkovo vsak rozhodne ide o masinu s vyssimi prevadzkovo-servisnymi nakladmi ako bezne osobaky. Ked ti prdne vzduchovy podvozok alebo automat... to sa zacina sranda atd atd.
Ospravedlnujem sa za vyjadrenie, ale vnutri sa mi zda male. Mensie ako Sharanoidne auta. Priestor na sedackach, priestor v kufri. Ani X5 mi nepride nijako velka.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: vyber auta - final round
a hlavne tourag je pre mna uplne od veci auto, LPG nemam rad, ak by LPG bolo urcene na pohon aut tak by na to vsetky jazdili od nepamati, jediny dovod preco ludia davaju auta prerobit na LPG je aby neplatili spotrebne dane, co pre mna nie je argument, a zatial ma nikto nepresvedcil ze auto prerobene na LPG jazdi lepsie, spolahlivejsie a komfortnejsie ako na benzin/diesel.
mne by velkostou v pohode postacoval aj nejaky touran, uz teraz mam problem ze v ziadnom aute neviem dat dost nizko sedadlo, najradsej sedim tak aby som bol co najblizsie podlahe. a stale nejsom vyrovnany s pocitom diesla a sustavnou jazdou nezahriatym motorom. mozno ta 1.9-ina, ale ked pozeram tie auto tak uz na nich fakt vidno zub casu...
ale ako som pisal momentalne to neriesim, prip. firemne auto urcite kratky golf, co samozrejme rodinnym autom sa povazovat neda, ale potom by moje sukromne jazdilo namiesto dnesnych 12-15 tis. km rocne iba 2-3 tisic, a to sa mi skorej oplati brat auto z nejakej pozicovne na vylety ako zivit druhe.
mne by velkostou v pohode postacoval aj nejaky touran, uz teraz mam problem ze v ziadnom aute neviem dat dost nizko sedadlo, najradsej sedim tak aby som bol co najblizsie podlahe. a stale nejsom vyrovnany s pocitom diesla a sustavnou jazdou nezahriatym motorom. mozno ta 1.9-ina, ale ked pozeram tie auto tak uz na nich fakt vidno zub casu...
ale ako som pisal momentalne to neriesim, prip. firemne auto urcite kratky golf, co samozrejme rodinnym autom sa povazovat neda, ale potom by moje sukromne jazdilo namiesto dnesnych 12-15 tis. km rocne iba 2-3 tisic, a to sa mi skorej oplati brat auto z nejakej pozicovne na vylety ako zivit druhe.
problem je ze ty ho tajis, lebo uz som ti na to poslal x SS aby si posunul kontakt a furt sa vyhovarasmp3turbo napísal:Molni, nevravel som ti ze ti posuniem cislo v Bratislave ? Este som ti aj pisal ze ujo ma vlastnu halu na ceste do Samorina (na konci Bratislavy), tusim tam byvas... CIZE KAZDY DEN CHODIS OKOLO, ak sa nemylim.
Spoiler: ukázať
- Odar
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5630
- Dátum registrácie: St 13. Okt, 2010, 17:10
- Bydlisko: PD / NR Slovensko
Re: vyber auta - final round
Tiez som moc v LPG nemal doveru. Vyse pol roka mam benzin + original LPG (nie dorabane), 2 l, 107 kW a mozem povedat, ze uz by som nemenil a ak bude moznost aj pri naslednej vymene auta, tak do toho pojdem znova. Strata vykonu 2 kW pri LPG nie je vobec citit, spotrebu robim 9 l / 100 km, teraz v zime robim tak, ze po starte prepinam rucne na benzin a az po zohriati motora prepinam rucne na LPG. Tak robim spotrebu pod 8 l LPG / 100 km. Samozrejme treba pripocitat ten spaleny benzin, co idem na zaciatku na benzin. Pre tie motory je to udajne tak setrnejsie a to LPGcko trochu citit, ked je studeny motor - otacky su nepravidelnejsie. Jazdim okresky a mesto. Dialnicu takmer vobec.
Ak vela nabehas, plyn usetri velmi vela.
Inak ako tak sledujem trendy vyvoja aut a hlavne motorov, som zvedavy, ci vobec bude mat zmysel o 10 rokov kupovat jazdene auto. Napriklad som nedavno pozeral len tak novy Focus a najvacsi benzinovy motor tam davaju 1,5? 1,6? Peklo. Vsetko vysokootackove motory, ktore urcite nevydrzia 300 000. Asi nas trh donuti kupovat si nove auta, ci sa nam to bude pacit, alebo nie.
