Všeobecná diskusia
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Všeobecná diskusia
v kazdom pripade ak ti nebudu vediet spravit dobre lpg resp vyladit kludne sa ozvi teraz mam RR dieslak,sle veru chyba mi nejaky v8 zvuk co lahodi usiam,neni to o tom ,ze by nedtacilo toto,ale proste ten zvuk a charakteristika
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5236
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
Re: Všeobecná diskusia
Viete mi poradit nejaky schopny servis, kde by som mohol dat spolahlivo vyrovnat elektrony 15" Opel? Najlepsie niekde v okoli PO, KE, SB alebo SL. Nemam s tymto skusenost a minulu sezonu mi uz zacinalo triast volantom nad 110 km/h a vraj sa to uz neda uplne vyvazit, tak by som to dal vyrovnat.
Dikes.
Dikes.
Dell E5470
Xiaomi Redmi Note 4
Edifier S330D
Xiaomi Redmi Note 4
Edifier S330D
- Heatman
- Používateľ
- Príspevky: 833
- Dátum registrácie: Št 23. Nov, 2006, 02:00
- Bydlisko: Humenné okolie
Re: Všeobecná diskusia
Viem ze je to asi daleko od teba ale do Starej lubovne to tiez nemas najblizsie.okrujko napísal:Viete mi poradit nejaky schopny servis, kde by som mohol dat spolahlivo vyrovnat elektrony 15" Opel? Najlepsie niekde v okoli PO, KE, SB alebo SL. Nemam s tymto skusenost a minulu sezonu mi uz zacinalo triast volantom nad 110 km/h a vraj sa to uz neda uplne vyvazit, tak by som to dal vyrovnat.
Dikes.
Pri Vranove je dedina Čičava a maly pneuservis "Pneudepo" maju aj webstranku.
Daval som tam rovnat disky zatiel iba 2 krat ale som spokojny, v jeden den som ich doviezol a na druhy som si po ne prisiel.
Rychlo a lacno.
A myslim ze po dohode by to vedeli spravit aj na pockanie.
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
Kvalita, Škoda engineering. To uz je nieco, ked 19-rocny americky 8-valec zerie menej oleja. Ale ludom sa tie neurony nespoja a podobne vydobytky techniky budu stale oslavovane (Škoda, 1.2TSI s dvadsiatimi turbami, atd).hawkeye napísal:http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/35 ... -1-000-km/
Ako vzdy, najviac pobavi diskusia pod podobnymi clankami. Jeden pise, ako mu auto nezerie vobec olej (z principu nemozne), druhy mu celkom spravne odpoveda, ze teda ked mu olej nemizne, tak sa asi "doplna" vodou, chladivom alebo benzinom, treti meni olej po 50 000 km lebo vsak ma Long life a stvrty mal v Škoda-zazraku tiez benzin v oleji, ktory sa vyparil po 800 km jazdy.
Uz davno som si spocital, ze ja nie som taky bohaty, aby som si mohol dovolit Škodu/VW s ich technikou. Podstatne lacnejsie vychadza americke auto s velkym V8 motorom, nehovoriac o ucelnosti, komforte a bezpecnosti. Ale som rad, ze su tie auta take popularne. O to menej sa kradnu tie moje.
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
pochybujem ze najvyhodnejsie riesenie je V8 amerika, ale tak rozumne riesenie by som urcite u skody nehladal, to je druha vec...
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
Bolo by zaujímavé spocitat TCO jednotlivých áut, lebo z diskusií na fórach to vyzerá tak, že škodovka aj jazdená V8 majú +/- rovnakú obstarávaciu cenu, škodovka menej žere a servis sa akosi neráta, resp. veľa vecí sa označí za spotrebák, pričom sa môžeme dostať na diametrálne odlišné čísla a v konečnom dôsledku môže pri rovnakom najazde stáť prevádzka V8 rovnako alebo aj menej.
Na druhej strane sa nečudujem ľuďom, že hladia na každé poldeci spotreby, lebo dnes peniaze mám, tak ich naraz investujem a potom jazdím za lacno. Jedného dňa to celé prdne, tak tento mesiac-dva nepijem a v lete pôjdem iba do Chorvátska, ale ostatné mesiace dám za palivo iba 50€ a nie 150.
