Všeobecná diskusia
- HellAngel
- Sponzor fóra gold
- Príspevky: 12537
- Dátum registrácie: Po 29. Dec, 2008, 00:15
- Bydlisko: Turčianske Teplice
Re: Všeobecná diskusia
Chris napis osobne neviem ako zalozit firmu v cechach a prihlasit tam auto
NB: Asus ROG Zephyrus G14 (2022)
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
>> resp na akychkolvek inych znackach v SR resp s SK znackami mimo SR?
napriklad ta ze cudzie znacky v Nemecku, Rakusku, Madarsku a VSETKYCH krajinach Skandinavie - len co ja viem a urcite ich je viac - nesmies pouzivat dlhsie ako nejaky cas, mesiac alebo dva mesiace. Jasne ze vacsine cezpolnych sa nic nestane, ale su taki ktori na to zbytocne doplatili. Predovsetkym Rakusko a Skandinavia, tam si na to davaju sakrapozor a hore to vedia sakrajednoducho vyskumat.
Dovod ? Kratenie dani. Rakusania ti proste povedia ze kedze si si neprihlasil tragac na ich kennzeichen ci jak to volaju, tak si ukratil dane. Samozrejme pokuta plus musis to urobit, inak marenie uradneho rozhodnutia... s jasnymi nasledkami.
Norsko : zabavia ti auto.
Racionalne pozitiva ? Nemusis zaplatit 3.5k eur za prihlasenie auta. Do Brna to nemas az tak daleko aby si sa raz za dva roky nepreviezol na STK a drtiva vacsina používačov ceskych znaciek nikdy v zivote cesku STK nevidela. Aj tam to funguje papierovo ako u nas. Zakonne poistenia su plusminus rovnako drahe, cestnu dan platit nemusis ako sukromna osoba (co napriklad v Rakusku a Nemecku automaticky musis, bavime sa circa o 500eur rocne). Prevadzka aut v Madarsku je tiez drahsia ako u nas, preto si starosta nejakej prihranicnej obce prepisal vozik na Slovensko a pritom samozrejme robil problemy Slovakom co tam chceli stavat.
V Rakusku musis pri prvotnom prihlaseni zaplatit tzv. NoVA, co je plusminus ekokokologisticka dan a je veeeeelmi podobne velka ako nase - spodna hranica je ukrutne vyssie ako nase registracne priplatky (mam dojem ze focus 1.8d z roku 200x ta stoji okolo 1700eur na prihlasenie a preto sa taketo auta neimportuju do Rakuska), vyrchna hranica je plusminus ak si dobre spominam.
Nieco na tento sposob. Nerobim si narok na milimetrovu presnost, ale generalne takto.
napriklad ta ze cudzie znacky v Nemecku, Rakusku, Madarsku a VSETKYCH krajinach Skandinavie - len co ja viem a urcite ich je viac - nesmies pouzivat dlhsie ako nejaky cas, mesiac alebo dva mesiace. Jasne ze vacsine cezpolnych sa nic nestane, ale su taki ktori na to zbytocne doplatili. Predovsetkym Rakusko a Skandinavia, tam si na to davaju sakrapozor a hore to vedia sakrajednoducho vyskumat.
Dovod ? Kratenie dani. Rakusania ti proste povedia ze kedze si si neprihlasil tragac na ich kennzeichen ci jak to volaju, tak si ukratil dane. Samozrejme pokuta plus musis to urobit, inak marenie uradneho rozhodnutia... s jasnymi nasledkami.
Norsko : zabavia ti auto.