Ak vela nabehas, plyn usetri velmi vela.
Inak ako tak sledujem trendy vyvoja aut a hlavne motorov, som zvedavy, ci vobec bude mat zmysel o 10 rokov kupovat jazdene auto. Napriklad som nedavno pozeral len tak novy Focus a najvacsi benzinovy motor tam davaju 1,5? 1,6? Peklo. Vsetko vysokootackove motory, ktore urcite nevydrzia 300 000. Asi nas trh donuti kupovat si nove auta, ci sa nam to bude pacit, alebo nie.
- Shatterhand
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3076
- Dátum registrácie: Št 26. Mar, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava
Re: vyber auta - final round
BTW, LPG nie je pre tých čo nechcú platiť spotrebné dane, spotrebná daň na to je, len je nižšia ako na benzín. A keď ti ide o výdrž motora, tak najvačšiu ju majú staré nafťáky, lenže živiť by si ich nechcel. A motor čo nemá ani 2 litre objemu nemá zmysel chcieť do rodinného auta.
"Mind always fails first". "The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crises." "Tvrdiť, že vám nezáleží na práve na súkromie, lebo nemáte čo skrývať...je to isté...ako keď poviete, že vám nezáleží na slobode prejavu, lebo nemáte čo povedať."
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: vyber auta - final round
vcera, Ympa Bratislava (sifrovane, lebo to neni ich chyba, "take su proste ceny"), vymena poondeneho EGR ventilu na WV 2.0tédeéí, 80.000km, od novoty jediny majitel, styri roky stary tragac transporter alebo karavella. Realna spotreba v meste len o slabe styri litre vacsia ako udavana vyrobcom, DSG, kludny styl jazdy.
za vymenu EGR bez mihnutia oka 1800 eur a teraz neviem ci nahodou nie bez dph
navyse EGR samotny bol namiesto standartnych circa 800eur len za 350 z historickych dovodov - takze standartne by to vlastne bolo tazko cez 2000eur. Neni to cele nejako PODOZRIVO MOC ?!
http://postimg.org/image/gdku56doj/
posraty hlinik sa zazere (samozrejme automobilka nevie nic o materialovom inzinierstve a vobec, ani nahodou to vobec nespravila naschval - keby to bolo z ineho materialu tak sa to nikdy nestane) takze treba vymenit aj 20cm hlinik. Ten samotny stoji tisicovku minimalne sest normohodin robota (coze ?) a v reali dvanast len tak fikne
Neviem co mam smerom na WV povedat. Akoze primitivna vymena primitivnej klapky a sme na 70.000 korunach (okolo 2300eur standard). Ide doba kedy aj ja budem musiet vymenit dve auta, plus dalsich radovo 5 v najblizsej rodine. Co si mam dofrasa pustit do baraku a nesmie to byt mensie ako Sharan ?
Nemozem si pomoct ale 90% konkurencie ma EGR ventily jednoducho vycistitelne a hlavne pripadnu aktivnu cast vymenitelnu samostatne. Keby si panko kupil napriklad Hjundaj, ten by bol este rok v plnej prenositelnej zaruke a bez ohladu na ciselko kilometrov. Ja viem, neni to UberWV, je to len posraty Hjundaj.
za vymenu EGR bez mihnutia oka 1800 eur a teraz neviem ci nahodou nie bez dph
navyse EGR samotny bol namiesto standartnych circa 800eur len za 350 z historickych dovodov - takze standartne by to vlastne bolo tazko cez 2000eur. Neni to cele nejako PODOZRIVO MOC ?!
http://postimg.org/image/gdku56doj/
posraty hlinik sa zazere (samozrejme automobilka nevie nic o materialovom inzinierstve a vobec, ani nahodou to vobec nespravila naschval - keby to bolo z ineho materialu tak sa to nikdy nestane) takze treba vymenit aj 20cm hlinik. Ten samotny stoji tisicovku minimalne sest normohodin robota (coze ?) a v reali dvanast len tak fikne
Neviem co mam smerom na WV povedat. Akoze primitivna vymena primitivnej klapky a sme na 70.000 korunach (okolo 2300eur standard). Ide doba kedy aj ja budem musiet vymenit dve auta, plus dalsich radovo 5 v najblizsej rodine. Co si mam dofrasa pustit do baraku a nesmie to byt mensie ako Sharan ?