Na druhej strane sa nečudujem ľuďom, že hladia na každé poldeci spotreby, lebo dnes peniaze mám, tak ich naraz investujem a potom jazdím za lacno. Jedného dňa to celé prdne, tak tento mesiac-dva nepijem a v lete pôjdem iba do Chorvátska, ale ostatné mesiace dám za palivo iba 50€ a nie 150.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- landrower
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 6969
- Dátum registrácie: Pi 16. Okt, 2009, 16:45
- Bydlisko: Bratislava II
Re: Všeobecná diskusia
ono vzdy zalezi na co to auto pouzivas aj.
keby som vtedy ked som kupoval bol vedel ze nakoniec budem jazdit relativne malo vlastnym, vikedny dovolenky a tak, asi by som tiez skor isil cestou niecoho vacsieho lebo ta spotreba by ma nezrala tolko, ale ked niekto kazde rano dochadza neviem kolko km do roboty, zas to asi vidi inak...
fakt by bolo zaujimave vidiet nejaky relevantny prieskum totalnych nakladov na kilometer takychto rozdielnych aut, nejakeho 1.2tsi, dajme tomu nejakeho dizlaka, a nejakej kravy americkej..
keby som vtedy ked som kupoval bol vedel ze nakoniec budem jazdit relativne malo vlastnym, vikedny dovolenky a tak, asi by som tiez skor isil cestou niecoho vacsieho lebo ta spotreba by ma nezrala tolko, ale ked niekto kazde rano dochadza neviem kolko km do roboty, zas to asi vidi inak...
fakt by bolo zaujimave vidiet nejaky relevantny prieskum totalnych nakladov na kilometer takychto rozdielnych aut, nejakeho 1.2tsi, dajme tomu nejakeho dizlaka, a nejakej kravy americkej..
Steam: michalsveto
Spoiler: ukázať
-
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 7931
- Dátum registrácie: Po 28. Feb, 2011, 11:49
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
mame doma 1.2htp, pouziva sa denne na cca 2km do roboty a 3km naspat (cez obchody), priemerka nejakych 6.5l (bohuzial), kupovane od nova (2006, teraz ani nie 45 tisic km) a nemame stym ziadny problem, jedine co viem tak par krat odisla cievka(3x?),
Najdalej to auto bolo asi v Kosiciach, co je cca 120km
Neviem si nijak raz predstavit, zeby sme tieto trasy behali na V8cke, resp. viem, ale neviem naco by to bolo dobre
Najdalej to auto bolo asi v Kosiciach, co je cca 120km
Neviem si nijak raz predstavit, zeby sme tieto trasy behali na V8cke, resp. viem, ale neviem naco by to bolo dobre
main: 9950X + Noctua NH-D15 G2, ASUS STRIX B650E-F, Kingston 64gb DDR5 6000 CL30, 7900 GRE Nitro+, 990 Pro 4TB, ASUS STRIX Aura RGB 1000W, Fractal North XL + 4x Noctua A14x25 G2
- killswitch
- VIP
- Príspevky: 4594
- Dátum registrácie: Pi 21. Jan, 2005, 20:00
- Bydlisko: BA-Okolie
Re: Všeobecná diskusia
tak ale mal by si ego enormnych rozmerov
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
Nerozumiem utoky na skodu.
realny priklady:
1. znamy v rodine uz vystriedal vela aut, vzdy ked sa da odpisat je nove... co mal..
vw polo 98, vw passat 1,8T 99 (stal 1,5 miliona), mazda 323 2002, golf 1,9tdi 2006, opel 1,7cdti 2009 a posledne skoda octavia 2 1,6tdi 2010
na vsetkych tychto autach bolo najazdene min. cez 100 000km, uz aj posledne 2 prekrocili tuto hodnotu.
myslim, ze clovek dokaze po takom nabehu a tolkych znackach realne zhodnotit kvality...
jeho nazor: octavia je najlepsie auto, ktore mal, nepokazilo sa na nom odkedy ho ma absolutne nic. predosle auta mali take problemy, ze sa do nich vrazali po 50-60t. km obrovske peniaze, az sa predali.
x problemov na novych autach, zly central, nefungujuce dialkove /v spanielsku neotvoril tyzdnovy opel.../
mazda problem s motorom, brzdami.