Racionalne pozitiva ? Nemusis zaplatit 3.5k eur za prihlasenie auta. Do Brna to nemas az tak daleko aby si sa raz za dva roky nepreviezol na STK a drtiva vacsina používačov ceskych znaciek nikdy v zivote cesku STK nevidela. Aj tam to funguje papierovo ako u nas. Zakonne poistenia su plusminus rovnako drahe, cestnu dan platit nemusis ako sukromna osoba (co napriklad v Rakusku a Nemecku automaticky musis, bavime sa circa o 500eur rocne). Prevadzka aut v Madarsku je tiez drahsia ako u nas, preto si starosta nejakej prihranicnej obce prepisal vozik na Slovensko a pritom samozrejme robil problemy Slovakom co tam chceli stavat.
V Rakusku musis pri prvotnom prihlaseni zaplatit tzv. NoVA, co je plusminus ekokokologisticka dan a je veeeeelmi podobne velka ako nase - spodna hranica je ukrutne vyssie ako nase registracne priplatky (mam dojem ze focus 1.8d z roku 200x ta stoji okolo 1700eur na prihlasenie a preto sa taketo auta neimportuju do Rakuska), vyrchna hranica je plusminus ak si dobre spominam.
Nieco na tento sposob. Nerobim si narok na milimetrovu presnost, ale generalne takto.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
v AT to riesia pokutou od 500-6k, ak mas SK znacky a trvaly pobyt v AT dlhsie ako 3 mesiace. Ale uz po mesiaci robia problemy, ale tam funguje trochu inak system.
Viem o par ludi co jazdi na cz znackach trvalo cez 10 rokov.
Minimalne lacnejsie prihlasenie, lacnejsie a lepsie podmienky pre PZP. (rovnake auto, rovnaky rocnik ja platim PZP 150e, kamos v Prahe 90e ), lacnejsia montaz LPG a byrokracia, plus par inych veci .
To mas ako s danovymi rajami, kazdy o nich rozprava ako okradaju stat, preco neplatia dane, ale kto ich ma, tak sa nepochvali ani zene mozno
Viem o par ludi co jazdi na cz znackach trvalo cez 10 rokov.
Minimalne lacnejsie prihlasenie, lacnejsie a lepsie podmienky pre PZP. (rovnake auto, rovnaky rocnik ja platim PZP 150e, kamos v Prahe 90e ), lacnejsia montaz LPG a byrokracia, plus par inych veci .
To mas ako s danovymi rajami, kazdy o nich rozprava ako okradaju stat, preco neplatia dane, ale kto ich ma, tak sa nepochvali ani zene mozno
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- Jednoduska
- Sponzor fóra silver
- Príspevky: 5858
- Dátum registrácie: Po 19. Nov, 2012, 15:45
- Bydlisko: Kosice, 040 01
Re: Všeobecná diskusia
Ja mam kolegu co jazdi na polskych, tam si znacku zoberies od gadza za pultom podla ciselka ake sa ti paci, podpises jeden papier a si vybaveny akurat to ma lahsie kedze tam ma svokra auto pisal na neho.
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
tak ja viem minimalne o jednej Supre RWD co jazdi na PL znackach
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
- HaDeS
- Používateľ
- Príspevky: 757
- Dátum registrácie: Št 07. Apr, 2005, 20:00
- Bydlisko: Bratislava/#overclocking
Re: Všeobecná diskusia
Bez par drobnych som dva roky jazdil na ostravskych znackach (samozrejme auto pisane na firmu) bez jedineho incidentu poskodenia "lebo cudzi".
aj ked sa priznam, ze ked som bol v KE na svadbe a nechaval som ho v meste (ulica kriva) cez noc, mal som stiahnutu prdel.
aj ked sa priznam, ze ked som bol v KE na svadbe a nechaval som ho v meste (ulica kriva) cez noc, mal som stiahnutu prdel.