Nemozem si pomoct ale 90% konkurencie ma EGR ventily jednoducho vycistitelne a hlavne pripadnu aktivnu cast vymenitelnu samostatne. Keby si panko kupil napriklad Hjundaj, ten by bol este rok v plnej prenositelnej zaruke a bez ohladu na ciselko kilometrov. Ja viem, neni to UberWV, je to len posraty Hjundaj.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Shatterhand
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 3076
- Dátum registrácie: Št 26. Mar, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava
Re: vyber auta - final round
UAZ 452
"Mind always fails first". "The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crises." "Tvrdiť, že vám nezáleží na práve na súkromie, lebo nemáte čo skrývať...je to isté...ako keď poviete, že vám nezáleží na slobode prejavu, lebo nemáte čo povedať."
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: vyber auta - final round
nemaj strach, to bola recnicka otazka ; ja velmi dobre viem ktory 3.6i a 4.0i Pentastar motor chcem.
Molny ma uz vybrane ?
Molny ma uz vybrane ?
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 7075
- Dátum registrácie: Po 01. Sep, 2008, 18:59
- Bydlisko: Prešov(39)
Re: vyber auta - final round
momentalne jazdim na 1.6 lanceri 2015 a premyslam nad plynom.
ked ho tocim nad 4tis otacky tak spotreba je okolo 8L, ak jazdim kludne alebo ako zena tak 5,8 som mal naposledy pri tankovanieš plnej.
inac pri tom benzine mi chyba kusa turbo ale zase vraj usetrim na servise. tak uvidime,
ked ho tocim nad 4tis otacky tak spotreba je okolo 8L, ak jazdim kludne alebo ako zena tak 5,8 som mal naposledy pri tankovanieš plnej.
inac pri tom benzine mi chyba kusa turbo ale zase vraj usetrim na servise. tak uvidime,
hry- ps5
doma-HP probook
doma-HP probook
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: vyber auta - final round
turbo ti nechyba, od toho tam mas prevody. Ci vymackas z motoru 1.2http 70kW vykonu na 4500rpm alebo ci dostanes z tvojho motora tych istych 70kW na 5000rpm, to je uplne jedno z hladiska spotreby. Energeticka vytaznost paliva sa totiz uz nejaku tu chvilku nezmenila a este sa, prekvapivo, ani nezmeni.
Pri tychto vykonoch je vnutorne trenie motorov a ich energeticka narocnost absolutne minimalna v porovnani s uzitocnym dodavanym vykonom (na volnobehu mas spotrebu 0.8 litra/hod pricom to iste auto ked prejde 100km vzdialenost pri povedzme 100km/h rychlosti tak zozerie LEN cojaviem 6.0 litra/hod.)
Inak povedane, je relativne fuk Z HLADISKA SPOTREBY ci mas 3500rpm alebo 4500rpm. Ci mas 1.2 objem alebo 1.8 objem. Daleko viac spravia hmotnost auta, aerodynamika a taketo tie veci.
Citat z clanku Škoda Fabia 1.2 TSI : Konečne poriadny benzín : autobild.cas.sk/clanok/165/test-skoda-fabia-1-2-tsi-konecne-poriadny-benzin :
Pri eko-jazde sme dokonca atakovali hranicu šiestich litrov. Stačilo však turbo výraznejšie roztočiť prudkými akceleráciami a zo šiestich litrov bolo razom deväť. [poznamka turba: za devat som nejazdil 10 rokov dozadu na 1.6i oktavii co je asi trosku tazsie auto ako fabia, hlavne ze 1.2 je konecne PORIADNY benzin]
Citlivosť turbomotora na štýl jazdy sa prejavila aj mimo mesta. Pri ustálenej diaľničnej rýchlosti ani nie, ale pri sérii rýchlych zákrut na okreske cez horský priesmyk o to viac. Tu nám motor dokonca zaútočil na dvojciferné hodnoty spotreby.
Spotreba
Mesto - normovaná
6,6 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,2 l/100 km
Mesto - počas testu
7,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,4 l/100 km
Priemer testu
6,8 l/100 km
takze jednoducha otazka : co si asi tak zmeskal oproti krpatuckym turbomotorom ? Nielen servisne naklady, neboj sa. Fabia 1.2 v meste sedem, tvoje Macubusi osem pri jazde ktora je inaksia ako na Fabii.
Neviem co by som dodal. Dlho nelutuj.