octavia - zatial ziadny problem, auto jazdi od kupy max. na vymeny olejov, brdzdovky a predpisanych veci
2. dalsi priklad - realny:
znamy mal BMW X5 3,0 automat, pocas zaruky rosypana prevodovka, oprava za 100t hradena vyrobcom, po skonceni zaruky opat - opravu si musel zaplatit sam.
tento clovek, co jazdil na bavoraku momentalne jazdi na skode octavia 3, a nemoze si ju vynachvalit.
ano, realny priklad cloveka, ktory ma jedno auto, /ziadne ze bmw v garazi a octavia na striedanie - jazdi uz iba na octavii/.
ja nerozumiem, ine automobilky mali take kauzy, kde stiahli miliony aut na celom svete pre chyby /pridavanie plynu a pod./. zla nadrz, nechapem nareky do skody.
A po dalsie, kupte si skodu, otvorte motor, kupte si audi, otvorte motor a pozerajte suciastky, a pod. Vsetky maju oznacenie VW Audi, prakticky identicke auto.
Na nase cesty nic viac ako skodu netreba, nic viac ako 100k motor nieje nutne vlastnit, ak clovek nepotrebuje robit geroja a jak bolo vyssie spomenute, ego. Skodu si moze clovek kupit uplne novu, zatial co ti co sa vyvazaju na bmwckach v tych naj vybavach ich v zivote ako nove nekupia.Ano, za tu cenu mozte mat akekolvek nove auto, a premna je vzdy rozdiel nove a pouzite. Osobne, keby som mal moznost vybrat si medzi jazdenym BMW s neviem akym sportovym motorom, a krasnym sport vzhladom, s najazdenymi 100t km, a novym autom za 20t so smiesnymi 100k a "ma to kazdy" vzhladom, bmwcko nema sancu.
ano, 1,2tsi od VW boli zle - tie prve, lenze co to ma spolocne so skodou? ved tie motory vyvinul Vw a nie skoda...
Tie motory maju davno zmenene cele vnutro, a tie diskusie co tu spominate su datovane do rokov 2010-2012 ked sa vyrabala prva specifikacia motora. a to, ze automobilka menila tie motory kus za kus (najprv retaz a ked nepomohlo cely motor), to uz neriesite. dokonca viem o pripade ked sa menilo CELE AUTO -yeti za novy yeti, kedze po vymene motora boli ine problemy. pytam sa, ktora automobilka to nema? precitam si fora konkurencie, a citam podobne problemy - ano, nie motor, ale x inych problemov ktore ma kazda jedna znacka. jasne, motor je dolezity, ale skoda dava zaruku 4roky, co je dostatocny cas aby sa chyba objavila.
spotreba 1l oleja - to je sice pekne, ale vy vobec nevidite, ako ten clovek s tym autom jazdi, ci to nieje auto zeny, ktora to auto nici jak sa da /nie sportovym stylom ale tym opacnym/, a po dalsie. Pri pocte predanych kusov Skod na slovensku, ak si precitate 8 ludi co im TSI zere 1liter a 10 co im rozpadla retaz - kolko je to % z predanych aut? Niekde okolo 0,08%?
A ked si ja precitam problem majitela Volva, alebo Jeepu, pri pocte predanych kusov, okamzite sa hybeme niekde pri 1%!!!
Vypovedna hodnota ludi stazujucich sa na VW, Skodu, TSI motory je pri pocte predanych kusov hodna nule. To je ako ked povedia ze sa vcera ukradlo 8octavii, a len 1 jeep. No ved jasne, ked je v celom meste 700jeepov a 60 000 octavii.. /priklad/.
Lenze niekto, kto je zanieteny voci Skode to nepochopi. Len nezabudajte, ze vsetky auta - vw, skoda, seat, audi su z jedneho koncernu a rozdiely medzi nimi su fakt minimalne aj co sa kvality tyka, mozno audi je na tom lepsie ale aj drahsie.
realny priklady:
1. znamy v rodine uz vystriedal vela aut, vzdy ked sa da odpisat je nove... co mal..
vw polo 98, vw passat 1,8T 99 (stal 1,5 miliona), mazda 323 2002, golf 1,9tdi 2006, opel 1,7cdti 2009 a posledne skoda octavia 2 1,6tdi 2010
na vsetkych tychto autach bolo najazdene min. cez 100 000km, uz aj posledne 2 prekrocili tuto hodnotu.