Zene za ziadnych okolnosti nie! Pamataj, kazda tisicka o ktorej zena nevie ma 2+ nasobnu hodnotu, nez tisicka o ktorej zena vieChris napísal:To mas ako s danovymi rajami, kazdy o nich rozprava ako okradaju stat, preco neplatia dane, ale kto ich ma, tak sa nepochvali ani zene mozno
Workstation: dual E5-2698V4 GTX 2xTitan,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
Slave 1-9:i7 5820k@4.2-4.45GHz
Slave 10-18:Ryzen 1700@3.7-3.9GHz,
- Chris
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5237
- Dátum registrácie: Pi 13. Jan, 2006, 02:00
- Bydlisko: Bratislava
Re: Všeobecná diskusia
Zalezi jaku zenu mas ale tak bocny, oddelene ucty je hra na istotu
Master of PaloAlto NGFWs, Cisco ASAs
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 9824
- Dátum registrácie: Št 12. Máj, 2005, 20:00
- Bydlisko: Nitra
Re: Všeobecná diskusia
konecne mam znacky NR-567
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
aky olej splnajuci VW504.00 do 1,2tsi 77kW by ste odporucili? precital som si tento clanok inde:
"Samozrejme, ze aj Castrol Magnatec 5W-40 splna normu 502 00, ale...Oleje sa vyrabaju ako plne synteticke, synteticke, polosynteticke a mineralne. A prave Castrol Magnatec je "HC" (hydrokrakovany) olej cize synteticky.
1. Vacsina olejov triedy 5W-40 su dnes bohuzial iba HC oleje (hydrokrakovane), co su len vylepsene mineralne oleje. Skutocne syntetickych (PAO-polyalfaolefin) olejov je v tejto triede spocitatelnych len na prstoch jednej ruky - Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40, Motul X-cess 5W-40, Valvoline SynPower 5W-40, Mobil 1 5W-50 a Mobil 1 0W-40. Pričom posledne menovany je momentalne svetova spicka a ostatni sa musia merat s nim.
2. V triede 0W-40 by uz mali byt vsetky plnesynteticke (PAO), aj ked iste dnes nie je nic. Spicka je znovu Mobil 1
3. PAO oleje maju oproti HC olejom jednu obrovsku vyhodu a sice, svoje mazacie vlastnosti si prakticky udrzuju po cely vymenny interval, kdezto HC oleje su vacsinou po polovici az 2/3 intervalu vhodne akurat tak na vyliatie, pretoze ovela rychlejsie degraduju. A potom HC oleje s narastajucou teplotou rychlejsie rednu, cize pri zohriatom motore su na tom PAO oleje jednoznacne lepsie, maju lepsiu strihovu stabilitu - mazaci film sa len tak rychlo "neroztrhne" (treba zobrat do uvahy, ze na kruzkoch piestov uz pri relativne nizkozatazovom jazdeni vladnu teploty okolo 150°C, pricom pri velkej zatazi to moze byt 250-300°C. Napr. olej Mobil1 5W-50 by mal vydrzat az 350°C.
4. 5W oleje nie su redsie nez 10W oleje (bavime sa o "hustote" za tepla. AKurat za studena su tekutejsie a ovela rychlejsie premazu motor pri studenych startoch, cize su vhodnejsie pre caste studene starty. Pre vysoku teplotnu stabilitu a tym padom stabilitu mazacieho filmu rozhoduje druhe cislo. 30 je pre moderne motory su velmi "riedke" aby setrili palivo, v praxi sa vsak ich vyhody moc neukazuju. 40 je pre normalne vozy optimum no a 50 resp. 60 je lepsie pre vysokonamahane (napr. vysokootackove) motory, resp. pre tych, ktori radi jazdia trvalejsie vo vysokych otackach. Maju totiz vysoke HTHS - vysoku strihovu stabilitu.
5. O kvalite olejov vsak do velkej miery rozhoduje aditivacny balik, pridany do oleja. Su totiz aj oleje v triede 10W-40, ktore mozu mat kvalitnejsie aditiva, nez napr. 5W olej od nejakeho no name vyrobcu. Vacsinou kvalitne oleje maju aj kvalitne aditiva (spickou je znovu Mobil 1 - ale musi tam byt ta jednotka za nazvom).