Pri tychto vykonoch je vnutorne trenie motorov a ich energeticka narocnost absolutne minimalna v porovnani s uzitocnym dodavanym vykonom (na volnobehu mas spotrebu 0.8 litra/hod pricom to iste auto ked prejde 100km vzdialenost pri povedzme 100km/h rychlosti tak zozerie LEN cojaviem 6.0 litra/hod.)
Inak povedane, je relativne fuk Z HLADISKA SPOTREBY ci mas 3500rpm alebo 4500rpm. Ci mas 1.2 objem alebo 1.8 objem. Daleko viac spravia hmotnost auta, aerodynamika a taketo tie veci.
Citat z clanku Škoda Fabia 1.2 TSI : Konečne poriadny benzín : autobild.cas.sk/clanok/165/test-skoda-fabia-1-2-tsi-konecne-poriadny-benzin :
Pri eko-jazde sme dokonca atakovali hranicu šiestich litrov. Stačilo však turbo výraznejšie roztočiť prudkými akceleráciami a zo šiestich litrov bolo razom deväť. [poznamka turba: za devat som nejazdil 10 rokov dozadu na 1.6i oktavii co je asi trosku tazsie auto ako fabia, hlavne ze 1.2 je konecne PORIADNY benzin]
Citlivosť turbomotora na štýl jazdy sa prejavila aj mimo mesta. Pri ustálenej diaľničnej rýchlosti ani nie, ale pri sérii rýchlych zákrut na okreske cez horský priesmyk o to viac. Tu nám motor dokonca zaútočil na dvojciferné hodnoty spotreby.
Spotreba
Mesto - normovaná
6,6 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
5,2 l/100 km
Mesto - počas testu
7,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,4 l/100 km
Priemer testu
6,8 l/100 km
takze jednoducha otazka : co si asi tak zmeskal oproti krpatuckym turbomotorom ? Nielen servisne naklady, neboj sa. Fabia 1.2 v meste sedem, tvoje Macubusi osem pri jazde ktora je inaksia ako na Fabii.
Neviem co by som dodal. Dlho nelutuj.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: vyber auta - final round
hehe, je to síce mimo témy, ale nedávno som si kúpil Omegu 3.0 V6, poctivá atmosféra bez blbín a v pohode sa s tým dá jazdiť aj za 7 litrov, fakt, kam to tá doba speje
inak, tá výrobcom udávaná spotreba je vždy zavádzajúca, prečo im v tom neklepnú po prstoch? potom by možno nekvávali napr. o nejakom renaulte s motorom 1,5 tdci či čo to oni majú s priemernou spotrebou 3,8l, pričom v teste namerali priemerku 5,3
inak, tá výrobcom udávaná spotreba je vždy zavádzajúca, prečo im v tom neklepnú po prstoch? potom by možno nekvávali napr. o nejakom renaulte s motorom 1,5 tdci či čo to oni majú s priemernou spotrebou 3,8l, pričom v teste namerali priemerku 5,3
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: vyber auta - final round
lebo metodika je dana europskou uniou, kde je presne napisane kolko v testoacom cykle ide auto akou rychlostou, kolko stoji v zapche a tak. navyse sa meraju iba emisie CO2 z ktorych sa potom nejako pocita spotreba.mirko285 napísal:inak, tá výrobcom udávaná spotreba je vždy zavádzajúca, prečo im v tom neklepnú po prstoch?
inac k autu, pozeral tom tieto:
http://ojazdeneauta.honda.sk/accord/tou ... t_483.html - ta cena sa mi ale zda hodne vysoka, 2 roky dozadu ked sa predavali vo firme sluzobne accordy dieslove, r.v. 2008-09 tak isli za podobne ceny, sice to boli verzie sedan, ale aj tak. plus kufrovo je to nic moc.
a este toto http://renault-laguna-grandtour.autobaz ... 73502.html (pri lagune zvazujem aj nove), ale tam spotreba bude asi okolo 9 litrov, co sa mi az tak malo nezda.