myslim, ze clovek dokaze po takom nabehu a tolkych znackach realne zhodnotit kvality...
jeho nazor: octavia je najlepsie auto, ktore mal, nepokazilo sa na nom odkedy ho ma absolutne nic. predosle auta mali take problemy, ze sa do nich vrazali po 50-60t. km obrovske peniaze, az sa predali.
x problemov na novych autach, zly central, nefungujuce dialkove /v spanielsku neotvoril tyzdnovy opel.../
mazda problem s motorom, brzdami.
octavia - zatial ziadny problem, auto jazdi od kupy max. na vymeny olejov, brdzdovky a predpisanych veci
2. dalsi priklad - realny:
znamy mal BMW X5 3,0 automat, pocas zaruky rosypana prevodovka, oprava za 100t hradena vyrobcom, po skonceni zaruky opat - opravu si musel zaplatit sam.
tento clovek, co jazdil na bavoraku momentalne jazdi na skode octavia 3, a nemoze si ju vynachvalit.
ano, realny priklad cloveka, ktory ma jedno auto, /ziadne ze bmw v garazi a octavia na striedanie - jazdi uz iba na octavii/.
ja nerozumiem, ine automobilky mali take kauzy, kde stiahli miliony aut na celom svete pre chyby /pridavanie plynu a pod./. zla nadrz, nechapem nareky do skody.
A po dalsie, kupte si skodu, otvorte motor, kupte si audi, otvorte motor a pozerajte suciastky, a pod. Vsetky maju oznacenie VW Audi, prakticky identicke auto.
Na nase cesty nic viac ako skodu netreba, nic viac ako 100k motor nieje nutne vlastnit, ak clovek nepotrebuje robit geroja a jak bolo vyssie spomenute, ego. Skodu si moze clovek kupit uplne novu, zatial co ti co sa vyvazaju na bmwckach v tych naj vybavach ich v zivote ako nove nekupia.Ano, za tu cenu mozte mat akekolvek nove auto, a premna je vzdy rozdiel nove a pouzite. Osobne, keby som mal moznost vybrat si medzi jazdenym BMW s neviem akym sportovym motorom, a krasnym sport vzhladom, s najazdenymi 100t km, a novym autom za 20t so smiesnymi 100k a "ma to kazdy" vzhladom, bmwcko nema sancu.
ano, 1,2tsi od VW boli zle - tie prve, lenze co to ma spolocne so skodou? ved tie motory vyvinul Vw a nie skoda...
Tie motory maju davno zmenene cele vnutro, a tie diskusie co tu spominate su datovane do rokov 2010-2012 ked sa vyrabala prva specifikacia motora. a to, ze automobilka menila tie motory kus za kus (najprv retaz a ked nepomohlo cely motor), to uz neriesite. dokonca viem o pripade ked sa menilo CELE AUTO -yeti za novy yeti, kedze po vymene motora boli ine problemy. pytam sa, ktora automobilka to nema? precitam si fora konkurencie, a citam podobne problemy - ano, nie motor, ale x inych problemov ktore ma kazda jedna znacka. jasne, motor je dolezity, ale skoda dava zaruku 4roky, co je dostatocny cas aby sa chyba objavila.
spotreba 1l oleja - to je sice pekne, ale vy vobec nevidite, ako ten clovek s tym autom jazdi, ci to nieje auto zeny, ktora to auto nici jak sa da /nie sportovym stylom ale tym opacnym/, a po dalsie. Pri pocte predanych kusov Skod na slovensku, ak si precitate 8 ludi co im TSI zere 1liter a 10 co im rozpadla retaz - kolko je to % z predanych aut? Niekde okolo 0,08%?
A ked si ja precitam problem majitela Volva, alebo Jeepu, pri pocte predanych kusov, okamzite sa hybeme niekde pri 1%!!!
Vypovedna hodnota ludi stazujucich sa na VW, Skodu, TSI motory je pri pocte predanych kusov hodna nule. To je ako ked povedia ze sa vcera ukradlo 8octavii, a len 1 jeep. No ved jasne, ked je v celom meste 700jeepov a 60 000 octavii.. /priklad/.
Lenze niekto, kto je zanieteny voci Skode to nepochopi. Len nezabudajte, ze vsetky auta - vw, skoda, seat, audi su z jedneho koncernu a rozdiely medzi nimi su fakt minimalne aj co sa kvality tyka, mozno audi je na tom lepsie ale aj drahsie.