Tento clanok je z jedneho nemeckeho fora."
Nehladiac na cenu, je najlepsi olej prave ten spominany Mobil1 0W-40 ?
btw: prave pozeram, ze tento olej splna VW502.00 teda 1rok/15 000km interval... takze, ak to obratime zatial na 2rocny interval, ktory olej je naj?
"Samozrejme, ze aj Castrol Magnatec 5W-40 splna normu 502 00, ale...Oleje sa vyrabaju ako plne synteticke, synteticke, polosynteticke a mineralne. A prave Castrol Magnatec je "HC" (hydrokrakovany) olej cize synteticky.
1. Vacsina olejov triedy 5W-40 su dnes bohuzial iba HC oleje (hydrokrakovane), co su len vylepsene mineralne oleje. Skutocne syntetickych (PAO-polyalfaolefin) olejov je v tejto triede spocitatelnych len na prstoch jednej ruky - Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40, Motul X-cess 5W-40, Valvoline SynPower 5W-40, Mobil 1 5W-50 a Mobil 1 0W-40. Pričom posledne menovany je momentalne svetova spicka a ostatni sa musia merat s nim.
2. V triede 0W-40 by uz mali byt vsetky plnesynteticke (PAO), aj ked iste dnes nie je nic. Spicka je znovu Mobil 1
3. PAO oleje maju oproti HC olejom jednu obrovsku vyhodu a sice, svoje mazacie vlastnosti si prakticky udrzuju po cely vymenny interval, kdezto HC oleje su vacsinou po polovici az 2/3 intervalu vhodne akurat tak na vyliatie, pretoze ovela rychlejsie degraduju. A potom HC oleje s narastajucou teplotou rychlejsie rednu, cize pri zohriatom motore su na tom PAO oleje jednoznacne lepsie, maju lepsiu strihovu stabilitu - mazaci film sa len tak rychlo "neroztrhne" (treba zobrat do uvahy, ze na kruzkoch piestov uz pri relativne nizkozatazovom jazdeni vladnu teploty okolo 150°C, pricom pri velkej zatazi to moze byt 250-300°C. Napr. olej Mobil1 5W-50 by mal vydrzat az 350°C.
4. 5W oleje nie su redsie nez 10W oleje (bavime sa o "hustote" za tepla. AKurat za studena su tekutejsie a ovela rychlejsie premazu motor pri studenych startoch, cize su vhodnejsie pre caste studene starty. Pre vysoku teplotnu stabilitu a tym padom stabilitu mazacieho filmu rozhoduje druhe cislo. 30 je pre moderne motory su velmi "riedke" aby setrili palivo, v praxi sa vsak ich vyhody moc neukazuju. 40 je pre normalne vozy optimum no a 50 resp. 60 je lepsie pre vysokonamahane (napr. vysokootackove) motory, resp. pre tych, ktori radi jazdia trvalejsie vo vysokych otackach. Maju totiz vysoke HTHS - vysoku strihovu stabilitu.
5. O kvalite olejov vsak do velkej miery rozhoduje aditivacny balik, pridany do oleja. Su totiz aj oleje v triede 10W-40, ktore mozu mat kvalitnejsie aditiva, nez napr. 5W olej od nejakeho no name vyrobcu. Vacsinou kvalitne oleje maju aj kvalitne aditiva (spickou je znovu Mobil 1 - ale musi tam byt ta jednotka za nazvom).
Tento clanok je z jedneho nemeckeho fora."
Nehladiac na cenu, je najlepsi olej prave ten spominany Mobil1 0W-40 ?
btw: prave pozeram, ze tento olej splna VW502.00 teda 1rok/15 000km interval... takze, ak to obratime zatial na 2rocny interval, ktory olej je naj?