Spoiler: ukázať
- mirjak
- Používateľ
- Príspevky: 2252
- Dátum registrácie: Št 16. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Banska Bystrica
Re: vyber auta - final round
vyrobca neudava spotrebu, aku bude auto dosahovat v beznej prevadzke, ale spotrebu, aku dokaze dosiahnut v normou stanovenom a pozadovanom teste. Ostatne je problem zjednodusovania celej tej masinerie predajcov, novinarov a aj to, ze legislativci u nas i v EU na to seru, dokonca im to vyhovuje.
http://www.telecom.gov.sk/index/open_fi ... aliva_.pdf
http://www.telecom.gov.sk/index/open_fi ... aliva_.pdf
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: vyber auta - final round
pri Lagune netreba nutne siahat po benzine, 2.0d su na tom tiez velmi dobre. Viem, mesto, FAP. Zavolaj do Renuoaltu a opytaj sa na ich vymenny program, kedysi pred dvomi rokmi stali ORIGINAL repasovane FAPy aj v Pezote aj v Renolte okolo 350,-eur co zase raz za tri roky (60.000km v meste) az taky sialeny prieser nebude.
Pozor na miesto vzadu, hlavne nad hlavou, prilis sa to zvazuje. Nie je to tragedia. Laguna je nepravom zaznavane auto. Novu si nekupuj kvoli strate hodnoty. Inak 2.0turbobenzin ma tutoka sused vo vedlajsom vchode, sest roky, velmi je usmiaty.
Omega : a teraz si predstav ze to prehodis na plyn. Tych 12 litrov v meste zrazu vyzera uplne inak v porovnani s dnesnymi chrchlami ktore sa prehodit na LPG nedaju. Fabia trojhrncek alebo Omega combi kraaasny sestvalec - ked odhliadnem od veku vozu a vsetkeho co s tym prichadza - je trosicku rozdiel pricom to jazdi za rovnake peniaze. Mmmmm. Neriesim ze strata hodnoty vozu plus vsetky servisy budu mensie ako strata hodnoty novej Fabie.
Pozor na miesto vzadu, hlavne nad hlavou, prilis sa to zvazuje. Nie je to tragedia. Laguna je nepravom zaznavane auto. Novu si nekupuj kvoli strate hodnoty. Inak 2.0turbobenzin ma tutoka sused vo vedlajsom vchode, sest roky, velmi je usmiaty.
Omega : a teraz si predstav ze to prehodis na plyn. Tych 12 litrov v meste zrazu vyzera uplne inak v porovnani s dnesnymi chrchlami ktore sa prehodit na LPG nedaju. Fabia trojhrncek alebo Omega combi kraaasny sestvalec - ked odhliadnem od veku vozu a vsetkeho co s tym prichadza - je trosicku rozdiel pricom to jazdi za rovnake peniaze. Mmmmm. Neriesim ze strata hodnoty vozu plus vsetky servisy budu mensie ako strata hodnoty novej Fabie.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
Re: vyber auta - final round
Kamoš má v Omege LPG, v meste cca 12 litrov, diaľnica cca 10? A to ani nehovorím, aké je to auto komfortné. Vpredu plno miesta, vzadu plno miesta, veľký kufor, skoro všetky diery na ceste doslova lisuje, motor do 2000 otáčok ani nepočuť, potom začína orgazmus Aj keď si za servis zapýta viac, s tými motormi sa dá najazdiť strašne veľa kilometrovmp3turbo napísal:
Omega : a teraz si predstav ze to prehodis na plyn. Tych 12 litrov v meste zrazu vyzera uplne inak v porovnani s dnesnymi chrchlami ktore sa prehodit na LPG nedaju. Fabia trojhrncek alebo Omega combi kraaasny sestvalec - ked odhliadnem od veku vozu a vsetkeho co s tym prichadza - je trosicku rozdiel pricom to jazdi za rovnake peniaze. Mmmmm. Neriesim ze strata hodnoty vozu plus vsetky servisy budu mensie ako strata hodnoty novej Fabie.
No a ešte k tým priemerným spotrebám. Viem, aká je metodika merania spotreby. Za nereálnych podmienok. Myslím si, že tie spotreby mali udávať na reálnych autách, v reálnych jazdách a reálnych podmienkach. Lebo udávaná priemerka 3,8l a nameraná priemerka 5,3l je brutálny rozdiel.
- molnart
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6993
- Dátum registrácie: Ut 19. Jún, 2012, 23:03
- Bydlisko: Bratislava/Samorin
Re: vyber auta - final round
tie rozdiely tam budu vzdy vzhladom na rozny styl riadenia. EU chce aby sme soferovali takto http://gazduj.etrend.sk/clanky-gazduj/a ... uta-g.html , potom tie hodnoty nejsu take uletene, otazka ci potom nejst radsej peso
Spoiler: ukázať