Spoiler: ukázať
Re: Všeobecná diskusia
felipe25 napísal: ...
A po dalsie, kupte si skodu, otvorte motor, kupte si audi, otvorte motor a pozerajte suciastky, a pod. Vsetky maju oznacenie VW Audi, prakticky identicke auto.
...
ano, 1,2tsi od VW boli zle - tie prve, lenze co to ma spolocne so skodou? ved tie motory vyvinul Vw a nie skoda...
.
To buď chápeš, ale potom sa nepýtaš, alebo nevieš a potom nemá význam odpovedať.
Spoiler: ukázať
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
nerozumiem...
ked dobre viem, skoda sa do vlastneho vyvoja, alebo uprav toho, co VW pokaslal pustila sama az v roku 2011, ked vlastne opravila zle 1,2TSi navrhnute vo VW, ci nie? (samozrejme, je to zcestne, lebo tie upravy mohol riesit opat VW a posunul ich skode...)
http://www.tipcars.com/magazin-skoda-vy ... -5375.html
Taktiez co viem, tak napr. 1,2TSi motory v rapide maju upraveny motor specialne tak, aby zabranil MECHANICKY poskoceniu retaze.
To je opat "dielo" skody, a zle? Prave naopak. V rapide je opravene nieco, to urobil VW zle.
A bohuzial, kto za to cele moze? EU a jej drbnute emisne normy, ktore nedovolia vyrobcovi udrzat jeden typ motora dlhsi cas, aby sa vyladili chyby. Uz teraz sa tlacia do nozsich noriem a opat motory robene v 2008/2009 koncia "cyklus" /uz budu iba s remenami vsade/ , a na trhu neboli velmi dlho /tie prve TSIcka 2-3roky/. Ako ma potom vyrobca vyladit chyby? Ved napr ine motory, starsia 1,4 16v bol jeden skvely priemerny /vykonovo pre tych co su sportovo naladeny/ benzin motor s minimalnou udrzbou, a robil sa s miernymi upravami 10-15rokov. Som si isty, ze nebyt 1,2tsi 85k, tak prave tu 1,4 16v by malo x ludi, a neboli by ziadne problemy, nebyt nariadeni EU.
btw, skoda rapid napr. na fore nenajdete jedineho majitela s novou verziou motora /vyrobenou presne PO 18.6.2011/ ktory by sa na nieco ohladom TSI stazoval.
Ano, VW sice zmenili vyrobu motorov tak, ze tam nieje retaz ale remen, ale to nedostalo kazde auto. /rapid nie, stara fabia nie, toledo nie/
Rapid to dostane napr. az po juni 2015, momentalne sa robi s retazou, ale skoda tie motory upravila tak, aby sa nepokazili. Nie VW, kedze VW tuto specifikaciu motora nepouziva.
Tak neviem, mne prave Skoda pride ako ten vyspelejsi, aj ked jasne, motory nenavrhla, skor ich "opravila" po VW, ci sa mylim? Ale od Skody sa ani necaka aby vyvijala motor. ale ok, jak som pisal hore je to zcestne, kedze cela skoda je vlastne VW. ja vsak mam po skusenostiach ovela lepsi pohlad na Skodu, ako na VW.
ked dobre viem, skoda sa do vlastneho vyvoja, alebo uprav toho, co VW pokaslal pustila sama az v roku 2011, ked vlastne opravila zle 1,2TSi navrhnute vo VW, ci nie? (samozrejme, je to zcestne, lebo tie upravy mohol riesit opat VW a posunul ich skode...)
http://www.tipcars.com/magazin-skoda-vy ... -5375.html
Taktiez co viem, tak napr. 1,2TSi motory v rapide maju upraveny motor specialne tak, aby zabranil MECHANICKY poskoceniu retaze.
To je opat "dielo" skody, a zle? Prave naopak. V rapide je opravene nieco, to urobil VW zle.