Spoiler: ukázať
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
na 2rocny interval sa vyprdni - tvoj hypermotor si zasluzi kazdy rok pred zimou novu žbrndu... aj ked najazdis len 5.000km rocne co je samozrejme volovina pretoze na takyto najazd nemas mat auto.
vzdycky ked udru prve mrazy proste vymen olej a hotovo. 30eur olej, 10eur filter, 10eur robota mimo autorizaku aj ked mas auto v zaruke (no tak nebudes mat zapis v serviskovej knižôčke, booooze aby sme sa z toho neposrkakali). Rozhodne to je lepsie ako siloumocou drzat olej 30k km v dostavniku nech to karbonuje co to karbonuje. Autorizovany servus nema kvalifikovanych ludi na to aby ti zistili "neautorizovanu" vymenu oleja takze veselo, jedine pozor na znacku filtrov.
0w-40 a uuuplne kludne moze byt aj 5w-40 viskozita v nasej zemepisnej sirke. Mobil1 osobne pouzivam aj ja pretoze je to original napln v nasom motorceku plus ma vyborne vysledky UOA, used oil analysis, postovane napriklad na stranke bobistheoilguy.com.
Nepises konkretny model Mobil1 oleja ale nie je lahke povedat ze je najlepsi. To pre mnoho ludi moze znamenat mnoho veci. V kazdom pripade vsak svoju ulohu splni a jednadva ti ajtak nevydrzi polmega, takze skoda zbytocne maturovat o olejoch.
vzdycky ked udru prve mrazy proste vymen olej a hotovo. 30eur olej, 10eur filter, 10eur robota mimo autorizaku aj ked mas auto v zaruke (no tak nebudes mat zapis v serviskovej knižôčke, booooze aby sme sa z toho neposrkakali). Rozhodne to je lepsie ako siloumocou drzat olej 30k km v dostavniku nech to karbonuje co to karbonuje. Autorizovany servus nema kvalifikovanych ludi na to aby ti zistili "neautorizovanu" vymenu oleja takze veselo, jedine pozor na znacku filtrov.
0w-40 a uuuplne kludne moze byt aj 5w-40 viskozita v nasej zemepisnej sirke. Mobil1 osobne pouzivam aj ja pretoze je to original napln v nasom motorceku plus ma vyborne vysledky UOA, used oil analysis, postovane napriklad na stranke bobistheoilguy.com.
Nepises konkretny model Mobil1 oleja ale nie je lahke povedat ze je najlepsi. To pre mnoho ludi moze znamenat mnoho veci. V kazdom pripade vsak svoju ulohu splni a jednadva ti ajtak nevydrzi polmega, takze skoda zbytocne maturovat o olejoch.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
- felipe25
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 5780
- Dátum registrácie: Po 19. Júl, 2010, 13:00
- Bydlisko: Košice
Re: Všeobecná diskusia
napis mi ty konkretne aky olej kupit na specifikaciu 504.00 a teda longlife, samozrejme ze v aute nebude viac ako 1rok, ale predpokladam, ze je to lepsie ako tam liat nelonglife
Aky teda olej Mobil1 kupit?
Aky teda olej Mobil1 kupit?
Spoiler: ukázať
-
- Používateľ
- Príspevky: 1184
- Dátum registrácie: Po 27. Sep, 2010, 19:31
- Bydlisko: Žilina - Vlčince II
Re: Všeobecná diskusia
Predpokladám, že táto rada sa netýka iba a iba felipeho motora... ...takže - prečo pred zimou? Ja napríklad mením každoročne (ak si to kilometre nevyžiadajú skôr) a to práveže po zime...mp3turbo napísal:vzdycky ked udru prve mrazy proste vymen olej a hotovo
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 12259
- Dátum registrácie: St 27. Apr, 2011, 11:16
- Bydlisko: ta Blava, ňe ?
Re: Všeobecná diskusia
preboha to je take zlozite zderivovat ze preco ? no preto lebo zima je najnarocnejsie obdobie, cize dam autu uplne novy olej a tym mu ulahcim pracu, zmensim opotrebenie atd. jednoducho len tym, ze nebude bezat na sracku ktora v motore uz bola rok a pol PRED TOU ZIMOU, stratila 90% alkalickej zasoby, zhorsila vsetky svoje parametre, natocila tisicseststo motohodin a 20k km...
... napriek tomu ze vyrobcovia stanovuju 30k vymenne intervaly co je hruba blbost - maju vyratane ze okej, styri roky respektive PREDLZENU ZARUKU HAHAHAHA NA 80.000KM TO ROZHODNE VYDRZI A POTOM NAS VENČEK TRAPI CO SA S TYM MOTOROM STANE.
Bolo to fakt take zlozite ?
Zvlast v diesloch kde mas regeneracie DPFka, riedenie oleja naftou, zapekanie prehriatymi turbickami ktore su furt mensie a mensie a tocia sa stale rychlejsie a rychlejsie a vyvijaju stale vacsi a vacsi tlak, kde olej absorbuje kvanta sadzi a podobne...
Jasne, vymenit olej aj pred zimou aj po zime je rozhodne vyborny napad, lenze to nerobi skoro nikto. Ked si mam vybrat len jedno z toho, rozhodne pred zimou ako po nej, samozrejme za predpokladu ze nenajazdim 19.000km v zime, pretoze po nich je olej vyzity jak slovensky rozpocet. V pripade ze otocis viac ako 10.000km v zimnom obdobi A ZVLAST KRATKE MESTSKE JAZDY by som jednoducho nezavahal ani minutu a menil olej AJ PRED ZIMOU A AJ PO ZIME. Dovod ? Prevadzka auta ta stoji MRTE penazi, takze usetrit 50eur za jednu "zbytocnu" vymenu rocne je uplny nezmysel a nema akekolvek technologicke opodstatnenie. Cim viac kilometrov na aute mas, tym vhodnejsie.
Filip : ked ten olej nebude dlhsie ako rok v aute, nemusis sa orientovat na longlajf. Nie je mi zname ze 1.2http turbo ma nejake specialne konstrukterske features ako napriklad ine honovanie v PD motoroch, teda podla mna kludne vydrzi hociaky olej aj ked nema 504.00 znamocku a rovnako mnohe oleje ktore nemaju 504.00 nalepku ju s prehladom splnaju akurat vyrobca nemal prioritu/ochotu zaplatit WWcku strasne prachy za ziskanie nalepky lebo to pre neho proste nie je primarny trh.
zober si kludne mobil1 esp formula, ten splna longlife intervaly vsetkych moznych aj nemoznych vyrobcov. Do hentoho natlakovaneho turbiatka a podobnych vreštítok a'la Ford Ekobúúst jedna nula a jedna hocičo by som skor skusil doporucit nieco s viskozitou 40W... tridsiatky sa mi zacinaju zdat zbytocne malo na take obrovske kvantum tepla skoncentrovaneho na takom malilinkom priestore, s valcami blizsie a blizsie pri sebe (ano, usetrili sme na materiale zmensenim hlav cim sme zase posunuli tepelne inzinierstvo blizsie k priepasti). A nespravis chybu ani s olejom ktory si mal zmieneny v tom citate, Mobil1 Rally Formula Pík Lajf 5w-50, kde za 4 litre zaplatis okolo 35eur s danou.
... napriek tomu ze vyrobcovia stanovuju 30k vymenne intervaly co je hruba blbost - maju vyratane ze okej, styri roky respektive PREDLZENU ZARUKU HAHAHAHA NA 80.000KM TO ROZHODNE VYDRZI A POTOM NAS VENČEK TRAPI CO SA S TYM MOTOROM STANE.
Bolo to fakt take zlozite ?