A bohuzial, kto za to cele moze? EU a jej drbnute emisne normy, ktore nedovolia vyrobcovi udrzat jeden typ motora dlhsi cas, aby sa vyladili chyby. Uz teraz sa tlacia do nozsich noriem a opat motory robene v 2008/2009 koncia "cyklus" /uz budu iba s remenami vsade/ , a na trhu neboli velmi dlho /tie prve TSIcka 2-3roky/. Ako ma potom vyrobca vyladit chyby? Ved napr ine motory, starsia 1,4 16v bol jeden skvely priemerny /vykonovo pre tych co su sportovo naladeny/ benzin motor s minimalnou udrzbou, a robil sa s miernymi upravami 10-15rokov. Som si isty, ze nebyt 1,2tsi 85k, tak prave tu 1,4 16v by malo x ludi, a neboli by ziadne problemy, nebyt nariadeni EU.
btw, skoda rapid napr. na fore nenajdete jedineho majitela s novou verziou motora /vyrobenou presne PO 18.6.2011/ ktory by sa na nieco ohladom TSI stazoval.
Ano, VW sice zmenili vyrobu motorov tak, ze tam nieje retaz ale remen, ale to nedostalo kazde auto. /rapid nie, stara fabia nie, toledo nie/
Rapid to dostane napr. az po juni 2015, momentalne sa robi s retazou, ale skoda tie motory upravila tak, aby sa nepokazili. Nie VW, kedze VW tuto specifikaciu motora nepouziva.
Tak neviem, mne prave Skoda pride ako ten vyspelejsi, aj ked jasne, motory nenavrhla, skor ich "opravila" po VW, ci sa mylim? Ale od Skody sa ani necaka aby vyvijala motor. ale ok, jak som pisal hore je to zcestne, kedze cela skoda je vlastne VW. ja vsak mam po skusenostiach ovela lepsi pohlad na Skodu, ako na VW.
Spoiler: ukázať
- zoom
- Používateľ
- Príspevky: 2317
- Dátum registrácie: Št 16. Jún, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava (40)
Re: Všeobecná diskusia
felipe: Skodu nemame radi, pretoze to je uplne patlalska znacka, ktora vyraba hnusne, nepohodlne, pridrbane krabice, ktore maju okolo seba ohromny fanklub (pomaly cirkev by mohla zavidiet). Cokolvek pride od Skody je uplne uzasne, ci uz tie sedacky, na ktorych sa neda sediet dlhsie ako 5 km, alebo hnusny interier, alebo uzasne inovacie dieslovy trojvalec, ktory hrka viac ako rozbity traktor.
Vzdy pridu s niecim, co vlastne ani nedokaze prekvapit, lebo od tej znacky uz nic necakam. Rad havarujes? Uz X rokov sa bavim, ako Skoda udrzuje svoj specialny standard -- v pripade havarie sa vodicova hlava odrazi od airbagu a temenom hlavy nadrbe do B-stlpika. Super, nie? Ked uz dostanes ranu spredu, tak nech sa to vyrovna v tej hlave. Pozri si crash test Ochcavka 1, Ochcavka 2 (volant vpravo), Ochcavka 3, Rapid, Fobia 2, ... dalej uz ani nehladam radsej. Skutocny sperk inzinierstva. Naproti tomu, uplne nahodou vybraty stary korejec, Hyundai Elantra, ma vsetko OK (crash test).
Potom si zober napriklad cennik. Kedze som taky lahky offroadista, namatkou vyberam Skodu Yeti. Okrem toho, ze to auto je hnusne a na smiech, tak cenovo si stoji takto. Takze chceme 4x4, benzin a automat, co nas limituje na uzasny oturbeny 1.4L motor (asi tak 2 moje valce) a vo vybave Active to mame za 19 950,- €.
Okej, tak ako protivahu si vezmeme ukrutne drahe Subaru Forester (cennik tu, vybava tu). 2.0L bez turba, CVT, Comfort vybava = 29 990,- €. Aha, no pozrime sa, aka je ta Skoda lacna, to je super znacka, take uzasne auto a skoro zadarmo. Iba ze by nie...
Ked chces aspon tempomat, uz si o stupienok vyssie vo vybave. Dalej Forester uz od najnizsej vybavy ponuka vsetky airbagy a bezpecnostne prvky. Tam si netreba priplacat za vlastne zdravie. V Schade mas kolenny a hlavove airbagy az v strednej vybave Ambition. To uz mame 23 190,- €. Och a aj to blbe otvaranie okien elektrikou vzadu je az od Ambition vyssie. Cista hruza. Jaj aha, Forester ma aj hmlovky, vyhrievanie prednych sedadiel a parkovaci asistent (kamerka)? No tak to uz mas Mont Blanc za 24 450,- €. Ale vlastne v Subaru mas uz xenony aj s bluetooth hands-free. No tak pri Schade si priplatis na Style vybavu za 26 680,- €.
Takze co dostanes od Subaru za tych 3 300,- € navyse? Krajsie, bezpecnejsie, vacsie, komfortnejsie, lepsie spracovane, spolahlivejsie auto a ani sa nejdem pustat do porovnavania motorov ci nebodaj Subarackeho AWD s haldexom Skody. Uz hned teraz si utekam kupit Skodu. A toto je len zopar "malickosti" tejto radoby znacky.
Nemam nic proti lacnym znackam, nemam nic proti technicky jednoduchym autam (kvoli spolahlivosti), nemam nic proti kupe aut, ktore sa mne nepacia (kombi, cabrio, coupe, ...). Mam vsetko proti Skode, lebo tie ich vyrobky nie su ani dobre, ani lacne, ani spolahlive, maju len fanklub ludi, ktori si nevedia spocitat 2 a 2 a nikdy nesedeli v nicom lepsom.
Vzdy pridu s niecim, co vlastne ani nedokaze prekvapit, lebo od tej znacky uz nic necakam. Rad havarujes? Uz X rokov sa bavim, ako Skoda udrzuje svoj specialny standard -- v pripade havarie sa vodicova hlava odrazi od airbagu a temenom hlavy nadrbe do B-stlpika. Super, nie? Ked uz dostanes ranu spredu, tak nech sa to vyrovna v tej hlave. Pozri si crash test Ochcavka 1, Ochcavka 2 (volant vpravo), Ochcavka 3, Rapid, Fobia 2, ... dalej uz ani nehladam radsej. Skutocny sperk inzinierstva. Naproti tomu, uplne nahodou vybraty stary korejec, Hyundai Elantra, ma vsetko OK (crash test).
Potom si zober napriklad cennik. Kedze som taky lahky offroadista, namatkou vyberam Skodu Yeti. Okrem toho, ze to auto je hnusne a na smiech, tak cenovo si stoji takto. Takze chceme 4x4, benzin a automat, co nas limituje na uzasny oturbeny 1.4L motor (asi tak 2 moje valce) a vo vybave Active to mame za 19 950,- €.
Okej, tak ako protivahu si vezmeme ukrutne drahe Subaru Forester (cennik tu, vybava tu). 2.0L bez turba, CVT, Comfort vybava = 29 990,- €. Aha, no pozrime sa, aka je ta Skoda lacna, to je super znacka, take uzasne auto a skoro zadarmo. Iba ze by nie...
Ked chces aspon tempomat, uz si o stupienok vyssie vo vybave. Dalej Forester uz od najnizsej vybavy ponuka vsetky airbagy a bezpecnostne prvky. Tam si netreba priplacat za vlastne zdravie. V Schade mas kolenny a hlavove airbagy az v strednej vybave Ambition. To uz mame 23 190,- €. Och a aj to blbe otvaranie okien elektrikou vzadu je az od Ambition vyssie. Cista hruza. Jaj aha, Forester ma aj hmlovky, vyhrievanie prednych sedadiel a parkovaci asistent (kamerka)? No tak to uz mas Mont Blanc za 24 450,- €. Ale vlastne v Subaru mas uz xenony aj s bluetooth hands-free. No tak pri Schade si priplatis na Style vybavu za 26 680,- €.
Takze co dostanes od Subaru za tych 3 300,- € navyse? Krajsie, bezpecnejsie, vacsie, komfortnejsie, lepsie spracovane, spolahlivejsie auto a ani sa nejdem pustat do porovnavania motorov ci nebodaj Subarackeho AWD s haldexom Skody. Uz hned teraz si utekam kupit Skodu. A toto je len zopar "malickosti" tejto radoby znacky.
Nemam nic proti lacnym znackam, nemam nic proti technicky jednoduchym autam (kvoli spolahlivosti), nemam nic proti kupe aut, ktore sa mne nepacia (kombi, cabrio, coupe, ...). Mam vsetko proti Skode, lebo tie ich vyrobky nie su ani dobre, ani lacne, ani spolahlive, maju len fanklub ludi, ktori si nevedia spocitat 2 a 2 a nikdy nesedeli v nicom lepsom.