Zvlast v diesloch kde mas regeneracie DPFka, riedenie oleja naftou, zapekanie prehriatymi turbickami ktore su furt mensie a mensie a tocia sa stale rychlejsie a rychlejsie a vyvijaju stale vacsi a vacsi tlak, kde olej absorbuje kvanta sadzi a podobne...
Jasne, vymenit olej aj pred zimou aj po zime je rozhodne vyborny napad, lenze to nerobi skoro nikto. Ked si mam vybrat len jedno z toho, rozhodne pred zimou ako po nej, samozrejme za predpokladu ze nenajazdim 19.000km v zime, pretoze po nich je olej vyzity jak slovensky rozpocet. V pripade ze otocis viac ako 10.000km v zimnom obdobi A ZVLAST KRATKE MESTSKE JAZDY by som jednoducho nezavahal ani minutu a menil olej AJ PRED ZIMOU A AJ PO ZIME. Dovod ? Prevadzka auta ta stoji MRTE penazi, takze usetrit 50eur za jednu "zbytocnu" vymenu rocne je uplny nezmysel a nema akekolvek technologicke opodstatnenie. Cim viac kilometrov na aute mas, tym vhodnejsie.
Filip : ked ten olej nebude dlhsie ako rok v aute, nemusis sa orientovat na longlajf. Nie je mi zname ze 1.2http turbo ma nejake specialne konstrukterske features ako napriklad ine honovanie v PD motoroch, teda podla mna kludne vydrzi hociaky olej aj ked nema 504.00 znamocku a rovnako mnohe oleje ktore nemaju 504.00 nalepku ju s prehladom splnaju akurat vyrobca nemal prioritu/ochotu zaplatit WWcku strasne prachy za ziskanie nalepky lebo to pre neho proste nie je primarny trh.
zober si kludne mobil1 esp formula, ten splna longlife intervaly vsetkych moznych aj nemoznych vyrobcov. Do hentoho natlakovaneho turbiatka a podobnych vreštítok a'la Ford Ekobúúst jedna nula a jedna hocičo by som skor skusil doporucit nieco s viskozitou 40W... tridsiatky sa mi zacinaju zdat zbytocne malo na take obrovske kvantum tepla skoncentrovaneho na takom malilinkom priestore, s valcami blizsie a blizsie pri sebe (ano, usetrili sme na materiale zmensenim hlav cim sme zase posunuli tepelne inzinierstvo blizsie k priepasti). A nespravis chybu ani s olejom ktory si mal zmieneny v tom citate, Mobil1 Rally Formula Pík Lajf 5w-50, kde za 4 litre zaplatis okolo 35eur s danou.
Som matematik... Vzrusuju ma cisla, napriklad 8300 na otackomeri alebo 2,15 baru z kompresora a este aj 1-12-5-8-3-10-6-7-2-11-4-9.
-
- Pokročilý používateľ
- Príspevky: 4796
- Dátum registrácie: Ut 12. Aug, 2008, 12:16
- Bydlisko: Pravenec
Re: Všeobecná diskusia
vcera som bol na ringu hadam vyhram nieco od Motulu moc listockov tam nemali dam do felicie 300V
CPU: AMD Phenom X3 720 BE 2,8 GHz @ 3,9 GHz 1,45V @@@ Phenom x4 3,6Ghz 1,375V (batch no. 0905 FPMW)CPU Cooler: Gelid Tranquillo rev.2 MB: Gigabyte 790XTA-UD4 RAM: 2x4GB ADATA Xtreme Series 2000 Mhz 8-7-6-15 tRC 11 CR 1T GPU: Asus EAH5850 DirectCU (985@5200MHz(1300MHz)) Monitory: 2x 24" LCD shit CRT HDD: WD 10EALS, ST Barracuda ST1000DM003 PSU:Seasonic M12II 620W 80Plus OS: Windows 7 Ultimate SP1 x64, Myš: nejaká Canyon Klávesnica : Microsoft Natural Elite, 3DMark Vantage : P16326 3DMark 06 : 21345